Vsem lehokolarum zdar!
Situace dospela tam, kam asi nakonec dospet musela - neustala technicka selhani na mem ani ne tak starem "zabradli" a zdravotni potize pri vicedennich strekach (bolesti v zapesti a krcni pateri) zacinaji pomalu otacet moji pozornost smerem k lehokolum. Vzhledem ke znacne investici a velke zmene bude ale asi dost dlouho trvat, nez si zacnu byt jisty. Vsem zdejsim lehokolarum predem moc diky za trpelivost s mymi dotazy:
1) je lehokolo vhodne i na smiseny "cykloturisticky" teren, tedy zcela nepredvidatelnou smes ruzne (ne)kvalitnich silmicek, polnich a lesnich cest (vcetne tech s koreny), panelovek apod.? Chci spolehlivy stroj vylozene na cyklocestovani po vlastech ceskych i neceskych, pokud mozno pryc od silnicniho provozu. Je z tohohle hlediska lepsi mit predni kolo mensi nez zadni, nebo mohou byt obe treba 26"?
2) jaky vliv ma nalozeni brasnami na jizdni vlastnosti? Na svem zabradli vahu roznasim na zadni nosic a predni kolo (+ riditkovou brasnicku), ale na lehaci by vse muselo dozadu - je to hodne citit?
3) U cykloexpedicnich kol se klade duraz na maximalni jednoduchost a spolehlivost - vetsinou treba mivaji pevnou vidlici (shodou okolnosti mi ted na kole odesla RST Neon). Lehokolo si ale nedokazu predstavit bez predniho i zadniho odpruzeni. Jak je to celkove se spolehlivosti treba u stroju Azub?
4) cetl jsem, ze vzhledem k nizsimu tezisti je u lehokol tezsi vyjizdet kopce v tom smyslu, ze pri nizsich rychlostech (kolem 8 km/h) jsou v prudkych kopcich nestabilni. Je to pravda? Je clovek (zvlast z bagazi) nejak omezen prudsim stoupanim? Da se bez problemu vyjet treba 15% kopec?
5) jako jeden z argumentu pro porizeni lehokola byva u zminovana vyssi rychlost. Muzu se jen tak pro zajimavost zeptat, jake tak dosahujete ve smisenem terenu prumerne rychlosti (pri cestovani s bagazi)?
6) neni v horku a obecne pri vyssi zatezi velka vyhoda v podobe rozneseni hmotnosti jezdce na vetsi plochu sedacky spojena s nevyhodou v podobe znacneho poceni v cele dotykove plose?
7) jsou na lehaci skutecne eliminovany bolesti krcni patere? Kdyz vidim lehokolare, prijde mi, ze vhledem k horizontalni poloze maji stale predklonenou hlavu, coz asi preci jen neni prirozena poloha - nejsou z toho pri opakujicich se celodennich jizdach problemy?
8) dokaze nekdo srovnat horni a podsedlove rizeni? Ja bych asi preci jen radeji to horni, protoze jsem zvykly mit na riditkach par veci na ocich, ale urcite by me zajimaly prednosti rizeni "spodniho".
Predem velky dik!
1)
odpověď je třeba tady:
http://www.youtube.com/watch?v=7iENqp-wDuc
jet se dá a jezdím samozřejmě horší, ale tohle jedu celou dobu řídíc jednou rukou. V druhý držím foťák.
2)
Chová s eto jinak když tam naložíš brašny. Mě to přijde jako že to má delší odezvu. tedy to kolo přestane být tolik živé. Přijd emi to asi jako řídit osobk a náklaďák, ale na zábradlí to musí být podobný...
3)
pár cest jsem na Azubu absolvoval a když se něco posralo, tak mou chybou a většinou někde u nás, když jsme na tom blbnul, ne na cestě. Na cestě jsme neřešil nic horšího než píchlu duši.
4)
je to o jezdci. Obecně řečeno, je to v opravdu prudkých výjezdech horší než zábradlí. Ale takový krpály na silnicích nejsou. Liomituje tě to při blbnutí v terénu do krátkých ale prudkých kopců kd ejsou nerovnosti. Má to těžiště moc vzadu. Plus je ale totéž naopak při jízdě z kopce. Na kořenech a kamenech klidně pojedu dolů třeba třicet za hodinu nebo víc...
Alpy jsem na tom přejel...
http://jurimir.rajce.idnes.cz/na_kole_z_Cech_na...
http://jurimir.rajce.idnes.cz/a_zpatky_z...
5)
to je fakt různý. a záleží na tobě. Co se rychlosti týče, jde hlavně o to, že máš mnohem menší odpor vzduchu. Odpor vzduchu ale začíná hrát roli tak někdy v 18-20km/h pokud vím. Takže záleží na tvých nohou, jak rychle pojedou:-)
6)
To je asi silně individuální. Když si koupíš ventisit a ne bulpren, budeš mít záda odvětraný až až. Mě na ně neopak z ventisitem nepříjemně táhne a jezdím radši s bulprenem, který je navíc měkčí a pohodlnější. No a taky bych řekl, že budu mít mnohem radši zpcená záda než rozkrok a prdel jako na klasice.
7)
Mám krční páteř na hovno. Na klasice bez prášků asi moc daleko nedojedu. Bolestí s emi rozostřovalo i vidění... :-(
Na lehokole v podstatě uplně bez problému. Udělal jsme si opěrku hlavy na níž si odpočinu na bazhrbolových rovinkách a jsme naprosto v pohodě. Většina to ale ani nepotřebuje.
8)
tohle je strašně individuální a každýmu to vyhovuje jinak a nejde to universálně říct. Já s horním pojedu jen pár kilometrů, když to nepůjd ejinak a strašně mě to sere. Na delší vejlet natož cestu bych s ním nejel. Chci spodní a mám ho. Ale znám dost lidí, co mají horní a nemůžou si ho vynachvlit a jsou s ním spokojení. Fakt t na to nedokážu dopovědět jinak než abys to vyzkoušel. po celodenní vyjížďce bys to odhadnot měl.
Ahoj
Urcite ti casem nekdo odpovi na vse, tak jen par odpovedi za mne. Mam Azub Ibex asi skoro 2 roky.
1) Myslim, ze treba Murphy a Jurimir dokazuji, ze na lehu jde zvladat i opravdovy teren. Ja jezdim radsi po silnici, ale sterkova cesta ani vetsina rozumnych cest v lese me nezastavi, pouze dost zpomali.
Ciste z pohledu terenu by mozna 2 x 26" bylo o trosku lepsi, ale spis to bude o osobni preferenci.
2) Brasny nevozim, nemuzu soudit.
3) No ja mam predni vidlici pevnou, mimo asfalt to uplne idealni neni. Nekdo tu oznacil pevnou predni vidli za nesmysl, ja si to nemyslim, ale jen pokud prevazuje asfalt. Zadni tlumic mi pred pul rokem prestal fungovat (DNM MM22AR), ale bez problemu vymenili za novy.
Jinak bych spolehlivosti Azubu nic nevytykal, nejvetsi zavadou bylo nedavno pretrzene lanko u prehazky, parkrat pichla duse a obcas se musi vymenit retez nebo brzdove spaliky, takze v pohode.
4) Pri hodne nizkych rychlostech je uz rizeni narocnejsi, kopce (kudy vede nejaka silnice) jsem zatim v okoli vyjel vsechny, sklon nevim, obcas jsem se skrabal na nejlehci prevod rychlosti chuze. S nalozenym kolem to bude asi narocnejsi.
5) Rychlost se zvedne predevsim pri sjezdu z kopce dolu, naopak stoupani do kopce bude pomalejsi, u vetsiny lidi jsou ze zacatku kopce docela velky problem.
Existuji lehokola, ktera jezdi hodne rychle, Azub mezi ne zrejme nepatri, ale ma jine vyhody.
Ale opravdu nemam na Ibexu problem s tim, ze by me ostatni cykliste predjizdeli. Pokud nepotkam nekoho, kdo pravidelne trenuje, tak predjizdim i silnicky.
6) No zada se poti, pocit vlajiciho tricka z klasickeho kola je pryc. Urcite by to mohlo byt lepsi (proc Azub nedela v sedle vetraci otvory?), ale nevidim to jako fatalni problem. Lepe nez standardni bulpren vetra podlozka Ventisit, ale ta se zase neprizpusobi tolik tvaru tela.
7) S krcni pateri zadny problem nemam, ono je otazkou, zda je prirozenejsi mit hlavu predklonenou nebo zaklonenou. To, zda z lehokola nebude neco bolet, ti nikdo neslibi, to si chce vyzkouset.
8) Horni riditka maji lepsi aerodynamiku, spodni rizeni je podle me pohodlnejsi. Vyber je individualni stejne jako velikost kol. Nevyhodou spodniho rizeni je vetsi sirka, doma pravidelne bojuji s uzkymi vchodovymi dvermi.
9) Z vlastni zkusenosti doporucuju domluvit se v Azubu, prijet do UB, povozit se na ruznych typech, pripadne si nektere lehokolo pujcit na par dni domu. Urcite bych nekupoval na slepo, kdyz je moznost dukladneho vyzkouseni. ;)
I když nejsem lehokolař, moje čerstvá dvouměsíční zkušenost s lehokolem
a cestou natěžko mi umožňuje se k tvým dotazům vyjádřit, vynechám otázky,
ke kterým nemám co říct.
1) Na cykloturistický terén je to určitě vhodné kolo. Já měl navíc tu možnost projet stejný
skoro sedm kilometrů dlouhý "přeskořenový" úsek projet na naloženém celopevňáku Authorovi
a na stejně naloženém Azubu4. Samozřejmě na lehu to bylo, díky odpružení lepší. Ani na jednom
kole nemám nášlapy, u Azubu jsem měl větší problém při neočekávaném najetí na kořen udržet
nohy na šlapkách. Nevyhledávám terénní úseky, tohle zmiňovaný úsek cesty je asfaltová cyklostezka prorostlá kořeny.
Nevím jak je to u spodního řízení, u horního, které bylo na vypůjčeném kole bylo
řízení o něco těžší než na klasice, tam v rovném směru pomáhá gyroskopický efekt velkého
kola a větší páka řidítek při zatáčení. Na lehu jsem po celodenní cestě možná pociťoval
větší únavu z řízení, ale nedovedu posoudit, zda bych ve stejném okamžiku nebyl stejně
unavený z klasiky.
2) na leháči jsem to těžiště hodně vzadu pocítil jen v okamžiku, kdy jsem potřeboval
s kolem seběhnout schody (pro kolo tam byla líha) a přibrzil jsem si zadní brzdou.
Kolo se mi postavilo kolmo vzhůru. Jinak je to s nákladem podobné jako se zábradlím, prostě to kolo je línější.
Chyběla mi brašna na řidítkách, jsem zvyklý kolo zaparkovat před krámem, vycvaknout řidítkovou
brašnu, kde mám cenné věci, a jít si nakoupit.
Na lehu jsem si ji kvůli tomu přigumicukoval navrh zadních brašen.
4) ano, ale po cca 100 km trénování jsem pak 8 km/hod s naloženým kolem jel bez problémů,
dokonce velmi často, protože kopce nezvládám dobře ani na klasice. Hodně prudká stoupání
jsem na cestě měl jen krátká, takže jsem je vytlačil. Na tlačení je asi horní řízení
lepší, jak bych tlačil kolo s dolním si nevedu představit.
6) zpocená záda se mi líp snáší než zpocený rozkrok. Řekl bych to asi takhle, zpocená
záda je jako když člověk v mládí chodil na čundr s batohem, zpocený rozkrok je spíš,
jako když se v dětství počůral.
7) jestli jsou zcela eliminovány nevím. ale menší zatížení krční páteře jsem okamžitě pocítil,
kdybych měl opěrku hlavy bylo by to asi ještě lepší. Navíc hlava v předklonu je mnohem přirozenější
než zalomená hlava na klasickém kole. To je jednoduché, když jsi unavený, tak ti hlava padá únavou
do přibližně stejné pozice, kde ji máš na leháči. Takže s tím žádný problém není. Tohle si uvědomuji
naprosto jasně, protože všichni, kdo se mi na pocity ptali, mi říkali "nebolí vás za krkem?".
Proti bolesti v zápěstí je to fakt lék, tam je to asi jednoznačné, když se o ruce neopíráš.
8) mě se dolní řízení víc líbí, přijde mi hezčí a pro ruce pohodlnější, nemáš je celý
den pokrčené. Přesto bych osobně volil horní, jednak kvůli těm věcím, co chci mít na očích,
druhak kvůli snažší manipulaci s kolem při tlačení.
Ještě dodatek:
Co mi zatím od koupi lehokola odrazuje krom ceny neodpovídající rodinné kase je horší manipulace
s ním. Představuji si své ježdění, zvláště ježdění na těžko, jako kombinaci cesty na kole
a cesty vlakem. Pro manipulaci s kolem - naložit do vlaku, vyjít po schodech z podchodu na perón,
atd. je leho hrozně neforemné. Když jsem potřeboval lehokolo přenést přes železniční trať
nesl jsem ho i s bagáží v náručí. Když cyklotrasa vedla po
schodech přes železnici, musel jsem to objet, na klasice by mě těch padesát či kolik schodů
nedělalo problém.
Navíc Německé dráhy mají extra v pokynech větu ve smyslu: cestujete-li s lehokolem musíte
si předem zajistit místo ve vlaku.
Jezdil jsem na lehokole do školy. Procpat ho těžkými vstupními dveřmi s
Branem, to byl zkraje oříšek, pak jsem našel jak na to, ale stejně normální kolo projde líp.
Lehokolo a vlak, to se tu už několikrát řešilo. Já s tím nikdy žádný problém neměl. :)
já víckrát. Je to o lidech, který potkáš...
A to je právě ten problém. Navíc pořád platí a) s natěžko naloženým lehem se hůř manipuluje, b) v Německu na nutnost rezervace místa pro leho upozorňuje pokyn, takže při nastoupení do vlaku držím kratší konec provazu.
a) nikdy jsem nemanipuloval s natěžko naloženým zábradlím, takže to nedokážu posoudit, ale nemám problém svoje naložený kolo vynýst do schodů (ze schodů už vůbec) a ani ho zdvihnout do vagonu pro úschovu během přepravy, takže manipulovatelnost mě neštve.
b) můžeš se usmívat, koktat česky a dělat, že nerozumíš :-)
a) Nalozene i nenalozene leho se opravdu nosi hur, nez klasika ve stejnem stavu.
b) ... plakat.
nenaloženej azub s emi nosí naopak o mnoho líp než klasika. Hodím si ho na rameno kolama nahoru a sedlem na rameno a můžu s tím třeba běhat. Zábradlí tlačí. Bulpren a široký sedlo je na rameni mnohem příjemnější.
Na naložený mi chvíli trvalo než jsem si našel nějakej grif jak kolo chytnout. Od tý doby je to v pohodě. Přijde mi to asi jako když poprvé má někdo někam odnýst pračku. Nevěděl jsme jak jí mám vzít. Teď v klidu sundám tu vrchní, když jsou tři na sobě a nebo dám jednu na druhou a moc se u toho nenadřu. Prvně jsme s emálem zlomil v zádech a teď mi to nepřijde jako nějak namáhavý úkon. Pro neznalý, pračka je neforemný hranol o váze asi tak 80kg
ad a) Od tebe to beru, uznávám, že i se zábradlím jsem se to chvíli učil a nepřišel jsem na to sám od sebe, musel jsem si nechat poradit, kde to kolo mám držet.
ad b) Německy moc neumím, to byl nebyl problém. :) Problém je v hlavě. Jsem dodržovač předpisů. Asi mám nějakého pruského předka.
Jeden lehocyklista tady (cyklo.mz) vozi na 2x26 brasny v predu i vzadu, takze tam to jde... Ja na 20+26 jen vzadu, ale mimo silnice jsem to nezkousel...
EDIT: tak fotku jsem nenasel, ale nosice tam ma ;)
já sem kdysi plánoval dát na přední vidli flešky s pitím (3/4 litru) ale když sem to jen na hrubou zkoušel, tak jsme zjistil, že bych do nich kopal patama...
a taky jsme nenašel žádnou fotku Mílova kola s nosičem předních brašen a to vím, že jsem s ním určitě někam jel, když to na kole měl...
Bavil jsem se o tom i s Honzou Gallou. Chce to proste jen davat vetsi pozor pri nastupovani a sestupovani.
Ale se spodnim rizenim by to v kombinaci s horsim povrchem imho mohlo i docela dost zatezovat rizeni.
Mám na 20 x 26 vpředu přední nosič Arsenal - uzpůsobený. Žádný problém zde není. Lze to uzpůsobit. Do ničeho se nekope. Stačí to udělat výškově stavitelné.
Ještě nějaké další foto..
Jakou to ma vysku nad cestou? Podle posledni fotky to vypada, ze nosic skoro brousi asfalt....
Ještě foto prázdného nosiče pro představu:
Jen tak se zeptam, co je to za nosic ? To je od SA a nebo to prodava AZUB ? Ze bych si Azubika obohatil o predni nosic :-)
Muhehe ...
O 3 (4) příspěvky výš ...
"Mám na 20 x 26 vpředu přední nosič Arsenal - uzpůsobený. Žádný problém zde není. Lze to uzpůsobit. Do ničeho se nekope. Stačí to udělat výškově stavitelné."
Ještě jednou, spešl pro tebe ...
Jednu fotku Mílova leha najdeš třeba tady http://cyklomz.rajce.idnes.cz/Expedice_Baltic...
Ahoj podle toho co jsi napsal,tak nechceš zkusit Tříkolku?Je to podobné akorát nemusíš držet tolik rovnováhu mrkni sem http://www.ligfietswinkel.nl/index.php/en/range...
Já jsem také měl lehouše,ale hned jsem přešel na Tříkolku a jsem spokojen :-)
Je to na tobě investice je stejná tak jsem zvědavej pro kterou variantu se rozhodneš.Abych nezapoměl tak na Azubu maj tři bazarové lehouše viz odkaz
http://www.azub.cz/bazar-alternativni-cyklistika/
Ušetři si čas prolezáním diskuze. Nejlepší bys měl vypravit se na sraz lehokol. Vyzkoušíš velké množství typů, a dozvíš se věci, až které jsi ani vědět nechtěl. Za měsíc bude sraz například u Litomyšle.
Na kole 2x26 dáš i přední brašny. http://zazvur.rajce.idnes.cz/Na_kole_do_Parize/... Rychlost je limitována věkem,né typem kola :o)
Nejvíc mám naježděno na půjčovnovém Ecu, ale nějaký ten kilometr mám i na Minim a na Eco tříkolce od Azubu.
1/ "cykloturistický" terén je na Ecu v pohodě. Na kluzkém povrchu mě zastaví hladké pláště. To by řešili pláště s drapákem, ale ty tam dát nemůžu. Odpružení by přidalo pohodlí. Shazování nohou z pedálů při přejezdu nerovností jsem vyřešil SPDčkama. V tom dost pomůže odpružená vidle.
Na překonávání nerovností jsou 26" o trošičku lepší. S volbou velikosti kol je to spíš o preferenci a výšce člověka. Na 26"/26" má člověk nohy dost vysoko, na 20"/26" se víc sedí.
2/ S taškami mi to přijde stejné jako na zábradlí. Hůř to reaguje, hůř to brzdí.
3/ Na půjčovnovém Ecu musím často seřizovat přehazku, jak s tím lidi padají. Ale jinak žádné problém. Vzhledem k tomu, že jsou Azuby dělané na cykloexpedice a cykloturistiku, tak jsou v tomhle směru dost odolné. Koukni na web Gallů ( http://www.galla.cz/ ), to jsou takový správní cyklo cestovatelé :) Nebo na blog Azubu, tak jsou taky fotky z nějakých expedic ( http://azubrecumbents.wordpress.com/ )
4/ Bez tašek vyjedu skoro jakýkoli kopec, omezuje mě jen hrabání zadního kola. S taškami jsem takové extrémy nezkoušel. Je to spíš otázka cviku. Na jezdění s těžkými taškami je šikovné mít dostatečně lehké převody. Na jednom půjčeném kole jsem kvůli moc rychlím převodům musel jeden škrpál tlačit.
5/ Vyšší rychlosti se na Azubech dosahuje jen z kopce, což s taškami IMHO není moc zajímavé. Průměrku jsem s taškami nikdy neměřil. Stejně by to bylo k ničemu, na favoritu jsem jezdil v době, když jsem dost trénoval.
6/ Spocená záda bývají problém spíš v chladu, když člověk sleze z kola.
7/ S krční páteří jsem na leháči nikdy problém neměl.
8/ Horní řízení je trochu aerodynamičtější a užší, což se může hodit do města. Dolní řízení je pohodlnější. Jezdím s horním řízením a dost mi na něm vadí pocení v loketních jamkách.
ad1 mini je sice hezké, ale přehazovačka sbírá binec z cest a trhá trávu. Takže větší zadní kolo, přední podle velikosti cyklouše
ad2 s brašnami se jezdí hůř a tíž na každém kole. Je možné si pořídit vozík
ad3 doporučuji odpružení vpředu i vzadu.
ad4 do kopce je to těžší, nelze vlastně využít váhy nohou, je třeba vše vydřít silou
ad5 rychlost je podle toho, jaké to kolo je, stejně jako u zábradlí. Je-li to silnička nebo kros
ad6 ano, ležíme-li na zádech, potíme se, i když je opěrka odvětraná. Je dost důležité po sesednutí nenechat si cemr ofouknout, jinak to nijak zvlášť nevadí
ad7 na lehu vlastně bolí jen nohy a to do doby, než si navykneme používat lehosvaly. Předklon je přirozenější než záklon, proto za krkem nebolí. A nebolí zápěstí ani zadek
ad8 jo, horní se lépe tlačí do kopců a kolo je užší. Ale spodní se lépe nosí, vypadé efektněji, ruce jsou volnější, různé potvory se před sebe také dají umístit. (A můžeš se naučit brát na klín stopařky!)
Ano, nejvíc se dá dozvědět na srazech, určitě se tam přijet podívat a informovat před koupí, třeba i na zábradlí. Lehaři nekoušou.
Můj pohled:
1/ lehokolo je vhodné kromě kamenolomu všude. jen s kopci si začneš rozumět až po delším čase a větším treninku.;-)
Z měho pohledu je lepší kombinace 20 x 26 než-li 26 x 26.(mám obě kombinace) 26x26 se hodně vysoké a ne každému to sedí a dělá dobře. Ne každý dosáhne bez problému nohama na zem. Ne každému vyhovuje vyšší posez a nohy více nahoře.
2/ naleháči můžeš mít náklad i vpředu i vzadu - je nutné ho jen rozumě rozložit. Těžší věci dozadu a dopředu ty lehči. Náklad je cítit stejně jako na klasice. Kolo i jeho řízení při zatáčení ztěžkne.
3/ lehokola jsou i neopružená - třeba značka shok http://www.shokbike.cz/
Lehokola Azub jsou co do spolehlivosti, myslím, v poho.
4/ lehokolo je do kopce pomalejší - dá se řešit zvýšením množstív převodu ( kombinace zadní převodovky v náboji a trojtácu vpředu) nebo pořid´ tříkolku a můžeš si v kopci třeba dáchnout.;-)
5/ Já jsem pohodář cykloturista ne silničkář. Na lehokole se kochám a jezdím pomalu. Nesleduji silnici ani tachometr jako na klasice ale krajinu kolem = Jedna z výhod lehokola.;-)
6/ Ano, záda se potí a proto se dají pořídít odvětrávaná sedadla, potahy a bulpreny.
7/ Pořid si opěrku hlavy resp. zátylku jako já a větší komfort si nakole nezažil - to ti zaručuji.;-)
8/ Jezdil jsem obojí řízení a do horního bych již nikdy nešel. Spodní řízení je přirozené, ruce se neodkrvují. Myslím, že u horního řízení mnoho lidí zůstává jen z toho důvodu, že jsou na něj zvyklí z klasiky. Ovšem zde mají řídítka pod sebou vlastně rovněž .;-)))Kdo zkusi spodní už nechce jinak.;-)
Osobně doporučuji stejná kola 2x20, 2x24, 2x26, 2x29 :-) Mám 191cm a se svým ECO 2x20 Jsem spokojený, při potencionálním vrávorání mám nohy "v okamžiku" na zemi.
Odpružení je asi fajn, ale nikdy jsem nepružil a tak bych dal přednost řazení v náboji na "nízkém" kole.
Lidičky, nejdřív chci Vám všem, kteří jste si našli čas, abyste pročetli můj přeci jen delší příspěvek, moc poděkovat. To, co zde píšete, jsou pro mě moc cenné postřehy. Jsem navíc velmi rád, že jsou zde rozumní lidé a ne jen tmáři, kteří nepřipustí žádný nedostatek toho svého, tedy zde lehokol.
Bude to tedy ještě zpropadeně náročné zvažování. Naprosto souhlasím, že bych si měl vše nejprve dobře vyzkoušet a navštívit nějaký sraz. Ale přeci jen - na lehosraz se zábradlím... To mě budete mít za pitomce, ne? Na léto mám se zábradlím naplánovanou cykloštreku do Uherského Brodu (bohužel z toho blázince jménem Praha), abych azubáky navštívil a měl možnost si projet různé modely. Snad to vyjde. Je mi jasné, že se budu zábradlí nerad vzdávat, zvlášť když ho vyzdobuju léta jak vánoční stromeček - je to spíš už jezdící domácnost. Nakonec ale asi převáží zdraví, které při mých zdravotních problémech zřejmě nedá jinou šanci.
Ačkoliv tříkolka by byla v mnoha ohledech lákavá, určitě ji nechci - kvůli skladnosti a větší šířce. Přeci jen je velká výhoda jedné stopy, že človk projede skoro všude.
Ještě dotaz k tomu spodnímu řízení - jak před sebe dostáváte věci, které je dobré mít na očích (v mém případě dosti slabozrakých) - cyklometr a spol.?
na lehosraze je vždycky pár zábradlí. Většinou přítelkyně a manželky ležáků ale i lidi na kukačku. Třeba přítomný Banánovník byl už aspoň dvakrát na lehosraze:-)
Za pitomce tě mít nebude, uplně všichni jsme předtím jezdili na zábradlí.
na cyklocomputer má azub držák a máš ho na rámové trubce před sebou.
Bydlím kousek od prahy mám doma kolo s horní i kolo se spodním řízením. Obě 20"x26".
když s ena někdy domluvíme asi není takovej problém se stavit, prohlídnout, vyzkoušet. Nebyl bys rozhodně první, kdo takhle přijel :-)
Tak jako všechno, má i leho své výhody a nevýhody. O nich už tady napsali jiní a tak to nebudu opakovat. Co se týče kompu, udělal jsem si držák, vrtnul do rámu dírku, projel jsem ji závitníkem a přišrouboval. Fotku Ti pošlu zítra.
Taky jsem začal tak, že jsem přijel na lehosraz se "zábradlím" s cílem nejen obdivně očumovat, ale něco si půjčit a v klidu se na tom naučit udržet. Předtím jsem se ujistil, že to nebude problém.
Divně si připadám spíš až když teď bývám na některých akcích jediný na lehokole - teda v pohodě, až na ten pocit, že jsem za invalidu. Výkonem při jízdě se to pak snažím vyvracet.
Vyzdobovat lehokolo vším možným není problém, protože nebude vypadat o nic divněji než neověšené, na rozdíl od klasiky. Vleze se tam toho co je libo.
Na cyklokompjůtr je v případě spodního řízení u Azubu určená taková hrazdička mezi nohama. Já tam mám přehrávač, tak jsem dal počítadlo úplně dopředu nad šlapání. Je dobře vidět, v noci je osvětlené a při jízdě na něho dosáhnu, na což jsem prvně neměl ani pomyšlení. Pokud dohlídneš na cestu, uvidíš ho taky. Je dobré mít typ s velkým displejem.
Jestli jsi z Prahy, tak není problém se domluvit. Je tu možnost vyzkoušení leháče i s mojí "odbornou" instruktáží popřípadě půjčení na domů. Mám na vyzkoušení pár kol od Azubu. Zatím Eco a Eco tříkolku. Něco s odpružením a spodním řízením přibude až se Azub vzpamatuje ze Spezi.
Snad mi Václav nesmaže můj příspěvek, když napíšu že zastupuju Azub v Praze co se týče lehokol.
Jen k tomu tachometru. Azub na to prodava tenhle drzak http://www.azub.cz/azub-drzak-cyklocomputeru/ mam ho taky koupeny, ale nejak se mi nelibil, po prvni jizde jsem ho sundal a tachometr pridelal uplne dopredu nad presmykac na tenhle drzak http://www.azub.cz/azub-drzak-predniho-svetla/
Kablik vysel sice jen tak tak, ale precist to jde (aspon ja to prectu) a prislo mi to bezpecnejsi, neni potreba pri jizde tolik preostrovat.
Ted jsem vedle pridelal jeste hodinky PC15, ale pro ty je to uz asi hodne daleko, obcas ztraci signal a prestanou ukazovat puls.
Jo, přesně tak. Naopak káblík pro měření kadence vychází tak krátký, že ani nestálo za to ho kupovat a spíchnul jsem si vlastní.
Ten původní držák jsem při jedné z prvních jízd rozkopnul, jak jsem z toho sletěl. To, co tam mám místo něho, už vydrželo víc.
Mam spodní řízení i velice slabý zrak. Tak jsem si GPS-ku dal na krk. Já ležím na lehu, a GPS-ka mi leží na břiše (břichu? - nevím jak to napsat) i pokud pravě se neobrátila displejem dolu, tak vidím všechno dobře. GPS-ka blízko očí, každou chvíli můžu vzít do ruky.
Břiše x břichu: Můj názor je takovýto:
TO břicho, bříško...malá, plochá, nevyčnívající část těla, hezká na pohled i omak(včetně břicha těhotenského)
TEN břich, břuch...nevzhledný patvar velikosti horolezecké krosny bohužel na přední straně těla, vytvořený nestřídmostí v pití a žraní.
Tak si vyber.
Věci před sebou a věci na řídítkách:
..a jěště další foto. Vím, že mnozí další mají v těchto partíích lehokola se spodním řízením hotové elektrárny a já jsem ve srovnání s nimi břídil. Takže to ber jen jako ilustrační foto pro hrubou předststavu.;-)
marťas zaujalo mě to zrcátko na přesmykačový trubce. Vidíš v něm něco? Příjde mi, že v něm uvidíš buď sebe nebo něco za sebou při správným naštelování jen v krátký vzdálenost. Že prostě ten úhel bud emoc velkej...
jak to je? FUnguje to? Nebo ještě líp, budeš mít tohle kolo na srazu? Že bycjh si zkusil sednout a podívat se....
Mám dotaz trochu mimo mísu, ale řeším nyní zrcátko na Maxe a v příspěvku vidím docela pěkný řešení. Funguje to zrcátko dobře a co je to za značku? Díky moc za odpověď.
Doporučuji od Zefal spin mám je a špica. Mám je na tříkolce a parádní jsou panoramatické ,ale jinak dělaji i jené tvary sleduj zde : http://www.cyklomt.cz/zrcatka/
tie vypukle zrcatka (rybie oko) trochu klamu.. keby auta nemali povinost svietit pocas dna, tak ani neviem ci je nieco za mnou ..a ked sa uz nejaka "obluda" viditelne zvetci v zrcatku tak je to auto v podstate uz vedla mna.. no mam aj tie ploche FORCE (v tvojom linku uplne dole) a tie su akoze super :)
Dobrý den, děkuji za radu. Chci se zeptat, kde máte to zrcátko umístěné. Mám Maxe se spodním řízením a na řidítka to tudíž nepřipadá v úvahu. Uvažuji o zrcátku na přilbu, ale mám obavu že mi bude vadit to že je pořád v zorném poli a když se vymáznu můžu skončit s drátem na kterém to je umístěné, v hlavě.
Opravdu nevim, cim by mel byt Max tak vyjimecny, ze by zrcatko na riditkach nepripadalo v uvahu. Ja jsem zrcatko dal u Ibexe na spodni riditka a s vysledkem jsem zcela spokojen.
Koupil jsem nejlevnejsi zrcatko, co tu v kramu meli asi za stovku a akorat jsem vymenil ohebnou tycku za poradny medeny drat.
Pri padu samozrejme hrozi, ze se zrcatko rozbije, jednou jsem kolo spatne postavil na stojanek, kolo spadlo, zrcatko prasklo a musel jsem koupit nove.
Jak už pár lidí napsalo tak není žádný problém dojet na sraz s klasickým kolem. Pravděpodobně na něm ale nepojedeš žádné společné výlety, protože určitě najdeš někoho, kdo ti něco půjčí.
Jedna možnost je přímo Azub, u nich je potřeba si to zamluvit předem. Můžou vzít na sraz nějaké showroomové kusy. Posledně to tak fungovalo, že měli někteří zamluvené svoje kolo na půjčení na jeden nebo více dnů srazu.
Další možnost jsou lidi, kteří mají víc jak jedno, a byli by ochotní nějaké půjčit. Třeba já jsem zrovna o víkendu dostavěl zpojízdnil pátý stroj, když počítám i ten veslovací. Můžem se domluvit. Pokud chceš zkoušet hlavně Azuby, tak ti můžu na srazu půjčit Apus.