Tak jsem koukal ,že tu málo lidí jen píše ,ale přitom neukaže na čem vlastně jezdí. Tak jsem si dovolil založit nové téma. Pochlubte se co máte doma.Chci vidět jak originál tak co dům dal.Na ukazku ukazuji svoje,ale nejni to moje vlastní výroba takhle jsem to koupil :-) Ale stačí ted chci nové ale nevím ........
Neco ruznych kol je k videni tady
http://pokryti.wz.cz/
http://www.nakole.cz/diskuse/10730-homebuilders...
http://jurimir.rajce.idnes.cz/Novy_lehokolo...
je moje, ale vyráběl ho Azub.
Tady: http://www.papji.wbs.cz/ je shrnuto několik odpovědí na tvé otázky. Kdybys možná více hledal na netu, našel bys daleko víc informací, které tě zajímají.
http://jurimir.rajce.idnes.cz/Kamarad_Zdenda...
Pár fotek mého kola, o kterém jsem psal.
Teď už mám ale jiné.
no dooobre ..tak sa aj ja pochvalim :P
http://pollok.rajce.idnes.cz/bike-projekt/
buduci prirastok, zatial na podlahe.. ;)
Pár takových laických pozorování:
To kolo bude v malých rychlostech neovladatelné, budeš tam mít hrozný wheel flop.
Umístění kotoučovky na zadní kolo a véček na přední naprosto nedává smysl. Jestli na lowraceru někde potřebuješ kotouč, tak je to přední kolo.
stavany je iba ten ram, kolesa a predna vidlica riaditka a sedlo je iba akoze, viem ze V brzdy sa kvoli retazi nebude dat pouzit ale inu vidlu na kotucku nemam;)), vsetko je iba priblizne ze ako to asi bude.. samozrejme ze sa to este bude casom vyvijat .. no inak dikes za postrehy :)
ono nejde jen o kolizi brzdy s řetězem ale i o brzdný účinek a odolnost brzdy proti přehřívání. Onehdy tu Jirka psal, že po jediném prudkém zabrzdění na rovině (nejel tedy zas tak rychle) se mu 20" ráfek přehřál natolik, že mu bouchla duše. Což asi není moc příjemné. A lowracer bude asi i při prudkém brzdění poměrně stabilní a jezdit se na něm asi bude trochu rychleji, takže to asi opravdu hrozí.
8-)
Nic ve zlém, ale:
Pollok není "zelené dřevo", aby tohle nevěděl. Také tu není "za 5 minut 12", takže Jirkův příspěvek jistě četl ...
8-)
tak, tak;) ..uvedomujem si vsetky nedostatky zname i nezname..a urcite aj ocakavam ze ked to uz bude jazdit tak sa nejake ne/cakane chyby objavia, a urcite mi da kazdy stavitel za pravdu ze ziaden prototyp nebol na 100%, na prvy sup..s tym skratka treba pocitat
tak sorry, no:-)
v pohode;) ..kazdy nazor rad uvitam..v podstate som si vedomi jedne chyby, je nim privelky sklon prednej vidli co uz asi nezmenim a zrejme sa aj trochu stretava s klukami pedalou..takze to snad trochu zachranim rovnou vidlicou bmx
Pokud se nepotkává pedál s kolem, není to problém, nohou si uhneš, pokud by ti šel pedál až do kola, je to tzv "o držku" ;o))
Jaký máš sklon hlavový trubky ? Já dělám na klasickém lehu (zadní náhon) 72-74° a pak samozřejmě ještě přizpůsobit vidlici kvůli závleku.
fuu..netusim aki je sklon,.:) ..asi sa zhrozis ked poviem ze ja staviam tak ze najprv ohybam, rezem, pak primeriavam ci a co s cim pasuje,a az potom to davam od oka dokopi,, a ked to sedi tak to zaheftim a nakonci mozno aj zmeram :D ..uplne naopak, hrozne co?X-P
Dalsi stupen uz je jen nejdriv na tom jezdit a az pak to postavit. 8-)
Jsem rad, ze se takovych vysledku, jake mas Ty, da dosahnout moji preferovanou metodou. 8-)))
asi to znie ako blbost, no ale to mas uplnu pravdu, je to prvy krok .. akoze najprv jazda "virtualne" vo svojej gebuli, a az potom sa zacne nieco pretvarat do hmatatelnej podoby.. ;))
Jenže ty už máš zkušenosti, ne jako ti nadšenci co v garáži rozřežou a zase svaří hromadu trubek a potom zjišťují, že se nedostanou s řetězem od převodníků k pastorkům.
Já osobně mám přístup přísně vědecký, já jsem si s trubkami a komponenty dlouho hrál virtuálně v počítači, pro sklon hlavové trubky jsem si dokonce našel geometrie rámů Author a tak...
(ale v dobách, kdy jsem stavěl modely letadel jsem většinu svých strojů postavil podobně empirickým způsobem jako ty a létalo to všechno)
Ale pokud to, že se nedostanou řetězem od převodníku k pastorkům zjistí, tak můžou znovu řezat a svařovat. Nevěřím, že udělají stejnou chybu 2-krát. A nakonec to vždy nějak dopadne, tedy pokud svůj výtvor hned po prvním špatném svaření nehodí do šrotu a nevzdají se.
ALL: K skusenostiam sa moze prepracovat kazdy ak chce, ma trpezlivost a hlavne vytrvalost aj dokoncit svoj plan.. v dectve som bol tiez modelarom..lepil som vse co sa mi dostalo pod ruku(plastove, drevene ci papierove modeli z abc-cka)..to bola asi najlepsia skola... a bicykle su velmi jednoduche, lebo su moderne povedane 2D konstrukcie(ceruzka,papier a kreslim,, a staci si to nacrtnut iba z boku).. hlavne co prve treba zacat je od sedacky, kolies cez riaditka az po pedale(to su miery vaseho vlastneho tela, ako oblek na mieru,,to znamena ze kostrukciu zacinate od seba)..tento zaklad je takmer nemenny...a tu potom staci vyrobit iba ten ram, no a rury to vse maju iba logicky prepojit.. dalsia vec sa len prisposoby materialu, naradiu a spracovaniu ktore mate dostupne...nic viac to nieje...zacnite trebarz tak ze si sadnete do foteli, zvihnete nohy na stolik a zacnite si predstavovat kde su pedale riaditka a kolesa..po chvili sa celok zacne vynarat ako lochneska z jazera;) ..a hned mate svoje vlastne originalne kolo ;)
mozno aj dnes uznavany svetovy vyrobcovia zacinali vo foteli :D
no poněkud zvrácená metoda, ale rozhodně daleko efektivnější než třeba moje: nejdřív o tom strašně přemýšlím, udělám nějaké propočty a náčrtky a u toho to skončí:-)
asi jak ve známé anekdotě se jistý matematik při požáru přesvědčí, že z kohoutku teče voda a pod umyvadlem stojí kyblík, spokojeně zkonstatuje, že "řešení existuje" a jde zase spát.
Nezbývá než se překonat a posunout do druhé fáze. Když jsem začínal, tak jsem stavěl stejně jako PolloK, ale teď to dělám jako Ty, jen s tím rozdílem, že při přemýšlení, propočtech a náčrtcích už postupně kupuji materiál a nakonec vyjedu na novém leháči. Sice to trvá vše dlouho, ale vyplatí se to.
Přišlo mi, že hlavovou trubku už tam máš přivařenu. Nebo se mýlím?
Abych jen nekritizoval: Musím řiznat, že se mi to kolo moc líbí. Ten rám vypadá fakt pěkně.
diki moc..to potesi:) ..tiez dufam ze to bude aj dobre a rychlo jazdit..alebo vobec jazdit :P
Ten svár uprostřed mi přijde jako velmi elegantní. Krásně jsi se vyhnul velkému ohýbání rámové trubky, které by v tom místě muselo vzniknout.
Nepomohlo by ti koupit vidli s návarky na kotoučovku od raptobikes? http://www.raptobike.nl/components/raptobike...
Elegantní mašinka. Wheelflopu bych se tolik nebál, váha ruk na řídítkhách to bude docela slušně kompenzovat.
Osobně bych asi kladku cpal výš, případně i víc dozadu, aby mi řetěz skoro líznul spodek sedačky. Čím menší ohyb tím líp. Ale to je detail, i tak se ti ohýbá málo.
Na přední vidli existuje ještě jedna metoda: dají se koupit silniční vidlice na 28" kolo vyrobené z oceli a asi za 500Kč, aspoň tady v Brně už jsem kupoval dvě. Té se pak uříznou nohy a navaří nové patky, vznikne kratší a rovná vidle. Pokud chceš vpředu kotouč (doporučuju), tak na levé noze navaříš z plocháče úchyt protažený po zadní straně nohy až nahoru ke korunce vidle, tím se vidle slušně zpevní proti působení ohybového momentu od brzdy. Viděl jsem takhle upravené vidle a fungovaly. Pokud jsi vybavený na svařování, mohlo by to být schůdné. Dostaneš vidli přesně té geometrie jakou si vymyslíš, takže ti pak vyjde závlek s tím jak máš rám na hodnotu co chceš.
no presne tuto uvahu som si vcera nacrtaval jak spravit tu vidlu..nastatie mi ludia z okolia kde mam garaz darovali spustu starych bajkov a z nich transplantujem niektore organy na tieto nove masiny;) ..myslim ze bi som urcite nasiel nejaku staru aspon z 26"..alebo ju proste celu vyrobim nanovo.a urcite bude aj na kotuc, bo mam jednu osku deore tak aj upletiem nove koleso.. no a dalsie veci sa myslim ze vyvijaju celkom v pohode..
Ty silniční vidle mají výhodu, že jsou nahoře úzké. U lowraceru může být s širokou vidlí problém abys o ni nemlátil stehnama nebo kolenama. Záleží jak vysoko máš sezení a šlapání, chce to pečlivě zkontrolovat kam až půjde noha nejníž a tam to držet úzké.
hotove je to iba na pojazdove skusky, na jedinom boudene je zapojena iba zadna brzda a prehadzovacky su nastavene "napevno" .. uz to ma prejdene aj nejake tie metre..jazdi sa na tom celkom dobre, aj ked stabilne je to az pri vissej rychlosti..no je este treba dokoncit spustu detajlou a coto aj zmenit, ale to az casom ;)
Zkus otočit vidlici a vyzkoušet jak se to bude chovat, mohlo by to pomoct, jinak pěkná práce ;o)
skusal som to naopak..ale bolo to este horsie..ale newadii..
jak uz drzim riaditka tak to vcelku udrzim...do zatacky ci pomali je to trochu labilne, ale po 10min som to uz v pohode otocil na sirku cesty..
Nevím, kolik toho máš na lowracerech najeto, ale ty pocity, co popisuješ, popisují podobně i lidé, kteří poprvé sednou na něco tak nízkého, byť se sebelepší geometrií. Třeba legendární Baron. Mě to tak připadlo taky, když jsem na lowraceru seděl prvně. Doteď si to pamatuju, bylo to na úzké asfaltce nedaleko Lednice, na dohled Janova hradu. Takže je těžko odhadnout, kolik toho dělá geometrie a kolik pilot. Podle fotek se sice to tvoje jeví jako o chlup víc vysokorychlostní geometrie, ale co člověk ví z fotky...
Eh sorry, teď koukám na tu fotku a vlastně by spíš potřebovala vidle prohnout dopředu aby se zmenšil závlek. Asi jako to mám na tomhle LWB, to má taky blbej sklon hlavové trubky.
http://velogauce.rajce.idnes.cz/2008-05-09...
Prosímtě na kolik by vyšel tento rám ???
Tady je origoš rám v prodeji:
http://www.azub.cz/lowracer-ramovy-set/
Nebo je libo snad lépe celé kolo?:
http://www.azub.cz/?zbozi=381
ten ram stale nieje hotovy..a dokonca som predny diel pouzil na inu masinku..no ak by som to dal do funkcnej podoby trebarz az po nalakovanie tak cena by bola skoro symbolicka tak do 200e.. len teraz sa my do toho moc nechce pustat ci dokupovat veci..bo robim prevazne na trikolkach..
a je tu dalsia masinka ..tentokrat cervena trojkolka ..prezivana "ferrari" podla tej cervenej farby ..nieje na zakazku, proste len tak, pre seba :D
http://pollok.rajce.idnes.cz/leho3kolka_cervena
klasicky odpruzena 3-kolka ..
http://pollok.rajce.idnes.cz/Leho3_odpruzena
Pěkné,sháním takovou opěrku hlavy jak máš Ty kde si ji sehnal nebo vyrobil? koupim .
tu opierku lahko zozenies a za lacno..teda aspon u nas v tescu to maju len za 1.e ..a normalne je to urcene do auta na bezp.popruh aby to netlacilo na hrud..a do toho som este namontoval kusok alu.plechu + 2 rurky..a zaklad mas hotovy ;-)
Paráda,pokouším se o něco podobného,moc se mi to líbí!
diki.. myslis kupit, vyrobit, ..ci? ;)
...vyrobit,pochopitelně... :-D už mám základ zadní vidle,tedˇ čekám na tlumič a pak budu pokračovat . Nemám žádný plány , inspiraci čerpám i tady na Nakole,je to moje první dílo,tak snad nebude moc pokusů-omylů...
na par pokusou a omylou treba pocitat ..nemynulo to ani mna, ale snad uz trochu viem ze co a jak ;-) ..zadna vidla je v celku jednoducha no predna naprava je uz o niecom inom...
je to dobrodružství,kdyby to šlo samo,bez problémů,tak by to byla nuda :-D
ale ta hrdost ked to dokonciis je na nezaplatenie :-D
O tom ze mas bike podla tvojho gusta uz ani nehovoriim.
Moc pěkná. Jak sedí v zatáčkách? Přijde mi dost vysoká.
OFF ROAD nízký být nemůže!
8-)
Jenže vysoký OFF ROAD bude vylétávat v zatáčkách. Přijde mi, že mezera mezi sedačkou a rámem je zbytečně velká, že zbytečně zvedá těžiště.
To je "akademická" debata. Zajeď si do Levic, vyzkoušej a pak hodnoť!
8-)
Mezi námi dvěma to je akademická debata. Proto jsem taky reagoval přímo na příspěvek Polla a doufám, že se vyjádří.
Matěji, Pollok myslím už pár tříkolek postavil a nejspíš bude vědět, co má jak udělat aby to vyhovovalo podmínkám pro jaké to stavěl. O tvých stavbách toho zatím moc nevíme, nebo že by ses zapoměl pochlubit ??
Pokud se ti něco nezdá, bylo by vhodnější nejdřív se stavitele zeptat, než bez jakýhkoli zkušeností něco tvrdit.
To, že ses párkrát na tříkolce svezl, ti myslím nedává právo hodnotit, jestli postavil Pollok něco špatně. Já s tříkolkama nemám taky žádné zkušenosti, takže mě se mohou pouze líbit nebo nelíbit a Pollokovi tříkolky vypadají podle mě, na domácí stavby, skvěle.
Mě se ta tříkolka líbí. Netvrdím, že je špatná. Jen jsem se zeptal na její jízdní vlastnosti.
Uznávám, že nemám naježděno tolik co pravověrní tříkolkáři, na kole jezdím mnohem víc. Za tohle léto mám na tříkolce tak 200 km. A to na Azubích tříkolkách. Při blbnutí v lese jsem narazil na jeden zádrhel související s těžištěm. Když jedeš po dostatečně nakloněné cestě tak tam občas ani nemusí být zatáčka a už se kácíš na bok.
mas spravny postreh.. zial je to neduch asi vsetkych trojkoliek.. uz som videl aj na nizkej a "stabilnej" GT3ke ze sa da prekotit aj pri nizkej rychlosti po dokonalom asfalte, je to tym ze ma mali radius zatacania.. bo sa otoci na 3m a poriadny zaber do pedalu spravi svoje...zvetca to ale nemusi bit kostrukcny problem (ak nepocitam ze sa nenaklana v zakrutach ram ako na tripode),ale skvor cyklista ze to pretazenie v zakrutach nekopenzuje naklonom seba sameho v prudkom zatacani, a tak isto aj tebou spominany sikmi zjazd po kopci.. GT3-kou sa do terenu neda moc jazdit bo riaditka su asi len 5-10cm od zeme.. moje trike som robil prave preto ze som pocital aj z moznostou do terenu ci len vyliezt na trochu vyssi obrubnik bez toho aby sa nieco zospodu urazilo.. preto je sedacka od zeme cca 30cm vysoko a najspodnejsia cast ramu 15cm.. stabilitu to ale nejak nekazi a da sa zvladnut aj relativne stejny teren ako na MTB ...no ale to uz zalezi nielen na limitoch trikolky ale aj cyklistu co tie limity pozna ci ich aspon odhadne.. ;-)
Není mi jasné, proč máš mezi rámem a sedačkou tak velkou mezeru. Přiblížení sedačky blíž k rámu by přece snížilo těžiště a přitom nezmenšilo průchodnost terénem.
Je to sice dotaz na PolloKa, ale z mého pohledu je těch možností víc. Třeba, stejně jako já, nechce šlapat do kopce nebo chce sedět víš, aby ho nešlo snadno přehlédnout. Mám na trojkolce sedačku ještě víš a stejně nejčastější poznámka od řidičů (i známých) je, že jsem špatně vidět. Protože sedí víc vzadu, než já, a trubky pro upevnění kol nejsou prohnuté, jako u mého stroje, ale přímé, pokud by seděl rovnou na podélné trubce, mohl by se spodní stranou nohy při jejím propnutí v dolní úvrati těch trubek dotýkat. Aby tomu zabránil, musel by o to víc zvednout šlapací střed a pak by šlapal do kopce. tříkolka je "vyvážená" a elegantní.
Aspekt s výškou šlapáku a kontaktu s trubkami rámu mě nenapadl, mám se ještě dost co učit.
Přiznám se, že šlapák vysoko, jak to má třeba Catrike 700, kterou jsem zkoušel, se mi líbí.
Estetika je u mne druhořadá. Záleží, jak dlouho jsi ji zkoušel. V diskusích jsem zde zaznamenal několik "stížností" na brnění prstů z důvodu odkrvení nohou při šlapání nahoru. I proto jsem se při stavbě snažil dostat šlapací střed co nejníž a protože jezdím většinou po asfaltu, mám paty v dolní úvrati docela nízko nad zemí.
to ma svoj ucel..podla mna je dobre ked je sedak v rovine alebo len trochu nizsie ako pedalovy stred..no a ten p.stred zase je dobre dat aspon 40cm a viac od zeme, co je kvoli najnizsiemu bodu pedalu od zeme pre lepsi prechod terenom...inak suhlasim ze sice sa mohlo dat sedadlo trochu nizsie tak o 5cm, no zase jak pise drak ze kvoli tej lepsej viditelnosti na cestach... najst to najlepsie riesenie co by vyhovelo vsetky je naozaj tazke :)
Tož tím se ten design vysvětluje, díky.
Je to hodně subjektivní, já jsem třeba zvyklý na svůj Oceláč s osou pedálů 26cm nad nejnižším bodem sedačky a vyhovuje mi to tak. Například na Azub Triku a na Apusu mě naopak děsně lezlo na nervy, že jsou pedály tak nízko vůči sezení a nejde se do nich pořádně opřít. S tříkolkami preferuju spíš agresivnější styl jízdy, takže mít tvůj parádní podvozek, nacpal bych na něm sedačku jak nejníž to půjde. Podle mých zkušeností totiž navíc jakmile člověk jednou je tak nízko, že přes auta nevidí, tak už nějakých pět centimetrů nahoru dolů nehraje žádnou roli ve vidět a být viděn. Ale tohle všechno je děsně závislé na tom kdo a kde s tím jezdí, takže věřím, že tobě to tak vyhovuje.
O kolik se prohne vypjatý materiál sedačky po dosednutí tak 85kg jezdce v klidu a o kolik při maximálním záběru do kopce?
tak na toto som takmer zabudol..diki za pripomenutie..ono sa ta sedacka aj trochu prehne, preto aj ta velka medzera medzi sedakom a ramom..prehne sa o nejakych 5-10cm podla vahy cyklistu a pruzeni v terene..teda okrem toho vrchneho potahu je tam este popruhova vystuz..take davam na vsetky trikolky..teda radcej by som to riesil iba sietovym potahom vypletenim gumovym lanom..len taku tkaninu neviem zohnat.. idealny material bi bol ako je na trampolinach..vie niekto kde sa to da zohnat?
na sraze to vyprodával Azub v bazaru. Třeba jim zbylo...
ved hej...len to je minuly cas, a este k tomu z kratkodobej akcie..
ja mam trochu ine plany.. chcel by som taketo trike vyrabat seriovo, zalozit solidnu firmu/zivnost,. a zial este stale nemam vsetko doriesene ze co kde zohnat, ako efektivne vyrobit vsetky diely, ci ich kupit a za aku ceny atd.
Já jezdím na na SHOKu http://pokryti.wz.cz/foto/100.jpg
Jak se ti záda srovnávají s neodpruženou zadní stavbou (jedeš-li po hrubě nerovném povrchu)?
Já s tím po hrubě nerovném povrchu nejezdím (pokud teda myslíš zmrzlé oraniště) Záda jsou v pohodě, zas takovej invalida nejsem. Jezdím s tím převážně po silnici, ale polní lesní cesta není problém, a když je na cestě bordel, tak prostě zpomalím. Bulpren na sedačce je celkem tlustej, tak něco vezme. Oproti maxovi, kterého jsem měl předtím, se to nedá srovnávat, s tím se dali jezdit schody, to s tímhle nejde. Ale zase je to kolo lehčí. Kdyby sis ho chtěl vyzkoušet, tak v HK nebo snad v Toulovcových maštalých
Zdravím. Niektoré fotky som už dával do rôznych vlákien, ale taký rýchly prierez mojimi strojmi nájdete na uvedenom odkaze. Je tam posledné lehokolo čo som postavil, potom nasledoval firemný Azub Mini, medzi tým som postavil sadu trojkoliek a posledné fotky ukazujú moju aktuálnu trojkolku Azub v úprave "Land Rover". Túto okrem bežného jazdenia pre radosť používam aj na vozenie ťažších nákladov na Slovensko. Trojkolka je vybavená elektropohonom a večšiu časť svojho doterajšieho života jazdila z vozíkom, buď z detským, alebo teraz z velkým nákladným. Mimochodom tomu som cez zimu pridal jednu nápravu, takže prepravná kapacita sa navýšila.
http://mozimy.rajce.idnes.cz/Moje_stroje/
ten "kšilt" jsem ještě neviděl. Jak velkej to má vliv na rychlost? Nebo to máš jen kvůli počasí?
Taky si myslim,no pokud je protivítr a prší tak to je na prd.Ale zase když fouká do zad tak to musí bejt mazec.A ještě s el.pohonem to bych se chtěl svést,nebo aspon vidět na živo.Fakt super stroj
Toto bol len velmi rýchly prehlad mojich doterajších strojov a ako Jurimír správne uviedol, lehokolo je už predaná dávnejšie, je možné ho stretnúť na leho zrazoch, majiteľ sa zúčastňuje. Azub Mini tiež šiel do sveta, ale neviem kde je mu koniec. Trojkolky majú všetky svojich majiteľov. Tá moja posledná išla do sveta keď som už pracoval v Azub-e a začali sme vyrábať Eco trike. Zhodou okolností som mal nejaké finance naviac a tak som si urobil radosť a postavil Land Rovera. Ten lexanový prekryt bolo skôr také konštrukčné cvičenie a cielom bolo spríjemniľ jazdu v daždi. bez ohladu na rýchlosť a iné. Tým, že trike používam mimo iné aj na 40 km jazdy z Uh. Brodu na Slovensko, tak som chcel skúsiť kapotu proti dažďu. V daždi to funguje dobre, ale je to hlučnejšie a náchylnejšie na vietor. A ten pri mojej jazde v rýchlostiach okolo 65 km/h fičí riadne. Bežne teda jazdím okolo 40km/h, ale z tých kopcov sa to niekedy riadne rozbehne.
Ahoj, chtěl bych se tě zeptat na ten elektromotor - co je to za typ, jaký má výkon a jaké baterie používáš - je to "výrazná pomoc" při jízdě? Díky T
http://www.nakole.cz/diskuse/10926-koncepce...
Ako už v príspevku nižžšie linkoval Honza (díky Honzo), na uvedenej stránke nájdeš všetko podstatné. Elektropohon, aj ked má "iba" 250W nominál, dodáva výraznú pomoc. Pri použití palcového ovladača plynu, ako mám ja, pustí systém motor až do 400W. Bežne jazdím z nákladným prívesom a pomoc je fakt cítíť. Jednu z prvých jázd (bez vozíku) som absolvoval z Uherského Brodu domov, mám to rovných 40 km cez Starý Hrozenkov a je to dosť velký kopec. Tých 40 km som urobil z priemerom 29,5 km/h. A to ma ešte dolu kopcom brzdili pomalé kamiony. Maximálka 69 km/h, po prejdení kopcov sa dala trvalo udržiavať rýchlosť 40-42 km/h. Závisí na prevodoch. Cez zimu ladím systém do sily a tak mám rozsah od cca 4 - 30 km/, cez leto dávam ťažšie prevody, kde pri bežnej (pre mňa 80 ot/min) kadencii idem tých 40 km/h. Motor ťahá od spodu, tak je vhodné používať skor ťažšie prevody a nižšiu kadenciu. Výrobca ponúka možnosť zvoliť si "svoju" navyklú kadenciu a to výmenou vývodového kolieska. Ja používam 8 zubové pre 80 otáčok. V ponuke ja ešte 9 a 10 zubové pre 90 a 100 otáčok klik / min. Výrobca ponúka cez nejaký e-shop aj batériu, ale doporučujem kúpiť v krajine bydliska, kvoli problémom z prepravou. Batérie sú v inej ako bežnej triede nebezpečnosti. Ja som kupoval na http://www.e-pohon.cz/ , ale môžete kúpiť kdekolvek, kde majú dobrú cenu. Ja som kúpil 10 Ah a už viem, že na jar beriem k tomu aj novú 20 Ah. 10 Ah je tak na 30 km. bežnej jazdy. Pre moju nákladnú súpravu a potrebnú vzdialenosť je to už málo. Mám výhodu, že 80% jázd absolvujem z nejakým vozíkom a tak veľká batéria nájde svoje miesto vo vozíku. Ak by sa niekto rozhodol pre túto, alebo aj inú sadu, doporučujem nejaký druh zobrazovania priebežných prevádzkových údajov. Dokáže to usporiť energiu tým, že máte prehlad o okamžitých požiadavkách systému. Krásne je napr. vidieť, ked idem do kpca, že to berie nejaké waty, akonáhle prišliapnem trocha viac nohami, spotreba klesá. Tým sa dá korigovať pomer vašej a elektrickej energie. Niečo podobné mám aj ja http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Ak máte dalšie dotazy z praxe, pýtajte sa, jazdím v rôznych terénoch.
No, rozhodně su rád, že to jde koupit přes azub, jak si avizoval (jestli jsem Tě dobře pochopil), protože o tom přemýšlám v kombinaci s novým kolem.
Je to možné objednať aj cez AZUB. Ideálne je vytipovať si na stránkach výrobcu o akú variantu by si mal záujem, alebo napíš k nám na [email protected] popíšeš čo by si potreboval a spolu vyberieme vhodnú kombináciu komponent. Ja osobne som napríklad nebral ich originál kliky z volnobežkou, ale pre použitie z pedelencom sú nutné. Ak by si chcel systém z plynovou rukoveťou, tak sa bez nich obídeš, akorát si treba zvyknúť najskor začať šlapať a až potom pridať plyn.
Ty máš ten motor na 24 nebo 36V? Trochu jsem nepochopil to ovládání "plynu" - ty nemáš plynulou regulaci ale pouze přepínač 0 nebo max?
Díky Tom
Mám 36 V systém. Ovládanie plynu je plynulé, ale aj tak je to skok v rozbehu a nie je dobré sa rozbiehať čiste na elektro. Zvlášť na ťažšom prevode to z reťazou a z nohami slušne škubne. Preto má výrobca v ponuke tie kľuky z voľnobežkou na ose. Potom to rozbehne prevody a nohy sú v kľude.
Dlouho jsem váhal, zda to sem dát, ale taky dám něco do šprochu:
1. Foto - moje první lehokolo - AZUB Cé DD27 - nyní na něm jezdí manželka.
2. Foto - mé druhé a zatím nejoblíbenější lehokolo - AZUB 4 D21
3. Foto - 3. Azub Max DD 27 - ačkoli perfektně vybavené kolo dodnes si s ním nějak nerozumím a sedí mi méně než ta Azub 4.;-()
4/ Pošilhávám po tříkolce Azub Concept - odpružené ;-) - zavedu asi od středního věku kvůli stabilitě ;-)))
5. Pošilhávám rovněž leta po velomobilu versatilce - zvažuji na důchod ;-)
Krásné kolečka, co ti vadí na tom Azubu Max ? Pošli mě detalnější foto a popis mrknu se na to rád
Přestože jsem si první lehokolo se spodním řízením zkoušel právě AZUB Max v Uherském Brodě ( jezdil jsem tam po sídlišti) a fakt jsem se na něm po přechodu z AZUB Cé cítil tehdy skvěle, musím řici, že jsem si pak koupil nejprve "traktorou" AZUB 4 z výprodeje a jsem tomu prostě rád. Toto provedení se svým sniženým posezem mi prostě naprosto sedí - pocitem z jízdy se na něm cítím mnohem pohodlnějí než se zvýšeným posezem a nohami mnohem výš na AZUB Max. Nějaké další foto v příloze ze stavby lehokola.
mám to uplně stejně.
při první koupi jsme mezi maxem a čtyřkou váhal a jsem strašně rád, že jsme zvolil čtyřku. Max by mi asi otrávil lehokolo nafurt.
Dneska, když už nemám problém s rovnováhou ana lehokolech naježděnejch několik desítek tisíc kilometr, takže mě nelimituje nezvyk atd. tak když jsme maxe zkoušel, tak i po pár kilometrech to pro mě prostě není ono. Musím mít nohy níž. Víc mi to vyhovuje.
Ale zase znám x lidí, co jim vyhovuje max. Takže to máš těžký Albane...
Na všech kolech mám Dual Drive a chválím si tento systém. Suchá bezúdržbová převodovka v zadním náboji + vždy ještě trojtalíř vpředu (mimo Azub Cé, kde to nejde) a rozsah převodů je naprosto skvělý. Bez toho DD bych lehokolo nechtěl. Na Maxovi jsem zkusil dynamo v náboji a je to taky fajn věcička. Jen ten zadní tlumič olej/ vzduch bych si už na kolo nedával. I přes jeho pečlivé seřízení se mi jeho tlumení zdá jakési tupé/hluché až tvrdé. Ten klasický tlumič olej- pružina je bezúdržbový a reaguje mnohem více přirozeně. Co mě ovšem na Azub Maxovi překvapilo je stojánek v zadní ose. Nedám tam již závěs pro vozík s dětmi - na to, že AZUB prodává a vyrábí i vozíky je to trochu krok vedle. Zkoušel jsem to nějak upravit a vymyslet, ale nakonec jsem to vzdal(je to takový podivný svařenec a mám obavy, aby to kolo ještě udržel až bych do něj šáhl) a raději tahám vozík za Azub 4. Tam by se měl AZUB ještě, myslím, nějak více pochlapit. Rovněž originál stojánek je krátký na Azub Max - kolo je opřené velmi vratké. Myslím, že ten stojánek na AZUB 4 ač obyčejnější byl propracovanější a mnohem méně omezující. Rovněž váha lehokola je dost šílená. Dávat ho do vlaku je jako strkat tam sám tandem.;-( Na to bylo zase Céčko super = lehounké.;-) Zvažuji na Azub 4 ten přední shield - uvídíme....
Kombinácia stojanu a možnosti zapojiť vozík je u nových modelov už vyriešená. Ja som v minulosti, ked som jazdil na Azube Mini a používal som ten starý "podivný" svařenec riešil ten samý problém spojenia stojanu a zapojenia vozíku. Vyriešil som to tak, že svařenec sa stal ešte viac podivný. Na správnych miestach som ho narezal, niečo odstránil úplne a dovaril som k nemu patrične upravený záves pre vozík. Vzniklo tak niečo nepopísatelné, ale fungoval stojan spolu z pripojeným vozíkom. Fotky bohužial nemám a ten patvar som po predaji Miníka posunul ďaľšiemu neštastnému otcovi, ktorý riešil podobnú dilemu. Takže ked sa chce ide asi všetko.
Taky přidám trochu do mlýna, ale už jsem se tady chlubil. No, ale malé úpravy byly, tak proč ne. Má najeto cca 1000 km a neměnil bych na tomto stroječku už nic. Váha 19.5 kg - komplet ocel.
Všiml jsem si uchycení paty na pedálech. Můžu se zeptat, co to je? Na domácí výrobu mi to nevypadá.
A, tak vidím, že na to je už nové běžkařské vlákno... :)
jak tak na to koukám... nejelo by to líp, kdyby se oddělala (nebo nepoužila:) ta kladka? Nebo že by se řetěz vedl spodkem té kladky a ne vrchem?
Možná by to mohlo chytat o ty řídítka, ale já bych asi zkusil vést řetěz spodní stranou kladky.
Tak jak to má teď to asi bude mít snahu houpat pružením při silnějším šlapání (řetěz je veden dost vysoko nad čepem pružení)
Pěkný kolo, ale ta kladka je tam zbytečná a navíc blbě. Když jí vyhodíš bude ti to řadit taky dobře a nebude ti při záběru pružit zadek, zbytečně tím ztrácíš spoustu energie.
to by asi nešlo, řetěz by šel dolů a při malém kolečku vepředu a vzadu by drhnul o zadní vidlici.Navíc by začal řetěz drhnout o přesmykač. Musel by se změnt úhel trubky co přesmykač nese. azub mini má asymetrickou zadní vidlici aby se vyhnul kolizi a přesto tam kladku má. je pravda, že mohla být o kousek níž, jenže výroba bez výkresů a zkušeností nese i občasné chyby
Jenže Azub tam má kladku z úplně jiného důvodu a řetězová linie prochází bodem otáčení, takže tah řetězu nepůsobí proti tlumiči.
Člověk míní časy mění. Myslel jsem, že už to mám vychytané, ale neodolal jsem. Kladku jsem sundal a ejhle, jelo to i bez ní. Pravda nemám úplně rovnou řetězovou linku, to prostě konstrukčně nejde, ale i tak se mi podařilo dostat se k ose otáčení zadní stavby o cca 4.5 cm. Je to lepší. Zkusil jsem sice jenom 2 km, ale, jo. Každopádně je to méně hlučné a nějaký ten gram z váhy je zase pryč. Musel jsem řetěz trochu vyvěsit v ochraném krytu řetězu, ale jen málo. Tření tam sice je, ale nakonec na kladce bylo taky a navíc tah ose otáčení. Takže děkuji všem. No, a čep pokladce tam nechám. Mám to připraveno na hnací ozubené kolo v případě motorizace. Spalovací motor na nosiči, vše lehce demontovatelné.Představu mám už delší dobu, chce to jenom čas a pár dlouhých zimních večerů, třeba příští zimu.Tak tedy dík.
Tak super, ať ti to funguje k tvé spokojenosti. ;o))
Díky Holfi, byl jsi poslední impuls to vyzkoušet, ono to tlouklo trochu do očí i vizuelně. Ale loni se mi do toho prostě nechtělo, pokud jsi dělal kolo sám (nevím)tak víš co to zabere času a přemýšlení a když už to konečně jede, už se nechce nic předělávat, vzlášť po laku. Tedy dík za impuls.
No něco málo už jsem si postavil :o))
promiň, nečtu to tady denně, takže každé jméno je pro mě víceméně nové. Beru si tady informace a zkušenosti a občas se snažím to ostatním vrátit. Ber to tak, že jsem jiné lehokolo, než to co jsem si vyrobil na vlastní oči nikdy neviděl (a to je pravda) a tedy - nikdy jsem na jiném neseděl. Vyráběl jsem takzvaně z ničeho, tedy když opominu internet a popravdě, nebylo to lehké
Další už půjdou jen líp a líp...
Jedna vlastní úprava - elektro tříkolka, dojezd na baterie 70-80km
Zaujaly mě na rajčeti i dvě verze provedení pohonu, taky by neškodilo, hodit nějaká data k motoru apod.
Baterie jsou LiFeYPo4 z http://www.auto88.cz/
48v 40A, Výkon motoru zde uvádět nebudu, ale poradí si i bez šlapání v každém kopci. viz. http://www.youtube.com/watch?v=uBraavG1wno
Stoupání přes 10%, rychlost je patrná z videa. Ale je fakt, kdyby došly baterie, tak by to byla pěkná dřina. Už se mi to stalo a dojezdový čas se strojnásobil. Na delší tratě vozím sebou nabíječku, která dává 30A a mám za hodinu dobito a elektřina je kdekoliv.
Testuju Azub ECO z Testuda a dneska jsem se vydrápal do Kounického kopce hned u Českého Brodu. Tam jsem zajel do protisměru mimo silnici a nějaký protijedoucí motorista, (modrá Fabie?) na mě zatroubil a zamával, asi lehokolista.
Taky zdravím, nějak jsem to nestihl :-)
Docela mě pobavilo spojení vydrápal jsem se do kopce u Českého Brodu. Vždyť tam není široko daleko jediný hrbol vyšší než 40 m :-))
Koukám na ten kopec na mapě. Je tam 60 m ;-)
Nic naplat, zvlášť když testuje, tak pro něj
všechny kopce najednou narostly.
Pořád nemohu pochopit, jak ten Jurimír přejel na lehu Alpy.
Je pravda, že při úplných začátcích je na lehu i krtinec horou. Osobně si myslím, že užívat si všech vymožeností lehokola, začne být reálné opravdu až po najetí několika stovek km. Zpočátku i to pohodlí při jízdě není, protože člověk je neustále v křeči aby jel rovně, nesjel do příkopu, nevjel doprostřed silnice, v kopcích se motá jak opilec, nohy bolí jak sviňa při sebemenším kopci, rozjezdy jsou taky na několikrát...takže jedince ne zcela přesvědčené o tom, že leho opravdu chtějí, tyhle lapálie mohou odradit. Ovšem kdo vytrvá, velebí chvíli, kdy si leho pořídil.
Heras už po pár prvních metrech jel celkem jistě. Murphy mu to správně vysvětlil.
Tak dlouho jsem do nej hucel, az radsi nasedl a ujel mi. 8-)
Ty jsi změnil metodu výuky? Do nás jsi neuhučel a jels :-)
Tobě i snilardovi děkuju za příjemnou společnost, jestli se lehokolo rozhodnu vrátit, tak se možná ještě uvidíme :o)
Ještě řekni, že už dávno nejsi rozhodnutý :-) To u nás majitelovi obchodu s kolama často říkám, že tuctová kola nemají budoucnost.
Rozhodnutý nejsem, každopádně se jedná o natolik specifický zážitek, že mi lehokolo nikdy nebude lhostejné. Už po těch pár kilometrech mi v hlavě utkvěly některé velmi příjemné okamžiky. I když si ho nepořídím, bude mi občas vrtat hlavou, jestli to nebyla chyba. Aspoň na týden jako třeba já já já jenom já by měl lehokolo vyzkoušet každý zvídavý bicyglista, podle mýho názoru. Ale konečné rozhodnutí plánuju až tak za rok, takže právě teď jsem celkem v klidu.
To zní jako velice rozumný přístup. U těchto pěticiferných investic si to taky vždycky nechávám odležet takovým stylem jako bych sám sebe přesvědčoval, že to nikdy nepořídím. Pokud najednou zjistím, že se mi to stále vrací víc jak rok, tak to začíná stát za ty peníze. Zatím se mi to osvědčilo a žádnou tak drahou věc jsem neopoustil a neválí se doma nečinně.
Když jsem viděl Jurimírovu fotku na Passo st. Antonio nad Auronzem s tou hromadou zavazadel na nosiči, tak jsem zavzpomínal jak jsem to tam rval nahoru na starém Favoritovi s berany, lámal to tam ve stoje (6km, průměrný sklon 10%) a málem při tom vyplivnul plíce. Na druhou stranu je to všechno otázka převodů, v Rakousku jsem zdolával i 15% stoupání ale to už jsem tam měl převod do pomala a problém nebyl to zvládnout silově ale udýchat to. Na lehokole jsem vlastně neměl problém vyjet nějaký kopec, problém byl, že mne ze začátku začaly hrozně rychle bolet svaly.
no to tedy nevím. Když jedu z Brodu k nám, tak je to asi 15km v podstatě pořád do kopce.
Od nás v Tismicích jsem za 15 minut. Nazpátek se drápu hodinu...
To jo, taky tam máš výškový rozdíl neuvěřitelných 200 m.
Já jsem myslel kopec okolo Kounice.
Kouničák má výškový rozdíl cca 48m, dlouhý je cca 600m. Nahoře je takový jako by krátký sjezdík, neznalí si myslí, že už jsou úplně nahóře, tam jsem si občas na žiletce nastupoval až se mi z toho zvedal kýbl, protoe pak se musí ještě kousek nahoru asi 100m. Alpy to vopravdu nejsou, no, stydim se moc, ale když člověk chce, poblije se i na krátký stojce. Jen na sebe nesmí bejt moc měkkej.
Je fakt, že některé kopce co mají 300 m se dají vyšlápnout celkem bez větší námahy a některé 40 m hrboly dají šíleně zabrat. Zatím jsem nepřišel čím to je, ale kolikrát si myslím, že tam bude nějaký prapodivný magnétismus.
Záleží aj na sklonu, v některých kopcách vytvrdnu jen kvůli tomu, že poslední třetina čtvrtina kopce má větší sklon.
Samozřejmě, ale já měl na mysli kopce při stejném sklonu, není osma jako osma a myslím, že nějaké zemské síly hrají svoji roli.
Přešel jsem na tříkolku je to lepší stabilnější,ale o to zase trochu náročnější.Ale jinak bych neměnil.Tak jsem ji takhle vylepšil sice nic moc ale jedeto :-)Motor stále Pema převody 9x3
zdravim ...pekny stroj :) .. v com sa ti zda trojkolka narocnejsia ??
No pokud nemáš pořádnej motor tak do kopce je to dřina jinak absolutní pohoda :-)
Pema sice jede ale bez moji pomoci nee.Musim jí hodné pomáhat.Pokud naprší nebo je špatnej terén tak prokluzuje zadní kolo a musim tlačit jako kočárek :-(
.. a ked si das najlahsi mozny prevod a ides do kopca aj vtedy je to drina ?
No pokud je ten kopec skoro 1 km a že jich tu unás na Vysočině je tak každopádně :-)
:) .. no ja tiez zijem v hornatom kraji, kazdu chvilu je tu nejaky kopec a po trike uz pozeram dlhe mesiace, prave preto, ze som to chcel hlavne na tie kopce a celodenne vylety .. vcera som bol na zabradli a bolest zadku a uz aj ruk ma stale vracaju k myslienku kupit si trike :) ..
Můj RaptoBike mám od června 2011. Rám prototypový koupený od kamaráda, a on ho měl od producenta. Nová sedačka z Polska, kola, pláště, páčky + par dílu ze sterého kola.
https://picasaweb.google.com/kazanskisac...