Zaslechla jsem nedávno o přípravku, který se používá na řetěz kola. Má promazávat a zároveň zabraňovat usazování nečistot na řetězu. Má někdo zkušenost, případně název přípravku?
Já používám sprej TF 2. Je to vlastně olej ve spreji, ale obsahuje i teflon, který BY MĚL (údajně) zabraňovat usazování nečistot. Ale každý asi uzná, že nemastný a suchý olej neexistuje.
Na druhou stranu musím říct, že mi celkem vyhovuje (i přes vyšší cenu).
A ještě bych chtěl dodat, že už tady někde diskuse o údržbě řetězů probíhá (trošku víc hledej)...
Nemastný a olej, máš pravdu tyto dvě slova se významově vylučují, ale suchý olej ve spreji (např. od firmy veidec) je celkem běžná věc. Já ho používám na mazání řadících a brzdových páček. Na řetěz mám spray od castolu na mazání motocyklových řetězů.
Taky na mazání řetězu používam spej od Castrolu na mazání motocyklových řetězů. Zpočátku je to strašný lepidlo, po zaschnutí to jde. Nedá se svítit, je to jediný prostředek, který udatně bojuje s tajícím sněhem a solí.
Na Vaše kolo nejlépe vyhovuje produkt od firmy weicon, který se dý kouput na http://www.udrzba.cz/search.php?searchText=...
sám ho mám odzkoušenej a neměnil bych.
Na Vaše kolo nejlépe vyhovuje produkt od firmy weicon, který se dý kouput na http://www.udrzba.cz/search.php?searchText=...
sám ho mám odzkoušenej a neměnil bych.
Vyskúšal so (mikro)parafin, dostať ho v lekárni. "Nezbiera" nečistoty, enumažete sa. V suchom počasí vydrží zhruba 400 km. V núdzi, keď už reťaz vŕzga, po dôkladnom utretí, možno naniesť sprej alebo olej. Parafin však nemá rád brody a silný dážd. Na túre po Slovinsku som preto musel použit olej od sardiniek. Predstavte si ten úspech u kočiek! (Samozrejme Heliol by bol lepší). Teraz pouzivam TF 2, podstate je OK
Na Vaše kolo nejlépe vyhovuje produkt od firmy weicon, který se dý kouput na http://www.udrzba.cz/search.php?searchText=...
sám ho mám odzkoušenej a neměnil bych.
prostredek, ktery zabranuje usazovani necistot na rezez, neexistuje
O olej na řetěz který má tyto vlastnosti se snaží v podstatě všichni výrobci. Kdo by taky vyvíjel a kupoval olej, který řetěz nemaže a lepí na sebe nečistoty ;-). Olej a mastnota sice k sobě patří, ale dělají se i vosky na řetězy, které mastné nejsou třeba Pedros Ice Wax. Ten jsem měl. Řetěz sice po něm není zasviněný, ale po 100km je de facto suchý - "je slyšet". Nyní používám Chain Star a jsem plně spokojen. Jeho jediná nevýhoda ale to, že po projetí několika brodů ho na řetězu moc nezůstane.
Ja používám klasický olej na řetězy, a po sezóně ho sundám a vyperu v benzínu a znova namažu, nebo když je dost špinavý z cest tak i v průběhu roku, ale mně spíše trápil jiný problém,,,řetěz se po čase vytahal a musel jsem koupit nový takže od té doby to s tou údržbou zas tak nepřeháním,, a mažu ho tak (akorát) když je moc mastný tak se na něm usadí více nečistot..a tak aby nebyl zase příliš suchý a chrastil..
Na Vaše kolo nejlépe vyhovuje produkt od firmy weicon, který se dý kouput na http://www.udrzba.cz/search.php?searchText=...
sám ho mám odzkoušenej a neměnil bych.
Ja mazu WD sprejem a to staci.Ale spis pravidelne meni i kdyz to stoji penize.3az5 retezu rocne zalezi kolik km najezdim.Je to jen prevence.Je lepsi vymenit nez se bat pak zabrat.Aby neprask a clovek si nerozbyl hubu.Vlastni zkusenost.
Nechci rejpat, ale ve slově nerozbyl se píše měkké y. Ledaže to bylo hodně natvrdo. Já mažu taky WD-čkem a měním řetěz tak 1x ročně až mi propadne měrka.
Az propadne merka? To je docela pozde. Po dvou, trech takhle obnosenych retezech bys mel mit vojety nejpouzivanejsi pastorky a prevodniky takze s novym retezem by ti to melo strilet.
No ja vim. Ja jsem myslel asi tak do pulky. Ledaze bych zapomnel. Po dvou letech stejne menim cele zadni kolo protoze je na hadry.
Nic proti WDčku, ale na řetěz je to celkem dobrá prasárna. Na řetěz je lepší olej, kterej po aplikaci zaschne a nelepí se na řetěz tolik prachu a dalších nečistot. Já používám CHAIN STAR.
Používám FINISH LINE Cross country.
Retez a kolecka jsou to jedine, co na kole udrzuju. Nejake prostredky moc neresim. Vim, ze se na ocisteni da pouzit nafta, ale to jsem jeste nedelal. Pouzivam hadr na ocisteni :)) a pak vezmu kartacek na zuby a protahnu ho pres olej na kola a sici stroje, a s tim uz jdu na retez. Nerikam, ze se retez nezanasi, ale zase nevyhazuju prachy za drahe prostredky. A tech par minut udrzby me tez nezabije.... :))
PS: Kdyz jsem byl maly a cyklobarbar, pouzival jsem na mazani vyjety motorovy olej :))))
Po době, kdy jsem zkoušel pouze ta zaručeně "nejlepší" mazadla na řetěz (a navíc jsem do dělil do sucha a prachu nebo do deště) jsem došel k tomuto závěru: už jedině olej na jízdní kola a šicí stroje, stojí v modré lahvičce cca 27 - 30,- Kč. Jestli zkrátím kvůli tomuhle oleji o trochu životnost řetězu, tak mi to je jedno, protože bohatě uspořím na ceně luxusnějších mazadel. Pro úplnost uvádím, že na řetězu u krosse (SH HG 53) natočím přibližně 4,5 tisíce, na MTB (SH HG 73) cca 2200 - 2500 km. Měním ve chvíli, když měrka drží ještě na posledním zoubku, víc propadnout nenechávám, bojím se o kazetu.
Po dlouhých výskumech jsem došl k tomu, že nejlepší je řetěz jednou za měsíc nebo když je hodně špinavý ho vyprat Cyklostárem a tou nejlevnější pračkou na řetězy, nechat pořádně uschnout a na každá článek dát jednu kapku oleje, s olejem to nepřehánět, aby ho tam nebylo moc. Jinak nejlepší je po jízdě řetěz vytřít co to jde dočísta (opravdu po jízdě než zaschne), a pak opět kapičku na článek, když je oleje moc tak se moc lepí špína. Jinak používám olej na řetězy od Atlanticu cca 100,- Kč (hustčí dlouho vydrží), ale myslím že podobnou službu udělá i jakýkoliv olej na kola šicí stroje. Hlavní zásada je "Kdo maže ten jede" ale opět s mazáním to nepřehánět.
Tak, přesně, jednu kapku na každý čep !
Jinak - nepoužívám žádnou pračku na řetězy, ale úplně obyčejnou "wapku". Někdy před "wapkou" použiji nějaké rozpouštědlo jako Arvu apod. Po pečlivém omytí "wapkou" rychle a důkladně usušit (hadr a slunce). Po usušení nastříkám hadr řídkým olejem (WD, Konkor apod.) a tím hadrem namastím povrch řetězu proti korozi. Teprve potom ke každému čepu kápnu jednu kapku automobilového převodového oleje (úplně sama zajede mezi čep a váleček).
Toto mi vydrží tak 250 - 300 km, potom jednou přimažu těmi kapkami a po cca. 500 km celé znova - vždy podle toho, zda řetěz začíná být slyšet.
Jo a ještě drobnost. Malinkatou, ale opravdu malinkatou olejničku s tím převodovým olejem vozím pořád s sebou ...
Na Vaše kolo nejlépe vyhovuje produkt od firmy weicon, který se dý kouput na http://www.udrzba.cz/search.php?searchText=...
sám ho mám odzkoušenej a neměnil bych.
s reklamou jdi do řiti!!
No, jestli když namažeš doporučeným mazivem, tak jedeš jako valenta, je to kup jako fík!!!
No už se bála, že tohle mazadlo ještě nikdo neobjevil. Já ho používám rovněž a navíc v té malé lahvičce je možno jej vzít sebou a cokoli náhodou cestou vrzne, holt se to přimázne.
Jinak to ale sem tam cáknu před jízdou WDčkem...
Radka
Již roky používám Rezistin ML. Je to roztok vosků, který se dá benzínem naředit na vhodnou konsistenci. Má dobrou vzlínavost, takže se dostane i k čepům. Po vyprchání rozpouštědel zaschne a nechytá se na něj prach. Je to jediný prostředek, který mi na řetězu vydržel i v zimním provozu a navíc levný. Za cca stokorunu máte zásobu pro celou rodinu na celý život (a nepočítám s tím, že vás ještě tento rok převálcuje kamion). Na mytí řetězu používám pračku a naftu. Nafta se dá použít opakovaně. Do dalšího mytí se nečistoty usadí a shora slijete zase čistou naftu. Nedělám to proto, že bych byl tak šetrný, ale spíše abych naftu nemusel někde vylévat.
Mažu GT85 což je olej s teflonem, obdoba TF2 o kterém psal Speedy.Nelepí nečistoty ale zase nevydrží moc dlouho.Při hnusnym počasí dávám FINISH LINE Cross country se kterým jsem spokojenej.Navíc je to s kapátkem, takže se to lépe nanáší a dlouho vydrží.
Údržba řetězu: pračka řetězu a potom mazat. Já to provádím následovně: pračka řetězu Barbieri, náplň Cyklostar ( s postavičkou mývala). Náplň měním asi 3x za jedno praní. potom vysuším fénem a namažu prostředkem Cross Country od firmy Finish Line. Nutno mazat večer před vyjetím, aby mazadlo zaschlo. Zatím k naprosté spokojenosti. Několikrát jsem použil i olej Barbieri přiložený k pračce, ale všechno bylo po jedné jízdě černé a zalepené. Četnost: podle ulpělé špíny na řetězu ( asi 1x za 3 týdny). Při mé váze kolem 100kg mi první řetěz vydržel 1850 km a dle měrky ještě nemusel dolů. Ale než kupovat kazetu atd.... .
A jak na to jdu já, najdete na www.andykolar.wz.cz
Ja používam BP, áno ten, čo lievam do peugeota. maže dobre ale nechcite vidieť ako sa zaser... ak sa opriem o retiazku. Už je načase vymeniť retiazku, má 4000 km a poriadne očistiť ozubené kolieska a s novou reťazou začať používať niečo kultúrne :)
už jsem to tu někde psal, ale začal jsem používat Nicro konkrétně "Nicro 666 K-4 Ultra".
(syntetický "suchý" mazací olej s antikorozními vlastnostmi)
http://www.ctan.cz/databaze/uvod_doplnek/nicro...
Před jeho prvním použitím jsem stávající řetez sundal, důkladně vyčistil, vypral a osušil.
Nově aplikované mazání prakticky nelepí prach.
Po dojetí řetez jen otřu hadrem a tak jednou za 1-2 týdny trochu řetěz prostříknu zmíněným Nicro K-4 Ultra. Za deště a bláta moc nejezdím, takže nevím jak by bylo mazání odolné vůči zatížení v extrémnějších podmínkách.
:-)
No kamoši ešte otázka. Keď vyperiem reťaz práčkou či už benzínom, cyklostarom alebo čím koľvek trebárs arvou je treba nejako špeciálne matať aj tie malé kolieska v španováku pod prehadzovačkou?
Na Vaše kolo nejlépe vyhovuje produkt od firmy weicon, který se dý kouput na http://www.udrzba.cz/search.php?searchText=...
sám ho mám odzkoušenej a neměnil bych.
Já sice dodržuji pravidla a mažu tím co mi mechanik poradí (a platím za to(, ale pochybuji. Prý kdysi proběhl test mazadel na řetězy. test byl anonymní a nikdo tedy nevěděl čím je řetěz namazán. Na třetím místě bylo máslo !
Ani mě neudivuje. Vrzající panty u dveří taky mažu máslem. Vydrží nejdýl. :-))
Správně. Mám na to takovou teorii o rozbitých věcech v domácnosti včetně kol. 60% závad se spraví namazáním. 20% se spraví samo (např. přestane praskat v pedálové klice), zbylých 20% je potřeba vyhodit a koupit nové. Řetěz je pro mne jednou z nejzáhadnějších věcí. Myslím, že nový mívám tak za 800 až 1000 Kč. Po takových 1000 km už mechanik vážně pokyvuje hlavou, že by se měl vyměnit. vydržím ještě 1000 km, pak už slyším lamentace jak zničím kolečka, převody atd. na 2,5 tis km kapituluji vždy. dělám někde chybu ?
Přesně to sedí i na mě.