Na kole jezdím již mnoho let, vyzkoušel sem několik cykloservisů se střídavými výsledky.Mám už ten svůj, který je nedaleko mého bydliště na Chodově. Zajímá mě jaké máte vy zkušenosti se svými servisy? Nemusí to být v Praze. Zápory a klady, možná názory na vylepšení jejich práce. Nejlépe s čím špatným jste se setkali při návštěvě cykloservisu. Dělám průzkum názorů cyklistů k tomuto tématu.Díky za příspěvky a ohlas
Servisuju sam doma - vetsinu. Kdyz udelam vyjimku, byvam tak z 50 % neprijemne prekvapen.
Takže se svým servisem seš spokojenej? :-)
Ani ne, ale co se da delat, ze? 8-)
Tak to já si svého servismena docela chválím, umí rozebrat a zase složit i nesložitelný "hodinový strojek" v řazení, jenom to centrování mu moc nejde :-))
to musím opravdu do servisu
Zatím jsem měl kolo v servisu pouze jednou a ještě k tomu jenom s takovou blbostí, na kterou jsem neměl to správné nářadí. Pro servis práce na 10 minut...
Zatím si ale na kole dělám všechno sám, i úplně nové hydry jsem kdysi zvládnul poprvé v životě naplnit sám, jen podle návodu ;-)
Horší to jednou bude s centrováním, a hlavně celým novým výpletem, na to si tedy netroufám. Předpokládám ale, že tohle je jedna z těch úplně základních věcí, které by všechny ty servisy z nápisem "cyklo" měly umět na jedničku, takže asi bude úplně jedno kam to někdy v budoucnu donesu... Nebo ne ? :-)
No ona i ta jednička může být buď s hvězdičkou, nabo také s odřenýma ušima. (ty odřené uši mívá pak zákazník, který nevybral dobře)
:o)
Vypletení kola není zas tak drahá záležitost abych to s pohrdáním nevzal a nehodil do servisu jiného ;-) Ale naštvaný, kvůli zdržení v tom "špatném" servisu, asi budu i tak :-)
Kdyby mi tam ale poničili už něco dražšího, tak bych se asi vztekal, a to hodně...
Já v servisech žádnej názor na práci už neprojevuju od doby, kdy se mi nelíbilo vycentrovaný kolo (naměřil jsem hodinkami skandálních 0,15 mm) a mechanik měl pak k mým výhradám výhrady dost neuctivý. Byl o hlavu větší a tak o 30 kilo těžší.
Pokaždé, když jsem měl kolo v cykloservise zde ve městě, tak mi na kole něco pokazili. Jednou dotahovali misku středu jen z lenosti z jedné strany, podruhé nedotahovali prozměnu vůbec nic nebo ohnuli a omlátili kliku a ani si nevšimli při prohlídce rozcentrovaného zadního kola, ačkoli jsem je před tím na to upozorňoval. Od té doby si snažím, pokud to jen trochu jde dělat vše rovněž sám. Raději jsem si koupil profi cyklonářadí a hraji si s tím sám než se pořád rozčilovat nad fušerskou prací někoho jiného.
Jediný servis, který mě velmi mile překvapil přístupem i předprodejní přípravou kola a kvalitou práce byl Šírer v Berouně, kde jsem kupoval tandem. Udělali a na kolo namontovali vše naprosto precizně a kolo bylo naprosto perfektně seřízené.
ahoj, nevím jestli ti to pomůže, já jsem ze Strašnic, kolo jsem si koupil od Authora v areálu Vinice a moc šikovnej servisman - berou kola i jiných značek a nevím jestli se ke mě nechová tak že jsem tam koupil nové kolo ale na kole které se dá seřídit a opravit je docela dost machr a umí vše popsat, u servisu můžeš být přítomen.
Co to znamená, že umí vše?
- umí servisovat Mavic a Fulcrum kola? což například znamená, že musí mít Mavic olej na ořech (v Plzni třeba půlka servisů ani neví co to je a jen pár ví a olej má)
- zvládá všechny druhy hydraulik i méně běžné typy s obtížnějším odvzdušněním?
- má frézky na všechno (dosedací plochy vidlice, rámu, střed, hlava, atd.)? Už tohle zdaleka nebývá samozřejmostí
- má tensiometr? běžná kola zkušený servisák zvládne i bez něj, dráty typu Mavic Cmaxů bych servisákovi bez tensiometru tedy nesvěřil (já ho mám doma, takže to neřeším)
- poradí si s čepy zadní stavby a výměnou ložisek (je třeba mít na to opět speciální nářadí)?
- zvládá servisovat i obtížněji servisovatelné vidlice typu Talas? tohle také už rozhodně není zcela běžné
- zvládá servisovat tlumiče včetně Foxu? tohle je už spíše ojedinělé, málokterý servis to umí a má vybavení na tlakování tlumicí části dusíkem
Servisů, které umí všechny popsané úkony znám jako šafránu. Kupříkladu Bikelive.
To, co zvládá každý servis, tedy základní jednodušší věci, tak tam není nic jednoduššího si to udělat doma sám.
Bikelive v Praze - u 5. kvetna?
Jestli ano, budu se tam muset nekdy mrknout...
Já tam osobně nikdy nebyl, pro mě trošku z ruky. Už jsem tam měl ale třeba tlumič (posíláno poštou) na výměnu komory (měnil jsem z high volume na standardní).
Umí i další zajímavé věci jako třeba změnu interního nastavení Fox tlumičů (asi umí i RS, to z hlavy netuším). Což je super, protože tohle třeba u Švece (jediný autorizovaný servis Fox) vůbec nechtějí dělat (i přesto, že to umí).
Ale, no tak! Ovečka píše, že koupil seřiditelnýho Authora a na něm takový vifikundace nejsou.
8-)
Jinak to nebylo nic proti Ovečce. Jen jsem chtěl ukázat, že opravdu dobrých servisů, co zvládnou i složitější věci je v ČR minimum.
Uz delsi dobu se mi nestalo, ze by se v servisu kolem meho kola nesebehli a nevyptavali se na to a na ono...
To pak clovek tezko pozna, jestli je proste zajima nezvykla masina, nebo jestli vidi poprve Deore prehazku. 8-)
Díky za info,
konečně konkrétní informace. Samozřejmě většina nás, má běžné závady, které je možno opravit i doma. Ty zmíněné speciální závady, na né tak běžném dílu, by měl svěřit do servisu. Je otázka, kam a jak to udělají...a další zda se běžnými opravami a seřízením chtějí všichni zabívat. Je potřebí nářadí,místo,čas a hlavně šikovnost! Něco se lze dozvědět na netu,ale chce to praxi a zkušenost.Ale mnozí to zvládají.Chtěl sem jen zjistit, jak jste spokojení se službammi cykloservisů...
Já tomu už zase nerozumím. Když si chtěl jen zjistit, jak jsme spokojeni se službama servisů, tak proč se ti nelíbilo, když jsem ti napsala, že jsem spokojená?!?
Spíš mám pocit, že ty tak nějak nevíš, co chceš a když to nedostaneš, tak prskáš.
:o)))
ano vše co jsi popsal servisuje Author značkový servis, je to taková továrna na všechny kola včetně těch okolo 100 litrů. Když si tam koupíš kolo tak máš servis u kterého můžeš být a cena za hubičku. Po záruce díly a 150-400 Kč hodina práce podle typu lékařského zákroku na tvém miláčkovi :) ale když mu dáš jednou něco na ruku navíc příště to máš skoro zadarmo :)
Ha! Ten dotaz už tady byl a zahrál se do ztracena!
Kolik dáváš do obálky (tzv. všimné???)
No vidíš a já ti to nevěřím ani náhodou (třeba hydraulickou část Fox tlumičů neuvěřím ani omylem). V okolí mám několik značkových servisů Authoru a půlku z toho seznamu (některé nědělají z toho seznamu téměř nic nebo dokonce vůbec nic) nědělá ani jeden.
A naštěstí si tedy Authora koupit nemusím. V kategorii fullů jsou to opravdu tragédi, za tolik let a ještě nedokázali nabídnout jediného pořádného fulla (ty poslední A-Ray už nejsou tak hrozné, tam bych to charakterizoval jen jako ne moc dobře povedená kopie osvědčeného typu přepákování).
Co má ale Author špičkově zmáknuté (a to myslím vážně bez ironie) je marketing. Jak dokázali zmasírovat a zcela zblbnout tolik lidí (až tolik zmasírovaného zákazníka jako jsi ty jsem ale už dlouho neviděl), tomu říkám špičkový obchodní úspěch.
A díky tomu ještě často za extra přepálené ceny. Kdo umí, ten umí, to se musí v tomhle ohledu nechat.
Máš vůbec představu co obnáší servis Foxe, zvlášť tlumičů. A to nemyslím jen technickou náročnost a náročnost na vybavení servisu (tlakování dusíkem tlumící části na velké tlaky).
Ale také to, že jediný autorizovaný servis Foxe je Švec a pokud nechceš přijít o záruku, tak v záruce musíš dávat servisovat Foxe k němu. Servis je to schopný, ceny ale šílené.
A ještě jsem zapomněl to předělání interního nastavení Fox tlumičů, to už nevěřím tuplem. To mimochodem nedělá ani Švec.
Jen nápad: Nebylo by možné servisovat ty tlumiče v Německu? Nevyšlo by to levněji?
Nevyšlo. V zahraničí je servis drahý. Já třeba u Švece nikdy nic neměl, ty prachy bych jim za to nedal.
Vidlice mám všechny upravené, takže servis v tuning-testu za velmi dobré ceny a hlavně pokud chci držet perfektní citlivost upravené vidlice, tak to ani jinak nejde.
U tlumičů to mám jak u kterého. Vozím upravený tlumič z TF tuned (anglická firma, pro tlumiče něco podobného jako úprava vidlic u tuning-testu).
Takže u tohoto tlumiče musím tlumící část servisovat u nich (a to za draho, ještě dražší než Švec). Za tu funkci mi to ale stojí.
Navíc tlumící část se u tlumiče neservisuje tak často, já dávám jednou za dva roky.
A vzduchovou část (ta je třeba servisovat o něco častěji, třeba jednou ročně) udělá kde kdo, ta se dá i doma (tam se nic dusíkem netlakuje).
A pak na některých kolech mám neupravený tlumič (jedno moje, jedno manželky) a to mi odservisuje můj prodejce, kde jsem kupoval všechny fully a to za superlevno díky tomu, že jsem tam bral už více dost drahých kol.
Je tam schopný mechanik a i Fox tlumiče umí (je vyškolený přímo u Foxe), ale je to malý krámek trošku specificky zaměřený (třeba hodně levná kola vůbec nevede), takže přes sezonu stíhá sotva svoje zákazníky, tedy nelze doporučovat vůbec jako obecný servis.
Tohle je v mojem okolí pro servis Fox tlumičů vyjímka, neznám v okolí jiný servis, co by uměl Fox tlumiče. Vyjímečně ještě někdo zvládne některé části u RS tlumičů.
A ve zmíněném Bikelive jsou ceny servisu tlumičů už přijatelné a umí tam lecos. Někteří kamarádi tam tlumič posílají (nemají kola z toho krámu co já, takže na ně nemusí mít ani čas a ještě by tam měly servis stejně o hodně dražší než já) a spokojenost.
Já tam měl tlumič jednou a to na výměnu komory z high volume za standardní (změna charakteristiky pružící vzduchové části) a také v pohodě.
A co ještě dost zdražuje servis v zahraničí je poštovné. Pokud chceš balík pojistit (a to chci) na cenu tlumiče (což bývá kolem 10tis.), tak poštovné je dost drahé.
Do Německa o něco levnější než ta Anglie co posílám, ale pořád to cenu prodraží.
To už i ten drahý Švec u nás pak vyjde levněji.