Počasí nám dává znát, že začíná hlavní cyklistická sezóna. Lidí na kolech přibývá, a tak je na čase vytáhnout mapu a najít nějaký zajímavý cíl pro výlet na kole. Dnes se podíváme do okolí Brna.
Brno a cyklisti
Musím uznat, že Brno opravdu nemá rádo cyklisty! Dneska jsem jel na kole do Brna, jel jsem od Vyškova a do středu Brna se nedá jinak dostat než po městském okruhu a kličkovat mezi auty. Je to hrůza, když i u nás ve Vyškově, což je malé město se budují cyklostezky, tak nechápu, proč už s tím taky něco v Brně neudělají. Vždyť tam vede jen cyklostezka č.5 z jihu na sever, jinak jsou to jen takové nevýznamné místní stezky. Nejlepší je v tomto ohledu Ostrava, mají tam nádherné vyasfaltované cyklostezky.
Za Brnem je to lepší, doporučuji jet např. z Podolí na sever přes Mariánské údolí do Ochozu u Brna nebo zajet do Moravského krasu, projet si okolí Adamova, Blanska, Jedovnic, Křtin atd. To už je lepší, než to smradlavé město bez stezek pro cyklisty!
Že ty nemáš rád Brno ? :-))
Ale mám, docela jo, když už tam denně dojíždím za studiem a je docela dost možné, že i v budoucnu tam budu pracovat. Ale jako cyklista Brno nemám rád, protože Brno nemá rádo cyklisty! :-(
Kam konkrétně je problém dostat se s kolem?
http://www.brnonakole.cz/v-brne-na-kole/cyklomapy/
Zde je vidět, že prakticky kamkoliv je třeba jet mimo cyklostezku či vyhrazený pruh MAXIMÁLNĚ pár set metrů. Cyklisté mohou na všechny radiály, mohou do pěší zóny v centru a mohou do spousty jednosměrek, i tam, kde je to nepřehledné, nebezpečné, a zbytečné, protože objízdná trasa je jen o pár desítek metrů delší.
No a pak tu jsou perly jako cyklopruh přes Kameňák. Naprosto katastrofální nedostatek míst k parkování (de facto sídliště bez parkovišť), pruhem projedou asi tak dva cyklisté za rok, protože je to prudký kopec odnikud nikam. Ale hlavně že máme dalších x km cyklopruhu.
jak to myslíš : "cyklisti můžou do pěší zóny"... Ke mně mají poliši na Masaryčce vždycky výhrady...pokutou zatím jen vyhrožují. Jedu průměrnou rychlostí 6km/hod.
Tak jsem to dnes nafotil.
Od 0 do 24 hodin je tam pěší zóna pro dopravní obsluhu a cyklisty. Takže tito tam můžou pěšky.
Pro všechny ostatní je tam asi teda normální silnice.
Úplně obráceně, do pěší zóny je povolen vjezd jen vozidlům vyznačeným ve spodní části dopravní značky, takže jen dopravní obsluha a cyklisté tam smí jet, jinak žádné jiné vozidlo.
To by tam muselo být "mimo dopravní obsluhy a cyklistů". Pak by platila pěší zóna pro všechny mimo dopravní obsluhy a cyklistů.
Stejně tak, když je zákaz zastavení a pod ním tabulka "mimo dopravní obsluhy", tak zákaz platí pro všechny mimo dopravní obsluhy.
Myslím, že se tam zajedu policajtů zeptat:-)))
Popis takové značky říká:
"Pěší zóna" (č. IP 27a) a "Konec pěší zóny" (č. IP 27b), které označují oblast, například část obce určenou především pro chodce; ve spodní části značek se vyznačuje vhodným nápisem nebo symbolem, kterým vozidlům je vjezd do této oblasti povolen a popřípadě v jaké době."
A tomu ještě platí:
"Do pěší zóny je povolen vjezd jen vozidlům vyznačeným ve spodní části dopravní značky"
Myslím, že to nebude tak hrozný, v každém větším městě jsou místa s větším či menším problémem pro cyklisty, ale určitě ne nepřekonatelným. Ve městě se prostě musíš přizpůsobit běžnému provozu.
popis cesty na Babí Lom je úplně mimo realitu. Popíšu cestu od Lapače Lelků (podle další verze "Lelkovadla") . Tam se dostanete podle map. Odtud pár metrů po asfaltu směrem k Lelekovicím -> uhnout doprava, leč nee na širokou lesní cestu, nýbrž na úzkou stezku, odbočující dřív. Po ní až pod věž.