Při výměně oleje v náboji jsem zjistil, že z původní náplně (uvažuji, že tam bylo 0.025l) mi tam po jednom roce provozu zbylo tak 20%. O tolik jsem vypustil více výplachového oleje. Během sezóny jsem pozoroval únik oleje kolem simerinků, ale nepřikládal jsem tomu velkou váhu. Tak bych se rád zeptal "Rohloffáků", jaká je jejich praktická zkušenost s únikem oleje během roku. Náboj mám ještě v záruce, takže bych eventuálně využil možnost reklamace.
Dík
mam to uplne stejne. Jednu dobu jsem mel unik vetsi - pri vymene kotouce jsem musel odvrtat dva srouby, co drzi axel plate a nez dorazily nahradni, jezdil jsem bez nich - vzniklejma dirama unikal olej....
bavil jsem se o tom myslim s M, ktery mel info od rohloffu, ze by nemelo vadit ani kdyz olej v prubehu sezony unikne vsechen (pokud se nebavime o extremnich podminkach), staci, kdyz se pak prevodovka proplachne cistici emulzi a znova naplni, protoze na samotnem ustroji zustane dostatecne oleje k mazani (pokud to nebyl M, tak se omlouvam za mystifikaci)
nejvic ti k tomu tady asi rekne M, ktery mel cely rohloff rozebrany...
Jo a ještě mám jeden dotaz do diskuze. Používáte pouze originální olej z Rohloffu? Zkusmo mi vychází cena za 1 litr 5200 Kč (sada stojí 270Kč, počítám výplachový a mazací za stejnou cenu). Nedal by se použít i automobilový převodový olej?
pouzivam original rohloff... vicero nas koupilo litrove baleni (olej i cistici emulze) a rozdelili jsme si to. Cenove to vyjde nesrovnatelne lepe, ale pro jednoho je litrove baleni az moc velke...
Je nějaký důvod, proč by měl být origo lepší než převodový?
Je nějaký důvod šetřit na oleji, když jsem dal za Rohlloff okolo 1000 €?
Já tedy naštěstí tohle neřeším. Zrovna teď mi přistála na stole sada na výměnu. Každý rok na jaře mi ji tchyně koupí jako dárek!
Ale to, že rohlík běhá i bez oleje jsem také slyšel a nebylo to od M.
Tak nějak nemám rád, když ze mě někdo dělá pitomce. Platit několikanásobek ceny za úplně obyčejné mazivo není můj styl;-)
Dej mi se zárukou rozbor jiného adekvátního oleje... A já Ti obratem vyplatím tisíc korun odměny a Tebou doporučený olej budu používat, hm?
Pochop, na 99,9% máš pravdu, ale já prostě nejsem tak bohatý, abych těch dvacet tisíc vyhodil oknem.
Momentálně jsme to sklukama vyřešili společným nákupem takže mě to ještě nejméně pět let bude jedno. A pak se tím budu opět zabývat.
možná jo. Přemejšlel jsme o tom v bejvalý práci, jenže jakej? Měli jsme do bagrů apod. na skladě asi 15 druhů převodovýho oleje. Každej jinej. Kterej? A riskneš to při tý ceně? Ty tři deci, co jsme koupil, když jmse s esložilis klukama nevyšly ani tak moc draho a dáváš tam jen trošičku.
Ty musíš vědět, jestli se vyplatí šetřit a risknout to...
Na týhle debatě je vidět, že nás ty rozvojový země přece jenom za těch 40 let nestačily infikovat :D.
Být tahle debata v Rusku tak by jsme se bavili o nejlevnější náhradě originál oleje, ředili by jsme vazelínu a bouchali by jsme do toho kladivem.
Být to někde v Sahelu nebo jinde tak by jsme se o to nebavili dokud by to úplně nepřestalo jet a pak do toho bouchali kladivem.
Být to v číně nebo vietnamu tak by jsme koupili jeden kus, už dávno to rozebrali a dnes by jsme měli Rohhlof nebo Rohllof který by stál 10x až 100x jen míň a potřeboval by jednou za měsíc dolít čtvtlitru použitého oleje z fritáku .....
"Být tahle debata v Rusku tak by jsme se bavili o nejlevnější náhradě originál oleje, ředili by jsme vazelínu a bouchali by jsme do toho kladivem." Tak dobře to tam znáš? Si tam někdy byl nebo to máš z doslechu nebo z televize???? Už za druhé světové války německej Wehrmacht zamrz se svou slavnou složitou technologií u Moskvy. A Rus jel furt...Ty Rusy bych tak nepodceňoval. Obvykle v jednoduchosti je i síla.;-)Ohledně rozvojových zemí si přečti ted´ v jedné z posledních Cykloturistik. Nyní sbírají stará kola pro celou Afriku po celé Evropě v jedné agentuře či charitě a svážejí je odtud tam. Tam je repasují a ta kola ještě odvedou kolik služby. Na kola či rikši jaká mají tam, bys valil voči.Maji i Rikšosanitu.;-) Do ničeho nebuší kladivem a vyrábějí kola i z bambusu.;-)...Mimochodem s tou charitou na sběr kol se divím, že to tu na serveru ještě redakce nevyvěsila.....myslím, že by se tu posbíralo hafo kol....;-)..ach ta naše evropská pyšnost.. za chvíli nás pro ní předběhne i ta Afrika...;-()
Jestli ti sákne přes gufera, pak to nebude žádnej silně aditivovanej zázrak, jehož většina by měla zůstat na zubech i v klidu strojku. Zkus vzhledově porovnat viskozitu třeba s PP80.
Je to řídký olej, už od pohledu nic speciálního. Obsahuje nějaké pevné částice, které se po delším stání usazují na dně jako kal. V návodu píšou "protřepat". Klouže to ale pěkně. A Rohloffové se ohánějí tím, že kromě oceli je v náboji k přenosu momentu na plášť náboje použit silon. Nebo nějaký jiný plast, ale připadá mi to jako silon. Takové válečky cca 5 x 7 mm. Právě ty prý vyžadují nenormální mazivo. Já si myslím, že by to jelo ať už bych tam nalil cokoliv, i ten olej z rybiček. Ale zkoušet to nebudu :-)
Dík všem za příspěvky, pokusím se to teda shrnout.
Olej uniká všem a není to na závadu - vyřeším to doplněním v průběhu sezóny.
Používat jen origoš olej - myslet si můžu co chci. Pokud by někdo z vás kupoval oleje (výplachový i mazací) dejte mi vědět, rád se přidám k nákupu většího balení.
Je to normální. Alespoň u mne. Když jsem na jaře vyjel a bylo zima a pak přes poledne se černý náboj zahřál, normálně to z něj teklo. To, že to nevadí píšou i v manuálu. Nadšený z toho nejsem, ale zjevně to ničemu nevadí. Když jsem měl převodovku rozebranou po asi dvaceti tis. km z čehož tak půlka byla ujeta s minimem oleje, vypadaly kolečka jako nové.
http://damika.cz/foto/2010_08_23/slides/2010_08...
http://www.upmas.cz/cs/obsah/zkusebny
... třeba by doporučili vhodnou náhradu.
Co ´ste to za našince, dyš tam nemáte známý?
8-)
Všem rohloffákům pro info.
Tak jsem nakonec nevydržel s nervama a poslal v záruční době nábu na opravu. Vrátilo se mi to včera a podle servisního záznamníku v Rohloffu vyměnili těsnění. Jsem zvědavý, jak dlouho to vydrží.
Vsadil bych dost hodně na to, že v situaci kdy se náboj náhle zahřeje (třeba ze sklepa hned na sluníčko, kolo opřené hodně zešikma aby hladina oleje byla nad okrajem gufera) tak to poteče stejně. A fakt si myslím, že to nevadí. A zajímá mne co zjistíš.