Mám na mysli nákladní.Co je lepší jedno kolo nebo dvoukolák?Brašny nebo vozík?
Vozík netahám, takže zkušenosti zatím nemám. Nicméně ty jednokolové se mi tak líbí, že jsem se v rámci samovzdělávání v laminování a zužitkování některých šuplíkových zásob postil do stavby takového vozíku. Viz http://hebike.borec.cz.
Udělal jsem si už 2 kus (jednokolový) a mé skušenosti jsou takové:zatížení do 15 kg (nad je vhodný dvojkolový,kvůli stabilitě),odpružení pružinové (při silentbloku nezatížený odskakuje),křížový kloub použit od řízení Škoda,stavba užší a na věci použit užší horolezecký vak (vešel se ve vlaku do police na zavazadla).Používám 12 palc. kolečko a je dobré tam mít lepší nábu,ty původní na větší točky dělaný nejsou.
Myslíš, že když jsem použil levný náboj za 95Kč původně určený pro klasické kolo (má 36 děr), tak při vyšších rychlostech s 12" bude něco špatně? Rád bych věděl, na co dát pozor, a vědět ještě než to dostavím taky není k zahození. Díky.
Ahoj, protože už nejsem nejmladší, vyzkoušel jsem za kolo několik vozíků...dvoukolové při malé váze a tvrdém huštění se mohou rozkmitat
(při rostoucí rychlosti to hrozí i vozíkům víc zatíženým) a potom se převrátit...Jednokolový vozík pokud je dobře konstruovaný (uchycení a klouby) za kolem téměř není cítit a jeho nekontrolované pohyby spočívají pouze v poskocích vzhůru...tzn. že pokud právě neměníte směr jízdy, taksi toho nevšimnete. Podle mě tedy zásadně preferuji vozíky jednokolové...pro bezpečný pohyb ( bez omezení rychlosti) do 50% hmotnosti táhnoucího kola s jezdcem
Vozil jsem na vozíku naráz až 100 kg na dvoukolovém udělaném z ručního. Jediný problém byl ten, že se mi párkrát přerval závěs, takže vozík je teď zrovna nefunkční. Na zátěž do 30 kg, která se vejde pohodlně na nosič a zvláště na delší trasy jsou pohodlnější brašny (zvlášť na odpruženém kole).
teda vlastně to poskakování a převracení při vyšších rychlostech, co píše Ruda, jsem taky zaznamenal. Do 20 km/h úplně v pohodě, kolem 30 km/h je už potřeba dávat pozor a nad 50 km/h se to převrátí určitě (teda ten můj vozejk, jiný můžou být jiný).
Testoval jsem Grooser ktery jsem si vypujcil od kamose a tak si to tu najdete , s Grooser cargo ktery jsem si ted nedavno koupil jsem jel z kopce asi tak 50 a drzel stopu lip nez jsem ocekaval , zkousel jsem ho v ty rychlosti rozhoupat v tahlych zatackach do stran i kdyz byl nalozeny ( tak 15 kilo ) a se mi to nepodarilo .....sedi za kolem i ve vetsich rychlostech jak jednostopy dobre balancovany vozik coz me opravdu dost prekvapilo .
15 kilo nic není, zkus tam dát 80 a uvidíš:-)
Ale teď vážně: s dvoukolákama za autama se jezdí běžně přes 130 a taky se nepřevrátí, tak proč by se za kolem měl převracet? Když je to dobře vymyšlený a dobře udělaný, věřím, že to může fungovat.
Neznam moc lidi ktery za kolem tahaji takovou vahu . Nezijeme ve Vietnamu nebo v Peru kde bicycle pouzivaji jako nakladak . Taky vyrobce k tomu vozejku nedava instrukce pro nic za nic , 15 az 30 kilo je asi vaha paniers (brasny) cycloturisty ...... Ja jsem koupil ten Grooser Cargo protoze do nej nalozim i objemnejsi veci a do paniers ne , v zime kdyz jedu ven do prirody se starou pod stan krome veskeryho camping gear slozim i svuj photo objemny equipment s tripod , Spotting scope a binoculars . Nakonec muzes nechat vozik na camp side a vyrazit do prirody jen s paniers na bicycle do kterych das kvuli vaze jen to nejnutnejsi . Tenhle weekend jsem si vez bez problemu a skladaci zidle a stolek . What comfort at camping site midlle of nowhere ! I like my Crooser Cargo , tech pitomych 200 $ za ten komfort (velky stan , nafukovaci madracky , varic , skladaci zidlicky se stolkem , vsechny objectivy na my SLR Camera dokonce i 1000 mm atd ) co mam v zime na camping site byla dobra investice . Mel jsem si ten vozejk ja starej vul koupit uz davno , usetril bych si pri foceni prirody vsechny ty kompromisy minulych let ...
Občas vozím i těch 80, ale jen když třeba jedu koupit pár km daleko brambory na zimu:-)
A nemusíš to s tou angličtinou přehánět, všichni víme že bydlíš in Canada, taky je ale vidět že czech language gómeš a little bit more než it seems. ;-))))
Trosku jo , treba si nevzpomenu jak se rekne cesky spotting scope a neni to ani v anglickym slovniku .....
Pozorovací dalekohled?
Ne ne , dalekohled je binocular , ma dva barels a tohle ma jen jeden , vetsinou size 66 mm 80mm a Pentax dela 100 mm porro prism a ten mam ja , k tomu jsou ruzny eyepieces vetsinou zvetsuji 30x az 85x , ja na svym 100 mm mam krome 36 magnification jeste zoom eyepiece s magnification 32 az 92x , ty qualitni se pouzivaji na pozorovani ptaku na long distances kdyz dalekohled na detaily k identifikaci avis nestaci ..... A astronomicky telescope to taky neni . Fact nevim jak se to rekne cesky .
V Čechách se běžně používají pojmy "pozorovací dalekohled" pro jednooký přístroj s velkým světelným objektivem a často proměnným zvětšením, který popisuješ nahoře. Také jsem ho měl (Bushnell). Anebo "binokulární dalekohled" pro obě oči. Většinou 7x50 nebo podobně. Ty mám dva.
Ja pouzivam kvalitni dalekohledy od mych detskych let a s Buschnel bych si oci rozhodne nenicil a to me ver .
Taky jsem se ho už zbavil. Jako pozorovací dalekohled (spotting scope) používám astronomický achromatický refraktor TAL 100RS s objektivem 100mm a ohniskem 1000 mm. Vyrábí to Novosibiřské optické závody a je to fakt extratřída. K němu mám tři okuláry TAL Super Plössl a 2x Barlow.
Ja pouzivam Pentax 100 ED , asi nejlepsi spotting scopes na svete dela Pentax 66 ED , 80 ED , watterprof , dalehledy asi Leica a Svarovsky i kdyz middle line bino se skoro vyrovnaji kvalitou . Ja pouzivam Leika ale rekl bych ze top line Nikon jsou taky perfect a predci Svarovsky . Ty pouzivaz optiku na asi skygazing a ja na birding . Pravidlo je jen jedno , mas jen jedny oci a tak si kup to nejlepsi co Ti vyhovuje a na co ti staci kapsa ......
Tak já sdi to nejdřív vyfotím foťákem a pak pomocí 100 násobného zoomu přiblížím, což nezvládne žádný z vašich super dalekohledů.
Co to je ?
Jak je na tom Meopta , ty taky delali spotting scope myslim ze 77 mm , jednou jsem ho videl v Californii na Baha , mel ho tam jeden zacinajici birder od kteryho jsem si to vypujcil asi na dve hodiny abych si mohl udelat obrazek . Je to dobry spotting scope , rozhodne lepsi nez nektera Kowa ale na Pentax to nema , na toho nema ani Svarovsky nebo Leica . Ale ta cena , ja platil se zoom eye piece 3000 $ CDN ale za tu performanci ty penize nelituju , necha se at dusk kdyz uz je opravdu malo svetla s tim koukat na sovy a nightjars na vzdalenost 300 metru a vidis i detaily .
ED znamená, že je to apochromát?
Až vyhraju ve sportce, koupim si Takahashi nebo TeleVue.
Tak až si to koupíš, věnuj mi, prosím Tě, to, co máš teďka...
Waiste of money , Takahashi a TeleVue nic moc . Ja to mel v ruce nekolikrat . A proc se nepodivas na testy kdyz PC mas ? Tak neco od Kowa nabo Leopold , maj line of Wild river a ujde to . Rozhodne lepsi nez nakej kram vod TeleVue kterej nema ani watterproof eyepiece .
Já koukám raději na hvězdy, proto bych volil TeleVue nebo Takahashi.
Ale vzhledem k cenám těchhle přístrojů o nich můžu pouze snít nebo dlouze rozmlouvat. Nic víc.
Proc si neporidis poradnej refractor ?
Ze bych si poridil dva nakladni voziky, protozxe jeden by byl pro me malo, nafukovaci vana, kamna na drevo pro ohrev vody do vany, generator proudu pro klimatizaci do stanu, dva hlidaci psy, 3 lovecke pusky na medvedy, srnky a koroptve, mozna i nafukovaci saunu, ale tam bych se rozhodoval, na co sem zapomnel ?
Znam tipka co za sebou na bicycle taha na koleckach nalozeny kayak nebo canoe a pomerne dost daleko , skoro 11 kilometru nez se dostane k rece nebo k mori .......
ja sem jednou vezl 4 padesatikilovy pytle cementu na kare co ma kola vod kola, ale daleko bych s tim nechtel jet
Ty snad musis byt Morcak blbej jak daleko vidis ....
Ne děkuji, vozík netahám.
udelal jsem si kdysi jednokolak a funkcnost je perfekt. Dnes se da koupit tovarni - bob yak
vyhody
- ani nevis ze ho mas za sebou
-stabilnejsi nezli kolo s nalozenymi nosici
- lze nalozit i nosice
nevyhody
- prazdny odskakuje /pry resi pruzeni/
-kdyz je hodne nalozeny nestihaji
brzdy /100 kg jezdec, 40 kg prives/
-problem s oprenim kola
-problem s nakladanim do vlaku
-do terenu moc ne
-vyssi odpor kola, tak o jeden pastorek
Nejsem si jistý jak přesně myslíš to opření kola, ale viděl jsem někoho dělat takovou efektní variantu: parkoval to tak, že couvnutím zalomil vozík do pravého úhlu, řekněme doleva, a kolo naklonil směrem od něj, tedy doprava. Váha naloženého vozíku nedovolila kolu padnout na pravou stranu stejně jako váha kola nedovolí vozíku převrátit se na pravou stranu, od kola pryž. Vlastně vznikne trojnožka a ta stojí.
kdyz ten muj jednokoly vozik je na kardanu/aby klopil zatacky s kolem/ a po zalomeni do praveho uhlu ten kardan pekne zafunguje a kolo zahuci. Proste jsem tim chtel napsat
ze se hur opira - potrebuje vic mista a do klasickeho stojanu to kolo nedas.
Tez jsem na nem z nutnosti vezl kachlicky+ lepidlo+nejake drobnosti /nemel jsem auto/ o vaze snad 80-100kg. Oprit to rozumne pri nakladani bylo umeni. A brzdeni je fakt silny zazitek. Jak jsi se ptal na naboj kola - mam tam klasicky Favorit
a je v pohode. Byli zde zmineny naboje detskych kol ktere delaji problemy - setkal jsem se s detskym kolem ktere melo jen kluzne loziska, mozna bylo mineno toto.
Aha, tak to co jsem viděl byla napodobenina bobyaku, takže kloub s vodorovnou osou byl v ose zadního kola vlečného kola a svislá osa až za kolem. Proto to šlo jak jsem popsal. Když je tam kardan s navzájem se protínajícími osami tak to jít nemůže, to je jasný.
ten muj vozik je hodne podobny bob yaku ale do stra se otaci kolem sedlovky a druha osa je tak 10 cm za sedlovkou. pak dlouhatanska trubka nad nosicem ,za kolem dolu, a pak je korba. Stavel jsem to jeste k Favoritu
a tam mi prisla ta sedlovka jako dostacujice pevny bod. uchyceni k zadni vidli mne proste nanapadlo.
se mej a pokud budou otazky ozvi na dcibulka(zavinac)evektor(tecka)cz
Kdysi jsem mel Kawasaki 750 motocycle a nekdo inzeroval Cesky Pav za motocycle a byl jak kdyz ho vytahnete z mototechny a s navodem , nekdo ho za ty roky nepouzil . Jsem ho teda koupil , predelali me cely cep , upravili me ho a na zakazku vyrobili tazny zarizeni . Do dneska mam suvenyr od policie ve Vinnipeg na trans Canada HW 205 km /h namereny radarem . . Pozdeji jsem koupil Yamaha V star Classic 1200 cc a tu mam dodnes . mam najetych na ni jen 14 tisic Km za ty roky co ji vlastnim a drzim tu motorku jen proto ze v ty plechovy ctyrkolovy popelnici to neni ono . Taky mam zavesny vozik ale tentokrat dvoukolku asi 3x tak velkou na objem jako Pav (ten jsem trade in i s Kawi) a zadny problem i kdyz si to taky nekdy valim na silnici prez 200 Km /h ........
Mám dvoukolový, doma dělaný, nákladní. Nejvíc jsem vezl 70 kg, bez problémů. Rozkmitání vozíku jsem nepozoroval ani při vyšší rychlosti. Užívám vyřazená přední kola z MTB, 26", uchycená rychloupínákem.
Kdyz mas aligment (sbihavost) kol perfectni a tlak v pneu taky tak asi nebude s dvojkolovym vozikem zadny problem , jako kluk se pamatuju ze jsem jel se strycem na motorce a drzel jsem karu dvoukolak za sebou rukama za rukojed a zadny problem nebyl s pradnou a ani s nalozenou a muzu rict ze stryc pomalu nejezdil .....
Já v tomhle vidím obecnější otázku. Proč vlastně vozit na kole zavazadla? Myslím si, že člověk na cestě by se měl zříci co nejvíce věcí a myslím si, že to na většině zeměkoule jde. Proto se snažím jezdit jen s malým baťůžkem a pokud možno s minimem věcí.
Pro to vést věci mluví naopak dva důvody:
1. romantika jistého druhu nezávislosti, možnost postavit si stan na místě, které si vyhlédnu, uvařit na vařiči atd.
2. naprostá nutnost vést jídlo a stan, ale to na menší části zeměkoule.
Já proti tomu stavím požitek ze samotné jízdy, bez těžkých zavazadel a radost z toho, že člověk přežije s minimem věcí. Romantika mi ovšem taky občas nedá a nabalím brašny. Leč vozík bych nezapřáhl nikdy.
Taky ho netaham furt , ale nekdy kdyz jedu na birding a na delsi dobu tak ten vozejk fakt potrebuju , Nektery hobby ma vetsi naroky nez pingl na zadech na jeden den . Ja jsem nekdy pryc i mesic a za ten mesic si nemuzu v divocine koupit ani sirku .
s batohem na zadech musi bejt suprova jizda a kazdej den spat nekde u domorodcu s blechama a stenicema v posteli je fakt paradni zabava, to se vopravdu ten stan nevyplati tahat...
podle me je vozejk pouzitelnej maximalne na asfaltu, jak se sjede do trosku horsiho terenu a kola se zacnou borit, nebo jsou prudsi sjezdy tak je konec
A veris ze nemas pravdu , by jsi se divil kam se s Grooser cargo dostanes a co projede i v terenu , i prudky sjezdy se s nim nechaji , ja to uz zkousel a je lepsi met ten nalozeny vozik za sebou nez plne nalozeny paniers na kole vepredu a vzadu . "A pro toho kdo chce s nim do blata doporucuju namontovat siroky gumy se spalkama " pak kdo bude vozik za sebou tahat na race track for MTB . Nebo ho budes za sebou tahat taky pri rychlostnich sjezdech nekde prez parezy ? Kazdy chce byt chytry a tak at si to vyzkousi sam nez zacne kecat . A ne ze si spletes Ferrary s Jeep 4x4 . Asi se na to psani na tohle forum vy..., kazdy na vsem hleda chyby a nedojde mu ze kazdy bicyclist ma jinou potrebu pro veci a me to zacina pomalu a jiste sr.. a pak mam jiny veci na starosti nez vysvetlovat na co jsou jisty veci delany . Tady to je CDN a velky vzdalenosti . Ne jako v CZ ze do nejblizsi vesnivce kdyz pichnes kolo doneses na zadech 3 km kde si to zalepis . Ale proc se zahazovat pro h ....!
spatnes to pochopil, ja sem psal jako ze mas pravdu s tim vozeni veci ssebou, ja vozim taky vsechno sebou, ale vejdu se do 30 kg i s varenim a spanim a oblecenim do kazdyho pocasi
mozna ze to s vozejkem nakonec pojede lip v terenu, protoze jsou kola min zatezovany a nebude se to tolik borit, to je fakt, ale ty jizdni odpory na tvrdy ceste budou mnohem horsi, taky v pripade prenosu budu muset chodit 2x, ale to musim i u samostatnyho kola, protoze 50 kilo se na delsi vzdalenost uz nosi spatne
me osobne se ale vozik moc nelibi, pripadal bych si pak jak ridic kamionu s navesem, ale to neznamena, ze ze ho zavrhuju, comprendes ?
Tady nejde o vahu , Veci ktery nekdy potrebuju se sebou brat na trip po open trails nebo po silnici neuvezu nekdy v paniers a o tom to je . Slysel jsi nekdy nazev touring MTB nebo tkzv hardtale ? Taky mas off road racer MTB a ty se taky deli na observed trials , Suspension fitted bikes atd jako hydrolic , spring and shocks .... dal na enduros a ultra enduros , climbers ....... working bike , jeste me chce nekdo poucovat co se necha a nebo ne ?
Zkus to prelozit treba do rustiny.
Vubec nevim vo cem mluvis. Ja se jen vidlackym zpusobem presouvam od bodu A do bodu B se stanem a podobnejma vecma.
O tom ze objemny veci nekdy nenalozim do paniers ( bicyclovych brasen ) a proto ten vozik abych na tu dobu kdy nepotkam nikoho krome veverek ptaku a medvedu byl sobestacny .....
myslel sem, zda muzes todle prelozit do cestiny
touring MTB nebo tkzv hardtale ? Taky mas off road racer MTB a ty se taky deli na observed trials , Suspension fitted bikes atd jako hydrolic , spring and shocks .... dal na enduros a ultra enduros , climbers ....... working bike
Pokusim se .... neodpruzeny horsky kolo nebo urceny na beznou cycloturistiku , a pak mas dalsi kola tkzv horaky specialy ( kdyz pouziju cesky slang co jsem tu pochytil ) plne odpruzeny , treba na na slapacky (<okruh kde se koukaji na zavodniky pro prejizdeni prekazek divaci>) ktery muzou byt vybaveny hydraulickymi vzduchovymi nebo perovymi tlumici ... Enduro a ultra enduro je horak special , staveny na vytrvalostni zavody , vetsinou hardtale , to znamena ze nema odpruzeny zadni kolo .... Working bike je MTB vybaveny pro potrebu policajta , postaka , atd .... a tady nekteri vyrobci je pro zdejsi nebo USA erar specialne vybavuji podle prani zakaznika ...