Prosím pěkně, můžete mi někdo vysvětlit, k čemu slouží taková ta "křidélka" na brzdových botkách u silniček? Víte, co myslím - brzdové botky jsou směrem dolů vytaženy do takové cca 10 mm dlouhé plošinky, které se odklání směrem ven. Nemůžu na to přijít. Dík :-)
Usnadňují výměnu kola, lépe se trefuje pláštěm mezi brzdové botky, původně zřejmě určeno pro profíky, oni při tom z nějakého důvodu vodjakživa hrozně pospíchali.
Tak díky za vysvětlení, i když mi to hlava moc nebere - ta křidélka sice "navedou" výplet mezi brzdové čelisti (kdyýž teda ten profík tak moc pospíchá), ale ten tam taky hned nezapadne - pořád směrem dovnitř vyčnívají vlastní gumičky. Ale asi to tak bude.
Njn, mně to taky není úplně jasný, nejspíš je to takhle, aby se ta křidélka nemohla dostat do drátů, kdyby se ten špalík úplně dočista obrzdil, oni ti profíci sice moc nebrzděj, ale co kdyby byl některej nějakej vadnej, že jo :o)
Tak tohle už vůbec ne, ale díky za snahu. Když se špalíky obrzdí, tak na ráfek "přilehnou" při stisku páky kovové botky - ta křidélka jsou opět mimo.
Řeknu to takhle - mám v rodině dva mechaniky, kteří dělají v cykloservisech - a podstata těch křidýlek jim vůbec není jasná.
No právě - teď, když se špalíky obrzdí, jsou křidélka mimo. Ale kdyžby ta křidélka byla čistě teoreticky tak jak jsi psal výše, (aby ty gumičky nevyčnívaly a aby to tam hned zapadlo) tak by se křidélka do výpletu dostat mohla. Takže teď je to tak, že ta křidélka nasazení kola usnadňují jen částečně, aby se do výpletu dostat nemohla. Prostě je to tam skoro na hovno :o))