Zdravím,
rád bych vás poprosil o radu při koupi nového krosového kola. Upozorňuji, že jsem naprostý laik, amatér a spíše rekreační jezdec. Rád bych do kola investoval cca kolem 10000, plus mínus, prostě tak, aby vydrželo nenáročné nepříliš dlouhé tratě především po asfaltu. Podle různých rad na internetu se momentálně rozhoduji mezi:
http://www.juvacyklo.cz/kellys-neos-1.htm
http://www.cykloworld.eu/cz/obchod/detail...
Které z těchto dvou byste mi doporučili, případně jaké jiné byste navrhli přibližně v této cenové relaci?
Díky za odpovědi!
V této cenové kategorii si vybírej podle barvy:-) Není nad osobní zkušenost. Takže si je zkus obě vyzkoušet a uvidíš sám které ti líp padne. Mě se zamlouvá MERIDA. Ale je to opravdu jen můj subjektivní názor.
Díky, za odpověď, barvy nic moc :) Kdybych se měl řídit podle barvy, vyberu asi z předchozího příspěvku:
http://eshop.heliasport.cz/nase-vyrobky...
Ještě se vrátím k výdrži. Pokud chceš, aby kolo sloužilo bez potíží ze pár let, bude potřebovat minimálně jednou ročně, nějaký ten servis. A to nemluvím o napumpování :-)
Jj, to je jasné :)
Koukám, že na výběr toho máš víc. Poslední dobou pro orientaci v nabídce používám Heureka.cz. Najdeš si jízdní kola, a zadáváš, např:
cena do 12.000
výrobce vynecháš (libovolný)
cross
pánský
24 a více rychlostí (méně mají už jen zoufalé plečky)
nějakou rozumnou hmotnost, kde vyjde rozumný počet kol
ta hmotnost je zavádějící, je tam spousta překlapů, např. někde je zadáno 1,41kg (namísto 14,1), a spousta výrobců uvádí vylhané a zavádějící čísla, ale zase 16kg kolo opravdu nechci
no a pak ručně přebrat, co ti to vysype. V podstatě najdeš dva koncepty crossů:
- těsně přes 10kg s pevnou vidlicí, v podstatě silničky s rovnými řidítky a V brzdami
- relativně levná kola lišící se barvou a detaily v osazení
Např:
http://jizdni-kola.heureka.cz/f:p:-12000;4271:106925;12535:356107;s:1;10121:1365;4270:1322/
EDIT: musíš nabrat celý řádek a zkopírovat do adresního řádku prohlížeče
Souhlas se vším, jen ten počet rychlostí: moc se v tom nevyznám, ale nevylučuje se osmi- a vícekolečko s tou požadovanou bezúdržbovostí? Tenčí pastorky, hubenější řetěz, citlivější řazení (které v dané cenové relaci nemusí být zrovna bez problémů)...
Pokud se mýlím, opravte mě... :-)
Do 8-kolečka to bylo úplně fuk. Hlavně třeba 7 a 8 kolečko má stejnou rozteč, stejně široký řetěz a proto je jiný náboj.
Od 8-kolečka výše se rozteč už zmenšuje a šířka řetězu zužuje.
8, 9 i 10ti kolečko je stejně široké na stejný náboj.
9tka má o něco menší výdrž než 8čka díky užšímu řetězu.
Bezúdržbovost, tady je to výrazně složitější. Třeba 9tka Sram je podle méně náročná na údržbu než 8čka Shimano a o 9tce ani nemluvě.
Ovšem třeba 10tka Shimano po přechodu na 1:1 se dostala v tomhle ohledu na úroveň Sram 9tky.
Pro tazatele zjednodušenš: Klidně vezmi 8-čku.
Jak píše mlok. Každé řazení vylučuje bezúdržbovost.
Chceš-li nezničitelné, universální a bezúdržbové kolo, kup si Sobi 20 :-)))
Jasně, bezúdržbovost je silně nadsazený termín... Ale je asi jasné, jak jsem to myslel... :-)
Když si vzpomenu na socialistickýho Favorita, tak v současnosti mám opravdu naprosto bezúdržbové kolo. :-)
Ale fakticky, na treku mám deorku a protože neopravuju to, co se nerozbilo, tak na tom kole jenom občas fouknu gumy a namažu řetěz. Na řazení nešahám vůbec, není proč...
Taky se mi od pohledu víc líbí Merida :o)
Největší rozdíl vidim v převodech, Merida má běžný krosový převodníky, Kellys má MTB převodníky, ale zase kazetu jen do 28zubů (i tak má nejlehčí převod trochu lehčí). Merida má pak rozsah protažený víc do rychlých/těžších převodů a Kellis jemnější odstupňování.
Já třeba ty nejtěžší použiju jen občas z mírného kopce, nebo po větru, zato nejlehčí každou chvíli.
Ahoj, myslím, že je to jedno co si vybereš, pokud jsi rekreační jezdec a nenajedeš moc km, tak si myslím že je to o tom, který model se ti líbí.
Nepřemýšlel jsi o jiných značkách? Já mám dobré zkušenosti se značkou Pells, pokud jezdíš hlavně po asfaltu, tak odpružená vidlice je ti k ničemu, v tomto případě je dobrá volba Pells Demon za 10500 Kč s pevnou vidlicí nebo pokud chceš odpruženou vidlici, tak nějaký model Crono např. Crono Comp za 11900Kč. Určitě se podívej na pells.cz, jsou to kvalitní česká kola ve velmi dobrém poměru cena/výkon.
Jakub
Hele, kde se u nás dá jezdit po asfaltu bez odpružený vidle ? :-))
Jako by si neznal Písečnici a Hradečnici :-))
A pak je ještě jedna co asi neznáš, z Moravska (u Čestic) do Týniště přes vytěžený písník.
Všude, tedy kromě těžkého terénu, kde stejně nemáš s crossovým kolem co dělat. Já mám crossové kolo s pevnou karbonovou vidlicí a zas takový rozdíl jsem nepoznal, naopak je kolo rychlejší než předchozí kolo s odpruženou vidlicí. A alespoň cítíš, co se děje pod koly, vždyť vidlice sice něco odpruží, ale ráfek dostává zabrat a u croosového kola horzí snadno jeho poškození. takže alespoň ta pevná vidlice tě bude krotit v terénu, ale na silnici budeš rychlejší a hlavně odpadne servisování odpužené vidlice, kterou musíš pravidelně kontrolovat, i tu vzduchovou musíš jednou za čas dofouknout a obyčejnou pumpičkou to nelze. To je můj názor.
Heh, vidlici a tlumič jsem teda nedofukoval už 3 roky, pořád drží tlak co tam je od mého posledního ladění ;-)
O tom, že cross je na silnici rychlejší než MTB, by se taky v některých případech dalo polemizovat ;-) Třeba si vezmi, že na takovém kole hromada lidí sedí mnohem více vzpřímeně a tím si dost zvyšuje aerodynamický odpor. A čím rychleji pojede, tím to bude horší...
Mám těď srovnání. Mám cross s pevnou vidlicí a MTB s odpruženou. I když na bajku mám celkem rychlé pláště Ra/Ra, tak je bajk pořád o trochu pomalejší než cross na nějakých levných contíkách. Hmotnost obou kol je +/- stejná a posed taky.
Dlouho jsem jezdil na crossu s pevnou a jel třeba akci "Chřiby s Hekynenem", ale tam byl spíš problém s průchodností bahnem.
Na asfalt a zpevněnou cestu fakt stačí pevná. Tam se na crossu většinou nejvíc jezdí. Dost utlumí pláště. A co by měli říkat silničáři s úzkými plášti nabušenými nejmíň na 100 PSI?
A do terénu patří bajk. -)
Tak částečně s tou rychlostí máš pravdu, ale můj Pells s karbonovou vidlicí je dost rychlý, žádný borec na Mtb mi na silnici neujede a občas proženu i nějakého slabšího jezdce na silničním kole. Kdyžtak tady máš odkaz, aby jsi věděl, co sedlám za kolo - http://pells.cz/default.asp?web=0&lang=&...
Jinak jsem měl kolo se vzduchovou vidlicí a ta po roce už moc netlumila, takže byla potřeba pro lepší komfort dofouknout a v zimě taky moc vzduchové vidlice nefungují. A na krosové kolo v této cenové hladině se snad ani jiná než vzduchová vidlice nemontuje a většina se nedá ani uzamknout.
Proc nefunguji? V -20 Suntourka Raidon naprosto bez problemu. V jakych mrazech jezdis Ty?
Jestli netliumila, tak byla prezrala na servis olejove patrony, nebo na doladeni odskoku. Mozna jestli mas negativni vzduch. Jestli jsi dofukoval vzduch na obyc vzduchovce, naopak mas tuzsi pruzeni.
A byl jsi už s tím karbónem v Orlických, nebo na Vysočině ? Tam skáčeš ze záplaty na záplatu a občas to máš zpestřený rygolem. :-) Vzduchovku mám na horácovi, na treku mám nějakou elastomerku. Ty nejhnusnější prdy v pohodě pochytá, na nic jinýho tam stejně není. Takhle se dá po těch hrůzách sjíždět klidně i čtyřicítkou, nedovedu si to moc představit na pevný (taky jsem ji měl, na starším kole). A ráfky to docela snášej (27tis.km bez centrování), kdyby jim ta vidlička neodlehčovala, měly by to těžší...