Najde se někdo, kdo by chtěl otestovat nový nákladní vozík za kolo?
Ideálně by to byl někdo, kdo už má s něčím takovým zkušenosti.
Jedná se o jednostopý vozík s uchycením za sedlovku.
Jde mi o to prověřit životnost a porovnat jízdní vlastnosti.
Já bych to bral, potřebuju v něčem vozit trávu pro králíci, zajet pro krmení praseti a taky občas zajet na pole pro burínu. Nešel by k tomu ještě přišroubovat držák na vidle a hrábě ?
Držák? Na vidle a hrábě? Vidláci tohle vždycky vozili (a vozí) na kole opřený o levý rameno a přidržujou levou rukou na řídítku ...
Nejsi ty ´náplava´?
Já Ti dám "náplavu" Ty lumpe.
Narodil jsem ve vidlákově, žiju ve vidlákově, vidlákov opouštím jen, když je to nutné, dům mám 600 m od místa svého narození.
Ale to jste celý Vy na kolo navěsíte, zvonečky, bltníčky, stojníky, bršny do předu, brišny do zadu, mepníky na řídítka, žabičky, elektrárnu a bůhví co ještě a za kolo vozitele s přítlačnými motory, nejlépe vše zakrýt a udělat novou koncepci cyklomobilu.
A když vobyčej vidlák, potřebuje kvůli té trošce hnoje a trávy držák na hrábě a vidle, tak je zle.
Jestli chceš, můžeme se domluvit a nechat to kolovat mezi pražskými cyklisty. Sice toho možná najede méně, zato se dostane k více lidem.
Já bych to chtěl půjčit hned. U nás ve vidlákově je zrovna masopust. Lidi se převlíknou za všelijaký možný i absolutně maškary a já bych do toho vyrazil s tím vozíkem s hnojem. Myslím, že bych mohl bejt vyhodnocenej jako nejlepší maškara. (od toho hnoje ho pak pro další štafetu umeju)
Tak to vůbec není špatný a ani nerealizovatelný nápad.
Navíc by to byla asi dost tvrdá zkouška - něco ve stylu: "nejlepší off road je služební auto" a o to mi jde.
Technicky bych to ale asi řešil půjčováním proti nějaké záloze, která by pak kolovala mezi dalšími testery - ono zničit jde skutečně všechno, když se hodně chce.
v pražské cykloteroristické komunitě znám dost lidí a nemám problém se za ty lidi zaručit (a případně to uhradit). Pochopitelně kdyby to byl někdo zvenku, oberu ho o peníze a pak mu je zas vrátím.
Jestli mas i uchyt na sedlovku AZUBu, rad to testnu. 8-)
Ten úchyt je stejný, jako na tažné tyči Trail-gator k dětskému kolu. (Na sedlovku od pr.cca 32 a menší se dá vyvložkovat.)
Kde mam ten prumer merit? 8-)
http://www.azub.eu/CZ/hardcore/
zkus se zeptat Jurimíra,měl na Azubu adaptér na trial gator - docela jednoduchou objímku s trubkou jako sedlovka, vzadu na "ocásku" za sedlem
Tak zrovna ten kloub z Trail gatoru je asi zatím nejslabším článkem.
Dnes jsem to poskláda a trochu testoval. Naložil jsem na to 15kg (čtyři kostky zámkové dlažby).
Po rovině a do kopce bez problému. Když jsem ale z kopce prudčeji zabrzdil, tak se to mělo snahu rozkývat právě v tom kloubu. Trochu pomohlo upnutí níž na sedlovku a utažení brašny na nosiči. Stejně ale budu muset ten kloub řešit - už vím jak, takže jen se k tomu zase dostat.
Při upnutí za sedlovku tě 15 kg nákladu rozhodí při prudkym brždění vždycky.
Je tam velká páka.A konstrukce kloubu to neovlivní.
Ještě mě napadlo - jezdí, nebo jezdil tu někdo s Trail gatorem a trochu odrostlejším potomkem za kolem?
Jak se ten závěs choval při takovémto zatížení?
Jel jsem natěžko s tyčí a synem 4 roky. měl jsem naloženo i část nákladu na dětskym kole.
Dítě asi 17kg,dětský kolo asi 10 a náklad 5kg.
Asi nejhůř se závěs choval při jízdě do kopce:-)
při brždění se souprava chovala stabilně,protože jen "motor"vepředu váží trochu přes metrák.
Nemas to trosku predimenzovane? Nebo ma ten motor tak mizerny tah? Kolik koni? 8-)
nebyla by nějaká fotka, jak to vlastně vypadá? Možná bych to otestoval za skládačkou :-)
Fotky budou později - čekám ještě na nějaké komponenty.
A s tou skládačkou - počítám s tím, že to půjde zapojit v podstatě za jakékoli kolo se sedlovkou do 32mm. Tedy i silničky a celopéra, na které toho teď asi moc nenavěšíme.
Jasně, že natěžko bude na takových kolech cestovet asi málokdo, ale co kdyby ? Představa cestování na pohodlném fullu s bržděným vozíkem s jedním 26" kolem za sebou není podle mně až tak divoká. Co myslíte?
Full s vozníkem je bikerský selbstmord. zkus se s tím ukázat na Gardě.
Jasně, neuvědomil jsem si, že dost lidí řeší věci jako jestli tenhle šroubek červený, nebo radši stříbrný a tamten puntík aby ladil s tvarem sedla a to celé s barvou rukaviček :)
No třeba se ale najdou i výjimky.
Udelej ten vozik jako celopero - jedno tlumeni hned u uchytu u sedlovky a nejake slozite prepakovani u kola (vaha v tomto pripade nehraje roli). Dej tomu agresivni nastrik (cervena, cerna, bila). A uvidis, jak bude prvni "2176800" kdo pravy bajkersky vozitel koupi! 8-)
Jo jo, a hlavně čtyřčep a nálepku nějaké hodně cool firmy.
Cool neni treba, hlavne kdyz ty 3 az 5 pismen nebude citelnych a budou mit hodne ostre hrany.
Jo a nezapomen na to napsat "Tripple butted".
My bikeři jsme svobodní lidé bez vozíků za kolem. Nevidím žádný důvod proč bych měl jezdit s vozíkem (kromě toho vožení hnoje a trávy).
Nevím jaká je realita,že ta kára spatří světlo světa?Jsem na cestaách vlastně od jara do podzimu a jezdím po Evropě skoro dvacet let.Měl jsem cykloprodejnu,servis a vše kolem kol.Pořídil jsem si káru od Azubáků,možná bych to někam na pár týdnů mohl vytáhnout(udělat fotokatalog,dokumentaci-to tady proflák Básník)Nevím proč to sice chceš otestovat "od lidu",ale víš proč.
Myslím, že nápad s testováním od lidu je dobrý.
To nikdy lepší testery nevymyslíš. Tvoji kámoši, kterým bys to mohl nabídnout, obvykle jsou podobného ražení, takže s vozíkem nakládají stejně jako ty. Když ho půjčí někomu cizímu, dočká se použítí, které by ho ani nenapadlo.
Třeba můj vozík je prý dělaný tak, aby se tam tam vešla basa piv.
To je pravda, velice, ale velice rychle se najdou nejslabší stránky konstrukce, pěkně jedna za druhou. Na druhou stranu, buď se to pak řeší asijskou ignorací, návodem k užíváním ala USA anebo pak zlepšovákama, když už by toho bylo hodně :-)
Takže první fotky prototypu:
Extrawheel jak vysitej - mam na skoro to same doma material a doufam, ze se dostanu ke svarecce a dam to nejak dohromady. Pro kloub jsem si zasel na vrakoviste. Meli tam kardany z rizeni nejakeho osobaku.
Jen jsem to chtel osadit nosicem na predni vidlici - tim co je na kazde strane zvlast - a dostat tak niz teziste...
Ten kardan musí asi dost věžit ne? Plus nějaké uchycení ke kolu, ... .
Edit
Jo kardan od volantu - aha !
Původně jsem si představil kardan ... .
:)
Zatim vazi jako krava - jeste jsem ho neurizl z celeho toho mechanismu, ktery zajistuje posunovani volantu. Odhadem tak 10 kg. 8-)
Hlavne doufam, ze se budu nekdy nudit a mit to vsechno pri sobe, abych to zkusil udelat.
Tuším, že ve starý Š120 je na řízení malej kříž. Kolega si ho přidělával na vyklápění grilu na dvě krůty.
Praktičtější by myslím byla přiměřená varianta křížovýho spoje přívěsných vozíků za motorku. Naprofilovat to z tenkýho pevnýho plechu s trubičkama místo plných čepů a muselo by to makat.
A nebo improvizace
http://lehosraz.rajce.idnes.cz/3kolka/#3kolka...
taky se se pokusil o tenhle typ vlečňáčku s kardanem - http://mbp.rajce.idnes.cz/vlecnacky/#verzeII_3.jpg , ale zatím netestováno
Hele a nebude to lepší udělat, tak jak to dělá ExtraWheel? Uchycení na zadní osu mi přijde elegantnější a jednodušší.
http://www.extrawheel.com/cs/4/voziky_za_kolo/
Je, ale chtel bys riskovat zadni stavbu celopera? Na sedlovce to imho udela mensi paseku.
Myslíš, že by to tu stavbu tak moc namáhalo?
Tak mě napadá, že na Azuby by se to dalo udělat jako jako prodloužení nosiče.
Jo, nad tim prodlouzenim nosice jsem uvazoval, jenze nosic mam Alu a k tomu tezko privarim zelezo. Uz jsem chtel i vrtat, ale nosic sam o sobe neni uplne napevno a ma mirnou stranovou vuli a nejspis bych ho vyviklal...