Tak ze som sa dokopal k tomu ze si postaviim leho podla mojho gusta chcem nejakeho lowracera kedze som ziletkac na zabradlii. Dlhsie som nejazdil cca 3 roky (skola+robotka).narazil som na problem uchytenia zadneho kolesa s pouzitim kotucovky asi avid BB5. ale netusiim ako to ma vyzerat. dyzajn leha maam som na tom makal tak 2 tyzdne v AutoCade dufam ze som nic nepos.al a myslel takmer na secko. Len tie patky ma mataju co som nasiel tak je len na prehadzovac + obyc bez kotucu. neze by som mal uz kotucovku doma ale chcem mat tu moznost to tam nahodit ak ju kupim. A este jedna vec predna vidla-kde kupit aj s uchytom na kotucovku lebo tam sa tomu asi nevihnem kedze tam neni miesto pod ramom na klasicku celustovku ci v brzdy. Mno a za rozumnu cenu nerad by som zbuchal kostru za 500 KC a vidlu za 6000kc na to :-D.
Na lowracer bych dozadu osobně dával V-brake, jakákoliv kotoučovka je tam overkill. Ušetříš váhu i peníze naráz, to se u kol povede málokdy.
Dopředu kotoučovku potřebuješ. Předek obstarává většinu brždění a malé 20" kolo s úzkým pláštěm se dá ráfkovou brzdou přehřát. Jedou mi vybuchlo, je to hnus. Dá se vyrobit vidle vlastní. Kup ocelovou silniční, měla by ještě jít někde sehnat. Uřízneš jí nohy a zavaříš je novýma patkama. Na levou nohu pak zezadu navaříš dlouhou věc z tlustého plechu, která bude mít dvě díry na kotoučovku, bude přivařená na spodním konci u patky a na horním konci někde blízko horního konce nohy. Tím máš jedním vrzem obstarané uchycení kotoučovky i vyztužení vidle aby vydržela přenost momentu od kotoučovky.
Geometrii těch otvorů na kotoučovku z hlavy nevím, musel bych to někde pohledat nebo změřit. Ale není to tak těžké, už jsem to párkrát vyráběl.
Jo a tu ocelovou silniční vidli jsem posledně koupil asi za čtyři stovky.
Můžeš se zkusit i zeptat v Azubu, jestli náhodou něco nemají.
Tu prednu kotucovku berem ako nutnost, zadnu ako moznost zatial tam uvazujem klasicku celustovku ked ju tam napcham co este neviem ci cez durano precpem aby to nedrhlo.Ale necham si poradit teda tu zadnu skrtnem nebudem sa stym uz zatazovat. ale ta predna ma mata lebo nemozem nic na nete najst same v brake.
Ta moznost vyroby je lakava ale ta nutnost presnosti ma odradza neviem ake su moznosti nastavenia tej brzdy.A uz vobec nemam tucha co sa tyka geometrie tych dierok na uchyte.
jo a pohon bude urcite zadny mam rad ked sa mi v ostrej zakrute nezablokuje riadenie respektive neodleti kus kladky ked zaberem :-D
(toto s tou kladkou treba brat z rezervou)
No ked sa to podary zacnem na tomto trenovat aaaaa mozno o rok ci 2 k24.ked sa mi za tie 3 roky nescvrkli pluca na polku objemu a budem stihat nech uz konecne leho natrhne zabradlie :-D
uvazoval som aj na tym LR co ma azub v bazare ale je to mimo mojich financnych moznostii teda teraz.ale je to fak pekny stroj. Teda mne sa paaci strasne a jedine co by som na nom menil je ze by tam isli durano 1,1 plaste. a keby to bolo v modrom tak uuplne uzasne nemusiim menit dres :-D (ale to je uz blbos ide hlavne o pohodlie a rychlost , ja cesta a ostatny za mnou :-D
http://www.bike-eshop.cz/detske/vidlice-suntour...
Ale je dětská, na leho pro dospělého budeš potřebovat mnohem tvrdší pružinu, a nevím, jak na tom bude s tuhostí pro tvé potřeby.
ne ne ide to na lowracer chcem pevnu to je ten problem zohnat pevnu s navarkom na kotucovku a aby nestala jak zbytok celeho leha :-D nasiel som karbonovu za 7000 kc to ma trosku obarilo. cakal som ked na v-brake je za 250 tak na disk do 1000kc low je na rovinky tak ze tam sa nemusiim hnat za kazdym gramom ale ani nerobyt s toho tank.
Detskou vidli by na lowraceru IMHO hrozně rychle zničil i se správnou tuhostí pružiny.
Já myslel, že na lowraceru se jezdí po slušnejch silničkách, tak sorry, no;-)
To jako v Německu a v Rakousku?
8-)))
rakusko mam cca 30km ze by som si chodil tam na vylety?? :-D
ale nee ono mozem upravit aj tu cestnu vidlu len na to potrebujem planik od niekoho z rozmermi a umiestnenim navarkoustacilo by nacarbane ja by som to dal do cadu a zavesil sem na kontrolu. Adufal ze by sa niekto k tomu vynadril
S tou přesností to není tak žhavé. Pokud ti to stranově o kousek uhne, snese se tak asi +-0,5mm bez efektu, možná víc. Výškově i mnohem víc, když se ti třeba třmen povede dát o 2mm dál od osy náboje, tak to bude taky brzdit v pohodě, jen se možná budou malinko divně sjíždět patky. Tak moc bych se toho nebál.
Já to vždycky dělal montované, ne navařené. Ale dělal jsem to jednoduše tak, že jsem nasadil kolo s kotoučem, nasadil na něj třmen, na třmenu jsem měl adaptér seřízený doprostřed (třmen má oválné díry pro stranový posun) a na adaptéru ten vyrobený kus (tlustý plech, 5mm silné hliníkové L-ko vyřezané do tvaru atd.). V držáku brzdy jsem měl už nachystané díry na přidělání k vidli, obkreslil je kde mají na vidli být, sundal to a vyvrtal.
Podle mě můžeš udělat tu zkrácenou vidli, dát do ní kolo, na něm přidržet brzdu a hrát si s tvarem plechu. Až ho máš, tak to takhle jen podržíš na místě (nebo to někdo podrží) a přibodneš to tam. Pokud se to při svařování zkroutí do strany, tak to jen přihneš zpátky do polohy. Znám lidi, kteří si přesně takhle vidlici vyrobili, takže by to nemělo být nějak super obtížné. Podle mě pokud umíš udělat rám, tak zvládneš i tohle s požadovanou přesností.
no robyt ram idem na to po 1 x cital som co sa dalo o tejto problematika a supol somk to na vykres. A viem robyt z drevo co by bol nejaky stojan na kostru nez ju bodnem a takto nabodovane to donesiem k nejakemu vybornemu zvaracovy s co2 a ten spravii naadherne zvary :-D takyto je plan . teda problem by bol mensi ale s klasickou bazickou zvarackou nastavenou na max 40A a 2 mozno 1,6 elektrodou neviem ako by to dopadlo hlavne koli pnutiu. tak ze to asi fakt len nabodujem.
jde to s klasickou elektrodou, ale nadrbeš se s tím hodně. Vytvořit dostatečnou tavnou lázeň a neproletět skrz je dost obtížné, nicméně to jde. S CO je to ovšem jiná píseň.
sak to ze co nam ten zvarac zvaral tie zvary boly uuuplne hladke takmer ani nebolo vidiet husenku
hlod profik je profiik ale ked sa to bude tat tou elektrodou supneto nou a vybrusim malou spickou do vrtacky. a efekt rovnaky. Ale bojiim sa toho prepalovania
to se nadřeš s tím broušením. Největší problém je struska. Svár vypadá pěkně, pak ho oklepneš a fuj. To je právě nedostatečnou lázní. Ještě je možnost svary přetmelit karosářským tmelem a vybrousit to nahezky. já to tak udělal, ale po dvou letech ježdění to začlo odpadávat.Asi sem nedodržel přesně technologický postup.
ono ten tmel neni na nejake velke doplnanie a neni moc pruzny co leho ako material pruzii az az a to potom ten tmel striela. vraviim nabodovat a co2 cim viac rozmyslam tym sa ktomu priklanam viac a viac. A ked to nabodujem nebudem u zvaraca 2 dni a calovat aj noveho bavoraka. len to zavarii ja poskladaam a machrujem jak som ryyyychlii
a este jedna dylema nejake tvary rebier na sedacku M mam 174cm tak ze L-ko som sice nasiel ale bude mi asi velkeee
Však si je můžeš přizpůsobit ...
http://www.archive.org/download/RibSeat/Rib.PDF
nj ale na kolko percent zmensit na M kok tomu som sa nikde nedopracoval
Z vlákna: Narodil se nový leháč.
Šablona ve formátu PDF je tady: http://www.archive.org/download/RibSeat/Rib.PDF
Měřím něco přes 190cm a na mne to pasuje téměř dokonale.
[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 18.10.2009
Autor: Aviatik
Svoji výšku znáš, takže ...
ja mam bohuzel len 174cm ...dobreho moc nenarastie alebo zleho aj malo stacii tak by som to potreboval zmensit ale na kolko
Tady máš fotku jak je udělaná vidle na mém lowraceru. Relativně profi job, ale v podstatě to samé vyrobíš i výš popisovanou úpravou jakékoliv ocelové vidle zkrácením, navařením patek a navařením držáku brzdy. Nějak tak by to mělo vypadat, to rameno na brzdu bych klidně vytáhnul i výš, až skoro ke korunce.
v tej druhej diskuzii som ti pochvalil stroj a tu to este kvitujem je pekny...
To je ten od azubu??
mohu poslat
patku pro predni / zadni kotouc
nasel jsem je na internetu tak pred 5 lety...
bohuzel jedna se o PDF takze jako obrazek nemohu vlozit.... ozvi se pokud mas zajem dcibulka(mrtvaryba)evektor(tecka)cz
ok dnes som skusal sfusovat ten navarok na kotucovku mno nic moc vidla je v tahu. Najprv bolo malo tavveniny potom som to prepiskol a prepalil celu vidlu je tam diera jak do pr...
(prepiskol ako prepiskol som pridal 5A a mudrlant kamarat ze poho ece dalsich 10A)
Tak ze tuto cestu zavrhujem. Nejake napady kde by sa dala zohnat bud uz upravena alebo original 20´´ vidla s navarkom na kotucovku?
samo pocho nieco k lowraceru
mno a ece asi 2mm elektroda bola moc mal som zobrat 1,6mm no nic uz to je tam