reklama

Novinky straší...

...před zavedením v Evropě běžné přednosti cyklistů před odbočujícími auty. Diskusi pod článkem (kam nemůžu přispět) jsem raději ani neotevíral, dovedu si představit, co tam bude.

http://www.novinky.cz/domaci/222843-cykliste...

Současná zákonná situace je tato:

Pro cyklistu v cyklopruhu: Řidič musí dát přednost při odbočení vlevo i vpravo.

Pro přejezdy pro cyklisty: Už dnes (!) musí dát řidič přednost cyklistovi na přejezdu, pokud je to na světelné křižovatce s "plným" zeleným světlem.

Citace ze zákona 361/2000 Sb:

§21/5 Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům (…) a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen.

§21/6 Řidič odbočující vpravo musí dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen (…)

§70/2c: signál se zeleným plným kruhovým světlem ,,Volno“ možnost pokračovat v jízdě, a dodrží-li ustanovení o odbočování, může odbočit vpravo nebo vlevo, přičemž musí dát přednost chodcům přecházejícím ve volném směru po přechodu pro chodce a cyklistům přejíždějícím ve volném směru po přejezdu pro cyklisty. (…)
e: signál se zelenou směrovou šipkou nebo šipkami (například „Signál pro přímý směr“, „Kombinovaný signál pro přímý směr a odbočování vpravo“) možnost pokračovat v jízdě jen ve směru, kterým šipka nebo šipky ukazují * (…)
g: signál „Doplňková zelená šipka“ (…) možnost pokračovat v jízdě jen ve směru, kterým šipka nebo šipky ukazují; přitom řidič musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím ve volném směru a útvarům chodců jdoucím ve volném směru; přitom nesmí ohrozit ani omezit přecházející chodce.

Obrázky na http://www.prahounakole.cz/2009/07/anketa-iii...

[ Zpět ]
Datum: 20.01.2011
Autor: Vratislav
  • Re: Novinky straší...

         

    Je to pěkný, ale nějak nemám chuť zkoušet jestli tu přednost opravdu dostanu. Mám sice airbagy, ale na plech to nestačí.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.01.2011
    Autor: Peldy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novinky straší...

           

      Do jisté míry mají pravdu - když se to zavede plošně, tak tu jisté riziko je, pokud na ty přejdezdy není dobře vidět (třeba, když ta stezka vede za parkujícími auty). Bude potřeba ty přejezdy prověřit jeden po druhém a ty problémové řešit - třeba vyparkováním aut na rohu.

      Ale řekl bych, že se to za pár let ustálí a naopak vyplatí v tom, že se zvýší efektivita jízdy na kole po oddělené cyklostezce, s tím počet cyklistů a s tím nehodovost zase poklesne. Problémová místa s blbým výhledem se vyřeší během pár let stavebně. Dneska stejně leckde přejezdy vůbec nejsou, stezka se přerušuje přechodem. Když budou mít navíc vedlejší ulice běžně zónu 20 nebo 30, tak do nich stejně nikdo jak hovado vjíždět nebude.

      No a to ani nemluvím o tom, že existují země, kdy mají cyklisté přednost na přejezdu vždycky. Třeba tohle by u nás asi nikdo nevydejchal: http://www.copenhagenize.com/2011/01/led-lights...

      [ Zpět ]
      Datum: 20.01.2011
      Autor: Vratislav
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novinky straší...

         

    Priznam, mrknul jsem do diskuze a nejvic me bavi nazory, ze "davani prednosti slabsim je proti prirode". Jestlipak si to same mysli, kdyz je blokne nejaky xxx v kamionu? :)

    [ Zpět ]
    Datum: 20.01.2011
    Autor: E-Ryc
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novinky straší...

         

    Myslím, že současná úprava je zatím dostačující. Jako cyklistovi by se mi líbilo mít stále přednost a na nikoho se moc neohlížet, ale jako motorista vím, že by to byl obrovský problém. V našich podmínkách to je dost nebezpečné aby cyklista na souběžné stezce mimo silnici měl přednost při přejíždění vozovky.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.01.2011
    Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novinky straší...

           

      Přesně tak.
      Krom toho je nelogické, aby měl cyklista přednost na přejezdech, protože tam může přijet zcela neočekávaně a rychle mimo výhled přijíždějícího řidiče, a tento již nebude mít čas zareagovat.
      Ukončení cyklostezky a s tím související povinnost slézt z kola, a přejít jako chodec je z hlediska bezpečnosti nejlepší.
      Když je minimální provoz, a cyklista se rozhodne na vlastní riziko silnici přejet, nikdo ho nepostihuje už dnes (victimless crime).
      Já bych to tak nechal.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.01.2011
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novinky straší...

             

        Dělal jsem si analýzu, podle které tyhle přednosti činí jízdu cyklisty po přidružené cyklostezce v blokové zástavbě asi o čtvrtinu méně efektivní a skoro o třetinu pomalejší ( http://www.prahounakole.cz/2010/12/otravne... ). Takže mám za to, že z hlediska atraktivity cyklistické dopravy by to mělo velmi nezanedbatelný přínos.

        V zásadě můžeme chtít dvě různé věci:
        a) odstranění současného bordelu (různá přednost na světelných křižovatkách podle toho, jaké mají signály - třeba s povinným blikajícím cyklistou, což by asi bylo nezbytné)
        b) Přednost na odbočení na nesignalizovaných křižovatkách.

        Logicky se to dá rozfázovat: Začít blikajícím cyklistou (a osadit tím i stávající přejezdy, kde auta "do cyklistů" odbočují, třeba v Krči na Sulické), tím odstranit největší zdržování cyklistů a k otázce přednosti na přejezdech na odbočení do vedlejší ulice se vrátit za pár let.

        Možná by bylo rozumné schválit to s odloženou platností (třeba za 3 roky), aby byla možnost připravit na to místní úpravu. Přejezdy, u kterých jsou špatné rozhledové poměry, se mezitím dají nahradit normální křižovatkou s dvěma trojúhelníky na koncích cyklostezky.

        Co je mi ale proti srsti, když dopravní odborník (nebo kdokoliv jiný) považuje za vhodné bezpečnostní opatření nutit cyklistu k sesedání.

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2011
        Autor: Vratislav
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novinky straší...

               

          Sesedání také bytostně nenávidím, přece stačí upozornění na nebezpečné místo na výjez na silnici a nutnost dát přednost, na to jsou tady už stávající dopravní značky a vykřičník a troúhelník stačí snad pro každého. Kdo tohle nepobere tak nemá na komunikaci bez dohledu jiné osoby co dělat.

          [ Zpět ]
          Datum: 20.01.2011
          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Novinky straší...

                 

            Navíc je to velmi pohodlná pojistka. Když jsi měl sesednout a nesesedl, tak už se v případě jakékoliv kolize nemusí řešit, kdo byl vinen.

            [ Zpět ]
            Datum: 20.01.2011
            Autor: Vratislav
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novinky straší...

               

          V podstatě souhlas. Bylo by moc hezké, aby měli dost rozumu na to, aby nevjížděli pod auta a nesráželi chodce, pak by nebylo potřeba nutit je k sesedání.

          [ Zpět ]
          Datum: 20.01.2011
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Novinky straší...

             

        tím se ta stezka stává v podstatě nepoužitelnou a já v tu chvíli volím jízdu po silnici, přestože tím porušuju zákon. Na silnici ale můžu jet přímo a nesesedat před každou křižovatkou.

        Jo a proč si myslíš, že na silnici mě jako cyklistu motorista uvidí a o dva metry vedle na souběžný cyklostezce ne? Krátkozrací snad nesmějí dosta řidičák ne?

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2011
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Novinky straší...

               

          Protože na silnici se dívá, na okolní komunikace ne.
          Krom toho ten řidič nemusí přijet po té souběžné silnici, ale třeba po té kolmé, co ji kříží. Pak mu tam vlítneš z boku pod kola.

          [ Zpět ]
          Datum: 20.01.2011
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Novinky straší...

                 

            no tak by se začal dívat...
            jestli jede kolmo na stezku, tak to má tuplem jednodušší, to vidí doprava i do leva na všechny strany!

            Mě by to jako řidiči auta nevadilo...

            [ Zpět ]
            Datum: 20.01.2011
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Novinky straší...

                   

              Právěže na většině míst nevidí. Když má řidič rozhled např. 5m (a na spoustě míst ani to ne) a vjede mu tam cyklista běžnou cestovní rychlostí 5m/s, tak i kdyžje to pozorný řidič a tento podnět čeká, spotřebuje celou reakční dobu a v okamžiku nárazu přešlapává z pedálu plynu na pedál brzdy.

              Přijde mi to jako další snaha nadřadit lidský zákon zákonu přírodnímu (zde konkrétně hybnosti, setrvačnosti a reakční době).

              [ Zpět ]
              Datum: 20.01.2011
              Autor: Joe-CUBE
              Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Novinky straší...

                     

                Například svižnej cyklista zpoza stojícího auta, nebo z kraje parčíku do poslední chvíle ukrytý za keře. Živě si dovedu představit řadu bezohledných tupců, kteří si budou hlavně vědomi své přednosti.

                [ Zpět ]
                Datum: 20.01.2011
                Autor: ronda
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Novinky straší...

                       

                  no jasně, ale takovejch úseků není mnoho. Tam může klidně bejt značka, že má cyklista zastavit, že přednost nemám.
                  To je jako bys mi tvrdil, že přednost z prava je nesmysl, protože jsou křižovatky, kde to nejde, když je velkej provoz a nebo je tam blbě vidět. Proto se tohle pravidlo omezí značkou. Chodec má taky přednost na přechodu, ale když má červenou tak ne...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.01.2011
                  Autor: Jurimír
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Novinky straší...

                         

                    Přednost zprava je jasná, když tam nevidíš, třeba i zastavíš. Takhle pojaté by to ale znamenalo leckde zbytečně výrazně zbytečně zbržďovat (i když by tam za celý den projeli jen dva kolaři - ale co kdyby zrovna teď, teď a zase teď...). Samozřejmě, i takhle se to regulérně dá. Ale i bez ohledu na zbytečné zdržování a zpomalování cest - toho prachu a exhalací ze zbytečných rozjezdů navíc. Tobě by to nevadilo ? Mě dost. To se radši jako cyklista rozumně omezím, ve jménu plynulosti.

                    Však se to dá řešit i jinak, rozumným kompromisem. Auta nemusí preventivně brzdit před prázdným přejezdem - a cyklisti zase nemusí plnou parou přelítávat přejezdy třicítkou. Ale ani nemusí dementně slézat z kola. Není problém před přejezdem na kole zastavit a po vyjasnění situace (oční kontakt, přibrždění auta) přejezd v pohodě přejet. Jenže u nás se holt musí návrhy zákonů leckdy hrotit a pisálkové z toho pak dělají pověsti fámy a senzační bláboly...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.01.2011
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Novinky straší...

                           

                      oční kontakt atd. to jde, když máš to omezení občas a jste tam dva...

                      Předpokládám, že tenhl ezákon je proto, že v Praze (dosaď jiný velký město) jsou cyklostezky podle silnice a přerušený jsou co třicet metrů a pokaždý máš slízt z kola. To není cyklostezka! Když je to jednou za čas, je to jedno, rozhlídneš se, očima s edomluvíš s autem a je to. Problém jsou takováhle exponovaná místa.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.01.2011
                      Autor: Jurimír
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Novinky straší...

                             

                        Však píšu, že příkaz ke slezení z kola je dementní nesmysl. Na výrazné přibrždění, nebo zastavení slézat nemusíme (i když jsem viděl exoty, který na každé červené holubičkou seskakovali z kola a zase naskakovali, navíc s taškama na řidítkách a místama zasněžené silnici - prostě krasojezdci :-))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 20.01.2011
                        Autor: ronda
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novinky straší...

         

    Ještě jsem našel tohle. Sice to není ČR, ale i v GB berou řešení předností smrtelně vážně...

    http://homepage.ntlworld.com/pete.meg/wcc...

    [ Zpět ]
    Datum: 20.01.2011
    Autor: Vratislav
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novinky straší...

           

      Hezké a trochu smutné, i další fotky stojí za vidění,
      Tahle se mi líbí nejvíc

      [ Zpět ]
      Datum: 20.01.2011
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novinky straší...

             

        Cyklisti, běžte do...

        [ Zpět ]
        Datum: 21.01.2011
        Autor: Aviatik
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novinky straší...

         

    Díky za tuhle diskuzi.
    V průběhu dne jsem to zahlédla na netu a docela mi to zamotalo palici...
    Ale teď už v tom mám jasno :o)))

    [ Zpět ]
    Datum: 20.01.2011
    Autor: radka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novinky straší...

         

    Myslím, že je potřeba věc rozdělit na dva problémy. První z nich je křížení jízdní dráhy cyklisty a řidiče v kolmém směru- to nyní neřešme.

    Druhá situace nastává ve chvíli kdy je cyklista zedadu dojeden a předjeden automobilem- tj. souběžná jízda. Fakticky by měl předjížděný dávat přednost předjíždějícímu. V obecné úpravě nesmí předjíždějící předjížděného ohrozit ani omezit. Neboli jedu u kraje vozovky auto přede mnou prudce odbočí doprava. Pak je to hluboce proklínaný sviňák. Nicméně pokud nepojedu u kraje vozovky, ale po cyklopruhu, budu sviňák já. To zní logicky a konzistentně.

    Nebo také až uvidí pan Trpišovský cyklistu, srovná si rychlost tak akorát a těsně před cyklistou to řízne doprava a dupne na brzdu. Cyklista mu to narve do dveří a bude mít zavinění. V horším případě cyklistu sestřelí. Vzhledem k tomu, že pan Trpišovský pojede odzadu, nebohý cyklista nebude mít šanci zjistit zda má dát přednost dát nebo ne.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.01.2011
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Novinky straší...

           

      Máš pravdu, ale "dojeden a předjeden" mě dostalo. :-)))

      [ Zpět ]
      Datum: 21.01.2011
      Autor: k.vl
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novinky straší...

           

      Tak teď jsem se do toho zamotal já. Při odbočování přes cyklopruh snad musí řidič dávat přednost rovně pokračujícím cyklistům už dnes, ne? (a právě to má logiku, jak jsi zrovna popsal...)

      [ Zpět ]
      Datum: 21.01.2011
      Autor: Vratislav
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novinky straší...

             

        Promiň, zmotal jsem terminologii. Cyklopruh (=vyhrazený pruh pro cyklisty)- ano, dostáváš přednost. Bez speciální úpravy (případně cyklopiktokoridor)- ano, dostáváš přednost. Stezka pro cyklisty+přejezd pro cyklisty- dáváš přednost.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.01.2011
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novinky straší...

           

      To jsi nějak domotal. Souběžná jízda už je snad dávno vyřešená a ta se měnit nebude. Tady je návrh aby cyklisté, kteří jedou po stezce pro cyklisty vedle (mimo) silnice měli při křížení silnice přednost před vozidly, které jedou po silnici. A to v našich podmínkách dost velký problém a nemyslím, že to je úplně dobrý návrh.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.01.2011
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novinky straší...

         

    Tak docela dobrá drsárna: Ten návrh, který přišel ze Senátu, vůbec žádnou změnu v úpravě přednosti cyklistů nenavrhoval. Je tam jen "oranžový cyklista" na těch křižovatkách, kde má cyklista na přejezdu na zelenou přednost už teď, a ustanovení že se nesmí předjíždět na přejezdu (stejně jako na přechodu), aby jeden cyklistu nepustil a druhej ho nesejmul. Toť vše.

    Takže je to buďto mediálně totálně zmatlané, nebo jsme aktuálními svědky dělostřelecké přípravy na efektní odstřelení všech procyklistických ustanovení, která ten senátní návrh obsahuje.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.01.2011
    Autor: Vratislav
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novinky straší...

           

      Prosím tě, můžeš to nějak jednoduše vysvětlit pro blondýnu?!?
      Já jsem z toho poněkud srna...
      Jediný závěr, který jsem schopna si z toho vyvodit - nejezdit cyklpruhem (cyklostezkou), protože je to životu nebezpečné...

      [ Zpět ]
      Datum: 21.01.2011
      Autor: radka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novinky straší...

             

        No, To, co bylo v tom článku, vůbec neodpovídá tomu, co se v té Sněmovně probírá. Asi takhle:

        1. Senát (potažmo MD) tam přišlo s A, B, C a D, všechno nekonfliktní, nemění to přednosti, jen trošku vyjasňuje pravidla a někde ukládá řidičům nové povinnosti (třeba nepředjíždět na přejezdu). Celkový vliv na bezpečnost cyklistů 0.

        2. V Novinkách vyšel článek, podle kterého ten návrh obsahuje F a G, kde F je dost v podmínkách ČR sporné (přednost na přejezdu při odbočování) a G je totální blbost.

        3. Dopravní odborníci a psychologové se shodli na tom, že F může způsobit nárůst nehodovosti cyklistů.

        4. Poslanec a dopravní odborník Huml řekl, že G rozhodně neprojde, protože už je připravený pozměňovací návrh H, který to nuluje.

        5. Jak může existovat pozměňovací návrh na H, který nuluje G, když G existuje pouze mediálně a rozhodně není součástí [A,B,C,D]? Buďto to zmatlali novináři, nebo si Huml vymejšlí, až se mu od pusy práší.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.01.2011
        Autor: Vratislav
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novinky straší...

               

          Huml si asi nevymejšlí, jenom čerpá z bulváru :-))

          [ Zpět ]
          Datum: 22.01.2011
          Autor: ronda
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Novinky straší...

                 

            Je to poslanec a dopravní odborník. Senátní návrh je už ve třetím čtení. Takže buďto neumí dělat svou práci, nebo si vymejšlí.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.01.2011
            Autor: Vratislav
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Novinky straší...

                   

              Jakýpak ´buď - nebo´?
              Je to poslanec, tudíž dělá obé najednou ...

              [ Zpět ]
              Datum: 22.01.2011
              Autor: AV
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Mají se cyklisté bát novely silničního zákona?

         

    Na internetu se šíří poplašné zprávy o novele silničního zákona, který právě prochází Poslaneckou sněmovnou. Některé zdroje tvrdí, že na přejezdech pro cyklisty by měli lidé na kolech mít přednost (podobně jako dnes chodci). Co skutečně obsahuje takzvaný „malý cyklistický balíček“ a co by jeho přijetí znamenalo v každodenním životě, si můžete přečíst v dnešním článku:
    http://www.nakole.cz/clanky/769-maji-se...

    [ Zpět ]
    Datum: 25.01.2011
    Autor: Redakce
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

348 cyklistů (10 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024