Koupil jsem si silniční kolo s klasickými pedály. Na ně jsem přidělal ty plastové klipsny, běžně prodávané. Pokud je pedál v přední poloze, zasahuje klipsna do poloměru předního kola, asi o jeden cm.
Kliky jsou 170 mm, tedy nejsou dlouhé.
Co s tím?
Nášlapy nechci.
Nevím, co jsou klasické pedály. Já měl na silničce silniční (trochu užší) pedály s kovovými klipsnami, které bylo možno posunovat dopředu nebo dozadu.
Takže asi sehnat jiné pedály, jinak nevím...
Kdyby byly posunovací, tak si nejsem jistý, jestli bych pak měl kloub palce nad osou pedálu.
Ledy bych jezdil bos.
Zkusím se zítra poptat po krámech, jestli by nebyla nějaká užší klipsna.
Prodávají se ještě ty plechové? Dlouho jsem je neviděl.
Jestli ti dobře rozumím, tak tohle je u silničky normální. Mám nášlapy a taky mi v přední poloze pedálu zasahuje tretra do rejdu předního kola, a víc než jeden cm... To bys musel mít sakra dlouhej rám, aby ti to silnička nedělala...
Máš cyklokrosový rám; a ten bývá oproti silničnímu zkrácený...
A ty brnkas spickou tretry o predni kolo? Zvlast u cyklokrosu se jezdec v technickych pasazich dostane do rejdu mnohem vetsiho nez u silnicky a to dost casto, tohle se nesmi stavat ani u cyklokrosky.
Mozna jsou vyjimkou nektere ramy v nejmensich velikostech jak pise Mlok, ale tam se to normalne resi vetsim polozenim vidlice, i kvuli stabilite kola s (predpokladanym) kratsim predstavcem. Pokud to tak neni tak jde o castecny zmetek a ne dobrou geometrii ramu.
Jeste pro doplneni- zkraceny byva, ale ono se jaxi automaticky u cyklokrosoveho ramu pocita s tim ze se k nemu pouzije i cyklokrosova vidlice. Ta ma docela vetsi offset nez klasicka silnicni vidle, a diky tomu, materialu ze ktereho je vyrobena a jeho profilu umoznuje dost vyrazny predozadni pohyb a tim jiste odpruzeni, tedy spis tlumeni razu. Potom clovek spickou tretry o predni kolo nebrnkne. Bastlenim dilu co se k sobe nehodi potom vznikaji problemy jako tenhle.
S tím nic. U rámů z krátkým rozvorem a zejména v malých velikostech je to zcela běžné a je jedno jestli tam máš klipsny nebo nášlapy.
Prostě si na to jen dávat pozor, v podstatě se to může stát jen při velmi malé rychlosti, jinak tolik točit nebudeš.
Já to měl jen jednou kdysi, mám takovou hraniční velikost rámu a už jsem pak míval další silničky s o pár mm větším rozvorem.
A vadilo mi to při jediné situaci. Když jsem chtěl na semaforu ve městě vycvakávat a snažil se s stát na místě.
Rám je právě naopak velký, 60 cm.
A to je ještě klika, že tam nejsou dlouhé kliky.
Ja mam na silnicce maly ram a spickou o predni kolo teda nebrnkam.
Predne nechapu proc trvas na klasickych reminkovych klipsnach, neda se na nich prakticky najit spravna poloha nohy na pedalu, ztracis efektivitu slapani promackavanim mekke podrazky boty a bud jedes s nohou navolno a klipsna svou funkci neplni, nebo si odkrvujes nohu a stejne to ma do efektivity slapani a upevneni kterehokoli z naslapnych systemu daleko. I kdyz jsme kdysi jezdili s reminkovymi klipsnami, meli jsme tretry s tvrdou podrazkou a kufry co zapadly do nastavene jedine mozne polohy na pedalu. Dal klipsna presahuje vpredu pres spicku boty, takze je vetsi risk ze ji brnknes o predni kolo v rejdu. Obavam se ze bez zbaveni se reminkovych klipsen svuj problem nevyresis.
Mám stejný problém (a to mám klipsny zkrácený tak,aby kloub palce byl nad osou pedálu),brnkám klipsnou o blatník(na treku). Po změření by to nevyřešila ani výměna za nášlapy- brnkal bych tretrou. Je to asi kolmějším postavením hlavy, protože vidla není kolmá-je dost naležato a rám je na míru (mám krátké nohy v poměru k tělu- 180cm).Vyřešilo by to sundání blatníku, což u předního kola je za deště nesmysl. Vím o tom a dávám si bacha při zatáčení.