Nešlo by zařídit, aby jakmile se objeví nově otevřené téma od přispěvatele, který se zaregistroval tentýž den, a obsahuje víc než dvě stejná interpunkční znaménka za sebou (v nadpisu nebo v textu), aby se mi autor hned blacklistoval a téma skrylo? Ušetřilo by mi to spoustu klikání.
Náhodou téma není tak od věci. :-) Já na Nový rok zjistila, že patřím do té kategorie, co měla mít do konce minulého roku vyměněný řidičák. Abych zbytečně neriskovala, jela jsem do práce výjimečně vlakem - a tak se mi to zalíbilo, že jsem si už koupila čtvrtletní lístek (a taky ten ondyno dotazovaný batoh na noťas) a za ten první měsíc jsem se skoro demotorizovala.
Jenže ty už nemáš řidičák. On ho ještě nemá. Ale třeba se mu to napotřetí povede :)
Já ho v zásadě mám. A nejspíš bych to s rozumným policajtem i ukecala. A za pár dní ho zas mít budu :-) Ale po dvaceti letech, co jsem jezdila autem prakticky denně, začínám objevovat výhody hromadné dopravy.
možnost "frťánka" ?:-)))
Nojo vlastně. Včera jsem po cestě z práce potkala známého a zapadla s ním na pivo.... Kdybych jela autem, tak bych ho za prvé nepotkala a za druhé už vůbec s ním nemohla jít do hospody...
Ale myslela jsem spíš to, že sice ráno musím doběhnout na vlak, ale pak na půlhodinku totálně vypnu a přicházím do práce vlastně odpočinutá. Plus ten přirozený pohyb poránu a navečer taky není k zahození, docela se lepší i moje chronická nespavost. A nezanedbatelná finanční úspora...
A.... a taky viróza jak blázen, se kterou se momentálně peru a v autě bych ji asi nechytla. :-)))
Ta viróza ti tu finanční úsporu srovná :-))
To jsou jen počáteční investice, jako ten batoh... Do budoucna přece posiluju imunitu!
(Pravda, mívala jsem kamaráda, co mi jednou řekl, že můj pozitivismus v něm vzbuzuje touhu mě zabít...)
Jednou mi spolužák při náhodném setkání po mnoha letech, kdy jsem na jeho otázku Jak se máš? odpověděl Výborně, řekl Ty svině.
Se nedivím! To ti stálo za to, takhle lhát bývalému spolužákovi?
8-)))
Na obhajobu toho kamaráda musím říct, že ty vražedné choutky neměl proto, že by mu vadilo, že se mám dobře já, ale proto, že jsem se ho snažila přesvědčit, že se má skvěle on a nějak se mu ten nabízený úhel pohledu nezdál akceptovatelný. :-)))
A jak ČD ? Uchvátily kvalitou a čistotou? Teď slibujou modrý z nebe,naposledy jsem vlakem jel loni na podzim trasu Brno-Přibyslav( rychlík) a nějak mě to moc nenadchlo. Je znát ta potenciální konkurence?
No... mě, která má poslední pravidelnější zkušenost víc než dvacet let starou, uchvátily. Jezdí přesně, takže od dveří domu ke dveřím kanclu mi to vychází na 45-50 minut. (Autem půl hodiny v běžném provozu. V noci míň, při každé blbosti na dálnici nebo ve městě víc.) Průvodčí zdraví, usmějí se, poděkují... (fakt tahle samozřejmost před dvaceti lety nebývala). Zatím dobrý. :-)
Vždycky je to spíš závislé na místních poměrech. Rychlík Rumburk-Kolín je vždy lepší než Praha-Děčín. Vlak Praha-Kladno je ušmudlanější a průvodčí kyselejší než na trati Dolní Poustevna-Rumburk.
Chápu že existujou top spoje a ty ostatní, ale ČD by se mohly snažit všude. Ale jako vždycky, je to hlavně v konkrétních lidech...
A nemyslíš si, že ta čistota záleží hlavně na nás...cestujících. ČD si sama bordel ve vlaku asi nedělá...
Navíc si myslím, že v tomhle směru je to lepší. Jediné, co mi na ČD štve jsou zpoždění.
Lokálně jezdím dneska spíš autobusy než vlaky :(, a musím říct, že alespoň u nás je zpoždění autobusů výrazně horší a častější než vlakové. Vlaky, když už mají zpoždění, mají max 10 minut. autobusy jezdí zpožděné častěji, klidně i o 1/2 hodiny. Navíc u autobusů ujíždí přípoje, vlaky obvykle čekaji.
Třeba teď ukazuje Babitron naprostou většinu vlaků se zpožděním max. 5 minut.
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa2#mapa
No já mám na to asi smůlu. Zase jsem se vracel vlakem v sobotu ráno z Prahy (0:24) a měl 25minut. Takhle nad ránem to naštvě tuplem. Čekalo se na nějakej rychlík. Mimochodem dva rychlíci měli tuším k hodině zpoždění.
Jinak u nás je problém ten, že nečeká přípoj, protože vlak na Prágl jezdí každou půl hodinu. Takže když máme zpoždění u nás na maloměstě třeba jen deset minut, ihned se to promění na 30minut. A když pak má i ten následující vlak na Prágl zpoždění, tak se to pěkně sčítá. Docela na prd.
No a ten výpadek na hlaváku někdy před týdne, ani nebudu komentovat. Té ceduli jsem dlouho nechtěl uvěřit:-))))
Jojo, navíc hlášení na Hlaváku bylo naprostou zoufalé , k čemu je mi 30x opakovaná věta :
Vážení cestující omlouváme se za zpoždění vlaku , mezinárodní rychlík atd atd atd atd..
Kdyby jednou za 5 minut řekli,
Vážení cestující máme poruchu zabezpečovacího zařízení na všem směr Libeň, tak bych po nevysvětleném a neomluvéném zmizení místního vláčku S7 nešel jako blb na Masaryčku, ale rovnou vlezl do metra a jel na Černý most a autobusem....
Ale to dráha asi nesmí říkat, ona prostě omlouvá ve 3 jazycích mezinárodní provoz a na místní cuky tak nějak .....
A tohle nádražní hlášení znáš?
http://technet.idnes.cz/multimedia.asp?m=a&...
Výpadek na hlaváku ber stejně osudově, jako když uvázneš na D1, protože se tam napříč otočí kamion s prasaty. To, co se tam stalo byla závada v kritickém místě. Jiná věc byla ta, že to ve vztahu k cestujícím, podle toho, co jsem si o tom přečetl, nezvládli. :-/
Já mám obecně na zpoždění štěstí. Ne že bych občas nějaké nezažil, ale málokdy takové, které by mě nějak moc vadilo.
S tím čekáním/nečekáním je samozřejmě problém protože vždycky to někoho potěší/někoho naštve. Nevím jak je to v jiných zemích, jestli tam mívají zpoždění a jak je řeší.
Ale třeba ke cti ČD, narozdíl od DB je to, že umějí řešit výluky a jiné mimořádnosti v dopravě mnohem lépe. Z toho vyvozuji, že i případná zpoždění se řeší u ČD lépe.
Ten poslední odstavec je dobrej :-) Řekl bych, že ČD jsou schopné improvizovat, protože se jim takové věci dějí častěji než DB :-)
Zase na druhou stranu Němci mají nějaká pravidla, pokud jde o poslední spoje, někdy dokonce vypravují taxíky a tak. (ale to jsem jen slyšel na jiném fóru, zkušenost s tím nemám).
Ale je pravda, že zpoždění je čím dál méně. Jezdím vlakem skoro celý život a bývávalo to horší. Když jsem jezdíval před cca pěti roky do práce, strašně jsem nadával, že musím jezdit o vlak dřív, protože každou chvíli měl sekeru a já furt lezl do práce pozdě.
No uvidím. Teď zas budu lítat vlakem skoro každý den, tak jsem zvědavej. A jestli mě budou štvát, kašlu na ekooologii a polezu do auta....:-)))
Nojo, poslední vlaky někdy čekají, to dá rozum, protože ti z toho rychlíku by jinak museli v Praze nocovat (nebo už jezdí ten rozprsk ve dvě ráno?). Otrava to je, zvlášť když má člověk na cestě z hospody rozpočítáno na minuty, kdy bude potřebovat na malou ;-)
Hm a jestli jezdíš ROPIDem, tak do nich dloubni, ať posunou ty busy, nebo jim natáhnou jízdní dobu. Oni jsou docela rozumní, když se jim napíše, že to někde pravidelně ujíždí. (i když teď bych se obával spíš toho, že Stč. kraj nějaký ten spoj rovnou zruší).
Já si nemůžu stěžovat. Když mi bus na Ondřejov za ledovky přijede o půl hodiny později (tuhle zimu už 2x), tak co se dá dělat, viníci jsou většinou naštosovaní na Kutnohorské a nejsou to řidiči těch autobusů. Pravda, nemusím přestupovat, to mi umožňuje brát zpoždění s nadhledem.
Ale když mi předloni na podzim jezdil Connex podle plotu a někdy vůbec nepřistavoval autobusy, neb se jim rozpadal vozový park, tak jsem to hezky sesumíroval a Ropidi jim pak (těch stížností muselo být ale víc) naložili celkovou smluvní pokutu v řádu několika stovek tisíc za neodjeté spoje.
Jo, taky mám nachystaný rozbor zpoždění autobusů k zaslání na krajský úřad. Ale problém je v tom, že KÚ je dle informací sesbíraných od řidičů hlavním viníkem zpoždění. Takže to nejspíš nebudou chtít řešit. Jízdní řád, který KÚ-ÚL vymyslel, se prý nedá ve stanoveném čase odjezdit. Což tedy samozřejmě i vidím. Co je mi to platné, když mi kvůli tomu ujíždí přestupy.
Nene. Je to vlak. A ty stále pendlují a točí se, takže kdyby někde čekal na ten náš přípoj, tak by ta zpoždění narůstala celý den. Takže to pustí a mi z toho zpožděného spoje bohužel čekáme na další vlak. Já to chápu, proč to je a vím, že to jinak asi nejde, ale štve mě to.
Dobře to znám. Chceš tu hromadnou dopravu používat, myslíš si, že je to správné, rozumíš tomu proč to má své mouchy a nemůžeš s tím nic dělat. Kdybys nějaké problémy párkrát zažil, naštval se a začal jezdit autem, máš klid. Takhle tě furt štve, že to nefunguje jak má. Nebo alespoň já to takhle prožívám. Je to vlastně iracionální.
Víš co. Mě ani nevadí, že to má zpoždění a že někam přijedu o chvilku déle (když neberu jízdu do práce, kde to dělá problém). Za ta léta, co jezdím vlakem jsem si zvykl a většinou to už neřeším. Ale vadí mi na tom jedna věc. Je deset pod nulou, nádr plný zmrzlých lidí a oni napíšou, že to bude mít 5min. Pak napíšou, že to bude mít 10min. Pak 15...pak....ehm. Kdyby na tu ceduli napsali rovnou, že to bude mít půl hodiny a ať jdu přes ulici do hospody na grog, tak to člověk tak nějak lépe skousne a odpustí jim:-))). Ale takhle...
Hele, už aspoň vracej jízdný? Pamatuju na scénu v Táboře, kde odmítli vrátit jízdný za rychlík z Budějovic, který byl zpožděný o 180 minut. Postižený cestující chtěl tedy jít na autobus, ale nezbylo mu, než nechat jízdenku propadnout. Zdůvodnění znělo, že "spoj je sice opožděn, ale byl vypraven, takže na vrácení jízdného nevzniká nárok".
Jestli to ten pán dál řešil nějakou stížností, to nevím, neznal jsem ho. Jen jsem byl svědkem jeho jednání s pokladní a vlastně díky jeho varování jsem si tu jízdenku nekoupil. Na ten autobus jsme šli spolu...
Co vím, tak jen u vlaku mezinárodních.
Já už jsem si dlouho nenechával vracet jízdné, ale před časem jsem jel z Plzně a po cestě do Phy jsem dostal nabídku na večer v Praze a cestu druhý den autem. Tak jsem využil toho, že vlak má zpoždění a nechal si jízdné vrátit. ;-)
Pravda je, že se na tom Smíchově dost cukali, nechali mě tam dusit skoro hodinu, ale nakonec jsem to po zaklínání se Smluvními přepravními předpisy, Odtúčtovnou přepravních tržeb Olomouc a jinými šamanskými promluvami, z nich dostal.
Cože to je v tom Holomóci?
A proč ho ještě nemáš?
Řidičák nemám a už ho ani nechci, pravidla silničního provozu znám a nepotřebuji k tomu kartičku kterou nevyužiji. Proč? Protože nechci auto ani motorku, motor na kole je ale něco jiného, ten využívám často a rád. :-) Takže sem vlastně takový cyklomotorista, jehož náklady na dopravu sebe samotného činí 1/4 toho co by stál provoz auta. A co je hlavní, při cestách do práce a zpět, kdy najezdím nejvíc kilometrů, tak se věnuji svému koníčku a dělám i něco pro svou kondici.
Auto sem si chtěl pořídit až na důchod, ale když čtu názory některých mladých motoristů, že by se důchodcům měly sebrat řidičáky, protože svou pomalou jízdou ohrožují jejich bezpečnost a jejich reakce už nejsou tak rychlé jako závodníků F1. Bezohlednost na silnicích, nerespektování pravidel a další a další věci, děkuji nechci, motoristům není co závidět.
Tak sem trošku počítal a vyšlo mi, že to co ušetřím když motoristou nebudu, bude v důchodu bohatě stačit na jezdění taxikem až do smrti. :-)
"...Auto sem si chtěl pořídit až na důchod,..." Tohle je podle mě nejhorší varianta. Senioři sice mají zpomalené reakce, ale vyježdění senioři je mohou eliminovat předvídavostí a zkušenostmi. Tyhle schopnosti už důchodce s čerstvým řidičákem nikdy nezíská a proto dělá v provozu strašlivý kopance. Měl jsem takovýho strýce. Po třicetiletý řidičský pauze si koupil auto a předváděl otřesný kousky. A bylo to ještě za bolševika, tedy v podmínkách silničního provozu s dneškem nesrovnatelných.
S tou praxí máš určitě pravdu, no a i proto sem si to raději odpískal. Auto bych měl stejně jen na dojíždění k lékaři a to znamená motat se ve větších městech kde už teď je problém zaparkovat. Pochybuji že se to za 30 let změní, možná k horšímu. Taxík přijede až ke dveřím a vysadí mě u dalších dveří. Žádné nervování, dlouhé čekání, přeci jen to jsou většinou profíci. Samozřejmě i mezi nimi se najdou kreténi, ale to je ve všech zaměstnáních. Mám 3 oblíbence s kterýma se dá skvěle pokecat a rozhodně mě nenatáhnou. Na druhou stranu sem potkal i pár idiotů, kterým jde jen o to člověka sedřít s kůže. Takže si stačí svého osobního řidiče vybrat, konkurence je veliká. :-)
K tomu parkování. Je smutný, že dneska to valná část řidičů neumí. Na parkovištích, v ulicích před domy parkujou tři auta tak, že zabírají v lepším případě místo pro čtyři. Postaví to šikmo, daleko od sebe, děs. Nebo couvání do parkovacího místa, to je kolikrát pokusů. Nemají to ve voku. A vrcholem je řada aut zaparkovaných kolmo k ose vozovky předkem k chodníku. To je pak vyjíždění, ten člověk dva metry nemůže vidět, jestli mu něco nevrazí do zadku. Úpadek.
jj, už jen při tom kolmém parkování, když vidím, jak tam kolikrát najíždějí popředu, to je komedie. A stejně většinou zůstanou stát šikmo. A takhle opravdu parkovací místa "mizí". Hezký je taky najíždění popředu do podélného stání. To se kolikrát jeden nestačí divit... :-))
No tak podle mně musíš mít jako "cyklomotorista" mnohem menší náklady, než uvedenou 1/4 toho co u auta ! Když bych si spočítal kolik mě ročně stojí pojistka, věčné opravy starého auta (nebo kolik by teoreticky stálo nové), benzin, pneumatiky, ...
Také jsem kdysi jezdíval do práce na motokole (teď je tady v bazaru) a vím, jaké jsem měl náklady.
Počítal sem jenom pohonné hmoty, další věci jsou samozřejmě další náklady které jsem započítával do částky 2 000 000Kč které ušetřím, když do důchodu motoristou nebudu. Ono se to nezdá, ale za skoro 50 let je ta částka spíše na nejnižší hranici.