Rekl bych, ze pri nejmensim naznaku rozpaku to za to nestoji.
Proč, poprosím o zdůvodnění.
No a ještě je lepší jezdit bezdušáky ? Protože tímto se cena také ještě trochu navrh.
TO bylo mineno tak, ze pokud nevidis jasny prinos, tak bych do toho nesel (teda krom situace, ze ty penize nemas fakt za co jineho vyhodit). Dokazu to pochopit u silnicnich chrtu, kteri honi kazdy gram, ale pro bezne jezdeni moc ne... Za tech 15k rozdilu, co tu nekde padlo, bych si radsi koupil peknou dovolenou :))
Bezduse netusim, nemam zkusenost.
Kdybys sem dal odkazy na ta konkrétní kola, tak by se radilo o malinko lépe ;-)
Kolo nedělá jen rám, ale i ty ostatní komponenty. A ty by měly být plusmínus odpovídající ceně celého kola. Mít karbonové kolo s nějakou základní odpruženou vidlicí je akorát hra na efekt, ale při jízdě v terénu Ti taková věc pak moc radosti neudělá, spíše naopak...
No já si nevybírám pánský kolo :-D, ale jestli to má být lichotka tak dík no.
Kolo si vybírám z těch dražších kde je právě rozdíl pouze v rámu a 15ti tis. navrh.. :-(
Máš-li těch 15 tyček navíc, tak kup uhlí. Pokud ne, tak aluminium.
No ono je to ještě díky crossmaxům 20-22tis navrh a to je už dost a tam je ten rozdíl a mne zajímá jestli ten rozdíl za to stojí.
Myslím si, že rozdíl tam bude, ale nikdo mi neřekl jaký a tak bádám. Tady mi asi neporadíte nebo blbě. :-(
A jak ti mám(e) poradit, když netušíme, o jaká kola se jedná?!? A co a kde s kolem hodláš jezdit? A jakou máš výkonnost? Je poněkud rozdíl, jestli kolo bude na nedělní projížďku po rovině a lesních cestách kolem komína anebo na něm budeš chrtit na závodech v blátě a sračkách...
Závodně (chrtit) to se ani říct nedá, ale chci jezdit dlouhé maratony nad 100km. V blátě to bude určitě taky. Rozdíl je mi jasný a to snad bylo hned z mých otázek pochopitelné nebo ne ?
No a v čem teda chceš poradit? Jestli ty prachy máš, tak si udělej radost. Já bych to tak udělal...
Ale i na hliníku se dají jezdit závody > 100km ;-). A v blátě. Osobně mám vyzkoušeno...
Pochlub se drsňáku, byl jsi už na bedně ? Jaký je to pocit, popiš plís !
hehe, jsem se asi přecpali vtipnou kaší, že? :-))
:-) kaše byla ale jestli byla vtipná tak to nevim, ale tušim žes na bednu nedosahnul. :-)
To tušíš zcela správně. Jsem jen účastník závodů, jezdím si už jenom pro radost. A ještě raději se jezdím vyblbnout do Beskyd... Případně "zorganizuji" nějakou menší akcičku s nějakou tou třešničkou na dortu*;-).
* ale to svatoštěpánské brodění přes Moravu v mínus pěti bylo opravdu neplánované :-)
A kde jsou z te akce fotky?
http://www.nakole.cz/diskuse/12407...
Nikde jsem nedohledala karbonové kolo se základní levnou vidlicí. Nebo jakou jsi tím myslel ?
Spíše jsem tím myslel to, že opravdu existují i pěkně drahá kola, která mají tu konfiguraci celkem nevyváženou. Tu vidlici jsem tam dal jen jako příklad... To nebylo nic proti Tobě.
Proto jsem chtěl abys sem dala nějaké ty odkazy ať nedochází k takovýmto nedorozuměním ;-)
Trochu mi ale připadá, že kdo jednou dospěje do okamžiku, že reálně uvažuje o karbonu, tak by měl už dávno vědět proč ho chce, jaké má vlastnosti, jaké má výhody i nevýhody... A také jestli ho opravdu za ty peníze využije...
Ptát se na porovnání hliníku s karbonem těsně před koupí nového kola mi přijde trochu podivné ;-) K tomuto rozhodnutí by člověk, podle mne, měl dospět časem až po nějakých pořádných zkušenostech s "obyčejnými" koly a ví co od toho může čekat...
Ale neber mne moc vážně, tohle je opravdu jen můj osobní názor. Pokud na to máš, a víš, že to pro Tebe nějaký význam má, tak směle do toho !
Jenom se tady pak nezapomeň pochlubit co jsi nakonec koupila, ať máme co závidět ;-)
Pokud člověk nejde po co nejnižší hmotnosti kola /plusmínus 400 gr. ve prospěch karbonu u samostaného rámu/, tak bych řekl, že se to nevyplatí. Měl jsem karbonový rám Giant a žádné velké nadšení z jeho vlastností při jízdě jsem nepocítil, jináč je Tvůj dotaz námět na nekonečnou diskuzi. Pokud neřešíš prachy kup karbon, v opačném případě budeš naprosto spokojená i s kvalitním hliníkovým rámem.
Do karbonového rámu bych šel pouze ze dvou důvodů:
- někdo gramaří už tolik, že ušetřit gramy jinde je dražší než na tom rámu, což se stává až u opravdu hodně dobře vybavených kol; u karbonového rámu x dobrý hliníkový jsou ty gramy pěkně drahé (třeba 300-500g dolu za 10-20tis.)
- závodění na bednu, kde každá sekunda může být rozhodující
Jinak bych ty prachy dal raději za fulla a to:
- chrtí 100mm full v případě ježdění závodů na umístění v popředí (tady už to zdaleka nemusí být na bednu, ale pořád by to mělo být někde v prvních 10-20% pole), případně pokud je povaha chrt a z každého zpomalení o sekundu naskakují pupínky
- pokud neplatí první bod, tak bych vzal fulla 120-150mm, dle toho kde a co se jezdí
hliník a nějakou střední, max. vyšší střední řadu bezdušovek, ale tyvoe třeba toto to je veselé, kolik tak plánuješ investovat?