Myslím,že je to podobný system jako mám já od Velo - Fiala jen atraktivnější design a možnost deaktivace odpružení (což nevím k čemu je dobré??? - snad při použití jako kočárek???). Já jsem s tímto odpružením více méně spokojen, i když byly zde jisté karamboly, za něž jsem si asi mohl sám špatným nastavením. Problémem těchto odpružení je zvětšení rozchodu kol, což v mém případě znamená obtížnější manipulaci při projíždění dveřmi a rovněž i v obchodě apod.....Pruží to dobře a dá se to po vhodném nastavení i pořádně naložit.
Odpružení DOGY používáme druhým rokem a jsme z nej nadšeni.
Pracuje úžasne jak na silnici, tak v terenu, naucili jsme se presne nastavovat míru pružení a tak je nase prďola ve vozíku jako v houpačce (i napanelove ceste!!). Deaktivaci vyuzivame pri chuzi s vozikem, lepe se pak s vozikem zataci.
DOGY nezbyva nez doporučit a upozornit majitele neodpruzenych voziku, ze bez odpruženeho voziku neradno vyjizdet z duvodů zdravotních. Kdyz s Croozerem, tak jedine s odpruženým.
Jeste musim pochvalit jednání výrobce, dlouho jsem nebyl tak spokojeny s prodejem pres internet.
Perfektní odpružení,jednoduchá montáž.Na váze lze trošičku ušetřit že nenamontuješ brzdy.Já jsem je nikdy nevyužil,tak je nemáme namontované.Chce si trošku pohrát s nastavením tlumení a pak se jede jako po másle.Akorát musíme sundávat jedno kolečko přes futra,jinak by jsme se do dveří nevlezli.Croozer bez odpružení je tak maximálně dobrý na asfalt.Za nás bez odpružení Dogy ani ránu!
Chtěl bych upozornit majitele vozíků (pro děti) za kola, aby si prohlédli dnešní zpravodajství ČT1 (a ČT24). Souhrn - tyto vozíky jsou homologovány pouze pro provoz na cyklostezkách nikoliv na ježdění v běžném provozu.
Jak znám naši "aktivní" policii, byl tím vlastně dán pokyn k trestání cyklistů, kteří tento způsob přepravy pro své děti používají. Byla sdělena i sazba - až 2 500,- Kč.
Zpravodajství bylo jako obyčejně krajně odfláknuté. Výrobců je více - mají snad všichni stejný problém s homologací? To nezní příliš pravděpodobně.
Mimoto zákon o silničním provozu nerozlišuje použití přípojného vozidla pouze na určitých komunikacích.
Sděluji pouze to, co bylo řečeno. Jakákoliv homologace mě osobně nezajímá - vozík nepoužívám a používat nebudu. A rovněž tam padla věta "v zákoně použití není výslovně zakázáno", ovšem oni to směřují právě na homologaci - není homologováno, nesmí do provozu.
Hmmm.... otázka je, zda vůbec ta kola, na kterých většina z nás jezdí, je homologována. A pokud ano, kolik cyklistů ten papír o homologaci má při jízdě v provozu u sebe. Tak hlavně že už víme sazbu.
Právě proto jsem se zmiňoval o té "aktivitě". Něco prezentují, udělají z toho dočasnou priorotu zaměřenou na určitou část obyvatel. Vždy k tomu dochází, když něco veřejně proklamují.
Mě to ale fakt zaujalo. Vztahuje se vůbec povinnost homologace na nemotorová vozidla? A je někde zakotvena povinnost mít o tom osvědčení u sebe?
U motorových vozidel je to jasné - bez techničáku na silnici nemůže. TP mají i jejich přípojná vozidla. Ale kola? Koloběžky?
Neměla jsi se tak tázat - sám teď začínám uvažovat jako Ty. A to nemám rád nezodpovězené otázky. Asi si na to nechám vypracovat odborné stanovisko - to bude mít zase někdo nateklou hlavu....
Tak jsem se ještě v noci díval na něco dostupného (obecně) a navíc podotýkám, že i zde NaKole se to řešilo. Dvě citace:
"Vyhláška o provozu na pozemních komunikacích nepočítá s existencí přívěsných vozíků pro děti. Paragraf, který hovoří o vozících, se podle Ministerstva dopravy nevztahuje na přepravu osob..."
"Zákon.....nijak neřeší přepravu dětí v přívěsných vozících..."
V NaKole se k tomu poměrně obsáhle vyjádřil Honza Galla.
K homologacím (pro vše, co se pohybuje na komunikacích) se vyjádřím po vyjádření zodpovědných.
Jinak souhlasím s ViktoremA, který poukazuje na skutečnost (rozpor) = proč na silnici ne a na cyklostezku ano?
Dodám pouze, že to vše ve mně vzbuzuje (jako již obvykle) dojem, že k problému přistupujeme (laikové) zodpovědněji než příslušné orgány (ty už zase žvaní pouze o represích).
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani...
a teď přemýšlím, jestli je mé lehokolo homologované k provozu na pozemních komunikacích ...
Toto se tu řešilo už kdysi-vesměs myslím z toho vyšlo to, že co není výslovně zakázáno, je dovoleno a to je prostě fakt..
Reportáž jsem také nepochopila-akorát zmateční a řeči o ničem...jak povolen pouze po cyklostezkách-u nás jsou většinou cyklostezky vedeny po silnicích 2. a 3.tí třídy, takže tam jako s vozíkem můžu? Na slnici 1. třídy bych si s vozíkem stejně netroufla, už z druhé třídy je mi šoufl, pokud není zbytí a musím po ní jet, abych se dostala opět na klidnější cyklostezku...
Stále kocourkov. Vozíky se zde prodávají už asi 7-8 let (sami s ním jezdíme 6 let), docela dlouhá doba na to, aby se s tím něco udělalo, bud´se teda určila jasná pravidla, která by mi byla jasně zřejmá a byla jsem na ně upozorněná už při koupi vozíku nebo se zde prostě zakázal jejich prodej, jinak jsme totiž stále v právu my-s vozíky.
Ale houbeles, tam to vyznělo tak, že to není homologované k převážení osob v silničním provozu... Proto ty cyklostezky povolené jsou, ale na silnici by se s tím, podle nich, už nemělo.
Vždyť píši "..kteří tento způsob přepravy pro své děti používají."...
To ovšem nemá nic společného s mým zájmem (nejen mým) o homologaci všeho, co se pohybuje v silničním provozu.
Je fakt, že i ta cyklostezka je nějakou tou veřejnou, a dopravní, komunikací... Přesto se v tom MD snaží dělat rozdíly, aniž by to ale jakkoli měli podchycené v zákoně :-/
No, hlavně že už vědí kolik za to budou kasírovat aktivní policajti :-( Místo toho aby si vzali příklad třeba zrovna z toho Německa, kde to pro provoz na silnicích povolené je...
V tom pořadu padla dvě tvrzení - bohužel obě s mizivou informační hodnotou:
Moderátor: Ministerstvo dopravy tvrdí, že používání vozíků odporuje zákonům.
> Zákonům? Použití vozíku pro dítě jako takového odporuje více zákonům?
"policejní odborník" Tržil: Tato zařízení jsou jakýmsi způsobem homologována .. ale dle MD není schválen na veřejných komunikacích pro přepravu dětí.
> Co je to "homologace jakýmsi způsobem"? Buď jsou anebo nejsou homologována. Nebo jen pro nějaké použití. Ale pro jaké? Cyklostezka je přeci také veřejná komunikace, smí-li tam, proč ne jinam?