Plošná opatření:
1. Užívání stezek a pruhů pro cyklisty je nepovinné (od roku 1999)
2. Cyklistům je povolena jízda v pěších zónách (1999)
3. V zónách 30 jsou všechny ulice cykloobousměrky (2008)
Ve všech třech případech toto platí jako standardní řešení, pokud není obecním nařízením stanoveno jinak. Musí to být vyznačeno dopravním značením.
Zatímco u nás nařizují zřízení pruhů/stezek pro cyklisty při výstavbě/rekonstrukci komunikací zpravidla jenom nevymahatelná usnesení zastupitelstva či rady dané obce, ve Francii je tato povinnost stanovena zákonem o ochraně ovzduší z roku 1998.
Díky tomuto zákonu se cyklistickým asociacím podařilo ve 3 případech (Valence, Lille, Brest) zjednat nápravu soudní cestou – města byla donucena dodatečně zřídit infrastrukturu pro cyklisty.
Podrobnosti viz http://www.prahounakole.cz/2011/03/pohled-z...
Inu Francie. Řekl bych, že toho bude víc co bysme měli převzít.
Hlavně by bylo potřeba předělat české řidiče aspoň na úroveň těch francouzských..
No tak to zase pozor :-D Francouzi maji výhodu ze maji mnohem mnohem lepší (novější/kvalitnější/bezpečnější) silnice a lepší (novější/kvalitnější/bezpečnější) automobily (proc to tak je, všichni víme) ale ridiči obecně to nejsou kdoví jak užasní, povest v evrope teda hezkou nemají, ano hovada a kreténi se najdou všude na světe v jakékoliv skupině lidí... BTW: absolutně se mi nelíbí jejich ridičské prukazy pro teenagery s tím že musí mit vzadu na aute velkou nalepku na to upozornující a musí dodrzovat jine rychlostní limity. I toto opatrení nezabrani tomu ze takoveho ridice potkat to je o ústa, naprostá pohroma na silnici.
No nevím, ale ten vozový park se dnes už jaksi vyrovnal. Nemůžeš srovnávat provoz třeba v takové Marseile a vnitrozemí státu. I když jsem jednou tímto městem projel i s dětmi a bez jakýchkoliv problémů. Kdysi však při cestě přes alpské průsmyky ve Francii mě vážně ohrozila skupina motorkářů - s pražskými čísly.
Vozový park se opravdu stále ještě nedá srovnat! Auto starší 10 let tam potkáte jen sporadicky, u nas je takove auto lepší průměr. Taky auta jako trabant, warburg, lada, škodovky pred prevzetím VW, dacia, lancia, prehistorické 25 let staré bavoráky, mercedesy, renaulty a fiaty nic z toho šrotu tam neuvidíte, maximalně jen jako veterány...
S těmi řidičáky pro mladé, myslím si, že to není špatný nápad, protože čím dřív se člověk naučí jezdit (i na kole), tím lepší je pak řidič - tedy většinou. Téměř vždy, kdy mě v zemích, kde nezažili komunismus, někdo ohrozil špatným ovládáním auta, jednalo se většinou o starší ženu, která ten řidičák asi dlouho neměla. Vím, o čem mluvím, moje žena si dělala papíry až po čtyřicítce.
Děkuji!
Neměl bys něco podobného (popř. odkazy v originále) i pro další státy v Evropě, kam se jezdí?
Před sezónou by to bylo IN!
Částečně možná tohle: Komenovaná fotoalba na webu cyklostrategie od Štěpána Boháče, Slávka Syrového, Tomáše Cacha a Tomáše Prouska: http://cyklostrategie.cz/cyklodoprava...