Zajímalo by mne jaké máte zkušenosti s ježděním v zimě. Minulou zimu jsem to zkoušel, ale valné to nebylo. Jakmile bylo pod minus 5stupňů končil každý sjezd téměř přimrznutím ke kolu. Nandal jsem tlusté pláště, celkem to ve sněhu jakž takž trochu šlo. Tedy když pod sněhem byla nějaká pevná cesta, ale na delší výpravu to nebylo.
S prvním napadlým sněhem Na Mísečkách na lyže, většnou sníh vydrží až do 1. května a zas vytáhnu kolo. blažej
No jasně - na horském kole. Jezdím jen po známých cestičkách, kde vím, co pod tím sněhem je. Mráz mi nevadí, balím se jak pumpa a jde to. Největší problém jsem míval s hlavou, aby byla v teple - letos jsem zakoupil tankistickou kuklu, tak ji vyzkouším. Zatím jsem upadl jen jednou, a to vlastní pitomostí - vjel jsem na led (a přitom jsem se koukal, kam jedu). Řeknu Ti - sobotní slunečné odpoledne v zasněžených Voděradských bučinách nemá chybu.
Jo v zimě jsou kruté podmínky,, když už vytáhnu kolo tak jen na kratší projíždky tak 10-20km ale to už mi mrzne brada a jak někam přijedu tak nemůžu ani mluvit. A když je pod 0°C tak je to i o hubu, se na ledě někde vybourat..jo to je problém tam nepomůžou žádné gumy,,snad jen s hřebíky a ty zas nejsou na asfalt,, takže s ježděním na kole v zimě snad jen vyjímečně...
Já jezdím každý den do práce na kole i v zimě. Mám zimáka celopéro a tak je mi nějaká ta sněhová mulda celkem jedno. Je fakt, že je třeba jezdit velmi opatrně....ale jinak je to fakt super, když je pěkný čerstvý sníh a mírně pod nulou, Plískanice jsou nanic. Jinak sůl na kole dokáže taky udělat paseku. Je třeba se o to kolo extrémně často v zimě starat. Jinak je na jaře hotovo. Rovněž je lepší mít jako zimáka spíše levnější kolo... Mám brzdy véčka a ty jsou v zimě o hubu. Lepší musí být rozhodně kotouče. Ale ty zase dost dobře nekorespondují s levným kolem pro zimní ježdění. Ale i s těma véčkama se to dá. Člověk je hlavně nesmí nechat pod nánosy sněhu přimrznout k ráfku nebo nechat hroudy sněhu na bocích pláštů a nechat následně kolo na mraze ve stojanu. To se pak neodjede. Kolo neprojde vidlí....:-) Jinak zimní ježdění je úplně něco jiného než v létě. Přijet do lesa a tam absolutní klid, ani ptáci necvrlikaj, to je tedy balzám na duši a pohled do zasněžené krajiny je taky něco jiného než pohled v létě. A kolikrát člověk nepotká duši, což je skutečně relaxační pobyt....Hlavně nikdy nezapomenout nabitý!!!mobil!!!!Pád na kole na ledě nemusí vždy končit jen naraženou rukou a přivolat si pomoc uprostřed pustiny a v mraze je skutečně moc důležité!!!!...Pak už jde skutečně na kole i o život.
Jezdím na všech druzích kol za každého počasí.
V zimě vyjedu jenom když jsou silnice suchý, v solný směsce to jde taky, pak ale toho času na očistu, to ne. V lesích to nejde vůbec, protože okolo Liberce je to většinou tak na sněžnice nebo pro Kopku, když trénoval na aljašskej Iditarod.
Nejezdím vůbec, v listopadu jde kolo na půdu, v dubnu z půdy, ráda bych si došla po svých v důchodu pro nákup. Ty endoprotézy zase nejsou takový zázrak, i když si je bývalí cyklisti moc chválí.
V zimě brousím hlavně sjezdovky, občas běžky, ale respektuji počasí a možnosti lidského těla. ABER DIE KONCEN !! Jen počkejte, vy mrazuchtiví nadšenci, Vaše tělo Vám to jednou spočítá!!!
Může bejt, že spočítá, ale v žárovišti se za třičtvrtě hodiny pěkně ohřeju.
Abernathy, hlavně to pravé se musí udělat včas. Na nic nečekej, ušetříš si bolesti a lítání po doktorech. A zima bude letos tuhá!! Tak šup do teplíčka !!
Eště budu muset ňákej čas vydržet, než synci dostudujou. A pak hup tam!
No, já nevím, máš něco pravdy, ale já bych to s tím odporem nepřeháněl. přece jen dnešní materiály leccos vychytají a nějak ochrání. fakt je, že spočítané už mám leccos (zimní přejezdy na běžkách s bivaky atd.). Ale zase si říkám, když bude zle koupím mořský kajak. Takže přece jen to zimní ježdění má něco do sebe.
Tak si ho kup hned a nečekej, až ti omrzlé údy odejdou úplně. Rozhodně se ti bude líp pádlovat jako sportovci, než jako invalidnímu důchodci!
V zimě toho najedu mnohem míň, ale bez kola nevydržím. A letos už máme konečně v provozu tříkolku, takže v zimě vyrobím z jedněch starých plášťů speciální obutí pomocí několika set šroubků a půjde se řádit do sněhu a ledu:-). Spadnout z toho nejde, má to kotoučovky a je to dřevěný, takže to nezrezne.
Aby ti z toho na jaře nevypučely choroše :-)
:-D
Xyladecor jim snad chutnat nebude:-).
Co to je ten Xyladecor? Něco na způsob Luxolu?
Stavím překližkáče a chci to natřít lodním lakem.
To bude dobrý, lodní lak vydrží cokoliv. My jsme se vyptávali odporníka v obchodě a ten nám řekl, že tohle je barva na vnější rámy oken, ploty atd. a že dlouho vydrží. Jak se to přesně píše nevím a plechovku tu nemám abych se podíval.
V zimě je absťák velký ale musím se ovládat. Jednostopé vozidlo na náledí není to pravé (Jednou mi to při odbočování doleva na střední čáře ustřelilo a jel jsem po zádech až do příkopa - nic se na tom zrcadle neodřelo!!). Ale občas se na sněhu vyblbnu, například jsem zjistil že 10cm prašanu se chová jako písek...
Zkusila bych to, ale nerada bych skončila na hlavě. Tedy hlavně nemám to správné kolo.
Jezdím každý den do práce, i v zimě. Jen když je silnice jako sklo, používám MHD. Na zimu jsem si koupil horáka, trochu hůř vybaveného než mám letního treka.
Pod helmu moirovou čepičku, kryje i uši, Windstopové rukavice a bundu a dvoje kalhoty.
Nemá to chybu, jen jezdím pomaleji, abych se nazadýchal.
Takový krásný slunečný den, -20°C a pohodová projížďka po silnici, je možná krásnější než tůra na běžkách.
Když něco dělám, tak to dělám pořádně a neflákám se ani přes zimu. :-)))
Není špatné počasí, jenom nedostatečné oblečení. Ale co máš za boty? Mne začnou na kole hrozně brzy mrznout nohy.
Jo boty, na ty jsem zapomněl. Asi proto, že snimi nemám problémy.
Jsou to takové kožené futrály za pár korun s kožešinou a v nich moirové tlusté ponožky pojmenované "Trek" a jedny slabší, taky moirové.
Jen letos nevím v jakých budu jezdit, když jsem si pořídil SPD a nechci se jich vzdát ani v zimě.
Přesně tak, taky mám nové SPD a nevím, jestli ty staré zimní boty budou držet na těch náhražkových plastech, co tam jdou přidělat. Potom by bylo taky řešení přehodit na zimu staré pedály.
Na tretry ale jsou prý nějaké návleky, co to je? Při šlapání mám boty tak blízko klik, občas se i dotknou, takže kam by se ty návleky vešly?
Jinak jezdím do práce od začátku března do konce listopadu, potom kupuju čtvrtletní jízdenku na vlak a jezdím na jiném kole v solné břečce jenom k nádraží. Začátkem března někdy ale ještě docela mrzne.
Tím vlakem je to teda utrpení, pokud bych to měl do práce tak do 10km, jezdil bych na kole pořád.
Ty návleky neznám. Mám z jedné strany vložené pedály, takže žádný problém s botama. A navíc, až bude sníh vytáhnu horala a tam SPD nemám.
Já projezdil zimu v klipsnách + takové vysoké "trekové" boty z akce v hypernově za 390,-, v nich dvoje ponožky, zima v tom nebyla. Teď už tam mám taky SPD, tak trošku nevím - buď tam nandám ty plastové platformy, jak se to osvědčí, nebo návleky (když ale zas do sněhu bych přece jen radši měl volnou nohu, bez upnutí).
Já ve sněhu asi s SPD jezdit nebudu. Stejně se jezdí pomalu, není třeba šetřit síly.
Nejde jen o oblečení, už jsem viděla chlapa, jak zahučel s platem vajíček pod auťák, protože mu kolo uklouzlo na zledovatělém povrchu. Vajíčka nepřežily, chlap taky ne. Nevážíte si života ignoranti, jestli se budte rozhodovat zda v zimě ano nebo ne, skočte se podívat do nějakého rehabilitačního ústavu. Tam se scházejí také odhodlaní borci co jezdili v patero kalhotech, třech čepicích a válenkách!
Jsem psal, že když je náledí, jezdím MHD, konkrétně tramvají, ta nedostane smyk.
Teda většinou. Před třemi týdny ho tu jedna dostala a to nepršelo. :-)))
Jezdím od 1.1. do 31.12. na zimu mám horší a levnější kolo s dobrým terénním vzorkem. V zimě to chce co nejvíce se vyhýbat automobilovému provozu - záleží na trase a podmínkách, jaké kdo má k volbě vhodné trasy. Ty řečičky o rehabilitačních ústavech jsou zbytečné. Vždy záleží na zdravém rozumu. Myslím si, že po 218 000 km na kole za cca 40 let mám právo na tento názor. Co se týká zimy ve smyslu podchlazení určitých částí těla, nevidím podstatný rozdíl mezi výletem na běžkách a jízdou na kole. Na kole je jen třeba více chránit před chladem ruce, nohy a záda. Jinak jestli je jízda na kole v zimě riskantní si musí každý posoudit sám. Veškeré naše konání je neustálé riziko. Helčo - jezdíš autem? (asi jo někde jsem to vtéhle diskusi četl) Kolikrát jsi již jela 90 km/h po obyčejné silnici a běžně nesčetněkrát se míjíš s protijedoucím vozidlem jedoucim stejnou rychlostí, nebo i rychleji - pokaždé tě od smrti dělí jen 1 až 2 metry. (stačí jen aby v příhodný okamžik protijedoucího řidiče postihl infarkt, nebo mu praskla pneumatika) - už tě to někdy napadlo?
Asi máš Láďo pravdu, vše je jen o rozumu v hrsti v pravou chvíli. Nicméně v autě neprostydnu a ani mě neohrozí malý ledový hrbolek na silnici. Autem jezdím velmi často a hodně a proto nerada vidím ty kaskadéry, co se na kolech třepou ve sněhu a klátí se ze strany na stranu na přimrzlé vozovce. Vlastně z nich mám strach, protože mnohdy ani neudrží stopu a vybočují až příliš do stran. Když k tomu přidáš úzké silnice, které ještě pluhy zúží mantinelama sněhu a mou zkušenost s krkonoškýma silnicema zapadlýma od podzimu do jara, rozhodně zimním cyklistům nefandím. Ať si to provozují na zasněžené pláni a ne v běžném provoze. Ohrožují nejen sebe, ale i řidiče. A to patřím k cyklonadšencům. Nicméně každý sport má svou sezónu, já dávám přednost lyžím.
Ještě musím reagovat. Je pravda, že cyklista na horské silnici s mantinely sněhu je poněkud rušivý element. Já na kole v zimě jezdím hlavně do práce, ale i projížďka do přírody není za hezkého zimního počasí k zahození. Ale nejsem zase úplný cyklofanatik a do Bezkyd si zajedu i na běžky. Je pravda že cyklistiku v zimě neprovozuji na horských silnicích ale v Ostravě, kde zase nebývá tolik sněhu. Mám také výhodu, že si mohu zvolit trasu s minimálním provozem a z větší části úplně mimo silnici. Ale nesouhlasím s tím, že cyklista v zimě ohrožuje nejen sebe ale i řidíče. Pokud řídím auto tak se cyklisty ohrožen necítím ani v zimě, vozidlo je třeba vždy bezpečně zvládat a cyklistu objíždět větším obloukem, znám jaký to je někdy horor - třeba ve vyjetých zledovatělých kolejích, ale stejně objet je třeba i chodce ....
Tak ať ti to pěkně šlape i v zimě a nic se ti nestane. S heslem "zdravý z domu, zdravý domů" přeji dobrou noc.
Myslím, že Helča má pravdu. Jezdit v zimě na kole je daleko riskantnější.
Proto jsem si taky pořídil na zimu horala.
Přesto jedu daleko opatrněji a cítím se daleko víc ohrožen a to i na cyklostezce.
I za krásného mrazivého dne může být na silnici zledovatělý neposypaný kousek, byť jsou obvykle v tomto počasí holomrazů silnice již holé bez sněhu.
Nic na tom nezmění počet najetých kilometrů. A zkušenost při najetí na hladký led v zatáčce je naprd. Zkušenost se projeví tím, že se do té zatáčky nevjede, ale i mistr tesař se někdy utne.
Jinými slovy, když takhle jezdím v zimě, počítám s rizikem a přijímám ho a snažím se ho omezit tím, že jezdím po cyklostezce. Těch 5 Km co jezdím do práce se nechá vydržet a na výlet na silnici si vyjedu, když už mám jistotu, že tam žádný led nebude, protože už několik dní jsou holomrazy.
To je k riziku, které přináším já jako cyklista sobě. Teď k tomu autu.
Ty možná auto zvládáš, ale co řidič s čerstvým řidičákem a s nulovými zkušenostmi? Pro něj a tím i pro sebe opět na kole přináším ve sněhu velké riziko. Proto ve sněhu na silnici raději nakole nelezu a ve sněhu jen na cyklostezku.
Nicméně, jízda na kole v zimě může být taky nádherná!!
Souhlas, na kole jezdím jenom když je nad nulou. Už se mi ale stalo, že jsem jel za slunného zimního dne po mokré silnici a v táhlé zatáčce jsem vjel do stínu a tam bylo ledové zrcadlo... V zimě člověk neví dne ani hodiny.
Ale Helčo, všude nemaj sněhový bariéry jako u vás nebo u nás.
Jedno ponaučení, které aplikuji od té doby co mám kolo: "Nejezdi tudy co jezdí, nebo by mohl jezdit, autobus" (rozuměj: nejezdi po silnici), platí tedy v zimě dvojnásob. Na malých lesních cestách je pak v zimě nebezpečí více eliminovatelné samotným bikerem. Podle mých zkušeností jsou lesní cesty často lépe prohrnuty než silnice. Vyzkoušel jsem si to i tak, že jsem stoupal po ledu, plášť se celkem chytal, já jen ze strachu vypnul botky a sestoupil a bylo to horší bez kola než na něm ! Poč tyřech jsem odlezl do příkopu a těžko, těžko znova nasedal.
To bych si, Míro, moc nezajezdil, mám smůlu, že nejsem Marcel z malého mesta.
Taky nehodnotím zkušenosti Egypťanů, ale svoje. Jo to když jedu třeba do Prahy, to je havaj, ale tady v našich podmínkách kolečkáře v zimě nemusím. I můj manžel kdysi jezdil na kole i v zimě, několikrát jsem nadávala, že je hazardér a tak toho nechal. Kolaři jsou v zimě na sněhu jiní než chodci - ti se zastaví, uhnou, protože vědí, že se mezi ty mantinely všichni nëvejdeme. Kolečkář jede pořád a balancuje ve vyježděných kolejích a jen čekáš, kdy ti to pod ty kola šoupne. I když ho objíždím v tak zleva, že lížu protější mantinel, pořád je dost blízko, abych ho dostala pod kola při nevinném pádu. Proto proti tomu zde brojím. Jestli Bejbís jezdí mezi tramvajema, tzak to jistě hodnotí jinak, zrovna tak jako Láďa z Ostravy. Taky jsem si teď konečně koupila auto se 4kolkou, protože prostě musím jezdit pořád - sníh nesníh, led neled. A každé jaro si odfrknu, že to mám zase jednou bez karambolů za sebou. Tak dobré cesty všem - na kolech, v autech i pěšákům. Čau.
Jezdím celoročně, v zimě tak do -4°C a pokud jsou suché silnice.
Mám vyzkoušeno, že v přiměřeném oblečení a zejména botách, na suché silnici to do -5 ještě jde. Bohužel nikdo z naší party není takový blázen, aby se mnou opravdu vyrazil. Samotného mne to nebaví. Jen na Nový rok musím. (jak na Nový rok tak po celý rok) Konečně na běžkách je to taky dobrý.
Můj limit je -7°C pro každodenní dojíždění do práce.
A když je míň, tak kratší výlet i při -20°C do 20 - 25 Km. Ale musí svítit sluníčko, jinak je to utrpení a ne nádhera.