Už jsem se na to ptal highlandera, ale zeptám se ještě dalších zkušených.
Tak jsem konečně začal projíždět leho. Jezdí dobře, jen mám jeden problém. Jde mi dost ztuha řízení při zatáčení. Hlavně je to znát při vyšších rychlostech a je to dost nepříjemné. Dělá to normálně a budu si muset na to zvyknout, nebo je někde chyba? Vidlice bez zátěže funguje normálně a otáčí se bez odporu. Je tam přímé spodní řízení a sedadlo nedrhne o představec. Napadlo mě ještě že by to mohlo být tím, že mám sedadlo nadoraz směrem ke šlapáku. Takže váha je hodně vepředu na vidli a ta pak jde ztuha. Zkusím posunout seadlo dozadu, ale nevím o kolik to půjde, abych ještě dosáhl na pedály bez problémů. Napadá vás něco?
První věc ke kontrole je hlavové složení. Kuličky si vymačkají důlky v poloze rovně a když pak tvou vahou v těch důlcích drží, nechce se jim ven, takže na zatočení musíš překonat určitý odpor. Na lehokolech téhle konfigurace se dá odpravit hlavové složení celkem rychle - na předním kole je velká zátěž.
Teprve pokud by nové hlavové složení nepomohlo, hledal bych nějaké deformace rámu kolem hlavy, ale muselo by to být něco pružného, co se projeví jen při zatížením, ale bez něj se to vrátí do normálu a vidlice jde zlehka jak píšeš. Takový problém se hledá dost špatně. Spíš bych sázel na ty ložiska hlavového složení.
Díky za rady. Shodli jste se v podstatě všichni, že problém bude v hlavovém složení. Zkusím se na to podívat a uvidím co se s tím dá dělat. Bude to ale vyžadovat složitější úpravu, protože stávající trubka je trochu vymačkaná. Takže asi budu muset převařit novou trubku.