A proč ji chceš svařovat? Já mám přesně takovou na svém kole. Ohýbal mi ji kamarád na ohýbačce za studena bez jakýchkoliv problémů. A drží jak helvétská víra. Ale svařovaná ti bude taky držet.
Asi myslí podélně svařovaná.
Aha, tak to jsem nepochopil. Ale proč to dělat jednoduše, když to jde složitě?
Podélně svařovaná je z výroby :)) Jinak bych se jí nebál, bude tam jen nepatrný nárůst hmotnosti proti CrMo, ale daleko líp se s ní pracuje.
Hlavní rám mám z roury 50x1.5 používané na výfuky. Za první rok provozu absolutně bez problémů.
skus tuna maju crmo 45/1,5 aj ked by stacila fakt 45/1 no da sa objednat nad 100m tusiim ak by si objednaval 3 m zoberem aj ja :-D
Srandisto!!!
Kde je "tuna"???
8-)))
este ma napadlo ak je tu maniik co dokaze dat do sustruhu 2m dalo sa z tej crmo dat dole nieco?? na 1,1 aspon??
potom by sa dala zobrat ta 45/1,5 a oslabyt. mysliim ze by sa tu naslo doost ludii co by sa ozvali
Když bude mít soustruh dlouhý suport a bude dost místa v levo od soustruhu (nebude tam třeba hnedka zeď), neměl by to být problém, sklíčidla sou průchozí. :-)
Do zdi se dá udělat díra :-)), ale nevím komu by se chtělo 2 m dlouhou trubku stáčet o pár desetin.
Taky myslím, ale gramaři sou gramaři. :-)
kdyz zi to vezmes nejdo o gramy ale pre 2a pul kg kdy by slo o tu 2mm hrubu ale ta 1,5 to uz je zbytocne
Je to zajímavý problém. Jak velký soustruh by se potřeboval? Moje miniaturní mašinka má 80mm sklíčidlo, kterým se jen těsně protáhne 16mm kulatina. 45mm by prošlo čím, 250mm sklíčidlem? Na jak velké mašině to je? To má dvě tuny a stojí čtvrt milionu. U většiny zámečníků jsem viděl o třídu menší, tak kolem 160mm sklíčidlo s průchodem 38mm.
Pak je tu ta délka. Při posunu ve sklíčidle udržet trubku pořád stejně vycentrovanou atd. Asi by to ale šlo řešit tak, že by se soustružilo jen poměrně daleko od sklíčidla a s nějakou lunetou na saních, která by to vůči noži držela stále stejně vycentrované.
Jenže i s lunetou by to nejspíš pěkně vibrovalo. Pak zbývá točit to na malé otáčky, ale to je pěkný opruz.
Měli sme v práci ještě za socíku soustruh dlouhý přes 3m, sklíčidlo si už nepamatuju, ale 80mm by tam myslím prošlo. Takže by se ta trubka dala sjet na jeden zátah bez posouvání ve sklíčidle, samozřejmě by byla na druhé straně vycentrovaná tím trnem s přípravkem které jsou na to určené. Už si nepamatuju přesné technické termíny a myslím že i ten suport sem napsal špatně. :-)
No mohl bys ji tam chytit mezi sklíčidlo a otočný hrot, proč ne. Ale dvoumetrová roura už se ti uprostřed bude ochotná docela dost prohnout, takže aby ti nešplhala nahoru na nůž, stejně bys potřebovat nějakou lunetu. Aspoň já myslím, ale nikdy jsem nesoustružil dlouhou ocelovou trubku.
sorry som si nevsimol ze som to tam nevlozil
http://www.bor.cz/svarovani/
a kde si zohnal tu trubku ktora ti vosla do 50x1.5 rury na slapaci koniec :-D a ake ma rozmery
kousek 50x1,5 cca 400 mm (možná i míň) podélně rozřízneš flexou (popř mezeru řízneš širší) zmáčkneš a svaříš tak, aby průměr byl 47. To bude spojka schovaná v "čenichu" se šlapákem a v přední části rámu
bohuzel nemam tu 50*1.5 iba ram co som objednal u tyll. Som nevidel na okolii taku ruru
Jenže pak už není kulatá...
Tu jsem si vytočil na soustruhu z nějaké silnostěnné. Nechal jsem si ji dost natěsno s vůlí jen asi 0.2mm. Ta 50mm měla jen uvnitř trochu vystouplý šev, který jsem odbrousil.
a čiim pak si brousil sef vo vnuutry??
mno mne snad bude stacit pilniik ale uz vidiim tu piplacku
Kolko je minimum zapustenie tej trubky aby som to nevyrval??(mysliim slapaci stred z ramu)
toto bude asi na majitelou lowracerov aky uhol mam mat na trubke od presmikaca napredu??
u deore třeba 63 až 69 stupňů
viz třeba http://techdocs.shimano.com/media/techdocs...
Neblbni mu chudákovi hlavu hodnotama z datasheetu. Když se na to podíváš pořádně, máš to tam nakreslené jako úhel mezi zadní vidlí a sedlovkou. To není zrovna moc aplikovatelná hodnota pro konstrukci jakéhokoliv lehokola, a hlavně ne lowraceru.
dá se z toho asi vyjít, ne ?
ono to v důsledku není moc aplikovatelné ani u "normálního" kola, jak tak o tom přemýšlím :-)
uvedený úhel by odpovídal v případě, že by spodní trubka zadní stavby byla vodorovná, pak je úhel vlastně vztažený i k "silnici"
když bude mít na svém kole šlapák skloněný dolu, výsledný úhel zmenší, když nahoru, tak ho zvětší ...
ale třeba zase jenom blbě koukám
Dá se z toho vyjít když si odhadneš, kolik je asi úhel mezi tahovou stranou řetězu na tom klasickém kole a tou vidlicí. Ten od toho odečteš a máš úhel, který musíš na stavěném lehokola nastavit mezi přesmykačovou trubku a řetěz. Zrovna lowracer ti pak vyjde třeba 40° od vodorovné roviny, nebo taky 50. Jak který. Možná to někdo odhadne z pohledu na rám, jak je vysoko šlapání, jak sedlo, jak jde příslušná větev řetězu. Ale sám bych to nezkoušel takhle trefit, říct si, kolik to asi bude stupňů a jít to řezat. Vždycky jsem si radši to naměřil jak píšu níž.
I když hádám, že by šlo vzít trubku pro jistotu o kus delší, říznout ji podle toho odhadu, přiložit s nasazeným přesmykem, odhadnout o kolik změnit, říznout nebo zabrousit znovu a takhle to párkrát zopakovat dokud se člověk netrefí.
Potřebuješ dodržet rozumný úhel té trubky vůči tahové straně řetězu a potřebuješ, aby osa té trubky protínala osu středového složení. Hodnotu toho úhlu si z hlavy nepamatuju a nedělám to podle nějakého čísla. Moje metoda je následující:
Přesmykačovou trubku dělám až po tom, co mám hotovou kladku v tahové straně a můžu si natáhnout tahovou stranu řetězu. Pak prohodím řetěz přesmykem vhodným pro dané talíře a do přesmyku zlehka chytnu kus té trubky. Dám řetěz na nejmenší talíř a našponuju. Pak hledám otáčením přesmykačové trubky kolem pomyslné osy středového složení takovou polohu, kdy si spodek rámečku přesmyku nastaveného baj voko na nejmenší talíř tak tak neškrtá o řetěz, aby měl jen několik mm volno. Hodí se mít po ruce druhého člověka s kusem lepenky, kterou si položí na vrch rámu a jak to držíš v poloze, která se ti zamlouvá, tak na tu lepenku fixem nakreslí čáru podél té přesmykačové trubky. Tím vznikne šablona optimálního úhlu pro dané kolo. Podle šablony řízneš konec trubky a pak už ho jen dobrušuješ do obloučků tak, aby sednul pro přivaření.
Změnu velikosti převodníků vyřešíš posunem přesmyku nahoru nebo dolů po jeho trubce a pokud je ten úhel udělaný takhle, pořád bude fungovat dobře.
Kdyz to tak ctu, prijde mi, ze ani nezkousis, jestli se Ti pri tom neskrtani na male placce jeste vubec vejde velka placka pod presmyk.
Máš pravdu, vynechal jsem z popisu kousek. Teoreticky bys tou popsanou metodou mohl narvat trubku hodně na svislo a na ní přesmyk tak nízko, že to vyjde na ten malý, ale nepřeřadí nahoru. Zapomněl jsem totiž napsat, že během toho nastavování úhlu trubky musím mít přesmyk na trubce tak vysoko, že vnější strana rámečku je při pohledu z boku vidět těsně nad zuby velkého převodníku. Pak už to vyjde.
Pokud ho spodním dorazovým šroubkem povolíš tak doleva, jako by měl zařazeno na malý převodník, a potom ho po trubce, jejíž osa protíná osu středu, posuneš tak vysoko, že je těsně vidět přes velký převodník a přitom si neškrtá o řetěz na malém převodníku, tak z principu toho, jak je přesmyk konstruovaný a jak má na klasickém kole fungovat musí vyjít při přeřazení na velký talíř rámečkem dost vysoko. On se jakoby trochu zvedá při řazení většího talíře. A funguje to i když porušíš v datasheetu udaný limit na rozdíl mezi nejmenším a největším talířem. Na dvou kolech mám kliky 22-34-46 a funguje to krásně, přestože Shimano udává maximální u tohohle přesmyku diferenci tuším 22 zubů.
Touhle metodou ti možná vyjde ostřejší úhel mezi tahovou stranou řetězu a přesmykačovou trubkou, než jaký je na klasickém kole. To má za následek, že rámeček přesmyku je na jednu stranu schopný řadit větší rozdíl v počtu zubů největšího a nejmenšího talíře, protože při pohledu zezadu podél řetězu se stane jakoby vyšším. Ale na druhou stranu taky spodní část toho rámečku začne řadit řetěz jakoby dál od jeho nájezdu do zubů malých talířů, takže je to citlivější na seřízení poloh a dorazů aby to řadilo svižně a přesně. Nesmí se to přehnat, ale 24z rozdílu se ještě dá v klidu udělat a na lehokole se větší rozsah převodů vždycky hodí.
v
http://www.nakole.cz/diskuse/12467-homebuilders...
jsem psal kde je mozno koupit Cr-Mo...
pokud budes mit problem s odberem , napis, mam to kousek a znaji mne tam...
(skladem je 47x2 a 50x2)
Neni ta 2 mm stena priilis pre crmo by som typoval ze uz taky maly tank. Ked uz ma platit za crmo tak tie su treba 1mm max (1,5 mm to uz je ale zbytocne) stena pri priemere 50mm.Pri 1,5 staci aj klasicka bezosva alebo presna rurka a vide ta to na tretinu ceny cca.
ale keby tam maly crmo 50/1 tak mam aj ja zaujem
Tohle mi připadá už dost protitankové provedení, jekl 40x40x2 z obyčejné oceli IMHO pevnostně plně vyhovuje a tohle by bylo ještě mnohem pevnější. Někde jsem viděl popis stavby lowraceru, kde byla hlavní trubka z CrMo 38x0,9 nebo tak nějak (nějaké palcové míry).
niekde som nasiel vyrobu vyfukou a klietok do aut robia aj crmo a niekou z fora robily kostru ale ked ma zabyjes netusiim kto a kde by sa mi tiez hodil kontakt.
a s ohybanim sa urcite niekto najde kto to zohne . lepsie za studena ale ak inak nie aj autogen nasi soudruzi v ndr vyvinuli a trubka povolii.
Inak ak sa drzime hesla mudrejsi ustuupi znamena to ze zahrievaniim kovu stupa inteligencia zeleza :-D (riadna blbost ale dufam ze pobavy)
Mám lowracer z nerez svařované 50x1,5 a drží v pohodě už k nějakým 10000 km. Tuhost tak akorát, 40x1,5 už na 22 zubový převodník nepěkně pružila (ale asi by i tak vydržela, ale dlouhodobý zátěžový test vzdaly dříve blbě udělané sváry), 45 průměr by byl asi na hranici rozumné tuhosti (nevím ale jak je na tom s pru6nost9 CrMo vůči nerezi)
Když jsem mladým řek´, že by na Šárčině rámu mohl jezdit vnuk (5 let), šli do vrtule.
Š. mi nerezový rám přenechala s výstrahou, že není příliš pevný.
Jj, to je ten 40x1,5. Ale to byla hlavně technologická chyba při svařování, trubky by asi stačily, koneckonců na stejném rámu jsem tenkrát na srazu vyjel Černou horu. Ale 50x1,5 je sakra příjemnější pocit (a pravděpodobně i efektivnější, když tolik nepruží). I když ten Šárky rám s krátkým "čumákem" pruží i s 40 trubkou výrazně méně, takže co je použitelné závisí i na délce nohou.
Nabízí se možná záchrana: přímo na kov karbon dávat nemůžeš, ale když to omotáš napřed vrstvou tenkého skla a pak teprv karbonem, mohl by z toho ještě být dobrý rám. Protože vyztužit ho můžeš přesně na místech, kde je to potřeba, a nechat ho pružit jinde.