Chtěla bych si koupit crossové kolo do 8 000 (max.9000:o)). Počítám o najetí cca 5000km za rok. Jsem docela v koncích výběr je tak velký,že.....
Hlavně nějaké neporuchové,spolehlivé,...
Možná by mohlo být i levnější fakt nevím :o(
Děkuji
Pro základní orientaci o modelech doporučuju recenze na www.nakole.cz/recenze/category.php3?catg=12. Kola jsou tu uvedena i s cenami. Bohužel, většina je dražší než 8-9 tis.
Pokud máš v plánu najezdit okolo 5000km/rok, tak bych vřele doporučoval investovat o trochu více než 8000kč...určitě to dříve či později oceníš. Ale jinak bych tě nechtěl odrazovat od nákupu "levnějšího" kola, třeba ti poslouží stejně dobře jako kolo za dvacet tisíc..:-)
No ono ani tak nejde o to kolik, spíš v jakým terénu, jak rychle, jak razantně, s jakým nákladem (tzn. i hmotnost jezdce).
tak jezdit chci po silnici i po upravených lesních cestičkách.vážím asi 68kg a rychlost nedokážu odhadnout.Teď se mi do mého výběru mezi 2 Meridami vlažilo ještě Ravo Paramount.
Díky za rady
Sorry, v konkrétních typech kol se vůbec nevyznám. Jen jsem reagoval na Fantomase ve zcela obecném duchu. Snad jen bych doporučil zadní náboj s kazetovým x-kolečkem a ne se šroubovacím. Je menší riziko praskání osky (zvláště při zatěžování zadního nosiče). Ale 68 kg jen tak snad unese i šrobovací.
Jinak se dá samozřejmě jezdit na čemkoliv. Lepší kolo asi snese hrubší zacházení a více vydrží. Při jemném zacházení se i s podprůměrným kolem dají najezdit tisíce kilometrů bez jakékoliv údržby. Akorát to kolo třeba pak nebude ve 100% stavu (ale hlavně že to jezdí, ne?:-) )
Díky :o)
Já jsem lámal zadní osy ve šroubovacích pastorkách i při 58kg, praskla vždycky když jsem ve stoje zabral do kopca proti řídítkům.
Právě čtu knihu "Putování pro nic za nic aneb Na kole i v mačkách v pohodě i v sr..kách (Pavel Knebl z Tiché)" -- cesta do Indie a zpět za 1 a půl roku. Jeli na šroubovacích zadních nábách (kazety se na východě prej neseženou). S plnýma nosičema v horách, taky jsem celkem koukal. Plná oska bez rychloupínáku vydrží víc, ale ne o tolik.. ale taky jen sestikolecko, je to mensi nez sedmikolecko asi..
Dutá oska v kazetě vydrží víc kvůli tomu, že obě ložiska jsou na krajích u vidlice, takže je namáhaná spíš na střih, zatímco u šrobovacích nábojů je jedno ložísko uprostřed a jedno na kraji, takže to jde snáz zlomit. Navíc nosné jsou u kulatiny vždy především okraje, odvrtání středu ji moc nezeslabí. Proto je kolo z dutých trubek, plné by mohly být o něco menšího průměru, ale ne o moc, takže by se vozilo daleko víc železa.
Jasně že kazetový náboje vydrží víc přesně z tohoto důvodu. Ale já měl na mysli šroubovací náboje s rychloupínákem a bez. Trubka samo vydrží skoro stejně jako tyčka, ale možná přece jen trochu víc (oni měli šroubovací náby bez rychloupínáku). .... teda abysme si rozuměli: šroubovací/kazetové=mám na mysli způsob uchycení x-kolečka.
Aha, tak já jsem ještě neviděl šroubovací s rychloupínákem. Právě z toho důvodu, co jsem tady psal (nepodezírám zrovna tebe že bys to nevěděl) se mi to zdá dost špatný nápad:-)).
Co špatný nápad? Teď trochu nerozumím... každopádně šroubovací s rychloupínákem existují, mám i jeden doma. A myslím že existují i kazetové na matku (nebo aspoň když si tu osku někdo vymění, třeba kvůli obavě z krádeže nebo tak)
Připadlo mi logické, že uspořádáme-li ložiska tak, že je osa namáhaná míň, můžeme do ní vyvrtat díru na rychloupínák. Jestliže je uspořádáme tak, že je namáhaná víc, vrtat bychom ji neměli. Zvlášť když jsem lámal i plnou. Proto mě překvapilo, že existujou šroubovací pastorky spolu s rychloupínákem dohromady.
Díky za Vaše rady.Rozhoduji se nyní mezi 2 typy, jeden bohužel dražší než jsem předpokládala.Jedná se o Merida Crossway 8300 (za 9990 Kc)a Merida Cross 5800 SX (8990 Kc).Nevím zda mi bude stačit ten levnější nebo si mám těch 1000 připlatit. Nevíte zda tato značka bude zdražší po vstupu do EU? to bych ho musela rychle koupit :o).Díky