Mám Maxe a přestože mi jistě většinou odpovíte, že nejlepší doprava lehokola je přímo jízda na lehokole, tak se ptám jaký střešní nosič na autě vyhovuje. Obyčejný nosič s upevněním kola za rámovou trubku nejde použít. Díky.
Treba tohle: http://www.thule.com/frames.asp?id=18145
Spatnej odkaz,jeste jednou:
http://www.thule.com/templates/THULE...
Jo, uchycení za vidli je asi to pravé. Musí se někam naložit to přední kolo, ale jinak je to nejlepší.
Některé nosiče s kleštěmi na rám údajně fungují, musí být dost dlouhé a nejlépe nastavitelné. Dobrý nápad je také aby to obemykalo trubku dokola, takže to z nich nemůže vyskočit. To jsme zažili s otcovým maxem na dálnici při 120 a nebylo to nic pěkného. Oprava rámu taky chvilku trvala.
Drzak na predni kolo k tomu prodavaji taky.Jinak Thule neni zrovna nejlacinejsi varianta,ale urcite se najdou i lacinejsi vyrobci.Pripadne tomuze byt inspirace pro vlastni stavbu nebo prestavbu nosice.
já používám normální nosič kol ze starého kola, akorát jsem nahradil ty dvě tyče co jdou k rámu jinýma. na konci jsou zploštělý a kolo do toho upínám ve středu rámu místo sedla dlouhým šroubem zkrz. sedlo dávám do kufru auta z důvodu velkého odporu tak jako tak.
Toto je trochu mimo dotaz, jen podotknu, že na hákách ve vlaku jsem kolo (azub max) vezl asi 2x a úplně bez problémů.
a je to možné převážet i v posledním a prvním vagonu jako klas kola, nebo to tam do uličky nevleze ?
myslím do neupraveného vagonu, někdy před dvěma lety to dráhy povolily
v každém vlaku nemají háky
Vezl jsem to jednou i v rychlíku uprostřed, navíc ještě s dalším kolem, průvodčí se teda vztekal, že to není na konci, ale fyzicky se to tam bez problémů vejde.
Já mám držák na kouli. Koupil jsem ho tady:
http://www.tmk.cz/czdrzak.htm
Je levnější než Thule.
Když se použije ten držán na tz. nepřečuhuje to kolo moc mimo auto? Jak se tam to kolo přichytí?
Když zafixuju kliku pedálu k trubce na přesmykač, tak druhý pedál čouhá max. 15 cm, tedy ne víc než zpětné zrcátko. Zadní kolo přečuhuje asi 5 cm. Držák jsou vlastně dvě vodorovné trubky, na které se obyčejné kolo zavěsí za horní trubku. U Azubu to vychází tak, že jedna trubka projde tím trojúhelníkem mezi zadní vidlicí, tlumičem a rámem a druhá za předním kolem, nevím, jestli by nevadilo táhlo spodního řízení. Řemínky, které jsou ve třech párech (pro 3 kola) napevno na držáku, se utáhnou kolem rámové trubky. Aby se kolo nekymácelo, musí se upevnit ještě ve třetím bodě. Já ho vždy přitáhnu řemínkem za zadní vidlici ke svislému nosníku držáku, aby kolo bylo opravdu svisle mám tam ještě podložku z kousku PE trubky. U spodního řízení by to asi šlo upevnit za řidítka. U obyčejného kola se to fixuje za pedál.
Gumicukem ještě přitáhnu řidítka, aby se nekvrdlala. Vy padá to složitě, ale nemusím sundávat sedačku. Je to univerzální držák, dá se na něm vozit i kočárek nebo lyže apod. U kombika nejdou otevřít zadní dveře jako u nosiče Thule.
Kdosi mi řikal, že prý držák na kouli u nás není homologovaný a prý se s ním nesmí jezdit. Mě to připadá jako blbost, ale možná to tak je.
Tento je český výrobek, a je homologovaný. Má i vyjímku pro SPZ, která nemusí být pevně přimontovaná k autu, protože se musí přendávat na zadní světelnou rampu držáku. Součástí držáku je speciájní zacvakávací adaptér a rámeček na SPZ.
hmm, tak to je dobrý, já to teda ale asi nevyužiju, autem s kolem nejezdím:-)
To bylo kvuli tomu ze kola zakryvaly zadni svetla a znacku na aute,ted se delaji s rampou se svetlama a znackou ktera je az za kolama takze uz to homologaci projde.
Ale nejjednodušší a nejlevnější řešení vymyslel Jerguš. U obyčejného střešního nosiče vyhodil ty trubky, které se přitahují k rámu kola, místo nich dal trubky delší (nutno naměřit podle lekokola) na volných koncích jsou jen splácnuté s dírkou o průměru na spodní rychloupínák sedla, kterým to všechno utáhne, přiváže ráfky a jede. Sedlo musí samořejmně dolů.
Sedlo už dneska taky nejsme líní sundat, už nechcem házek kola po dálnici a ono to sedlo má hodně velký odpor vduchu, oproto zbytku kola, a je vysoko. To Jergušovo řešení jsem neviděl, ale zní to skvěle. Škoda že nás to nenapadlo, mohli jsme ušetřit za Thule:-).
Je to trochu vidět v mé galerii z Nivnice. Poslední fotka.
Taky řeším přepravu MAXe na střeše auta. Nosič jsem si koupil ten nejobyčejnější a odmontoval jsem tyčky, které obepínají rám klasického kola. Místo toho mám ze dvou \"vinglů\" svařené (90st.) jakési \"L\" (2x), které gumovým provazcem mám přivázané k příčníkům autonosiče. A k těmto \"L\" , které mají přesně odměřenou délku a část je polstrovaná, přivážu rám lehocipedu. Kola Maxe jsou v původní kolejničce také přivázané. Už s tím mám projetých dost km po Evropě naprosto bez problémů. Kdo máte zájem, pošlete adresu, nakreslím. Mám ale jiný problém, a rád bych věděl, jestli to už někdo neřešil. Při takovém převozu jsem doposud vždy sdělával sedlo. Plocha sedla je dost velká a zdá se mi, že by to mohlo působit jako křídla na F1, resp. že by to střecha auta nevydržela. Neřešil to už někdo? Chtělo by to nějak zlepšit aerodinamiku sedla, aby alspoň na kratší cesty se to nemuselo sdělávat.
Taky uvažuji o koupi Maxe a nosič jsem již vybral tento:
http://www.kolo-obchod.cz/index.php?section...
Abych nemusel sundavat to přední kolo a ještě sedlo. Stačí to sedlo. Je sice trochu dražší, ale určitě se do něj vyplatí investovat, protože jistě dobře poslouží.
muj oblibeny je tento
http://www.lehokolo.com/img/ctverka-na-fabii...
http://www.lehokolo.com/img/ctverka-na-fabii...
http://www.lehokolo.com/img/ctverka-na-fabii...
pouzivam ho s hromadou reminku do klipsen, je lehky skladny a uveze az dve lehokla nebo tri horska kola
jedine uskali je davat pozor aby se nic nedotykalo karoserie a to ani pote co se s tim nakladem zacne trast pri jizde a kliky ci riditka se pripadne pootoci
nejde do svetel ani znacky
kde se da koupit netusim prte ho mam dlouho a nema zadnou znacku, stal 500 kc a je super
jo a pasuje na jekekoli auto
vozili jsme na nem kola i na sedanu seat toledo
pravda tam uz kola dratama zakryvaji znacku a svetla
Nejlepší a nejjednodušší (a nejspíš i nejlevnější) řešení je to Jergušovo. Jinak já jsem to zatím vždycky vozil na normálním klasickým nosiči. Tročku jsem to posunul a místo za rám to chytil za zadní vidlici. Vyšlo to akorát, ale kolo je trochu našikmo. Přesto to s kombinací řemínků přes každé kolo vydrželo. Ale chystám se to vyřešit jako Jerguš, to bude stopro.