Ani tak nevytočilo, ale smutné to je...
http://web.volny.cz/noviny/z-domova/cerna...
Dnes se mne na odbocce z okruhu na Hradeckou dalnici pokusil vytlacit kamion ze silnice. I kdyz jsem se oprel o klakson, najizdel na mne dal. Nakonec jsem jel odstavnym pruhem. Teprve kdyz zjistil, ze ja proste jedu rovne a neodbocuju na Hradec, lekl se, cuknul s rizenim a zavlnil navesem. nechce se mi to sem psat explicitne, ale jestli to tady cte, at se podiva sem http://cs.wikipedia.org/wiki/Nad%C3%A1vka najde si tak 30 ruznych vyrazu dle vlastniho vyberu a to vsechno je!
Za totez bude Lacina peknych par roku sedet. Tohohle bych rovnou zastrelil, protoze rozdil vahy kamionu s navesem proti Fabii je v mych ocich pritezujici okolnost.
To mas dobry, aspon ses mohl oprit o klakson. Ja si zopakovala vetsinu sprostejch slov, co znam, kdyz me dneska kamion mezi Predni Kopaninou a Horomericema predjizdel tak tesne, ze jsem to neustala a polozila se s kolem na mez. To mam z toho, ze jezdim moc u krajnice.
A že jich člověk v takové chvíli umí a často sebe i překvapí když z něj padají slova o kterých si myslel, že je ani nezná :-)
Mě dneska ráno vytočil ten vítr, dulo to přesně proti, skoro jsem se bál projet Uhříněveskou oborou jak sebou ty stromy mlátily o sebe....
+15 minut na 25 km mě to stálo ráno....
Nó odpoledne se mě to zase vrátilo i s úroky, téměř jsem nemusel šlapat :D
Letos těch jízd za bezvětří bylo sakra málo. Zítra naložím kolo na vlak, odvezu někam proti větru a s větrem v zádech pofrčím domů.
A zrovna když vystoupíš z vlaku, tak se vítr otočí. -)
Tohle znam z vody. Kdyz clovek jede Otavu, Vltavu nebo Luznici az do Prahy, vzdycky mu na volejich fouka proti.
Ale s kolem to je jednodussi - proste vyjed z domu a jed porad po vetru, i kdyby se menil. Kdyz budes mit stesti, skoncis nakonec tam, odkud jsi vyjel. Bude to vsak vypadat jako "na sever .... a na jih .... a na sever ...", nebo to znamena, ze jsi nasel tornado.
Na vode pri takovych pokusech dost vadi protiproud a obcas prekazi i jez nebo breh... 8-(
Na kole taky může překážet nějaké to pole, les nebo skála.
Třeba Fernando de Magalhães to tenkrát vychytal fakt dobře, a skoro dojel až domů. Akorát teda kousek před koncem zakalil a musel to za něj vzít nějakej jeho hák.
Je ale pravda, že pasáty mají poněkud předvídatelnější chování než tadyty středoevropské vánky;-)
To prase, co vysypalo dvě fůry bordelu na cyklostezku kousek (1,5 km) od Kostelce nad labem směr Brandýs.....
Podle mě jézéďák, protože tam byly gumy od traktoru, navíc to je v úseku stezky kde jsou kovovové zábrany kudy auto neprojede ba ani tolik by toho nepobralo , ovšem okolo terénem se to na traktoru, možná vejtřaskou dát dá...
Dobytek jeden.
Nojo, cyklostezka vedoucí po silnici... Kdy už si v tom pisálkové konečně udělají jasno ? :-(
http://budejovice.idnes.cz/otavska-cyklostezka...
Já myslím, že oni v tom jasno mají, já tam nic špatně nenašel.
Podle mého se jedná o CYKLOTRASU, nikoli STEZKU. Nedovedu si představit jak může vést stezka po silnici. Budťo je to silnice, nebo stezka.
Mě to jasné je, vím co autor napsal a co tím chtěl říct, je jasné, že jde o značenou trasu pro cyklisty (cyklotasu, cyklostezku, apod.) a skutečně tam nevidím nic špatně napsané.
Já bych právě oddělil ty dvě slova cyklotrasa a cyklostezka a každý takovýto lidový název přiřadil významově jinam.
Cyklotrasa - je označená trasa pro cyklisty, která může vést po jakékoli cestě, silnici, lesem, polemi atd.
Cyklostezka - toto slovo chápu jako oddělené místo pro cyklisty (stezka pro cyklisty) a překousnu i to, že mnoho lidí toto slovo používá i pro smíšenou stezku (stezka pro chodce a cyklisty).
Nazývat silnici, nebo polní cestu jako CYKLOSTEZKA mi přijde špatně a to ten článek podle mého zaměňuje.
S tímhle výkladem významu slov souhlasím, taky ho používám.
Mě taky vadí, pokud novináři místo uzákoněného označení použijí jakýsi lidový patvar, který se dá ledasjak vykládat, ale to se tady nestalo. Pokud ale použijí nějaké jen běžně užávané označení, tak je především potřeba si přečíst celý článek a podle obsahu dovodit o co se jedná a tady to je naprosto jasné. Prostě vyznačenou "cyklo-trasu" z ... do ... přesunuli ze silnice č. 1 na více méně souběžnou trojkovou silnici.
Já myslím, že důležitý je obsah a to co bylo provedeno a ne nějaký nadpis článku a použité běžné označení nějaké značené cesty. Podle mě ta skutečnost by si spíš zasloužila pochvalu, že někdo něco dělá a snaží se nají bezpečnější a klidnější cestu pro cyklisty.
Já tam čtu, že přesunuli cyklostezku. Jednou o tom mluví starosta - budiž je to jako citace a starosta tomu nerozumí (což je špatně) a podruhé sám autor článku.
Já ten článek pochopil, ale to, že si musíš napsané domýšlet a hledat jejich význam v kontextu, tak to je špatně.
"Cyklostezka" je pojem, který není nijak definován ani ustálen. Někdy bývá ztotožňován s pojmem "stezka pro cyklisty", někdy s pojmem "cyklotrasa".
Není to ale ze zákona, jen z Wikipedie
http://cs.wikipedia.org/wiki/Stezka_pro_cyklisty
http://cs.wikipedia.org/wiki/Cyklistick%C3%A1...
Vím, ale myslím si, že zrovna tyto dva pojmy by se měly rozlišovat, jak píši výše.
OK, já to tak také používám, a většina lidí tady. Protože je pohodlné nějak zkracovat pojem "stezka pro cyklisty nebo stezka pro pěší a cyklisty";-)
U laiků musíme tolerovat nepřesnou terminologii. Ve všech oborech.
?
Mám zato, že "stezka pro cyklisty", případně ještě "stezka pro chodce a cyklisty" je samostatná komunikace, oddělená od veškerého dalšího motoristického provozu ;-) V některých, přesně vymezených případech (dopravní obsluha apod.), tam ale auta apod. mohou, to ano.
To, co je popsáno v tom článku, jsou ale "cyklotrasy"... Které mohou vést jak po polní cestě, tak i mezi auty po normální silnici...
Ale v článku nikdo netvrdí, že stezka pro cyklisty povede po silnici, tam není o stezce pro cyklisty ani zmínka.
Není potřeba mi vysvětlovat rozdíly. Já jsem to napsal proto, že když už chceš někoho kritizovat a slovíčkařit, tak je potřeba v tom mít sám jasno. Samostatná dopravní komunikace je pouze "stezka pro cyklisty", která má také specifické značení, nikoliv jakási "cyklostezka" a podobné lidové názvy, cyklotrasa, trasa pro cyklisty a podobná označení jsou jen zaužívané názvy pro vyznačenou "cestu" kudy může cyklista jet a dojede od někud někam, může vést po poli, lesem, ale také klidně po silnici 1. třídy.
Fakt ne ?
A co je tohle ?
Jenom namátkou: "Radnice odkloní cyklisty z frekventované státní silnice na menší okresní, kde nejezdí tolik automobilů."
"Je tam pěkná silnice, po většinu trasy nový koberec. Aut tam projede minimum."
"I to je důvod, proč radnice nechce s přeznačením cyklostezky příliš otálet. Přeznačení cyklostezky bude stát minimum peněz. Pouze se osadí nové tabulky a do nových materiálů či map už bude zakreslena nová trasa"
Jinak název článku je "Otavská cyklostezka..." ;-)
Proto nadávám, že ten název je blbě a zkonili to novináři...
Ano zmiňují se o cyklostezce, ale ne o stezce pro cyklisty, je v tom dost podstatný rozdíl, proto jsem na tebe reagoval, protože oni to mají napsané dobře, ale ty si zaměňuješ dopravní komunikaci "stezku pro cyklisty" s běžným označením pro značené trasy pro cyklisty.
Nic jiného v tom nehledej, jen že jsi je kritizoval a sám v tom zjevně jasno nemáš :-))
Snad všichni, mimo tebe, berou "cyklostezku" jako zjednodušený výraz pro "stezku pro cyklisty" (případně i pro smíšenou "stezku pro pěší a cyklisty"). S cyklotrasou spojitost nevidim žádnou. Novináři už by se to měli naučit rozlišovat.
PS. máš to stejný, jako třeba slovo "ranvej", nebo "dráha" se používá místo "vzletová a přistávací dráha".
Já že něco zaměňuji ???
Nevím co je k nepochopení na slovech cykloSTEZKA nebo cykloTRASA, i když to nejsou přesné oficiální názvy...
Jinak viz o kousek výše pro_pa, ten to vysvětluje přesně tak jak to vidím já http://www.nakole.cz/diskuse/12941-co-me-dnes...
Pokud máš s takovými články problém, tak si ta slova zaměň a nebude tě to nijak rozčilovat :-))
Já myslím, že po přečtení článku to snad je jasné naporosté většině lidí o co tam jde. A věta "Přeznačení cyklostezky bude stát minimum peněz. Pouze se osadí nové tabulky a do nových materiálů či map už bude zakreslena nová trasa," je víc než jasná.
A üž toho nechme, nemá to význam, já jsem si jen rejpnul a ty jsi to vzal smrtelně vážně a hned jsi chytnul :-)
Ale houbeles, tolik jsi mne zas nerozčílil :-)
Mně jenom popudil název toho článku, nic jiného. V článku se celou dobu píše o cykloTRASÁCH, ale titulek tvrdí něco jiného...
Jinak v tom názvosloví mají bordel i ostatní... Třeba u nás na Jižňáku před nějakými předchozími volbami se ODS kasala, že vybuduje kolik desítek km cykloSTEZEK :-) Co že je samozřejmě pitomost, tolik místa, aby ho vyhradili pouze pro cyklisty a chodce na těch našich sídlištích opravdu není :-)
BTW, když se cyklotrasa jmenuje "Otavská cyklostezka", a vytyčila ji Nadace JIhočeské cyklostezky, tak IMHO nelze zazlívat novinářům, že o ní píšou jako o "Otavské cyklostezce."
http://www.jihoceske-cyklostezky.cz/pages...
Z těch stránek mi to přijde od nich jako správné. Ve čtvrtém píší, že by chtěli vybudovat Otavskou cyklostezku podél celého toku Otavy.
Různé info:
http://www.mesto-pisek.cz/fotogalerie-pisek...
http://www.istav.cz/cz/online_detail.php...
http://sumavanet.cz/mususice/fr.asp?tab...
Z těch informací z webu se mi zdá, že celý projekt je postaven tak, že by měla být celá tato stezka oddělena od provozu a buduje se postupně a proto se to jmenuje STEZKA již nyní.
Ještě drobnost http://www.kraj-jihocesky.cz/index.php?par[id_v...
Odkaz: Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Jihočeském kraji ke stažení (.pdf - 1671.12 KB)
Strana 11 - jasné vymezení pojmů v rámci rozvoje cyklistiky v JČ.
Nížeji je to celé ještě dále rozvedené
Sice mně to nevytočilo, ale asi nerozumím psanému textu.
Můžete mi prosím vysvětlit, kde je v tomto článku prokázáno to co tvrdí titulek?
http://cestovani.ihned.cz/c1-51633180-na-kratsi...
Jako jedinné vysvětlení mne napadá "..., kterou vyhlásila iniciativa Auto*Mat" :)
Tak už vím, odkud vítr vane. V tiskovce se objevila věta "Organizátoři věří, že Pražané objeví kouzlo cestování na jízdním kole a zažijí, že na kratší cesty je kolo rychlejší a příjemnější než jízda autem." , ze které kreativní editor vytvořil zmíněný titulek.
Originální text zde: http://www.auto-mat.cz/2011/04/do-prace-na-kole...
A to věří, že to objevím díky soutěži?!?
Mimochodem, je možné si někde přečíst, které firmy se do soutěže přihlášily?!?
ke 12.4: "Dosud se přihlásili zaměstnanci České národní banky, ČSOB a KBC, mobilních operátorů Vodafone a T-Mobile, obchodního řetězce Tesco, pojišťovny Allianz, České informační agentury, Letiště Praha, Městské knihovny, Dukly Praha, dopravního operátora ROPID, Revmatologického ústavu, společností Siemens, Hudy Sport, Suse Linux, Centra pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy, DHL."
Aktuální seznam týmů není na webu přístupný, ale slyšel jsem, že firem je už asi 70.
Jo, novináři a jejich titulky, to je kolikrát dílo
Ráno jsem vylezla z baráku, nadýchla se krásně voňavého jarního vzduchu a zalitovala, že musím do práce. Sluníčko už krásně hřálo, ptáci zpívali jak o život a ... kucky kucky, co to je? Nemůžu dýchat a je po raní idyle. Dívenka jdoucí 10 metrů přede mnou si právě zapálila cigaretu. Proti mě jde postarší pán se stejně vypelichaným psem a i on (ten pán) kouří. Pomóc! Lapám po dechu. Nezbláznili se ti lidé?! Takové krásné ráno a oni si ho takhle zahnusí!!!!
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani...
15:10 a dál - Sedláček
Já chápu, že se rád poslouchá. Kdysi jsem si ho i rád poslech. Ale tolik nesmyslů v pěti větách, to bych od člověka s nějakým ekonomickým vzděláním nečekal. Normální mrdka mediální veřejnoprávní:-(
(Jinak ten pořad nekritizuji, pro laiky to může být místy poučné.)
fakt mě vytáčí už to, že někdo podobným směrem vůbec přemejšlí
http://www.novinky.cz/domaci/231372-dopravni...
"...konstatoval Špringl, kterého takováto kontrola neděsí a argumentuje například snadným vyhledáním ztracených dětí..."
To je fakt vůl :-((( Jako by se v metru neustále ztrácely děti a už se nikdy nenašly, ne ???
Pana Špringla to asi neděsí, protože takovíhle šupáci metrem ani nejezdí... :-/
Docela by mne zajímalo jak tohle dopadne. Každý kamerový systém má přesně daná pravidla jeho používání, včetně toho jak dlouho se smí taková data uchovávat. Samozřejmě k tomu nejdříve musí existovat povolení od příslušných úřadů... To není jentak si někam pověsit kameru a začít si nahrávat lidi...
Klííííííííííííííííííííd, to nemůže projít přes úřad pro ochranu os údajů :o)))
Ale nápad je to fakt idiotskej.
Špatně s epodíváš do kamery a jdeš... :o)))
Najdou se vtipálci, kteří budou před kamerami tak dlouho sehrávat vtipné scénky a způsobovat plané poplachy, až se to v tichosti stáhne.
(Na druhou stranu jestli to zachrání jediný život atd...)
Jsem naprosto klidná - tohle neprojde.
Pokud museli zrušit informace z mobilních sítí jako porušení ochrany osobních údajů, tak tohle nemůže projít rovněž.
Ostatně v článku se hned v úvodu píše, že ÚOOZ nad tím nápadem jen kroutí nevěřícně hlavou :o)))
Tahle zpráva německého výzkumného ústavu. Nejftipnější je: "neměly by svítit dlouho" :o))).
http://www.novinky.cz/ekonomika/231659-usporne...
Zlatý neúsporný Edisonky, ty neprodukujou nic!
Normálka :-( Hlavně, že je to "ekologické", klasická zaříkávací formulka nekompetentních úředníků, kteří o takovýchto věcech bohužel rozhodují :-(
Macikm už založil speciál téma - hrrr tam :o)
Už jsem se vytočil tady, nemusím to dělat i jinde :-)
CK Vinohradské Šlapky s lítostí oznamují, že 4. ročník závodu Šlap okolo Slap - ŠOS, plánovaný na tuto neděli 1.5.2011 se odkládá. Důvodem k tomuto rozhodnutí pořadatelů jsou stanoviska dopravních inspektorátů Policie ČR, která i přes snahu o jejich změnu kladou nadstandardní podmínky na zabezpečení závodu (např. úplné uzavření trati v protisměru závodu), které nejsou ekonomicky ani organizačně pro stávající trasu v nastalém čase splnitelné. Na vzniklé situaci budeme dále pracovat s cílem vyjednat pro ŠOS mírnější nároky a budeme doufat, že se podaří závod ještě letos uspořádat. Náhradní termín bude upřesněn v průběhu sezóny. Děkujeme za pochopení. (Pro pořadatele ostatních závodů nabízíme konzultaci k předejití obdobných obtíží.)
Nebylo by potřeba uzavření tratě pokud by se všichni účastníci závodu chovali přiměřeně a podle předpisů, ale to by už zase nebyly závody, ale jen jakási jízda mnoha cyklistů. Regulerně a bezpečně se dá závodit jen na uzavřené trati, na tom snad není nic co by mělo někomu vadit, o to míň účastníkům závodu.
A, ty vole, kde jsi přišel na to že se všichni účastníci závodu nechovají přiměřeně a podle předpisů?
Taky by mě zajímalo kde jsi přišel na to, že když se jede podle předpisů, tak se nedá závodit. Jakože třeba nejde nastoupit pod kopcem a ostatním ujet? Nebo se snad nejde domluvit s několika dalšími odskočit lidem, která se akorát vozí v pytli?
Když jsi tak zkušený, kolik silničních závodů jsi vlastně jel?
Strč si na chvíli hlavu pod sprchu (studenou) to by ti ty vole mohlo pomoct, jednak se zklidnit a třeba i otevřít oči a vidět věci tak jak jsou.
Závody sice nejezdím, ale rád se na ně dívám a jezdím po silnicích a vidím jak to vypadá. Nemusí jít ani o závod, ale stačí aby jelo jedno družstvo na trénink, je jich 6 až se chovají jak stádo nemyslících hovad, jdou v balíku a rozhodně nepovažují za vhodné se strčit ke kraji, protože oni přece závodí a na ostatní vetšinou neberou ohled, nedá se proti nim bezpečně projet ani na kole, auta musí brzdit a uhýbat jim. Proč ???
Pokud vím, když se závodí, tak se těžko dá hledět na nějaké dopravní předpisy (jízda v protisměru, vedle sebe, nadjíždění zatáček, nedávání přednosti v jízdě, nezastavení na stopce, neukazování změny směru, atd, atd).
Aha, takže víš prd.
Ještě jsem neviděl amatérský závod v TV, takže nevím kdy jsi to mohl vidět, ale budiž.
Jízda v protisměru a řezání zatáček je zakázané, hrozí za to diskvalifikace. Občas je silnice v takovém stavu, že se u kraje jezdit nedá.
Ano, jede se vedle sebe v jednom pruhu a auta jedoucí stejným směrem musí přibrzdit (na vražedných 40km/h) a předjíždět mohou jen na přehledných úsecích. Nicméně pokud narazí na traktor s hnojem, tak musí také zpomalit. Možná Tě to překvapí, ale silnice nejsou jen pro auta.
Co se křižovatek týče (ukazování, přednosti atp.) tak tam jsou regulovčíci z řad organizátorů a dopravu řídí.
A výkřik "auta kvůli nim musí brzdit a uhýbat jim. Proč?" nemohu nereagovat jinak než... A proč by cyklisté měli brzdit a uhýbat autům?
Jizda vedle sebe proste neni povolena. Co je na tom tezkeho k pochopeni? A plati to i pro auta, abys zase nerikal, ze se autum naddrzuje. 8-)
Tak na tom se dá dohodnout s PČR. Nicméně hlava mi nebere proč by se kvůli tomu měla zavírat celá silnice. Navíc když motorista uvidí na každé křižovatce maníka ve vestě, tak mu asi dojde, že "se něco děje".
Kdysi jsem jezdil závodně na kole. Dávno tomu, ale něco si přeci jen pamatuju. Provoz byl tehdy v sedmdesátých letech minulého století hádám tak desetinový. Proto při našich závodech žádné uzávěry silnic nebyly. Ty bývaly jen při závodu Míru. A to jen na chvíli, než molodci projeli.
Dobře si ale vzpomínám na všeobecný pocit nás cyklistů - jedeme! závodíme! tak všichni z cesty! Toto se myslím dodnes nezměnilo a v kombinaci s adrenalínem při závodění určitá míra bezohlednosti závodníků prostě je.
Při hustotě dnešního provozu bych na uzávěře silnice asi trval už kvůli bezpečnosti závodníků. Neznám ale danou lokalitu a je možné že tam běžně jezdí jedno auto za hodinu. Pak je uzávěra samozřejmě zbytečná a stačí nějaká forma upozornění pro řidiče.
Souhlas. Okolí Slap kudy závod vede rozhodně není místem s malým provozem aut, myslím, že bezpečnější by bylo kdyby závod vedl po dálnici, kde se celkem dodržuje, že po krajnici (odstavném pásu) se nejezdí.
Před dvěma lety jsem tam stál jako reguovčík a projelo tak 10 aut za hodinu. Jezdím tou krajinou poměrně pravidelně po silnici i terénem. Ale Ty tomu určitě rozumíš lépe!
No, my tam jeli minuly vikend a pres prehradu za cca 1 minutu projelo cca 10 motorek a nez jsem ji prejeli s kratkou zastavkou na pohled dolu (2 minuty?) tak jeste dve (jedna pouze po zadnim kole) a nekolik aut.
Ano, v okoli je fura silnicek, kde nic nejezdi. Ale jestli to je OKOLO Slap, urcite se nepodari vybrat celou trasu tak, aby se vyhla provozu.
http://www.bikemap.net/route/111475#lt=49.79434...
Prijde mi to tak 50:50. Prejezdy pres vodu jsou spis frekventovanejsi, takze cela ta cast po ruzove silnici a pak ze Slap pres hraz na druhou stranu.
Myslim, ze i celkem ridky provoz oduvodnuje pozadavek na docasne zjednosmerneni celeho okruhu.
Kdyz se jede napriklad Hamersky potok, zjednosmerni se odhadem podobne velky silnicni okruh, aby se autobusy s vleky nemijely na uzkych lesnich silnickach.
Tohle nemá smysl, mám dojem, že ti dělá problém čtení nebo nechceš vnímat co ti píšu. Klidně ať si závodí na silnici, kde taky jinde, ale pořadatelé ať udělají potřebná opatření a silnice po dobu závodu uzavřou, je to ku prospěchu a bezpečnosti všech, když to nezvládají, tak ať závody nepořádají. V závodech (cyklistech) nevidím velký rozdíl (mimo výkonu) mezi amaterským a profi, navíc si myslím, že amatérští to víc prožívají a jsou větší "divočáci" než profi, které to živí.
O TV nebyla zmínka, píšu, že se pohybuju na silnici, pěšky, hodně na kole a taky autem.
Nezmiňuju, se o předjíždění, i když to je kapitola sama pro sebe. Já píšu o jízdě proti, kde se jim musí všichni uhýbat a brzdit, velice častá bezohlednost vůči ostatním účastnákům, proto se ptám na to proč ?? Jesli si myslíš, že to co píšu si vymýšlím, tak si někdy vyjeď ven a otevři oči, dívat se a zkus být trochu soudný a nevidět vše jen z pohledu svého kola, jak se ti zrovna co líbí.
Taky píšeš, že se na závody díváš. Nenapadlo mě, že jezdíš přímo do dějiště...
Nezvládají zorganizovat... Je to o hlavně o penězích. Navíc uzavírka není ku prospěchu všem. Nevím proč by kvůli pár cyklistům měli zneprůjezdnit několik okresů (což je věc kterou nechápu u rallye). Pokud přijmeš myšlenku, že silnice není jen pro auta s tím že si ji ostatní můžou od nich vypůjčit, zjistíš že při rozumné míře tolerance se tam vejdou všichni.
Bezohlednost vůči ostatním účastníkům a nikdy jsi na závodech nebyl? Divočáci? Nevím jak je možné být divočejší než Renshaw s Deanem. Nějak tomu nerozumím...
Ty si zas zkus někdy co chvíli zastavit ze 30-40km/h a pak se zase rozjíždět...
Hraboshi, zase meleš kraviny, někdo vám šlápnul na kuří oko, tak vyskakuješ. Je to jednoduché. Po loňském případu, kdy na České poháru došlo ke střetu s motocyklistou a házení viny na policajty a motorkáře (přestože to jasně zavinili cyklisti, protože se jelo za provozu) se nechtějí nechávat policajti zatahovat do nějakých problémů. Navíc ty kreténi začli toho motorkáře lynčovat a nebýt toho, že měl na motorce kameru, bůh ví jak by to s ním dopadlo i po soudní stránce.
Takže jde především o to, abyste se vy cyklisti nejdřív naučili chovat na silnici a pak vám vyjde vstříc i spousta ostatních ( a než mě začneš poučovat, amatérské závody jsem jezdil a vím jak to mezi cyklistama na žiletkách chodí).
Tak v tom případě doufám, že PČR co nejdříve zakáže pořádání všech možných motoristických rallye. Protože při nich zemřelo mnohem více lidí než na těch cyklistických.
Tady nejde o zakazování, jde především o to chovat se podle daných podmínek a pokud toho holt nejste schopní, nechce s tím mít nikdo nic společné.
Podívej, zrovna dneska jsem četl článek o cyklojízdě v Praze a je tam zdůrazňováno, že může dojít k nějakému malému zdržení motoristů a kde. Pokud budete včas a intenzivně upozorňovat, že se akce konná a že by mohlo dojít k malému omezení, popřípadě doporučovat přijatelná řešení, nebude to většině nijak vadit. Když se ale chováte, že teď tady jedu já a na vás seru, nediv se, že oni potom se*ou na vás.
Ty děláš jako by sis byl jistý, že Hrabosh a spol. na té silnici jezdí jako ho**da ;-)
Ale jinak celkem souhlas, žiletkáře taky dvakrát nemusím, obzvlášť ty organizované...
Ja celkem chapu, ze kdyz to maji byt zavody, ze se pritom proste nedaji za vsech okolnosti dodrzet predpisy. Ale i kdyz se podari cely okruh uzavrit pro ostatni provoz, prekvapeni mikdy neni vyloucene: http://www.stream.cz/video/30236-traktor-na-rally
No tak pokud tam jede Hrabosch, tak bych řekla, že to k té představě přímo svádí...
A Vlk ze "šlapek" je právě ten, co před pár lety při jednom výletu na Mořině udělal kotoul přes protijedoucí auto - vjel do zatáčky v protisměru (Vlk, ne to auto)...
Pak si člověk dost těžko představí, že by se závodníci při závodech chovali podle pravidel...
Srovnáváš nesrovnatelné. Při rallye jsou tratě uzavřené a zabezpečené tak, že se o tom žádnýmu závodnímu šlapálkovi nikdy ani nezdálo. Ano, sem tam někdo umře, ale to je pilot, který riskuje vědomě, nebo divák, který si tam stoupl úmyslně.
Zeptej se na názor obyvatel obcí přes které jezdí. Tuším že ho docela často vyjadřují trakorem s valníky. Znám případ kdy při jednom ročníku ohleduplní piloti vyvrátili plot a rozjezdili zahrádku v zatáčce (vjelo na ni každé druhé auto). Majitel tam příští rok vyrovnal buková polena.
A rally tratě zabezpečené líp než cyklistické závody nejsou. Na těch cyklo je mrtvých neporovnatelně méně.
Jak se píše výš - tratě jsou zabezpečené dost, ale lidi jsou trotlové, protože se postaví do zakázaných zón.
Pokud došlo ke zranění nebo srmti diváků, pak to bylo pouze v zónách, kde neměli co dělat nebo při přebíhání trati.
A když se rozfláká posádka - tak je to zrpavidla chybka navigátora.
Aha. Takže když se rozfláká cyklista vlastní chybou, tak budeme cyklisty dřenit co to půjde. Když se rozfláká motorista vlastní chybou, tak to je v pořádku. Rozumím tomu.
Ber to tak, že když "neukázněný motorkář jedoucí krokem srazí" peloton cyklistů jedoucích v protisměru v nepřehledné zatáčce za plného silničního provozu, a tito jej ještě fyzicky napadnou, tak je to nejlepší důkaz, že zabezpečení cyklistických závodů není na potřebné úrovni. Není co řešit, požadavek na adekvátní zabezpečení trati je oprávněný.
Porovnávej porovnatelné.
Až se zrakví cyklista při závodě na uzavřen trati, jak je to srovnatelné s tím, že se zrakví závodník v rally na uzavřené trati.
Jestli chceš porovnání k tomu tvému cyklistovi na neuzavřené trati, tak jsem zvědavý, jestli PČR povolí uspořádání rally bez uzavření provozu na daném úseku.
Povolí. Zavře se to jen na pár hodin. Po zbytek času probíhají tzv. tréninky, kdy si mohou závodníci trať projet jako běžní účastníci silničního provozu.
Před závodem je trať známá a posádky si ji mohou za plného provozu a za dodržování pravidel projet. A PČR samozřejmě nic nepovoluje, a naopak vždy přísně hlídá dodržování předpisů, včetně rychlostních limitů.
Policie žádné tréninky za plného provozu nepovoluje, to jednoduše není pravda.
Souhlas, jako BĚŽNÍ ÚČASTNÍCI SILNIČNÍHO PROVOZU, tedy musí dodržovat předpisy, jezdit s vozy odpovídajícím předpisům atd.
To vy rozhodně nechcete. Vy chcete závodit, porušovat předpisy za běžného provozu a k tomu chcete od PČR povolení, abyste se mohli tímto povolením ohánět v případě nějakého problému a vinu hodit na PČR, že to povolila a potom selhala.
Potíž je v tom, že nejezdí jako BĚŽNÍ ÚČASTNÍCI SILNIČNÍHO PROVOZU a předpisy porušují, vozy předpisům neodpovídají (chybějící registrační značky a u mnohé by kvůli hluku neprošly technickou).
Nevím kde jsi přišel k tomu, že chceme porušovat předpisy. Četl jsi propozice?
njn, hledání berliček - hluk a chybějící značka skutečně ohrožuje okolí :-))
Že ty vždycky na každé své nesprávné jednání argumentuješ jen někým, kdo jedná ještě hůž. Touhle logikou vlastně je vlastně omluvitelné ukrást milion, protože jiní ukradli tři...
To účastníci rallye taky. Tak kde je ten proklamovaný rozdíl?
Organizátoři rally splní podmínky PČR a organizují závod na uzavřené trati, zatímco vy podmínky PČR splnit nechcete a chcete organizovat závod při kterém budou závodníci hrubě porušovat zákony při běžném provozu.
Ptal jsem se osmileté dcery. Rozdíl pochopila, jestli to nechápeš ty, možná za nějaký čas dorosteš a pochopíš.
Kdo chce organizovat závod při kterém budou závodníci hrubě porušovat předpisy? Četl jsi ty propozice? Asi ne. Kdo chce neplnit podmínky PČR? Přístup policie je podle mě alibistický a sere mě proto jsem to taky napsal to tohoto vlákna. Ale nevšiml jsem si, že by kdokoliv vyjádřil touhu nevyhovět PČR. Je jasně uvedeno, že zajistit uzavření celé trasy není možné z finančních důvodů (za startovné 100kč toho moc nezaplatíš).
Ano, stane se, že individuální účastníci cyklistického závodu předpisy v rámci závodu porušují a organizátoři se všemožně snaží tomu zabránit. Ale stejně tak činí individuální účastníci a organizátoři motoristického závodu (tréninky jsou často součástí propozic s upozorněním že se jedou za běžného provozu, tj. stejný režim v jakém se jede cyklistický závod). Stále nevidím ten rozdíl. Pochop, že NE CELÁ rallye se jede na uzavřené trati.
Srovnávám závod se závodem.
http://www.uac.cz/infoservis/2011/vyzva-pro...
Evidentně pořadatelé na to co napsali do propozic kašlou a nezvládají to. Skutečnost je důležitější, než nějaký cár papíru.
Zato pořadatelé Barum Rally Zlín to mají v paži...
http://www.mediasport.cz/rally-cz/nepovolene...
A co tím jako chceš říct ? Řídit se podle chování parchantů a průserářů ? Když oni na to dlabou, tak na to budeme dlabat všichni ? Kurňa chlape, to nedomyslíš dúsledky ? Hlavně že se nadává na chování šmejdů ve vládě a na úřadech - a pak tady čtu takovýhle myšlenkový pochody...
Aha, už jsem to pochopil, tebe sere, že po vás chce PČR uzavřít slnici na trénink. A jelikož jste nemohli dostatečně na trati trénovat, tak jste závod zrušili.
Je to pořadateli nějaký organizovaný trénink? Není, zase meleš hlouposti. Vám také nikdo nebrání tam jezdit neoficiálně před závodem.
Ahááá, a jsme u jádra pudla - peníze vždy až na prvním místě... Automobilová rallye stojí neskutečný prachy a za ty se taky dá uzavřít silnice. Vám za stovku neuzavřou ani parkoviště před ONV. Takže - sežeň sponzory, zajisti lukrativní reklamu a vypiš mnohatisícový startovný (jako mají ti "zvýhodňovaní" motoristi) a pak budete mít okruh pro sebe. Nakonec, tím sponzorem může být i město, ve kterém se to koná a pokud starostenstvo usoudí, že tam dotáhnete tůůůristy, tak nechají okruh zavřít.
A nebo si zaplaťte okruh v Mostě, nebo v Brně. To může opravdu každý.
Všichni tam jedou dle pravidel....
http://www.youtube.com/watch?v=EDijZgqmAow
A chceš snad tvrdit, že závodní kola jsou vybavená podle předpisů a že tedy mohou do běžného provozu?
Přestaň ze sebe dělat šaška nebo spíš hlupáka.
A co teprv zabezpečení šachových turnajů !!! tam je vzácné i lehké zranění...
Představa, že někdo udělá zbrklý tah a zvrtne si palec... :o)))
Asi znám někoho kdo by to možní i dokázal :-))
Houby, jsou to stejní bitkaři jak hokejisti:
http://www.sedmicka.cz/brno-vyskov/clanek?id...
:-)))
To víš, mladá horká krev a nevybouřené mládí :-))
Není vůbec nutný jezdit někam do dějiště - stačí nechtěně potkat amatérské závody v Orlických, pod Krkonošema, na něco jsem narazil na semilsku... na další si honem nevzpomenu. Potkal jsem je minimálně třikrát na kole, zbytek v autě. Podobný chování je i u stáda motorkářů. Asi by to bylo na nějaký rozbor psychologa.
Jestliže by účastnící závodu dodržovali předpisy, nevidím jediný důvod, proč by měla asistovat PČR.
Stačí dodržovat následující:
- jezdit při pravém okraji, pokud to okolnosti dovolují
- nejezdit vedle sebe
- dávat přednost na křižovatkách
- nepředjíždět, pokud jsem předjížděn
- nepředjíždět, pokud v protisměru jede vozidlo
atd.
Máte s tím při závodech problém?
Účastníci ne, ale všichno okolo určitě ;-)
Ano a proto je potřeba s PČR dohodnout zvláštní užívání komunikace.
Nicméně jsi mě pobavil požadavky:
- nepředjíždět pokud jsem předjížděn." Přečti si prosím silniční zákon. Předjíždějící nesmí předjížděného ohrozit ani OMEZIT.
- nepředjíždět pokud v protisměru jede vozidlo? E? Široká dvoutunová monstra můžou (auta mě na kole běžně předjíždějí i když jede někdo v protisměru) a lehký a subtilní cyklista ne?
PČR řekla co je potřeba k povolení zvláštního užívání silnice. Vy to nechcete splnit, proto to PČR nepovolí. Co ti na tom přijde divného?
Jestliže jedu po silnici a někdo mně předjíždí, tak se uprostřed jeho manévru nerozhodnu předjídět také.
Auta předjíždět nemohou. To že to dělají znamená, že porušují zákon.
Neříkám že mi to přijde divné, tvrdím že mě to sere a přijde mi to zbytečné.
Včera jsem si vyhledal stránky o amatérských závodech. Přečetl pravidla, zejména část o dodržování předpisů http://www.spac.ic.cz/predpisy/pravidla_SP.htm
a následně si prohlížel fotky. Cyklisti na ostatní provoz celkem dost kašlou. Jezdí prostředkem, roztaženi přes celou silnici, jezdí v protisměru. To není dobře.
Chápu, že ti to přijde zbytečné, jelikož tím, že to povolí, přebírá minimálně částečně zodpovědnost a z vás jí snímá.
Tohle se mi libí, takhle když to budou mít na křižovatkách (chybí tam jen datum), věřím že naprostá většina motoristů to bude respektovat. Tak jsem se s tím setkal například v Rakousku a tam to funguje.
http://www.martindedek.cz/Sports/SPAC/Hodinovka...
No jak jsem tak prohlížel fotky (mimochodem je to pěkně nafocený) tak člověk narazí na tohle a to je přesně ten příklad, proč s tím nechce mít nikdo nic společného.
http://www.martindedek.cz/Sports/SPAC/Hodinovka...
Nechci Ti do toho kecat, ale ŠoS je jezdí v rámci UAC, která zašťiťuje závody ve Středních čechách. Což je od Opavy docela daleko...
http://www.uac.cz/kalendar-zavodu/2011/silnice/
A pro vás platí snad jiná pravidla než pro amatéry na Moravě ?? Srandisto :o))
Ano. Nebo myslíš, že na stránkách jsou identické texty?
Citáty:
Dále jsme byli vyzváni k větší důslednosti ohledně dodržování pravidel. Už vloni nadělal dost zlé krve jiný takový případ a rozpoutal značně vyostřenou diskuzi.
Z druhé strany by to umožňovalo řešit bezpečnost v závodě. Jak by asi vypadaly výsledky, pokud by rozhodčí trestali např. dodržování pravidel silničního provozu – jízdy v protisměru.
Stačí se podívat na fotky z Prvního šlápnutí…tady nejde o pár bodíků pro někoho ale o život, zdraví a majetky lidí
a kdeže je tento text napsany?
http://www.uac.cz/infoservis/2011/vyzva-pro...
Pochybuji, že situace ve Středních čechách bude odlišná od Slezka.
V sobotu jsem byl ve Slezku (na závodech). Jezdí se tam (kupodivu) také vpravo... :)
Nechápu, v čem je problém. Hrabosh prostě chce jezdit po silnici jako dobytek bez ohledu na předpisy (a podmínek PČR) a ti zlí policajti mu to nechtějí povolit a požehnat mu to.
http://www.nakole.cz/diskuse/13050-prazska...
Hele. Odpoledne jsi psal něco o tom, že ti mám ukázat, kde jsi vulgární. Já věděl, že nebudu muset dlouho hledat...:-))) A to jsi zde docela při zdi. Všiml jsem si, že máš ve slovníku peprnější slova.
Vím, že to asi pro tebe vulgární nebude (věřím, že mi to vpálíš a řádně vysvětlíš - blbečkovi), ale nevšiml jsem si, že by si zde nákoláci mezi sebou říkali "vole". Tak si příště moc neupozorňuj a chovej se dle toho, co kážeš...
Včera jsem jela kousek po trati tohoto závodu. Moc aut jsme nepotkali. Nechápu, proč ten závod nepovolili. Škoda. Kluky co to organizujou znám a opradvu pro to dělají dost.
Doufám, že se toto rozhodnutí nedotkne i dalších závodů.
Ane, ono nešlo o žádné povolení, oni se jen zřekli účasti a zodpovědnosti a pořadatelé to zabalili, protože by tu odpovědnost museli nést oni a nemohli se schovat za ty policajty. Policajti jen řekli, že pokud by se měli podílet na tomto závodě, pořadatel musí splnit určité podmínky, no a tím to zhaslo.
Jo, jasně. Nešlo o zákaz. Ale, četl jsi ty podmínky. I kdyby ty podmínky věděli dávno dopředu, pochybuji, že by se podařilo zajistit.
Třeba jednosměrné uzavření trati - náklady budou dost vysoké. Vem, kolik stojí dopravní značení a kolik by všeho potřebovali. Pokud to má být "Šlap okolo Slap", tak tu trasu ani nejde zkrátit.
Nevím, kdy by na to vzali prostředky. Sehnat na něco peníze je dost těžké.
Každopádně jim a všem ostatním, kteří se do něčeho takové pouští držím palce. ( A taky pomáhám)
http://www.youtube.com/watch?v=hfDBgDn9Zfk
Pokud by to chtělo být zase zmizeno:
http://www.ulozto.cz/8866706/moto-veteran-x...
Heslo: vtwin
To je důvod, proč by úplná uzávěra trati pro závod měla být samozřejmostí (ne "nadstandardní podmínkou", jak je prezentováno).
Taky jsem jednou silniční závod potkal za plného provozu (já v autě), a jen kombinací mého manévru a několika zázraků se nestalo něco podobného. Vůz ČT s kameramanem vylezlým do pasu z okýnka v protisměru, co necítil potřebu zalézt do svého pruhu byl taky dobrý; asi by si zkazil záběr, pi*usek jeden.
Zejm. doporučuji pustit a POSLOUCHAT od cca 2:58, co těm cyklistům Sparta Praha (no, to je asi taky pomalu už diagnoza) říká ten policajt...
Mj. mezi řádky říká, že udělil protijedoucímu motoristovi pokyn, který tento pokyn nerespektoval. To jsi měl na mysli?
Promiň, ale buď jsi chluchej anebo blbej. Přepis toho, co říká ten policajt: "Chlapi, ten nejel naproti. A vy jedete za plnýho... Vy jedete za plnýho provozu si uvědomte! My vám to sice čistíme, ale jedete za plnýho provozu! Takže když to vememe do důsledků, tak jste měli jet jednotlivě za sebou."
Pokud věta "My Vám to sice čistíme" neznamená že ostatním řidičům neudělují pokyny, tak si pod tím mám představit třeba toto: http://youtu.be/LMc-T6z0YyM ?
A, opět tvá oblíbená věc - vytrhnout JEDNU část věty z kontextu... Jenže ten policajt říká, že jim to SICE čistí, ALE jedou za plného provozu.. Opravdu to musím přepisovat furt dokola?!?
Tak znovu: který pokyn ten motorkář neposlechl?
A to, že ti cyklozmrdi toho motorkáře ležícího na zemi napadli, kopu do něho a nadávají mu, je tedy podle tebe zcela v pořádku, že? Takhle se chovají slušní lidé?
Nic jsem nevytrhnul. Jen jsem upozornil na méně zřetelnou část sdělení toho policisty. Pismenky Mj se zkracují slova Mimo jiné.
No, zrovna ta část policajtova sdělení byla docela zřetelná...
Takže ještě jednou celý přepis toho, co říká ten policajt: "Chlapi, ten nejel naproti. A vy jedete za plnýho... Vy jedete za plnýho provozu si uvědomte! My vám to sice čistíme, ale jedete za plnýho provozu! Takže když to vememe do důsledků, tak jste měli jet jednotlivě za sebou."
O člověku tu pořád tvrdí, že vidí Svět černobíle. Ale když věc narozdíl od jiných nevidí černobíle, tak mu Ti stejní lidé vynadají.
Docela pěkná tautologie.
Ne, hele, vážně, pořádat cyklistické závody s větším množstvím lidí, kde se opravdu závodí, tvoří se "balík", tedy obzvláště ty silničářské, za provozu, i když tam pár pořadatelů stojí, jede před nimi motorka, jsou tam cedule a kdo ví co ještě, stejně je to od pořadatelů dráždění hada bosou nohou a jde tam o život. Já už kvůli tomuhle efektu vlčí smečky nejezdím ani na společné silničářské tréninky. Obzvláště ty mladý kluci, to jsou testosteronový sebevrazi. Kdyby vždycky na ty dvě, tři hodinky vyrazili do bordelu, udělali by možná líp.
A ten motorkář udělal vše, co měl. Zastavil, když viděl policistu a nechal projet skupinu. Podle čeho měl vědět, že tam je ještě druhá skupina, která si vesele jede v protisměru?!? Přesně to tam na konci ten policista říká, že jim čistil silnici, ale jedou za plného provozu.
Takže který pokyn ten motorkář nerespektoval?
Jedna věc je, že to policajt říká. CO to mělo být za pokyn, a kde je na videu?
Čas 0:07, protijedoucí policista na motorce ukazuje levou rukou "dolů" (tj pokyn zpomal, případně zastav)... Ano, vím, v zákoně asi nic takového není, ale jsme snad proboha NORMÁLNÍ a hlavně přemýšlející lidé a každý NORMÁLNÍ řidič takový pokyn respektuje a minimálně zbystří pozornost (a to i když o neukáže polda).
Příkaz k zastavení se dává úplně jinak. Toto je příkaz ke zpomalení. Motocyklista jel evidentně pomalu a opatrně, podle mne jemu nelze vyčítat vůbec nic.
Nechápu, proč se Hrabosh snaží za každou cenu hájit neobhajitelné prasení cyklistů.
Pokyn tak maximálně, aby si dával bacha, že se něco děje. Ale co kdyby ten motorkáč po projetí policajta teprve vyjel někde ze dvora ? Prostě neměl zakázáno jet. Jen byl upozorněn na nějaké nebezpečí, nebo že se něco děje. Nic víc.
A je vrchol demence projíždět nepřehlednou zatáčku protisměrem při neuzavřeném provozu. Můžou bejt šťastný, že to byla jenom motorka a ne Tatra...
Běžné, jediné co je při závodech za plného provozu může umravnit je, že v každé druhé zatáčce potakjí nějaký pevnější auto. Jinak je jasný, že závody na otevřený silnici je čiré šílenství, a plnou odpovědnost za případné škody by v tomhle případě měli mít pořadatelé.
Proč pořadatelé? Pokud se závodníci zaváží k dodržování pravidel silničního provozu, klidně můžou nést odpovědnost závodníci.
Jelikož se dá předpokládat častější přestupky proti bezpečnosti provozu, měla by policie udělat dopravně-bezpečnostní akci, prostě kontrolovat dodržování předpisů, zastavovat, legitimovat a pokutovat závodníky. Občanku a šrajtofli uveze snad každý.
V rámce prevence by mohli též namátkově zastavovat a kontrolovat povinnou výbavu, odrazky, funkčnost brzd, alkohol, jiné drogy, a pod.
Mj. by to bylo to nejlepší, co lze pro bezpečnost cyklistů na silnicích udělat.
Diky za to video, ja vzdycky videl jen tu vlastni kolizi a ne cely zacatek. Motorkar neznaly zavodu spatne reagoval, myslel, ze uz cely peloton projel, takze po pocatecni opatrnosti to opet normalne rozjel ... coz mu asi nelze moc vycitat, i kdyz ja do zatacek, kde nevidim, jezdim opatrneji nez on (tady by mi to stejne bylo prd platne, pokud to cyklisti strihaji tak tesne u okraje, to by clovek musel do pangejtu).
[sarkasmus]Na kole je zajetí do pangejtu kvůli protijedoucím vozidlům relativně běžný manévr. Nevím proč by ho neměli ovládat i ostatní účastníci silničního provozu[/sarkasmus]
Harboshi, víš co by ti prospělo ?? Kdyby si minimálně v tomto tématu už držel hubu, protože jinak ze sebe děláš čím dál většího idiota a je jedno jestli to ohraničíš sarkasmem.
http://www.nakole.cz/diskuse/12941-co-me-dnes... u Tebe konkrétně jen v tomto tématu 2x.
Ach jo. Motorkář nereagoval špatně. Cyklisté jeli po špatné straně silnice, a nepřiměřenou rychlostí.
Achovat netreba, kazdy to holt vidime jinak. Ja se holt snazim jezdit/chodit tak, abych se do zadne bouracky nedostal, coz znamena, predvidat vzdy tu horsi moznost (a podle toho jet). Takze tady by asi clovek mohl zacit premyslet nad tim, zda to uz byla cela taskarice, zda teda jeste chvili nezustat stat u kraje, pripadne jet opatrneji. Mimochodem, vcelku by me zajimalo, jestli by motorkar stihnul zastavit v te zatacce, pokud by tam po jeho strane sla skupinka lidi a v protismeru jelo auto ...
Jen aby bylo jasno, podle silnicnich pravidel je jasna chyba na strane cyklistu, ale podle meho pravidla "nenabouras" bych tu videl jiste mezery i v jizde motorkare.
Motorkáři byl dán pokyn ke zpomalení a ke zvýšení pozornosti, ne že má parkovat v přikopu.
Pokud jde skupina lidí tak jde rychlosti 5 a to na motorce určitě zvládne, protože oprávněně může předpokládat, že v nepřehledné zatáčce nikdo nepojede v protisměru, jenomže když se mu tam vyřítí skupina exotů rychlostí kolem 40, tak s tím nic neudělá i kdyby byl kouzelník a to on opravdu nebyl, také to dopadlo jak dopadlo, nakonec můžou být rádi, že se nikdo pořádně nedobil. Evidentně na té motorce dělal co mohl, jinak by to asi dopadlo mnohem hůř.
Jiste mezery by se v jeho jizde daly najit. Stejne jako u kohokoliv jineho na silnici. a je spousta tech, co maji mezery radove vetsi - napriklad cyklisti jedouci v protismeru.
Zajimalo by mne, co by tady obhajci zavodu za provozu napsali, kdyby ti Spartani takhle trefili rodinku na vylete a smetli male deti z kol. Nebo kdyby zakopli o Rostu, ktery by to proti nim hnal 50 kmh na trikolce.
Ona by stačila docela zajímavá situace, kdyby kousek před tou zatáčkou někdo s autem, nebo třeba autobusem uposlechl pokyn policajta a prostě tam u kraje zastavil. Ti pitomci jeli namačkaný v balíku, takže by všichni stejně nestačili uhnout a bylo by to.
Není někde v předpisech i to, že před a za nepřehlednou zatáčkou se nemá zastavovat ? ;-) To bych toho policajta s takovým pitomým přkazem asi neposlechl...
Každopádně to ale není žádná polehčující okolnost pro ty neukázněné závodníky...
Zopakuj si předpisy, pokyn policisty je nadřázený všemn značkám a dopravním předpisům, zastavit musíš.
Zopakuj si předpisy, určitě tam najdeš jakým způsobem zastavuje policista ;o)))
Zbytečný hrocení. Řeč teď nejde o tom videu, tam o žádné zastavování nešlo. Psal jsem to o tom, KDYBY dostalo auto, nebo autobus pokyn zastavit, nebo by prostě jen zastavil po průjezdu policajta, protože tuší problém a nechce se cpát do nepřehledné zatáčky. Pak zastavit a počkat co se bude dít jednoznačně MÚŽE.
Já jsem reagoval jen obecně na odmítnutí k zastavení před zatáčkou, nikoliv na konkrétní situaci.
Obecně pokyn policsty daný podle přespisů je nadřazený a jsi povinen ho poslechnout.
Z těch záběrů kamery se vůbec nedá poznat, jestli policista dává pokyn k zastavení (není vidět jestli svítí stop světlo ani zastavovací terč) nebo jen ke snížení rychlosti, popřípadě jestli jen upozorňuje na zvýšení pozornosti. Podle polohy ruky to ale spíš vypadá spíše jen na pokyn ke snížení rychlosti nebo zvýšení pozornosti.
No a ten motorkář na nehodě má taky svůj díl viny, ze záběrů jeho kamery je jasné, že cyklisty v protisměru viděl nejméně 20, ale spíše 30 m, jednoznačně se měl pokusit brzdit a to moc nedělal, řekl bych, že se dost spolehal, že se mu vyhnou.
S tím zastavením to beru, s tou vinou motorkáře ...... Chlape, řeknu to kulantně, zajímalo by mě, jak jsi z těch záběrů poznal, že nic neudělal ?? Než se objeví a dojde ke srážce jsou to dvě , max. tři vteřiny (ale nejspíš i míň). Cyklisti jeli 40-50 km/h a motorkář nejspíš trochu víc, tzn přibližoavcí rychlost minimálně 100 km/h. Co za tu dobu zvládneš ?? Jak můžeš být schopen takového soudu ? On jel na své polovině vozovky a ničím se neprovinil proti silničnímu zákonu.
Nejde o vinu k nějakému trestnímu postihu, jde o to, že né že by nic neudělal, ale podle mého se nepokoušel moc brzdit a zabránit srážce a brzdil až hodně na poslední chvíli. Nevím kolik jel na motorce, těžko to odhadovat, kameru má napevno přidělanou vpředu na motorce a když zastavoval na pokyn policisty, tak se mu při brzdění k běžnému zastavení předek motorky sklonil, po průjezdu první skupiny motorku rozjížděl a když viděl proti sobě na vzdálenost nějakých 30 m cyklisty, tak to vypadá, že jen zaklap plyn a brzdit začal až opravdu když byl v nich, teprv tehdy se mu předek motorky dost zapích. Ale to je jen jak to vidím já z těch záběrů, na jasný závěr zoho je vidět příliš málo, rozhodně bych se podle nich neodvážil posuzovat něčí vinu a správnost jednání.
Ale ono je to celkem jedno, základ zůstává jasný, cyklisti byli v nepřehhledné zatáčce v protisměru.
Takže aktuální stav (posbíráno z více zdrojů):
Případ, kdy cyklisté v protisměru srazili řidiče historického motocyklu, člen doprovodu Jiří Š. na něm následně klečel, a "slabší účastníci provozu" do něj kopali a vyzývali k zabití, přivolaní záchranáři jej odmítli ošetřit, to vše za přihlížení příslušníka PČR, což vyústilo v dlouhodobou pracovní neschopnost (tedy minimálně těžké ublížení na zdraví) a zničení právě zrekonstruovaného stroje (tedy poškozování cizí věci), bylo vyhodnoceno jako PŘESTUPEK, aby to mohlo být po roce promlčeno. Přestože policisté dostali na DVD záznam z kamery, s obličeji a hlasy útočníků.
Křivými výpověďmi cyklistů (zpočátku nevěděli, že motocyklista měl kameru) se samozřejmě nikdo nezabývá.
Dle přiznání vyšetřujících policistů existuje příkaz od vrchnosti je "společenská" objednávka, je totiž nežádoucí, aby cyklisté byli viníky a agresory a "motorkář" oběť.
Jen mne prekvapuje ten posledni odstavecek - objednavka? Cykloloby ze by nekoho tlacila, nebo uplacela? Nebo plati Sparta?
Tu Spartu bych jeste pochopil, ale jina varianta by mne uvrhla ve zmatek. Ze by meli dost sil na prizpusobeni tohoto pripadu a ne na stavbu cyklostezek...
Společenská objednávka. Cyklisté jsou dobří, v médiích se adorují cyklojízdy, velvyslanci a jiní příživníci jezdící místo práce po městě na nákladním kole, apod.
A naproti tomu třídní nepřítel v podobě silničních pirátů (v civilu manažerů) v "luxusních" autech a motorkáři.
Cyklsity sražený a následně fyzicky napadený motorkář se v médiích nemůže objevit, to by nabouralo oficiálně komunikovanou mediální realitu.
http://youtu.be/vAoeJUKg36g
To je důvod, proč by úplná uzávěra trati pro jízdu na motocyklu měla být samozřejmostí (ne "nadstandardní podmínkou", jak je prezentováno).
hmmm, pěkný. A co jako ? Jako že když debil zabije sebe i nešťastníka v protisměru, tak budeme jezdit na kole taky tak ? Nebo je to tady jen jako zajímavost a ukázka všeobecně známého magoření ?
Na jednom závodě jelo několik jedinců na kole za plného provozu "poněkud neobvykle". Jako řešení je všeobecně vyžadováno pořádání všech cyklistických závodů výhradně na uzavřené trati.
Zde je vidět jeden motocyklista, který se "poněkud neobvykle" chová i bez závodů (a z vlastní zkušenosti mohu potvrdit že není nijak výjimečný). Na základě a po vzoru zde vedené diskuse by mělo vyžadováno aby byl povolen jakýkoliv provoz motocyklů pouze na uzavřené trati.
Debil zabil jen protijedoucího. Sám přežil.
Ne. tohle Hrabosh našel když hledal jestli existuje na světě někdo s ještě ... ehm, svéráznějšími pohledy na dopravu než on. ;-)
Ne. Tento konkrétní případ znám už několik let. Původně jsem to nechtěl živit, ale když Joe nedá pokoj... Přijde mi jako naprostá blbost na základě jednoho videa (a spousty živých zkušeností) požadovat takovou pitomost jako je zákaz jízdy motorek v běžném provozu. A to přesto, že spoustě motorkářů se ihned po usednutí na motorku vyplaví adrenalin a začnou se chovat jako jako naprostí bezmozci. Přijde mi to jako dobrá paralela k tomu, že na cyklistických závodech to pár magorům přepne.
http://honig.blog.idnes.cz/c/189295/Cinska...
lidi, kteří nedokážou vyjádřit názor bez osobních invektiv.
Ale nebuď na sebe vytočenej moc dlouho :o)))
Potrefená husa?
Zkusím ti napovědět :
"A, ty vole, kde jsi přišel na to že..."
28.4.2011, autor je nějakej Hrabosh :-)))
A co má běžné zájmeno společného s tím, že Radka je husa a ještě k tomu potrefená? ;)
Ty jsi přece blbec.
;-)
Hele, tys to přepsal. Já si pamatuji, že když jsem to četl na přenosném zařízení, že jsi napsal že jsem vůl.
Chtěl jsem Ti zato vyčinit, že zájmeno Ty vole je neodlučitelné a že buď nedostatečně ovládáš českou gramatiku, nebo mi chceš nadávat. Stehen
Sie ver?
Vcera u restaurace u zamku Jemcina. Frajer na jednonohem Canondale (cca 150kKc) nemohl udelat par kroku k odpadkaci a musel vyhodit nejaky svincik za krovicko... :(
Asi nějaký invalida, ne?
Měl nějaké invalidní kolo, někdo mu ukradnul půlku přední vidlice ;o))
Chudák, a vy byste ho chtěli ještě peskovat za odpadky v roští
Aktualizoval jsem FireFox na 4.0.1 a vytáčí mne, že některé věci jsou zcela jinak a jinde (konkrétně: tlač. na refresh stránky je zcela jinde, v místní nabídce - pravé tlač. myši - je prohozeno "Otevřít odkaz v novém okně" a "Otevřít odkaz v novém panelu").
Já jsem s tím bojoval už u verze 4.0 ;-)
Naštěstí se to dá přeházet tam kam to patří...
No, a kdybys opravdu chtěl aby to vypadalo jako stará dobrá 3.xx, tak si tam nahraj tohle http://ffaddons.game-point.net/ff3ff4/ ;-)
EDIT: Akorát teda nevím jestli to umí přehodit i to pořadí položek v kontextovém menu... Nepoužívám to, už jsem si na ty fíčury verze 4.xx zvykl.
díky, už jsem si to popřeházel... a na to kontextové menu si prostě budu muset zvyknout a přehodit se... ;-)
Řešení pro kontextové menu jest zde: http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f...
Já si to nainstalovala včera. Dost jsem teda váhala, ale nakonec jsem to prubla.
Ale docela jsem si na to zvykla rychle...
Já to hlavně nainstalovak kvůli možnosti synchronizace záložek atp. Samozřejmě, že TOTO mi prostě nefunguje, furt to po mne chce nějaké heslo, resp že je špatně zadané... Jsem jen blbej vývojář SW, fakt nevím, co to po mne chce... :)
A pak že cyklisti jsou bezohlední jenom u nás...
http://zpravy.idnes.cz/belgicke-mesto-trapi...
Zajímá mě zdroj. Ten článek je nějaký divný.
Ze by
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews...
Nevim, jak to tam vypada ted, ale vloni od dubna do cervence tam bud tyhle gangy neradily, nebo jsem je vzdycky minul. Musim se podivat, jestli mam logy z GPS, abych si overil, ze jsem vazne projizdel prave timhle mestem a taky v kolik.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws.english...
Takový velký internetový guru, a najednou neumí použít google?;-)
Co je na tom divného, u nás třeba kolem prýglu takhle jezdí normálně. Přednost nepřednost, roztažení přes celý pruh, a když je člověk normálně vytroubí, zažene ke kraji a zchladí ostřikovačem, ještě mávají pěstičkou:-)))
Hrabosh je z Belgie? :-)
Belgičani neumí moc řídit, ale to jim nebrání chovat se na silnici jak hovada. Ehm;-)
Clovece, takove ridice, tak disciplinovane, ty bych u nas rad videl. Je fakt, ze by nejdriv museli dostat skolu jizdy z a do kopce a po snehu, ale snazivi, to oni jsou. S vyjimkou kamionaku. Bud tam nemaji oddeleny rychlostni limit od osobaku (120), nebo na ten kamionovy kamionaci kaslou. Kazdopadne vsechno se to riti vychovane 120.
Limit mají jako všude jinde, ale kašlou na to stejně jako holanďani a mnozí naši
Ale takhle tam jezdi vsichni i pres mista, ktera jsou oznacena jako radary. I kolem policejniho auta. Tak nevim.
Na dálnici mají 120 a co je zajímavé tak i nákladní auta do 7,5 tuny, nad 7,5 už mají omezení jako u nás, v Německu a jinde.
O Belgičanech říká, že se dopravníma předpisama nijak moc nezatěžují a neberou je moc vážně mimo těch, kde by mohlo dojít k ohrožení jiných, stejně jako Francouzi i Holanďani. Holandký kamioňáci to je kapitola sama pro sebe, myslím, že ani naši jim nestačí :-)
Staci. Ja si tam tehdy schvalne pocital nebezpecnejsi prestupky a svinarny kamionu - nejen proti mne. Zacal jsem pocitat za Frankfurtem, aby to bylo objektivni. I tak vyhrali kamiony CZ s celkovym ziskem 2/3 bodu. Ostatni jen pricmrndavali. 8-(
Nekde jsem to tu tehdy psal.
Moje zkušenost je, že když to nějakému kamionu líp odsejpá, tak je to v naprostý většině případů Holanďan nebo Rakušák. U našich je to spíš vyjimka. Ale to jen o rychlosti...
Vcera jsme jeli za kamionem a tomu to odsypalo 102 kmh podle GPS. To jen tak namatkou, abych moc nemusel namahat pamet. RZ byla z Brna. Kolik ze to u nas maji kamiony?
Zkus nekdy jet predepsanou rychlosti podle GPS a sleduj, kolik kamionaku se muze zblaznit a blika a troubi na Tebe!
" Řidič jiného motorového vozidla (tedy nákladního nebo speciálního vozidla o maximální přípustné hmotnosti přes 3500 kg) nesmí překročit rychlost 80 km/h." (http://cs.wikipedia.org/wiki/Omezen%C3%AD...
Zajimava je take tato veta:
"Na řidiče nemotorových vozidel se žádné z těchto omezení rychlosti nevztahuje."
Má tam digitální tachograf a ten je možná ještě přesnější než GPS, která má pochoipitelnou toleranci. Tolik aut nad 12 tun zase nejezdí moc přes 90 a nad 95 to je minimum a v takovém Německu to je dost zanedbatelné, tachografový záznam rychlosti tam platí a za překročení se také na místě platí :-)
Ta věta se vztahuje jen k rychlosti 90 (a té stejně nedosáhneš) a na dálnici a silnici pro motorová vozidla nemotorová nesmí.
Mám v autě tachograf a ten je co dva roky kalibrovanej. Takže vím přesně koli jedu. Na silniích trávím hodně moc času a tak potkávám i hodně kamionů. A nejzřetelněji to mohu posuzovat, když jedu s naloženým vlekem. To se pak na mě sice taky vztahuje ta osmdesátka, ale v rozumný míře (u nás na to dlabu). - Věc se má tak : předepsaná je osmdesátka, všeobecně tolerovaná je devadesátka. Na tuhle rychlost mají nastavené omezovače a taky tempomaty. Proto jsou pak taky k vidění ty dálniční dostihy, kdy se dva mastodonti předjíždí s neotřesitelným rozdílem rychlosti 0,3 km/hod...
Běžný tachometr VŽDY ukazuje víc, než se jede (z normy). Běžně při 50 tacho je to 44 - 45, při 90 jen kolem 82 - 83.
Takže když někdo drží křečovitě tachometrických 90 a přes něj se "přeřítí" kamion, tak je sice pravda, že nebyla od něj dodržena ta osmdesátka, ale na 99% nejel rychleji, než 90. Ten rozdíl 5 - 7 km/hod. už vypadá dost hrozivě, zvlášť na užší silnici.
Jo a těch 90 je fakt kritických, protože se mi stalo při návratu s vlekem u hranic, že německej policajt si vyžádal kolečko a dobu hledal s lupou, než našel jediný místečko, kde se mi to na malej moment za horizontem rozjelo na 93 - a s vítězoslavným úsměvem mi napálil 25 €...
A s tím tlačením kamionem, to mě vždycky se*e, když jedu s vlekem po dojčlandu - já se snažím všemožně držet ve štrůdlu tu proklatou devadesátku (na polechtání plynu tam mám 120), ale abych nepřekročil, tak mi tam co chvíli vleze 89,88 a míň. Ale kamioňák dá tempomat, nebo opře pedál o podlahu a spolehne na omezovač a má tam furt rovnou devadesátku. No a já tím pádem je děsně zdržuju... A když se má takhle člověk ploužit a stresovat ke švýcarskejm hranicím a zpátky, to je pak radost :-)
A nejlepší je, že v diskusi je opět hned jako druhá reakce odkaz na tuhle nanynku pitomou:
http://kulhankova.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl...
Kdekoli je jen zmínka o cyklistech, vždycky tam někdo tenhle chorobný výron nenávisti vytáhne. Začínám mít podezření, že je to sama autorka. :-)))
Zřejmě ta mají sportovní kluby dobré podmínky.
Když se bude starosta víc snažit vybere víc pokud a budou mít dost peněz na příčné prahy co 10 metrů a bude po jednom problému a můžou začít řešit další, třeba rozbité řízení a čepy svých aut :-)
Já tedy autům moc nerozumím, ale když jsme byli před asi před pěti lety v M. Boleslavi na exkurzi, ukazovali nám nějaké oslavné video, jak testují nové modely. A jezdili s nimi po takových roletách, že by nějaké příčné prahy neměli být alespoň pro škodovky problém.
Nebo to byla jenom propaganda? ;-)
A tvrdili vám, že to autům prospívá a posiluje to jejich pevnost :-)))
Testuji tak vydrz, to ano. V posledni dobe jim tam tu roletu casto obhlizim. A taky vidim, jak se chovaji k autum, ktera prevazeji sem a tam. Teda - chudaci majitele aut vyrobenych v mrazech. Jestli takhle vytaceji i zmrzle diesely, tak chapu, proc mela moje nova firemni Fabia podobny zvuk a hlucnost motoru, jako muj stary Tranzit. 8-)
Nasel jsem doma to, co jsem dlouho a bezuspesne hledal. No, ted uz mam jinou, tak kdyby treba nekdo potreboval...
8-(
A nedá se to nějak vrátit?
Neda. 8-(
Jen ji nekomu strelit.
Já jsem jednou vracel kolky a to je stejné jako dálniční známka, taky cenina. Měl jsem doklad o koupi a nebyl problém.
Jen jestli se nebudou divat divne na to, ze te znamce (narozdil od kolku) jaxi ubyva na platnosti...
To mě pak taky napdlo, že v tom by moh být problém.
Stojí snad v říjnu míň než na začátku roku???
Kdyz se vybere vic, vybere se vic? (http://www.nakole.cz/diskuse/12941-co-me-dnes...
)
Jako bys nevedel, ze za malocim se da hledat logika.
http://finexpert.e15.cz/na-zvyseni-dani-stat...
Zaplatíte víc, dostanete zase kulový:-/
Vlastně mě vytočily dvě cyklistky, které si na náplavce na Palackého opřely kola u místní osvěžovny tak, že stála zadními koly přímo na cyklopruhu.
Že se tam motají auta, turisti, chodci a městský policajti to už jsem si nějak zvykl.
Ale že si lidi opřou kolo na cyklopruh a klidně si cucají limošku a koukají jak se tomu cyklisti musí vyhýbat.......
Ta zahrádka mi tam dost vadí. Kdybych dnes nepopichoval kvůli vulgarismům, dokonce bych napsal, že mě sere. Je příliš blízko pruhům pro cyklisty, takže hosté běžně zasahují do pruhu. Nehledě na to, že chodci pak kvůli obcházení musí vstoupit cyklistům do cesty. A navíc si obsluha dělá z náplavky parkoviště :(