Většina cyklistů u nás má nějakou zkušenost s přepravou jízdního kola vlakem – ať už dobrou či špatnou. V příštím roce vypraví dráhy větší počet vlaků „s kolem a kufrem“, naopak nižší bude počet spojů s povinnou rezervací pro kola. Podívali jsme se, jaké další novinky nás čekají ve vlacích …
Jen můžu zatleskat, jen více takových zpráv. Mé dosavadní zkušenosti jsou jen ty nejlepší, co se týče průvodčích , paráda, vždy v pohodě, ochotní speciálně na tratích Šumperk, Olomouc , Brno nebo Olomouc Břeclav
Já mám bohužel horší zkušenosti s průvodčími, většina je příjemná nebo neutrální, ale čas od času se najde arogantní blb. Jeden byl obzvlášť životu nebezpečnej. Manželka tehdy už s velkým břichem jela z práce domů a na pražském hlavním nádraží zrovna probíhala nějaká mimořádná výluka. Její bezbariérový osobák byl výchozí až z následující stanice a cestující měli použít standardní rychlík. Došla k průvodčímu s dotazem kam si na tu jednu stanici může nastoupit, aby nepřekážela. Odpověď bez pozdravu, že kola neberou. Ona se nedala, že to teď hlásili, že si do toho má nastoupit. On ještě chvíli remcal a pak ať si to dá teda tamhle. Ona, že je to hodně vysoko a že tak vysoko to nezvedne, jestli by jí nepomohl. On jen zatnul zuby, vystoupil nahoru a pomalu se ohýbal pro to kolo. Když už ho měl skoro nahoře, tak ho pustil na ni. Umíte si to představit? Hodil patnáctikilové kolo na těhotnou ženskou!
Mě by ke spokojenosti stačilo, kdyby byla konečně zprovozněná trať 081 na Jedlovou a Rybniště. Po půl roce po povodních začali na opravách dělat a teď když kouknu na stránky ČD tak by snad výluka měla skončit do konce dubna. To by byla senzace, ale zase se mi to nějak nezdá, podle toho, v jakém stavu jsem trať viděl naposledy - Petře, netušíš, jestli dojde k tomuto zázraku?
Zatím je termín konec června.
Pak dodělávky s lokálními výlukami.
Díky, tak to by ještě docela šlo.
Mě se zdál ten termín do 29.4.2011 15:45 nějak krátký:
http://www.cd.cz/cd-online/vyluky/default.php...
Ona to u Kytlic asi neni výluka ale něco jiného, co obyčejný smrtelník na jejich stránkách nenajde :o(.
Konečně odstraněna ta největší stupidita. Tedy když už je povinná rezervace, tak je konečně možná až do odjezdu vlaku (pokud je samozřejmě ještě nějaké volné místo).
to už bylo loni a musím říct, že mě to potěšilo fakt hodně. Člověk se vyhnul třeba tříhodinovýmu čekání na vlak apod.
Vloni to nebylo, mě se například stalo v Plzni, že jsme přijeli na nádraží 6 minut po tomto dvouhodinovém limitu a přestože ve vlaku nebylo ani jedno kolo, rezervaci mi neprodali. Vlakvedoucí nebyl naštěstí žádnej trotl a kolo mi normálně naložil.
Nevím, jak je to teď, ale v březnu jsem potřeboval jet z Valašského Meziříčí do Kolína EC Košičanem s povinnou rezervací a musel jsem si jí koupit nejpozději 2 hodiny před odjezdem z výchozí stanice, tj. Košice. Zato v Rakousku jsem koncem března jel s EC Vindobona z Villachu do Pardubic též s povinnou rezervací. Přijel jsem na nádraží v 5 hohin ráno, pokladnu otevřeli v 5.10 a vlak odjížděl myslím v 5.26. Vše jsem bez problémů stihl...
Takže moje čerstvé zkušenosti. Cesta vlakem - 3 přestupy s jízdním kolem s brašnami. Cestoval jsem z Krnova do Děčína. Koupil jsem si za 60 kč celodenní lístek na kolo, jednu povinnou rezervaci za 15kč a jednodenní síťovou jízdenku. Krnov - Olomouc: vše ok, průvodčí a vedoucí vlaku super. Olomouc - Kolín: expres Jan Perner, také zde vše ok (jen nevím proč na ty expresní vlaky se dávají ty nejhorší vagóny). Expres měl 10 m. zpoždění, takže jsem stíhal vlak z Kolína do Ustí-Střekova tak tak. A zde nastal problém. Průvodčí po mně chtěl ať si sundám brašny (vlak se už chystal k odjezdu). Jsem říkal, že to už nestihnu (ani se mi je nechtělo sundávat). Tak jsem musel zaplatit ještě 30 Kč (v přepravním prostoru neměl vůbec nic). Je zajímavé, že nikde moje brašny nevadili (ani v expresu) a zde jsem musel doplácet, mají na to právo?
Podle tarifu mají, je to další věc v úschovně.
A ty samozřejmě tím, že se účastníš přepravy přijímáš i tarifní podmínky.
Když ty brašny zákeřný průvodčí sundá a ve výstupní stanici ti podá holé kolo, nemáš nic v ruce o tom, že tam byly nějaké brašny.
Podle zdravého rozumu je to blbost.
To je přeci divné, že 5x si neúčtují nic a pak zase jo. Tak buď jsou nějaká jasná pravidla, nebo v tom mají zmatek.
České dráhy a jasná pravidla pro cestující?
Ono to bude spíš hodně záviset na osobě průvodčího, jeho ochotě, přístupu, slušnosti a nebo o striktním dodržování předpisů a prudění cestujících.
Ostatně jako v každé firmě.
Jediná výhoda Českých drah je v tom, že mají ta pravidla zveřejněná a můžeš se s nimi ohrazovat.
Já jsem takhle třeba v pondělí velikonční díky trváním na tarifním předpisu přesvědčil průvodčí, že má v popíku (přenosném terminálu) blbý software.
Zkus si najít třeba u vodáren, co máš dělat když od nich chceš něco jiného než brát vodu a platit.
Já kdysi řešil přeložení jejich stále zamrzajícícho vodovodu a řeknu ti zlatý ČD, kde mohu mávat předpisy TR10 a SPPO.
Nejspíš, asi určitě máš pravdu. Já vlakem jezdím hodně vzácně a vždy bez problému, ale taky bez kol a zavazadel. Já jen jak běžně čtu a slyším nářky na cestování vlakem, proto mě zaujala ta jasná pravidla. Já jsem ty předpisy nikdy nečet, tak ani nevím, jestli jsou vůbec jasně napsaná, ale třeba jo a nejasno v tom mají zaměstnanci, jak bývá běžně zvykem, viz úřady, policie atd.
Myslím, že to nemůže být jasnější:
SPPO (smluvní přepravní podmínky) praví "206. 2. 1. Předává-li ukladatel k úschově předmět s připevněnými zavazadly, zaplatí za připevněná zavazadla samostatné úschovné."
http://www.cd.cz/assets/infoservis/cim-se...