Mám na kole smart 318W s 1/2W diodou a je vidět pěkně, ale záblesky jsou moc často a moc dlouho trvají. 900mah nimhy sežere za 16 hodin. Vzadu mám 317R a s tou jsem spokojenej. Ta vydrží snad 3x déle. Je vidět perfektně a spotřeba je malá.
Tak jsem si říkal, jestli nevíte o něčem dopředu co má frekvenci jako ta 317ka a výkon stejný, nebo hodně podobný.
Díky.
Tvoje konkrétní modely neznám. Jediné co ti můžu poradit je: http://www.nakole.cz/diskuse/10771-vlastni... a http://www.nakole.cz/diskuse/12599-vlastni... ale to jsi asi nechtěl. Předpokládám, že to chceš koupit a neřešit.
Raději bych koupil hotovou věc. Kvůli jedné blikačce se mi nechce trávit týden čtením, pokusováním a bastlením.
Ono by to mozna v dusledku bylo snazsi udelat si presne na miru nez shanet neco co mozna ani neexistuje ;) A co koupit dostatecne vykonnou bilou LED, tu blikacku, co blika spravne rychle a proste ledku (ledky) prohodit)? To mi prijde dostatecne malo pracne (a kryt te 1/2W diody je pruhledny)
To mě taky napadlo, jenže bílý diody mají jinačí napětí než červený.
Ja bych cekal, ze ta elektronika bude delat zdroj proudu (zda se mi, ze ta blikacka s vybitymi baterkami vyrazne neslabne). Ale mozna taky ne... Kazdopadne timhle smerem je to nedestrutivni.
Proč tak výkonnou? Mám blikačku obyčejnoum běžně prodávanou, baterie vydrží hodně dlouho a je dostatečně vidět. Naopak výkonné blikačky hodně oslňují a navíc blikavým světlem a to je pro řidiče víc než protivné, v takovém případě mám tendenci takovému cyklistovi pořádně posvítit dálkovými světly aby viděl, když nevidí (totéž dělám když naopak žádné světlo nemá)
Zatím jsem žádného cyklistu s blikačkou ve dne veviděl, ale když chceš blikat, proč tak proč ne.
Sice netuším kudy jezdíš, ale nemyslím, že ohrožení ze předu je až tak velké a časté a při troše pozornosti se dá ledasčemu vyhnout a včas reagovat.
V době kdy svítí všechny auta i motorky je neblikající kolo lehce přehlédnutelný, protože většina lidí si zvykla na to, že jedoucí stroj svítí.
Já jsem takový problém ještě neměl, že by mě protijedoucí řidič neviděl, ale to záleží na mnoha věcech.
Jsou řidiči co nevidí protijedoucí svítící kamion a narvou to do něj, takže takový blb tebe neuvidí i kdybi si byl jak vánoční stromeček.
Já prostě blikám a blikat budu i nadále. Zvyšuju si tím šanci na přežití ve zdraví :-)
Mne teda prijde, ze pres den, obzvlaste je-li slunecno, je mnohem lip videt reflexni vesta ci neco podobneho nez blikacka.
Tak primo na slunci vetsina svetel neni skoro videt, at uz sviti nebo blikaji, takze tam ti vestu verim. Nicmene proti ridici, ktery dokaze prehlednout sluncem osvetleneho cyklistu, asi nepomuze nic, protoze je bud zcela slepy, nevenuje se rizeni nebo ho zrovna to slunce oslnuje.
Nicmene i za slunecneho dne projizdis useky ve stinu (vetsinou pod stromy a v lese) a prechod ze svetla do sera udela s viditelnosti sve. Pokud ty uz budes ve stinu, zatimco auto jeste v miste kam prazi slunce, muze se stat, ze te ridic vubec neuvidi. A v tehle situaci jsem presvedcen, ze poradna blikacka pomuze vic nez vesta.
Samotnou by me nejake objektivni porovnani te viditelnosti zajimalo. Jelikoz pres den prakticky nikdo neblika, tak z pozice ridice mohu porovnat pouze varianty:
1) neosvetleny cyklista v nenapadnem obleceni
2) neosvetleny cyklista v napadnem obleceni (v extremnim pripade reflexni vesta)
Pricemz vetsina potkavanych cyklistu patri do prvni kategorie a obcas me s tim stvou.
Je-li posmourno, zapinam navic k veste zadni blikacku, ale uz jsem potkala vicero cyklistu, kterym to pripadalo zvlastni a zbytecne.
Ja pres den blikam, ale souhlasim s tebou, ze to je vyjimka. Prestoze si myslim, ze NENI spravna cesta, aby vsichni ve dne svitili a blikali, divam se na to sobecky a pokud uz musi auto nejakyho cyklistu sejmout (vzhledem ke stylu jizdy nekterych ridicu, je to otazka casu), tak at je to nekdo jiny, kdo nesviti/neblika, mne to jednou stacilo. ;)
Neosvetlene (v noci) a opile (kdykoliv) cyklisty by meli pokutovat stejne jako ridice aut, v zakone problem neni, ale jako u spousty jinych narizeni se dodrzovani nejak nevymaha.
Urcite je vesta lepsi nez nic, i kdyz zrovna mne na lehokole by prilis nepomohla. Mam na kole spoustu reflexnich nalepek, ale jejich vyznam bych neprecenoval, je to jen doplnek.
Neberte si to prosím osobně. Budu-li to brát vzhledem k městu, tak mi tahle diskuze přijde hloupá. S logikou denního svícení a ježdění s miliardou reflexních proužků a vest se pak stane, že někdo sundá dobře viditelného cyklistu bez těhle nesmyslů.
V noci to má smysl, ale i tak si myslím, že by se to nemělo přehánět. Někteří lidi mi přijdou díky svému reflexnímu oblečení jako kašpárci.
Nedávno jsem si uvědomil, že třeba naše ulice nebo třeba Vršovická jsou i o půlnoci osvětlené, že tam bude neblikající cyklista vidět na 200 metrů.
Trošku OT: ježdění v Praze na kole mi přijde jako poměrně bezpečná záležitost.
Kupodivu s tebou budu souhlasit, povinne denni sviceni je zlo, ktere ridice aut uci vnimat jenom to, co sviti. Myslim, ze dost lidi upozornovalo, ze celodenni sviceni jen zvysi zranitelnost chodcu a cyklistu, uz kdyz se ten napad objevim a tusim, ze v nekterych statech to dokonce zrusili.
Jenze do doby nez cyklistum nejaky "chytry" zakon naridi taky svitit cely den (battery lobby?), se muzes akorat svobodne rozhodnout, jestli chces byt vic videt nez ostatni nebo poneses trochu vyssi riziko nehody. V tom, co si vezmes na sebe mame vicemene svobodu, takze bych urcite nikomu nevycital, ze vozi vestu, kdyz ja jezdim bez prilby... :)
Kazdopadne nesvitit v noci je pitomost bez ohledu na dopravni prostredek nebo mesto.
Asi tak nějak...
Divoká zvěř taky v noci po silnicích neběhá po silnicích oblepená odrazkama od hlavy až k patě :-))) A když to přeci jenom do ní nějaké auto napálí, tak je to chyba čí ? No, přeci toho řidiče, protože "nepřizpůsobil..., blablabla" ;-) Prostě už z logiky věci by neměl po silnicích jezdit jako kdyby byl den, tečka...
Takže až si řidiči aut laskavě uvědomí, že za tmy se musí jezdit mnohem opatrněji, tak cyklisti nebudou nuceni používat všechny tyhle světlo odrážející monstra a dělat ze sebe kašpary...
Svícení za tmy i snížené viditelnosti ale i nadále považuji za nutnost ! Ono vůbec nějak nechápu jak někdo může jet potmě bez jediného světla, vždyť je to o rozbití si huby i bez cizího přičinění...
No zvere se neboj, myslivci si s ni poradi, jen doufejme, ze pritom neprijde o zivot moc lidi...
A analogicky priklad, kdyz nejaky bezohledny strom vbehne autu do cesty a to se o nej rozbije, ci je to vina? No a koho za to asi tak pokaci?!
Obavam se, ze k popsanemu prozreni ridici nedojdou. Ono jim taky o moc nejde, kdyz auto srazi cyklistu, cyklista muze prijit o zivot nebo zdravi, ridici auta vetsinou hrozi sotva podminka.
Kdyz cyklista nema nic vyrazne barvy a je za slunneho dne ve stinu, tak je proste videt na posledni chvili a ridic auta se musi casto ve svych manevrech rozhodovat prilis rychle a ma z toho neprijemny pocit. A to neni jedina situace, kdy to nastava. Proto radeji dam tomu ridici vic casu tim, ze me uvidi driv. Nemam obecne rada svitici obleceni a reflexni vestu mam v aute, takze je nejjednodussi si ji vzit na sebe. Jinak obvykle jezdim v tmavych kalhotech a cernem tricku, a to je opravdu dost neviditelne obleceni.
Jinak Tvuj argument o tom, ze svitici cyklisti zhorsuji situaci tech nesviticich ma samozrejme urcitou logiku, je to jako u sviticich a nesviticich aut. Ale z me zkusenosti ridice je rozdil hlavne v tom, jak rychle musim reagovat, jestli to je na pohodu, nebo me nutnost prilis rychle reakce uz nejak stresuje.
Přijde mi prostě zbytečné vypadat jako kašpárek a plácat zbytečně baterky ve dne. Nic se nemá přehánět.
Dřív sem si to taky myslel...
:-)
Já si to myslím doteď a názor na to měnit rozhodně nebudu...
Leda, že by existovalo něco co váží jen pár gramů, svítí jako osobní auto a nabíjí se to, při každodenním používání, maximálně jednou za rok ;-) To už bych na svoje kolo možná namontoval...
No, výčet svých nehod na kole už jsem tady někde na fóru vypsal.
Jasně, ale jsi si jistý, že bys tomu zabránil kdyby jsi tenkrát svítil ? Myslím že spíš ne, když Tě ti pitomci byli schopni přehlédnout i za bílého dne... Jedna z mála možností je ta, že byli oslněni, ale tam už Ti nepomůže ani svěcená voda...
Já si všechna svá zranění z kola a koloběžky způsobil sám...
Přední i zadní blikačka zvyšuje i během dne bezpečnost, to je bez diskuzí. Zkoušeli jsme to včera a dneska během dne když svítilo sluníčko a rozdíl mezi blikajícím a neblikajícím kolem je hodně velkej. Kromě jízdy na přímým slunci a při silnějším oslnění řidiče.
Boční reflexní pruhy jsou nejlepší na pneumatikách a potom vzadu na nosiči, 20cm co mám šířku nosiče bohatě stačí. Víc už je fakt zbytečný, protože těch 20cm je absolutně nepřehlídnutelný.
Testování je teda namáhavý, ale dobře se dá zjistit co má a co nemá smysl. :-)
Akorát ještě nevím kam umístit odrazky dopředu.
Ja to mam ve predu takhle (respektive to je i vcetne svetel, nahore dve teple bile LED, dole CREE XRE).
ty šlapky jsou mazaný, to si pořídím taky, houpající světlo bude suprově vidět a kousek ještě nalepím na trubku ve který vede šlapací osa
No docela me mrzi, ze jsem nikdy nevidel, jak to vidi ridic protijedouciho auta. Puvodne jsem uvazoval o pridelani svetel i na pedaly, to by bylo dokonale, ale komplikace s privodem elektriny za to nestaly.
On ten napad prisel sam, kdyz jsem zjistil, ze podle vyhlasky musim mit odrazky z obou stran pedalu. Jenze k cemu je odrazko natocene do nebe? Tak jsem dal dopredu reflexni nalepku a spodni odrazko nechal, diky cemuz se pedal sam nataci do spravne polohy.
Respektive tohle platilo nez jsem poridil SPD pedaly, k tem potvory zadny odrazka nedaly, pritom jsem pocital, ze si nimi zase pedaly vyvazim. Ted mam na pedalech uz jen bile reflexky, flurescentni zluta je akorat z boku.
Sice je v predpisech autozlut (tzn. v podstate oranzova), ale tahle zlutozelena je videt vic a prumerny prislusnik stejne nepozna rozdil.
Kde takový samolepící pásky prodávají ?
No je to uz par let, co jsem to kupval, takze to dalo docela praci najit, on se ten obchod mezitim zrejme prejmenoval z reflexite.cz na truckershop a nabidka se taky dost zmenila.
Kazdopadne myslim, ze neco z tehle kategorie:
http://www.truckershop.cz/reflexni-folie-na...
Myslim, ze to co mam je Daybright - fluor.zářivá žlutá. (tehdy byla jen 50 mm sirka, ted maji i 25 mm pruh) a jako bilou jsem nejspis bral Durabright - stříbrná. Blby je, ze minimalni mnozstvi je (aspon bylo) 1m prouzek (kdyz chces jen tu a tam ctverecek, tak je to hodne). Kdyby povolili mensi mnozstvi, tak bych vzal vsechny ruzne stribrne, zlute a cervene po 10 cm, abych si mohl vyzkouset, ktera sviti nejvic...
Jinak dost lidi tu psalo, ze lze vyskemrat ruzne reflexni zbytky v reklamnich agenturach a firmach, kde s tim pracuji, protoze na kolo vetsinou staci odstrizky, ktere jsou jim uz k nicemu. Nezkousel jsem, nevim...
Je pravda ze veste neprehledne nikdo. Ja jsem ale jeste neskousl vypadat na kole jako policajt nebo popelar. :-)
Jde o zvyk. Ja si nejprv taky pripadala divne, ale po par jizdach uz mi to neprijde. Jezdim ve zlute, protoze jsem ji mela v aute, ale uvazuju o zmene na oranzovou, ta je takova decentnejsi :-)
Oranžovou nosí právě cestáři a popeláři ;-)
Prave, pokud uz nosit vestu, tak rozhodne zlutozelenou! Urcite to bude o trochu bezpecnejsi nez v oranzove. I kdyz on ten psychologicky efekt trochu slabne s tim, jak to nosi vic lidi. V posledni dobe obcas ve zlutozeleny veste vidam i nektery motorkare.
Já bych na sebe vestu nevzal. Vypadá to vyloženě odpudivě :-(((
Jdu cestou reflexů na kole a blikaček.
Ja zatim asi taky ne, na lehokole by to ani nemelo velky efekt, ale nevidim to tak kategoricky a urcite bych to neznechucoval tem, kteri tak jezdi. ;)
Kdyz o tom tak premyslim, nektere dresy mi prijdou odpudivejsi nez ta vesta. Nejde o material, ale nechtel bych si pripadat jak reklamni plocha. To ta vesta je v podstate decentnejsi. :D
Strakatý dresy, reflexní vesty a další cirkusový oblečení nemusím. Jezdím na černým kole, v černým, nebo tmavě modrým oblečení a měnit to nehodlám. A přitom jsem vidět dobře. :-)
A to Ti rikali ridici, ze jsi videt dobre? Ja pri me smule jednou nemela vestu, kdyz jsem vedla na kole deti do skolky, a hned mi vynadal autobusak, ze nejsem ve stinu videt. A to tam jezdi tak tricitkou.
Zkoušeli jsme to ve třech, na různejch místech a ty reflexní pruhy stačí. Ale je fakt, že člověk, kterej by měl celý kolo natření tou jedovatou zelenou barvou a sám by byl oblečenej stejně, tak by byl defakto nepřehlídnutelnej za všech okolností. :-)
A kdyby si doplnil dopředu a dozadu 10W blikačku která by se zapínala na ostrým slunci...
King of the rout :-)
Protože ve dne není normální blikačka vidět. Takže proto. A kdyby nebyly dobytkové na silnici, tak by blikaček nebylo potřeba.
Půlwatová blikačka není horší než xenonová výbojka, navíc je homologovaná, takža na silnici patří.
A mě teda jako řidiče nikdy nenapadlo oslňovat cyklisty dálkovkama, ale asi nepatřím mezi dobytky :-)
To by mne zajímalo kde jsi zjistil, že zrovna ta 0,5W blikačka je homologovaná :-) Že si k tomu výrobce natiskne kdovíjaká loga a kopie certifikátů ještě neznamená, že se to tady smí (nebo dokonce musí) používat... Taky nezapomínej, že některé předpisy tady v ČR jsou trochu jiné než v okolních zemích EU...
I kdyby nějaká blikačka byla někým pro nějaké použití homologovaná, tak česká vyhláška žádnou homologaci nevyžaduje:-P
No tak to je dobrý, celou dobu žiju v domnění, že nápis "homologováno" asi něco znamená. Ani mě nenapadlo, že si pro osvětlení na kolo můžu namontovat cokoliv bez omezení.
To můžeš, ale nesmíš tím nikoho nejen n ohrožovat, ale nesmíš tím ani obtěžovat, jinak se ti snadno stane, že tě někdo zastaví a třeba kladivem ti to zhasne :-)
A je to tady zase, hrdinové s kladivem, kleštěma a letlampou. Už se na takovýho bubáka těším. Usekl bych mu ten jeho pařát mačetou dřív, než by stačil to kladivo zvednout. :---)
Když myslíš, že se takový nenajde ...
Zatím si na mě nikdo nedovolil. Ani na mě nikdo z auta nehrozil netroubil ani neblikal. Teda kromě zdravení. Ale třeba se ještě někdy na starý kolena pobavím :-)
Bejt bez ruky je ale fakt nepříjemný.
Tihle hrdinové s kudlama jsou k smíchu. Tahají kudlu, když se schyluje ke střelbě:-P
No rozstřílet někomu přední blikačku na kole a roztloukat ji kladivem je rozdíl. Při střelbě na cyklistu nemusíš ani vylejzat z auta, to ti potom ruka zaručeně zůstane... Ovšem při kladivovým systému se dostáváš do vážnýho rizika.
Nejlepší by asi bylo dotyčnýho co oslňuje přímo srazit do škarpy a mrtvolu s vrakem polejt benzínem a zbavit se usvědčujícího důkazu. Anebo rovnou sežehnout plamenometem, je to rychlejší a efektivnější.
Ale ne v německu, tam blikačky nesnáší.
Jenže v německu se jezdí jak u lidí, ne jako u nás. Navíc jsou tam ohleduplní a chybí jim ta česká arogance na silnicích.
No, musíme začít u sebe, příklady táhnou, jak jinak nastavit standart.
Pár jedinců se chová slušně a ohleduplně, ale zbytek jsou prostě čecháčci. Takovej bordel jako u nás se jen tak někde nevidí :-(
Když to vidíš takhle, tak to abys radši chodil pěšky a pokud možno jen po poli a při tom svítil a blikal aby tě náhodou neohrozil nějaký bezohledný traktorista :-))
Není to tak hrozný, naopak bych řekl, že většina se jich chová slušně a ohleduplně. Naprostá většina lidí se na silnicích chová tak jak považují za rozumné a jak je jim dovoleno.
Jasně, blikání ve dne na našich silnicích plnejch ohlednejch a slušnejch řidičů (hlavně slušnejch) je zbytečný. Máš pravdu. :-)
"Není to tak hrozný, naopak bych řekl, že většina se jich chová slušně a ohleduplně. Naprostá většina lidí se na silnicích chová tak jak považují za rozumné a jak je jim dovoleno."
Před časem tu běžela diskus o zákonech na ho.no. Mnozí diskutující tvrdili, že se zákony neřídí, že se chovají tak, jak to považují (pro sebe) za rozumné. Není to základ vzpomínaného ´bordelu´?
Předpokládám, že to patří ke mě. Zákony, tedy veškeré dopravní předpisy špatné nejsou, jediný problém je v hodně nedostatečném vymáhání jejich dodržování.
Rozhodně nevidím základ bordelu v tom, když se lidé chovají, tak jak považují za rozumné, to samozřejmě ve vztahu jak k sobě tak i k ostatním okolo a v mezích obecně uznávaných pravidel.
Když se někdo rozhodně nedodržovat zákony, tak buď ho stát silou "umoudří" nebo pro většinu lidí se snad sám brzo nějak vyřadí z provozu.
Pokud se neco nezmenilo, tak svetla na kolo u nas homologovana byt nemusi (narozdil treba od Nemecka). Jediny pozadavek je, aby stred kuzele predniho svetla byl max nejak daleko (15 nebo 20m)
Byl jsem venku, je pod mrakem, nechal jsem zapnutou blikačku na kole, kus poodešel a nezdá se mi, že by ta blikačka oslňovala. V noci by určitě byla nepříjemná, ale v noci svítím, neblikám.
Mě už srazil autobus, byl jsem pod náklaďákem, auto mě srazilo... Blikám jak lunapark, raději klaunem než invalidou nad hrobem.
To máš tedy opravdu smůlu.
Tak řaději už seď doma u okna a dívej se na ostatní jak si v pohodě jezdí, nebo už tolik nechlastej :-)
Asi se Štepi málo známe, taková ta různá zkalení bych spočítal na prstech a ještě zbylo... Ale už mě taky napadlo, že jako cyklista můžu být zdrátovaný jak chcu, protože pravděpodobnost nehody závisí na příčetnosti řidiče motorového vozidla :-(
Možná by bylo dobrý vrátit se k tématu - to na co jsem se ptal na začátku. Díky.
A co, že jsi to chtěl ? :-)
http://www.nejlepsiceny.cz/svetla-blikacky-na...
8-)
přesně o té píšu na začátku tématu, sice je dobře vidět, ale záblesky trvají moc dlouho, hrozně žere baterky
To je takový problém připojit k blikačce ´monočlánky´ např. v takovémhle držáku:
http://www.hadex.cz/konstr-soucastky-plast-prog...
... a výdrž budeš mít ´excelentní´...
8-)
Nějaká novinka, viděl někdo něco podobnýho ?
Vybereš si?
http://www.nejlepsiceny.cz/svetla-blikacky-na...
Když už jsi to znovu otevřel, mám jednu poznámku.
NEPOUŽÍVEJ VEPŘEDU BLIKAČKU, ALE STÁLÉ SVĚTLO!!!
Lidi se silnou blikačkou vepředu bych na místě nejradši zmrskal bičem. Oslňuje to mnohem víc, než stálé světlo.
Ve dne blikám, v noci svítím, protože světlo od kola není ve dne vidět a budu to dělat do tý doby, dokavaď se čecháčci nenaučí jezdit jako lidi.
Nervózům doporučuju zaměřit se na dobytky za volantem. Hezky je zastavit, vytáhnout z auta a mrskat a mrskat až do krve, aby začali jezdit ohleduplněji a opatrněji. :--)
Jenomže když cyklista jen svítí tak je možné ho snadno přehlédnout a jeho světlo zaměnit za odraz z patníku apod., takže nemám důvod tlumit dálková, taky při předjíždění jiného aita není vidět, že proti někdo jede a může snadno dojít k ohrožení protijedoucího cyklisty. Když by měl blikačku, tak je jasné, že tam někdo jede nebo jde a je to nezaměnitelné.
Já bych naopak zavedl vedle trvalého světla povinné blikání. Blikání neoslňuje, pokud je blikačka správně nastavená a má tu správnou sílu záblesku. Je to stejné jako se špatně nastaveným světlem.
Když bych jel jen s blikačkou, tak toho na silnici moc neuvidím. Mě samotnému to vadí a osňuje mě to.
Většina diodových světel má zabarvení do modra, patník má světlo jiné barvy.
Jenže většina lidí, co bliká to má tak hloupě, že tě tím oslní a ještě k tomu ani nevidíš, tak jede. Stálé světlo i když tě oslňuje, tak vidíš odkud vychází. Blikačka co jednou za čas blikne dokáže skvěle zakrýt nepravidelný pohyb. Taky mi přijde, že se pak u takového cyklisty blbě určuje jeho rychlost. Tohle jsou moje zkušenosti z neosvětlených úseků pražských cyklostezek.
Taky nedokážu pochopit, jak s tím někdo může jezdit. Vidět místo cesty před sebou stroboskop. I když mám slabé světlo, tak mi jeho blikání vadí.
Já bych byl nadšený pokud by každý cyklista alespoň blikal a jeho blikání mě může klidně i oslňovat, ono to pro čidiče není zase tak strašný a za tu jistotu to stojí.
Je jasné, že samotná blikačka tobě jako cyklistovi za tmy moc nepomůže, ale zato jsi dobře vidět, taky to píšu, že by vedle trvalého světla měla být povinná neoslňující blikačka, cyklista vidí a sám je velmi dobře vidět a je snadno rozlišitelný od jiných odrazek nebo světýlek.
No jo, nejde taky řeč o nějakých strobo-blikačkách s megavýkonem a parabolou. Stačí v podstatě tintítko, které bude blikáním už na dálku odlišitelné od jiných slabých zdrojů světla a odrazek.
A i pro malýho jardu - tak na sto a více metrů se mi cyklista s běžným neblikajícím světlem spolehlivě "schová" do štrůdlu patníků v protisměru. A je mi až blbý, že ho zbytečně oslňuju do chvíle, než ho rozeznám. Když má vedle toho blikačku, reaguju hned.
A úplně stejnou zkušenost mám i jako cyklista. Vozím diodovou Hellu HL 2000. Vidím s ní vcelku dobře, ale bez blikačky mi každou chvíli někdo rve dálkový do očí a tlumí až při přiblížení. S bliknou až na magory a slepce tlumí prakticky ihned.
Tak ti nevím. Vedle mého světla by většina blikaček nebyla vůbec vidět...
Záleží na tom, kam svítíš. Jestli na cestu, tak určitě ano. Pokud protijedoucím do očí, tak asi ne. Já si teda radši svítím na cestu...
Všimni si někdy na autech, že i vedle dvou 55W H4 světel s velkou parabolou (potkávačky) budou vidět i další malé bludičky (za předpokladu rozumného seřízení) - a taková světla nemáš na kole ani náhodou.
když jeto nějaké tintítko a navíc když jedu autem proti a rychle a je to ojedinělý cklista, je mi to fuk.
Jinak ale souhlasím se Snilardem a to blikání mi strašně vadí. Vadí mi i jet v noci za někým, kdo má blikačku-. Buď jedu vedle něj, předním a nebo si nechám velký odstup, když ho nepředjedu. No a nebo mě bolí oči a slzí...
Ve dne blikam (myslim, ze docela dost), v noci v predu svitim, v zadu jednim svetlem blikam, druhym (mensim) svitim.
Blikani je efektivni zpusob, jak byt dostatecne videt, aniz by se musely do svetel hnat extremni vykony (svitit ve dne, aby to bylo videt, je problem). V noci by mi ale blikajici predni svetlo vadilo me samotnemu.
Bohuzel uz z principu nejde mit svetlo natolik vyrazne, aby ho videl vcas ridic jedouci 90 do neprehledne zatacky a soucasne tak mirne, aby nevadilo cyklistum jedoucim bez svetel. Z tehle dvou moznosti se rozhodne klonim k te prvni.
Já mám blikačku 0,5W namířenou přímo dopředu aby byla co nejlíp vidět. Nic nebudu naklápět, protože to potom přestává být vidět. Už jsem s tím laboroval hodně dlouho a nic se vymyslet nedá.
V noci se s blikačkou jet nedá, protože je to jak na diskotéce a nic není vidět. Na noc je baterka v držáku. Máme nově fenixe e21 a je to plně vyhovující na naše rychlosti.
Když jedu ve městě pod lampama, tak blikám. Když spadnu někam na neosvětlený úsek, tak svítím, protože mi to samotnýmu vadí. Ještě se mi nestalo, že by mě někdo s blikačnou oslnoval. V "cykloměstě" hradci spíš vadí lidibez blikačky. Nebo s blikačkou, která je vidět tak na 5 m, nebo má zelenou nebo modrou (jak sanita) barvou, nebo jen jednou červenou, ať už ve předu nebo vzadu.
Jedinej kdo jezdí s pořádným světlem po městě (co tak mám odpozorováno) je Sparrow s Aurorou, kterého obvykle poznám už na dálku.