Nemám tuhle, mám nějaké zkušenosti s přepravou jiných podobných různými auty.
Běžná neskládací se bude blbě strkat do běžných osobáků, kombík se sklopenými zadními sedadly ji pojme bez potíží. Na střeše se nejlíp vozí když máš ty podélné lyžiny. Nastavíš příčníky tak daleko od sebe, že přední kola jsou před předním a zadní za zadním příčníkem, část váhy na příčníku a část na střeše (čistou pneumatiku aby nějaký kamínek neškrábnul střechu). Pak to stačí přitáhnout pásky za ráfky k těm příčníkům a drží perfektně. Na Octavii kombi jsme vozili i o kus větší tříkolku společně s jedním lehokolem a dvěma klasickými koly. Napřed se tam dala tříkolka, pak kola. Dvě z kol překračovala přes přední nápravu tříkolky a stála tak jakoby přímo v jejím půdorysu. Takže i víc strojů naráz se dá. Dovnitř VW Transporteru se vejdou dvě tříkolky, šest lehokol, jedno klasické kolo, bágle a ještě zbyde dost místa (na výšku). Jen to chce trochu kreativního skládání.
Bud mas ten Transporter svareny ze dvou, nebo to nakladas s flexou v ruce! Tohle nekdy vyfot. Mohli bycom zalozit takove tema. (Inspirace z mtbr.com )
on myslím Jirka nemá zadní sedačky jako ty a pokud si dobře pamatuju obě vaše auta, řekl bych, že má delší verzi.
To jo, probiral jsem to s nim. Ale i tak mi prijde, ze to, co tu napsal, je bud vycet toho, co se vejde to Liazky, nebo co v transporteku odvezl postupne za dobu jeho vlastnictvi. Nedovedu si to predstavit vsechno najednou a rad bych to videl alespon na fotce. Treba i jako inspiraci. 8-)
Najdi si nějaké fotky z lehosrazu z roku 2006, tam je myslím částečně skládačka lehokol v autě vidět.
Takhle se nakládají lehokola na auto dvě tříkolky na střechu a dvě lehokola na zadní nosič.
Jé já si říkal, že jsem to fotil, tys to fotil ty. Hoď někam fotky z ty tvý cesty, tahle je určitě první!
Nevím kam . Budu se muset poprat s množstvím dat . I když jsem to protřídil tak je toho 800 fotek a nevím kam se to dá dát . Na rajče? Poraď.
Mám Caravelle z roku 1995 v dlouhé verzi (zadní boční okna jsou ještě delší než ta prostřední). Mám všech devět sedaček, ale na srazu lehokol v Nivnici jsem měl celou 4 (zadní řadu a pravé sedadlo prostřední řady) doma. Na jízdu zpátky do Brna jsem i zbylou dvojsedačku prostřední řady vyndal z podlahy, sklopil jí opěradla a postavil vzniklý stolek až dopředu podél levé stěny. Jeden Greenspeed GT3 se pak zaparkoval tuším pospátku vedle toho, další Greenspeed GT5 stál jedním předním kolem na tom stolku a spodkem na opěradle toho prvního. Tuším ninkův Oceláč mk1 a maminčino Cé pak stály podél pravé strany auta s přední nápravou té GT3 uprostřed mezi předním a zadním kolem, tatíkův bambusák, můj Oceláč mk2 a jedna Překližka byly podél levé strany auta za těmi tříkolkami až po zadní sklopné dveře, které šly zavřít akorát. Někde tam bylo jedno trekové kolo s předním kolem vyndaným z vidlice a buď si jedno lehokolo nevybavuju, nebo jich nakonec bylo jen pět. Každopádně to vyndané přední kolo bylo jediné, co se muselo rozebrat. Bágle všeho druhu se vložily různě mezi kola a náklad nesahal výš než opěradla sedadel.
Ahoj Jirko,
diky za tip. Jestli jsem to dobře pochopil, tak bych potřeboval dva příčníky na střechu auta, na to hodit tu trojkolku a přitáhnout ráfky k těm příčníkům. Nechtělo by to ale ještě přitáhnout nějakým způsobem rám. Na to jsou ty různé nosiče kol, ale které by se hodilo na trojkolku, toť otázka. Asi by to chtělo vyzkoušet prakticky.....
Tříkolka má v zadním kole rychloupínák, ten zkontroluješ aby nebyl volný. Přední kola jsou na šroub a i kdyby byla v nějaké rychloupínací verzi, tak se vyndavají sesunutím s hřídele do strany. Takže když to chytneš za ráfky, bude to držet i rám víc než dost pevně.
Myslím, že tato tříkolka od Azubu uspokojí svou variabilitou a mobilitou i toho nejnáročnějšího lehokolistu. Pokud poletím do USA, určitě kupuji i s tím vozíkem na přepravu do letadla.;-) Moc fajnovní věcička.;-)
http://www.youtube.com/watch?v=bmnkAviUFBU&...
Ach jo, to je hrozná provokace... :-(
jen pro info.
Azub dal na trubku koncept skládací odpružený tříkolky
http://www.youtube.com/watch?v=4DEu6mxS9B4&...
a neodpružený:
http://www.youtube.com/watch?v=SwbBZ0NHrkU&...
http://www.azub.eu/CZ/folding-recumbent-trike...
Je to pěkné,ale tomu odpovídá i cena :-( podle mě to maji předražené,ale to je můj názor.A za druhé v mém stylu jízdy bych se bál toho kloubu.Ono přeci jenom ty silnice u nás je to samá díra.A nedej bože kdybych valil z kopce 50km a najednou se to povolilo :-8
to sa nemusis bat..azubaci to testuju na cestach, po ktorych bi si urcite nikdy nesiel :) ..a nie su jediny co pouzili podobny abo stejny mechanizmus (gekko Fx; http://www.youtube.com/watch?v=OiqKPIn1Gmw ) no a co sa tyka ceny, tak co uz...
Kloub je jištěný hned několika způsoby. Nic na světě není zcela blbuvzdorné, protože blbci jsou příliš vynalézaví. Ale pokud bys chtěl tenhle kloub donutit k selhání, tak bys musel jednak nechat úplně volně otevřený rychloupínák, nějak (nevím jak)vyklepat samojistnou matici, potom vyklepat šroub rychloupínáku z čepu, čep z kloubu a i pak by to jen trochu geclo a zůstalo viset přes sedačku. A i kdyby byla sedačka tak povolená, že by se pohla, stejně bys jen gecnul rámem na tu silnic a trochu přibrousil, pořád ještě bys nespadl.
Ten samý kloub má prý víc firem, ne jen HPVelotechnik na Gekku, ale ty ostatní si nepamatuju.
Vzhledem k tomu, že je to dělané u nás, ne na Taiwanu jako HPVelotechnik, je ta cena dobrá. Podle docela hodně lidí co byli na Speci dokonce velmi nízká. Nekecám, fakt mě to řekli dva Italové a jeden Švýcar, doufám, že jsem u toho nevypadal udiveně :-).
Mně se o ní bude asi zdát :-)