Ahoj,
možná se to zde již řešilo, pokud ano, tak prosím omluvte zdvojené téma. Moc by mě zajímalo co si o elektrokolách myslíte. Rádi bychom domů jedno takové elektrokolo pořídilo. Mělo by sloužit hlavně pro naši babičku na cestování po nejbližším okolí, hlavně na zahrádku, která je od našeho domu poněkud dál. Proto bych rád věděl jak jsou elektrokola náročná na ovládání a na celkovou obsluhu jako dobíjení atd.
Ahoj,
rikal jsem si, ze se tady nebudu rozkecavat, protoze jiste se najdou povolanejsi... ale zatim se nikdo neozval, tak aspon neco. :)
Elektrokolo - hlavne pro babicku - urcite ano. Sam premyslim o necem takovem pro maminku, az zacne ubyvat sil... zatim jezdi docela bez problemu bez elektroasistence.
Urcite bych ji ale neporidil neco takoveho - a ackoliv neznam babicku a jeji konkretni potreby, skoro bych rekl, ze ani pro ni to neni ideal. Pokud neresite problem s uskladnenim atd, videl bych jako vhodnejsi spis klasictejsi konstrukci. Krome celkovych jizdnim vlastnosti.. na tenhle typ kola mozny bude obtiznejsi pridelat nejaky nosic, poradnejsi blatniky atd. - coz jsou podle me veci, ktere se pri cestach na zahradku a podobne dost hodi. Krome toho mi tohle kolo prijde dost tezke na to, ze je to skladacka, tedy "minimalizovana" konstrukce. Za podobne prachy s podobnymi "dojezdovymi" parametry by se snad dalo najit i neco lehciho. Vetsi vaha nebude nijak zvlast na obtiz pri jizde, ale okamzite se projevi, kdyz je potreba treba kolo poponest pres schody, nejakou prekazku, ktera se neda dobre prenest... nebo vytlacit kopecek.
Co se tyce dojezdu s elektropomoci, pocitej s tim, ze to, co uvadi vyrobce, byva casto hodnota dosazitelna "v idealnim pripade", tzn. kdyz to neni moc do kopcu, proti vetru, po horsim povrchu, moc chladno... atd atd. Kolikrat to muze byt realne spis treba tretina. Hadam ale, ze babicka snad nebude jezdit na zahradku vic nez 20 km, a na tu vzdalenost se myslim da s vydrzi baterie atd. pocitat i u mene kvalitnich e-kol.
Jo, co se tyce narocnosti udrzby a pouzivani, z toho bych strach nemel - vetsinou se pouziva tzv. pedelec system, kdy motorek vlastne jen pomaha slapat, a spina se sam podle toho, jak jezdec ne/slape - takze pred jizdou jednim cudlikem zapnout a dal nic neresit. Ani na druhem systemu, kdy si jezdec davkuje pomoc motorku ovladacem na rukojeti podobnym "plynu" na motorce, asi neni nic sloziteho.
Dobijeni podobne, u rozumne udelaneho e-kola by melo jit jen o zastrceni dvou koncu kabliku do spravnych mist. :) Pokud je baterie typu Li-Pol, jako u te skladacky, ci jineho podobneho, neni ani potreba premyslet, kdy dobijet - proste kdykoliv, kdy je moznost. Nejake kudrlinky ohledne pece o baterku by laik musel resit jen u "starsich" typu baterii, kterym bych se ale rozhodne vyhnul - videl jsem treba nabizena jakasi (cinska?) jezditka s olovenymi akumulatory... to bych ale prinejmensim pro zjednoduseni rekl "nebrat".