Právě dnes probíhá ve více než třech desítkách českých a moravských měst Evropský den bez aut, jímž končí Evropský týden mobility.
Tak to se plácly přes kapsu. To bude stačit tak zase na namalování pruhů na chodník a doplnění tabulek, které přes zimu ukradli bezdomovci.
Já jsem ale optimista. Možná i nějakej další kilometr cyklostezky přibude. Samo, že zase rozdělením chodníku. Nová výstavba se přeci nevyplatí, když po ní budou jezdit jenom cyklisti!
Souhlasím s těmito akcemi. Nejsem proti autům, sám ho mám (Favouše), ale využívám ho pokud možno na přepravu nákladu a co nejvíc lidí. Je opravdu úchylka, když někdo jezdí pár stanic tramvají autem a sám. To se dá jet i načerno bez lístku. Nejčastější argument je - jezdím autem do práce. Jenže do práce se dá jezdit i vlakem, MHD, autobusy. Jenže se to chce maličko přizpůsobit jízdímu řádu a to se v dnešní době pohodlí nikomu nechce. Lidi si to totiž neuvědomují a ani nechtějí uvědomit.
Jak dál v cyklistické dopravě? Hlavně nebudovat cyklostezky tak, jak se budují dnes. Cyklistické značení by mělo cyklistu vést a ukazovat mu směr kudy dál. Drahé nicneříkající cedulky, kterých je na stezce pár, chybí tam, kde jsou skutečně potřeba (rozcestí), je jich málo (protože jsou drahé) a je na nich minimum informací, nečlení stezky podle obtížnosti terénu, apod. Ten, kdo je od projektantskýho stolu vymýšlí, by si měl nějakou takovou trasu projet od začátku do konce. Schválně, jestli nezabloudí. Proč to neudělat jako pásové značení pěších tras KČT? Kdo vymyslel ty hloupé cedulky, které vůbec nepatří do lesa. Kterou firmu stát tímto krmí?
cyklistycké značení je aktivitou KČT.
Tomu nějak nerozumím. Článek má v záhlaví "bez aut", obsah je o cyklostezkách a aut je plný město. Může bejt, že tu akci u nás nevyhlásili. A na téma cyklostezek už neztratím ani slovo.
Že se nestydíš, takhle zpátečnicky hovořit. Musíš to brát jako symbol! Jako příslib šťastné budoucnosti. Představ si to třeba v padesát let starém Filmovém týdeníku.. A ty hned o tom, že asfalt se vyplemcá na výstavní cyklodálnice krajinou a aut stejně přibyde. To skoro zavání maloburžoazní poraženeckou ideologií. Co, zavání - to přímo páchne!
Kdybych se jen styděl, hanba mě fackuje! Daniela odhalila moji policejní jsoucnost a ty mi teď klneš málem starejch struktur. Ještě že mi končí směna, jinak bych se v zoufalství vhroutil do mazutový nádrže. Ale do zejtra se z toho oklepu a jestli mi advokát odpoví, máš se na co těšit.
Kdyby struktura, ty seš nenapravitelná destruktura!
Kdybys byl struktura, tak se s poukazem na obtížnou dobu vyrovnáš s minulostí a odevzdáš všechny své síly cyklopředvoji, plodně při tom využívaje své zkušenosti z prosazování průkopnických myšlenek. Někdo to ty mladý naučit musí, proč hledat vzory za hranicema. V zemi takových revolučních tradic. Ale ty né, ty že prej ti to nějak neštymuje. Srdcem tomu musíš porozumět, ne hlavou.
Průkopnický myšlénky se prej v bezvýchodný situaci nejlíp prosazujou kopancem. A zkušenosti, jak známo, jsou nepřenosný, každej se rád přesvědčí, že ty kamna pálej.
P.S. A se vzorama na mě nechoď, těch si pamatuju mraky. Sovětské obuvnictví - náš vzor (jeden z nejtrefnějších, Baťa byl břídil)...
<a href="http://www.bbc.co.uk/czech/domesticnews/story... target="_blank">Řidiči se dopravy autem ve městech vzdát nechtějí</a>
Tak jsem si ten článek přečetl. Můžeš mi říct, co je na něm zajímavého?
Jsou v něm jen chronicky známé pravdy.
Odkazy, které jsou u něj, jsou mnohem zajímavější. Alespoň pro mne.
No tak Simonovskemu bych neveril ani nos mezi ocima. To je presne ten samej typek co odmitnul dat ulevy na danich pro hybridy od Toyoty ze by to pry nebylo fer vuci VW.
Dale prosazovac dalsich pruhu na dalnici coz je metoda ktera nikde na svete dlouhodobe nic neresi! Pozor na toho satana! Cyklostezky v jejich podani budou naprosty vysmech.. Naplanujisi si je nekde hezky na Morave u lesa kde jsou uplne na nic. Cyklostezky musi byt v centru mest!
Je to porad o komplexnich reseni. Kus stezky se udela tam, kde to pujde nejjednoduseji, bez nasledneho napojeni a vyreseni krizovatek. Nekdo se napakuje a cyklisti ostrouhaji. Predstavte si to sci-fi, kdyby se prazsky magistrat rozhodl propojit treba Jizni mesto s Vaclavakem bez velkeho prevyseni tak, jak je ted vedena magistrala, coz znamena asi sest kilometru z 200 tisicove nocleharny do centra.
Zatím se staví cyklostezky, aby se mohlo halasně rozhlašovat, že se staví cyklostezky a utratily se přidělené peníze (nejlépe z dotací EU). Až to bude proto, aby se na těchto stezkách co nejvíc jezdilo, pak teprve začneme dohánět naše vzory.