Je, 250 cm :-)
pokud je mi známo, tak povolená šířka je omezená akorát u přívěsného vozíku (80 cm), ne u kola samotného.
Ne-e. Viz Technické podmínky provozu vozidel po pozemních komunikacích
Můžeš to nějak blíže specifikovat? V zákoně o provozu na pozemních komunikacích ani ve vyhlášce http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/8FF6B685-39BE... šířka bezmotorových vozidel nijak omezena není.
Jasně, ale je tam šířka pruhu a motorových vozidel. Pak už musíš fungovat jako "kdovíco" na povolení.
šířka motorových vozidel je bezpředmětná, pokud se bavíme o bezmotorové tříkolce. Šířka pruhu se týká komunikace, ne vozidel. Samozřejmě si asi nikdo nebude stavět silniční vozidlo, které se nevejde na silnici, že... ale výslovně zakázáno to (asi) není.
To jako mě chceš říct ,že motorová tříkolka nesmi na silnici?Ted se bavím o pomocném motorku s válečkem.
Ale k té šířce ještě, nejlepší je do 80 cm.Protože pokud ji máte ve sklepě, nebo kde jsou dveře je problém s uskladněním.Vím o čem mluvím parkuji přez troje dveře. vchodové,kočárkárna,sklepní koje.A to je práce to mě věřte :-)
Tato přehršel názorů je bezva.Šlo mně právě o to jestli to není omezeno 80 cm.Vidím že je to v pohodě.Jelikož 4 metrového pavouka bych špatně rozpohybovával a vrata mám širší než 80 cm, tak zvolím něco mezi.Všem díky za příspěvek.
Rádo se stalo, až budeš zase potřebovat, tak se s důvěrou obrať, určitě se dovíš spoustu zajímavých a užitečných rad :-))
Greenspeed Gto má v nejširším místě 85cm, zrcátka mi mírně vyčuhují na obě strany, ale 90cm dveřmi projedu. Šířka přes 90cm je zbytečná, žádná sériově vyráběná tříkolka širší není.
Oni asi také ví, proč je nedělají širší. Ona představa jak pravým kolem škrtám o patníky u silnice a levé mi drtí předjíždějící kamion není nic moc.
Tak to nehrozí, už u mojí 90cm široké tříkolky si řidiči všech typů aut, tedy i kamionů dávají sec sakramenský pozor na to, kde a jak mě předjet, takže mnohem větší odstup a v nepřehledné zatáčce či při jedoucím třeba kole v protisměru hezky čekají. :-) Takže čím opticky širší, tím bezpečnější. Bezpečnost je nesrovnatelná proti klasice, kdy mě každý druhý plechovkář lízal zrcátkem.
Asi bych ale nechtěl poslouchat všechno to co si říkají, když tak hezky čekají, aby Tě mohli předjet.
:)
Když si frčím 50km/hod, tak ty nepřehledné situace netrvají zas tak dlouho, pak zpomalím a oni mě v klidu předjedou. Zatím na mě žádný netroubil, z toho usuzuju, že vyložená brzda nejsem. Třeba jako někteří starší pánové v klobouku co vyjedou jednou za týden do města na nákup a v přehustěném provozu zmatkují. :-) Jezdím v podstatě jen na silnicích 3 třídy a městům se vyhýbám a když už musím, tak si hledám trasu s co nejmenším provozem.
Jo a ještě k tomu čekání, ve vyspělé Evropě je to naprosto normální a nikoho to nerozhodí. To jen u nás každý spěchá a každý kdo je pomalejší, tak toho patří vykázat ze silnice. Ty jsou přece jenom pro auta a to jen pro ty, které onoho spěchálka nezdržují, co na tom že překračuje povolenou rychlost.
Moje zkušenosti (z roku 2007 - Nordkapp-Gribraltar jízda) jsou trochu jiné. Třeba severozápad Německa byl horší než je to u nás - totální prasata v bavorácích a mercedesech se tě pokouší zabít každých třicet vteřin. Naproti tomu Francouzi a Španělé sice narozdíl od Němců dlabou na pravidla, povolené rychlosti, čáry na zemi nebo značky, ale nikdy cyklistu neohrozí.
Takže není vyspělá západní Evropa jako vyspělá západní Evropa...