Ahoj vsem. Asi si budete myslet, ze jsme zblaznil, ale mam takovy nevsedni problem. Potreboval bych na sve kolo umistit relativne dlouhou odpruzenou sedlovku (425 mm) Airwings Evolution. Problem je v tom, ze v sedlove trubce jsou dva navarky pro srouby k instalaci kosiku na lahev. Ten horni navarek (trubicka) znemoznuje spustit sedlovku o cca 3 cm, ktere bych jeste potreboval, aby sedlo nebylo prilis vysoko (a nezpusobovalo tak nepohodlny posez). Myslite, ze existuje nejaky zpusob, jak se te horni trubicky v trubce zbavit, aniz by byla poskozena integrita ramu?
Predem diky za radu!
A co zkrátit ten dlouhej pahejl u sedlovky?
To prave nepripada v uvahu, protoze cele telo sedlovky tvori ta odpruzovaci streva - jsou tam 3 pruziny...
Jo tak. Já jsem myslel, že ten mechanismus je jen nahoře někde pod sedlem.
Bohuzel ne...
Teď na to koukám (http://www.airwings-systems.de/). Nahoře by to zkrátit nešlo?
Jinak dostávat trubičky z rámu. To se zeptej někoho, kdo rámy vyrábí.
A co takhle krapet zkrátit tu sedlovku ? Nebo z toho hodláš občas dělat rozhlednu, anóbrž beobachtungsstelle ? :-)
Viz vyse - nejde ji bohuzel zkratit - je to funkcni celek...
jj, napsali jsme to zároveň a pak jsem koukal i na tu sedlovku. Za tři litry, slušnej mazlík. Asi teda bude jediná cesta ten úchyt opatrně odvrtnout a pak tu díru něčím přelepit. Sedlová roura by tohle mohla zvládat. A pokud bys chtěl jistotu, přes tu díru případně stáhnout upravenou upínku sedlovky bez rychloupínáku. Je to sice bastl, ale protože se to vlatně stahuje proti spodlu sedlovky, tak by to tu rouru určitě dost zpevňovalo. A do barvy se to dá hodit, aby to bylo nenápadný. jen takovej nápad :-)
Aha, myslis prevrtat to proste vrtakem o vetsim prumeru? To zni logicky. Pokud mozno bych ale skutecne chtel byt presvedceny, ze trubka pak vydrzi zatez. Sam nemam tak moc - kolem 75 kg, ale jezdim s bagazi.
To je ocelák, nebo hlína ? U oceláku bych se toho asi tolik nebál, s hlínou bych šel za nějakým rámažem na poradu.
Každopádně bych nezačínal větším vrtákem, ale nejspíš bych to odvrtával postupně. Záleží, jestli te to nějaký návarek, nebo je to závitový nýt.
Většinou to bývá nanýtovaná matice:
http://www.bralo.cz/produkty/nytovaci-matice/
V ocelovým rámu je to nejjednodušší řešení (sám jsem si takhle přidělával košík na starýho Favorita.
U hliníku si už nejsem tak jistej, ale třeba je to to samý, nevím.
Výhradně nýtovací matice M 5 - BRALLO . Nýtování provádíme i pro oststní servisy v Brně , případně zapůjčíme kleště této španělské značky a dodáme materiál. Navrtají se otvory o průměru 7,1mm, na kleštích našroubovaná matice se zasune a kleště se zmáčknou. Celá operace 2 matic o rozteči pro košík 64mm včetně montáže košíku 8 minut. Práce je to profesionální, jediná možná u Alu rámů a žádné odporné objímkové nástavby. Navíc bez jakéhokoliv porušení laku.Touto technologií i montujeme nosiče na rámy, které nejsou k tomuto účelu původně navrženy....
Zkopírováno z Cyklodiskuze
Teď jsem koukal na hliníkovej rám (Author) a je tam nýtovací matice. Takže i tady bych se nebál opatrně odvrtat....
Akorát by mě tam trošku znervózňovala ta díra, co by v tý hliníkový trubce zůstala. Ale třeba by nebyla zas tolik na závadu. Však pokud je tam jen ta nýtová matice, tak je to prakticky to samé, jako by tam byla jen ta díra. Ale stejně by se mi to nelíbilo - i když taková pěkná samolepka problém řeší :-))
Já si myslím, že ten nýt zas tolik tu díru proti zborcení trubky v daném místě nezpevňuje. Navíc teď tam bude mít uvnitř výztuž v podobě sedlovky.
Tak. U hliníku bych se bál. U oceli opatrně a postupně odvrtal. U titanu bych se na to vykašlal:-)))
Nešel by ten nýt odstranit výstružníkem sedlovky?
http://www.bikeprodejna.cz/vystruzniky/0...
Zkusil bych nějaký zavedený servis, tam ho určitě budou mít.
Záleží jak je to hluboko v rámu.
mám obavu, že výstružník bude brát stěnu trubky, ale "najet" s ním do vložky se závitem nebude nic platný.
Tak pak jedině horem s tímhle bagem:-))
http://www.ynaradi.cz/vrtak-hss-extra-dlouhy-s...
Ale netrefit vnitřní stěnu trubky... Leda snad takový vrták nechat skoro v celé délce podbrousit a ztupit a nechat funkční jenom malý kousek na konci, kde by měl zabrat do návarku. Pokud je to ale maticový nýt, tak by byl efekt stejný i po normálním odvrtání toho nýtu.
No je tam smailík.... Já bych tohle bago do svého miláčka nestrčil...:-))