Mám Fox Float RPL - má navíc zapínatelnou funkci Propedal, kdy to tolik nehoupe a tlumí jenom něco. Doporučili a objednali mi ho v Azubu. Spokojenost zatím maximální.
Viz http://www.nakole.cz/diskuse/12393-tlumic-rs9... až ke konci.
Mám to na ležáku spíš ve vodorovné poloze, svislá poloha bývá jinak docela normální. Myslím ten tlumič :-)))
Do RL verze bych určitě nešel a vzal bych RP2 nebo RP23.
RL - dvoupolohová páčka propedal/lock
RP2 - dvoupolohová páčka open/propedal
RP23 - dvoupolohová páčka open/propedal s možností nastavení úrovně propedalu 1-3 pro polohu páčky propedal
Nedal bych RL verzi ani na zábradlí, kde je aspoň jakési využití locku při dupání ze sedla (ale i tam stačí propedal).
Na lehu není už vůbec žádný důvod mít verzi s lockem. Tam musí propedal stačit na omezování až až.
A chybějící otevřená poloha je obrovské minus. To jakékoliv odpružení velmi degraduje.
Ten DT swiss by měl mít taky nějakou z výroby nastavenou platformu a lock-out, znamená to, že ani ten mi nedoporučuješ?
Ten DT Swiss jsem v praxi nikdy pořádně nevyzkoušel (Fox tlumičů jsem jezdil dlouhodobě skoro už 10 a krátce zkoušel dalších mnoho; RS tlumič jsem také dlouhodobě jezdil a krátce zkoušel hodně; DT ale ne).
Co bez praxe s tím DT mám info, tak DT tlumiče bývají poměrně citlivé.
A pak je na každém, jestli mu sedne citlivý režim a pak lock a nic mezi tím.
Žádné závěry k tomu tlumiči dělat nebudu, když ho nemám pořádně vyzkoušený.
snilard pri sve musi vaze a pri umisteni na leho bude muset mit spis neco citlivejsiho.
Nechci do toho prilis mluvit, ale propedal mi prijde neprilis nutny. Mam pouze lock a vyuziju ho jen v extremne prudkych kopcich a to ne kvuli eliminaci houpani, ale abych to zamknul nahore a zvysil tak hlavu oproti noham.
Kdyz opravdu hodne zadupu, mam pocit, ze spis rozhoupu vidli, nez zadni stavbu.
Naopak do toho mluv. Já mám třeba zkušenosti s poměrně dost tlumiči, ale zase na druhou stranu vůbec nemám tušení jak moc je potřeba omezovat tlumič na lehu proti pohupování.
Jen doplním, že na to snížení sagu je právě propedal super. Propedal sag omezí skoro stejně jako lock (i když o malinko méně) a současně zustane stavba aktivní.
Přesně ze stejného důvodů používá platformu (propedal) ve výjezdech i na zábradlí.
A lock bych na tohle použití nechtěl. Cílem je pouze snížit sag při zvětšeném zatížení zadního kola, ale ne aby přestala fungovat zadní stavba.
U Foxe bude výhoda v tom, že tu citlivost lze poladit přesně podle potřeb. Sice jsou to dodatečné výdaje za úpravu (Bikelive kolem 1000Kč za přenastavení komprese), ale zase pak je to přesně jak kdo chce.
Dle interního nastavení compression tune (pro verzi bez Boost valve) nebo pro interní nastavení velocity tune a BV (pro verzi s Boost valve) to bude následovně:
- CT (compression tune) max: špatná citlivost při vypnutém propedalu, která bude znát už významným omezováním; při zapnutém propedalu to bude blízké locku
- CT střed; obrovský rozdíl oproti CT max; citlivost už velmi slušná, houpání při šlapání ale pořád nepatrně snižuje; při zapnutém propedalu (i na trojce u RP23) omezuje už jen trochu (od locku už to má hodně daleko)
- CT min; už ne tak velký rozdíl oproti střed; citlivost velmi dobré, omezení při šlapání neznatelné; při zapnutém propedalu omezuje už dost málo
- CT méně než min; tohle není už standardní nastavení, kombinace a pořadí planžet umožňuje více než ty 3 standardní nstavení; v Bikelive to tak ale běžně nastavují na přání; tohle je komprese na minimu co lze nastavit; citlivost maximální při vypnutém propedalu; omezování při zapnutém propedalu je ale už opravdu velmi malé
A pro srovnání jaké to jsou extrémy mezi těmi interními nastaveními:
Při CT méně než min a zapnutém propedalu na trojce (tedy na maximu u RP23) to bude citlivější než při CT max při vypnutém propedalu.
Tohle hezky demonstruje, že vlastně poloha vypnutého propedalu není vždy vůbec vlastně vypnutý propedal, ale může dost omezovat.
A naopak zapnutý propedal téměř nemusí.
S kompresí nastavenou na minimum je RP2 (RP23) supercitlivý. Se střední kompresí pořád slušně citlivý, ale už to lehce pomůže při šlapání proti pohupování (teď hodnotím dle zábradlí) a nebo hodně málo citlivý s větším omezením při šlapání.
Celé popisuju pro vypnutý propedal. Pro zapnutý propedal bude mít nastavení komprese také důsledky a to následjící.
Pro CT méně než min a zapnutý propedal i když to stavbu téměř vůbec neomezuje, tak pořád to znatelně sníží sag oproti poloze vypnutého propedalu.
To byl popis pro RP2/RP23 bez Boost valve. S Boost valve je to něco podobného, ale ještě o něco složitější, protože tam jsou současně dva vlivy. A to velocity tune (podobné compression tune) + navíc tlak BV.
Určitě bych se tedy vynul Compression tune max. Pokud by ale byl ke koupení za dobrou cenu tlumič s CT max, tak klidně vzít a pak nechat přenastavit.
Jo, ale pokud vim, snilard se dost snazi stlacit cenu stroje. A tady je docela prostor. Na ostatnich komponentech uz moc cenu nezestihlis.
To bych pak určitě do výběru přidal X-Fusion tlumiče.
Ten se dá i v těch lepších vyšší verzích za slušné peníze. Třeba první co jsem našel
http://www.mojekolo.cz/3587-x-fusion-o2-pva
Nejspíš se dá i ještě výrazně výhodněji.
A i nejvyšší verze Monarchu (4.2) se dá hodně levně
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx...
Děkuju za doporučení. Po pravdě mi jde z těch Floatů hlava kolem, protože mají tolik různých variant. Některé stojí 4 tisíce jiné 13. Celkem slušně jsem se v tom zamotal.
Rád bych tlumič citlivý, u kterého bude možnost nějaké formy platformy nebo zamknutí, to kvůli jízdě po asfaltu. Rád občas jezdím po asfaltu, co to dá, nehledě na pohodlí.
Otázkou je nakolik má ta stavba tendence k houpání. Ještě jsem neměl příležitost to nějak vysledovat, ale ta příležitost bude. A bude dostatečně dlouhá na to abych tomu doopravdy přišel na kloub. Všichni co tu řešili tlumiče, lehokola a houpání mají složitější stavbu, kterou já nechci.
S pořizováním kola, potažmo tlumiče, nespěchám. Jako strop na tlumič bych viděl 5 tisíc, nebo spíš 4. Myslel jsem si, že Azubem dodávaný Epicon by měl stačit. Ale po problémech o kterých se tu člověk dočte, bych volil radši něco jiného. Nechci koupit levný tlumič, abych zjistil, že potřebuju drahý.
Urcite bych na Tvem miste koupil vzduch, urcite by to melo mit laditelny odskok, zamek kvuli houpani nepotrebuji, nevim ale, jestli neni jeho absence na rovne zadni stavbe vic citit. Propedal bych zvazoval az v pripade, ze bych nepotreboval pritlacit na jinem dilu. Predpokladam, ze budes mit rovnou zadni vidli, to by mohlo srovnat alespon castecne rozdil vahy, takze i ten Manitou by mohl byt pro Tebe pouzitelny.
Mám ten, co Radek - Float RPL. Propedal nevyužívám vůbec, zámek vpodstatě velmi málo. Spokojenost maximální. Říkám si, že by mi bohatě vyhovoval i takový, co má jen štelovací odskok = C. Z jiných foxů bych bral RP2, ten RP23 já nikdy nevyužiju.
Jo, tak to jsme na tom stejně ;-) Na kole mám sice RP23, ale Propedal vozím taky všude vypnutý. Nepřijde mi nijak užitečný, spíše naopak... Kolo je pak o to více línější jít do zdvihu, což se mi vůbec nelíbí. Ani při šlapání se nehoupu tolik abych to musel eliminovat Propedalem.
Je to ale hodně individuální věc. Pro mne a můj způsob jízdy je vlastně zbytečné to mít, pro někoho jiného to ale asi význam mít bude. To by to Fox asi nevyráběl :-)
U Foxe jsou také některé trendy hodně ujeté.
RP23 do 2011 má páčku pro propedal vypnuto/zapnuto a pro polohu zapnuto nastavení úrovně 1-3 kolečkem.
Takhle to máš taky a určitě to víš, napsat jsem to musel pro další srovnání.
No a pro 2012 modely je změna. V jedné poloze páčky bude natvrdo propedalá na trojce.
A pro druhou polohu páčky půjde kolečkem nastavit hodnota 0/1/2.
Tedy jejich cílem bylo, aby šlo nastavit, že páčka bude přepínat třeba mezi 1 a 3 polohou propedalu a vůbec se nebude propedal vypínat.
A ten kdo ho chce vypínat, tak už má jedinou možnost mít na druhé poloze jen trojku propedalu.
Prostě opět se vydávájí směrem více a více něco omezovat. Já tohle nechápu.
No ufff, to jsem ani netušil jak ty poslední modely "vylepšili" :-O Ještě že mám to co mám...
Taky nechápu, a přímo nesnáším, když se mi výrobci čehokoli snaží vnutit pocit, že jenom oni ví co je pro mne nejlepší :-/ To si radši tu věc vůbec nekoupím...
Model pro rok 2012. Já myslel, že teď tu máme modely 2011. To zveřejňují takhle dopředu, jak to bude?
Ano, vše je takhle dopředu. Fox představil 2012 modely už někdy koncem března.
Ono to ani jinak nejde. Vem si, že na pozdim přestavují už hotové modely výrobci kol a to komplet osazené. A do té doby už musí mít od výrobců komponent nákopeny větší objemy dílů.
A některé nové modely už někdy lze koupit už třeba kolem listopadu.
Z 2012 modelů už bylo toho k vidění hodně. Třeba z těch známých značek Shimano.
Pár odkazů.
Fox
http://www.singletrackworld.com/2011/04/sea...
RS
http://www.bikerumor.com/2011/04/15/2012...
Shimano první novinky už na začátku března
http://mtbs.cz/clanek/shimano-2012-prvni-varka...
Truvativ Stylo
http://www.sram.com/truvativ/category/301