Tak Vám nevím ..
- srovnání -
http://www.superior.cz/cz/porovnani/?rok1=232...
Loňský model mohu míti za 22500, 2011 za 27000 (standart je 32000) .. Kterému z těchto kol byste dali přednost?
Jsou zde nějaké zásadní výhody modelu 2011 oproti předchůdci svému, které ten (skor) 5ti tisícový nárust v ceně ospravedlňují?? Za reakce veškeré - Děkuji velice.
Novinka má desetiqalt a pár dalších rozdílů. A pak ten starší model je prostě starší a výprodejovej. Nic novýho pod sluncem...
Dobrá .. a ten desetiqualt je spíš upgrade, nebo cesta slepá?
Tak jako někomu sedmička, nebo osmička stačí a někdo devítku bohatě využívá - desítka je jen další možností (žiletkáři mají už tuším jedenáctku :-) Záleží na stylu užívání. Nalehko a na pohodu v polabí stačí i tříkolečko, natěžko do krpálů, nebo pro svižnější jízdu oceníš jemnější odstupňování. Doteď se v pohodě dalo žít bez desítky, s ní to může být pohodlnější.
Souhlas s tím co jsi k převodům napsal. Já bych jen doplnil, že akorát tak do devítky to bylo dost znát, protože se významně zvětšoval rozsah (a pokud někdo sáhnul po extrémní kazetě s mega rozsahem u 7čky nebo 8čky tak už byly přehnané skoky mezi převody).
U desítky je ale situace úplně jiná. Pokud je to komplet v desítce, tak rozsah naopak se zmenšil, pořád nechápu proč.
U desítky i s 11/36 kazetou je díky 24/32/42 převodníkům rozsah menší o chlup na obou stranách než devítka 11/34 + 22/32/44.
Menší skok mezi převodníky jsem nepochopil k čemu je dobrý. A přínos jemnějšího odstupňování u desítkové kazety už je sporný. Mně třeba sedí devítka odstupňováním akorát a jemnější bych nechtěl.
Když už desítku, tak bych do ní šel jedině v kombinaci s devítkovými převodníky 22/32/44, aby se rozsah nezmenšil. Funguje to ok.
Za mě je desítka v provedení Shimana s 24/32/42 převodníky krokem zpět.
Před pár měsíci jsem stavěl 29tkového celopevňáka a cíleně jsem dal devítku (cena nehrála při tom malém rozdílu žádnou roli, pouze jsem vybíral dle funkce).
Chvilku jsem uvažoval o té kombinaci devítkové kliky a desítka kazeta a řazení, ale i to jsem pak zavrhnul. Hlavně proto, že já raději Sram a tady je lepší zůstat u 1:1 převodu u devítky.
A to je vlastně u Shimana jediná výhoda, že desítka má také 1:1 jako devítkový Sram.
Oproti tomu desítkový Sram už je zase 1:1,2 (to asi bude ještě celkem ok, je to hodně blízké a pořád hodně daleko od 1:2 devítkového Shimana).
Těch nových rozsahů u převodníků jsem si vůbec nevšimnul - taky to ze svého pohledu nechápu.
11/36 bych docela bral, tiše jsem o 36 rozjímal v krátkém, ale víc než dost dlouhém stoupání v obci Chlébské (přes 100 metrů čistokrevné osmnáctky po předchozí třináctce...) Kdopak to tam zná ? Doporučuju ! :-)
Beskydy, stoupání na červené značce z Konečné (trasa Bílý Kříž->Bumbálka).
Téměř celý 1km čistých 20% s mírnými šutry (nic technicky ještě těžkého, ale je třeba místy jet rychleji, úplně krokem to nejde).
Asi jedno z nejtěžších stoupání v ČR vůbec (najde se spousta i prudších, ale ne tak dlouhých souvislých a aby to bylo opravdu vůbec jetelné).
Dvakrát jsem ho zkusil a ..... dvakrát jsem ho nevyjel :-)
Vyjet ale lze, nejvýkonnější z party ho jedno dal (podruhé se necítil 100% ok a už ho taky nedal).
O 36tce jsem také chvíli uvažoval, v tomhle konkrétním kopci by to ale bylo k ničemu (většina míst nelze jet stejně dost pomalu na využití 36tky, naopak je třeba místy zrychlovat kvůli terénu, že to i na 22/34 už dá slušně velkou kadenci).
36tka by se mi hodila ve výjezdech, kde místy je možné jet libovolně pomalu (nelimituje to terén a překážky) a je možno šetřit síly. Tam jsem schopný klidně odpočívat při rychlosti 3km/h a sbírat síly (no spíše jen neztrácet než sbírat :-) ) na pasáž, kde je nutné kvůli terénu zrychlit.
U 29tky jsem o tom uvažoval ještě více, ale nakonec se na to vykašlal, že je to celopevňák, kde netřeba tak lehký převod jako na fullu.
jj, na šutrech je to krapet jiná situace, ten "můj" úsek je po asfaltu. Navíc tam byla nějaká akce a já před lidma nechtěl kazit figuru panáčkováním a tak jsem to drtil v sedle s nezůčastněným výrazem ve tváři ;-))
Odhadoval bych, ze prinos je zatim mensi, nez cenovy skok. To ale musi posoudit povolanejsi. Kazdopadne bych osobne volil radeji 9 kvuli pripadum, kdy budu potrebovat nahradni dily nekde v nejakem zapadakove.
Zvaž ještě toto:
http://www.cykloworld.eu/cz/obchod/detail/pells...
http://atombike.cz/giant-xtc-2-29er-p-2099.html
Obě se mi poslední dobou líbí víc než SUP