http://mobil.idnes.cz/tomtom-nahlasil-ridice...
No a to je přesně důvod, proč má o občanech vědět stát co nejméně. Místo zlepšení dopravní obslužnosti zneužije data k výběru pokut:-(
Já bláhový si myslel, že rychlostní omezení je uzákoněno a vymáháno kvůli bezpečnosti.
No, je to častá záminka, a obecně tradovaný omyl. Jednoduchým důkazem je, že za běžného provozu lze jet rychleji, a nic se nestane.
Například na Jižní spojce jsou evidovány statisíce přestupků, a žádný velký masakr.
Běžná cestovní rychlost na D1, D2 a D5 je 160km/h, a opět, nehodovost není nijak významná. A to mě ještě spousta aut předjíždí. Tento stav je zcela v souladu s vyhláškou z r. 1971, která u nás na dálnici nestanovila ŽÁDNÉ rychlostní omezení.
Faktem je, že rychlost v moderní době (pomíjím rakouskou úpravu, že se nesmí jezdit rychleji než klusající kůň, právě kvůli plašení zvířat) začala být rychlost omezována pod záminkou šetření ropou v období ropných šoků. Kdyby šlo skutečně o šetření ropou (potažmo minimalizaci hluku a zplodin), byla by dnes přikázána rychlost například na magistrále mezi 70-90km/h, kde většina dnešních aut jede na nejvyšší rychlostní stupeň a v nízkých otáčkách, tedy nejtišeji a nejúsporněji. Srovnej dnešních 50, na trojku se to furt snaží zrychlit přes 50, takže tam většina lidí jede na pořádně vytočenou dvojku.
Vzhledem k cirkusu, co kolem měření rychlosti je (pravomoce obecních poskoků, investice do radarů, automatizace procesu inkasa pokut, zásahy do ústavních práv řidičů) se lze oprávněně domnívat, že nejdůležitějším důvodem měření a postihování rychlosti je výběr do státní a obecních pokladen. Tuto hypotézu podporuje mj. plán výběru pokut, který je součástí veřejných rozpočtů.
Troufám si tvrdit, že na 2 při 50 nejezdí po magistrále "skoro" nikdo.
Já tam jezdím 50 na 4-5 stupeň s otáčky okolo 1 300 - 1 500. Rozhodně hluk od vozu a od pneumatik je v té chvíli nižší, než při 90, kdy jedu na 7 stupeň a točím okolo 1 500 otáček.
Cim tam boha jeho jezdis, ze mas tolik kvaltu?
http://www.google.cz/imgres?imgurl=http:/...
Tohle je na psychologickou úvahu. Ano, spousta lidí jezdí rychleji než limity dovolují a valná většina z nich nezpůsobí vážnou dopravní nehodu. To je utvrzuje v tom, že to není nic nebezpečného.
Nicméně pohled na statistiky je jiný. V zemích s nižší maximální povolenou rychlostí (severské země, Británie) je mortalita v dopravě výrazně nižší.
Pokud vím, tak u nás byla například zavedena maximální rychlost teprve v době, kdy se objevily žigulíky 1600 a jezdily po okreskách hodně přes kilo a začaly sestřelovat vozidla z vedlejších, kteří neodhadli že jedou tak rychle.
Co se minimalizace hluku týče, kecáš. Při vyšších rychlostech (cca ok 40km/h) je nejvýzanmnějším faktorem hluk od pneumatik a aerodynamický hluk. Ten s rychlostí pochopitelně roste. Neschopnost lidí jezdit ohleduplně (a když to neumí, tak si mají pořídit tempomat) není dost dobrým důvodem proč jim ustupovat.
Ústavní právo řidiče? Tím myslíš "právo porušovat zákon"? Kde se ráčí toto právo vyskytovat?
Když říkáš A, měl bys říct i B. Na německých dálnicích není paušálně omezena rychlost (je omezena pouze lokálně), a mají v rámci Evropy i světa velmi nízkou nehodovost.
V Rakousku došlo ke zvýšení rychlostního limitu na některých úsecích, a nehodovost se tam logicky snížila (soustředění na jízdu, bezpečnější předjíždění).
Ústavním právem myslím právo neudávat sám sebe a svou rodinu. Patří mezi základní lidská práva, je základem každého právního státu. U nás jej (kromě speciálních zákonů) stanoví článek 37 odst. (1) LZPS.
No ale Německo nemůžeš srovnávat, protože nízká nehodovost je tam dána také stylem jízdy.
Navíc v hodně vesnicích se tam nejezdí 50, ale 30, takže nehodovost je tam nižší možná i kvůli tomu.
JIstě, každý jede kolik potřebuje, a nemusí koukat po radarech a Passatech, proto je tak nízká nehodovost NA DÁLNICÍCH, o kterých píšu.
Nepochopil jsem, že nehodovost se týká jen dálnic. Nevíš jak jsou na tom na nedálnicích ve srovnání s okolními státy?
První odkaz...
http://tinyurl.com/3dzfksp
Třicítky mají jen v bočních obytných uličkách, na průtahu mají 50. Ale dodržuje se to, tak jako se vesměs dodržuje všechno. A o tom to je.
U nás jsou mraky nesmyslných a neopodstatněných omezení, která se následně nedodržují a nedodržování jsou téměř oficiálně tolerována. No a občas se pak někde nedodrží opodstatněné omezení (kdo má taky odhadnout, že zrovna tohle jediné má vážný důvod) a je zaděláno na malér...
A o stylu jízdy na dálnicích to taky moc není - jezdí tam ti samí kamioňáci co u nás. A v osobákách taky mraky našich i polských polovodičů.
Od nás do Děčína je krom Sebnitz třicítka v každý vesnici včetně průtahu městem Bad Schandau. Taky proto mnozí jezdí do Děčína raději delší cestou přes Čechy, protože je ta 30 stresuje. :)
Ale asi máš nakonec pravdu, že o stylu jízdy to tak úplně není, u nás Němci jezdí výrazně hůř, protože se naší policie nebojí.
Vidím to úplně stejně. Na toto téma jeden článečk od Hraboshova oblíbence;-)
http://www.autoweb.cz/d-fens-proc-jezdime-vpravo/
Článek pěkný. Jen k té "běžné cestovní rychlosti 160 km/h", co jsi tu uváděl... Já mám kupodivu jinou zkušenost. Několikrát jsem teď musel jet docela daleko po své "oblíbené" polní cestě, která se kupodivu řadí mezi dálnice a nazývá se hrdě D1. Ve fabii byla pohodlná cestovní rychlost někde mezi 120, 130, počasí ideální, provoz středně silný, až na ten neuvěřitelnej povrch žádné drama.
A světe div se - všichni jeli pomaleji, tak do 110. Pořád jsem musel předjíždět. Nejsem na to zvyklý, bývá to při stejné rychlosti naopak, tak mě to překvapilo. Marně jsem uvažoval, jestli jsem nepřehlídl nějaké omezení nebo co.
Podruhé to samé. Potřetí také.
A tak si říkám, že možná čeští řidiči dostávají rozum a přestávají zbytečně spěchat. Dávají přednost pohodlnému cestování před očima navrch hlavy a otáčkách na hraně. Pro mě by to byla dobrá zpráva. Nebo je to jinak?
Při 120-130 musím furt uhýbat do pravýho, a ten je rozbitý. 150-160 je optimum, radary stíhám registrovat, benga to tolerují a když tak je to za litr a dva body (do +30 mimo obec a do +20 v obci).
Přitom většinu ostatních dojíždím tak pomalu, že mě v klidu registrují, dokončí svůj amnévr a uhnou.
Pro úplnost, mám nula bodů, a za rychlost jsem platil naposled před asi 7 lety, ale to jsem měl auto, které prostě nechtělo jezdit pomalu;-)
Prostě pohodová jízda levým pruhem. B-)
Jo, já vím, tak to mám normálně taky. Nevím, proč to teď při těch posledních jízdách bylo jinak. Ale bylo to příjemné.
Jj, taky mi to přišlo. Když jsem jel posledně z Prahy s kánoí na střeše, nastavil jsem tempomat na 127-129 dle GPS, a moc lidí mě nepředjíždělo.
Tohle nejlip pochopite na D 11 smerem na Hradec Kralove. Do 26 km se jede tak jak pisete do 110 - 120. A pak se praskne do koni...
Do toho sestadvacatyho kilometru je to totiz ten puvodni udrncanej tankodrom po kterem je utrpeni jet rychle. Navic too dela silenej kraval a tim padem i dojem zavratny rychlosti. Jak se ale najede na novej povrch, jdou zabrany stranou :-)
A na ty D 1 jezdivam jen kousek tou triproudovkou. Fakt tam nekteri jedou kilem, ale neustupne v prostrednim pruhu, i kdyz je pravej na kilometry daleko prazdnej. Pakarna.
Joaha, tys myslel zneužívání litery ústavy. Pak si nestěžuj, že máme na všechno paragraf, když se pořád nějaký chytrolíni vykrucujou.
Doufám, že to u nás už brzy skončí zabavováním vozidel (praxe v tolik opěvovaném Německu), nebo omezením tohoto práva u dopravních přestupků (tuším např. Nizozemí).
Jaké zneužívání? Je naprosto normální odmítnout zajišťovat důkazy sám proti sobě, zejména v případech, kdy nikomu nebyla způsobena žádná újma (např. překročení zbytečného rychlostního limitu), a je naprosto normální neudávat své blízké.
Je to jeden z principů, na kterých stojí právní stát, proto je nepřekročitelný. Ústava, a speciální zákony, pouze reflektují tyto zkutečnosti.
Jj, všiml jsem si, že v Evropě se pěkně rozlézají totalitní praktiky. Žádná revoluce, princip pomalého vaření žáby:-(
Protože tohle ustanovení v ústavě není kvůli tomu aby jsi se měl na co vymlouvat když jezdíš autem jako prase. To ustanovení tam je aby jsi nebyl stavěn před dilema zda rozvrátit rodinu (to že napráskáš příbuzné bude mít asi dost vážné a pravděpodobně doživotní důsledky na mezilidské vztahy) nebo zda za to budeš potrestán. Rozhodně tam není proto aby jsi měl možnost lhát a tvrdit, že jsi auto neřídil.
Velmi dobře ilustruješ nízkou úctu Čechů k zákonům.
Abych nejezdil autem jako prase, na to mám vlastní rozum, na to nepotřebuji zákony.
Jet rychle ještě neznamená jet jako prase. Denně jezdím rychle a nikdo tím žádnou újmu neutrpí.
Nějak jsi "zapomněl" na možnost nevypovídat sám proti sobě. Proč? Podle Tebe by měla být povinnost vypovídat sám proti sobě? To je zaznamenáníhodný názor. Co takhle útrpné právo, to by se taky mělo obnovit? TO by také pěkně zefektivnilo vyšetřování:-/
Jako treba zabaveni kol cele pravidelne cyklojizde (ne te rocni s policejni asistenci)? ;) Pardon, ale nedalo mi to...
V Německu je úprava taková, že Ti nikdo nebrání vymlouvat se na osobu blízkou. Když to uděláš poprvé, dostaneš povinnost vést knihu jízd. Když to uděláš podruhé, podívají se kdo řídil podle knihy jízd. Pokud to tam není, napaří Ti pokutu za nevedení knihy jízd, případně Ti auto zabaví, protože nejsi schopen zabránit tomu aby věc byla zneužívána k porušování zákonů.
Nevím jak bys toho chtěl dosáhnout na Cyklojízdách. Vážně netuším jakou paralelu nacházíš u Cyklojízd. Mám dojem, že hledáš (dosti chabou) záminku pro navážení se do Cyklojízd.
Narazim na trestani zabavenim vozidla a "stadni" chovani rady lidi na takovychhle akcich (viz nejruznejsi videa). Abych nekrivdil vam, na par akcich, kde se seslo treba 10+ lezaku to bylo o ho*no lepsi, o jinych masovkach (i necyklo) nemluve...
Jenom doplním, maximální povolená rychlost pro osobní auta mimo obec byla omezena na 90 a 110 na dálnici až vyhláškou č. 100/1975 od 1.1.1976.
Je spatne, ze ta data stat ziskal takhle, je dobre, ze vybira pokuty.
Kdyby tuhle sluzbu tomtomu vyuzivala i nace policie...
Vlastne to je genialni napad. Policie by byla dynamicky informovana, kde se pacha nejvic prestupku a vybrala by dost penez a zastrasila vic hrisniku...
Opravdu? Kdyby šlo státu o bezpečnost, vybíral by pokuty tam, kde dochází k nehodám, a za přestupky, které k nehodám vedou (nepřiměřená - NIKOLIV nepovolená - rychlost je jen jednou z příčin nehod), a nikoliv tam, kde je tak nesmyslně nastaven limit, že jej většina řidičů nedodržuje.
Trandak sice na vyssi rychlosti neni, ale i zpoza volantu firemni Fabie, Megana a tu a tam i nejakeho lepsiho auta mam neprijemny pocit, ze krom par kratkych useku novych dalnic je u nas vetsinou neprimerena i 130. Zaplaty, diry, vyjete koleje, ...
http://www.youtube.com/watch?v=Zc_cGepf1qg
http://kecy.roumen.cz/kozy.png
Měli jste podobně zásadní téma diplomky?;-)
https://isis.vse.cz/pracoviste/prehled_temat.pl... filtrovat Bartoň
Dobrej kolík. BTW některé otázky jsou opravdu zajímavé, a zasloužily by si zpracování DP.
Jen je mi poněkud podezřelé, že všichni ostatní zadavatelé jsou otitulovaní.
Taky mě dostali Brabec a Svoboda, kteří si dvě témata zapsali :)
https://isis.vse.cz/lide/clovek.pl?id=18241...
Sídlím v místnosti č.342NB. To je přesně ta místnost, ve které mě může pan kolega Mazouch navštívít, aby shlédl moje fyzické diplomy z absolvovaných škol, když už o mně, ach tak srandovně, ironicky prohlašuje po škole, že moje školy jsou tak "prestižní, že nevydávají ani diplom ve fyzické podobě". Stejnou nabídku činím tímto panu rektorovi Hindlsovi, který o mně pro změnu prohlašuje, že žádné vysokoškolské vzdělání ukončené nemám. Budou-li mít další zájemci zájem, uspořádám klidně veřejnou výstavku. (To, že mi pracovnice rektorátu Vysoké školy ekonomické odmítla uznat diplomy jenom proto, že mi na nich chybí v příjmení háček nad ň, to opravdu není moje chyba.)
https://isis.vse.cz/lide/clovek.pl?id=18241...
K těm pracím je potřeba se dostat :)
Online by to mělo být pro registrované uživatele ISIS. Nejsi-li stuednt VŠE, lze se registrovat osobně.
http://ciks.vse.cz/knihovna/Ruzne/vskp...
Stejně tam budu mít cestu, tak se zaregistruju;-)
Pobavil mne nadpis:
http://zpravy.ihned.cz/politika/c1-51827020...
Obránce, co měří necelý dva centimetry bych chtěl vidět:-)))
"Mattias je výborný kluk, je s ním hrozná sranda, celkově výborný hokejista. Na to, jakou má malou postavu (1.78 cm), tak se nebojí do toho jít, je velmi rychlý, budeme si muset na něj dávat pozor."
http://isport.blesk.cz/clanek/hokej...
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/v-brne...
Správně. Když něco chci, otravuji ty, kdo o tom rozhodují. A neberu si za rukojmí desetitisíce jiných lidí, kteří nemají s mým problémem nic společného. Jen tak dál…
Když se jednalo o stávku lékařů, mluvil jsi trochu jinak.
O jakou stávku?
Nechtěli doktoři nedávno stávkovat za zvýšení platů? Nebo jsem se už dočista zbláznil?
Sory, blbě jsem to napsal. Jednalo se o vyhrožování hromadným odchodem lékařů. Nebyla to sice stávka, ale nátlaková akce, která se ke stávce dá přirovnat.
To je dost zásadní rozdíl. Stávkující nic nerizkuje, má na stávku ze zákona nárok. Člověk, který dá výpověď, ukončil pracovní poměr.
Dále v případě lékařů, tito upozorňovali na tuto možnost rok předem, přičemž zaměstnavatel (stát) dělal mrtvého brouka. Následně začali podávat výpovědi, přičemž ovšem běžela tříměsíční výpovědní lhůta, během které měl stát čas na to situaci řešit. Jak ji řešil, víme všichni. Aktuální zpráva z plnění slibů státu:
http://www.rozhlas.cz/zpravy/spolecnost/_zprava...
Hele Joe, myslím že rozumíš o čem mluvím. Tak jako stovky normálních řidičů byly omezeny cyklojízdou, aniž za to mohli, byly by stovky pacientů ohroženy na zdraví a nezmohli by ani prd.
Jde tu o princip. Vzájemné spory by si měly řešit zainteresované strany a neměli by na to doplácet lidé, kteří za jejich problémy nemůžou.
To nemohu vyloučit, ale nevzpomínám se, že bych se k tomu nějak vyjadřoval, krom toho, že o žádní chystané stávce nevím.
Možná si to pleteš se situací, kdy části lékařů přišla jejich pracovní smlouva nevýhodná, tak ji normálně vypověděli.
Je rozdil, jestli lekari stavkuji a nepracuji - neblokuji Te a pripadne muzes jit k nekomu jinemu, kdo nestavkuje a tim, kdyz oni stavkujici blokuji i nezucastnene, ne?
Kdyz budou stavkovat tramvajaci a nepojede tramvaj, bude to treba otravne, ale ne neresitelne (stavka lekaru), ale kdyz tramvajemi zablokuji krizovatky, bude to sprostarna.
Proč? Přeci autem můžeš jet jinudy.
No, kdyz nemam cil nakladu tesna za zablokovanou casti, nebo kdyz to neni jako s temi stupidnimi marathony, kdy proste znemozni VSECHNY prijezdove cesty. Nemuzu si pomoci, ale proc tohle organizuji lite se zvlastnim 5letym vzdelanim? 8-(
A taky je problem, kdyz CJ zablokuje tramvaje - byt jen na chvili. Docela by mne zajimalo, kam az se ta blokada diky nim prenesla a kam az tram staly. 20 minut na IPP je vrazedna doba. A k tomu jeste Mirak a mozna jeste neco. Tim se proste zasprajcuje cele centrum a prilehle okoli.
Určitě nemáš na mysli desetisíce lidí, kteří problém vytvářejí. Ale pak mi není jasné o kom píšeš.
Desetitisíci lidí mám na mysli řidiče i cestující individuální i hromadné dopravy, kteří jsou měřitelně a vyčíslitelně poškozeni cyklistickou blokádou dopravy (dále jen "cyklojízdou").
Tito lidé NEMAJÍ možnost ovlivnit stavbu cyklistické infrastruktury, budování cyklostezek, a hlavně vytváření a čerpání fondů na různé NGO tak, aby byli organizátoři cyklojízd spokojeni.
Problém nespočívá pouze v chybějící cyklistické infrastruktuře. Další aspekty ovlivnit mohou (a dokonce takové, že nyní nemůže nikdo jiný ovlivnit). V tuto chvíli tyto aspekty ovlivňují tak, že se situace zhoršuje.
TO mi prosím vysvětli, jak takový člověk shodou okolností momentálně v autě nebo autobusu může negativně ovlivnit neplnění plánu fundraisingu nějakých automatů a oživení.
Zase vedle. Zkus jiný aspekt. Nebo ještě lépe, odtáhni prudit někam jinam. Třeba na železničářský web.
Co bych tam dělal? Vlakem nejezdím, na kole ano. Obden do práce.
Zítra mám cestu do Prahy. 210km tam a 210 zpátky (on víc, bo bydlí za Brnem). Jistě, můžem jet vlakem, ale kdybych se o použitelnosti vlaku pro jednodenní služební cestu zmínil na ajznboňáckém webu, zabanovali by mě po prvním příspěvku:-(
Aaa...pozor. Slušňák, který není schopen diskutovat, se projevil. Nepsal jsi něco o tom, že se tu diskutuje slušně? Tenhle hnusnej vesnickej slovník to máš opravdu snad jenom ty....
Hle nový cíl: http://www.lidovky.cz/odbory-hrozi-stavkou... a tohle dopadne na mnohem více lidí než nějaká cyklojízda. Neměli by se náhodou ajznboňáci po jednom sejít na Letné a tam vyjádřit svůj nesouhlas a pak se zase poklidně vrátit do práce?
Je to jejich zákonné právo. Bohužel.
Na rozdíl od blokád dopravy.
Shromažďování podle Tebe není zákonné právo 8-)
Je. Můžeš se shromáždit, ale to neznamená, že pro Tebe přestávají platit ostatní zákony (předpisy v oblasti silniční dopravy, trestní zákoník apod.). Nevysvětloval jsem ti to už několikrát?
Zkus to vzít obráceně. Odporní, špinaví motoristé svým bezohledným chováním brání pokojnému shromažďování občanů. FUJ!!!! Zkoušel jsi mě přesvědčit, že silniční zákon je nadřazený ústavě. Neúspěšně.
Právě jsem se vrátil z oběda. Pozorně jsem se celou cestu koukal, a ani jednoho odporného špinavého motoristu bezohledně bránícího pokojnému shromažďování občanů jsem neviděl. Rozpor mezi Tvými výroky a realitou příliš bije do očí, než abych tě mohl brát vážně.
Uz jsem to kdysi napsal taky - co kdyz se par lidi shromazdi (treba proti politicke situaci v Gruzii) primo u vchodu do tveho domu a nepusti te domu? (Predstavuji si modelovy dum, do ktereho se neda dostat jinudy.) To by ti asi vadilo, ze? Taky by ses rozciloval, proc nestavkuji a neshromazduji se nekde jinde, kde nebudou zbytecne prekazet nezucastnenym.
Osobní (a tuším i domovní) svoboda je chráněna ústavou. Možnost jezdit autem po silnici ne. Poprosíl bych jiný příklad.
Kdepak, prave tenhle je ten spravny. Oni nebudou v dome, dokonce ani ve dverich. Jen udelaji kolem vchodu na chodniku pulkruh a tim te nepusti. Stejne osobne svobodny jsem pesky na chodniku jako v aute nebo na kole na silnici.
Tož, ono je u těch cyklojízd záměrně zamlžováno, co voni to vlastně jako jsou.
Jsou to shromáždění, podléhající oznamovací povinnosti?
Jsou to demonstrace?
Je to zvláštní užití veřejné komunikace?
Jsou to spanilé mírumilovné jízdy několika tisíc šťastných tolerantních lidí, kteří se čistě náhodou zrovna sešli a kteří by ani mouše neublížili?
Třeba to poslední pozvání na květnovou(pardon květinkovou) cyklojízdu. Pořadatel: není. Zato je tam odklik na stránky, kde se dozvíte dopodrobna kdy, kde, co, jak. Prý to zorganizovalo (neplést s uspořádalo) pár hodných nadšených lidiček. Nezištně, samozřejmě. A pokud byste je chtěli podpořit, tak je tam další odklik, tentokrát už je to na stránky automatu, to je jak víme občanské združení registrované dle zákona, že ano. Tam se dozvíte, kam máte posílat finanční dary. A že kdyby jenom 10% z těch tisíců hodných účastníků cyklojízd, které vůbec, ale vůbec nikdo nepořádá, poslalo stovku na ten bohulibý účet, tak to by se jinak organizovalo (neplést s pořádalo).
Tož chtěla jsem přispět, ale mám ve zvyku si zjistit, co se tak přibližně asi tak s mými penězi děje. No a tak jsem klikla na položku výroční zprávy automatu. Inu, krčí se tam jedna z roku 2008. Dál už nic.
A proč to píšete mě? Já od A*M nedostávám vůbec nic, naopak do CJ (prosím neplést s A*M) sypu ze svého. Znám několik dalších takových. Tím věčným somrováním mě docela serou. CJ nevytvořili, nepatří jim a dokonce se odvažuji tvrdit že na ni docela serou a využívají hlavně na somrování. Ale tohle patří vedle.
No proč Vám...?
Vy tady obhajujete cyklojízdy... dokonce, zdá se podle vašich slov, se na jejich organizaci podílíte...tak koho jiného bych se měla zeptat?
Mohla bych tedy poprosit o odpověď? Která ze čtyř mnou uvedených možností je správně?
(A ten organizační propletenec kolem cyklojízd je fakt zajímavý).
Jestli mohu odpovědět za Hraboshe, tak správně může být kterákoliv z nich, podle dalších okolností. :-)
Svrběly mě prsty, abych jako správný matfyzák odpověděl ANO.
A rovnou mohu dodat, že lidstvo se dělí do 10 skupin- ti kteří vědí co tím myslím a ty ostatní.
Že zas musím oponovat, správně česky je:
Lidstvo se dělí na 10 skupiny...
pokud se nemýlím, tak i můj zápis je správný.
Vidím, že si z vojny pamatuješ dost. Tam na nás taky starej fronťák volal: "Co je to za jednotka?" A to ještě nebylo nejhorší jazykový zvěrstvo.
Někde bylo i "co je to tady za klauni" ;-)
http://youtu.be/kGSOvymMbSw nevím ve kterém
Taky dobrý :-) Ta hláška ale je mnohem starší než tohle...
Nepřipomíná ti ta satira něco? http://www.youtube.com/watch?v=imhrDrE4-mI&...
Dobrá Vratislave, ale řekněme, že já jsem v trochu jiné situaci než třeba zde Hrabosh.
Mě třeba nezletilý syn řekne, že se chce zúčastnit té květnové cyklojízdy. A já chci vědět, jak to tedy tentokrát bude. Bude to pěkná klidná tolerantní jízda, kde všichni pojedou podle předpisů? Nebo zase pojedou všichni vedle sebe, v protisměru, nebudou zastavovat na červené, atd.? Tohle vědět je pro mě důležité. Podle toho já musím reagovat.
Já chci vychovat zodpovědné lidi, chci aby věděli, co dělají, proč to dělají a když to dělají, jaké to má dopady na ostatní. Nechci, aby se schovávali za dav.
:D Přesně můj názor a ten smajlík ?
Jsem si vzpoměl na mého oblíbeného Jiřího Dědečka a jeho vyprávění o demonstracích v letech 1988-1989.
O své ženě řekl, že demonstrovala takovým maloburžoasním způsobem ve smyslu : Anka podržela mi ty chrty a já si taky hodím kamenem :D
Ps : Jako zkušený otec mohu posloužit informací, že šance dočasného zhrabošovatění tvého potomka je, přes tvou výchovu, asi 99,3 procenta :D
Pěkná, klidná a tolerantní je Cyklojízda vždycky. 100% podle předpisů nejezdí nikdy.
A jestli chcete vychovávat, tak se syna zeptejte proč tam chce jet. Pokud bude schopen svoji účast argumentačně obhájit, dopady na výchovu budou značně vyšší než (ne)zákaz. Spousta lidí si plete dobrou výchovu s poslušností.
Jj, chci vychovávat a proto se ptám. Jednak svých dětí, jednak sama sebe, taky jejich otce a taky jiných lidí, neboť vím, že se mohu plést.
Spousta lidí se plete ve spoustě věcí (jak moudře pravíte), někteří ovšem ve své pýše ani netuší, že se pletou.
Řekl to, nebo mluvíme o hypotetické situaci?
Pokud řešíme skutečný dotaz, tak bych čekal, že bude formulovaný poněkud jinak.
Ano, Vratislave, několikrát již jsme o cyklojízdách a případné účasti na nich mluvili. Proč myslíte, že by to měla být hypotetická situace?
Mimochodem, jak byste si přál, abych formulovala dotaz?
Přes noc jsem si to promyslel. Ideální bude, když přijedete a když se vám to nebude líbit, tak se odpojíte. Kdybyste náhodou toužili po sdělení svých dojmů například mně, tak si můžete zbytek trasy dát sólo v odstupu řekněme 200 metrů a v cílovém bodě si pak můžeme popovídat o tom, jestli se vám jelo líp v balíku nebo mimo něj.
Ale já už jednou na cyklojízdu přijela, nelíbila se mi a odpojila jsem se. Pak jsem pár cyklojízd viděla jako chodec. Já věřím, že malé děti a ne moc zdatní jezci se v balíku cítí lépe (bezpečněji). Nejsem si ale jista, zda si uvědomují, proč v tom balíku jsou a o to mi speciálně u mých dětí jde.
Dvěstě metrů za cyklojízdou nepojedu, nemyslím, že v tom je nějaký smysl.
Pojedu (a jezdím) tam, kam potřebuju nebo chci.
Mé děti, hlavně ten starší, jezdí po Praze stejně.
Na otázku, zda se mi jede líp v balíku nebo mimo něj, Vám odpovím rovnou. Mě se jede líp mimo balík, tedy pokud se jízdy samotné týče.
Dost často, hlavně s partou kámošek, máme tendenci balíky tvořit, ovšem nikoliv kvůli jízdě, ale kvůli krafání. Většinou se snažím ty balíky rozhánět a raději někde zastavit.
No tak to je potom jasný :-) Na cyklojízdy se totiž jezdí především pokecat.
Já zase naopak, jak to jde (např. na cyklostezce), balík vytvářím, protože když už konečně jedu s někým (což je tak 1/50 najetých km, a tedy svátek), tak mě strašně vadí právě to, že si s ním za jízdy v normálním provozu klidně popovídat nemůžu.
Ve městech, kde má kolo 10%+ a jezdí se po cyklostezkách, je interakce jednou z úžasných výhod jízdy na kole (viz přiložená fotka, Darmstadt, 2008). Můžeš jet kus cesty s kamarádem a probrat běžné věci, pak se odpojíte, někoho náhodou potkáš a za jízdy pokecáš, znáš od vidění lidi, se kterýma jezdíte na stejnou hodinu... Také díky tomu je tam jízda na kole tak příjemná záležitost, není to jen honba času a uhýbání chodcům tvořícím hloučky, jako je to na cyklostezkách u nás. :-)
"No tak to je potom jasný :-) Na cyklojízdy se totiž jezdí především pokecat"
No tak to je potom jasný, správná odpoveď je za d.) Cyklojízda je spaliná jízda nekolika tisíc šťastných lidiček...
Takže odpoveď teď mám a pokecat půjdu jinam. Protože, stejně jako Vám vadí hloučky chodců, když jedete pokecat na kole, je dost možné, že někomu jinému by mohly vadit hloučky až několika tisícové balíky kecajících cyklistů:-)
Tak jsem z toho jelen. Mnohokrát tu čtu od dopravních cyklistů, že pokud jedou dopravně, tak jim vadí cokoli, co je zdržuje. Jak raději pojedou hustou dopravou, ale nejrychlejší a nejkratší, než by to raději objeli nějakou pohodovou trasou o několik minut delší. Nyní píšeš, že dopravní cyklistika není o honbě času, ale o pohodě.
Pokusím se to vysvětlit.
To, co provozujeme v Praze, se silně podobá anglosaskému stylu definovanému klíčovými slovy "commuting" a "vehicular cycling". Tedy jízda za ztížených podmínek, vedená navíc v provozu zásadou "čím rychleji, tím bezpečněji" - protože se tím snižuje rozdíl v rychlosti mezi auty a cyklisty. Lapidárně řečeno, závodíme, protože nás auta nahánějí.
V okamžiku, kdy je kvalitní oddělená infrastruktura, která ale ne..re cyklistům na hlavu, se styl jízdy mění. Kvalitní infrastruktura v tomhle případě znamená zejména:
- přednost cyklistů před odbočujícími auty i na cyklostezce - viz např. tato fotka: https://picasaweb.google.com/slavasyrovy... , v Praze by tam byl asi přechod pro chodce
- trasy pro cyklisty vedené co nejpříměji, pokud možno příměji, než trasy pro IAD
- co největší oddělení cyklistů od IAD a tam, kde to nejde naopak velmi přísně uplatňované snížení rychlosti aut (na 30 km/h).
V takovou chvíli se dostáváme se subjektivní bezpečností na takovou úroveň, že najednou není potřeba se hnát (oni se teda Holanďani taky neflákají, zelené vlny pro cyklo v Kodani mají nastavené na 20 km/h). Jede se volně, ale přitom svižně, protože plynule. Nečeká se trapně minutu a půl na zelenou (ala Mánes - http://www.prahounakole.cz/2011/05/jak-se-jezdi... ). Výsledek je ten, že rychlostně je na tom člověk skoro stejně, jako když to pálí po ulici, kličkuje mezi auty a poskakuje po chodníčcích, což ho samozřejmě i přes obrovský vydaný výkon časově významně zdržuje. Akorát že prostě jede 18-20 km/h prakticky bez zastavení a větších zdržení a díky tomu si může naprosto v klidu při jízdě i pokecat.
Takže asi tak: Tu pohodu vytváří převládající infrastruktura a to, jak působí na subjektivní bezpečnost a z toho vyplývající chování cyklistů.
:o) nedavno jsem jel na dálnici za dvěma kamiony, co jeli vedle sebe, kabina vedle kabiny. Myslel jsem, že ten v rychlým pruhu předjíždí a nejde mu to. Teď už vím, že to byli dva fajn kamioňáci, co si chtěli jen tak pokecat a zpříjemnit si nudnou cestu.....
Já si teda s náhodným soujezdcem na kole taky rád pokecám, ale je fakt, že na lesních cestách to nikomu nevadí :o)))
Výroční zpráva za rok 2009 je před dokončením. Auto*Mat rozhodně dává přednost tomu něco dělat před psaním zpráv o tom, co dělal. K tomu, co dělá sdružení dnes, stačí proklikat web.
Všem nezainteresovaným se omlovám, ale předtím než mi začnete nadávat, tak se prosím podívejte kdo začíná a kdo reaguje.
No ty reaguješ dost zdatně :o)))
To je důsledek mého přirození a dobrého vychování. Jsem-li osloven, snažím se odpovědět.
Koho mi to jen připomíná...
Mnohdy ale o velikosti člověka spíš vypovídá když mlčí...
viditelně narážíš na Medvěda.
jenže přesně tady se ukazuje, že původcem nebyl Medvěd, ale ti, co ho dráždili a tisíckrát do každého tématu zanášeli to samé a tisíckrát měli škodolibou radost, že to ostatní sere a Medvěda vytáčí...
tohle má být kupříkladu vlákno k pobavení.
že bych se nad posledníma třiceti příspěvkama nějak výrazně řechtal, tak to tedy ne :-(
Problem neni v tom, ze by nekdo vytacel M, nebo M jeho. Je to oboustranne a nejspis ani z jedne strany v tom neni skodoliba radost, jen presvedceni. Vytaceji se tu porad Ti sami lide vzajemne. Vadi jim opacny nazor a ten svuj (mnoha diskusemi zde zakaleny do modra) haji cca porad stejnymi slovy. A sam se taky nedokazu ubranit.
8-(
Bud se o kontroverznich tematech prestane diskutovat, nebo to bude porad dokola. Uz z principu diskusniho fora.
Ano, je to furt dokola. Schválně se zkus soustředit na to "kdo vystřelí první". Vcelku to chápu v několika "specifických" diskusích ve kterých se s tím všeobecně počítá. Ale nevidím rozumný důvod proč je to taháno napříč celým webem.
Ale zjevně to spoustě lidí přijde správné. Všimni si, že prudícím příspěvkům v nesouvisejících tématech dost rychle naskakuje dost bodů. Kdyby to vadilo, očekával bych opačný jev.
Logicky, nekoho to pobavi, nekdo se zmini o predrazene stezce, nekdo zanadava na ridice, ktery ho skoro srazil, ... Pritom je zbytecne, abyste se treba s Joem vubec bavili. Oba jste dostatecne inteligentni, mate svuj nemenny nazor a vice mene predem vite, co ten druhy napise jako odpoved. Ale ani jednomu vam to neda. Mne taky ne. M byl stejny, ujezdak a expres taky... Bud si tady svatosvate odprisahneme, ze se budeme snazit vzajemne nekomentovat prispevky, nebo se to nezlepsi.
A ruku na srdce - i kdybys to slibil - dokazes to dodrzet?
myslím, že to jde celkem v pohodě...
Se svým nejlepším kámošem jsme měl naprosto rozdílnej názor na politiku tak moc, že jsme se byli schopní pohádat a do krve vytočit. (volil tehdy Sládka) takže jsme spolu makali, jezdili na vandry a na dovolený a prostě se bavili o všem jen ne o politice...
Mě na tom nejvíc sere to, že to dělají lidé, kteří na medvěda nejvíc útočili, nejvíc mu vyčítali že svůj džihád tahá do každýho tématu a vyštvali ho a teď dělají stejně jako předtím naprosto uplně totéž, za co ho kritizovali a to je to, co vytáčí mě. Když posranej křičí, že tu něco smrdí :-(
(a nemám na mysli tebe, neboj)
sice jsem se zařekl, že o něm nic ale malé upřesnění snad snesu a informace na závěr.
Takže medvěd nebyl vyštván, on podle toho co si myslím a co vím dostal ban od zakladatelů/majitelů....
A ta informace je, že jsem dostal informaci, že se na svém webu poměrně zajímavě vykecává o "událostech vyštvání/banu " ve smyslu, že majitelům "nakole" následně klesl počet příspěvků, ergo kladívko, že to tady bez něj už nemá šmrnc :D.
A že je to od něj něco jako osobní oběť, že se k sem nenahlásil pod dalším nickem aby jako provozovateli nenadělal škodu :D¨
Takže k tomu džihádu bych dodal,kdo s čím zachází .............
Nemusíš předávat informaci, že jsi dostal informaci, můžeš si bez problémů přečíst (sekce Otázky/Odpovědi a Vzkazy), jak o nás nyní smýšlí.
Nevím, jak se s Václavem dohodl a na čem, ale vím, že sem chodí a stále to tu čte.
No, abych se přiznal, je mi to takový žinantní, když vím, že to tady čte a nesmí psát příspěvky. Pro něj to musí bejt asi jako když se hladovej masožrout dívá, jak se ostatní cpou pěkně vypečeným vepřovým.
Tak tohle si vyřeš s dotyčným, mě je to jaksi fukáč, protože je to věc mezi Václavem a jím.
Skoro bych řekl, že v první řadě je to věc mezi jím a tebou. Asi jediným funkčním řešením by byla tlustá čára za minulostí u všech diskutujících a váš závazek důsledné vzájemné ignorace.
Hele víš co, polib mi... víš co, viď...
Ale já to nemyslím zle, jen si myslím, že kdyby se chtělo, by to šlo.
Udavačská svině zůstane udavačskou sviní, takže by to nešlo...
Ano, a tento fakt je nutné dotyčné udavačské svini vmést do tváře pokaždé kdy se s ní někde setkám a dotyčné diskusní vlákno - ať už je věnované čemukoliv - změnit v ring naplněný bahnem. Nezlob se, ale ty a další medvědobijci (hekynen a další) jste mne sr*** jenom o stupínek méně než Medvěd. Na pořádný flame potřebuje flamer protivníky a vy jste mu je dělali, jako byste si za ty tři roky co si z téhle diskuse dělal svoji soukromou kazatelnu neuvědomili, že pokoušet se ho udolat v diskusi je totéž jako pokoušet se prásknout lítačkami. Ale když se holt sejdou dva zarputilci, co zkrátka na něco musí za každou cenu reagovat, tak je to neštěstí ... (s Hraboshem je to teď to samé v bleděmodrém)
Tak já ti to připomenu, ju?
http://www.prestupky.oziveni.cz/
3. Návrh systému
3.1. Způsob zadávání
Celý webový portál byl vytvářen na základě požadavků od občanského sdružení Oživení
(1). Za o.s. Oživení jsem jednal s p. Vojtěchem Hrabalem, který byl zadavatel.
zdroj:
https://dip.felk.cvut.cz/browse/pdfcache...
Joe, to jsi neměl. Já si chtěl založit udavačský web, kam bych sázel přestupky pražských cyklistů:-))). Myslím, že by matroše bylo dost:-)))
Nejsem žádný medvědobijec. Mědved je mi někde, jsem rád, že ty své slinty a nesmysly si plodí na svém webu a tady je klid a pokoj... To, že tam dělá rozhovory sám se sebou je docela vypovídající o jeho psychickém stavu...
Vrah zůstane navždy vrahem, stejně jako udavač zůstane navždy udavačem.
A můžeš mi prozradit k čemu vlastně máme policii? Viděno tvojí optikou je jakékoliv ohlášení trestného činu nebo přestupku hnusné udavačství. Možná když Tě na ulici okradou, tak půjdeš za kmotrem aby zjistil kdo to udělal (aby jsi nemusel napráskat nebohého zloděje policii).
Podle mého soukromého názoru je udavač ten komu nevadí čin jako takový, ale využije jeho protizákonnost k poškození jiné osoby (nebo k osobnímu prospěchu). Osobní aspekt při ohlášení přestupku anonymního automobilu není naplněn.
Nevyvolávejte duchy ze záhrobí! Vám ten Medvěd asi chybí... :-) Mne teda vůůůůbec NE.
Ať si nás, a všechno, pomlouvá a "diskutuje" (prej tam dělá uraženecké a ufňukánecké rozhovory sám se sebou :-DD) na těch svých stránkách, tam je mi to u zadele, tam já nechodím, protože tam nemám žádné přátelé...
Ale na jeho stránky chodíš pilně, nebo si je necháváš tlumočit?
Po té, co jsem asi před 10ti dny a znovu před týdnem obdržela upozornění, že tam se Zlatkou pilně probírá moji transexualitu včetně podání důkazu, že transka nejsem a vede tam zajímavé debaty NaKole v Otázkách a Odpovědích, tak jsem se tam občas kouknu, o čem je řeč.
Na řeči "jedna paní povídala" nějak nedám, takže jsem si ověřila, co je a co není pravda.
Slibovat, že nebudu reagovat nechci. Nicméně Jedna věc je "zveřejnění informace" a věc druhá je rytí.
Dost si dávám pozor abych se, když už píši nebo odkazuji něco potenciálně výbušného, vyjádřil pokud možno neutrálně (on často stačí obsah toho příspěvku).
Na druhou stranu jsou zde rypáci a rypákyně bez příčiny, kteří rádi startují hádku i bez kontroverzního podnětu.
a ty se vytočit často necháš:-)
já tě tedy celkem chápu, protože mám často chuť odpovědět uplně stejným stylem, ale když tu chuť mám, jdu se do kuchyně napít nebo tak něco a u některých diskutujících rovnou mávnu rukou, protože mi prostě za odpověď a rozčilování nestojí.
Abych pravdu řekl, tak mě tenhle server vlastně dost uklidnil :-)
To je trénink. Kdybych se při té frekvenci měl vytáčet, tak by se mnou dávno fláknul infarkt. Když tu někdo ventiluje kraviny, je potřeba mu říci, že ventiluje kraviny.
No a co s tím vyřešíš?!?
Podívej se na sebe - že mnohdy kecáš kraviny, to se ti tu často snaží říct několikero lidí. Místo aby jsi se nad tím ale zamyslel, tak je oheň na střeše...
Ale dost, tohle je téma na pobavení a pokud tady hodláte pokračovat v tomhle stylu, tak je to tak akorát na skrytí...
hele to jsi právě na omylu :D
Kdysi si v NY udělali mapu infarktů ... no a na mapě byly bílé fleky, tedy oblasti kde se infarkty vyskytovaly podstatně méně...
No a byly to čtvrtě italské a latinos, tedy místa, kde se lidi vytočí a vyventilují a upustí si páru :D
Události v regionu, od 16. minuty pořadu
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10118379000...
Nevím, jestli je to v úplně správné rubrice, pro nezúčastněného to je úsměvné, ale závěr reportáže a rozhodnutí soudu mně docela potěšily, že ještě někdo hledí na vlastnická práva občanů.
A z preventivních důvodů bych to nechal zaplatit všechny zpupné a naduté úředníky našeho magistrátu, co se pod to podepsaly, a v poměru podle velikosti platu a aby to bylo na jistotu, tak primátor za zvláštní zásluhy o město by sám platil 1/4 a myslím, že už by se to nikdyx nezopakovalo.
http://zpravy.idnes.cz/podivin-s-reklamni...
8-)))