Dobrý den,
ráda bych poprosila o radu, váhám mezi výběrem kol Kellys Scarpe :
http://www.kellys.cz/horska-kola-kellys/horska...
a také Kellys Oxygen:
http://www.kellys.cz/horska-kola-kellys/horska...
hlavně také jestli jsou ty 4000,- navíc tak důležité a v čem, vidím leda menší váhu u Oxygen ...(ty popisy kol by také mohly dělat více laicky...:)
S mými 43 kg a 162 cm mi bylo doporučeno, vzhledem k ergonomii, dámské kolo, které se mi ale všeobecně vzhledově vůbec nelíbí...
Odpružení předních vidlic má (prý) schopnosti odpružení až od 60 kg... (a já 43kg prý ideálně dámské)zvyklá jsem ale na pánskou 17´´(neodpruženou), maximálně bych snesla junior,tak nevím...
Chtěla bych prosím slyšet ještě pár názorů, poradíte jak moc je pánské kolo pro moji postavu "dobré" či nikoli. Chci jezdit lesní stezky (více) ale i město...
(samozřejmě si kola na prodejně odzkouším :-)
Moc děkuji za pomoc a názory, díky I.K.
S touhle tvojí tělesnou konstrukcí ti vyhovuje pásnká 17"?!?
Ty jsi sebevrah vlastních zad...
To snad není ani možný, to ti ještě nikdo neřekl, že je to kolo na tebe velký?!?
Já mám 176 a mám 17" pánský rám a je to tak akorát.
Je jedno, jaké kolo si vybereš - záleží na tom, které ti sedne. Klidně ať je to pánský rám.
Hlavně si ale vyber menší rám, jinak si totálně zničíš záda.
To první má nějakej zmatek v uvedených komponentech. Nahoře jsou napsaný kliky s převodníky 24-34-42, v dolní tabulce trekové 28-38-48. I kdyby měl být správně ten první údaj, je to těžší převod než klasický 22-32-42 na druhém kole, které má navíc i 9 kvaltů vzadu. Pokud jezdíš převážně po rovinkách, je to vcelku jedno. Pokud ale zabrousíš do výživnějších kopečků, oceníš převody toho druhého kola.
Ale jak už jsme tady nad tím víckrát kroutili hlavama, u Kellysů všude cpou Acery a Altuse. Mám pocit, že u jiných značek bývají za podobnou cenu osazované vyšší sady.
Hlavně že mají brzdový lanka Jagwire :-)
Prvni vec- mozna je potreba si udelat poradek v pojmech: tzv. damsky ram uz dlouho neznamena ten stary typ ramu bez "stangle", ale ma tvar a proporce normalniho panskeho ramu- jenom s upravenou geometrii s prihlednutim ke specifikum zenske postavy (+ v lepsim pripade vhodne osazeni komponenty vhodnejsimi pro zeny a v horsim pripade bonus v podobe ruzove barvy s kytickama). Takze predevsim bude damsky ram ve stejne velikosti o neco kratsi nez v klasickem "panskem" provedeni- vychazi se z toho ze damy maji pomerove zpravidla kratsi trup a ruce, ale delsi nohy. Nejvic se to projevi prave v tech nejmensich velikostech, vyssi zeny jezdi k naproste spokojenosti casto na panskych ramech a sednou jim bez problemu.
Druha vec- velikost: i v damske geometrii se divej maximalne po 16" a jeste si davej pozor na delku ramu, pokud najdes 15 nebo 15,5" ram, sedne ti jeste lip. Komponenty zmenis na kole kdykoli, ale kolo s nevhodnym ramem je nestesti.
Díky moc za názory, pomohly mi ...
a tak jsem nakonec na GT Avalanche 2.0 GTW (případně 3.0) 2011
http://www.gtbicycles.cz/kola-2011-damska...
http://www.gtbicycles.cz/kola-2011-damska...
s 16´´ rámem, ideál i po vyzkoušení...
Myslím, že dobrý, ne? Váhám už jen kolik zainvestovat (do 2.0 nebo 3.0) ...
Tak ještě jednou díky všem!