No to je paráda. Vy máte státní normu na stoupání:
http://praha.idnes.cz/cykliste-se-nezapoti...
"Vyhláška stanoví jasně, kolik musí být sklon cyklostezky – šest procent. A to je možné dodržet pouze rampou,"
Já to snad nepřežiju, uááááá.
A já pořád, kde se tady ty rovináři berou. V poslední době třeba borec co dokáže v Rumunsku vyhledat takové roviny, že nastoupá slabých 8% a i ten je v rozporu se státní normou.
Jedinej biker je pro pa s výletem na Křivoklát, tam stoupal slušně.
V tomhle ty obavy chápu, ono 6 % není pro hodně lidí vůbec málo, pokud by to bylo jen na 10 m tak by to nevadilo, ale už třeba na 50 m by mohl být pro lidi problém, pro děti a starší lidi určitě.
Ale myslím, že při troše dobré vůle a chuti by se jednodušší a levnější řešení určitě našlo.
U nás 6% dávaj normálně i lidi před hrobem (nad padesát).
Jo a u toho stoupání pro pa jsem tu chválu přehnal. Dalo mu to tak 12% to už je sice rpotizákonná činnost, ale furt je to málo.
To já mám taky někdy pocit, že když dám kopec s 6 nebo 8% stoupáním, že to snad je už před hrobem :-)
Tak na to koukám a ono to není ani těch 10 m, tak to jekt magořina, že se tím tolik lidí ta tak velké peníze vůbec zabývá. Vydělávat se musí a peníze utrácet taky, co s nima jiného ;-)
Podle normy by se tedy měly zrušit i schodiště delší než 15m! Tam se pěší taky zadýchají, ne? Anebo fšude nasrat eskalátory a výtahy. Stejně tak by se fšechny chodníky měly dle normy označit značkou "začátek chodníku" a "konec chodníku", před přechody dát značku "chodče zastav a rozhlédni se". Před zbylými krátkými schody značku "pozor schody" plus údaj o jejich počtu, délce, stoupání, úhlu a obtížnosti.....
Do pr.ele už s normama a úředníkama.
Asi jsem to blbě napsal, nemyslel jsem 10 m vzálenostních, ale výškových.
Ještě upřesním, ty metry jsou výškové, ne vzdálenostní.
Lelku, tady je to sice asi těch 50 - 100 metrů, ale mohu ti garantovat, že to ani nepostřehneš.
Na ten krátký úsek si ani nepodřadíš, max. si trošku přišlápneš do pedálů.
Dělají tu z komára velblouda, nebo spíše mamuta.
V Praze najdeš desítky daleko delších a prudších stoupání než je tohle a to je v pořádku.
Prostě tenhle argument i celá ta stavba je naprostá idiotština.
Jen vymyšlené důvody, aby se to postavilo.
Spíš bude problém úplně opačný, jak už v tom tématu zaznělo. A to ten hrozný "sešup", který by takto vznikl. Pak se tam rozmázne nějaké neohrabané dítko a rodiče místo aby si nafackovali sami, že ho nedokážou uhlídat, tak budou hledat viníka úplně jinde... A až jejich aktivní advokát náhodou zjistí, že to nebylo vybudováno přesně podle normy, tak kdo to asi tak odnese...? No, "zodpovědný ouřada" asi teda néééé, ale případné vysouzené odškodné pak zaplatíme ve výsledku všichni...
Mě se asi otvírá kudla v kapse...
Proboha, jsou to fakt naše děti?!?
Neudělali někde soudruzi chybu?!?
Mne spíš krká, že úřady se neštítí pojistit i proti škodě, která by lidem mohla vzniknout kvůli úmyslné nečinnosti toho kterého úřadu (viz zimní NE-úklidy chodníků), ale tohle malinké překročení normy je prostě tady asi opravdu nepřekonatelné :-( Proč by nešlo pojistit i tohle ???
Asi to opravdu bude jen záležitost těch peněz, zúčastněných firem a dobře podmáznutých schvalovatelů :-(((
Normální řešení jsem zažil na cyklostezce Neustadt-Sebnitz, tam si ustalala naše dcerka na takovém skoku - je tam krátká serpentina na níž stezka spadne o několik metrů. Nahoře, ještě před začátkem klesání byla cedule: "Radfahrer langsam fahren!" Levné a jasné. Tatínek idiot, že tu holku důrazněji neupozornil.
My, asfaltéři, na rozdíl od vás, bikerů, jezdíme takovou průměrnou rychlostí, že krátké a ostré stoupání nás nebezpečným způsobem katapultuje, čímž ztrácíme kontakt s vozovkou a stáváme se nezvladatelnými.
Instalovat do mist predpokladane katapultaze site s okapem, aby ten protlak nezaneradil stezku, by bylo jiste levnejsi, nez stavajici reseni.
Pripadne by hned za ostrym stoupanim (smerem nad vodu) cyklostezka prudce zahnula a amatersti kameramani by tam tocili svoje pokusy do Nevahej a toc...
Ja chci taky asfaltove cyklostezky se stoupanim do 6 %! A to zejmena tady:
http://www.bikemap.net/route/875899
http://www.bikemap.net/route/875892
Tady jim ty normy taky trošku "utekly":
http://connect.garmin.com/activity/75362457
Vždyť se do těch norem všechno v klidu vejde. I třeba tahle trošku kopcovitější vyjížďka v Jeseníkách nemá stoupací index na celou trasu ani přes 4%
http://data.mlok.net/gps/jeseniky/profil2.PNG
A ty Tvoje trasy jsou proti tomu rovina, to zdaleka nebude mít ani polovinu té normy, tedy 3%.
Já bych měl jednoduché řešení. Dal bych tam schody. Nešikové a malé děti slezou v obou směrech (i když ty děti možná ani ne, na Koridě v Plzni jezdil schody pod divadlem na malém kolo cca 5-6 letý kluk a jak je na pohodu dával), tím se vyřeší bezpečnost větší rychlosti.
A kdo umí nebo má vhodné kolo, tak to dá i směrem nahoru. S vhodným kolem stačí prostě jen šlapat:
http://www.youtube.com/watch?v=fYt6IqaHk_Q
Teď jsem si uvědomil, že jsem v ilegalitě.
Když jedu na kopec nad vidlákovem, tak se občas zcela výjimečně a objektivně nutně (např. doprovod začínající bikerky apod) octnu ne vlastní vinou a s krajním odporem na úseku cesty, na které jsou ty Vaše srandovní žluté ceduličky "cyklozteská" )fuj ani to neumím říct) a je tam podle tachometru až 14%.
Tak alespoň mám nějakou ilegální činnost proti státní regulaci.
Jako že začneš srovnávat kopce na 3% (nebo kolik to bylo), aby splňovaly normu?!?
Už na tom určitě pracuje :o)
Časem se dostaneme do kýženého stavu, kdy všechny cyklostezky (cyklotrasy) budou splňovat základní kritéria: Maximální stoupání 3 promile bez vyjímek (cyklotrasy pro bikery 5 promile); minimální rádius v zatáčkách s příčným sklonem 3% 150m (cyklotrasy 75m, ovšem s omezením rychlosti, aby hodnota nevyrovnaného příčného zrychlení nepřekročila 0,25 m/s2); zcela bezstykový (kontinuálně litý) asfaltobetonový povrch, přebroušený na drsnost Ra 12,5; šíře jednoho jízdního pruhu minimálně 4m (aby cyklisté za jízdy vedle sebe mohli nerušeně konverzovat a nepřekáželi rychlejší/pomalejším); oddělení jízdních pruhů hmatným pásem šířky 0,75m; provedení všech křížení mimoúrovňově; odstranění jakýchkoli umělých překážek v okolí trasy do bezpečné vzdálenosti min. 3m (veřejné osvětlení, stavby, ploty, mobiliář atd.) a odstranění přírodních překážek, nejlépe zcela mimo dohled (stromy, keře, skály, řeky, jezera .....).
Vítejte v budoucnosti :o)
Očividně máš cosi společného se železnicí ale na zabezpečovací systém, popřípadě AVB (automatické vedení bicyklu) jsi zapomněl!