Do konce letošního roku přibudou v Praze možnosti pro výlety na kole i pro každodenní cesty do práce. Pražský magistrát slibuje investovat
do výstavby cyklostezek 30 milionů Kč, dalších 35 milionů je
určeno na údržbu. Do konce letošního roku by mělo být zprovozněno 11 km nových cyklostezek.
Nu, co jsem říkal? Jen žádnou paniku jsem říkal. :D
Když si vzpomenu, jak se nezvolení pana Tůmy primátorem bralo jako konec cyklistů v Praze a docela nedávno se ostentativně plakalo nad osudem cyklodopravy tak musím říci, že jsem rád nad toutou zprávou.
Dosti škarohlídství a dobrou noc :D
Tohle je jen proklamace, co bude to ještě nevíme :-D
Oproti navýšení rozpočtu Blanky je to plivnutí do moře :-(
Já nevím, znám i takový projekt pro nás.
Rokytka taky navýšila, protože se do projektu "při..li" architekti a obec. Jinými slovy, máme tam vzhledově hezčí mosty než by bylo nutný a k projektu se přisála široká úprava okolí.
Výsledný rozpočet pak byl používán jako vobuch na městskou cyklistiku a články o kousku stezky za 150 milošů byly doprovázeny diskusí, kterou bych ti nepřál číst.
Neboj, já to četl...
Tady se ukázala závist v praxi... Bůhví, jestli si to nezaplatila automobilová lobby, dokážeš si představit, kdyby to mělo úspěch a začalo se to budovat místo parkovišť v centru? Nedej bože, aby se to ujalo a parkovací místa musela ustoupit cyklostezkám nebo aby potentáti museli jezdit AUTOBUSEM!!! do práce, to přece není možný! I kdyby to bylo na největšim dopravním uzlu Prahy, to už se vyplatí trochu demagogie.. Blanka se navýší o miliardu, dvě, tři, čistička taky a nikdo neřekne ani slovo, resp. ničeho se nedovolá, tak si všichni svoji zášť vybouří na nejslabší skupině - cyklistech :-(
30 milionů do investic je trapně málo, nestačí ani na splnění jejich vlastní koncepce. S takovouhle dotací se to cyklo bude stavět do roku 2050.
Hele, kdy začala Vídeň budovat cyklostezky ?
V roce 1980, že ?
A to nemluvíme o tom, že tam dopravu měly okruhy a obchvaty tou dobou už dávno pořešenou.
Jinými slovy, tam se to dělá 30 let a furt to není hotové, navíc těch 30 let tam auta přibývala a přibývala, přestože by dle cyklopouček měla ubývat a ubývat...
Určitě to budeš vědět: Kdy ve Vídni postavili jihovýchodní tangentu? Já že na mapě z roku 1960 po ní není ani vidu ani slechu, takže těžko říct, jak "dávno" jí měli v osmdesátém hotovou.
Ale ono to nakonec asi fakt nebude tak horký. Jstli je v plánu 5% modal split v roce 2020, tak se fakt musí nakonec začít řešit i ty skutečně závažné překážky, jinak se toho prostě nedosáhne.
Jinak mám dvě na sobě nezávislé metody výpočtu, jak odhadnout, kolik by ročně bylo vhodné do cykloinfrastruktury investovat. Jedna mi dává 110 milionů, druhá 145.
"je v plánu 5% modal split v roce 2020" - kteřípak sociální inženýři si na nás vymýšlejí ptákoviny? Co si budeme povídat, jestli to bude 5 nebo 0.5 je vcelku jedno - akorát že to druhé vyjde levněji.
Já kupříkladu nechci po městě aby mi plánovalo čím budu jezdit. Já požaduji aby v maximální možné míře podporovalo takovou dopravu, která se mi bude líbit.
"Já požaduji aby v maximální možné míře podporovalo takovou dopravu, která se mi bude líbit." - o tom už zpíval Olympic, jmenovalo se to - Já (sobectví)
http://www.youtube.com/watch?v=EJsf6QiUqFU&...
Ano, starám se o sebe a svoji rodinu, ostatním pokud možno nic neorganizuji.
A jsem extrémně háklivý na to když mi někdo vykládá co je pro mne lepší, pokrokové, eko, bio, natur a vůbec jak bych se měl změnit pro dobro své i celého lidstva a vůbec všehomíra.
A neni nahodou "Já požaduji aby v maximální možné míře podporovalo takovou dopravu, která se mi bude líbit." presne to organizovani zivota jinym (kterym se tvuj zpusob dopravy nelibi), ktere pokud mozno nedelas? ;)
Jinými slovy: já na ostatní kašlu, ale čerpám od nich plnými doušky.
Ani bych neřekl. Rozhodně bych dal větší důraz na to "nese*te se mi do života".
Jenže politická realita dneška je taková že se furt něco musí podporovat. Tak pak už chci aby mi to vyhovovalo. Nebo aspoň nevadilo.
"Co si budeme povídat, jestli to bude 5 nebo 0.5 je vcelku jedno - akorát že to druhé vyjde levněji."
Omyl. Levněji vyjde to první.
Nikoli. Když to bude 0 , potřebujeme jenom jednu dopravní infrastrukturu. Když je to víc než nula, jsme nuceni vyhazovat zbytečně peníze za komunikace které se použijí v létě za dobrého počasí - ale stále musíme mít i ten "základ" který funnguje vždy, i za deště či mrazu. Takže čím větší podíl cyklo, tím větší díl nákladů se násobí dvěma.
Až bude poměr letního a zimního dopravního výkonu cyklo (v Praze 5:1, v Kodani 2:1) větší než poměr ceny za infrastrukturu pro IAD a cyklo (obecně 20:1), tak se nad tvým argumentem znovu zamyslím.
Ta Vaše demagogie je fakt únavná - neexistuje infrastruktura pro IAD. Je infrastruktura pro všechny (MHD, ostatní veřejná D, nákl.D, IAD, cyklo, chodci) a infrastruktura speciálně pro cyklo (nebo cyklo a chodci). Takže ty poměry jsou poněkud jiné.
Cyklostezky které přinejmenším čtyři měsíce zahálejí stály nějaké peníze a patří tak spíše do sézónních záležitostí.
Až budou moct auta jezdit tunely metra a kola po vnějším okruhu, budeš mít pravdu.
Dobre, koleje do toho nemotejme, ale okruhy jsou vedeny tak, aby auta neobtezovala pokud mozno v obydlenych castech, ne? A cyklisti naopak takove objizdky nemaji zapotrebi. A s vyjimkou tunelu (ktere jsou prospesne jinak) mohou cyklisti sand na vsechny ulice.
Když někdo zavádějícím způsobem zjednodušuje, tak můžu někdy taky, ne? ;-)
Což si dovolím a přileju olej do ohně. Mnohé cyklostezky jsou navržené tak blbě, že je naprosto jasné, k jakému účelu slouží: Nikoliv zajistit cyklistům pohodlnou a bezpečnou cestu, ale pouze vymést cyklisty ze silnice, aby tam neobtěžovali vládnoucí IAD. Takže se dá říct, že část cyklistické infrastruktury (například chodníčkářcké cyklostezky ala Praha 8) vlastně přímo slouží více ke zlepšení podmínek pro IAD než pro cyklisty.
No vidis, takze mi stale nejlepsi prijde nemenit stavajici infrastrukturu, ale to, co maji ridici (i cyklisti) v hlavach. Tam je problem.
A par hlavnich tahu z Prahy ven bych nechal jako dobrovolne, pouzivane hlavne rodinkami, aby se s detmi dostali bezpecne do prirody.
Tak mi prosím vypiš důležité (= investičné významné) části městské silniční infrastruktury dokončené v posledních 10i letech, která je využívaná cyklisty, pěšími, veřejnou, případně nákladní dopravou.
Vybavuji si Strahovský tunel, Mrázovku, Blanku, Jižní dálniční okruh. Tuším cosi u Hostivice, ale tam si nejsem jist. Kromě dálnice určeno pouze pro IAD (na dálnici smí náklaďáky).
Že se posledních 10 let staví silnice takřka výhradně pro IAD není nic objevného a nevím proč se kvůli tomu tak rozčiluješ.
Veřejná doprava a cyklisté nevyužívají nic z uvedeného (cyklisté a chodci ani nesmí).
Suma sumárum je to infrastuktura stavěná pro IAD.
Treba kolem Hostivic pristaveli kus dalnice. Takze se ted da v tech mistech jezdit i na kole, protoze zmizel tranzit. Zasadnim zpusobem se tak zklidnil provoz i v nekolika navazujicich vesnicich. Urcite to potesilo vetsinu mistnich a pomohlo cyklistum - mohou ted bez nesnazi vyuzivat ulice. Co je na tomhle modelu spatne?
Tuším že tou stavbou přeťali několik spojnic Prahy s okolím. Takže teď můžeš jezdit buď uvnitř nebo venku.
Nevím nakolik se naředil provoz ze sídelní kaše a naprosto netuším jaký bude mít vliv na místní dopravu výstavba dalších šmoulích domečků ("snadná dostupnost- z centra Prahy za 20 minut"), která podobnou dálniční výstavbu provází.
Občas jedu po staré benešovské (veškerý tranzit jede po D1) a moc komfortně se tam necítím.
Nicméně stále to je stavba ze které mají za ty peníze cyklisté pramalý užitek. Jasně mohoou využívat "drobečky po autech", kde je ale stále dost silný provoz. Kdyby se za zlomek ceny postavily fungl nové cyklostezky (a v těchto místech klidně neasfaltové), cyklistům by to určitě pomohlo více. Já nechci, aby cyklisté dostávali "zbytky po motoristické hostině, kosti k obrání". Chci aby měli vlastní tabuli a na ní vlastní menu, které si budou moci sami vybrat.
A inlinisti, kolobezkari, pejskari, ... taky?
A proc mi sakra houpe parnik kanoi? Ja chci kanal! A nechci pritom byt sevreny betonovymi zdmi - tak vlastne chci kanal pro parniky a nakladni lodni dopravu! A taky by meli mit prostorove vyraznejsi lide oddelenou cast v MHD, aby treba na dvojsedadlech neutiskovali hubene. A mely by byt oddelene vencici stezky pro mensi a vetsi psy, aby nedochazelo ke zbytecnym soubojum mimo vahove kategorie.
A co jeste? Kazdy muze mit pocit, ze je nekde ustrkovan.
Ja bych treba osobne radsi jezdil autem zajimavou krajinou, nez po dalnici. Ale to by bylo neekologicke, obtezovalo by to obyvatele obci, ... takze se necham vystrcit na dalnici. Abych na tech hezcich mistech udelal misto i treba cyklistum.
Samozrejme bude existovat spousta mist, kde cyklostezka je logicke a nejlevnejsi reseni katastrofalni situace, to vim. Ale dokud se bude ve jmenu pohodli betonovat priroda (jako ta 1,5 km cast u Barrandaku), budu si myslet o cyklostezkove lobby totez, jako o te dalnicni.
Všechny požadavky je možné uspokojit. Potřebuješ na to jenom spoustu veřejného prostoru a volných investičních peněz. Kde by se daly vzít... ?
Druhá věc je- kdo cestu podél vody využívá? Kdyby tam jezdily davy bahňáků (též se k nim řadím), nebo tam dusaly stovky psů denně, tak bych tam novostavbu taky nechtěl. Ale s ohledem na intenzitu využití mi nepřijde výstavba rekreační cyklostezky s očekávatelným řádovým nárůstem počtu uživatelů nijak špatná.
Ale u reky nemas volny prostor - je tam priroda. O par km vys zijou raci, lednacci, vydry, ... Zjistoval jsi co zije tam, kde prosazujes zniceni brehu? Zeptal ses nekoho treba na katedre hydrobiologie?
A co se tyce prednosti - myslim, ze my vsichni mame prednost s nasim pozadavkem na fotosyntezu pred par bruslari, kvuli kterym se ty stromy pokaceji.
A končí ta přednost na fotosyntézu v případě aut?
Jak jsi na to prisel? Chci snad nicit posledni ostruvky zelene kvuli autum? Jedine, kde by to mohla odnest nejaka zelen, jsou ty tunely. Zase na druhou stranu zuzenim ulic ve vnitrni Praze by se vytvorilo misto pro novou zelen. Zadny dvoji metr - dostat auta z centra je rozumne, zdravi prospesne a pri urcite nadsazce si trosku zelene vymeni misto s auty. Tahle konkretni ZBYTECNA cyklostezka zcela zbytecne zdevastuje kousek zelene a nenabidne za ni novou. Navic zelene specificke - brehu reky.
Ano, všude kam noha člověka moc nehamptá je příroda.
Pokud si vybavuji, pražské vltavské břehy nejsou v žádném režimu ochrany přírody. Což se nedá tvrdit o spoustě míst kde se staví infrastruktura pro IAD (a když si někdo dovolí na to upozornit, je mu nadáváno).
Rozdělení krajiny vejpůl pomocí nepřekročitelné hlučné dálnice emitující spoustu fotosmogu, překážející i když po ní nic nejede je dobré. Vybudování nesrovnatelně šetrnější komunikace pro cyklisty je špatné. Zajímavý dvojí metr.
O jakem dvojim metru mluvis? Myslis to, jak pisu, ze bych tu novou dalnici nestavel?
S tim, jak to vypada dnes se jen tezko bude zasadne neco delat. Tezko zlikvidujes D1 a nasazis misto ni stromy. Ale zastavam nazor, ze uz ted je u nas dost dalnic a ze je blbost stavet nove. Maximalne jeste tak tu a tam nejakou silnici z duvodu bezpecnosti rozsirit.
Nejsou v rezimu ochrany. A to je prave skoda. Treba by to umaoznilo obyvatelum Prahy se dostat do prirody i jinak, nez autem nebo vlakem. Prinos tech par inlinistu navic nevyrovna ubytek stromu a travy.
A na tech pretatych spojnicich nejsou nadjezdy a podjezdy?
Pokud si správně vzpomínám, tak se na KCD řešila přetnutí cyklostezek bez náhrady právě u této stavby.
Pak je to ale chyba konkretniho projektu, ne obecne koncepce.
Jistěže je chyba v koncepci "neprve řešíme auta, a až to bude hotové, začneme se věnovat ostatním". Pak samozřejmě nesmíš zvedat náklady na výstavbu jen kvůli zasraným pumpičkářům. Ti si musí počkat.
Do stejné kategorie spadají třeba protihluková opatření nebo prostupy pro zvěř.
Prekrucujes to. Ja mluvim o koncepci jine. Mluvim o naprave soucasneho stavu, ktery vychazi z drivejsi praxe. Tedy odvedeni dopravy z center mest a vesnic na obvod. Jestli se to udela citlive ke krajine, cyklistum a nevim komu jeste, to je jina vec a tim by se meli zabyvat odbornici.
Jestli se nepletu, tak Hrabosh asi myslí hlavně toto místo
http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=132740992@y...
Znám to tam od původního stavu. Na mapě je rozestavěná dálnice, takže UŽ není vidět stav původní a JEŠTĚ není vidět stav po otevření dálnice.
Původně to bylo tak, že tamtudy vedla cyklotrasa po asfaltové cestě kopírující oplocení letiště, směrem k hostivickému nádraží a dál. Celkem šikovná, rychlá a pohodlná, taková "výpadovka" na západ. Její původní podoba je ještě na té mapě znatelná (přerušená stavbou) Po dostavbě dálnice, tam sice vzniklo přemostění. Ten most vede zhruba v ose té SJ odbočky k radaru. To je sice hezké, jenže dostavbou dálnice ta cesta končí v jakémsi vzduchoprázdnu a s mostem jí spojuje rozbahněná cesta na náspu nad dálnicí která je vtěsnaná mezi oplocení letiště a dálnice. Takže člověk jede jakoby "mezi ploty". Což o to, terénní vložka je to dobrá, ale když je to rozbahněný, tak kdo na to nemá vybavení, tak je asi lepší použít starou karlovarskou. Tady se utopíš. Jestli si vzpomínám, tak se to napojení na most mělo řešit, ale byl problém s vlastníkem pozemku, nebo tak něco. Blíž do toho asi bude vidět Vráťa.
Tak to jenom doplnění k těm Hostivicím (k té Hostivici).
Proč se vlasně staví chodníky, přechody pro chodce a podobné věci?
Vždyť všichni můžou jezdit autem. -)))
A místo chodníku by se mohla silnice rozšířit. -))
A k této myšlence jste jak dospěl?
Tak jako ty ke tvojí.
To neni blbej napad. A zvenku na baracich by bylo takove leseni kombinovane s vytahem, ktere by Te i s autem popadlo a nacpalo do bytu. 8-)
Někde v Německu takové byty nabízeli. Výtahem pro auta až na chodbu v domě. Prodaly se rychle.
U nas bys to ve stavajicich domech na chodbu neprotlacil. Auta by visela pred okny. 8-)
Tyjo, ale to by taky vypadalo zajímavě... ;-)
http://www.nekultura.cz/images/clanky/kultura...
V roce 2010 oslavila Jihovýchodní tangenta 40 let činnosti :D, takže počátek je z roku 1970.
Plně dostavěna v roce 1993.
Od roku 2005 rozšiřována o další pruhy.
I to naznačuje, že potřebám automobilů se kupodivu i ve Vídni věnuje nadále pozornost.
Kazda koruna dobra, ale opet planuji cyklostezky do mist, ktera jsou dnes bezproblemu prujezdna. Vzdyt od Barrandovskeho mostu do Male Chuchle je asfaltka bez provozu (pod skalou). A prijde mi skoda, pokud chteji udelat asfalt na cestu podel vody. Dnes se mi libi, ze si tu muzu vybrat zda pojedu po asfaltu nebo po hezke prirodni ceste. Podobne nova stezka po levem brehu Vltavy mezi Chuchli a Malou Chuchli u mostu inteligence, kde udelali 500m cyklostezky paralelne s asfaltkou bez provozu (pod Strakonickou). Dnesni stav je samozrejme hezci a casove rychlejsi, ale urcite by se tech 500m hodilo vice nekde jinde.
To je asi ten největší problém, že se buduje na okrajích, často na místech, kde dnes funguje kvalitní cesta. Bohužel není odvaha na ty velké stavby v místech, kde nestačí polňačku zalít asfaltem :-(
Tak tohle mne dotrazilo! To uz se bude rozlivat nepotrebny asfalt a nici zbytecne dalsi kus prirody kvuli tomu, aby cyklisti nemuseli dvakrat otocit riditka doleva a dvakrat doprava?
Ja snad zacnu demonstrovat proti cyklostezkam. 8-(
Prijde mi to podobne jako u Reze.
Nezduvodnuje se preference cyklodopravy i kvuli setrnosti k prirode?
Ta stezka u Barrandova mi taky není zrovna po srsti. Chápu (a pokusím se popsat) důvody, které pro to vedly - nicméně to neomlouvám!
1. Té skály každou zimu kus spadne a protože je na soukromém pozemku, jejichž majitelé tvrdí, že je skála stabilní, tak vždycky trvá pět měsíců, než se to zasanuje a trasa je tudíž skoro každý rok tak do června neprůjezdná.
2. Když na to půjdou peníze z EU, tak se můžeme rozmáchnout (asfalt, gabiony, etc.), i když by stačilo vysypat tu pěšinu na metr šířky štěrkem, aby tam nebylo bláto.
3. A, ehm, taky znáte ty naše veselé normy. Když po tom neprojede tank, není to normovaná cyklostezka. Tím se zaštítí nezbytnost realizace podle bodu 2.
No, já do toho budu na KCD rejpat, rozhodně je upozorním, že tahle stavba jim moc bodů nepřinese, tak aby to nějak přehodnotili, nebo upozadili, aby na to nezbyly peníze nebo aby se za ty prachy raději vykoupila a zasanovala ta skála.
Buď na to můžeš pohlížet ze současné perspektivy, nebo vidět dlouhodobou vizi.
Když si uvědomíš, že časem z toho bude "kochací" trasa natažená ze Smíchova až na Zbraslav, tak se mi to velmi líbí.
Ta existující trasa je vhodná pro dopravní účely, ale pro rekreaci je značně nevhodná. Jednak kvůli neatraktivnímu okolí. Dále není celé (smysluplné) délce segregovaná a nelze tam učit děti jezdit na kole. Nemá dostatečně kvalitní povrch pro bruslaře.
S uvědoměním si přetíženosti pravobřežní cyklostezky a očekávatelným nárůstem (dynamika růstu je brutální) je nezbytné budovat další trasu, která by té současné odlehčila.
Takže z dopravního hlediska je to zbytečné, ale z rekreačního nutné. A že Praha takovéhle "náborové" cyklostezky potřebuje asi dlouze vysvětlovat nemusím.
A ještě obecná poznámka ke sporu bahňáci vs. rodiny. Pamatuji cestu na Zbraslav z doby "předstezkové". Projelo tam pár lidí, se současnými intenzitami řádově méně. K městu holt patří městský způsob života a městská cyklistika. Za bahnem se musí dál (a zrovna tady to není problém, vlaky tam jedou každou chvíli).
Takze proto, aby to mely rodinky s detmi snazsi na ceste za prirodou tu prirodu cestou znicime. Je skoda kazdeho trsu travy, ale nedej boze, jestli vykaci kvuli takove blbosti stromy. Kdo nedokaze jet na kole po tomhle useku v pripade pouheho vysterkovani nema na kole co delat na cyklostezce - at se uci nekde pod ohledem zkusenejsich. Uz parkrat tu nekdo psal o spokojenych uzivatelich nemeckych cyklostezek, ktere jsou jen sterkovane. To tam umi silnickari o tolik lepe jezdit?
Pod Modranskou retarderkou jsem videl lednacka a vydru, pry tam jsou raci. Zajima ty, co nici brehy kvuli naprosto zbytecnym cyklostezkam, co zije tam, kde konci trava? Vazne vsichni, kdo bydli ve mestech, chteji ukazovat detem vodu jen jako neco spoutaneho betonem nebo kamennymi kvadry? To uz vsichni ztratili rozum?
ano ztratili rozum. Neudělají krok bez auta a město plní auty, takže děti si nemají kde hrát a to už nai na vsi skoro nejde. Zkrátka se lidi chovají jako ty a tobě to najednou v jednom případě přijde divné....
Mne to pripada divne ve vsech pripadech. Nevyzaduju, aby kvuli mne nekdo neco asfaltoval, betonoval, ... Ani kvuli autu a uz vubec ne kvuli kolu. Pro oboji mi prijde normalni pouzit stavajici komunikace.
Okruhy mi prijdou vyhodne primarne pro obyvatele centra.
Pokud mohu posoudit, tak od dob, kdy jsem byl dite ja, se plocha vhodna ke hrani v Nuslich nezmenila. Ani parkovacich mist nepribylo, jen ted nezustavaji volna. Ale jestli mas pocit, ze jsem si mohl hrat jako maly na vozovce pred barakem, dost se pletes.
já jo. U nás na vsi v celku normálně a bez problémů fotbálek v ulici atd.
NA silnici přes žernovku do Českýho brodu jsme skákali panáka atd. Zkus to dneska...
Promiň, nějak špatně jsem si vyložil tvý příspěvky k obhajobě plnejch ulic aut jako něčeho, co je v pořádku, odkládání soukromých věcí na veřejná prostranství (parkování aut na ulici) apod. Tedy přizpůsobování všeho autům. Asi jsi to myslel jinak... :-)
AKorát potom nechápu proč mi říkáš, že s kolem na silnici jet necheš, protože se mezi autama necejtíš bezpečně...
sorry, dneska jsem si vzal do práce rýč ;-)
Prijde mi normalni auta parkovat tam, kde je k tomu urcene misto - pri okraji komunikaci. Proste to k dnesni dobe patri. Ale ne likvidovat dalsi prirodu jen proto, aby aut mohlo byt vic a vic. A dokonce bych byl moc rad, kdybych se nejak slusne uzivil a mohl pritom bydlet bez auta nekde v prirode.
Mezi auty se necitim bezpecne. Ale to neni tim, ze jsou nedostatecne silnice (alespon vetsinou), ale proto, ze je na silnicich spousta ridicu, kteri meli misto papiru na auto dostat papiry na hlavu.
Ja vozim ryc v aute porad. 8-)
mě to nepřijde normální. Taky nepožaduju před barákem místo na kolo nebo třeba na gauč. CHápu, že někam přijedeš autem a chceš ho tma na chvilku odstavit, abys mohl pro něco dojít a naložit to a to mi přijde v pořádku a souhlasím s podobnýma parkovacíma plochama a i s tím, že je tam parkování max na 2 hodiny. To je únosný a když je tam na to místo, tek proč ne.
Kdyby ale u většiny ulic nebyly kraje plný dlouhodobě odloženejch aut, není třeba stavět žádný cyklostezky atd. Bylo by najednou spousta místa a ty prachy by se daly použít na dětský hřiště, revitalizaci parků atd. atd.
Prostě to, že máš nějakou soukromou věc a vyžaduješ na ní místo na veřejné ploše mi přijde nemravné a nevím proč by měl být zábor veřejnýho prostranství dlouhodobě normální. Jasně když něco ekonstruuješ a máš u baráku tři tejdny kontejner apod. Tak to jsou vyjímky, které se dají akceptovat, ale proč bys tam měl mít roky auto, gauč nebo třeba chatu fakt nevím...
Ted uz to misto dokonce ani nemam zdarma. Ale i tak - jednou se civilizace vydala timhle smerem a stalo se to "normalnim". Ze to neni dobre, to je jina vec. Takovych nedobre je fura. Uvadel jsem pred par dny pripad, kdy Ty budes topit uhlim (nebo cim topis?) a soused bude mit tepelne cerpadlo. On ale bude mit pred domem auto. Kdo koho vic obtezuje - Ty jeho smradem z komina, nebo on Tebe tim, ze pred jeho domem stoji automobil?
ale jo s tím uhlím souhlas (já s ním netopím) a před barákem auto taky nenechávám. U nás před barákem stojí auto jen výjimečně, když se sjede víc návštěv a nevejdou se do dvora. Nepřijde mi normální tímto způsobem obtěžovat okolí a tedy to neděláme...
Líbí se mi politika některých měst (tuším Tokio apod.) kdy ti prostě auto neprodají, pokud neprokážeš, že ho máš kde parkovat.
Prostě buď si někde najmeš garář nebo si ho třeba slož do krabičky a narvi do předsíně, to je fuk, ale neobtěžuj ostatní a nezabírej veřejnej prostor...
Vzdyt i na tenhle model se u nas muze prejit. Staci predem stanovit pravidla, aby se stacila postavit parkoviste na vsech dostupnych mistech (treba misto parku) a pak tam auta zahnat. A misto te znicene zelene dat na najednou prazdne ulice kvetinace. 8-(
Nevim jak v Japonsku, ale u nas ty ulice byly puvodne planovane tak, zby se na nich dalo parkovat, ne?
Řekl bych, že to se dělo až u výstavby po r. 1950. Do té doby si současnou intenzitu automobilového provozu vůbec nedokázali představit.
Takže Pařížská zaflákaná auty je totální nonsens.
Nedokazali si predstavit hustotu, ale kazdopadne se s auty parkujicimi po okrajich pocitalo. Jen tehdy asi nikoho nenapadlo, ze se muze stat, ze by clovek prijel a nemohl zaparkovat tam, kde prave chce.
Až někdy do poloviny třicátých let bylo zakázáno parkovat auta nebo ruční vozíky přes noc volně na ulici (mimo speciálně k tomu vyhrazená parkoviště). Vzpomínáte na ten díl Hříšných lidí města pražského, jak se tam tahali s tou kárkou, co si v ní mysleli, že je mrtvola?
A proc pak uz ne? Jak to zduvodnili? Myslis, ze to tehdejsi zduvodneni jiz neplati?
no jak asi :-)
ti bohatí, co měli vliv, měli auta a uzákonili si něco, co jim osobně vyhovovalo. Tak je to přece vždycky, proč se tak hloupě ptáš???
A myslis, ze tohle zduvodneni uz neplati? (byt nevim, jestli v tom nebylo jeste neco jineho)
Myslis, ze kvuli par hrabosum, nejakemu tomu ptackovi, sem tam nejakemu medvedovi a jine zveri opravdu zakazou parkovani na ulicich? Veril bych autum nejak na pridel, veril bych na suda a licha, ale ne na to, ze by se podarilo Prahu v centru pro auta uplne zakazat. A s touhle premisou taky pracuji. Je jedno, jestli by to bylo lepsi, nebo nebylo. Auta tu budou porad. Spis bych se dival po splnitelnejsich cilech, ne jak to cini Hrabos.
no to tedy ne. Praha je mnohem starší než vynález automobilu, fakt! :-D
Ehm, proč by měly být parkoviště na všech dostupných místech místo parků???
o něco vejš se rozčiluješ a dáváš jako příklad koloběžkáře, inlinisty, pejskaře atd, co by měli chtít taky každý svou stezku, když jí chtějí cyklisté a tady ti to najednou nepřijde divný? COpak cyklisti taky chtějí nějaký veřejný obrovský odkladiště na kola? Bruslaři? Pejskaři? Na kajak budeš taky vyžadovat speciální místo na veřejným prostranství?
Dej si to auto kam chceš, to je tvůj problém. Jen ho necpi do veřejnýho prostoru a nepřenášej tenhle svůj problém na ostatní, jako to nedělají kajakáři, koloběžkáři, bruslaři atd. atd. atd.
Co mi najednou neprijde divny? Prave ze prijde. Ale tezko to dopadne jinak, ze ze vsude vyrostou parkoviste, protoze penize opet vyhrajou nad rozumem. Akorat se vyberou prachy za parkovani na ulici i v tech novych garazich a zmizne nejaka zelen. A za chvili bude aut jeste vic, protoze je bude kde parkovat. Kdyz to na ulici zakazes uplne (v soucasne dobe IMHO Sci-Fi), prece neocekavas, ze vsichni hromadne vyhazou auta? To by byla pekna anarchie, demonstrace, ... Neumim si predstavit, ze by to mohlo probehnout bez problemu, lobovani, ...
Jenže zapomínáš, že když parkování přiměřeně zpoplatníš, těch aut ubyde - někomu se nevyplatí ho při té ceně držet.
Momentálně se snažíme v Praze rozjet carsharing po vzoru autonapul.org a vyšší cena za parkování je jeden z faktorů, který může pomoci přejít ze soukromého vlastnictví na úspornější sdílení.
Např. já najezdím se svým autem cca 4-5 tisíc km za rok. Při započtení pov. ručení a dalších poplatků vychází jeden km docela draho, ale furt se to dá. Parkuju na ulici zdarma. Kdybych měl platit (představuju si tak 1-2 tisíce měsíčně), dal bych auto do šrotu a na těch pár cest si ho půjčoval (z carsharingu nebo půjčovny). Protože by se mi to finačně vyplatilo.
Ke carsharingu bych v nasich podminkach byl skepticky... :( Lidi se k tomu budou chovat jako k cizimu - stacilo mi, kdyz jsem videl, jak vypadaly dispozicni sluzebaky (ty, co si pujcoval projekt, ktery zrovna potreboval).
Zatim platim 700 rocne. Ale pri najezdu 20.000 jednim a 15.000 druhym autem se i drazsi parkovani vyplati. A to nemluvim o tom, ze kdyz prodam soukrome a vezmu si sluzebni do uzivani, cast nakladu zaplati firma, kdyz chteji, abych obcas drzel pohotovost.
Takze mne se to asi nedotkne.
Ale urcita forma carsharingu trosku funguje u nas ve sportklubu. k vzteku ovsem je, ze auta potrebujeme vsichni hlavne na vikendy. Takze taky zadny hit. Leda auto sdilet s nejakym remeslnikem, ktery by ho vytizil pres tyden.
Problém je v tom, že děti mají akční rádius cca 15-20km. Takže pokud bydlíš někde v Praze, buď musíš jet po stezce v Praze, nebo vzít auto, naložit kola a jet za Prahu. Takže místo toho, že odpoledne přijedeš domů jen o něco dříve z práce, abys mohl s dětma na kolo, tak nikam nepojedeš, protože to nestihneš.
Děti s balančními kolečky na rekreační cyklostezku nepatří? Kam jinam by proboha měly jet?
On je "trochu" rozdíl v dálkové cyklostezce ve volné krajině a v městské krajině.
Jsi mimo.
Deti s balancnimi kolecky nezvladnou sterkovanou uvalcovanou cyklostezku? Ja se s kolecky na kole s 12" koly ucil jezdit na polnich a lesnich cestach. V cem jsou dnesni deti o tolik neschopnejsi?
A cim vetsi okoli Prahy zabetonujes (coz je ocividne Tvoje priorita), tim dal pak budou muset dojet, aby alespon kousek te prirody videly. A jestli nechteji videt prirodu, to uz pak vazne muzou klidne krouzit na prvnim betonovem placku mezi panelaky.
Ten "trochu" rozdil je jen v pohodlnosti dnesni cyklopopulace. Mne treba prijde uplne jedno, jestli se postavi zbytecna dalnice, protoze jsou lidi pohodlni jet po jine silnici s malilinko horsimi parametry, nebo jestli se postavi zbytecna cyklostezka z naprosto stejnych duvodu - protoze jsou lidi lini parkrat otocit riditky a vyslapnout par vyskovych metru.
Pokud bude dokonale rovná, tak ji zvládnou. Pokud bude mírně nerovná, často se stane, že zůstanou viset kolečky na okrajích nějaké díry a zadní kolo budou mít ve vzduchu.
Když budeš chtít dítě učit jezdit na kole a sám mít kolečkové brusle (na učení rovnováhy to je mnohem lepší než na kole nebo pěšky), budeš v háji.
Nebo třeba jen prostý fakt, že můžeš trávit čas s dětmi a mít pocit, že Vás to všechny baví. když ujedeš 15km na bruslích, můžeš z toho mít pocit že jsi se hýbal. Když ujedeš 15km na kole rychlostí splašeného hlemýždě, tak Tě to bavit nebude.
Taky si uvědom, že menší děti nevydrží u jedné činnosti dlouho. Můžeš s nimi vyrazit na jednu nebo dvě hodiny a pak se musíš vrátit, začít dělat něco jiného. Když jsi kousek od domova, tak to není problém a časem můžeš tu dobu natahovat. Nicméně nakládat kola půl hodiny na auto. pak půl hodiny někam jet, pak se tam 1,5h vozit a pak jet domů je trochu napytel.
Nevím kde jsi přišel na to, že betonování Prahy je moje priorita. Vyasfaltování 2m cyklostezky je oproti díře pod hradem jen taková drobnost. A narozdíl od Tebe takové kutání neschvaluji.
Dira pod hradem odvede auta z centra, jestli to ovsem nekdo zvladne zorganizovat a centrum v tu samou chvili rozumne omezi.
Tech par metru cyklostezky je naprosto zbytecny luxus. Ja to tam znam. Ta silnicka je dost siroka i na uceni deti i na dopravni cyklistiku zaroven. To 2m cyklostezka nebude.
A kdo nedokaze dite ucit pesky nebo na kole, bude ho muset proste ucit o par metru jinde. Treba na te Tebou zatracovane silnicce to urcite pujde.
A mimochodem - ze stejnych duvodu, jakymi se ohanis, pozaduji lepe upravovane bezecke trate v zime v Jizerkach. Proste chci jezdit na inlinech i tam a tak, abych mohl jet zaroven s bezkari. Presne podle Tveho: "mít pocit, že Vás to všechny baví".
Nevim, proc vytahujes jezdeni autem a nakladani kol. Jestli nebude pro konkretni rodinu potreba nakladat kolo do auta, kdyz bude cyklokochaci dalnice podel vody, nemusi je nakladat ani za soucasneho stavu.
A neco Ti povim - mne to treba na kole s rodici nejspis bavilo. Pritom oni mne ucili z pozice pesaku. A matka ani nikdy na kole nejezdila. A je to nejspis bavilo taky. Co kdyby nekdo chtel ucit dite jezdit na kole treba z auta, motorky, nebo z vodnich lyzi? A co kdybych chtel dite ucit ja pesky a na klouby mi vadi asfalt? Tak mam dite i s kolem nabalit do auta a odjet nekm mezi pole, kde Ty bys milostive nechal kousek vpouzitelne cyklostezky?
Přestaň vymýšlet kraviny. Děti na kole (nebo v kočárku), rodiče na bruslích je normální kombinace.
Narozdíl od Tebou uváděných nesmyslů je v Praze dost silná poptávka po komunikacích vhodných pro inline. A vzhledem k počtu bruslařů na těch současných komunikacích zjevně není saturovaná.
Výstavba inline komunikací má také ten efekt, že naředí jejich počet na těch současných a třeba by pak po nich bylo možné i jezdit na kole. Tedy pokud nedojde k dopravní indukci. Ale na tu Ty vlastně nevěříš.
Ale verim. U inlinistu zcela urcite nastane. A u aut taky, jestli se otevrou okruhy a nepritlumi zaroven centrum. Co Ty mas vlastne proti tehle variante? Nacpat auta pod zem a indukci priskrtit. Byval bych spis ocekaval, ze se Ti to bude libit.
Krok zpet je vzdy daleko slozitejsi, nez zabranit kroku vpred. Nestacilo by zakonzervovat stavajici situaci a jen dopravni tok premistovat podle potreby?
Protože na to prostě nemáme prachy. Takže místo metra D, cyklostezek a dalšího se kutá, bude se kutat ještě 20 let, pak to stejně nebude hotový a bude se kutat dál. A dokud se nedokutá, ostatní maj smůlu a musí autům strpět jezdit úplně všude.
Představa, že auta na okruzích jsou jen "tranzitní doprava" je mylná. Takže u zdrojů a cílů cest se aut díky tunelům stejně nezbavím.
Třetí věc je, že mi nevadí jen doprava v pohybu, ale také doprava v klidu. Ty auta z tunelu musí někde parkovat.
Tak mne napadlo, ze u tech inlinistu nejen ze vic prostoru naindukuje dalsi inlinisty, ale take dalsi motoristy, protoze jak jinak by se v dnesni dobe dostali vsichni az k te draze, ne? Zvlast ty maminky a kocarky.
Tyjo, tohle už je málem jak autolobby ;-)
Ten levý břeh nemám najetý moc často, ale mám dojem, že stará silnice do Malé Chuchle je s vyloučením IAD a tedy tam není jiný problém, než ta padající skála. Jasně, je to trošku nahoru-dolů (10-15m?), takže pro inline ne zrovna optimální. 400 metrů ulice posledního řádu nemůže být problém, obytná zóna je tam snad už teď a aut tam je pět a půl. Pro rodiny s dětma mi to horem přijde naprosto OK, jako kochací dokonce lepší než mít na jedné straně zábradlí a na druhé zeď z gabionů.
Ten úsek pod skálou použitelný je (ostatní ne- kvůli povrchu). Akorát vede "odnikud nikam" a je dlouhý 1,5km. Lehce sportovním tempem to přejedeš za 5 minut. Odpočinkové místo žádné. Slunce tam nesvítí. výhled nulový.
Čím se chceš kochat? Koridorem na Plzeň? Nic jiného odtamtud nevidíš (zanedbanou zeleň nepočítám).
Tak mne jeste napadlo, jak to vlastne je se stavbami pro auta (nutna doprava) a rekreaci. Proc musi byt naprosto hladky asfalt pro inlinisty na obou stranach reky a tim diskvalifikujes OBE cyklostezky z hlediska dopravniho? A jestlize jediny duvod, proc se nici brehy jsou inlinisti, je otazka, jestli inline jsou dostatecnym prinosem, aby to takovy nesetrny pristup k prirode opodstatnilo.
Porad nechapu, proc by se pro inlinisty mely budovat takovehle stezky. Kdyz budu chtit letat na rogalu, taky mi zplundruji kus lesa nekde na kopci, abych mohl pohodlne startovat? A co vsechny ostatni sporty? Prijde mi normalni nevyzadovat takove upravy pro pouhou rekreaci, kdyz si muzu vybrat z velmi sirokeho portfolia sportu, ktere treba i ja na dostupnem terenu zvladnu. Proc asfaltovat lesy, aby tam mohla SILNICNI kola? Kdo chce jezdit vsude, at si koupi VTT (velo tout-terrain) - tam uz z nazvu je jasne vyuziti (US nazev MTB tak uplne neodpovida).
Fascinuje mne, jak si nekdo koupi nevhodne vybaveni (inline) a pak se kvuli nemu vytvori trasy - priroda, ne priroda. Kdyz si koupim Ferrari, vyasfaltuji mi dalnici az na Snezku, jen proto, ze se zacnu ohanet tim, ze kvuli tomu ho prece mam? Nebo alespon cestu k chate? Taky ne. Kazdy celkem rozumne rekne, at si poridim neco pouzitelnejsiho vzhledem k dostupnemu terenu.
Na levém břehu je pro cyklistickou dopravu již vhodná existující infrastruktura, která novými úseky nebude nijak postižena.
a dovolil bych si parafrázi:
Prijde mi normalni nevyzadovat takove komunikace pro pouhou lenost, kdyz si muzu vybrat z velmi sirokeho portfolia dopravních prostředků, ktere treba i ja na dostupnem terenu zvladnu.
Nechapu tu parafrazi, aqsi jsem nekde prehledl zmenu slova, nebo tak neco. Prijde mi, ze jsi to proste po mne opsal...
Na levem brehu cykloinfra je, dotcena znicenim brehu nebude, jen ty brehy to onesou. No co, kus zanedbatelne zelene, ze?
psal jsem, že kdyby lidi nebyli líní, mohli by jezdit tramvají a nemusela by se kutat díra pod Hradem.
Prosím rozlišuj mezi slovy zanedbaný a zanedbatelný.
Sorry, prekoukl jsem se. 8-)
Ne vsichni takhle jezdi jen kvuli lenosti. Spousta z nich kvuli zamestnani, konickum a dalsim mene ci vice dulezitym duvodum.
Krom toho, ze musim do prace s sebou vozit veci a ze musim byt kdykoliv pripraven vyjet k zakaznikovi, taky nechci denne tratit 1,5 hodiny navic cestou do a z prace (casy osobne odzkousene). Az se zlepsi dostupnost ruznych cilu MHD, muzu o tom znovu zauvazovat. Kolo a kolobezka nepripadaji v uvahu na vetsi vzdalenosti kvuli parkovani a hlavne kvuli potu.
A musíš kvůli tomu jezdit velkým plechovým autem, nebo Ti stačí 75kg kapotovaný trike/leho s elektropohonem? Takových by se na současnou komunikační síť vešlo násobně více a při zachování "dopravního komfortu" (čas, materiál navíc, bez potu)
To sice by slo, ale pak bych musel mit na bezne denni dojizdeni velomobil (kde bych ho dobijel a parkoval?) a na dovolenou, na chatu a podobne auto (pro vic lidi, do vetsi zimy, vic nakladu ...).
A? Já mám na denní dojíždění kolo a na dovolenou auto.
Pokud auto nepotřebuješ moc často, můžeš zkusit půjčovnu nebo carsharing.
Kolo by slo, ale por a vlivy pocasi jsou prece jen dostatecnym duvodem proti. Velomobil je OK, ale co s nim doma, v praci a u zakazniku? Kde dobit a kde parkovat?
Kde dobít a kde parkovat auto?
Takze myslis, ze cestou do prace zastavim u benzinky a po 6 hodinach budu pokracovat dal s nabitymi bateriemi? A ze budu velomobil parkovat na ulici pred domem? To prvni je naprosta blbost, to druhe prece odsuzujes jako neopravneny zabor. A presto mi velomobil radis. O co by to bylo lepsi, nez auto? Z ekologickeho hlediska? A co ucinnost motoru? Jak se vyrobi ta elektrina bez znecistovani prostredi? A co vyroba a likvidace baterii?
Třeba si z přibližovadla vytáhneš večer baterie, doneseš je domů, vrazíš do nabíječky a ráno si je zas doneseš zpátky. Když budeš jezdit daleko, budeš mít jednu baterii v práci, druhou doma. Nebo budou k dispozici výměnné stanice. Přivezeš tam prázdnou baterii, odjedeš s plnou (stejně to funguje s PB bombami).
Ano, je to zábor. Ale když budeš mít dvoupatrové parkování (což by nemusel být až tak velký problém) dostaneš na jedno auto-parkovací místo až 12 velomobilů. Najít způsob jak řešit parkování velomobilů ve městě je mnohem snazší než řešit parkování aut...
Lepší je v tom, že produkuje mnohem méně emisí (energie na rozpohybování 75kg vozidla bude nižší než na rozpohybování vozidla přinejmenším 20x těžšího). Bude to lepší v tom, že bude produkovat mnohem méně hluku, zabírá méně místa. Srážka s chodcem nebo cyklistou nebude zdaleka tak nebezpečná jako doposud.
Vymenne stanice by znamenaly compatibilitu. A baterie bys mohl dostat v ruznem stavu.
Ale hlavne - dvoupatrove stani pro velomobily, to by byla zhruba vyska jako dodavka. Predstav si, ze by v ulici stala souvisla rada dodavek! Navic by kazdy v rodine MUSEL mit velomobil, protoze by ho nikdo jiny nemohl vzit s sebou.
A je zajimave, ze Ti ten zabor najednou az tak moc nevadi. V cem je zabor velomobily lepsi nez zabor auty?
Jednak můžeš mít dvoumístné velomobily, na moped se dva lidé také vejdou. Zejména pokud odstraníš pedály nebudou pasažéři potřebovat tolik místa.
Nevím proč by v ulici musela stát "souvislá řada dodávek"- když místo jednoho auta zaparkuješ 6 velomobilů (v jedné vrstvě). S ohledem na to, průměrná pražská rodina má méně členů, tak i v případě že by velomobil měl každý, tak prostorově ušetříš. Dvoupatrové stání odpovídá spíše vyššímu osobáku, dodávce odpovídají tři patra.
Zábor mi pochopitelně vadí i nadále. Nicméně když už "musí" být dopravní prostředky zaparkované na ulici, přirozeně preferuji takové dopravní prostředky, které jsou prostorově úspornější.
Když je to tak dokonalé, ekologické, úžasné...proč už v tom nejezdíš?
Na dovolenou ma auto, prece to tu nekde psal, nebo se pletu? 8-)
No právě proto se ho ptám. Před pár lety psal něco o nějakém autě....
Připomíná mi Greenpeacáky, kteří když jedou někam protestovat (nejlépe s ekologickým tématem), tak se tam dovezou v autech. Někde si z toho dokonce někdo na nějakém videu dělal prdel....
Protože jezdím do práce na kole, blbečku. Psal jsem to v této diskusi, zkus si ji přečíst než se do mě začneš navážet. A na tom kole jezdím do práce i teď. Narozdíl od některých svátečních cyklistů-teoretiků.
A pozor.... Už se nadává. Ještě nedávno jsi se tu chlubil, že jezdíš v nějaké škůdce. A hele. Nemáš mě na BL?:-)
A já taky jezdím raději na kole. Nebudeme blbečkové oba? Lepší je prý auto....:-))))
Nedávno? To auto nemám pět let.
Mám Tě na BL, a taky Ti už podesáté píšu, že pokud nereaguješ přímo na mě, tak na tvoje příspěvky zvysoka seru. Ale aby sis to pamatoval, tak bys musel být schopen udržet v hlavě nějakou myšlenku.
Ne, blbeček jsi jen Ty, protože kladeš otázky na které najdeš odpověď o pět příspěvků výše. S ježděním na kole to nemá nic společného.
Já auto neměl nikdy, celej život jezdím na kole a taky tu cyklisty neprudím, že by neměli do aut sedat....:-)))
Já taky jezdím na kole, na rozdíl od tebe jsem nikdy auto nevlastnil, ale na rozdíl od tebe jsem blbeče.
A není mou povinností číst vše. Já reagoval na to, co jsi psal v přispěvku nad mým příspěvkem...
A to, že si o mě nějaký Hrabosh myslí, že jsem blbeček, to mi žíly netrhá. Kdo je to vlastně ten Hrabosh? Neznám ho....:-)
To je ale pak těžká diskuse, když nejsi schopen ve stejném vláknu přenést myšlenku přes pár nejbližších příspěvků.
Nicméně neschopnost vnímat diskusi a příspěvky jako celek leccos vysvětluje. Nestalo se Ti to poprvé.
Mojí povinností není číst celou diskuzi. Není na to čas. Já se jen slušně zeptal, proč teda v těch velomobilech nejezdíš, když jsou tak supr. To vůbec totiž nesouvisí s tím, že máš v oblibě jízdu na kole. Byl to jen slušný dotaz. Natož ty jsi vystartoval a začal nadávat. Taky se ti to nestalo poprvé.:-))) A nejen u mě:-)))
Ale to, co si o mě myslíš ty, je mi opravdu putna. Anonymní človíček na nějaké diskuzi....
Kdyz jsi ale tak zasadne proti autum a zaborum, proc na dovolenou nejedes alespon s cestovkou, nebo vlakem? A proc v otazce zaboru jsi ochoten ustoupit velomobilum? Protoze citis, ze by to uplne neproslo? A myslis, ze velomobily misto aut maji sanci v dohledne dobe projit?
(predpokladam, ze auto parkujes v garazi)
Záleží na to kam, kdy a s kým. Například jet na prodloužený víkend do Alp jinak než autem je nesmysl. Jet na prodloužení víkend do Tater jinak než lůžkovým/lehátkovým vlakem je taky nesmysl. Jet na víkend do Krkonoš busem, když tam jede několik aut je taky volovina.
Prostě jsem zkrátil odpověď na Tvoji konkrétní otázku.
Prima - takze alespon jeden bod, kde auto jasne uznas. A co z toho plyne?
Ti, co nemaji garaz by nemeli jezdit na prodlouzeny vikend do Alp, nebo maji nechavat auta nekde za drahe penize na parkovistich po okraji Prahy?
To uz nemluvim o tom, ze bez dalnic bys do Alp na prodlouzeny vikend dorazil v takovem stavu, ze by ses prvni den vzpamatovaval z rizeni.
c) půjčí si ho z půjčovny.
d) stane se členem carsharingového klubu
e) půjčí si ho od kamarádů nebo příbuzných
možnosti kde a za kolik parkovat auta dnes někde popisoval Vratislav, zahrnovalo to i lacinou variantu "děkujeme, že neparkujete přímo před domem". Zkus si to najít.
Kdyby tam dálnice nevedly, tak tam nebudu jezdit na prodloužený víkend a vystačím si s Tatrami. Nebo kdyby byla po takové dopravě poptávka, třeba by tam začal jezdil lehátkový vlak a mohl bych tam jezdit vlakem. To že je v současnosti nejvýhodnější variantou jízda autem neznamená, že je jediná možná varianta.
Mimochodem. Já se do tebe nenavážím. Já se jen SLUŠNĚ ptal. A ty mi ihned nadáváš....
lidi co znám a mají velomobil, ho mají normálně doma. proč tě hned napadlo ho cpát ven a zabírat zase veřejnej prostor? :-O
Doma? Parada. Jen nevim, jak bych ho vynesl do 3. patra bez vytahu v Nuslich a do 6. u Alice v panelaku tou uzkou chodbou. Je to jen o malo predstavitelnejsi, nez ze bych si domu vynesl Tranzita.
hele já nikdy nepochopil jak třeba Jirka cpe do svýho bytu tříkolku, když dveře jsou užší než spodní řízení lehokola, nicméně to dělá a Honzův velomobil tam měl taky.
Všechno jde.
Uplně všechno jde vyřešit.
Taky se můžeš přestěhovat atd. atd.
Ale souhlasím s tím, že řešení, že přeneseš negativní důsledky svých zájmů a priorit na ostatní a ty si budeš užívat těch positivních je pro tebe samozřejmě to nejvýhodnější. Nikdy jsem netvrdil, že to tak není. Jen tvrdím, že je to taky nejsobečtější a nejbezohlednější.
A jediný, co jsem chtěl bylo, aby sis to uvědomil a dospěl alespoň tak daleko, aby sis to dokázal aspoň přiznat...
Jelikož to už probíráme v bůh ví kolikátým příspěvku, tak to asi neklapne, protože jediná odpověď, která z tebe padá je, že to dělá každej a pro tebe je to výhodný. S čímž ale od začátku souhlasím. Jen tvrdím, že je to nemravný. To, že všichni okolomě chovají jako sráči, prostě nikdy neuznám jako důvod k tomu, abych se tak začal chovat taky. Když všichni začnou srát na chodníku, tak já prostě nezačnu, i když mi budeš tisíckrát vysvětlovat, že je to pro mě výhodný, protože ušetřím za vodu a elektriku a za poořizování záchodu a přece to dělá "každej".
Totéž jako odpověď pro tebe Michale.
A vidis jako ekologictejsi a zdravejsi pro okoli topeni plynem, nebo uhlim? A kolik lidi topi uhlim... Kazdy (nebo skoro kazdy) vyuziva neco, cim obtezuje ostatni. Nekdo min, nekdo vic. Ty sam u sebe nevis o nicem?
u nás na vsi topí plynem možná většina tak jako my. Je to dražší, ale jednodušší a šetří to čas.
Ale o to vůbec nejde.
Já netvrdím, že jsem svatej a nedělám nic, čím bych nikdy nikoho neobtěžoval atd. Jen nemám problém to přiznat ani sobě ani jiným.
DOkážu to pojmenoivat a nebudu se vymlouvat na ostatní atd. atd.
Například přes to, jaký mám na auta názor v něm občas jedu a také ho řídím.
Ano myslím si, že letadla vypustí do vzduchu neuvěřitelnou spoustu naprosto zbytečných sraček a přesto mám zaplacený vyhlídkový let letadlem a také helikopterou. Uvědomuju si, že tím zhorším ovzduší uplně všem. Jasně, udělám to poprvé (a najspíš naposledy) v životě, ale uvědomuju si to, že dopad bude na všechny, a že dělám něco s čím principielně nesouhlasím. Zvážil jsme to při rozhodování a přesto se rozhodl, že to pro jednou udělám. Ale přiznám si to. Jsem si toho vědom a nemám pocit, že by to, že to dělá spousta jinejch byla omluva pro mé chování. Nemám omluvu.
Tezko se mi vysvetluje postoj k autum a parkovani. Ano, nekoho tim nejspis obtezuji. Na druhou stranu jini obtezuji necim jinym mne. Nikdo nejsme svati. A ve chvili, kdy je uzakoneno kde a jak parkovat a ja se podle toho chovam, nemam nejmensi vycitky svedomi. S jizdou uz je to jinak, tam vypoustim skodliviny. Ale dokud auto neskodne stoji na miste k tomu urcenem majitelem (pozemku), povazuji to za relativne mene obtezujici, nez skoro jakekoliv vytapeni, pousteni hudby nahlas, koureni, plivani do vody, ...
Nekomu treba muze i vadit, ze misto Tveho domu neni louka, kterou by chtel pod okny. Dokud se chovam podle zakonu a nezneuzivam to k prime provokaci, moje svedomi je ciste (skoro). Ano, nez se mne zeptas - ulehcuju si to. Jenze prejimat 100% odpovednost za sve chovani, nebo alespon citit pocit viny za 100 % svych cinu, to by bylo na okamzitou sebevrazdu.
Takze suma sumarum, dokud je to bezne a obvykle, zakonem povolene a umyslne toho nezneuzivam a POKUD MOZNO ANI NENADUZIVAM, necitim tolik viny, abych mel potrebu se omlouvat.
Jeste jsem o tom trosku uvazoval - prijde mi, ze stydet se za neco, co je uzakoneno a tedy odsouhlaseno demokraticky (nevim presne, kdy k tomu doslo, nicmene jestli to bylo za Protektoratu, byla porad sance to zmenit) a s cim tedy vetsina souhlasi, muze jen svaty. Lepe receno jen svaty se dokaze vyhnout vsem lakadlum, ktera by pripadne nekoho mohla obtezovat. Nejsem svaty. Snazim se posvem. Kdyz se parkovani (a cokoliv jineho smysluplneho) odhlasuje a uzakoni demokraticky, podridim se. I kdyz asi budu remcat. Ale at se na to divam jakkoliv, nedokazu se za to stydet. Neomlouvam si to. Jsou jiste hranice "zneuzivani" verejneho prostoru, verejnych zajmu a vubec spolecneho cehokoliv, za ktere bych nesel, ale tahle to proste neni. Necitim to tak.
Tenhle verejny prostor uz stejne nezachrani ani par vysazenych stromu. Prijde mi smysluplnejsi +/- udrzet stavajici stav a nenicit dalsi prirodu, nez se dohadovat, jestli je lepsi koukat na auta na ulici, nebo na dvorcich.
Klidně si můžeš na chatě pustit cirkulárku v sobodu mezi 12-14h (všichni obědvají) a v neděli ve stejnou dobu benzínovou sekačku.
Můžeš jezdit na krosové motorce za zdmi hřbitova na kterém se zrovna pohřbívá (tohle udělali stbáci Patočkovi, vylepšené o přelety vrtulníku).
Vymyslel bych mnohé další.
Nic Ti to nezakazuje.
Hadej, kvuli ktere pasazi meho predposledniho prispevku v teto vetvi si myslim, ze delas presne to, z ceho obvinujes ostatni - totiz z toho, ze nectou diskusi pred - ze neprenesou myslenku? 8-)))
Napoveda - napsal jsem to velkymi pismeny, abych se prave temhle narcenim vyhnul.
Pujčíme si od Azubáka paštiku a vytáhneš ji ke mě do třetího patra, juu:-))) Vezmu si foťák. Mohla by to být docela komedie:-) Hlavně v těch zatáčkách v mezipatrech:-)))
k bruslím (nemám na mysli jen inline system) bych měl tolik:
Taky nechápu proč pro ně stavět speciál stezky. Uplně by stačilo, kdyby se nekomplikovalo a to, co s ena bruslích dalo používat předtím. Kdyby nezkurvili letenskej park. Kdyby když opravují nějakou cestu místo starýho asfaltu nedávali zámkovou dlažbu, ale zase asfalt atd. atd.
Na bruslích se dá krásně a pohodlně jezdit po celým městě a na nnaučení, prodětičky atd. ty parky typu Letná, Stromovka, Ladronka apod. v pohodě stačily...
Nechápu proč se snažej je z těhle míst vyhnat a dělat pro ně nový, kterou jou třeba pro mě nepoužitelný, protože jezdit tam a zpátky v davu lidí po rovině je obrovská nuda...
OT:
Mně se jenom "líbí" jak každá takováto lidem prospěšná věc dneska u nás musí být spolufinancovaná z fondů EU :-/ To na daních, doprdele, všichni platíme tak málo, že náš stát dneska není schopen zaplatit nic ze 100% ??? Na všechno všichni dostávají dotace, to mi fakt už hlava nebere :-( Až jednou vyschnou ty evropské zdroje, tak se máme těšit, že se tu už nic nevybuduje ? Nebo jak si to naši vládci představují ??? Bych z toho blil...
Už aby vyschly. Takhle tu totiž stavíme věci které potom nezvládneme udržovat. A to je lepší nic nestavět než tu mít za pár let trosky.
To je fakt, nejdřív by teda měli přestat stavět nové a nové silnice, do kterých jdou mnohonásobky peněz než na cyklistickou strukturu :-) Když jim dneska nestačí peníze ani na údržbu těch stávajících...
Nebo by to konečně mohli začít stavět kvalitně, aby to něco vydrželo. Tady asi vidím hlavní jádro pudla.
Prvni, co bych zarazil, je asfaltovani cyklostezek kolem Vltavy a zbytecna dalnice pres Sazavu na jih. 8-(
Jestli jsem to správně pochopil, tak tady u Staré Lysé nějaká firma vytěžila písek a pak za to od EU dostala dotaci na "výstavbu mokřadu a tůní"
Mokřad a tůně Hladoměř
V rámci realizace akce bude provedena celková revitalizace zemědělsky nevyužívaného území, budou vytvořeny tůně a upraveny vodní poměry s ohledem na zvýšení biologické různorodosti území.
celkové uznatelné náklady: 20 318 543 Kč
Na tvorbu těch evropských zdrojů přece i z těch našich daní přispíváme. Jen se v té EU pak holt znova přerozdělují.
Nesleduji tuhletu "velkou" ekonomiku, tak netuším, jestli aktuálně jsme více příjemci nebo plátci, ale rozhodně to není tak, že by nám EU něco jen tak věnovala.
Ne - ona to od nas vybere a pak na to (nebo jen cast) vrati, ale jasne k tomu da povel, ze musime zalit asfaltem a betonem zbytky prirody v Praze, protoze na pouhe sterkovani by neprispela. Jo, to beru jako velmi uzitecne. A cim vic toho zabetonujeme, tim dal budu muset autem odjet z Prahy, abych se dostal do prirody, protoze na kole si za chvili budu pripadat jak v metry, nebo na dalnici. Hlavne ze pojedu po hladouckem asfaltu, ktery se ovsem vlni tak, ze pro prijemnou jizdu je stejne potreba celopero.
Dokud se budou dit takovahle zverstva, EU ani budovatele cyklostezek u mne sympatie prilis hledat nemuzou. Totez ta prastena dalnice.
Praštěnou dálnicí myslíš Blanku?
Na ní ale EU prachy nedává, protože nemá posouzení vlivů na ŽP. Pokud si správně pamatuji, magistrát se EIA záměrně vyhnul. Marně se snažím vymyslet jiný důvod než to že by jim to neprošlo.
Myslim tu smerem na jih - pres Sazavu a podobne, misto rozsireni E55 nebo Strakonicke, kde by se napachaly nesrovnatelne mensi skody.
Kamaráde, tohle je hrozně smutná historie, teď jsem o tom viděl dokument (myslim že to bylo ve stejném pořadu jako je ten, co se řešila pražská cyklodoprava :-) ).
Vypadá to na betonovou lobby, jinak si to nedokážu představit. Sice nevim, jak to vypadá od Strakonic k Budějicím, ale vůbec je to divný. Taky nechápu, proč to nevede ve stejné stopě jako doteď, ta dálnice má mít fakt divoký tvar, vůbec si to nedokážu vysvětlit. Je to podobná zbytečnost jako je blanka či břevnovská magistrála....
Porad nechapu, ze vsichni zatracuji tunely, ktere svedou dopravu jinam a jeste ta auta schovaji pod zem. Mozna je zvolena spatna trasa, mozna to je predrazene, ale v principu - je na tom neco spatneho? Treba prujezd Linzem je taky dost utopeny. A to mne napadlo jen proto, ze tam jsem jel pred par tydny. Leckde to je podobne.
dám Ti takový příměr
Principiálně není špatné koupit si karbonové celopéro. Je pohodlné, lehké, pěkně vypadá, jde za šlápnutím. Možná je trochu předražené, ale v principu by si ho měl koupit každý biker. Co je na tom špatného? To že musí celá rodina jíst suchý chleba, aby na to kolo biker měl dost peněz.
Když je člověk sám, jako Jurimír, může si to dovolit. Ale nutit kvůli své zálibě nutit i ostatní členy rodiny jíst suchý chleba bez jejich souhlasu? Třeba to někomu přijde normální, mě ne.
Porad vychazim z toho, ze odvedeni dopravy z centra je ku prospechu vetsine obyvatel Prahy.
Spíše bych to přeformuloval na tvrzení, že snížení intezity IAD v centru je ku prospěchu většině obyvatel Prahy. Je vcelku jedno jedno jestli ty auta budou jezdit jinde, nebo jestli budou jezdit méně. A ke splnění tohoto cíle lze použít i lacinější způsoby než kutání nor (mýto, regulace parkování).
Na mém příkladu nemusíš kupovat maximalistickou verzi karbonového celopéra, můžeš si pořídit hliníkové s levnějšími komponenty.
Jenze Ty nabizis HT, ne-li celopevnaka. Na to ovsem verejnost bude spatne slyset. Proc nehledat pozvolnejsi cesty? Treba nakonec povedou k cili rychleji...
Jinou variantu, než maximalistické "dostavět okruh, vykutat všechny možné díry a pak začít řešit cyklisty" jsem zatím nezaznamenal.
Jasně, nemusím hned každému vnucovat velomobil, ale mýto fakt můžeme mít hned. Ale o tom nechceš ani slyšet.
Zdravim,
zakresleni vyjezdu ze zavesene lavky pod okruhem na Komoranske strane je spatne, lavka ma zakonceni pred nohou dalnicniho mostu a vyustuje na mapce presne pod znackou A50 (je tam videt i svetla prasna cesta). Vic fotek najdete zde:
http://mr-desert-storm.rajce.idnes.cz...
Zavěšená lávka je moc pěkná myšlenka, ale mám pocit, že zůtane v tomhle stavu hodně dlouho, možná i zrezne, aniž by po ní projel jediný cyklista. Když se začal stavět tunel Cholupice, psalo se v místním tisku, že okolí dají zase do původního stavu. Bohužel v místě, kde je začátek tunelu je les oplocený a dřív tam vedla cesta, takže teď se musí jezdit na starou silnici z Komořan na Točnou po nové frekventované silnici,ta lesní cesta kolem chat je oplocená. Mezi Cholipicemi a letištěm jsou sice kousky jakési stezky, jemná šotolina, ale vedou odnikud nikam, nepochybně to stálo hodně peněz. Nepochopila jsem pro koho taková stezka je, dohromady má asi 5 km.