reklama

Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

Nedávno jsem se účastnil na Prahounakole.cz diskuse, která se mi teď zdá uzavřena pro příspěvky(http://www.prahounakole.cz/2011/01/ke-kontrole... a dovolil jsem si tam uvést, že přilby nemusí být jediným faktorem, který vede k měřitelným úbytkům dětských cyklistů například ve Švédsku.
Dnes jsem narazil na zajímavý článek, který se mi celkem hodil do argumentace, ale bohužel se tam již nedalo přispět.
Myslím, že některé z vás by mohl zajímat.
Podotýkám, že by to neměla být apriori kopenhangizace diskuse ve smyslu přilba=smrtcyklistiky a povinná přilba=strašák který rodiče vede k nesmyslným zákazům kola.

Měla by to být diskuse o tom, že existují i jiné měřitelné vlivy na množství cyklistů a sportovců v řadách dětí, které se ovšem nehodí do krámu "správně procyklistické argumentace".

Takže teď ten článek a link :
Forget Swimming and Riding a Bike – Young Children Today More Likely to Have Mastered Computer Games


http://www.earthtimes.org/articles/press/have...

[ Zpět ]
Datum: 19.01.2011
Autor: újezďák
  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

         

    tak raději víc linek, protože ta první už nějak nefunguje
    http://www.wbponline.com/content/view/623590
    http://ca.finance.yahoo.com/news/Forget...

    [ Zpět ]
    Datum: 19.01.2011
    Autor: újezďák
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

         

    Hmm, docela zajimave ze tu studii dela AVG.

    Otazky:
    1) Je optavdu tak divne co pisou. Nebylo tomu za nas stejne. Tedy ze vice malych deti umelo pustit televizi nez jezdit na kole?
    2) Jak by to vypadalo se substituty (za nas bylo kolo jedine dostupne). Nicmene dnes je to jen podmnozina. Takze kdyby se vzalo (kolo+koleckove brusle+...)

    Nicmene to jsou spise otazky k zamysleni. Subjektivne se studii souhlasim.

    Duvody
    - kult bezpecnosti za kazdou cenu. Rodice se boji o deti. Veskere aktivity jsou rizene, deti samy nesmi na ulici atd. Tedy nemaji potrebu samy resit dopravu. Rodice je dovezou.
    Posadit deti bez dozoru k pocitaci vypada bezpecneji nez je nechat litat bez dozoru na dvorku nebo venku. Kdyz jsem zacal deti samostne poustet na (oplocenou) zahradu citil jsem se blbe. Kdyz jsem je na chate nechal toulat samotne po loukach take jsem se citil blbe. To vyzaduje uplne jiny stupen duvery mezi rodicem a ditem. Jsem rad, ze jsme toho dosahli, ale neni to pravidlem. Rada mych znamych stale stoji za zadkem i petiletym a starsim detem.

    - duraz na aktivity deti - casopisy atd. se snazi v rodicich vzbudit dojem, ze jejich deti musi zvladnout vsechno. Spolu s tim, ze vychovame vetsinou jen jedno co dve deti a tim, ze nezijeme pohromade s prarodici, je to jeden velky experiment a tapani. Takze rodice jsou hnani do toho rozvijet intelekt, kreativitu, ... bla bla.

    - vetsi spektrum aktivit - nabidka je vetsi, takze na kazdou aktivitu zbyva mene

    [ Zpět ]
    Datum: 19.01.2011
    Autor: lester
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

           

      poprvé jsem ji dnes četl na Reuters a dle mě
      je to celkem (ne:)přirozené, že takovou studii sponzoruje počítačová firma.
      Bohužel to sleduju doma, synáčci taky preferují všechno co má obrazovku a ovladač před sportem. ¨
      S tím kultem bezpečnosti si nejsen tak jistý, například lyžařů,sportovců v bojových uměních nebo jak sám uvádíš bruslařů spíš přibývá, přitom jsou to výrazně nebezpečné sporty :D
      Například náš orotped tvrdí, že půlku dětských pacientů Újezdě má od lyžařů a místních tekwondistů a zbytek mu v létě nosí maminy z domácích trampolín :D

      [ Zpět ]
      Datum: 19.01.2011
      Autor: újezďák
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        njn, časy a zájmy se mění, je to přirozený a bylo to tak i dřív

        [ Zpět ]
        Datum: 19.01.2011
        Autor: ronda
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          Ba jo,za našeho mládí kolo sehnala tak strana a vláda,padesátník na kole byl považovanej za cvoka.Nechme dětem mládí a dobu v které vyrůstají.Nikdo se dnes nepohoršuje nad tím,že se dítě nevěnuje šermu a jízdě na koni.I u nás starších se témata posouvaji s věkem.Zlatá doba!už nemusím něco novýho kupovat na kolo a přesto jsou setkání s vrtevníkem(49)plna očekákávání co že to bere za prášky,záda,plotýnky,srdce,tlak,prostě je o čem pokecat.Až se naše děti jednou potkají a budou lamentovat nad svým potomstvem a vzpomínat jak ony hrály na pc,ale dnes....

          [ Zpět ]
          Datum: 20.01.2011
          Autor: sete
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        Ad kult bezpečnosti: myslím, že si s lesterem neodporujete. Ano, ať se děti zraní, ale organizovaně!

        Žijeme v době kultu formální zodpovědnosti, kdy nám nejde ani tak o to, jestli se dítě zraní, ale spíše o pocit, jestli existuje někdo, koho za to lze pohnat k odpovědnosti...

        Znám to ze školních akcí: čím dál tím méně se uvažuje o tom, jak zajistit bezpečnost, a naopak se uvažuje stále více o tom, jak být v případě problému "krytí". Bohužel... :-(

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2011
        Autor: k.vl
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        Mam petileta dvojcata. Nemam televizi, nemam ovladac. Drzime, ze je to tak půl napul pohadka ctena a pohadka v pocitaci.

        Zatim v pohode. Kluky to bavi a ja ctu rad.

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2011
        Autor: lester
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          nó počkej aj ti začnou chodit ze školy ke kamarádům a trošku se jim otevřou obzory :D

          [ Zpět ]
          Datum: 20.01.2011
          Autor: újezďák
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                 

            Pockam a uvidim.

            Verim, za zakladem je abychom jim dali silnejsi zazitky.

            Treba se to povede, treba nepovede. Je to muj prvni pokus ;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 20.01.2011
            Autor: lester
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                   

              hehe no jako bych slyšel z horizontu věty
              " tatí Péťa TO už má dlouho"
              "jsem poslední kdo TO nemá"
              a hlavně ono mocné "ona to SMÍ už od loňska"

              :DD

              [ Zpět ]
              Datum: 20.01.2011
              Autor: újezďák
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                   

              Hele, kolik je tvým dětem?!?
              Také jsem byla takhle naivní, ale přešlo mě to, když starší holce nebyl ani rok a přišlo období prvního vzdoru... :o)))

              Ale je to krásné, když si člověk říká - tohle nikdy moje děti dělat nebudou... Tohle jim nikdy nebudu dělat já... A rozhodně nebudu jako moje rodiče...
              Můžu ti říct, že ten okamžik, když zjistíš, že jsi stejný jako tvoje rodiče, ten ti navždy zůstane v paměti :o)))

              [ Zpět ]
              Datum: 20.01.2011
              Autor: radka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                     

                Pět let, dvojčata, kluci

                Objetivně máme štestí na školku, lidi a děti tam. Kluci se začali sami kamaradit s dětma, jejichž rodiče jsou velmi rozumní a stali jsme se přáteli.

                Jinak souhlasím, je to těžké. Okolí útočí, vlastní lenost útočí, zkušenosti nejsou.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.01.2011
                Autor: lester
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                     

                A jeste doplněk - nějak jsem si uvědomil, že být jako moji rodiče by mi vůbec nevadilo.

                Spíš nechci být stejný rodič jako řada mých spoluvrstevníků. Ale když mne v dospělosti budou dětí vidět a ctít stejně jako já ctím (v pravém slova smyslu) mé rodiče, pak to budu chápat jako úspěch.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.01.2011
                Autor: lester
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                       

                  Tak ti držím palce.
                  Já osobně mám se svými dětmi suprový vztah, ale nevím, jak jsem toho dosáhla...
                  Že bych je nějak intenzivně vychovávala, to si teda myslím, že ani omylem...
                  Na třídní schůzky jsem od 3. třídy zásadně nechodila - nějak jsem neměla sílu řešit, zda dávat dětem bačkůrky do sáčku nebo do pytlíku a byla jsem toho názoru, že co mi bude chtít škola sdělit, to mi sdělí a o peníze si vždy řekne. A můžu ti říct, že tohle fungovalo perfektně :o)))
                  Když bylo někde potřeba zasáhnout, tak jsem zasáhla až po dohodě s nimi - vždy dostali na vybranou "buď si to vyřešíš nebo tam jdu já". 99% si vyřešily...
                  Prožili jsme si s jednou dcerou 7 let bulímie, a tak vím, jaká je to rodičovská bezradnost, když vidí, jak se jeho dítě žene do záhuby. A kecy typu "chyť ho za flígr a odvleč k doktorovi" jsou idiotský kecy nezkušených... A dcera se netají tím, že je ráda, že jsme to neudělali...

                  Zkrátka není to vždy procházka růžovým sadem, ale mě se vyplatilo brát své dcery jako rovnocenné partnery ať jim bylo 6 nebo 16...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.01.2011
                  Autor: radka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

           

      Kapitola "Důvody": velmi přesné, děkuji. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 20.01.2011
      Autor: k.vl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

           

      ke kultu bezpečnosti na silnici bych za sebe rekla jedno: v české republice neexistuje osvěta co se týká bezpečnosti na silnicích. Existují různé produkty právě podporující bezpečnost v doprave. Tyto produkty jsou bohužel na nasem trhu velmi spatne dostupne a hlavně nikým nepodporované. Např. u sousedů v Německu je povinnost, aby děti měli na svém oblečení reflexní pruhy, bezpečnostní vesty s reflexními páskami. Zatimco u nas je na jizdním kole obycejna placata odrazka, u sousedů v Německu máme zcela běžné a u všech oblibené reflexní trubičky na špice kol - vrele doporucuji, mame to v rodine vsichni na kole a blikame jak divy a to všemi směry ve dne v noci:-) (dokonce dcerka má na špicích z těchto tyčinek udelanej obrazec)
      Takže na závěr bych řekla, že kult bezpečnosti je za hranicemi našeho státu již dávno překonán a to jednoduchym způsobem: BÝT VIDĚT!!! Když budete lidi na silnicích vidět tak helma, chrániče a jiné budou pouze doplnkem výbavy jízdního kola. Pozn. nenechte se napalit nahradnim vyrobcem

      [ Zpět ]
      Datum: 22.01.2011
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        ahoj

        [ Zpět ]
        Datum: 22.01.2011
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        Ale blbost, nevím odkud jsi a kde se pohybuješ, ale všude je všeho dost a dá se koupit vše co člověk chce a potřebuje. No a máš snad pocit, že nějaký úředník má víc moudrosti než každý jiný, nebo snad nemáš vlastní rozum, že potřebuješ mít i nařízeno v čem jezdit na kole?
        Kdo chce ten je vidět a má dost možností být viděn, omílá se to furt a všude. Nevím co by si chtěla víc.

        [ Zpět ]
        Datum: 22.01.2011
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          No a to je odpověď na otázku v nadpisu. Ve světě ubývá dětských cyklistů, protože se poslední roky vyrojily debilní zákony přikazující vozit na kole nepraktické bletníky, světýlka, ohavné vestičky v nichž člověk vypadá v lepším případě jak popelář (v horším jak městský policista) a debilní helmičky, pod nimiž je v létě nesnesitelné horko. A to všechno mladému člověku logicky znechucuje ježdění na kole.

          [ Zpět ]
          Datum: 22.01.2011
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                 

            No nepraktické blatníky. To je spíš módní záležitost jezdit bez blatníků, kterou jsem se mimochodem nechal taky strhnout. Ano, pokud chce někdo hodin vteřiny, pak je lepší blatníky demontovat. Ale na ježdění do práce nebo touring si to nedokážu bez blatníků představit.
            Co se týká helem, v dnešní době se dají koupit i velmi dobře odvětrané. Velké otvory, hodně otvorů a přesto velmi pevná konstrukce.
            Světlo to samé, v terénu blbost, uznává, ale na silnici nutnost.
            A reflexní vesty? Promiň, ale když pojedu s reflexní vestou a někdo se mi bude smát, jak v ní vypadám, pak bych se měl smát spíš já jemu, protože je ubožák. Ta reflexní vesta je perfektně vidět už z dálky za slunečného dne, natož v noci. Když náhodou budeš mít poruchu zadního světla a nevšimneš si toho, reflexní vesta ti zaručeně zajistí, aby do tebe někdo omylem nevletěl.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.01.2011
            Autor: Kubajs
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                   

              Reflexní vesta ti nezaručí vůbec nic. Je dost případů kdy někdo vletí do záchranářů na silnici, jsou lidi co nevidí ani majáky na autě. Prostě když nevěnuje pozornost provozu tak nepomůže vůbec nic. No a když řidič věnuje pozorenost provozu tak musí včas vidět blikačku a odrazku na kole.

              [ Zpět ]
              Datum: 22.01.2011
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                     

                S tím souhlasím. Samotná odrazka je tedy vidět hodně špatně, ale blikačka, pokud není mizerná supermarketová, by stačit teoreticky měla. Ovšem reflexní vesta určitě eliminuje riziko taky.
                Já osobně s reflexní vestou nemám problém jezdit, ale věřím tomu, že u pubertálních typů to asi bude problém.

                [ Zpět ]
                Datum: 22.01.2011
                Autor: Kubajs
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                       

                  Každý ať si jezdí v čem se mu líbí, co mu vyhovuje a považuje za potřebný, ale ať k tomu nenutí ostatní nějakým masírováním a přitroublými předpisy.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.01.2011
                  Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                     

                výjimka je ale hustý provoz, tam tě může lehce přehlídnout kvůli ostatním autům = velkému provozu. Třeba v Praze je lepší svítit jako vánoční stromeček se světlem na plný výkon.

                [ Zpět ]
                Datum: 22.01.2011
                Autor: Kubajs
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                       

                  Mě je jedno co a jak máš, voz si na hlavě třeba maják, když ti to dodá klidu :-)
                  Jenomže když někdo nevidí třeba tramvaj, tak myslíš, že uvidí cyklistu ve vestě? Nemusíš odpovídat :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.01.2011
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                   

              Co se týká helem, tak zrovna ty dětské ve většině případů opravdu stojí za prd. Pořádně odvětrané nejsou ani náhodou...

              [ Zpět ]
              Datum: 22.01.2011
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                     

                no ale když člověk chce, tak i v této kategorii vybere vzdušnou kvalitu, jenom to dá víc práce :)

                [ Zpět ]
                Datum: 23.01.2011
                Autor: újezďák
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                       

                  To jo, ale asi málokdo už dá za "blbou helmu" polovičku ceny dětského kola ;-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.01.2011
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                         

                    Nó tak to nevím,to asi záleží na kvalitě kola ?
                    Mě spíš vadí koupit dítěti levný kolo, valná většina dětských kol ,v kategorii cca 2násobné cena kvalitní přilby ,váží mnohem víc než dítě....

                    [ Zpět ]
                    Datum: 29.01.2011
                    Autor: újezďák
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      To mi vadí také. Ale na druhou stranu se mi teda nechce dávat za dětské kolo 7tis a více, a pak nám to vydrží maximálně dva roky, protože dítě z toho mezitím vyroste...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 29.01.2011
                      Autor: Jarda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                             

                        v tom mám jistou výhodu, protože mám tři syny cca po pěti letech :D , každé kolo pak ojedou tři......

                        [ Zpět ]
                        Datum: 30.01.2011
                        Autor: újezďák
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                               

                          Máš šikovný kluci. Svá kola mají opravdu rádi
                          :-)))

                          [ Zpět ]
                          Datum: 30.01.2011
                          Autor: heras
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                                 

                            no ještě že nemám děvčata

                            [ Zpět ]
                            Datum: 30.01.2011
                            Autor: újezďák
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                               

                          Tohle doma nemám :-) A ani to neplánuju ;-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 30.01.2011
                          Autor: Jarda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                   

              Ale můj příspěvek není polemikou s tím, že bletníky jsou praktické, retroreflexní materiály a helmy mohou zvýšit bezpečnost uživatele.
              Můj příspěvek je votom, že v takovém případě je lidé budou rádi a dobrovolně používat. Ve většině. A kdo ne, je to jeho volba.
              Když to přikážeš zákonem všem, budou to v lepším případě ignorovat nebo plnit formálně, v horším případě způsobíš, že jim to jízdu na kole znechutí a jezdit přestanou úplně.

              [ Zpět ]
              Datum: 23.01.2011
              Autor: Joe-CUBE
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          Celkem záleží na vkusu každého jak chce vypadat, pokud použiješ laciné - jen, aby to bylo, tak se nediv, ze vypadáš jak popelář :-) Co se tyká vypadat jako policista, tak nad tim by se lide meli zamyslet, protoze pokud si u nas nekdo v republice vubec vsiml, tak jsou to jediny se silnicari a hasici plus zachranari, kteri jsou na SILNICÍCH VIDET´a ke vsemu mi nepripadaji jako popelari.

          K tvemu - blikacek a vesticek je na trhu dost, to je pravda. Přesto je zajimavy, ja najezdim spoustu kilometru autem vzhledem ke sve praci a zrovna jsem si nevsimla, ze by cyklisti u nás obecne venovali bezpečnost jinak, nez jim uklada zakon nebo to jeste resi blikackou alla Cina, helmou a placatymi oranžovýma odrazkama -pak nemas vypadat jako popelar.
          nechces-li vypadat jako popelar - mrkni sem, treba pochopis co jsem tim myslela - http://www.youtube.com/watch?v=qw7fZj8AUxw

          [ Zpět ]
          Datum: 22.01.2011
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                 

            Nehledě na to, že na silnici je výhodou vypadat jak policista, ať už městský nebo státní. Pozoroval jsem značnou změnu chování řidičů, když jsem jel bez vesty versus s vestou. Pokud jsem jel s vestou, jeli globálně pomaleji a nechávali si při předjíždění větší odstup. Náhoda to asi nebyla. Řidič zjistí až v poslední chvíli, že ta reflexní vesta nepatří policistovi, ale cyklistovi. Takže preventivní charakter to má výborný.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.01.2011
            Autor: Kubajs
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                 

            Chápu, chápu nejsem hloupý :-)
            Ne každý má chuť na kole vypadat jako když se utrh od kolotoče. No a jestli nevidíš kolo, které je vybavené a dobře osvětlené podle předpisů, tak buď to chce snížit rychlost, víc sledovat provoz a věnovat se skutečně tomu co se děje na silnici a jejím okolí nebo návštěvu očaře a pokud ani to nepomůže tak prostě odevzdat řidičák. Pokud někdo nevidí osvětleného cyklistu tak snadno může přehlídnout auto něbo zeď a to nemlůuvím o chodcích.
            Něco jiného jsou předpisy něco jiného je jejich dodržování a přitroublé přepisy o tom co má mít cyklista na sobě nepomůže tomu aby byli cyklisti osvětleni podle přespisů.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.01.2011
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                 

            Ale jistě, trubičky na špicích i další věci tu - promiň - všichni znají a mnozí mají. Bezpečnostní a reflexní prvky se tu řešily mockrát v nejrůznějších vláknech - snadno to dohledáš.

            Problém "kultu bezpečnosti" je ale o něčem docela jiném - přečti si ještě jednou původní lesterův příspěvek. :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 22.01.2011
            Autor: k.vl
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        JIRINASOMMER-nepomuže reflexni vesty,... Diky opile ridiče a hloupe mladi kluci s 130rychlost km/h. hehehe

        [ Zpět ]
        Datum: 22.01.2011
        Autor: Arabice
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          To ano, ale těch naštěstí není většina. Přejet tě může i slušný řidič, když tě přehlídne. Ale přehlídnout člověka v reflexní vestě je umění. I kdyby jel bez osvětlení.
          Jinak já si troufám tvrdit, že jsem osvětlen natolik dobře, že se v noci na kole cítím bezpečněji než ve dne. Samozřejmě pokud narazíš na opilce, nepomůže ani deset světel a modrý maják, ale jak říkám, šance není moc velká naštěstí.

          [ Zpět ]
          Datum: 22.01.2011
          Autor: Kubajs
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        Pravda, potkávám v Sasku víc dědských cyklistů než dětských. Ale nějakého výrazného užívání reflexních vest u dětí jsem si nevšiml.

        [ Zpět ]
        Datum: 22.01.2011
        Autor: petrp
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          To je pravda, také potkáváme (v Bavorsku) více důchodců, než dětí. A k reflexním prvkům - ty jsme se naučili používat v Čechách a opravdu nevěřím, že by nás ochránily před řidiči, kteří jsou schopni "sejmout" i lidi na chodníku, natož na "jejich" vozovce.
          S Německem je bohužel každé srovnávání těžké, síť cyklostezek je na poněkud jiné úrovni, přístup k cyklistům také.
          I když se to u nás již pozvolna zlepšuje, připadá mi to, že pod pojmem cyklista má každý představu sportovce s lehkým kolem, pro děti a rodiče s vozíky je vhodná tak každá desátá.

          [ Zpět ]
          Datum: 22.01.2011
          Autor: atanerj
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                 

            Každá desátá co? Jestli cyklostezka, tak moc nechápu co tím myslíš. U nás stejně jako v Německu, Rakousku i jinde jsou cyklostezky pro děti a vozíky vhodné i nevhodné, a které zvládnou trénovaní cyklisté na dobrých kolech.
            Snad jen v Holandku jsou cyklostezky vhodné naprosto pro každého, ale to je něco jiného.
            Prostě si každý musí vybrat to co je pro něho, já třeba nemám moc rád jízdy podél Labe a jiný je miluje.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.01.2011
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                   

              No tak jsou mista, kde proste neprojedu a ne vzdy se to da vycist z map - treba vloni se mi opravdu hodne tezko brodilo pres bahno a louze, deti jsem prenasela, vozik se brodil...
              Na Morave (je fakt, ze to jsou 3 roky, treba je to uz lepsi) jsme na muj vkus byli na silnici az moc casto, pisek po ceste jsme take nedali.
              Tady, kdyz vyjizdime ze vsi, podjedeme statni silnici podjezdem a az do dalsiho mesta na silnici nemusime, max. jednou ji krizime...
              Je fakt, ze hodne stezek to splnuje take, ale trochu mi vadi, kdyz po silnici je to 8 km a po cyklostezce 20 a to stale nahoru a dolu. Teda vadi mi to jako matce prcku, ktere to po chvili prestane bavit, dokud jsem jezdila solo, tolik mi to nevadilo.
              Kdyz byl zde vloni nejaky dotaznik ohledne budovani cyklostezek v Praze, dost me dostala otazka, kolikrat bychom byli ochotni kolo prenaset nadchodem - predstava, ze necham deticky na jednom konci silnice a prenasim kola me dojimala...

              [ Zpět ]
              Datum: 22.01.2011
              Autor: atanerj
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                     

                Tak tomuhle rozumím a máš pravdu. Já osbně bych pro začátek přivítal alespoň barevné značení cyklostezek podle jejich typu, cyklostezky pro silniční kola (včetně pro děti a vozíky), pro treková kol a pro horská kola. Už několikrát jsem narazil na cyklostezky kde podle mapy by tam měla být zpevněná cesta a ve skutečnosti byla velmi obtížně zvládnutelná na treku a dost často se předem špatně odhaduje že to je jen pro horská kola.
                Jenomže to o čem mluvíme jsou cyklostezky (cyklotrasy) po běžných a účelových komunikacích a nikoliv stezky pro cyklisty (značená specielní komunikace pro cyklisty) a tam snad problémy u nás nejsou, možná vyjimečně nějaký nadchod.

                [ Zpět ]
                Datum: 22.01.2011
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                       

                  Omlouvam se, ted jsem opravdu trochu nerozlisovala mezi cyklotrasou a cyklostezkou.
                  Jinak diky za pochopeni...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.01.2011
                  Autor: atanerj
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                       

                  Co se týká těch stezek pro cyklisty, u nás mi vadí spíš jiný fenomén, se kterým se člověk třeba v Rakousku nebo Německu setká zřídka.
                  Tím je neznalost nebo prostá bezohlednost chodců k respektování cyklostezek jako dráhy pro cyklisty, nejhorší je to samozřejmě právě v Praze. I když je značkou značené oddělení stezky pro cyklisty od pěších, chodci to stejně nerespektují.
                  Pak se není čemu divit, že lidi používají kolo ne jen k pouhé rekreaci, ale jako dopravní prostředek, jedou raději po silnici.
                  V naší zemi je to tedy hlavně o té ohleduplnosti a ohleduplnost bohužel spousta Čechů nerespektuje, proto ty problémy jsou jak mezi motoristy, tak i na cyklostezkách mezi cyklisty i chodci, tak i v běžném životě na každém kroku.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.01.2011
                  Autor: Kubajs
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                         

                    Tohle je skutečně velkej problém a nejen v Praze, hlavně tam kde je to jen jedna komunikace rozdělená čárou nebo jen barevným podkladem a dopravní značkou. Částečně to je určitou beohledností, částečně jen prostou nevšímavostí a nesledováním provozu a značek a pak u mnoha chodců neznalostí přepisů. Tam kde je větší provoz cyklistů, tak s tím snad větší problémy nejsou.
                    Chce to cit a chodce trénovat a občas na ně zavrčet a někdy i zaštěkat :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.01.2011
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                         

                    Hmmm, naše chodce bych poslal na školení do Vídně. Tam si nedáš bacha, dtrčíš nos nad červenou část chodníku - a už ho nemáš. Prostě stezky jsou pro cyklisty a pro chodce jsou stejně tabu, jako silnice. A podle toho se tam i jezdí. Docela to byl pro mě napoprve šok a škola :-))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.01.2011
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

         

    Dětských cyklistů ubývá spolu s tím,jak ubývá rodičů, kteří by měli čas jezdit s nimi na kole a vůbec je to učit a podporovat je v tom. Snažší je koupit děcku PC a hodit mu nějakou kačku na útratu a mít od něj tak pokoj, než-li přijít unavený z práce a poslouchat: " Tatí, pojd´, pojedeme na kole někam ven nebo si pod´ začutat!" Předevčírem jdu z garáže, kde jsem učil děcka jezdit na šlapacím kole. Potkam rodinku, kde mamka vážila asi tak 120 kg. Kolem tři děti, které se hádaly o to, kdo bude první na notebooku, až přijdou domů a máma to rázně utla a povídá: " Ale nejdřív si uděláme nějakou pořádnou baštu!". Tak a tak to prostě je....!

    [ Zpět ]
    Datum: 20.01.2011
    Autor: Martis
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

           

      To, že se často koupí děcku PC, ať je od něj pokoj (a taky ať je v "bezepčí"), to jo... Ale že by někdy v minulosti rodiče někam jezdili s dětmi na kole? Tohle je naopak spíš záležitostí až poslední doby - rodinné cyklovýlety. Děcka si na kolech drandily samy a učily se na ulici navzájem. Nepamatuju, že by v mém dětství jediný rodič se na tom někdy podílel (ba dokonce ještě ani v době raného dětství mých potomků). Ovšem dneska ten provoz taky vypadá jinak a těch míst, kam by se daly děcka takhle vypustit, je čím dál míň.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.01.2011
      Autor: Ifča
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        A protože dřív spíše rodiče nikam s dětmi nejezdili, musíme si to ted´ my - jejich děti -vynahrazovat. Sami a mnozí i se svými dětmí. Ovšem někteří poklidně převzali model svých rodičů - bohužel přidali ještě to PC a válení u televize. A bohužel je jich stále většina.;-(

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2011
        Autor: Martis
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        Ať se nám to líbí či ne, naše společnost je šíleně ovládaná médii. Drží nás v uměle vyvolaném permanentním strachu, prakticky se to týká čehokoliv.
        V médiích neuslyšíte prakticky nic pozitivního, jen negativné zprávy.
        To vše vede k tomu, že se i rodiče daleko víc bojí o své děti. Když někde zmíním, že bych vyrazil stanovat na divoko, pomalu si lidi klepou na hlavu, že mě někdo zabije a podobně.
        Nehledě na to, že před 30 lety rodiče mívali své děti běžně v 18 letech, zatímco dnes je standard posunut o minimálně 10 - 15 let dál. To je další faktor - čím je člověk starčí, tím v drtivé většině dítě víc rozmazluje a bojí se o ně. Přičtěme si k tomu mediální faktor a máme jasno :(.
        Dřív se o negativních věcech, jako jsou různé škodlivé látky v jídle apod. vůbec nemluvilo.
        Dnes? Jakákoliv maličkost se zveličuje, hrůza, katastrofa. A co je horšího, spousta lidí na to slyší!

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2011
        Autor: Kubajs
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

           

      Ale prd. Nepamatuju, že by za mého dětství jezdilo tolik lidí na kole. A s dětma na výlety už vůbec ne. Občas mi přijde, že žiju v nějaké úplně jiné realitě.
      Nebylo tolik cyklostezek, nebyly horská kola, o dětských kolech vhodných k turistice vůbec nemluvě...

      [ Zpět ]
      Datum: 20.01.2011
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        za mě jsme tu jezdili všichni na kole. dneska před školou neuvidíš ani jedno kolo. Kdysi jsme my, co jsme to měli do kiláku chodili pěšky a ti, co to měli dva tři jezdili na kole a ti co pět a víc jezdili busem. Dneska všechny tři kategorie vozí rodiče. Když jsem šel občas před osmou se psem, když jsme měl dovču, tak se ulicí u školy nedá projít počet aut převýší v tu chvíli počet obyvatel vesnice:-)

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2011
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          Přesně... Za mých mladých let se každou chvíli v zimě stalo, že ráno prostě nejel autobus, kterým jsem se potřeboval dostat z Tehovce do školy do Mukařova, +-2km. Tak se prostě šlo pěšky. A domů po škole dost často taky, i v létě, aspoň byla nějaká sranda, ono nás chodilo více, i lidi ze Svojetic...
          A dneska ? Parchanti dojdou na zastávku, po 10 minutách marného čekání to zabalí a už chvátají domů aby je rodiče odvezli autem :-/

          [ Zpět ]
          Datum: 20.01.2011
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                 

            Dneska jsou pražská "děťátka" tak rozmazlená, že jim nevadí 10 i více minut čekat na tramvaj/bus kvůli svezení jen o pár stovek metrů dál, místo toho aby ten kousek, po rovině, popošli pěšky...
            Jak jsme si je vychovali, takové je máme :-/

            [ Zpět ]
            Datum: 20.01.2011
            Autor: Jarda
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                   

              A od koho by se to měly učit ?
              Neznám moc lidí, kteří chodí pěšky víc než pár stovek metrů..
              Zajímavé je, že značná část takových je pak ochotná hodinu tajtrdlíkovat na běžícím pásu nebo "jet" v peletonu spinerů pod velením šílené paní, která křikem nahrazuje krajinu :D

              [ Zpět ]
              Datum: 20.01.2011
              Autor: újezďák
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          Ano, dovážení dětí do školy autem je zhovadilost. To je ten kult bezpečnosti, o kterém píše lester. Vadí mi to ze dvou důvodů:

          - děti tak nejsou vůbec vedené ke zodpovědnosti a samostatnosti.

          - ty, které přesto samy chodí, chodí liduprázdnými ulicemi liduprázdné čtvrti, což zvyšuje šanci případných násilníků. A před školou se proplétají mezi zastavujícími a parkujícími auty...

          Vadí mi to, ale asi nemám, jak to změnit. Naše děti chodí do školy a na kroužky samy (nebo starší doprovází mladší apod.) Ale i my jsme kvůli tomu šli do kompromisu: mají kvůli tomu od první třídy mobil, který nám poskytuje (jistěže falešnou) iluzi klidu. No, ale aspoň vědí (na rozdíl od většiny svých spolužáků), že mobil existuje za nějakým praktickým účelem...

          [ Zpět ]
          Datum: 20.01.2011
          Autor: k.vl
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          K ježdění na kole do školy. Já když chodil na základku do Lužné u Rakovníka, tak ze sousedních Lišan jezdil autobus jen v zimním období. Zbytek roku chodili spolužáci pěšky, nebo jezdili na kole. Žádná další možnost nebyla.

          [ Zpět ]
          Datum: 20.01.2011
          Autor: petrp
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

           

      Mám bohužel stejné pocity.
      Problém je, že dnes lidi mají dle mého mínění dosti převrácený žebříček hodnot. Neříkám že všichni, ale je to rozhodně většina. Peníze a kariéra na prvním místě.
      Proč? Co z toho? Proč makat od rána do večera a mít mraky peněz, když si je ani nemůžu užít? Co je to za život? Škoda, že právě tato většina nám vlastně diktuje, jak budeme žít i my. Protože můžeš si vybrat práci, kde budeš pracovat 6 hodin denně? Ano, ale je to velmi těžké.
      Osobně radši omezím finance a budu si víc užívat volného času a rodiny, než mít na drahé auto a podobné naprosté zbytečnosti.
      Ovšem jak to změnit? Co já můžu udělat, aby to tak nebylo? Možnosti jsou, ale velmi omezené :(.
      Nicméně pozitivní věc, na kterou se právě velmi těším, je, až budu zase s rodinou vyrážet často do přírody.
      A prachy vem čert, ty budou vždycky, ale my nebudem...

      [ Zpět ]
      Datum: 20.01.2011
      Autor: Kubajs
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        Bohuzel, jak kdosi rekl, penize nejsou vsechno, ale jsou treba temer ke vsemu...

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2011
        Autor: E-Ryc
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          Souhlasím, ale druhou a hlavní věcí je to, že by neměly být na vrcholu pomyslného žebříčku hodnot. Co je důležitější, abych měl hodně peněz a málo času a za ty prachy žil konzumním stylem života, nebo mít prostě peněz tak akorát, jezdit ve starém autě, které mimochodem dobře slouží, užívat si volného času, nestresovat, věnovat se více dětem? Co z toho ty děti mají, že mají tátu podnikatele, kterého celý den nevidí, protože z práce chodí až v době, kdy už dávno spí? Co z toho? Na co ty prachy?
          Samozřejmě je v tomto případě velmi důležité rozlišovat peníze, které nutně potřebuju na živobytí a peníze, které rozhazuju za kraviny.

          [ Zpět ]
          Datum: 20.01.2011
          Autor: Kubajs
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                 

            Ale to všechno můžeš. Ty si sám nastavíš hodnoty a spotřebu a podle toho si určíš množství peněz, které potřebuješ. No a pak už stačí málo, mít práci a výdělek, který tobě a rodině zajistí styl života, který jste si zvolili. Každý má tyhle hodnoty nastaveníé jinak, někdo se spokojí s tím co má a mnozí by rádi mnohem víc a k tomu ty peníze slouží.

            [ Zpět ]
            Datum: 20.01.2011
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                   

              Ano, v tom máš pravdu, ale na druhou stranu jsi stejně nucen se podřizovat většinové společnosti a standardům a pokud chceš žít v dnešním světě, musíš se podřizovat i uspěchanému životnímu tempu apod. Tady leží problém. Ty si to můžeš jenom vylepšit výběrem lepší práce, ale nabídka je velmi omezená.
              Nedá se vymanit celkově, pokud se nechceš vyloženě stěhovat do úplně odlišné krajiny, třeba někam do Indonésie nebo Tibetu.

              [ Zpět ]
              Datum: 20.01.2011
              Autor: Kubajs
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                     

                Aha, takže ve skutečnosti máš problém přizpůsobit se realitě, existujícímu světu a lidem v něm. A požaduješ, aby se všichni ostatní přizpůsobili Tobě a Tvým požadavkům. Rozumím tomu správně?

                [ Zpět ]
                Datum: 20.01.2011
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                     

                Ba né. K jejich tempu se nechává strhnout jenom ten, kdo chce s nimi držet krok, nebo má vysoké nároky a je "nucený" si na ně vydělat. Komu stačí jet na volnoběh, nic moc mu v tom nebrání (s vyjimkou toho, že mu někdo, nebo i on sám sobě, konkrétně negativně zasáhne do života a je tak ve vleku událostí)

                [ Zpět ]
                Datum: 20.01.2011
                Autor: ronda
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                     

                K větší změně životního stylu snad nemusíš hned do Tibetu, občas v TV ukážou lidi co se odstěhovali někam do Beskyd nebo na Šumavu a tam si řijí a hospodaří, a v podstatě mají jen co vypěstují a sami vyrobí, ale určitě je to jen pár jedinců. Ostatní to nechtějí, proto žijí tam kde jsou a žijí jak žijí, je to více méně jejich volba.

                [ Zpět ]
                Datum: 20.01.2011
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                     

                Musím se podřizovat? Chm chm chm... :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 20.01.2011
                Autor: k.vl
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          V.K to vylepšil: Peníze jsou až na prvním místě.

          [ Zpět ]
          Datum: 20.01.2011
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        Většina? Většina snad ne, nestraš. Ale jsou to ti hlasití, viditelní a vlivní, to jo...

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2011
        Autor: k.vl
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        Co chceš měnit? Co by tak nemělo být?

        Chceš "většině" lidí vnutit svůj vlastní, lepší, "nadřazený" žebříček hodnot?

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2011
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          ano, když na to nepřijdou sami.
          Proč žít uspěchaný život a věčně se za něčím ve stresu hnát?

          [ Zpět ]
          Datum: 20.01.2011
          Autor: Kubajs
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                 

            A jak by se líbilo Tobě, kdyby přišel někdo a začal Tobě nutit svůj vlastní a podle něj lepší žebříček hodnot?

            [ Zpět ]
            Datum: 20.01.2011
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                 

            Ale mnozí to určitě nevnímají tak jako ty. A když chce někdo dosáhnout něčeho víc než je běžný průměr, tak dotyčný musí vynaložit mnohem víc energie a věnovat tomu hodně času a pak "se žene" za tím co by chtěl zvládnout a udělat.
            Tak je nech tak žít, někdo musí táhnout lidi kupředu.

            [ Zpět ]
            Datum: 20.01.2011
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                 

            proboha ne! Jednak je svinstvo komukoli nutit vlastní životní postoj, to už tady bylo mockrát a že by to někdy dobře dopadlo, tak to tedy ne. No a za druhý buď včečnej za každýho tydýta, který je furt v práci a když ne, tak jde na výlet o víkendu na celej den do nákupního centra. Já to vítám a jssem rád. Je pak dost místa v lesích, kam se chi projet na kole nebo projít pěšky, nemusím se cpát na výstvaách atd. atd. Nemůžou žít všichni jako já, na to je nás moc. Já je sice lituju, ale jsem spokojenej s tím, že žijou jak žijou. Když je to baví...

            [ Zpět ]
            Datum: 20.01.2011
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                   

              Souhlasím více méně se všema třema.
              Měl jsem to formulovat trochu jinak:
              Nechápu lidi, kteří si kupují luxusní zboží HLAVNĚ kvůli tomu, aby ukazovali svoje postavení, svou moc, aby se předváděli, že na TO mají. Takové lidi opravdu nemusím a absolutně nepochopím a veřejně to přiznám. Nesnáším, když se někdo povyšuje nad ostatní. Tam jsem taky spíš směřoval, když jsem říkal, že pro někoho jsou na vrcholu žebříčku hodnot prachy. A rozhodně si nemyslím, že je to správné - a bohužel, opravdu je dost takových lidí, pro které jsou peníze nejdůležitější (i důležitější než rodina nebo zdraví) a tam jsem si jist, že to je špatně. Ale předělávat nikoho nemíním. Jurimír má pravdu v tom, že takové snobské typy si aspoň zalezou na víkendu na túru do supermarketu a neničí nám přírodu odhazováním odpadků apod.

              [ Zpět ]
              Datum: 20.01.2011
              Autor: Kubajs
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                     

                Já je taky nechápu. Lojzu, co má řadovku (ležatý panelák) na doživotní hypotéku, korejský SUV na leasing, a cítí se jako boháč. Ale je to jeho výsostné právo, cítit se v takovéto situaci bohatý, a dávat to najevo. Že je směšný a trapný mu třeba časem dojde.

                Část těchto lidí zřejmě skutečně považuje prachy (ve skutečnosti nekryté papíry) za hodnotu a uvažují jen v těch intencích. Barák za deset mega usmlouval u developéra na osm. Auto je na firmu, ušetří sto prutů na dépéhá.

                Přiznejme si na druhou stranu, nebýt těchto lidí, neměli bychom na kom vydělávat. Někdo přece musí bejt bohatej doopravdy:-)))

                [ Zpět ]
                Datum: 20.01.2011
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                       

                  Akorát, že dost z těchto "boháčů" poslední dobou nějak nestačí platit svoje dluhy a pak to podle toho vypadá... Když si pak člověk potřebuje půjčit peníze na opravdu potřebnou věc, tak se mu po shlédnutí podmínek a především požadovaných úroků zvedne žaludek :-(((
                  Takže mne tihle nadutci taky serou, ne, že ne ;-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.01.2011
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                         

                    A co je v životě tak opravdu potřebného, aby stálo za to se kvůli tomu zadlužit?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.01.2011
                    Autor: Joe-CUBE
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      No rozhodně to není dovolená, televize nebo auto.
                      U bydlení nebo vzdělání váhám , protože mě tam u slova zadlužit schází slova rozumně a s rozmyslem, případně přiměřeně. :D
                      Hodně poučný bejvaj krotitelé dluhů, sice to nemám rád, ale polovina případů jsou lidi, kteří slova rozum a přiměřenost zjevně neznají.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.01.2011
                      Autor: újezďák
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                             

                        Přesně. Viděl jsem asi tři díly. Učebnicové ukázky toho, jak i jinak chytrý člověk s velkým platem může být díky chybnému ekonomickému uvažování velmi chudý.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 21.01.2011
                        Autor: Joe-CUBE
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      Klidně i to bydlení, ale s rozumem. Např. ten barák za 8 mega za rozumné zadlužení fakt neberu... Možná i těch 5 je už moc. Když na to nemám, tak na to nemám, a nebudu magořit a přehánět to...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.01.2011
                      Autor: Jarda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                             

                        on je problém, že v Praze dáš za pěkný a ne příliš velký pozemek klidně přes polovinu hodnoty baráku. Jinými slovy můžeš mít hezký dům za 3-4ku jenže ho nepostavíš na pozemku za 1000 kaček za m2, ale na pozemku za cenu 6000 a více kaček za m2......

                        [ Zpět ]
                        Datum: 20.01.2011
                        Autor: újezďák
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                               

                          Potom ale asi hledám pozemek někde za normální peníze a necpu se do míst, kde jsou nejvyšší ceny ;-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 20.01.2011
                          Autor: Jarda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                                 

                            To je rada na koledu, na místě "kde jsou dobré ceny"nemusím tak škodit přírodě.
                            Kupříkladu nepotřebuji auto a nemusím dojíždět nakupovat desítky kilometrů

                            Prostě místa která jsou plně obsloužena MHD a né 4x za den ropidem stojí víc.
                            Ale můžu ti klidně říct, že když jsem kupoval pozemek tak cena pozemku tvořila cca 1/3 cenu domu, dneska bych si stejný pozemek koupil za původní cenu pozemku+domku.

                            Prostě na jednu stranu od lidí člověk dostane vylágoš, že kupuje předraženě a na stranu druhou, že je závislej na autě...

                            Ps zaznamenal jsem argument plazma, pardon ale v době kdy luxusní plazma stojí míň než průměrný čistý plat bych řekl, že plazmu ze zbohatlické argumentace lze škrtnout?:D

                            [ Zpět ]
                            Datum: 20.01.2011
                            Autor: újezďák
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                                   

                              Uznávám, že jedna věc je to takhle jednoduše říci a druhá opravdu to provést :-) A možná to v některých případech asi ani nebude možné...
                              Myslím ale, že s trochou snažení a přemýšlení by se několik schůdných možností našlo.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 20.01.2011
                              Autor: Jarda
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                                   

                              Dobře, tak si tam místo plazmy dosaď jinou blbost, třeba čtyřkolku :-)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 22.01.2011
                              Autor: ronda
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                                   

                              Není plazma jako plazma... ;-)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 22.01.2011
                              Autor: hekynen
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                               

                          Pak jde taky o to, na jak dobrý adrese chceš bydlet (přesněji na jakou adresu máš) a jak velkou latifundii si můžeš dovolit. Když se pak holá zádel mačká mezi milionáře a musí mít golfový hřiště, tak je zaděláno na problémy...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 20.01.2011
                          Autor: ronda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                                 

                            No právě... A aby mezi ně dokonale zapadla, tak si k tomu samozřejmě nalízne auto minimálně v hodnotě Superbu a na průser je zaděláno hned... Přeci nebude jezdit sockou...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 20.01.2011
                            Autor: Jarda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                                   

                              Kdyby jenom Ochcávka, k tomu patří taky zastřešenej bazén, traktůrek od Bédy za kilo, pořádná plazmice a fotky z pořádný dovolený. Na to všechno se dá vzít milionářskej úvěr. (mimochodem, neřekli to přímo, ale logicky mi vychází, že od podobných lidí jsme kupovali bydlení :-)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 20.01.2011
                              Autor: ronda
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                                     

                                Bazén je mínus všech mínusů... v podstatě jsem na to neslyšel pochvalu.
                                Jeden kolega u nás vyčíslil, že za cenu bazén a jeho údržba by mohl každý rok jet na pěknou dovolenou k moři :(

                                [ Zpět ]
                                Datum: 20.01.2011
                                Autor: újezďák
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                                       

                                  Náhodou, bazén je fajn. Super je bazén temperovaný v zimě na nějakých 10°C v kombinaci se saunou. Cizí. Když ho nemusíš čistit a starat se o něj:-)))

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 21.01.2011
                                  Autor: Joe-CUBE
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                                       

                                  A přesto - mrkni na satelitní mapu a uvidíš ho u každýho druhýho domku. Lidi maj peněz...

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 22.01.2011
                                  Autor: ronda
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                       

                  Takze myslis, ze kdyz se nekdo zadluzi, aby mel kde bydlet (kazdy nema to stesti na barak po rodicich nebo 20 let regulovaneho najmu, behem kterych rezdilem cen na ten byt/barak usetril), tak je smesny? Protoze maka do ztrhani, aby se rodina nemusela mackat v panelakovem 1+1? Protoze si mysli, ze neco dokazal?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.01.2011
                  Autor: E-Ryc
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                         

                    To asi ne, ale barák za více než 5 mega je pro mne už rozežranost, to mi nikdo nevymluví... Pokud někdo opravdu řeší nouzi s bydlením, tak si nic tak drahého asi nepořizuje, ale drží se hodně při zemi.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.01.2011
                    Autor: Jarda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      Psal "řadovku (ležatý panelák)". Jestli jsou (resp ve spicce byly) za 8/10M nevim. Ja radovku proste za neprimerenou nepovazuju.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.01.2011
                      Autor: E-Ryc
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                             

                        No, a v tom druhém odstavci píše právě o těch 10/8 mega ;-)
                        Pochopil jsem to tak, že to patří k té řadovce...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 20.01.2011
                        Autor: Jarda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                         

                    Joe píše o desetimegovým baráku usmlouvaným na osm. To považuješ za přiměřenou životní potřebu ? Pro toho, kdo na to vydělá levou zadní je to v pohodě. Ale pokud to má honit šestnáctkama sedm dní v tejdnu... To pak není životní potřeba, ale životní blost.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.01.2011
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      Tak nějak.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.01.2011
                      Autor: Jarda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      Jj, asi tak.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.01.2011
                      Autor: Joe-CUBE
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                         

                    Já hlavně píšu o člověku, který se doživotně zadlužil za svou spotřebu (řadovku v nějaké satelitní vesničce a auto, což jsou imho dost pomíjivé hodnoty) a myslí si, že je bohatý.

                    Není naprosto nic špatného půjčit si na bydlení, abych je získal do osobního vlastnictví, protože ne každý má na účtě nachystáno dva-tři mega na trochu slušný a přiměřeně velký byt pro celou rodinu. Ale pak se snažím zadlužit se co nejméně, tj. vzít nejlevnější bydlení, kam se mi vejde rodina, a jaké jsem ještě ochoten akceptovat.

                    Není nic špatného koupit si domek, který se mi líbí, za deset mega. Pokud ty peníze mám teď na účtě a můžu je postrádat.

                    Ale je hloupost zadlužit se kvůli vlastní spotřebě (barák na bydlení a auto na vození zadku), a myslet si, že jsem bohatý.

                    Jsou různé definice bohatství. Když se omezím na bohatství ve smyslu majetku, pak se mi nejvíc líbí definice:
                    "Bohatství je doba, po kterou nemusím pracovat, aniž by tím utrpěla má životní úroveň."
                    Pokud nemám žádnou rezervu, a musím platit hypotéku a leasing na auto, nemohu si dovolit nepracovat ani rok, tak jsem otrokem své spotřeby (nikoliv svého majetku, protože ve skutečnosti, po započtení dluhů, žádný nemám).

                    Je to trochu jasnější?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.01.2011
                    Autor: Joe-CUBE
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      Ještě k částkám:
                      8/10 mega je příklad blbého ekonomického uvažování.
                      Uvažování chudáka je: ušetřil jsem dva miliony.
                      Skutečnost je: utratil jsem osm milionů za svou spotřebu.

                      Stejně tak s autem. Platí měsíčně 10-15 litrů za leasing, k tomu pár tisíc palivo, pojištění, prohlídky, havárie, pokuty.
                      Myslí si, jak ušetřil, ale ve skutečnosti ty peníze mizí do kanálu.

                      Bydlet i jezdit je potřeba. Ale když už za to musím platit, tak za to platím co nejmíň. A pokud jen trochu můžu, spořím, investuju, podnikám, vzdělávám se.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.01.2011
                      Autor: Joe-CUBE
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      Velmi presne a ta definice se mi moc libi.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.01.2011
                      Autor: lester
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      Jojo to je pěkně polopaticky rozepsaný slovní spojení "přiměřeně a s rozumem" :D

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.01.2011
                      Autor: újezďák
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                       

                  Nó chvíli jsem se smál, ale nakonec mě stejně přijde, že důležitý je jestli je Lojza(lojzovic) štastněj a tak nějak si nemůžu pomoc, ale doživotní hypotéka a korejské SUV mě pořád přijde lepší než kalašnikov, ruce od krve a doživotní zásoba munice případně druhá strana tamní mince tedy být ta krev na rukou toho kdo měl na kalašnikova.

                  V podstatě patříme k té štastnější cca 1/6 lidstva .

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.01.2011
                  Autor: újezďák
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                         

                    Člověče, mě to poslední dobou přijde skoro stejný. Jestli muset jít denně do práce, a čekat, až mě někdo na silnici srazí, až mě z nezdravého života rupne cévka, nebo jen pomalu sedět u počítače pod zářivkama a sledovat jak mi roste pupek, měkne páteř, a kazí se oči... nebo jestli si zastřílet s kalachem na slunci a zdravým vzduchu, a počkat si na tu správnou střelu od protivníka - není to svým způsobem jedno? :-/

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.01.2011
                    Autor: Joe-CUBE
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      Teď s tu naši civilizaci trefil přesně na komoru :-) Víš co je na tom nejhorší? Že existuje spousta jinejch variant, ale ty jsou asi nějak moc snadný a málo nebezpečný, nesnesitelná lehkost bytí, lidi jsou blbě naprogramovaný.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 21.01.2011
                      Autor: heras
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      Asi není už jen s tím, že průměrný rozdíl v čekací době na smrt je asi 30 let života :D

                      [ Zpět ]
                      Datum: 21.01.2011
                      Autor: újezďák
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                   

              >>>Jurimír: No a za druhý buď včečnej za každýho tydýta, který je furt v práci

              [ Zpět ]
              Datum: 20.01.2011
              Autor: Kubajs
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                     

                pardon, nějak se mi nepodařilo provést citaci a přišel jsem o celý svůj příspěvek...

                [ Zpět ]
                Datum: 20.01.2011
                Autor: Kubajs
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                     

                Na tenhle komentář jsem chtěl reagovat takto:
                Dá se na to podívat i z druhé strany - takovíhle lidi jsou ti, kteří zrychlují celkové životní tempo společnosti a jsou důsledkem toho, že žijeme uspěchaným životem. To jsou ti, díky kterým se konzumní společnost stává standardem. Lidi žijící konzumním životem určují hranice i nám ostatním, jejichž stylem není konzumní styl a trávení volných chvil v supermarketech. Díky takovým lidem je globální společnost mnohem pohodlnější, bez auta neudělá ani krok a to už omezuje i nás ostatní zrovna třeba při jízdě na kole, když mám uvést konkrétní příklad.
                Navíc i spousta takových konzumních typů sem tam ráda zajede "do přírody", ale v drtivé většině autem až na místo, ujdou půl kilometru pěšky (vrcholný výkon), stačí třeba vypít a odhodit 5 plechovek od piva, krabičku od cigaret, vajgly, (podpálit les), apod.. Mezi takovými typy je i spousta vlivných lidí, kteří jsou schopni nám třeba v nádherné přírode prosadit výstavbu McDonaldu, protože oni chtějí mít přece občerstvení blízko, nebudou tahat jídlo 20km z domova...
                Pardon, píšu to příliš expresivně a trochu možná přeháním, ale jistě chápete.

                [ Zpět ]
                Datum: 20.01.2011
                Autor: Kubajs
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                       

                  Tak to prostě je a rozhodně to není nic nového, takhle funguje lidstvo co lidstvem je, lidé si od nepaměti snaží ulehčit život a udělat si ho pohodlnější, a ty určitě nejsi vyjimka.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.01.2011
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                         

                    Tak rozhodně se neřadím k lidem, které jsem popsal v příspěvku výše. V tom výjimka určitě jsem. Ulehčit si život ano, ale v rozumných mezích.
                    Nevidím důvod, proč bych si měl ulehčovat život např. koupí drahého auta za milion, když mi úplně stejně může sloužit i staré běžné auto za 150 000 apod. Proč bych si měl kupovat každou chvíli nové předražené značkové oblečení, jen kvůli tomu, abych se předvádel před ostatníma, že na to mám.
                    Ale to už moc odbočujeme.
                    Já jsem chtěl původně jen sdělit, proč si myslím, že ubývá dětských cyklistů. A ten konzumní styl života s tím zrovna hodně souvisí.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.01.2011
                    Autor: Kubajs
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      Nemyslém, že by s tím nějak výraněji souvisel.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 21.01.2011
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                       

                  Nad tímhle problémem jsem taky často přemýšlel a nakonec jsem si to přirovnával ke kolotoči, co se točí čím dál rychleji. Nakonec se poblijou všichni :-)
                  Myslím že máš v podstatě pravdu, navíc tady nejde ani tak o to, jestli člověk najde odvahu z toho kolotoče vystoupit a začít žít jinak než ostatní, ale jde hlavně o to, jak se bude cítit, když to opravdu udělá.
                  A právě v tom má ta společnost obrovskou moc.
                  O to, jak se budeš cítit, se nejlépe postarají často ti nejbližší příbuzní. Odtěhuješ-li se někam do lesa a pokusíš se tam žít dle svýho gusta, ať chceš nebo ne, budeš si připadat jako debil. Nikdo tě za to nepochválí, nikdo to nebude brát jako něco pozitivního. S velkou pravděpodobností tam budeš sám, nepůjdou tam s tebou ani tvoje děti, ani tvoje žena, rodiče, nejlepší kámoš, nikdo, všichni budou kroutit hlavou nebo ti rovnou řeknou, že jsi magor. Samozřejmě existujou lidi, co dokáží v naprosté spokojenosti žít sami uprostřed lesa úplně sami, jenom s ovcema, ale ti už jsou hodně mimo to, čemu se říká normální lidské chování.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.01.2011
                  Autor: heras
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                         

                    toje jenom zezačátku. Ti co tě mají rádi si zvyknou a budou tě brát takovýho jakej jsi. A ti ostatní ti můžou bejt u prdele...

                    když jsme přestal jíst maso, stalo se v příbuzenstvu v podstatě totéž. Nejdřív odmítání a přemlouvání s vysvětlováním a když pochopí, že to není póza, tak to vezmou jako fakt a přestanou to řešit.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.01.2011
                    Autor: Jurimír
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      O tom to právě je, změny vedené tímhle směrem, vlastně přímo proti proudu, mají chuť dělat spíš lidi s měkčí, citlivější, méně ctižádostivou náturou, bych si tak typoval, takoví ti lidé co je zmáhá tlak agresivní, činorodé a cílevědomé částí lidstva. A jestliže to nakonec ze zoufalství udělají, tlak společnosti přechodně (ale to přechodně může trvat i roky!) ještě více zesílí, navíc je většinou veden od těch nejbližších lidí. O to je to všechno těžší, podle mě to málokdo ve zdraví ustojí. Nakonec to lidi, ale jen některý, vezmou jako fakt, to asi jo, ale stejně je tam u většiny z nich pořád ten podtext "jsi exot, ale já ti to prominu". Málokdy tam ucítíš podtext "obdivuji tě".

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.01.2011
                      Autor: heras
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                             

                        a proč by mě měl obdivovat? Já jsem já a on je on. není důvod obdivovat toho druhýho za to, jakou má nebo nemá práci, za to co jí nebo nejí atd. To je prostě fakt a ten to dělá tak a ten jinak a co. Pokud mě to co dělá a jak dělá zajímá, tak se zeptám, pokud, tak se nezeptám, ale v principu je to uplně fuk.

                        Já si naopak myslím, že chuť jít proti proudu nemaj ti měkčí atd., ale ti jistí si sami sebou. Když víš, proč to děláš a vyhovuje ti to, tak to děláš ať si o tom myslí kdo chce co chce. Ti měkčí nemají odvahu vyčuhovat...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 20.01.2011
                        Autor: Jurimír
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                         

                    Jj, vidím to stejně.
                    Jinak doporučuju přečíst blog.kybi.sk (Slovák jel na kole z Prahy na Nový Zéland). Velmi zajímavé a dojímavé zkušenosti nasbíral.
                    Třeba to, že čím jsou lidi chudší, tím jsou ochotnější pomoci i cizímu člověku, podělit se i o to skoro jediné, co mají (jídlo), nabídnout člověku, že může zůstat u nich jako v rodině, že mu pomůžou postavit chýši apod...
                    Byl bych rád, kdyby to podobně funovalo i tady u nás v "civilizované" Evropě, ale to je asi jen utopie, bohužel. Už párkrát se mi stalo, že člověk, kterému jsem nabízel nějakou pomoc, se strašně divil, proč bych mu vlastně pomáhal a zadarmo...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.01.2011
                    Autor: Kubajs
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      Jasně, ale to není žádnej objev. A navíc bych ti to snadno zpochybnil - u některých lidí vyvolá chudoba na povrch pozitivní vlastnosti, u jiných jen malost a závist. Příklad? V celkovém objemu jsme tady u nás nesporně chudší než v sousedním "civilizovaném" Rakousku. A zkusils někdy požádat o nocleh u nás? A u nich?

                      Ne, nedá se to samozřejmě zobecnit. Tak jako ani ta tvá pravidla nejdou zobecnit. Můj pohled je podobný jako Jurimírův: jaký si to uděláš, takový to máš. ;-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.01.2011
                      Autor: k.vl
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                         

                    To je ale trošku od zdi ke zdi. Není přeci nutný hned zdrhat do pustýho lesa. I ve městě, nebo na vesnici se dá žít tempem, který si sám zvolím. Jasně že nebudu mít třikrát do týdne deseti mašinkama zastřihávanej živej plot a každý týden nebudu mít přeleštěnej trávník, aby se mi na něm vyjímal desetikubíkovej bazén (když mám rybník za barákem), budu jezdit o dvě třídy horším autem bez lízingu - ale pokud se ode mne někdo bude kvůli tomu odvracet, tak mi po něm teda vůbec smutno nebude...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.01.2011
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                           

                      Jasně, no, ale jak píšu výše, k tomu aby člověk něco takového bez problémů zvládl, být spokojený s málem, je zapotřebí určitá míra inteligence, vzdělání, uvědomění, sebevědomí, samostatnosti, psychické odolnosti, zkušeností, které dost často chybí právě těm slabším vrstvám obyvatelstva.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.01.2011
                      Autor: heras
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                             

                        podle mne je k tomu potřeba jen sebevědomí...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 20.01.2011
                        Autor: Jurimír
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                               

                          Jak myslíš. Osobně mám s lidmi, kteří mají jen to sebevědomí a ostatní mnou uvedené vlastnosti jim chybí, jen ty nehorší zkušenosti.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 20.01.2011
                          Autor: heras
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

         

    Nečetla jsem celý uvodní článek, ale mám na úvodní otázku celkem jednoduché vysvětlení. CYKLISTIKA BOLÍ. A dnešní mládež je velice zhýčkaná a jakmile má překonávat nějaké problémy, natož bolest, rychle to vzdá.

    Ale jo, pár vyjímek se zatím ještě najde.
    8-)

    [ Zpět ]
    Datum: 20.01.2011
    Autor: Burajda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

           

      jak říká jeden známý :
      Únava nejenom bolí, ona nejde restartovat nebo se vrátit do sejvnutý pozice.
      Krásný příklad byli vlastně takový snowborďáci, na trenažéru borci a v realitě na sněhu lúsři

      [ Zpět ]
      Datum: 20.01.2011
      Autor: újezďák
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        A když se zrakví, tak neplatí žádné GAME OVER...

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2011
        Autor: radka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

           

      A nejen mladez. Cim dal vice to vidim u uchazecu o zamestnani ve veku kolem 20-25let. Nedavno jsem se o tom trochu rozepsal zde: http://podhledem.blogspot.com/2011/01/sportem...

      [ Zpět ]
      Datum: 20.01.2011
      Autor: lester
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        Ač s tebou plně souhlasím v tom, že budu mít za kolegu raději sportovce než pecivála, třeba kriteriem: "Koho nepoháněli svým jekotem ETN FANS na IT Trialonu, ten neví co je to dýchat za firmu do posledního dechu." bych neprošel. Prostě nefandím. Vůbec totiž fandění nechápu. Jsem rád, když kolega vyhraje, poplácám ho po zádech, ale ječet? No promiň, to přeci od mě nemůžeš chtít, připadal bych si stejně jako běhat nahý po ulici.
        Stejně tak se setkávám v zaměstání se sportovci hrající kolektivní hru - fotbal a zrovna od nich se nejvíc setkávám se snahou hodit svoje nezdary na něco mimo ně.
        Ale je to hodně věc osobních preferencí, já třeba bych upřednostňoval ty co jezdí na kole, nebo hrají airsoft. :)

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2011
        Autor: petrp
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          Článek je psán s nahledem.

          Pochopitelně jediné co skutečně preferuji je praxe, refrence a kvalita člověka. Sport/nesport je jen taková malá orietnační pomůcka při zoufalé snaze odhadnout během hodinového pohovoru co je ten člověk vlastně zač.

          K fandění - souhlas. Sám nefandím. Ale když zhruba deset lidí z firmy začalo jezdit na (hobby) závody, tak se úplně sama sestavila skupinka pravidelných fanoušků, která jezdí také. Což je super.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.01.2011
          Autor: lester
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        Pěkné, pěkné. Škoda, že jsem totálně mimo obor :-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 21.01.2011
        Autor: k.vl
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

         

    Fajn!
    http://www.ceskatelevize.cz/teletext/ct/?page...

    [ Zpět ]
    Datum: 21.01.2011
    Autor: Arabice
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

           

      Tak to je dost dobrý.
      Ovšem já to udělat doma, tak paradoxně první přijde babička, že jí nejde internet :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 21.01.2011
      Autor: radka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

             

        Škoda,že tva babi je vašniva net .-) Jinak nechci,že ja sama offline a vy i lide online. Jen nejlepši neexstuje internet :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 21.01.2011
        Autor: Arabice
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

               

          No jo, to víš, píše si se svými sourozenci :o)))
          Dřív chodily babky krmit holuby, dnes sedí u mejlu a krafou :o)))

          Ale na jednus tranu jsem docela ráda, že počítač zvládá. Najde si tam vše, co potřebuje.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.01.2011
          Autor: radka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

                 

            Jasne dobry net vše info.Take pred 2roky ja nutila moje mamku koupit ntb,jsem rada,že ja a mamka pokec pres skype,take muže prohližet moje rajče fotky,to je pohodu :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 22.01.2011
            Autor: Arabice
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  •      

    Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

    Datum: 21.01.2011
    Autor: Kubajs
    •      

      Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

      Datum: 21.01.2011
    •      

      Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

      Datum: 22.01.2011
      Autor: hekynen
      •      

        Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

        Datum: 22.01.2011
        Autor: k.vl
        •      

          Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

          Datum: 22.01.2011
          Autor: újezďák
      •      

        Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

        Datum: 22.01.2011
        Autor: újezďák
    •      

      Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

      Datum: 22.01.2011
      Autor: újezďák
      •      

        Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

        Datum: 22.01.2011
        •      

          Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

          Datum: 22.01.2011
          Autor: újezďák
          •      

            Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

            Datum: 22.01.2011
  • Re: Proč vlastně ve světě ubývá dětských cyklistů ?

         

    Vážně to udělal :-))

    [ Zpět ]
    Datum: 22.01.2011
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
včera
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

199 cyklistů (10 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024