Hmmm, zřejmě pořád vyjde levněji 6 značek než opravit 20 km výmolů...
Ale po letošní zimě jsou teda výtluky solidní.
Jen by mne zajímalo, kam se z těch děr ztratí ten asfalt. V silnici je díra jako hrom, ale kolem nejsou vidět absolutně žádné odlomky, úlomky ani šutráci... Jako by se to z té díry vypařilo....
Někdo musí být megalomani vždy http://video.ihned.cz/c1-49529520-diry-na...
Mám pocit, že některé značky jsou tam už od minulé zimy.
To nechápu. Fakt neexistuje hmota, nějaká sádra nebo něco podobnýho, kterou by se to vylilo, za chvíli ztuhlo a provizorně vydrželo do jara?
Ale jo, existuje, ale nesmělo by se po tom jezdit :-)
Dá se v pohodě opravovat i za mrazu. Jen na to musí být technika.
Něco takového používá firma, která u nás provádí opravy pro město. Je to prý až 2x levnější než co používají silničáři. A asi i kvalitnější.
http://www.siltek.cz/silkot-70-80
Už o tom někde psali, že to je hodně rychlý a levný... :-) bohužel asi moc levný :-(
Tenhle strojek jsem u nás ještě neviděl. Když se opravujou výtluky, na hlavních tazích vyříznou kolem nich obdélníky, zasypou je balenou a uválcujou bomagem. Na vedlejších tazích se řeže vyjímečně, většinou se balená sype do původních nevyčištěných děr a pak nastoupí bomag nebo pěch. V obou případech ale i za deště, což je myslím chyba. Ale jsem laik.
Zde je i video http://www.novinky.cz/domaci/222338-silnicari...
Tahle mašina je na trhu teprve rok, vcelku chápu že se to ještě nerozšířilo (pochyby zda to fakt funguje, rozpočet atp.)
Tuším, že klíčová výhoda je, že to obsahuje nahřívátko a je díky tomu možné lokálně dosáhnout technologické teploty potřebné pro asfaltování (že to recykluje drť ze silnice beru jako bonus). Tuším, že to nahřívátko dovážejí z USA (alespoň co si pamatuji ten rok starý článek).
Něco podobného se používá už asi pět let a veškerý "asfalt" se recykluje už řadu let.