reklama

Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

Jitka Kocyanová  pracuje na ředitelství Českých drah a jako čerstvá vedoucí oddělení produktů dostala nově na starosti také služby pro cyklisty. Jak České dráhy chtějí zaručit, aby se každý dostal s kolem do vlaku, jak fungují půjčovny kol a čím se liší české dráhy od švýcarských, o tom jsme si povídaly v její kanceláři na vltavském nábřeží.

Datum: 05.01.2011
Autor: Redakce
  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

         

    Zrovna dnes vyšel další zajímavý článek o ČD:
    http://www.novinky.cz/krimi/221439-na-draze...
    ...

    [ Zpět ]
    Datum: 05.01.2011
    Autor: Joe-CUBE
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

           

      Zajímavé. Ale ten zdejší článek mě přijde pro cyklisty zajímavější. V tom, na který odkazuješ ty je skryta jedna užitečná, ale již dobře známá informace, lepší je být na přejezdu ve vlaku než v autě. :)

      [ Zpět ]
      Datum: 05.01.2011
      Autor: petrp
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        No já jen, že tu někteří papouškujou "informace" z mainstreamových médií o hromadách mrtvol na silnicích. Ale železniční doprava má u nás sotva desetinový výkon v osobokilometrech oproti silniční dopravě, ale třetinový podíl mrtvých.
        Takže mě z toho naopak vychází, že když si dám na přejezdech bacha na vraždící vlaky, tak budu výrazně bezpečnější v autě;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 05.01.2011
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Psal jsem ti původně dlouhý příspěvek, ale prdím na to. Nebudu tady zakládat věžák nesouvisející s tématem.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2011
          Autor: petrp
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Aha, takže těch 200 lidí se podle tebe zabilo, když sedělo ve vlaku?

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2011
          Autor: Vratislav
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                 

            Rekl bych, ze z toho Joovi vychazi, ze by se mely zrusit vlaky, protoze jsou ve srovnani s auty mnohem nebezpecnejsi. Misto koleji by se daly nasvihat cyklostezky, nebo silnice. A nebo kanaly a jezdilo by se na kanoich. 8-)

            [ Zpět ]
            Datum: 05.01.2011
            Autor: Murphy
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                   

              Kromě toho, že zabíjejí, tak jsou navíc ještě mnohem dražší.

              [ Zpět ]
              Datum: 05.01.2011
              Autor: Joe-CUBE
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                 

            Nikde ve svém příspěvku nic takového nevidím. Z čeho tak usuzuješ?
            Těch 248 lidí zabily vlaky, píšou v článku. Nic více, nic méně.

            [ Zpět ]
            Datum: 05.01.2011
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                   

              Ještě nezapomeň dohledat, kolik lidí zabily stromy kolem silnic a sloupy a kolik lidí v autech zabili chodci, kvůli kterým to řidiči narvali do sloupu, když se jim vyhýbali. A budeme to mít komplet, protože zjistíme, že auta (narozdíl od vlaků, sloupů, stromů, chodců a cyklistů) v téhle zemi nezabila ani jednoho člověka a jsou tedy naprosto bezpečná.

              [ Zpět ]
              Datum: 05.01.2011
              Autor: Vratislav
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                     

                "Imago je figura šestá. Záleží v tom, že se místo odpůrce, jaký skutečně je, podvrhne jakýsi světu nepodobný hastroš, načež se tento hastroš polemicky vyvrací. Na příklad polemisuje se s něčím, co potíraný odpůrce nikdy neměl na mysli a nikdy v tom smyslu neřekl; dokazuje se mu, že je pitomec a že se mýlí, na jakýchsi thesích, které jsou opravdu pitomé a mylné, ale nejsou jeho."
                Karel Čapek, Dvanáctero figur zápasu perem čili Příručka písemné polemiky

                Například podsuneme oponentu nikdy nevyřčené tvrzení, že na silnicích zabíjejí výhradně stromy, sloupy a chodci, že.

                Používá to Medvěd a jiní demagogové, nejen vůči mně. Ale Ty to snad nemáš zapotřebí, většinou dokážeš najít věcné argumenty. Tak se snaž a nepodváděj;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 05.01.2011
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                       

                  Provokace se ti povedla, asi bych ti měl dát bod za to, že mě kvůli takové kravině nutíš psát příspěvek na patnáct minut.

                  Vrátím se tedy ke tvému původnímu komentáři, kde tvrdíš (1) něco o papoušcích hrozících se dopravních nehod, zatímco (2) železniční doprava má při desetinovém výkonu na svědomí třetinu obětí, co silniční. Pak jsi ještě napsal, že (3) když si dáš na přejezdu pozor, budeš bezpečnější v autě.

                  Takže, 1. Pokud vím, došlo letos k největšímu poklesu úmrtnosti na silnicích, i když konvergenční cíl se naplnit nepodařilo. To je v zásadě úspěch i neúspěch současně. Oceňuju, že se v ČR daří snižovat následky nehod. To je znamení, že aplikovaná opatření nějak fungují. Na druhou stranu je to výzva, abychom v tom pokračovali a hledali další způsoby, jak následky nehod omezovat. Mně se třeba líbí holky (zóny 30 (a 20) v obytných čtvrtích a absolutní zopodvědnost), někdo by rád vdolky (tedy vymést ze silnic cyklisty a chodcům povinně vesty).

                  2. Nemáš pravdu, že oběti má na svědomí železniční doprava jako taková. K těm úmrtím v drtivé většině došlo "na dráze" a nikoliv z příčin na straně dráhy. Pokud vím, tak pokud jde o cestující vlakem, nezahynul letos vůbec nikdo.
                  Speciálně pro tebe pak vysvětlím, proč nelze některé konkrétní případy považovat za "zabití vlakem".
                  a) Sebevražda skokem pod metro/vlak/jiné drážní vozidlo. To je prostě sebevražda a nelze to považovat za nehodu způsobenou vlakem. Říká se snad, že u toho, kdo skočil z mostu, že ho zabil ten most? Nebo že ho zabil chodník, na který dopadl?
                  Říká se snad u toho, kdo skočil s balvanem na nohách do řeky, že ho zabila ta řeka?
                  b) Smetení auta, které vjelo na přejezd. Pokud se něco takového stane, pak je vina na straně řidiče. Protože ten je povinen přesvědčit se o tom, zda může přejezd bezpečně překonat vždy, když mu nebliká "pozitivka" (bílé přerušované světlo). To platí i v případě, že je přejezd zarostlý či když světelné signalizační zařízení nefunguje. Označme případy, kdy došlo k závadě na signalizaci a řidič byl na přejezd vlákán falešně svítící pozitivkou jako b1) To jsou jediné dopravní nehody, kdy dojde ke kolizi automobilu a vlaku a vina je na straně dráhy. V tomto jediném případě tedy lze prohlásit, že dotyčného zabil vlak. Vše ostatní je b2 a vlak nezabíjel. Zabíjel řidič, který vjel na přejezd, aniž by se přesvědčil o tom, že může. Zabil buď sebe nebo své spolujezdce.
                  c) Pád pod vlak nešťastnou náhodou, například při uklouznutí na perónu. Zanedbatelný počet případů (z novin vím o jednom, kdy holka uklouzna na namrzlém peronu pod rozjíždějící se rychlík).
                  d) Smetení osoby neoprávněně se pohybující v kolejišti. Totéž jako smetení osoby neoprávněně se pohybující na dálnici. Možná že dráhy a dálnice jsou si v tomto fifty-fifty, ale ani tak to nebude velké číslo. Zde se navíc nejedná o cestující, takže pro případnou debatu, zda je bezpečnější cestování vlakem nebo autem, je tohle číslo irelevantní.
                  e) Úmrtí zaměstnance dráhy ve službě. Opět mizivý počet a jako cestujícího mě to opět nemusí zajímat.

                  Nemíním si teď dohledávat přesná čísla - nestojí mi to za to. Ale pokud někoho zabije vlak, tak jsou to podle mne jen případy b1), c), d) a e), pro případný závěr o tom, zda je "bezpečnější jet autem", je dokonce i to d) a e) irelevantní.
                  Takže z 241 mrtvých "zabitých vlakem" máme rázem odhadem tak deset a pokud jde o cestující vlakem nebo "nevinné kolemjedoucí", tak možná tři.

                  3) Když si dám na přejezdech pozor, budu bezpečnější v autě.
                  Ano, když si dáš na přejezdech pozor, budeš v autě bezpečnější, než kdyby sis ten pozor nedával. Pokud jsi to myslel takhle, pak jsi svůj příspěvek uzavřel banalitou, která nemá žádnou spojitost s tím, co jsi psal předtím, což nepředpokládám. A nebo jsi chtěl úmyslně vyprovokovat debatu vo hovně. Předpokládám a říkám to otevřeně, že jsi tou vetou myslel "budu bezpečnější v autě než ve vlaku".
                  Nuže, 700 : (1 až 5), to máme i při třetinových přepravních výkonech vlaku tu dráhu ještě pořád padesátkrát bezpečnější.

                  Spokojený? Snažil jsem se dost?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 05.01.2011
                  Autor: Vratislav
                  Hodnocení: +9 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                         

                    Vidíš, to už je lepší;-)

                    Ad 1) - jen vyzdvihnu princip absolutní odpovědnosti - když odpovědnost, tak pro všechny!

                    Ad 2a - Souhlas, ale jednak to bude nepatrné číslo, jednak i motorovými vozidly je spácháno několik sebevražd ročně (úmyslná havárie), a dokonce i vražd.

                    Ad 2b) 2c) 2d) Tak tady bych rád rovněž uplatnil tu absolutní odpovědnost. Kdyby vlak nebyl, k daným úmrtím by vůbec nedošlo. Takže jsou to všechno oběti železniční dopravy.

                    Ad 2e) - stejně tak bych já mohl požadovat vyjmout úmrtí profesionálních řidičů motorových vozidel při výkonu povolání. Ale bylo by to ode mne nefér: stejně jako zaměstnanci drah jsou to oběti daného způsobu přepravy. Kdyby nebyla železnice, asi by neumírali zaměstnanci drah, že.

                    Ad 3) - Pokud nebudu cestovat vlakem, nespadnu pod něj, neuhořím ve vagónu, nebudu se neoprávněně pohybovat v kolejišti, nebudu tam páchat sebevraždu, prostě se vlaku nepřiblížím (mimo ten smutný případ, kdy má vlak přednost před řidičem, díky kterému zpravidla ten vlak vůbec může ekonomicky existovat a jet), tak budu 5x bezpečnější než když se nepřiblížím silnici. A to mi přijde jako významný počin pro mou bezpečnost. A pokud nebude jezdit více lidí, může dojít k zrušení dalších spojů, v ideálním případě celé železnice, a dojde k záchraně stovek životů ročně.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 05.01.2011
                    Autor: Joe-CUBE
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                           

                      Asi od roku 1995 platí Drážní zákon, ve kterém je mimo jiné uvedeno, že drážní vozidlo má vždy přednost před nedrážním. Platí to i pro tramvaje, i když tam jsou vyjímky ve prospěch silniční dopravy.
                      Ad 2b až e; souhrně - kdyby nebyly auta a motorky, nebyli by mrtví na silnicích. Chodili bychom všichni pěšky, jako po většinu doby lidské existence.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 06.01.2011
                      Autor: Karel-ch
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Mě v této souvislosti( už se to tady debatovalo) překvapuje kolik cyklistů se v posledních letech nechalo sestřelit vlakem v místech kde auta spořádaně čekají.
        Obecně to vidím jako jednu z největších podivností ve vzájemných interakcích různých doprav a jako značnou ostudu hozenou na "normální cyklisty"..

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2011
        Autor: újezďák
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

           

      Téměř všichni tito lidé však nezemřeli chybou dráhy, ale vlastní vinou. Přeci vjet autem (nebo na kole) na přejezd, který bliká, nebo i je stažený... no snad ani nemusím pokračovat.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.01.2011
      Autor: Karel-ch
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Ona valna cast lidi v autech taky zemre vlastni vinou. Dokonce i Ti neosvetleni cyklisti a motajici se opilci padaji pod auta vlastni vinou.

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2011
        Autor: Murphy
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

         

    Milá paní, ale bohužel dráhy berou vlaky jen od škodovky a pak to tak vypadá :-( Třeba háky na kola v regionově jsou šílený a starší lidé musí mít fakt problém to kolo tam dostat. Stejně tak je fakt hezké, když si člověk může nechat kolo v nějaké úschově (v praze P+R), ale to by musely mít zájem kraje a to taky nefunguje :-(
    Jinak my z článku nevychází moc velká pravděpodobnost větších změn :-(

    [ Zpět ]
    Datum: 05.01.2011
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

           

      Než u nás bude jezdit na lokálce aspoň ta tebou zmiňovaná Regionova, tak já budu bud´ v důchodu nebo trat´ bude už zrušena...;-(

      [ Zpět ]
      Datum: 05.01.2011
      Autor: Martis
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Bohužel, státní podnik nepotřebuje vydělávat, oni mají dotace jistý, takže jim stáčí prostě udržet stávající příjmy a nepotřebujou šetřit. BTW nákladní doprava je ve ztrátě :-D Měli by ji co nejdřív prodat a žádný slučování s polákama, jeden nefunkční státní podnik nezlepšíme spojením s druhým :-(
        No a problém je, že ve většině krajů nefungují integrované systémy a dráhy nemají motivaci zlepšit návaznost spojů :-( bohužel...

        [ Zpět ]
        Datum: 05.01.2011
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          V tuto chvíli bych rád obrátil pozornost na dávnější i nedávné aktivity SŽDC. Zdá se, že největší pes je odnedávna zakopaný pod jejich prahem.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2011
          Autor: Vratislav
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

           

      Tak ten nízkopodlažní prostor v Regionově vymyslel skutečný génius. Nikdo jiný by nevymyslel tak velký prostor do kterého by se tak málo vešlo.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.01.2011
      Autor: Aviatik
      Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

         

    Jinak Českým drahám já už něvěřím ani prd. Bo jejich pružnost je přímo stařecká a podmínky cestování pravěké. Nakonec tu zbydou trochu na úrovni akorát Pendolíno a mezinárodní rychlíky pro poslance.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.01.2011
    Autor: Martis
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

           

      ...jo a ceny světové. Ve čtyřech lidech s koly je mnohem levnější a pohodlnější auto...Letos v letě jsem chtěl svézt tandem s dětským vozíkem do okresního města (25 km). Než-li jsem našel tel.číslo na ČD informace (zřejmě je to tajné)na jejich stanice....no něco neskutečného...ani na netu nic ani na jejich strankách nic. Nakonec jsem se dovolal na místní stanici přes jakési obecné informace do pokladny a ptal se, za jakých podmínek připojují ten vagon na kola, bo tandem s dětským vozíkem do běžné lokálky budu špatně lámat. Bylo mi odpovězeno, že se o to musí žádat nejméně týdny dopředu a musí se k tomu sejít jakási rada, která to musí schválit, pak vyčíslí náklady na připojení vagonu a ty bych musel uhradit. No fakt podpora cyklistů na drahách jako stehno....:-(((( zapomněl jsem - bylo to uprostřed leta - tedy cyklistické sezony....

      [ Zpět ]
      Datum: 05.01.2011
      Autor: Martis
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Ale tandem zase není moc běžné kolo. Vcelku dovedu pochopit, že dráhy nevypravujou extra cyklovagón, kdyby náhodou chtěl jet Martis do okresního města s tandemem. Příště pojedeš ponorkou a budeš chtít na nádraží přistavit jeřáb :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 05.01.2011
        Autor: Zakarr
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Co? Tandem? No problem!

               

          Ten můj má délku v základu 3.2m, se sedačkama pro děti 3.8m. Jezdím s ním docela často vlakem, hlavně mezi Prahou a HK, kde jsem neměl nikdy problém (za posledních 15let - od jeho vzniku) a to ani s přívěsem 2.2m x 1.1m. Je fakt, že přívěs odpojuji a platím za něj zvlášť (a rád, za 60,- dohromady). Na místních lokálkách jsem omezen na Regionovu, kde rovněž problém není. S normálním tandemem (2.5m) jezdím i Pantografem a Elephantem bez problému. Takže nevím, k čemu potřebujete zvláštní vagón. Pravda, jednou jsem se nevešel se sedmikolem ;) Ale to mělo rozměry (1.76 x 2.2 x 1.5m) Tak bacha na to, některé hitláky mají šířku dveří jen 1.6m! Jiné 1.8m.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.01.2011
          Autor: cobic
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Co? Tandem? No problem!

                 

            Pokud narazíš na blba průvodčího, v pantografu, elefantovi, regionově nemá tandem dle Smluvních přepravních podmínek co dělat. Tandem se smí přepravovat jen ve vozech označených symbolem kufru.

            [ Zpět ]
            Datum: 12.01.2011
            Autor: petrp
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Dráhy živí hlavně nákladní doprava, osobní je taková chudinka Popelka. Jaká by to třeba byla paráda naložit kolo v Olmíku a nechat se přepravit na Ramzovou, aniž by člověk musel řešit obouchaný rám

        [ Zpět ]
        Datum: 05.01.2011
        Autor: vladaza
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Nebo z Horni Dolni na Sumave do Dolni Horni v Jesenikach bez presedani. 8-)

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2011
          Autor: Murphy
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                 

            V takové podobné relaci to nejde bez přesedání ani ve Švýcarsku.

            [ Zpět ]
            Datum: 06.01.2011
            Autor: Karel-ch
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Souhlasím s tím, že je to cenová pecka. Letos v létě jsme jeli pár km na Šumavě a zatímco doprava osob nás stála asi 240 Kč (hodně bylo dětí do 6 let), za kola dali asi 800 Kč.
        V Německu kola tuším do 16" jezdí s dospěláckými zdarma - aspoň u regio jízdenek, které jsou pro skupinové výlety (včetně rodinných) skvělé a cesta vlakem přes půl Německa s kolem pak vyjde podstatně levněji, než pár km u nás.
        Extra kapitolou jsou přestupy: 10 minut na přestup včetně přesunu kol je adrenalin i bez zpoždění vlaku...

        [ Zpět ]
        Datum: 19.01.2011
        Autor: atanerj
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Ještě oprava - kola do 20" jsou např. při použití Bayernticketu zdarma, mají-li oba rodiče nebo prarodiče s sebou kola, pak všechna dětská jsou zdarma. Bayern-Ticket má i přeshraniční variantu: http://www.bahn.de/regio_ostbayern/view...

          [ Zpět ]
          Datum: 19.01.2011
          Autor: atanerj
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                 

            20" kola zdarma? A co leho 20/26?
            Eco to jistí:-D

            [ Zpět ]
            Datum: 20.01.2011
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                   

              Beztak to mají omezené vahou :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 20.01.2011
              Autor: Arnošt905
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                   

              Zadne omezeni jsem nenasla:
              http://www.bahn.de/p/view/service/fahrrad...
              ... Fahrräder bis 20 Zoll Reifengröße sind kostenfrei.

              [ Zpět ]
              Datum: 21.01.2011
              Autor: atanerj
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                     

                Pak dává smysl jedna reklamní fotka se skládacím leháčem na 20" před německou lokomotivou. To kolo narychlo nedám, ale teoreticky patří do skupiny se scorpiem.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.01.2011
                Autor: Arnošt905
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                       

                  http://www.hpvelotechnik.com/produkte/ghp/index...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.01.2011
                  Autor: Arnošt905
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                         

                    Tu 20" zdarma jsem vyslovene nasla jen u Bayern Ticketu, je pravdepodobne, ze bude i u dalsich zemskych listku.
                    V IC/EC to nemusi platit, ale tohle slozene vypada jako vetsi kufrik, to by zadarmo byt mohlo :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.01.2011
                    Autor: atanerj
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

           

      Já už jim taky moc nevěřím. Docela mě potěšila jejich novinka - SporoTiket. Ale když jsem si přečetl následující článek, nějak mě ta radost přešla a nepochopil jsem k čemu mi to je, když je to vlastně na nic. A to vlakem jezdím rád a hodně.

      http://www.mesec.cz/clanky/sporotiket-dalsi...

      [ Zpět ]
      Datum: 05.01.2011
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Michale, nešil. Ten článek je úplná zhovadilost. Zrovna jsem si vytiskl dva doklady z internetového obchodu, které v pokladně vyměním za dva SporoTikety. Připadám si jako v Saturninovi, budu uvádět románové příběhy na pravou míru:
        I. Sportotiket není jen mezi krajskými městy, běžně si ho kupuju z Rumburka do Prahy a zpět.
        II. Nemusí se kupovat 3 dny předem. Je ve třech cenových hladinách, čím si ho koupíš dřív, tím je lacinější. 1. hladina je 7 a více dní předem, 2. hladina je 3-6 den, 3. hladina je 2 či aktuální den. Omezení je to, že na pokladně si ho můžeš koupit nejpozději dva dny předem, v e-shopu i v aktuální den.
        III. Nekupuje se na konkrétní spoj. Sporotiket mám vystavený via Děčín, ale pojedu via Mladá Boleslav, takže bych si těžko vybral konkrétní spoj.
        IV. Nemusím jet přímým vlakem. Budu přestupovat a to nejméně jednou. Možná dokonce zvolím cestu Rumburk-Boleslav-Neratovice-Kralupy-Pha, abych se trochu projel po lokálních tratí. A je to v souladu s tarifním předpisem.
        V. Na vytíženosti trati nezáleží, záleží jen na tom, zda ještě jsou nějaké SporoTikety k dispozici, je jich "omezený kontingent".
        VI. Není omezen druh vlaků (momentálně nevím jestli není omezní pro Pendolíno)

        Prostě nevěř tomu, co vymyslejí nějací novináři, kteří nemají dost sil na to, seznámit se s věcí, o které píšou.

        [ Zpět ]
        Datum: 05.01.2011
        Autor: petrp
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Kdyby místo toho šílenýho systému slev raději udělali jednotný ceník se slušnýma cenama.
          Přijdu, koupím lístek, jedu. Za ty prachy radši autem, protože po započtení ceny času se mi to vyplatí i samotnému:-(

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2011
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                 

            Systém slev je šílený i u aut. U nás ve vsi jsou tři benzínky, každá má jinou cenu a jiné slevové programy. :))
            Cena času mě nevadí, protože cestu nějak smysluplně využiju a to i v případě, že si budu číst nějakou beletrii (normálně na to nemám čas) nebo budu spát (přehodím tělo do klidového režimu). Je to věc přístupu. Normálně se snažím stihnout to či ono. Když sednu do vlaku, vím, že s tím nic nenadělám, že prostě cesta trvá 2x tak dlouho než autem, takže to využiju k relaxaci.
            Mě zase vadí ty prachy za pořízení a provoz auta, které by mi většinu času stálo v garáži a zabíralo místo pro kola.
            Je to prostě věc názoru a nebudu se přít, co je lepší. Pro každého něco jiného, záleží na jeho nátuře.

            [ Zpět ]
            Datum: 05.01.2011
            Autor: petrp
            Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                 

            Ono je to o přístupu. Někdy je lepší jet autem, protože někde potřebuji být rychle, vezu spousty krámu a nebo budu v cílové stanici auto využívat. Navíc je to pohodlnější.

            Ale někdy (dost často) to mám jako petrp. Nikam nespěchám, v cíli bude mít auto někdo jiný, nebo vezu málo krámu. Jízdu vlakem mám jako relax. Stačí mi jen čumět z okna. A nebo spím. A nebo něco udělám (dříve jsem ve vlaku dělal věci do školy a práce). A je to asi jediné místo, kde otevřu knihu a něco si přečtu...

            [ Zpět ]
            Datum: 05.01.2011
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                   

              Jo, to beru. Veřejnou dopravu, a jmenovitě vlak, jsem tu s autem několikrát srovnával, asi je to zbytečné opakovat.

              Pro koho by byl vlak velmi užitečný (kdyby byl použitelný) je ten, kdo jím jede na výlet, jinde začíná a jinde končí. Cílem ČD (jako každého státního molochu) je
              1) vybrat co nejvíce peněz ze státního rozpočtu
              2) odvést co nejméně práce

              V naplňování cíle 2) dosáhly ČD obdivuhodných výsledků:

              Těžko nahraditelný je vlak pro vodáka, který začíná v Chebu a končí v Klášterci nad Ohří. Vodák neudělá kolečko nebo trasu tam-zpátky, ani kdyby se rozkrájel (pravda, trampové za první republiky koníčkovali a rvali to proti proudu až do Pikovic nebo Luk nad Sázavou, aby se v neděli svezli zpátky do Prahy, ale to chce opravdové nadšení). Vodáky je tedy velmi obtížné odradit od cestování vlakem. Nicméně management ČD je v tomto směru obdivuhodně schopný...
              http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=3900

              Velmi úspěšně se ČD snaží zbavit dalšího nepříjemného hmyzu - cyklistů. Důkazem je i diskutovaný článek. Nemůžeme připojit jeden nákladní vagón s tyčí a hákama. Můžeme nechat zadat vypracování studie. Jančuru na vás, lenochodi!!!

              I pěšky je opruz nechávat někde auto a muset se k němu vracet. Daleko lepší je vyjet někam vlakem, zapadnout do lesa a druhý den se vynořit na druhé straně dané vrchoviny a dojet domů. Takovýchto vykuků je rovněž obtížné se zbavit. Ale to by bylo, aby "manager" ČD něco nevymyslel: chceš cestovat? Buď si pořiď kartu věrného zákazníka, a pak můžeš cestovat (za stejnou cenu, za jakou jedou dva lidé autem), nebo vysol tolik, že se ti vyplatí jet autem samotnému. Cestování vlakem se tak stalo luxusem (náklady, nikoliv komfortem, spolehlivostí, časem, jednáním personálu).

              A ve finále je obdivuhodné, že provozovatel takto luxusních služeb dokáže z veřejných rozpočtů vyždímat ještě víc peněz, než samy dostanou na tržbách. "V roce 2009 dosáhly tržby za vlastní výkony v domácí osobní přepravě 4,6 miliard korun, což však nestačilo na pokrytí nákladů. Stát tak musel doplatit 12,4 miliardy korun."( http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A9_dr... ). To je obdivuhodné. Taky bych si přál být třeba švec, a za každé boty prodané např. za za 4.600,- korun obdržet od státu (tedy od vás všech, co to čtete) dotaci 12.400,- korun. To by se mi pak konkurovalo;-)

              [ Zpět ]
              Datum: 06.01.2011
              Autor: Joe-CUBE
              Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                     

                Třeba ale teď v zimě vodáci vlaky nepotřebujou, stačí lanovky ;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 06.01.2011
                Autor: PepikW
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                     

                Kolik počítáš náklady za kilometr v autě? (vím, že je to ohraná písnička, ale stejně...)

                [ Zpět ]
                Datum: 06.01.2011
                Autor: Vratislav
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                       

                  S tranzitem pocitam naklady cca 5 Kc.
                  Pocit klidu sucha a bezpeci - k nezaplaceni. 8-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.01.2011
                  Autor: Murphy
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                       

                  2 Kč/km. Jsou to náklady na dodatečný kilometr (palivo, spotřební materiál, myčka apod.).

                  Náklady, které jsou funkcí času (pojištění, dálniční známka, leasing apod.) nemá smysl počítat, protože ty se musí platit i když neujedu ani metr. A to auto už jednou existuje a musí existovat, protože je firemní.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.01.2011
                  Autor: Joe-CUBE
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                         

                    A vzhledem k tomu, ze mam v umyslu tranzita poslat do sveta a vzit si firemni fabku do soukroma, budu taky na 2 Kc.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 06.01.2011
                    Autor: Murphy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                           

                      Taky jsi přišel na to, že auto, které si nikdo nedá do nákladů jen zbytečně žere peníze? ;-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 06.01.2011
                      Autor: Joe-CUBE
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                             

                        Ne, prisel jsem na to, ze to pohodli navic za cca 60.000,- rocne je prima, alespon dokud se nezacne blizit cas polorozpadu vozidla. 8-)
                        Jen budu muset koupit nosice na kola na strechu a nikdy uz od auta s koly nebudu moci odejit. Budu muset privazovat kajaky na strechu. Neodvezu nabytek a podobne, ...
                        Hele, ja si ho snad necham... 8-(

                        [ Zpět ]
                        Datum: 06.01.2011
                        Autor: Murphy
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                               

                          Na nábytek, kola, kajaky ti stačí i jen jedna koule.
                          ;-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 06.01.2011
                          Autor: pavka
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                 

                            A co na ni? Je jednodussi zivit tranzita, nez resit v Nuslich a na Barrandove prives. Navic v trandaku mam vsechno pekne poruce, pod strechou, da se v tom pohodlne prespat, ...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 06.01.2011
                            Autor: Murphy
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                         

                    Nojo, ale v tom případě si nemůžeš stěžovat, že je dráha drahá a ještě dotovaná, když z toho auta taky neplatíš všechno sám. Takové firemní auto, to je jako režijní jízdenka... ;-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 06.01.2011
                    Autor: Vratislav
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                           

                      Přesně tak. A stejně jako skoro každé auto je firemní, tak skoro každý, kdo jezdí vlakem má režijku;-)
                      Rozdíl je v tom, že firemní auto platí dobrovolně zaměstnavatel svému zaměstnanci, zatímco režijku platí nedobrovolně podnikatelé a jejich zaměstnanci zcela cizím lidem (formou daní a dotací) :-(

                      [ Zpět ]
                      Datum: 06.01.2011
                      Autor: Joe-CUBE
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                             

                        Skoro každé osobní auto je firemní? Když se podívám na parkoviště, tak těch firemních k soukromým je tam tak 1:10. Nějak nevím, že by kdokoliv z dělníků měl firemní auto.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 06.01.2011
                        Autor: petrp
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                               

                          Nechopil jsi nadsázku. Tak, jak je skoro každé osobní auto firemní, tak je i skoro každý cestující ČD ajznboňák s režijkou. ;-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 06.01.2011
                          Autor: hekynen
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                 

                            Protože jsem si nemohl dát šlofíka po obědě, viz těma v kolik vstáváte. :)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 06.01.2011
                            Autor: petrp
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                   

                              Tož to potom ja. ;-)
                              Taky si občas potřebuji hodit po obědě na pár minut ucho na polštář...

                              [ Zpět ]
                              Datum: 06.01.2011
                              Autor: hekynen
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                               

                          Už i dělníkům se vyplácí jezdit do fabriky SOUKROMÝM autem? To je ale nejlepší důkaz, jak je veřejná doprava nekonkurenceschopná.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 06.01.2011
                          Autor: Joe-CUBE
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                 

                            Až budou jezdit soukromé vlaky, tak na to dělnická třída zapomene :D

                            [ Zpět ]
                            Datum: 06.01.2011
                            Autor: újezďák
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                   

                              Když poslouchám jejich nářky nad cenou oprav, která je občas srovnatelná s jejich měsíčním platem, tak se divím, že se na to ježdění autem nevykašlou. Kdyby jezdili busem, který ráno přijede před fabriku a odpoledne od fabriky dojíždí, tak platí nějakých 4000 - 6000 Kč ročně. To je udržení toho auta v chodu musí stát víc. Jenže asi to spíš souvisí s psychikou než s ekonomikou.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 06.01.2011
                              Autor: petrp
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                     

                                To by ten bus musel jet.
                                Kdybych jel do práce busem, tak se tam dostanu půl hodiny po začátku pracovní doby.
                                A většinou to funguje tak, že se lidi domluví a jezdí jich několik jedním autem.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 06.01.2011
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                       

                                  Já to psal dle konkrétní situace u nás. Je mi jasné, že to leckde nefunguje, ale tohle není ten případ. Lidi co jezdí autem přijíždějí/odjíždějí ve stejnou chvíli jako autobus. Takže to je spíš to pohodlí, že na autobus musím těch 5 - 10 minut dojít, zatímco auto mám v garáži.
                                  Znám i lidi, co to mají do práce 1200 m a jezdí autem.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 06.01.2011
                                  Autor: petrp
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                         

                                    I ne! Já chodím do práce pěšky.
                                    8-)

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 07.01.2011
                                    Autor: Burajda
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                         

                                    Já taky ne. Já chodím do práce už roky pěšky! Otázka je, jestli to jinak vůbec lze, když dělám z domu... :-)

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 07.01.2011
                                    Autor: hekynen
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                           

                                      Nooo, mohl by sis dát po ránu a večer kolečko na kole, a tvrdit, že jezdíš do práce na kole.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 07.01.2011
                                      Autor: Joe-CUBE
                                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                             

                                        Na to nemám disciplínu, hlavně to ráno... Ale můžu tvrdit, že jezdím na kole v práci (práci přeruším kolem). Takže narozdíl od mnohých nejezdím na kole do a z práce, ale v práci... :-D

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 07.01.2011
                                        Autor: hekynen
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                           

                                      Nebo kolecko autem. 8-)

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 07.01.2011
                                      Autor: Murphy
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                             

                                        Anebo autem pro rohlíky do "pekárny" :-D

                                        Pro neznalé: "pekárnu" (obchůdek) máme v přízemí, stačí sejít dolů, projít atriem a vyjít před dům. Auto stojí zezadu na dvoře. Dostat se tam autem znamená vyjet zadem ze dvora, objet celý blok (jsou tam jednosměrky), projet celou ulici, protože náš barák je v tento moment přes ulici, přejet most, tam odbočit a otočit se, znovu přejet most, zastavit před pekárnou, nakoupit rohlíky, a pak už jen objet bloky dva (jednosměrky) a zajet zpět na dvůr. Podle mapy cca 1,6 km...

                                        Jo a k autu, co stojí zaparkované ve dvoře, je to dál, než do té pekárny...

                                        A to se vyplatí! :-)

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 07.01.2011
                                        Autor: hekynen
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                               

                                          Alespon bys vyhnal mysi z vyfuku a bezdomovce ze zadniho sedadla. 8-b

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 07.01.2011
                                          Autor: Murphy
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                               

                                          Hmm a já proč to auto furt tak smrdí... :-))

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 07.01.2011
                                          Autor: hekynen
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                 

                            To možná takto viděno je, to uznávám.
                            Jenže jen ve vztahu k tomu dojíždění do práce. Třeba děti do školy jinak nedojedou a důchodci také, naštěstí pro ostatní, moc auty nejezdí. Příjemné plus je, že zatímco tatíci jezdí do práce autem, jejich ženušky jezdí autobusem, takže je v autobuse na co koukat. Dvě auta v rodině tady moc nejsou.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 06.01.2011
                            Autor: petrp
                            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                     

                S tím se dá jen souhlasit.

                Vlakem jezdím rád a často. Ale je spousta věcí, kvuli kterým jsem dal už několikrát přednost autu nebo autobusu (tím zas jezdím neskutečně nerad a pokud nejede čůrací bus, tak mám chuť jít klidně pěšky). A jsou to hlavně narvané rychlíky, kde člověk zaplatí docela drahou jízdenku a pak stojí v uličce, kde smrdí záchod. Do Budějic stojím snad pokaždé. A pak co píšeš ty...cyklistům opravdu "pomáhají" neuvěřitelným způsobem. Neuvědomují si, že pro cyklistu je vlak neskutečně dobrý dopravní prostředek. Ale to by nám nesměli házet klacky pod nohy.

                [ Zpět ]
                Datum: 06.01.2011
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                       

                  Nojo, proč by vozili obtěžující substrát, když mohou jezdit i bez pasažérů.
                  Víš co je zajímavé, že tady u nás mám lepší zkušenosti se zaměstnanci drah než v okolí Prahy.
                  Zrovna jednu velmi pozitivní příhodu jsem měl asi před půl hodinou.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.01.2011
                  Autor: petrp
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                         

                    Hezka vypravci? 8-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 06.01.2011
                    Autor: Murphy
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                         

                    S průvodčí na záchodě rychlíku?
                    ;-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 06.01.2011
                    Autor: Joe-CUBE
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                         

                    Ani jedno, co tady navrhujete. :( Ale protože by to nejspíš bylo nad rámec služebních předpisů, nebudu to pro jistotu zveřejňovat.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 06.01.2011
                    Autor: petrp
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                           

                      Nezapirej - takze oboje! 8-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 06.01.2011
                      Autor: Murphy
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                           

                      Hele moc se neoháněj předpisama, máš strach abys někde nedostal do řepy, co? třeba doma nebo někde jinde :-))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 06.01.2011
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                         

                    Já mám docela dobrý zkušenosti i v okolí prahy nebo na jižní moravě. Ale problém je často v předpisech či "autorech" linkového vedení a řazení vlaků... Fascinovalo mě, když jsem stál ve Veselí nad Lužnicí a hlásili, že kromě rezervací neberou další kola!!! Druhou zastávku.
                    Jinak do Klatov jsme jeli letos v pohodě, jen vlak přijel 5 minut před plánovaným odjezdem a bylo tam cca 35 kol, takže jsme pak jeli v hytláku :-D

                    [ Zpět ]
                    Datum: 06.01.2011
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                           

                      Jízdní kola jen na rezervaci jsou na větvi Praha - Budějovice nejsofistikovanějším způsobem, jak se cyklistů na dráze zbavit. Ona je ta poptávka v létě moc velká, vlaky to zpožďuje, tak jí takhle raději přiškrtí, než aby udělali pro léto o deset minut volnější jízdní řád a přidali ještě jeden hytlák...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 06.01.2011
                      Autor: Vratislav
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                             

                        Aniž bych se chtěl ČD zastávat, není to taky tak trochu věc objednavatele? Před Vánoci si mě stěžoval řidič autobusu, že nestíhají jezdit dle jízdního řádu, ale s krajem prý není řeč o tom, že by se jízdní doby mohly prodloužit.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 06.01.2011
                        Autor: petrp
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                               

                          To je právě celý problém, dráhy dělají jen to, co se objedná a ani pohyb navíc...
                          Ústecký kraj a jeho objednávání dopravy je vyhlášený...
                          U nás jezdí později plánovaně, ptž v určité časy by jezdili dřív, ptž v praze jsou věčně kolony... Perlička je linka, která o víkendu na stejné trase jede asi o 12 minut míň (na hodině) :-D
                          ČD by měly jako správný hospodář nabídnout řešení, protože to trvá několik let a žene jim to do spárů stovky možná tisíce cestujících, bohužel to ignorují. Doufám, že až bude hotový koridor, tak tam pustí konkurenci, alespoň na rychlíky..

                          [ Zpět ]
                          Datum: 06.01.2011
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                 

                            Však v Praze mají autobusy čtvery jízdní doby podle intenzity provozu (špička, sedlo, polonoc a noc), třeba taková 177 jede totéž (Chodov-Krakov) v 8:30 hodinu čtrnáct, ve 12:30 hodinu dvanáct, v 19:40 hodinu osm a o půlnoci hodinu tři.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 06.01.2011
                            Autor: Vratislav
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Dík!

          Já to ještě podrobně nezkoumal. Jen jsem četl letáky a pak tenhle článek (články na měšci považuji za docela slušné). Pokud to funguje tak jak píšeš, tak je to na určité trasy fajné. I když docela přemýšlím spíše o té slevě 50%.

          Jinak k těm městům. Je možné jet jen z vybraných měst všech krajů ČR. A to jen 2. vozovou třídou.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2011
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                 

            K těm městům, prostě si to poskládáš podle potřeby, většinou stejně musíš přes nějaké krajské město jet. Takže kdybych chtěl jet do Kojčic, to je u Pelhřimova :) tak si koupím SporoTiket Rumburk - Praha a Praha - Pelhřimov.

            Absence 1. třídy je škoda, občas bych to využil.

            Slevu 50 % si dobře spočítej, za kartu chtějí dost velké peníze. Mě ty SporoTikety vycházejí lépe a to i za cenu, že u nás jezdím za to nekřesťanské občanské jízdné.

            [ Zpět ]
            Datum: 05.01.2011
            Autor: petrp
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                   

              Pro mě by ta sleva 50% možná byla výhodná. I když nemám teď žádnou slevu (jezdím za plnou cenu, protože jsem blbec línej vyplnit jeden papír na In-karta/Rail plus), tak jsem najezdil celkem dost. A asi bych jezdil i víc, kdybych měl slevu. Nějak to promyslím. Možná by Sporo stačilo.

              Ještě dotaz. Když budu mít k tomu kartu In-karta/Rail plus, tak budu mít ještě slevu těch 25%?

              [ Zpět ]
              Datum: 05.01.2011
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                     

                Ano, s In-Kartou budeš mít na Sporotiketu slevu. Není však vždy 25 %. Např. Plzeň - Praha je cena 100 nebo 90 s kartou, Plzeň - Rumburk je cena 320 nebo 240 s kartou.

                [ Zpět ]
                Datum: 05.01.2011
                Autor: petrp
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

         

    Docela mne překvapilo, že někdo z generálního ředitelství železnic jezdí vlakem a dokonce s kolem. Podle občasných zkušeností s jízdou zeména na delší vzdálenosti jsem takovou obětavost nepředpokládal. Zajímalo by mne jaký přínos pro cestující má současná praxe rozkouskovat dálkové rychlíky např Plzeň Ostrava, Nebo Znojmo Liberec na několik levelů spojujících mezi sebou sotva kraje. To si opravdu někdo myslí, že bude cestující třikrát nebo čtyřikrát přestupovat s báglama a případně kolem a ještě povinnou rezervací a lístkem na kolo do každého vlaku zvlášť? Tato degradace hlavních výhod vlakové dopravy vyhání i ty poslední vlakové fandy protože pro běžné cestující je už dávno výhodnější cokoli jiného než vlak.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.01.2011
    Autor: Peldy
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

           

      To mi také vadí, to krácení rychlíků a moc v tom smysl nevidím. Chápu to, ale nelíbí se mi to, u osobních a spěšných vlaků (kraje se nedohodnou na financování), ale proč u rychlíků, to nevím.
      Jediné chabé vysvětlení je to, že se nepřenáší případné zpoždění.
      Co mám říkat já, kdysi jezdil vlak Vídeň - Rumburk, pak ho zkrátili na Znojmo - Rumburk, pak na Jihlava - Rumburk, Havl. Brod - Rumburk a teď jezdí jen z Kolína.
      Případně dnes již také nejezdící velmi slavný rychlík Plzeň - Varnsdorf - Liberec.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.01.2011
      Autor: petrp
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Nepřenáší se zpoždění ani přestupující cestující :-/

        Na druhou stranu, ty dlouhé rychlíky jezdily dvakrát za den, to já tedy raději uvítám když to třeba z Prahy do Tanvaldu jezdí co dvě hodiny (a ne jeden rychlík ráno, jeden odpoledne a jeden v neděli, jako to bývalo před nějakými deseti lety).

        [ Zpět ]
        Datum: 05.01.2011
        Autor: Vratislav
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Já tomu rozumím. Ale bylo to takové pěkné, romantické, ty dálkové vlaky.
          Vzhledem k tomu, že zatím mě přestupování nevadí (pokud nejedu s kolem), tak často vymýšlím cesty na co nejvíc přestupů a podobné ptákoviny. Tedy spíš vymýšlel jsem, to bylo v éře než jsem začal víc jezdit na kole. Dneska to dělám jen z nostalgie párkrát za rok.
          Mým vrcholným kouskem byla jízdenka Vilémov - Chřibská (přímo to je 38 km) přes Varnsdorf, Liberec, Hradec Králové, Letohrad, Ústí nad Orlicí, Praha, Děčín.
          (Potřeboval jsem jet do Ústí n. Orlicí kvůli nějakým pracovním povinnostem, čistě výletně se dá ujet během platnosti jízdenky mnohem delší trasa)

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2011
          Autor: petrp
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

         

    Dobrý nápad je zaveden v rychlících Brno - Praha přes Českou Třebovou, kde je v jednom vagoně upraven prostor pro kola vybouráním jednoho kupé včetně záchodu. Mělo by to tak být ve všech rychlících, nejen na této trati.

    [ Zpět ]
    Datum: 06.01.2011
    Autor: Karel-ch
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

           

      Dobrý nápad. Kadí se z okna?

      [ Zpět ]
      Datum: 06.01.2011
      Autor: Zden42
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Ale né, záchod tam zůstal, on měl na mysli, že je tam prostor pro kola včetně záchodu, kadí se mezi kolama:-)

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2011
        Autor: heras
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Zvedne se prostě poklop uprostřed plácku jo? :-D

          [ Zpět ]
          Datum: 06.01.2011
          Autor: Arnošt905
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Taky jsem si říkala, jestli se pak chodí čůrat do rohu...

        S těmito "kupé" upravenými jen pro kola jsem se setkala ve Francii. Dobrý nápad, měly jen několik "drobných" nedostatků
        - kolo se muselo narvat do vlaku standardními dveřmi, což byl s bagáží husarský kousek.
        - vytočit se do kupé také nebylo úplně snadné, ale dalo se
        - v kupé nebylo možno kolo nikam přikurtovat, takže buď jsme museli stát u nich nebo jsme je prostě položili na zem
        - tím, že kola nelze k ničemu připnout znamená i to, že kola nelze zabezpečit žádným zámkem
        - není tam žádné místo k sezení, takže kdo nechce u svého kola stát, musí si sednout do jiného kupé

        My cestovali sami dva, takže na jednus tranu docela pohoda. Ale nedovedu si představi jak to vypadá, když je kupé plné kol.
        Představa, že jedu z konečné a vystupuji někde v půlovině cesty a musím vytáhnout své kolo z hromady jiných by mne poněkud neuspokojovala...

        Docela by mne zajímalo, jak jsou tyto "drobnosti" dotažené ve vlaku výše zmiňovaném.

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2011
        Autor: radka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          No proto tam odstranili ten záchod. Aby ses z toho nemohla posrat.

          [ Zpět ]
          Datum: 06.01.2011
          Autor: Zden42
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Když jsme jeli od Baltu, tak prostě některá kola musela v Berlíně vystoupit aby se uvolnila ta ve vrstvě pod nimi. On spíš je pro nás problém, že se na nějaký ten bojový šrám nehledí.

          [ Zpět ]
          Datum: 06.01.2011
          Autor: petrp
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Prostě je tam místo hajzlíku (a asi i prvního kupé) velký volný plac. Takže jenom vlezeš dveřmi a jsi tam. A v přepážce mezi tím volným prostorem a kupé je sklo, takže na kola vidíš.

          [ Zpět ]
          Datum: 06.01.2011
          Autor: hekynen
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

           

      Ale takové vagony by mohly být všude.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.01.2011
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

         

    trochu offtopic aneb jak poslední dny vnímám České dráhy :
    Okem prostého cestujícího z Hlavního nádraží a zkušeností s linkou S7 musím říci, že ČD dávají zabrat starým, nemohoucím a vůbec těm pomalejším z nás.
    Opakuje se to poslední týden či dva.
    Vlak jede z HN v 17,24 a na info ceduli se dlouho neobjevuje odkud.
    Pak je 17,20-17,22-17,23 a... cestující minutu a půl před odjezdem konečně vidí, že se jede z nástupište 1 nebo 4S případně ještě z větší dálky od info tabule.
    Nastává panický poklus k nástupišti 4S, který prostě lidé s holím na vozíků nebo jinak zpomalení nemají šanci stihnout.

    Předevčírem vlak pro jistotu na info tabuli nebyl vůbec, cestujicí těkali tunelem jako motorové myši a nakonec jsme celou soupravou odjeli asi tak tři... protože zbytek to nestihl najít.

    Takže já vidím hlavní odlišnost od švýcarských drah v tom, že cestující je pro ČD stále ještě matrjál/ovce a né zákazník, který má právo na zmodernizovaném nádraží 5 minut(pokojnou docházkovou dobu) před odjezdem vědět kde stojí jeho vlak...

    [ Zpět ]
    Datum: 06.01.2011
    Autor: újezďák
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

           

      Tohle je ovšem prasárna. (jo, zlatá S9/29, u které máš jistotu, že to pojede ze sedmičky ;-) ).

      ČD jsou v tomhle sto let za opicema, protože třeba Rakušáci (již neexistují Südbahnhof) dovedou napsat perón na papírovej jízdní řád a po celý rok ho dodržovat. A když je to výjimečně jinak, tak se plechová huba nezastaví, jak před tím ve třech jazycích varuje...

      [ Zpět ]
      Datum: 06.01.2011
      Autor: Vratislav
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        100% souhlasím. Sousedi v Německu to mají také s číslem nástupiště. Dokonce se z jejich automatu na jízdenky dá vytisknout jízdní řád, kde to máš také. U nás tyhle informace jsou jen velmi neoficiální a to dokonce i na nádražích, kde to skoro ani jinak nejde.

        Vůbec ta navigace po nádraží je špatná. Hlavně když jsou taková ta všelijaká nádraží s bočními kusými kolejemi (Liberec, Brno, Děčín hl.n.) či ostrovní nádraží, která dříve spojovala tratě různých firem (Praha-Vysočany, Všetaty, Česká Lípa), kde člověk neznalý místních poměrů vůbec netuší, že musí projít při přestupu nádražní budovou.

        Myslím, že nejexotičtější býval nějaký noční rychlík do Německa, který v Děčíně stavěl na Děčín východ, severní nástupiště. To je totiž úplně jiné nádraží než Děčín východ. A byl to jediný osobní vlak, který na tomto, jinak nákladním nádraží, stavěl.

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2011
        Autor: petrp
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Všetaty, to je taky nádraží jak stehno :-/ Tam se v některých případech obíhá celá nádražní budova... Podle mne kdo to tam pořádně nezná, tak ani nenajde ten svůj vlak z "jiné koleje". Byl jsem tam jednou v životě a stačilo mi, už mne tam nikdo nikdy neuvidí...

          [ Zpět ]
          Datum: 06.01.2011
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                 

            Je to pozůstatek z doby, kdy nebyl monopol ČD. Trať Neratovice-Ml. Boleslav je součást bývalé TKPE (Turnau-Kralup-Prag Eisenbahn), ta trať Nymburk-Děčín patřila někomu jinému, nemohu teď dohledat komu. Ještě, že se alespoň tenkrát dohodli na stejném nádraží a nebylo to jako v Děčíně, Mikulášovicích či Liberci, kde bylo několik nádraží těsně vedle sebe a cestující přebíhali z nádraží do nádraží. To totiž bylo mnohem častější, že se provozovatelé na společném nádraží nedohodli.

            [ Zpět ]
            Datum: 06.01.2011
            Autor: petrp
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                   

              Njn, někde je to fakt hrůza.

              [ Zpět ]
              Datum: 06.01.2011
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                   

              No a když to chtějí někde konečně po 150-ti letech sloučit, tak se proti tomu postaví místní... Jako např. v Ústí nad Orlicí...

              [ Zpět ]
              Datum: 06.01.2011
              Autor: hekynen
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Kdyby jenom nádraží. Já jsem ti byl u abernathyho v tom jeho městě pod raketou v nějakém obchodním centru a že jako pujdu s pískem. No to značení bylo tak žůžo, že jsem málem nestihl. Pěkně jsem tam šaškoval. Připadal jsem si jak Otík.

          Jo a nádraží v Plzni je taky takové zajímací. Než jsem zjistil odkud to jede na Strkanice, tak mi to málem ujelo.

          [ Zpět ]
          Datum: 06.01.2011
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Ono by se dalo říci, že je to nový spojení, který se třeba usazuje, ale jezdím tím cca měsíc a musím říci, že se to v tomhle zhoršuje.
        Už jsem na to na dráze upozorňoval.

        Podle mě si prostě výpravčí centrum na Hlaváku prioritně těhle místních vlaků všímá míň než mezinárodních vlaků a řeší je adhoc podle toho kde má kolej volnou na pár minut.

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2011
        Autor: újezďák
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Jestli prave byly problemy s neobvyklymi zpozdenimi, tak bych to chapal. Za kalamity jsem po letisti v Bruselu taky lital jak camrda a koukal, odkud ze to letim.

          [ Zpět ]
          Datum: 06.01.2011
          Autor: Murphy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

           

      Něco podobného se mi stává občas v Lysé nad Labem. Tak nás někdy ženou na druhé nástupiště (běžně odtud jezdí vlak na Prahu), pak na jedničku (podchodem) a když mají náladu, tak nás znovu pošlou na dvojku.

      V zimě je to někdy zážitek, protože nějakej kokot navrhl podchod (a hlavně schody) tak, že je z hladké dlažby...ideální kluziště, kde i já mám docela problém a jdu jak připosranej. A vůbec to nezávidím těm starším a maminám s kočárkama.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.01.2011
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Holt takový ajznboňácký humor...

        [ Zpět ]
        Datum: 06.01.2011
        Autor: hekynen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Třeba v Ostravě je taky zajímavé nádraží. Nebo bylo někdy před dvěma lety.
        Jeli jsme s kočárkem a v Ostravě přestupovali. Nahoře v té hale mají dvoukřídlé dveře, otevřené jedno křídlo, kočárek máme dost široký, tak jsme si museli vždycky to druhé křídlo otvírat sami. A sestup s kočárkem tak zhruba ze šesti metrové výšky po schodech je taky dobrej.
        A že nějaké vlaky mají oddíl pro rodiče s dětmi nikoho nezajímá. Průvodčí od toho dává ruce pryč, tak jsme se museli postarat sami a té omladině vysvětlit, že tašky patří nahoru a ne na sedadla (vlak Ostrava - Přerov).

        [ Zpět ]
        Datum: 07.01.2011
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Ostrava je halt kraj razovity.

          Když si beru do vlaku kolo, tak kde sedí v Ešusu lidi? Ano. Tam, kam se mají dávat kola. Většinu to trkne samo, ale omladinu je potřeba poučit.

          Prostě si to musíš ošéfovat sám. ;-)

          A ty nadchody se schody skoro až pod nebeskou báni taky přímo miluji. Táhnout přes to kolo ještě jde, ale jednou jsem prováděl zrychlený přesun na přípoj s krosnou (v ní komplet lyžařské vybavení vč. bot) a lyžema ve vaku... Na druhé straně to chápu, protože je to tam poddolované jak ementál a moc se jim pod zemi (kvůli podchodům) nechce. A je rychlejší vyrobit nadchod, než podchod, bo piča neni čas... Naštěstí na "standardní" trase tu hrůzu nemám, všude jsou podchody.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.01.2011
          Autor: hekynen
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                 

            jojo, ty nadchody byly s lehem natezko (? nejakych 35-40kg?) dobre labuzo

            [ Zpět ]
            Datum: 07.01.2011
            Autor: E-Ryc
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

         

    Ať si "vylepšují", ale dokud to bude mít sekery, je to na nic. V pondělí 42minut, dneska skoro hodina (díky zpožděnému vlaku jsem nestihl přípoj).

    [ Zpět ]
    Datum: 19.01.2011
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

           

      To chce klid, můj bus měl dneska na trase Středokluky - Praha půl hodiny sekeru, nabral to během 28minutové trasy, to chce klid :-D

      [ Zpět ]
      Datum: 20.01.2011
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Tak já v klidu jsem. Jen jsem ráno nestihl žluťase do Liberce. Takže jsem musel zaplatit "šílenej poplatek" za storno a jet o hodinu déle. Blbý je, že jsem nestihl schůzku, kvuli které jsem tam jel. No a ještě blbější je, že zpátky to bylo podobné.

        A to jen kvuli tomu, že se mi nechtělo jet autem v tom sajrajtu. Kdybych vlezl do auta a jel do toho Liberce krokem (mám to tam 75km), tak jsem tam dřív než ČD+žluťas, kterým to trvalo přes tři hodiny:-) A nikoho bych při té rychlosti (cca 25km/h) asi neohrozil:-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 20.01.2011
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

             

        Tak jdu na vlak. Dneska jedu o vlak dřív, protože tam fáááááákt musím doraziv včas. Jestli to i tak neklapne, tak už nevím...:-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 21.01.2011
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Vem si brusle, bez nich je dnes pohyb venku dost nejistý :o)))

          [ Zpět ]
          Datum: 21.01.2011
          Autor: radka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                 

            Čuveče asi je to lepší. Ono jak je teď ta zima, tak ti revizoři se nějak více vozí v těch vyhřátých trambajích. No, ale tak já vždy stojím u té žluté krabičky a štípu až v tu "správnou" chvíli:-))) Stihl jsem:-)) A né že to na mě práskneš.... Jinak ti odšroubuju kolečka a budeš chodit pěšky....

            [ Zpět ]
            Datum: 21.01.2011
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                   

              Tos měl štígro na sklerotickýho revizora. Běžně spolu se začátkem šťáry vypínaj krabičky :-) Na to bacha. Ať pak pak se staženym zadkem nečekáš, jestli to ta SMS jízdenka stihne, nebo ne :-))))

              [ Zpět ]
              Datum: 21.01.2011
              Autor: Zakarr
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                     

                Počkej...to jako fakt???? Tak to mám pěkně pitomou taktiku. A já si říkal, jak jsem vylůlanej. OK, vrátím se k taktice "naťukaná a neodeslaná SMS":-))) Ta se dá taky poslat v ten správný čas. Stejně je to číslo na zastávkách strhané....:-)))

                [ Zpět ]
                Datum: 21.01.2011
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                       

                  Osobně jsem to nezažil, ale slyšel jsem o tom. Že když začnou kontrolovat, vypnou značkovače aby si lidi nemohli označit lístek dodatečně. Než přijde SMS něco to trvá. Někdy déle, někdy méně. Za pokus to stojí, jak jí máš v telefonu, máš platnou jízdenku a nikomu neni nic do toho, kdy ti přišla, kontrolovat může jen do kdy ti platí.
                  Já dělám tu blbost, že odešlu SMS, nastoupim a jedu. Jednou začli někde u Hadovky kontrolovat, kouknu na mobil a ...SMS nikde. Sem byl spocenej až na řiti, jestli do na tu Thákurovu stihnu nebo ne :-))))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.01.2011
                  Autor: Zakarr
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                         

                    Já už jsem takhle "štípal" i dřív. Vždy to šlo. SMS je takhle dle mého v pohodě. Oni ty samolepky na nástupištích jsou opravdu někdy fuč nebo počmárané.

                    Ale tak já zas takovej černej pasažér nejsem. Jen je mi líto na dvě tři stanice jim dávat 18 kaček:-)))

                    Jo, ta SMS snad jde nějak obnovit, ne? Ono si to snad pamatuje číslo mobilu, takže ti pošlou to potvrzení znovu. Alespoň dříve to tak šlo....

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.01.2011
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                           

                      JO jde to obnovit. Ale mě už se asi dvakrát stalo, že nepřišla vůbec. Nic mi to neodečetlo, prostě vůbec nedošla. A já si toho nevšimnul. V jednom případě sem měl namále.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 21.01.2011
                      Autor: Zakarr
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                         

                    Celkem nedávno kolegyně na tu SMS čekala skoro půl hodiny... A byla pěkně nasr..., protože někam docela pospíchala...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.01.2011
                    Autor: Jarda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                           

                      Já na nic nečekal a prostě jsem vlezl do šaliny, která právě přijela (nebudu přece čekat dalších 10 minut, než by dolezla SMS; a to možná jen 10 minut). Holt by nervní dědula revizor musel počkat, dokud tam SMS nedoleze. V SMS je jasně vidět, kdy a kde jsem odeslal žádost o zaslání.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 21.01.2011
                      Autor: hekynen
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                             

                        Ono je ale ve smluvních podmínkách, že listekpičo platí až když ti přijde do mobilu, bez něj nemáš do šaliny lézt.
                        Jednúc sem v cajzlově n. vlt. taky spěchal jak sviň, pošlu sms, hovno, pošlu další, zas hovno, tož jsem kúpil lístek v automatu bo jsem musel vystupovat na Florenci, a tam věčně stávaj kurvy. Nestáli, snažil jsem se zbytečně:-(

                        [ Zpět ]
                        Datum: 21.01.2011
                        Autor: Joe-CUBE
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                               

                          Aha, blahoslaveni jsou nevědomí... :-))
                          Smluvní podmínky jsem si opravdu nenaštudoval. Příště si tedy použití prostředku MHD nechám posvětit notářem...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 21.01.2011
                          Autor: hekynen
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                               

                          Asi tak nějak, nejdřív SMS, pak teprve nastoupit / vstoupit do placeného přepravního prostoru ;-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 21.01.2011
                          Autor: Jarda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                                 

                            no jó, porád... :)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 21.01.2011
                            Autor: hekynen
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                               

                          Je to tak. Lístek platí až když je v mobilu. Ale přes všechny mouchy to hodnotim jako jeden z nejlepších počinů DP za poslední léta.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 21.01.2011
                          Autor: Zakarr
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                     

                Hele, taťka si loni v srpnu posla žádost o sms jízdenku (dokonce 2x) a čeká na ni dodnes :o)))

                [ Zpět ]
                Datum: 21.01.2011
                Autor: radka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                       

                  A furt stojí na peróně, protože bez ní do šaliny nemůže....:-)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.01.2011
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                         

                    No, naštěstí se nebál a nastoupil do bambaje i bez došlé jízdenky :o)))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.01.2011
                    Autor: radka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                       

                  Hlavně jestli si odečetli a vyinkasovali 2 x cenu jízdenky, aby nebyli škodní :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.01.2011
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                         

                    Podle všeho by se měla platit až ta doručená SMS (teda samozřejmě zaplatil tu objednací SMS, měla by stát jako normální SMS). Ale ruku do ohně za to nedám. :)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.01.2011
                    Autor: hekynen
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

                         

                    To netuším, vyúčtování taťkovýho mobilu nekontroluji :o)))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.01.2011
                    Autor: radka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jitka Kocyanová: České dráhy mají dobře nakročeno

               

          Zajdi k Abymu do háku. Tam se v teple vyspíš ...
          8-)

          [ Zpět ]
          Datum: 21.01.2011
          Autor: pavka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
25.12.2024
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

150 cyklistů (5 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024