Ahoj, prosím o radu, které kolo z následujících s Vám zdá nejlepší.
http://www.mojekolo.cz/srovnani
Na doplnění - Pells Stratus váží asi 14,7kg (asi i s těmi doplňky) a kolo 4ever Pulse mám možnost koupit za 9600,-.
Díky moc za každou radu.
V odkazu nic není. :-)
Pardon, tak takhle::)snad to bude už fungovat
http://www.mojekolo.cz/10959-4ever-pulse-el-red
http://www.mojekolo.cz/30488-pells-2009-stratus
http://www.mojekolo.cz/4550-pells-crono-comp
http://www.mojekolo.cz/31267-pells-crono-comp-lady
http://www.mojekolo.cz/9490-pells-crono-comp...
Zajímaly by mě celkově názory na značku 4ever. Horská kola mají asi dobrá, ale co ta crossová? A klidně můžete doporučit i jiné modely. Já se bohužel moc nevyznám v těch tabulkách, která přehazovačka je lepší...:)
Zrovna přehazka může být jakákoliv. Když si kupuješ kolo této kategorie, asi nejsi zvědavá hned kupovat zapletená kola, střed apod. - to jsou nejnamáhanější díly.
Takže slušný náboje (hlavně zadní), kliky, a pak snad ještě rozsah převodů má smysl řešit. A taky rám by mohl být trochu slušný.
Já jsem držgrešle, kdybych chtěl krose, mě by stačilo třeba tohle:
http://www.kola-online.cz/Jizdni-kolo-Superior...
Užitnou hodnotu to má přinejmenším stejnou, a je to o kus levnější;-)
Světla a nosiče bych raději koupil zvlášť, předem na kole bývá málokdy to, co zrovna potřebuješ - spíše tak to, co výrobce levně nakoupil ve velkém množství. Kilo váhy není žádná míra při jízdě s nosičem, to bych v této kategorii taky vůbec neřešil.
A mohl bys mi o tom kole a o té značce povědět něco víc? Cena je teda pěkná, ale chtěla bych aby mi to kolo vydželo co nejdýl, tak sem si říkala, že si připlatím. Protože ačkoliv mě nákupy jinak baví (haha), tak v tomhle jsem spíš zmatená a nechci šlápnout vedle.
Superior je asi jedna z tisíce značek, co si nechávají dělat rámy v jedné ze tří továren ve východní Asii a berou komponenty jedné ze dvou dominantních značek. Co jiného? Ostravaci, jsou na trhu už dlouho, slušný poměr ceny a užitné hodnoty.
Jj, budeš muset doplnit konkrétní odkazy, bo Stratus existuje v několika osazeních:
http://pcshop.pells.cz/sport/pell-s-bicycles...
Pulse za 9,6 rozhodně nevypadá špatně. Slušný náby, střed, ani moc není ošizené řazení a brzdy. Pěkné.
No mě se tan Pulse taky zamlouvá (intuitivně:D, akorát si říkám, kolik tak může vážit ta následná výbava - nosič, světla, případně blatníky... a kdyby jste si měli vybrat mezi Stratusem 2009 a Pulsem? To byli doteď moji favoriti.
Díky za rady!
ale teď jsem se koukala ještě na ten novější model Stratusu a tá váha mě teda překvapila. 10,4 kg? To je myšleno s doplňkama nebo bez? (to by mě mimochodem zajímalo i u toho staršího modelu..) nechtěla bych totiž tunové kolo:D
http://pcshop.pells.cz/sport/stratus_d26150.html
Těch 10,4kg v reálu bude odpovídat bez doplňků. Ovšem je třeba do těch doplňků započítat i přední a zadní kolo, pak by to mohlo souhlasit :-)
Takže se ta váha tak udává běžně? Bez všech doplňků a kol?
Ne, to ne. Běžně výrobci jen naprosto kecají a udávají zcela nesmyslné váhy.
Někdy kecají jen trošku a přijatelně (to znamená váha nejmenší velikosti, pokud je více verzí s různým lakem, tak je to váha s anodizací, která je menší a pak je to bez pedálů).
A když kecají více, tak to prostě nesouhlasí ani trochu.
A už mám ne tak špatný odhad, jaké osazení kola v reálu opravdu váží.
A těch 10,4kg je naprosto mimo a mohlo by sedět bez těch kol (bez kol když to bude i včetně plášťů, duší, kazety tak už by to bylo zase o něco méně než 10,4kg; bez samotných kol, tedy bez kazety, plášťů by to souhlasit klidně mohlo).
Váha kola ukazuje jedinou věc: totiž jak moc který výrobce lže. A Pells je těma váhama zrovna pověstný:-)))
Tak ne u všech modelů tak kecají. Ten nejdražší a nejlépe osazený Stratus má uvedeno 15kg.
http://pcshop.pells.cz/sport/stratus-de-lux...
A to by i mít mohl včetně doplňků.
Ještě doplním jednu zajímavost.
Na jedné akci, kde jsme se sešli ve více lidech se všemi možnými koly všech typů a cenových relací a já tam měl sebou závěsnou poměrně přesnou váhu (psaná chyba 10g max, reálně to do těch 50g bude).
A někteří nestačili koukat, jak některá kola mohou být těžká. Kamarád tam měl 160mm fulla s pořádnými těžšími odolnými 2,4" plášti, ale dost slušně osazeného.
Někteří účastníci akce byli poměrně neznalí (neměli představu, co reálně kolik váží, nevyznali se vůbec v technice).
A když viděli toho jeho fulla a moje 140-150mm fully, tak nejprve něco říkali, že na tak těžké mrše by jezdit nechtěli.
A pak při vážení se nestačili divit. Oproti mojem fullům se našly 3 těžší krosy a to jeden o 2kg těžší než ten můj lehčí 140mm full.
A ten už hodně odolný 160mm full také nebyl nejtěžší kolo akce, jeden levný kros ho o 0,5kg překonal.
Majitelé krosů naprosto nechápali.
Tím nic proti krosům obecně, ty 3 krosy byly cenově úplně někde jinde než ty fully (krosy mnohem levnější), takže výsledek nebyl nic zvláštního.
Být kros za stejné prachy co ty fully, tak bude mít pod 10kg.
Nahoře sis vybrala (ehm, doufám, že jsi holka;-) hodně různá kola. Zkusme trochu shrnout požadavky:
1) Jsi ochotna jezdit na pánském rámu? Vřele doporučuju, takový rám má mnohem lepší tuhost, tedy na rozbité cestě, při brzdění a při silném šlapání se chová líp, jízda je jistější a míň se nadřeš.
2) Jak budeš kolo používat? Kolik % asfalt, budou nějaké rozbité cesty, kamenité, kořeny?
3) Jak často pojedeš nalehko, 5-10kg, na víc dnů se spacákem, jak často v noci (něco jiného je 2x do roka zatmět a něco jiného jezdit půl roku denně za tmy do fabriky)?
1) Doteď jsem jezdila na dámském rámu (spokojená, měřím 163) a nevím jak se jezdí na těch dněšních pánských rámech, ale pokud bych byla třeba na křižovatce schopná stát alespoň trochu pohodlně obkročmo nohama na zemi, tak klidně zkusím pánský.
2) Jezdím hlavně po silnicích, maximálně někam kousek po lesní cestě, když je potřeba (v lese a v jiném terénu radši chodím:).
3) Jezdím hlavně nalehko, ale pravda s novým kolem chci vyrážet i na několikadenní výlety se spacákem, ale řekla bych nic extrémního.
Prostě hlavně rekreačně, kochačka krajinou...
1) Možnost stát na zemi obkročmo na rámu je podmínka u každého rámu, tedy i pánského. Vždy by tam měla být nějaká rezerva aspoň pár centimetrů.
Dnes už většinou jde u rámu zjistit z popisu geometrie, kolik má rám standover (to je právě vzdálenost od země nad horní rámovou trubku zhruba někde v 1/3-1/2 horní rámové trubky.
A pak můžeš tohle číslo srovnat s délkou nohou.
To je samozřejmě jen pomocná metoda, když není možno kolo předem zkusit.
Já mám právě takový to kolo, který Vám pořídí rodiče v šesté třídě:D. Tenkrát prišly horáky, takže všichni měli horáky. To kolo je strašně težký (i když nerozbytný). Pak mi jednou kamarádka půjčila na výlet kolo jejího táty,a to byl rozdíl! Do té doby jsem si vůbec neuvědomovala, jak jsem pořád dřela jak kůň. To jsem taky pak pochopila, proč jsem byla vždycky všude poslední:D. Tak jsem si řekla dost.
Na pánskýách rámech se jezdí líp. Vyzkoušej;-) Pohodlně stát na zemi musí i chlapi, a ti mají ještě fyziologicky sníženou světlou výšku:-)))
Na uvedené využití je opravdu určen cross. Ale na Tvou výšku pouvažuj i nad MTB a vhodných (rychlejších) pláštích. Ale zas v téhle ceně, crossy mají zpravidla návarky na nosiče, takže žádné objímky...