Přátelé a kolegové, plánuji absolvovat trasu Praha - ČB s časovým limitem (nejspíš 12 hodin). Trasa vede podél Vltavy. Chtěl bych poprosit znalce místních silnic o případné nápady na korekci. Pojedu to na lehokolové silničce, kterou momentálně dodělávám, takže bych poprosil o korekci po silnicích.Pokud byste navrhovali korekci, napište mi i proč. Děkuji
Zatím mám trasu plánovanou zhruba takto
http://www.trekview.cz/trekview/index.php?agpx...
v té trase si pro leoší přehlednost, vlevo dole vypněte "Body trasy"
Pokud si pamatuji, jel jsem ůsek Vrané n/Vlt - Březová - Davle asi před šesti lety. Nevím, jak je to dnes, ale v té době byl sjezd z Oleška do Davle v dost dezolátním stavu a vlastně tam vůbec nebyl asfalt. byla to jen obyčejná lesní cesta. Navíc je to dost velké převýšení. Asi bych se raději tomuto úseku vyhnul a vzal to po rovině podle řeky. I za cenu, že se budeš pohybovat na silnici s vyšším provozem. Stejně na ní v Davli musíš najet a jet po ní až do Slap. Pokud pojedeš přes Březovou, bude Ti to trvat dvakrát tak dlouho. Jinou trasu z Prahy tímto směrem asi nemá cenu hledat. Držel bych se na levém břehu Vltavy.
Vltavu bych osobně eliminovala. Spíš bych se držela přes Brdy na Příbram - Písek.
Vltava je zařízlá - cesta vede do Skochovic a tam silnice končí. Komplet (tedy myslím pravou stranu bez provozu, ne levou, kde vede silnice). Musíš se stejně na ty Brdy vysápnout.
Anebo se držet po druhé odnoži Greenways přes Benešov a Tábor.
Úsek Zvíkovské podhradí - Kostelec n. Vltavou:
pokud netrváš na Varvažově a Nevězicích (nebo Orlíku)tak doporučuju jet zprava.
Křižovatka Zvíkovské Podhradí odbočit vpravo na č. 121 (směr Milevsko) dále odbočit vlevo směr Sobědraž, projet Sobědraž až k silnici č. 19. Dále vpravo na 19. a hned vlevo na Přílepov. Dále pokračovat podle původní trasy.
Plus: Vyhneš se poměrně velkému stoupání od Žďákovského mostu a frekventované silnici č.19
Mínus: Z důvodu omezení na Žďákovském mostě je provoz vozidel nad 13t převeden na silnici č.121 (ale po té bys jel stejně)
Mně ti to člověče nejde načíst, napíše po chvíli že je to moc velký, že může načíst jenom dvě mega a zůstane jen mapa bez čáry.
Takže jenom upozorňuju, že most mezi Týnem a Neznašovem je pořád ve stavbě, nejde rozumně obejít a objíždí se přes Bohunice a Všemyslice.
Dík, ale teoreticky tam tudy již nepojedu, trasuji to z Albrechtic na Temelín, kolem elektrárny a až na Hlubokou po hlavní.
Ta hlavní co píšeš (JETE - Hluboká) je dost rozbitá a trochu s autama co jezdí rychle, ale má asi metr širokou krajnici, takže nebezpečná není. Zahoří - Albrechtice - Všeteč - JETE v pohodě, ale rovina to není, vlnky pořád nahoru dolů. Jedinej trochu větší kopec z Albrechtic do Všeteče, ale dá se v pohodě.
Jak píše Radka, Benešov - Tábor.. ale není to tím zapeklitým kaňonem Vltavy jak chceš ty, ale já bych to asi neviděl schůdně.. ty Skochovice tam je konec světa.. Na horském kole jo ale leho silniční neee Já jezdím na chalupu do Jižních Čech.. Praha - Jílové u Prahy, Neveklov, Sedlec - Prčice, Jistebnice, Opařany.. je to 95km a čistý čas jízdy 4,5 - 5hod. Po E 55 jsem jel jen jednou a už nikdy.
Kaňony, Stochovice, E55, člověče nevím jestli si to s tím dobrodružstvím moc nepřehnal, bude to asi dost drsný a chce to přípravu.
Kdybys to dokázal a natáhl to ještě k nám do vidlákova (pozor - šíleně náročná cyklostezka z CB na 20km nastoupe dobrých 200 m) tak bychom Tě uvítali chlebem a solí a připravili nějakou besedu o tom dobrodružství v domově důchodců nebo tak.
Jasně, chápu, u vás ve vidlákově byste chtěli slyšet něco o cyklistice a ježdění na kole. Tam se vyskytují zřejmě jen lidé spíše než cyklisté, tak se zabývající taháním břemen po horách ve tvaru kola (veř že i tady, na cyklistickém fóru, bys našel spoustu rad, že batoh se nosí na zádech lépe) a tak by se měli nazývat šerpové, než bikeři. Jen pro usnandění hledání, malá nápověda.
Jízdní kolo se používá k ježdění a dokonce jsme dnes i tak daleko, že můžeme jezdit po různých površích, jako je asfalt, hlína, tráva a dokonce i udusaný písek. Někteří jedinci to zkoušeli i v neudusaném písku, ale dopadlo to stejně jako v těch horách, tahali zase nějaké břemeno ve tvaru kola na zádech (prý jim zase neříkali bikeři , ale mleli něco o dromedárech).
Jinak je zde i spousta cestovatelů, nebo dokonce i sportovci, na "jízdních" kolech, kteří vám ve vidlákově udělají rádi přednášku o sportování a cestování, jen mám obavy, že to nebude zdarma. Možná by šlo ale využít evropské dotace na rozvoj vidlákova. ;o))))
Ten trekview nějak furt nefunguje, tak jsem tu trasu dal na bikemap
http://www.bikemap.net/route/859192#lat=49.6374...
Ráno jsem se na trekview díval a šlo to, a teď před okamžikem to jede taky.
S trasou ti nepomůžu, nejsem místní nikde podél trasy, ale ten nápad s takovou trasou mě zaujal.
Držím palce a doufám, že se potom podělíš zde o zážitky.
No tahle trasa vůbec není jednoduchá, to si dal Holfi zajímavej úkol. Podél Vltavy nikdy nešla souvislá silnice z Budějovic do Prahy, jenom koňský pěšiny pro vlečení lodí proti proudu a ty zmizely s přehradama vltavský kaskády (pokud v tý době ještě vůbec byly). A terén kolem hodně zvlněnej a roklovitej. Bude to mít náročný. Tohle není Labe, Morava nebo Bečva v širokým údolí. Jsem taky zvědav, Holfi.
Taky jestli jsi se na tu Holfiho trasu díval, tak to tam má po hlavní do Štěchovic a pak Štěchovičákem nahoru.
Já osobně se teda přiznám, že tudy bych nejela, i kdyby mi platili zlotem...
Je tu hnusná úzká silnice s poměrně značným provozem.
Praha - Štěchovice a Hluboká _ Budějovice jsou taky jediný úseky, kudy cesta vede opravdu podél řeky. Celá ta trasa je spíš na seakajak než na lowracer. :-))
Prave jsem chtel navrhnout drobnou upravu dopravniho prostredku. Treba http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://i...
nebo http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www...
Neděláte z té cesty příliš velké drama? :-)
Nějakých 155 km a asi 2000 nastoupaných metrů, není to sice moc podél Vltavy, ale celkem přímo, je možné trasu ještě trochu zkrátil, ale znamená to jet víc po silnicích 2 tř.
http://www.bikemap.net/route/860396...