Ahojte,
ráda bych se poradila se zkušenějšími o problematice jménem skutečně dobré světlo na kolo. Sháním už delší dobu nějaké světlo, které by vrhalo skutečně intenzivní světelný kužel a bylo s ním při noční jízdě (nejen za šera, ale v úplné tmě) velmi dobře vidět - rozhodně lépe než s mým stávajícím, které je velmi slabé, třebaže stálo téměř 600 Kč. V obchodech se snaží prodat a hrají na strategii - čím dražší, tím lepší, ale jakmile světlo odzkouší, nejsem spokojena, protože ve srovnání se stávajícím je sice dražší, ale svítí o maličko líp. Teď mám na kole modré Led-diodové světlo Smart v ceně asi 550 Kč, ale svítí průměrně. Mám brýle 8 dioptrií. Budu vděčna, když mi někdo odpoví a dá nějaký typ.
Ali.
Co třeba toto http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix/led... .
Pred par tydny jsem koupil. Mohu doporucit.
Proč s nekoupil tuhle? Myslíš že víc režimů není až tak potřeba? Ten sos strobo mi přijde že by se mohl hodit.
http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix/led...
Tak Aluška se ptala především na světlo na kolo. Proč připlácet za něco co nepotřebuje? Dva režimy, silný do terénu nebo mokrý asfalt a ten slabší na suchý asfalt a pomalejší jízdu bohatě stačí. Nějaké přecvakávání na kole je jen na otravu, takhle jenom otočí reflektorem a je to. Sám mám dvě Sigmy Powerled Black a opravdu je nevyužiju, až půjdu do nových světel, tak jedině do těch Fenixů, skvělý poměr výkon/cena.
Ještě doplním, mám tento Fenix http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix... s klipem a nasouvám ho na kšilt čepice. Je malinký, lehoučký a svítí 27 lumenů, což je na 10 metrů krásně osvětlená cesta v celé šíři, na chůzi-běh ideální světýlko. Proto usuzuju, že ten slabší výkon 48 lumenů na suchý asfalt a pomalejší jízdu musí stačit, 150 lumenů už musí stačit i na 50 km/hod po asfaltu.
150 lumenů na padesátku bude IMHO použitelné pouze na rovné silnici, kde to člověk zná.
A není to už problém pro očaře a optiky?
Ne není, oči mám dobré.
Je pravda, že to možná posuzuju trochu neobjektivně. Mám na ležáku světlo rovně dopředu, nezatáčecí. Má 10 stupňů a cca 150 lm. Na rovném úseku, kde vím, že není nějaká megadíra s tím 50 klidně pojedu. Ale přijde první zatáčka a světlo bude svítit prostě mimo.
Řešení vidím několik:
širší kužel- tím získáš navíc úhel, ale ztratíš intenzitu.
zatáčecí světlo - to vlastně bude každé světlo na klasickém kole
Kde to znáš, tam to bude možná v pohodě, ale v neznámých místech si myslím, že ne.
Já nevím, ale řekl bych, že právě celý problém bude v úzkém kuželu hodně ostrého světla, že pro oči je okolo naprostá tma. Hodně by asi pomohl širší kužel světla a klidně by ho mohlo pak být i míň a s kratším dosvitem.
A pak si myslím, že takhle ostré světlo s velikým dosvidem už bude hodně oslňovat protijedoucí. Už jsem pár takových potkal a musím říct, že když dotyčný nevidí, tak pokud to jen trochu jde, tak si na autě rozsvítím všechno co mám, aby líp viděl na cestu.
50km/h odpovídá rychlostí 13m/s. Na to abys měl možnost adekvátně reagovat musíš mít alespoň 3-4s, neboli vidět tak na 50m.
Jenomže snilardem propagovaná světla mají hodně úzký kužel s dosvitem několika set m a když ho má na lehokole vodorovně, takže ve výšce očí řidiče, tak si zkus typnout kam asi svítí. To se nedivím, že nevidí na cestu před sebou.
za prvé to není laserové ukazovátko a za druhé si to musíš seřídit tak, abys viděl. Tedy ne do dálky, ale na asfalt v takové vzdálenosti, aby to člověk stíhal. Jezdit s tím jde, ale ideální to není.
Stalo s emi jen párkrát, že na mě auto blikalo s tím, že to mám blbě. A měli pravdu. Párkrát to bylo tím, že jsme si neuvědomil, že když táhnu plný brašny nákupu, tak se to posune nahoru a dokud takhle jedeš městem, tak to nevidíš, kam svítíš...
Ale jinak na mě fakt neblikaj ani když mám dvě diody z dynama a Auroru k tomu
Úplně jsem nepochopil proč to není ideální. Co by bylo ideální?
širokej kužel, ale současně s velkým dosvitem
Jo takhle. Umístění dvou diod vedle sebe, jak to máš ty je ideální, nebo by to chtělo ještě širší kužel?
širší by neuškodil, ale z těch dvou se to dá velmi dobře nastavit tak, aby to vyhovovalo. Ale stejně jako ty, to mám na čumáku. Když jedu v noci fakt blbnout do lesa, přidám ještě něco na řidítka, abych se mohl líp proplejtat mezi stromama po úzkejch cestičkách.
To ano, dobře fungující a především dobře seřízená světla je důležité. Podle mě je důležitější vidět víc do šířky než do dálky a pro běžný provoz nemá smysl větší dosvit než je 40 m.
jj, stejná zkušenost na MB Sprinterovi. Jsou na něm dálkový světla příliš úzce směrovaný. sice to v kuželu svítí pěkně, ale v zatáčkách je to pěkně na prd. A navíc je z toho kuželu člověk "oslněný" a o to menší přehled je o těch temných partiích.
Sám mám na kole poměrně slabou Hellu, ale s perfektním rozložením světla. Sice bych si občas dopředu přisvítil, ale jede se s tím pěkně.
Nastavené to vodorovně rozhodně nemám. Bližší hranu kužele mám cca 4 až 5 metrů od kola. A rozhodně ho nemám ve výšce očí řidiče, mám ho maximálně 80 cm vysoko.
Naopak si myslím, že s širším kuželem bych víc oslňoval víc. Ideální asi bude nějaký eliptický reflektor. E-ryc teď jeden zkouší.
Jinak ti ale musím dát za pravdu, mám hodně jasný spodek kužele který mě trošku oslňuje a do stran proto moc nevidím. Má to pár ale. Na klasickém kole se ti světlo otáčí, takže do zatáčky vidíš mnohem lépe, než já. A navíc to světlo je stále ve fázi vývoje.
Sice je to krvacive vlakno, ale co... :)
Az vymyslim, jak to pridelat a pridelam, tak urcite dam vedet ve spravnem vlakne.
Zatim podle obyvakovych pokusu se zda, ze bude i pro tu eliptickou optiku treba alespon kratky stitek. Jestli to bude malo nebo moc siroke takhle nedovedu posoudit
To ještě dnes opravdu všichni kupujete za takové prachy 150lm Fénixe na tužkovky?
Dnes už je out i P7 ledka :-)
Az mi nabidnes lepsi svetlo na baterie, ktere koupim kdekoliv na benzine (nejlepe i v Bosne a podobne), opet zapremyslim. 8-)
Expedice jsou samostatná kapitola (to tazatelka předpokládám neřeší). A tam když už, tak bych hledal řešení, abych byl zcela nezávislí na kupování baterek.
A pokud to není expedice mimo civilizaci, tak tužkovky nejsou žádná výhoda, protože na svůj objem a váha vydrží hrozně málo.
Na delší akci bez možnosti dobíjení bych si vzal klidně Auroru, šetřil bych baterku použitím na low režim (i když to už bude jen tak kolem 40-50lm) a tak bych vydržel na dejme tomu 4-5 18650 baterek kolem 60-70 hodin svícení.
I když si stejně nedokážu představit na jaké akci mimo expedici bych potřeboval svítit tak dlouho.
Psala že už vyzkoušela hodně světel, předpokládám že už má AA akumulátory i z nabíječkou. :-) Mám rychlonabíječku a 50ks Enelopů, tak nemám důvod chodit do jiného druhu baterií a shánět novou nabíječku. Dále nechápu jak někdo potřebuje více jak těch 150 lumenů, snad ještě v terénu ale na silnici to můžeš mít seřízené jak chceš a stejně budeš oslňovat - 900 lumenů na co? Na pálení očí šoférům? :-)
Kam s tím chce jezdit, to nějak nenapsala, to můžeme jen hádat.
A když psala, že vyzkoušela hodně světel a nebyla spokojená s tím jak svítí, tak z toho usuzuji, že ocení něco, co opravdu svítí.
Ono ale vůbec nejde jen o maximální výkon (navíc těch 900lm to stejně mít rozhodně nebude).
Může používat low režim a pak si užívat té mnohem delší výdrže při stejném světle než bude mít Fénix.
V terénu pro pořádné ježdění (tedy aby nedostatek světla nebyl větším omezujícím faktorem rychlosti) to je naopak málo, tam je jedno světlo typu z toho odkazu (nebo starší P7 ledka) nedostatečné. Výkon by se dal, ale je třeba svítit jak do více směrů, tak i do směru kam nemíří řídítka.
Do terénu to pak chce taková světla aspoň dvě (jedno na svícení více dopředu, druhé nejlépe s nějakou upravenou optikou s co nejširším kuželem) a případně k tomu ještě jedno na helmu. I tahle kombinace je v terénu oproti dennímu světlu pořád ještě lehce omezující (vyzkoušeno).
Mám doma spoustu tužkovek a taky je používám, do zařízení s malým odběrem jsou dobré, protože jednak moc nestojí a pak jsou dostupné kousky s extra malým samovybíjením (což je do zařízení s malým odběrem základ).
Do zařízení s většími odběry a potřebou větších kapacit jsou tužkovky dnes už mimo. Snad jedině když se jede někam do exotických destinací, kde nebude dostupná zásuvka (ale tam zase většinou se nekoupí ani ty tužkovky).
Nová nabíječka je ten nejmenší problém, ta stojí na dva kousky 18650 kolem 7-9$. A baterek pak moc nepotřebuje, klidně stačí 2 kousky 18650.
fenix má 180 lumenů. Za mokra a tmy to bylo i na asfaltu málo. Málem jsme sundal chodce. vynořil se tka náhle, že jsem stihl jen tak tak zareagovat. jo, stačilo by to, kdybych se ploužil 10-15km/h tak to by to asi odpovídalo, ale tak jezdit po rovině nebo z kopce prostě nechci. No a když jsme jel domů lesem, tak to taky bylo málo. Respective bych musel jet maximálně tak těch 10km/h Jo, jde to, ale je to k vzteku. S Aurorou a 900 lumenama můžeš jet vlastně stejně rychle jako ve dne. Ale už s ní nejezdím. Je obruz, že u sebe musíš mít furt kila baterek, Na ten nejsvítivější režim to vydrží asi hodinu, takže je to k hovnu:-( Neustále jsme musel myslelt na to, jestli mám v zásobě nabitý baterky. Jakmile jsem jel domů delší cestou, abych se projel, tak už jsem musel měnit baterie na cestě => potřeboval jsem dvě denně. Tedy 14 tejdně. Takže buď bych s sebou musel mít 14 baterií, abych ne to aspoň tejden nemusel myslet a furt je měnit nebo míň a pak na to myslet pořád. Výsledek byl, že mi to vždycky jednou za čas někde chcíplo a všechny baterie co jsme měl s sebou byly vybitý a pak jsem jel lesem krokem a díval se nahoru,k de se rozestupujou stromy, abych trefil cestu a kořeny a kameny byly na náhodě. Jo, je to docela sranda a občas to dělám schválně, ale když chci, ne když musím.
Mám světlo na dynymo v náboji a Auroru už v podstatě nepoužívám a Fenixe pro pěší vejlety, vandry atd.
Co takhle tyden natezko mimo civilizaci? Spani po lesich Ti mnoho casu k nabijeni neda.
A kolik času za týden na těžko prosvítíš? A při takové akci je to jen občasná nouzovka si přisvítit, takže to je typický příklad, kde se dá šetřit baterka na low a vydrží pak hrozně dlouho. Na týden na těžko bych si klidně vzal jen 2x18650 a bez problémů by mi stačilo.
Posledne jsme jeli za tmy nekolikrat do vybiti baterii.
Nechtěl bych jet s nějakým světlem s P7 ledkou nebo tou novější puštěným na low režim až do vybití baterií, to bych asi dřív umřel :-)
to možná jo, nevím jak jsi na tom zdravotně:-), ale taky bys nic neviděl.... :-)
Jak píšu níže, tak viděl. Na asfaltu nemám žádný problém jet s Aurorou na low režim s originál odporem téměř bez omezování (pokud není nějaký hodně zatáčkový úsek, tak jet 30km/h žádný problém).
Samozřejmě řadši mám světla více, to ale neznamená, že to tak nejde.
Dokážu jet třicet na asfaltu v noci i uplně bez světla. Přes dvacet a bez světla jsem jel i v noci v lese. Je to bezva adrenalin a mě to baví. Ale nebudu tvrdit, že jsem viděl skvěle a že to bylo bezpečný. A tam kde to neznám bych to neudělal.
Na low režim aurory se tak dá jet samozřejmě taky. Jen to není bezpečný a nevidíš dobře.
záleží na tom, kdy jedeš a jak jedeš....
Baterku na Low v podstatě nepotřebuju. To je jen aby byl já vidět. Ne abych viděl. Nouzovka na dojetí rychlostí max. 10km/h
Na to stačí mnohem levnější a lehčí blikačky a nemusím tahat půlkilovou auroru...
Záleží jak je poladěný low režim. S vyměněným odporem to svítí už slušně (stejně nebo znatelně lépe než Fénix, dle odporu) a s výdrží kolem 2-6 hodin (dle použitého odporu), což už jde.
Jinak zase tak černě bych to neviděl ani na low režim bez výměny odporu. Na silnici se tak dá jet rozhodně o hodně rychleji než 10km/h a s blikačkou se to nedá vůbec srovnat.
Já tedy na low režim s originál odporem (tedy výdrž kolem 15 hodin a cca 50 lm) na asfaltu jet dokázal celkem dobře a moc už mi to neomezovalo (samozřejmě sjezdy se nedají tak pustit).
V terénu už je to něco jiného, ale i tam se většinou dá rychleji než 10km/h (samozřejmě není terén jako terén).
V terénu jsem vozil 2 Aurory, dohromady na low (s origo odporem) už tak špatné nejsou.
A jednou jsem si přisvítil na max když bylo třeba.
Nejlepší je ale ten upravený low režim s odporem pro výdrž kolem 3h. To je takový rozumný kompromis svítivosti a výdrže.
Všechny postřehy jsou pro zábradlí, u lehokola nemám ponětí jestli je to třeba horší nebo není.
řekl bych že na typu kola vůbec nesejde. Na tom jak kdo vidí ano, ale to nedokážu posoudit.
Já tu Auroru mám. Na Low režim svítí hůř než Fenix, kterej je asi o dvě třetiny lehčí a baterky seženu všude a navíc je není problém na kole při jízdě nabít. Narozdíl od lionek. Takže na delší cestu jednoznačně Fenix, když už baterku. Od tý doby, co mám od Jirky světlo na dynamo tohle samozřejmě neřeším a Aurora je kdesi zahrabaná. Jeden čas jsem jí vozil na cestu do práce a zapínal, když mi svítili dálkovýma do oblečeje a nebo v terénu kombinoval s tím světlem z dynama, který pocitově svítí asi stejně, abych rozšířil světelnej kužel. jedno světlo jsem namířil před sebe a druhý do dálky. Přestalo mě to byvit, když jsem na jedný vyjížďce musel dvakrát a víckrát měnit baterii v Auroře:-(
Na delší cesty mi to přijde už super nevýhodný. Velký, těžký, nekompaktibilní baterie s ničím, nemožnost nikde koupit baterie po cestě a když tak CR123 který jsou desetkrát dražší než AA...
Chápu použití na krátký cesty v dosahu baráku. Na delší cestu je to ale použitelný jen se sebezapřením. Je mnoho lepších variant.
Na originál low režim svítí méně, to je jasné.
Když se ale upraví odpor, tak se posune do situace, že svítí mírně lépe než Fénix a přitom současně i výrazně déle vydrží.
Já preferuju 2-mod + vyměněný odpor, 5-ti modovky (které občas mívají použitelný střední režim, který je tak akorát) mají zbytečnou elektroniku, která se může rozbít a hlavně je opruz přepínat dokola tolik režimů.
Jinak nevím, co všichni máte s tím scháněním baterek kdekoliv. Já si tedy do světla (a nejen do světla, ale gpsky a dalších zařízení) nikdy nedobíjecí baterky nekupoval, i když jsem kdysi dávno taky vozil i světlo na tužkovky (to byl nějaký prastarý halogen na 4 tužkovky, moc to nesvítilo a hned to bylo vybité). Proč vyhazovat peníze navíc za nedobíjecí baterky.
Je ale pravda, že jsem nikdy neměl problém s tím, abych měl všechny svoje dobíjecí baterky v perfektním stavu a vždy dobité a vždy si jich vezmu tolik, abych s malou rezervou vystačil.
Jinak na pořádné ježdění v terénu to ani jinak než s Lionkami nejde, na tužkovky pořádná světla vůbec nejsou.
Kdybych jezdil opravdu hodně do terénu za tmy (což nejezdím), tak pořídím nějaké světlo typu Lupine Betty 7 nebo nějakou levnější alternativu z DX.
Moc po tmě ale nejezdím, takže už tu nemám ani ty dvě Aurory, co jsem tu měl.
Vlastně si ani nevzpomínám, že bych za posledních tak 10 let použil jedinou koupenou nedobíjecí baterku.
Tedy s jedinou vyjímkou. A to jsou baterky do ovladačů, které výrobci přidal k celému zařízení (třeba TV). Tak když už tam jsou, tak je spotřebuju. Jinak i do ovladačů dávám dobíjící a to vždy nějaké horší hodně staré kousky, kterým už výrazně klesla kapacita a třeba v gpsce bych s nimi nebyl už spokojený.
Já prostě nepreferuju táhnout s sebou půl brašny baterií a šetřit, když se něco stane, abych náhodou nebyl v háji, až je budu potřebovat. Tužkový si nabiju jízdou na kole. V případě opravdu nouze je koupím v každý trafice. taky jsem je nekupoval a používám enelopy, ale ty si jízdou pohodlně můžu zase dobít.
Mám teď dvě diody (tuším cree Q5) napájený přímo z dynama a svítí to pořád na ničem to nezávisí, váží to asi desetinu toho co Aurora a není problém s tím blbout v terénu. Ale nedá se to nromálně koupit:-(
Jinak já jezdím v noci rád. Mám prostě rád noc. Mám rád procházky a projížďky v noci. Na procházky chodím klidně do lesa beze světla, je to skvělý, ale na kole je to o hubu, když jedu rychlejc....
Tak dobíjení už zase jiná situace. Já bych žádné další věci sloužící třeba k dobíjení tedy mít na kole nechtěl.
Je mi ale jasné, že pohled na nějaký ten gram u leha bude úplně jiný než třeba když stavím celopevňáka pod 10kg.
Pokud nezáleží na váze a hlavně nejsi limitován např. tím, že chceš nějaká konkrétní pěkná UST zapletená kola, tak dobře provedené dynamo je dobré řešení.
Jinak tuny baterek, to samozřejmě taky tahat nechci a nikdy jsem netahal. Nejezdím expedice mimo civilizaci, takže k Auroře jsem vozil maximálně jednu náhrandí baterii. Spíš ale žádnou a vždy vezu plně nabitou tu co tam mám a to mi stačilo. Když to bylo v situaci nutnost delší dojezd po tmě, tak low režim (s vyměněným odporem, měl jsem tom na cca 3,5 hodiny svícení) a když to bylo něco krátkého, tak klidně svítit na high a když to o něco nevycházelo, tak třeba po 30-40 minutách přepnout na low aby to vyšlo.
Třeba do gpsky taky nevozím náhradní baterky sebou nikdy a za 4,5 roku, co gpsku vozím mi baterky došly během vyjížďky jen jednou a to jsem gpsku na dané trase nepotřeboval a schválně tam nedal nové, že je fuk, že nemusí akorát vystačit.
když jsme jeli s Václavem k Jadranu a zpátky tak mi jsem dobíjel tužkový v podtatě celou cestu. Stačilo to na foťák, Mp3 přehrávač, videokameru i světlo. Tehdy jsme s sebou měl Fenixe a v noci s ním svítil na stavbbu stanu a s rozptylovacím kužele sloužil jako osvětlení stnau při psaní deníčku atd. a při cestě v noci jako světlo na kole. Auroru bych měl vybitou hned.
Ano je pravda, že kdybych rezignoval na svou schopnost postarat s eo sebe sám a každou noc byl někde v penzionu nebo rovnou bydlel v jednom a tom samém a podnikal hvězdicovité výlety do okolí, tak to vůbec nepotřebuju. Nebyl by problém si tu jednu baterii, jak říkáš v noci zase dobít.
Murphy ale mluvil o cestách na těžko!!
Jinak ano, gramy mě neštvou. Tak špatně na tom fyzicky zatím ještě nejsem.
Myslim, ze porovnavas neporovnatelne. Aurora moze svietit asi 50lumen po dobu 14hodin. Kto pise, ze sa s tym neda chodit a jazdit, ten klame. Ziadne bike svetlo v cyklopredajni nesvieti viac ako 50lumen. Neviem preco to porovnavas s fenixom, ktory sice svieti 180lumen, ale smiesnu 1 hodinu na alkalicke. Na nabijacie potiahne asi 2 hodiny. Sorry, ale kazdu hodinu menit dve tuzkovky by ma nebavilo a pekne by sa mi to predrazilo. Aurora je postavena na novsej a efektivnejsej LED a na turistiku je vhodnejsia. 5mode verzie vedia potiahnut na low rezim este o par hodin dlhsie. Ale dnes je aj Aurora uz zastarala. Kupovat ma zmysel iba LED Cree XML.
porovnávám dvě na tomhle fóru nejprobíranější světla. A shodou okolností je obě mám...
Těžko můžu porovnávat něco, co nemám a neznám.
Porovnávám světlo na tužkové a na lionky. Dvě technologie baterií. Každá má pro a proti.
Jo jo 50lumen na 14 hodin. To je bezva! Promiň, ale včera jsem si asi za stovku koupil čelovku s 1w diodou, která svítí 50Lumen na tři AAA a vydrží to tuším taky tak nějak cca 15 hodin, teď nevím. Nemám jí doma, daroval jsem jí tatíkovi.
Ano Fenix měním baterie každé dvě hodiny a a nesvítí tak, jak bych chtěl a potřeboval. Aurora svítí tak jak bych chtěl a potřeboval, ale pak měním baterie každou hodinu:-)
Je to vhodný tak na krátký cesty do práce a z práce a nebo na 1 denní vyjížďku, kdy ti tolik nevadí s sebou táhnou několik náhradních baterií
Prosim o link na tu uzasnu celovku 1W, 50lumen, 3xAAA a vydrz 15hodin. Myslim, ze to je nemozne a niekto nas tu klame ...
Odhaduji, ze to Jurimir myslel jako ironii. Za 100,- a 50 lumiku - uz to je pro znaleho vtip. Ty ostatni parametry z daneho predmetu delaji vtip i pro skoro laika. 8-)
člověče nemyslím. 50 lumenů to má a v maloobchodě je to tuším asi za dvěstě pade nebo za kolik.
ještě to nemáme ani na stránkách....
mmm: link hodím až to bude na webu. Zatím není.
hele tak už jsem to někde našel.
50 lumenů, 10 hodin, pod dvě kila v maloobchodě...
http://eshop.pocitacenaprajzske.cz/?Mode=Sti...
Presne to som si myslel. Typicky dealextreme. Este aj tie udaje su uplne mimo. Si to zober, 3 mikrotuzky maju priserne nizku kapacitu energie (3*1.2V*0.9Ah=3Wh). Svietis tym 10 hodin, takze na hodinu potrebuje 0.3Wh, to je pri napati 3.5V prud asi 85mA. Taka LED myslim este neexistuje, mala by totiz ucinnost uzasnych 166lm/W. No mozno keby tam davaju XML :-))))
Ber to tak, ze si naletel. Je to cinsky tovar ako z dealextremu a tie popisy su tam velmi uletene. Obcas trosku rozmyslaj. Ja sem tiez nekopirujem kazdu haluz co si precitam.
mmm:
tvou tendenci ke konfrontačnímu stylu a hádavejm příspěvkům nechápu a rozhodně se mi nelíbí, ale ještě jednou odpovím...
Ne to není Dealextreme
Netuším, co je tam za diodu a nemíním to kuchat. Vzhledem k tomu, že fenix L2D (myslím) s diodou cree Q5 (což je fakt o dost jinde než nějaká 1W diůdka, která je v té čelovce) , kterej mám pár let a mám vyzkoušeno, že opravdu svítí na dvě tužkový víc jak deset hodin na 53 lumenů, jak uvádí výrobce, tak se mi to nezdá divný nebo přehnaný.
Kdybys mě zájem o tu čelovku, asi bych to vyzkoušel. Ty máš zájem o hádání a kvůli tomu druhou kupovat a zkoušet nechci...
Jo, je to čínskej výrobek o tom žádná. Nicméně řekni mi, kdy jsi kopupil nějakej spotřebič čï elektroniku a nebylo to z číny. Docela by mě to zajímalo. Mě takhle z hlavy nic nenapadá a do do toho vidím o dost víc než běžnej spotřebitel.
Jinak ješt k tý čelovce, mělo by to fakt plus mínus platit. Produkťák, co to přivezl do ČR na to musel mít certifikáty s ezkopuškama, s tím, že to splňuje normy EU atd. atd. Není to zas tak jednoduchý jak si představuješ a než se něco nechá vyrobit a dovýzt, je to docela dlouhá cesta...
Nejsem si jistej, co je haluz. Myslel jsem, že větev. Nevím, jak se čtou větve, takže to bude něco jinýho, al enevím co...
Jurimir kasli na to. Predajca ta oklamal. Predal ti celovku z dealextremu. Ziadne certifikaty, nic take. Doviezol kontajner nacierno a cisla si vymyslel.
http://www.dealextreme.com/p/1-watt-headlamp-479
Inak fenix moze dat 53lumen pocas 10hodin. Ma totiz 2x vyssiu kapacitu energie v akumulatoroch ako ta celovka. 2xAA a 3xAAA nie je to iste. Ale to ty urcite vies a iba ma salis :-))))
Ne prosím, nedovezl to načerno a neoklamal a čísla si nevymyslel. Vím to docela dobře:-)
To, že se to prodává i na delextreme není nic proti ničemu.
Dám ti krátkou přednášku o fugování dnešního světa, o spotřebě atd. protože o tom podle toho, co píšeš, moc nevíš:
Drtivá většina všeho, co si kde koupíš elektronickýho a elektrickýho (platí to obdobně i o většině dalšího spotřebního zboží) se vyrábí v Číně. Co není z Číny je s velkou pravděpodobností vyráběno v Korei z valný části z čínských dílů. No a pak se v různých částech světa s levnější pracovní silou montuje nějaký procento výrobků z čínských dílů, když vyjde levněji to smontovat někde blíž než v Číně. Typicky třeba Turecko pro EU.
Těch fabrik není tolik, jak by se ti mohlo na první pohled zdát. Ta fabrika vyrábí mnoho druhů výrobků a pro toho, kdo si objedná a je jí celkem lhostejné jaký nápis a značku na to v poslední fázi výroby nalepí, vygravíruje atd. Hlídá se jen to, aby pro stejnou zemi, nebyly na stejném výrobku stejné značky. Ale uplně klidně se může prodávat v ČR jeden výrobek pod názvem HUGO a v Německu pod značkou GOGO. Častější tedy ale je, že si daná značka zaplatí exkluzivitu danýho výrobku na celou EU. Tentýž výrobek se ale uplně klidně může prodávat pod jiným názvem v a značkou v Rusku nebo v Asii nebo USA....
A je uplně lhostejné, jak známé značky to jsou a kde sídlí jejich ředitelství či vlastník!
Přesto, když to chceš prodávat v té dané zemi, musíš na to mít ty certifikáty, které právní systém a normy dané země vyžadují. Jinak ti hrozí takový pokuty, že si to žádná normální firma nelajsne.
Až se jednou čínani naserou nebo se tam přihodí nějaká revoluce apod., bude zbytek světa svítit svíčkama a prát na valše :-)
ad "No a pak se v různých částech světa s levnější pracovní silou montuje nějaký procento výrobků z čínských dílů, když vyjde levněji to smontovat někde blíž než v Číně."
Mám doma starou AIWA hifi věž made in UK ;-) Že by angláni byli tak levní ? :-)
Jinak ale souhlas, dnešní Samsung LCD TV a monitory jsou montované na Slovensku, Dell to např. svěřil i lidem tady v ČR.
Presne tak Jurimire. Kupil si presne ten isty vyrobok ako sa na DX predava, akurat za 2x vyssiu cenu. Je to presne ten isty smejd. Akurat ty tam este mas vymyslene vykonove cisla. Vymyslene az tak, ze su fyzikalne nemozne.
mmm: Ehm, z čeho si poznal, za kolik jsem to koupil? :-D
Já si elektroniku apod. fakt nekupuju za maloobchodní ceny....
Navíc nerad čekám. Když už se rozhodnu, chci tu věc hned. Takhle jsem to měl za koupený za dvacet vteřin a nemusel čekat dva týdny...
Krom toho kdybych to opravdu koupil dráž, jako že fakt ne, za tu maloobchodní cenu, tak rozdíl 70 korun je mi ukradnej, stojí mě víc i svačina. Tohle neřeším...
http://www.dealextreme.com/p/eastward-yj-j01...
A jinak na objednávky z DX a podobných je nejvyšší čas než bude od 1. dubna snížený limit na DPH pro dovoz mimo EU na 22 euro.
Takže rychle využít stávajícího limitu 150 euro dokud to jde.
I když některá světla, když se objednají samotná, tak jsou akorát na hranici a do 22 euro se vejít mohou.
A rozdělení objednávky na světlo a baterky/nabíječku/držák není problém, když je poštovné zdarma.
Jo jo, z DX uz nikdy. Svetlo (aurora) pouze na reklamace, vzdycky vyrorela. Baterky poslali fake... 8-(((
V okolí mi jezdí tak 15+ kousků Auror a bez jediného problému. Baterky v množství tak 200+ (jen doma jich mám tak 30 kousků) kusů také v pohodě (i ty z prvních objednávek, tedy tak 3-4 roky používané).
Na BF jich budou jezdit dalších možná stovky kusů a také žádné extra nadměrné problémy, pokud se volí nějaký vhodný kousek.
Dobre a funkcne svetlo na bike nekupis nikde v lokalnej predajni v CR. Musis nakupit v zahranici. Pochopilo to uz naozaj vela bikerov, staci si len o tom precitat. Napriklad:
http://www.bike-forum.cz/forum/aurora-anketa-ii...
světlo se světelným tokem Aurory samozřejmě v ČR koupit lze!
Bude to dražší než v Číně, to je jasný, ale neříkej, že to nejde, to je kec!
třeba:
http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix/led...
http://www.kronium.cz/led-svitilny-fenix/led...
Ani jedno z toho sa neda rozumne odviezt na biku. A za tu cenu to snad ani nemyslis vazne :-)))))))
je to asi stejně velký jako aurora...
Netvrdím, že to musíš vozit na bejku.
Já na kole Auroru už taky nevozím, protože je velká a nemá žádnou výdrž. Ale neberu ti, že to možnost je.
Jo, cena vím jaká je. Vím, že z dealeextreme je to o polovičku levnější i s bateriema a nabíječkou a netvrdím, že to musíš kupovat. Z atu cenu máš zas v ČR dva roky záruky a je na tobě, co preferuješ. Mě je to uplně jedno. Já jen říkal, že tvé tvrzení, že světlo s takovým výkonem se nedá koupit v ČR je nepravdivé. A to je!
Ani jedno nie je vhodne na bike. Su ovela vacsie ako Aurora s P7ckou. Aurora vydrzi svietit asi 1hodinu pri 700lumen. Tvoj fenix iba 180lumen asi 2hodiny. Ked si kupis do Aurory lepsie akumulatory ako napriklad Panasonic 2900, tak posvietis s Aurorou aj 1.5hodiny. A s 5mode verziou si zvolis rezim aky chces a dobu svietenia aku chces. To co si nalinkoval su rozmerovo vacsie svetla, nie moc vhodne na bike za cenu asi 3x vyssiu ako Aurora.
ještě jednou a pomalu...
Už v prvním svým příspěvku jsme psal, že jsou dražší. Asi jsi to nečetl nebo nepochopil, když to pořád opakuješ.
aurora kterou mám doma má na dýlku cca 17cm
a šířku 5,5cm.
http://www.dealextreme.com/p/aurora-ak-p7-ssc...
vím, že jsou u menší šířky, ale to pak má tak strašně úzkej světelnej kužel, že je to naprd. Nicméně jke spousta kamarádů má. Pořád leší než nic.
Ten fenix, co jsem na něj dal odkaz, má světelnej tok 820 lumenú a ne 180 jak píšeš. To ses dost přehlídl....
délka je 16,4cm a šířka 5,2cm. Je tedy bez problémů srovnatelenj s Aurorou.
ten druhej Fenic má 15,6cm a průměr hlavy je 6,2 cm. To je víc než Aurora, ale taky je to širší světlo a je to znát. Čím širší světelnej kužel, tím lepší pro jízdu na kole. Tedy podle mne. S laserovým ukazovátkem se pojede nejhůř... Takže je to taky bez problémů srovnatelný s Aurorou, ale možná tě u tohohle typu zmátlo, že jde prodloužit na 22,5cm, když se přidá nástavec a pak je to o dost delší než Aurora, to je fakt. Sice to přidáním jedné baterie zdvojnásobí dojezd, ale je to dlouhý a na kolo bych to nechtěl v tom souhlasím s tebou. Nikdo tě k tomu ale nenutí...
Jinak pořád nechápu, proč se se mnou chceš hádat, který světlo je lepší a proč???
Já vyvrátil tvé tvrzení, že se v ČR nedá koupit světlo se stejným světelným výkonem jako je Aurora, což prostě není pravda. To je všechno.
každý světlo má svý výhody a nevýhody a nikdo tě nenutí ho používat.
Co s emě osobně týče, kdyby v té době, co jsme kupoval Auroru, byl tenhle Fenix za tuhle cenu, koupil bych raději toho Fenixe, kvůli dvouleté záruce. Obzvlášť po zkušenosti, kterou s Aurorou udělal Murphy. Ale nikdo tě nenutí.
Pozri si este raz poriadne tie rozmery. Ja mam napriklad toto:
http://www.dealextreme.com/p/aurora-ak-p7-4-ha...
A toto:
http://www.dealextreme.com/p/ultrafire-wf-501b...
To co ty ponukas su rozmerovo ovela lepsie a neporovnatelne svetla. Porovnaj si rozmer reflektoru, sirku tela aj dlzku. Uz moja Aurora je dost velka na biku. To co ponukas ty si neviem predstavit ani nahodou. To sa neda upevnit a vo vacsom terene sa to musi zdrbkat na zem.
A za dalsie. Si nejaky popleteny. Ako si prisiel k tomu, ze mensi reflektor svieti na uzko ? Nie je to skor naopak ? Ja mozem porovnat tie moje a to mensie robi rozhodne sirsi kuzel. A pokial viem tak na dobry dosvit do dialky sa robia co najvacsie a najhlbsie reflektory. Tie co ponukas ty budu konstruovane presne na ucely dalekeho dosvitu do dialky. A nie na jazdu na biku. Skusim niekde pohladat merania v luxoch.
Taky se asi budu opakovat, ale co tohle má společného s tím co se dá v pohodě sehnat na místním trhu v každém cykloobchodě ???
Vůbec nic... Buď tady koupíš bludičky, které jsou absolutně na prd, nebo naopak šíleně předražená slušnější světla, do kterých ale budeš strkat nestandardní baterky...
Nechapu tu vyhodu, mit svetlo, ke kteremu povezy prives nahradnich baterii, protoze se nikde baterie daneho typu nedaji koupit. 8-)
Uz se mi parkrat stalo, ze jsem dokupoval AA, nebo ze jsem si v pripade nutnosti vypomohl AA z GPS do svetla nebo opacne. Mit misto AA svetla vetsi a tezsi Auroru jen jako zavazi az do navratu domu... 8-)))
hele našel jsem náhodou jednu pěknou Auroru, ale tedy nevím, odkud má energii do světel, jestli na lidskej pohon, Li-on, Ni Mh..... :-)
http://www.youtube.com/watch?v=wc7sAJBwY5k&...
Teda chtěl bych vidět toho golema který to na střechu auta zvedl.
Třeba má na to potřebné vybavení
http://www.prag-info.cz/_shop/index_.php?shop...
Pozri si nejake merania. Svetla s vykonnymi LED sa nedaju pouzivat s alkalickymi AA. Nezvladaju vyssie prudy a klesa im kapacita. Je fajn to mat ako moznost, ale je to uplna nudzovka. Realne sa to tak pouzivat neda.
Inak ja mam na klucoch fenix e05 s XP-G R4 ledkou a napajany mikrotuzkou. Takze ak by sa nieco stalo, tak prezijem aj bez Li-Ion. Je to sice len 30lumen, ale na tie rozmery je to taky maly zazrak techniky.
Vcera jsem naprosto realne pouzil E21 + LD20. Na pomale hrabani ve snehu mi stacila LD20 na druhy nejnizsi stupen (30 lumiku), na mokry asfalt na druhy nejvyssi (81) sama o sobe. E21 na prilbe jsem zapinal (na slabsi = 48 lumiku) jen kdyz jsem chtel videt, co je nekde mimo trasu. A protoze jsem si do LD20 zapomnel dobit baterie a odmitala nejvyssi vykon, tesne pred vyjetim jsem si do ni prendal cerstve nabite baterie z Garmina.
Kdybys neveril, mam tady svedka - vazne to pouzivat lze. 8-)))
Ano, ale nepouzival si to na alkalicke. Ja si radsej zabalim pred dlhsou cestou jeden nahradny panasonic. Ma to kapacitu ako 4xAA a je to ovela mensie a lahsie. Na bezne vyjazdy si neberiem nahradne nic. Mam jednu Auroru P7 a jednu Ultrafire MC-E. Mam v tom dokopy 7rezimov a pokial nepalim cely cas na plny vykon, tak v pohode mozem jazdit niekolko hodin a ani sa nemusim obmedzovat pod nejakych 200lumen. 30lumen mam na klucoch a to uz by som s tym na biku nejazdil. Ked sa tak velmi chces trapit a vyhovuje ti to, tak preco nie. Ja zostavam pri svojom. Je to lepsie na bike.
A to je přesně ono, stačil celkem malý výkon. Pak ale nechápu, jak bys mohl mít problém s vybitou baterkou na Auroře, která by vydržela stejně svítit kolem těch 14-15 hodin.
Jak už jsem psal, já zase nechápu, jak můžete mít pořád takové problémy s vybitými baterkami, nikdy se mi tohle nestává a nestávalo. Vozím baterky vždy tak, aby mi vydržely na to, co potřebuju.
S Aurorou jsem vždy vyjížděl s plně nabitou baterkou.
A ani v Garminu, kde při kratších vyjížďkách vydrží baterky i třeba 5 vyjížděk mi baterky během vyjížďky nedochází (a neměním je tam narozdíl od světla po každé jízdě).
Ale chápu, že pro lidi, co nejsou schopní vždy vozit nabité baterky, že tužkovky mohou být velkou výhodou, zvlášť když se trvale vozí gpska, kde jsou další baterky v nouzi k mání.
Tak nevím o co se tady hádáte. Vyhovuje ti aurora, jezdi s aurorou ( stovky lidí na to přišli a tak jí mají, já taky) Nevyhovuje ti, jezdi s jiným světlem. Pokud preferuješ normální tužkovky, není problém koupit světlo na tužkovky, lionky jsou pro někoho lepší, tak je používá a pokud chceš mít obě varianty, taky není problém nspř tohle
http://www.dealextreme.com/p/romisen-rc-u4-3...
Nebylo by lepší napsat, používám tohle světlo, proto, proto a proto, a ten koho to zajímá je snad svéprávný, aby si vybral sám co bude jemu vyhovovat.
Já používám 2 typy aurory, jeden je klasika, druhý je tenhle s navíc režimem stroboskop
http://www.dealextreme.com/p/aurora-sh-032...
a pak mám ješte na lionku, popřípadě tužkovku
tuhle UltraFire C3, která se dá použít i jako přídavný světlo na hlavu
http://www.dealextreme.com/p/ultrafire-cree-c3...
Co se týká výdrže, ještě jsem neměl problém (ani v terénu), že by mi nestačila nebo nevydržela aurora, na druhou stranu, nebyl jsem na těžko nikde, kde bych potřeboval dlouho svítit nebo neměl možnost dobíjení. Takže asi tak.
Jak jde o světla, začnou tu hádky. :-) Ale měli by jsme si všichni uvědomit, že všechny tady doporučovaná světla nejsou určeny do silničního provozu. Chci tím říci, že na kole je můžete mít seřízené jak chcete, při jízdě po křivé krajnici vám budou stejně poskakovat a oslňovat řidiče a ti budou při dnešní nasranosti celé společnosti reagovat podobně jako by jste žádné světla neměli. Já mám světla seřízené na 20m před kolo, dlouhý kšilt a ze tří výkonů používám ten nejslabší a ještě mě nějaký nervoza občas problikne. Štve mě že je nemůžu využít na plno a jet rychleji, ale prudit řidiče mě taky neláká. Takže když se to vezme kolem a kolem, žádné super výkoné světlo na frekventované silnici nepotřebujeme, jen musíme jet pomaleji. Stejně když nás osvítí auto, třebaže tlumenými světly, tak chvíli nic nevidíme a můžeme mít třeba 900 lumenů. Základ je mít výkonou červenou blikačku, tam mě nasranost řidičů nebere, tam už jde totiž o život.
Uz jste nekdy nekdo zkusil noktovizor? Docela by mne zajimalo, jestli by s tim slo jet. 8-) A jakou by to melo spotrebu...
Tady máš možnost si to vyzkoušet ;-) http://www.binox.cz/bryle-pro-nocni-videni/
Mám doma jen monokulár, a ještě k tomu s trojnásobným přiblížením, takže s tím pokusy na kole dělat opravdu nemíním :-)
Nedelej si prcu. Kdyby to slo nekde pujcit, nebo to bylo levnejsi, docela bych to testnul. Ale delat pokusy za 8 litru, na to zase nemam dostatecne vysoky plat...
Jeste od jineho cloveka (ale uz je to par let, mozna se ty tridy posunuly), pry se ty nocni videni deli podle generace senzoru, 0 a 1 je na nic v levnych krapech a na nic, 1.5 je jakz takz amatersky pouzitelna a 2 a vys uz se da, ale stoji v desitkach az stovkach tisic. On rikal, ze touzi po 3, ale nema na to...
Mezi Gen. 2 a 3 zas takové velké cenové rozdíly nejsou. Ale i tak normálně stojí děsné pálky, minimálně v řádu desetitisíců Kč, takže se k tomu někdo z nás asi těžko dostane ;-)
Zato Gen.4 je už hodně nedostupná ;-)
http://www.bhphotovideo.com/c/product/479746...
Zkus se poptat u firem / klubů, které půjčují výbavu na airsoft apod., prý to občas používají.
Napadlo mne jine reseni: http://www.introvic.estranky.cz/
Jirka by to mit mohl. 8-) Treba by mi to na chvilku pujcil.
Třeba by to mohl mít.
Jinak já mám už pár dní tohle, zase mi trochu hráblo, no :-)
http://www.binox.cz/nocni-videni-yukon/nocni...
Na co to mas? Smirujes sousedky? 8-)
Ktera generace to je?
já ho prásknu...
Chodí s tím v noci šmírovat opalující se holky na nudapláži na Hostivařský přehradě!
Jistě, těch tam teďka v únoru fakt budou davy :-)))
A co se týče "hostivaře", kdoví kdy zas bude fungovat jako koupaliště... Od loňska už ji asi napotřetí vypouštějí, potřebují vybagrovat ze dna bahno, udělají nějakou tu revitalizaci a znova napustí. Jenomže už loni v létě v rámci těch povodní se jim to tak nějak zase naplnilo a teď v zimě jak byla ta náhlá obleva taky :-) To, že jim tam připlavala hromada bordelu včetně stromů, je už jenom takový bonus ;-)
Jo kéžby :-) Tímhle do bytů fakt vidět moc není... Na to mám ale něco úplně jiného :-)))
Tohle je ještě jednička... Za dvojku dneska dáš minimálně 30tis, a takový blázen zase nejsem :-/
Nejak mi to neni jasne. Myslel jsem, ze ten "CF-Super" je dvojka.
CF-Super je pořád jenom vylepšená jednička. Snad to ani nejde nazvat 1,5... Ty dvojky mají o hodně větší "světelné zesílení". CF má udáváno číslo 1200, kdežto u Gen.2 mají psáno >25000...
No, a já mám teda čistokrevnou jedničku ;-) Taky za ty prachy nemůžu čekat kdovíco...
v autě jo. Docela prdel :-D Ale málem jsem skončil v rybníce.
Ono to vidíš, ale neodhadneš, nebo velmi špatně, jak je to daleko. Přesně jak píše Kamil.
Ty to mas? Nebo vis, kde to sehnat na pujceni?
Pak by mi stacily blikacky. 8-)
kámoš měl soupravu na vejtřasku zkoupenou ve vojenským výprodeji. Upravili jsme to na Audinu a zkoušeli jezdit mezi polema a v lese. Ale je to už pěkná řádka let a mezi tím se stěhoval. Nemyslím, že by to ještě měl. Není pro to žádný praktický využití.
Na Loudani by to byla frajerinka. 8-)
zrovna tohler bys vozit nechtěl:-)
"Tankistická" přilba u který jsi sklopil hledí a nasadil na oči cosi ve velikosti divadelního kukátka. Tuším o d toho byl nějakej kabel k nějaký baterii, ale nevím proč a jestli mě paměť neklame.
Na reflektory se přidělaly takový krytky a světla jsi měl zapnutý. D9ky těm krytkám nebylo vůbec vidět, že je to zapnutý, dokud si u toho nebyl fakt hodně hodně blízko. S vypnutejma světlama si viděl celkem prd, ale se zapnutejma bylo všechno vidět v zelený barvě, ale hezky kontrastně. Jen to prostorový vidění nebylo a musel jsi to odhadovat Po čase ses naučil, ale jel jsem s tím maximálně třicet a byl posranej:-) Mimo cestu nějakým terénem na kole, tak to si nedovedu vůbec představit...