díval jsem se jak jsem mohl, ale nikde neviděl náhradní díly na tuhle sedlovku Suntour NCX-jde mi o ty válečky co jsou ve vnitř toho ohybu sedlovky. Nevíte někdo, jestli se někde prodávají? časem se sedřou a sedlovka je pak vyvyklaná. Jeden ten nejhorší jsem vyměnil-dal jsem tam kus zohlého plechu a už je to lepší, ale přece stejný díl to nenahradí. V domácích potřebách jsem koukal různě možně, ale nic podobného jsem nenašel. foto-viz ten váleček..je už ale hodně zšoupaný..
Odpruženou sedlovku používám už pár let a některý díly jsem na ní měnil. podle tvých obrázků se ale nějak nemůžu zorientovat. To jsi vyfotil ten tebou vyrobený díl ?
Mohou se tam ochodit jednak plastová pouzdra (já jsem si ale za to mohl sám, na druhé sedlovce furt drží). Ty mají vliv na vakl sedlovky. - A pak je tam ještě ten gumový váleček, který se opírá o trubku a při každém zhoupnutí tlumí doraz. A to je průšvih, slabé místo. V tom bodě dotyku se brzo prostřihne a musí se nahradit. A vymejšlím čím...
Pokud máš teda vychozený ty pouzdra, tak je nejjednodušší si je nechat vytočit u nějakého soustružníka ze silonu. Nebude to sice za korunu, ale bude to mít za chvilku, takže to tak drahý nebude. Kdo ví, kolik by chtěli za originály...
A tu gumku jsem zkoušel nahradit kouskem hadice, kyslíková od autogenu mi přišla pod ruku. Je to řešení tak na půl sezóny a pak další kousek. Furt lepší, než kupovat novou sedlovku.
A nebo je ještě jedna možnost, že máš nějaký nový model (koukal jsem na netu, že s něčím vypluli) a je to jinak řešený - hoď sem odkaz, nebo fotku sedlovky.
http://shop.bike4u.cz/index.php?pid=200&sid... tohle je odkaz na tu gumu. Vnitřek sedlovky jako takový mám vpořádku. Tento váleček je originál, ale už sešoupaný. Foto naznačuje, kde jsou ty válečky..a ostatně dost těch válečků bude asi v tahu. Ono je to jaksi dělané tak, aby se to co nejdřív sešoupalo se mě zdá:)
Dík za tip na ty náhradní gumky, hned na to jdu :-)
I když máš ten novější model (jiný uchycení sedla), tak spodek je nejspíš stejnej. Jedná se ti teda o ty pouzdra. Mě se pod neoprenovým fusakem vyklepla jedna segrovka a vysunula jedna z osiček. Tím došlo k vymačkání toho pouzdra. Brácha má sedlovku stejně dlouho a stejně používanou a bez problémů. Je možný, že na ty novější použili fujtajblovější materiál, tomu se dá ale pomoct tak, jak jsem popsal výše. Kdejaký domácí řemeslník ti na soustruhu ty pouzdra vytočí ze silonu za pár korun a máš na hodně dlouho pokoj. Oměří si akorát průměry díry a tyčky a podle starých pouzder zbylé rozměry.
Jo a pokud na tý selovce nevozíš to neoprenový pouzdro, doporučuju dokoupit. Vypadá to dobře a neleze do toho tolik čurbes, takže se to nevydírá.
Mám tu samou a po asi dvou letech už měla dost velký vakl. Sice to vlastně ničemu nevadilo, při jízdě jsem to nijak nepoznal, ale přesto jsem nechal vyměnit pouzdra čepů, všechny 4. Původní (vypadaly jako mosazný) byly vymačkaný, ocelový osičky bez opotřebení. Nechal jsem si udělat nový z hliníkového bronzu (co měli zrovna u nás v nástrojárně), silonový podle rondy bych asi ani nezkoušel. Po půl roce žádný náznak vůle. Ale stejně si asi pořídim ten neoprénový futrál, nemám blatníky a i přes brašničku (jako máš ty) se do mechnismu dostává spousta bordelu a písku.