Už jste to zkoušeli?
http://www.google.cz/url?sa=t&source=web...
Hmm, co by na to rikal Jak Kopka? mne prijde, ze to musi byt vetsi drina nez ty jeho specialy http://www.jankopka.cz/main/kola_specialy_bp.htm
S tou námahou to bude asi podobné, ale tohle vypadá, že to bude mít lepši a větší průchodnost hlubším sněhem, v každém případě to na krátkodobé vyblbnutí nemusí být špatné.
Nefunguje to. Respektive v hlubším sněhu to nezabírá vzadu prakticky o nic lépe než široký podhuštěný plášť. Navíc se do transmise dostavá sníh a seká se to. GungHo z bike-fora si kdysi pořídil a leží mu to ve sklepě.
Asi by to chtělo pořádně vyzkoušet. Ono to asi funguje, je otázka jak spolehlivě a v jaklých podmínkách, ale podle toho videa bych řekl, že to zvládá dost hluboký sníh.
Je dost lidí co si něco koupí, třeba horáka, pak zjistí, že je dřina na tom jezdit a docela to bolí a tak po trojím nedělním projetí ho zase prodají, no a onen dotyčný bude asi podobný případ, akorát, že tohle pohybovadlo bude blbě prodejný.
No, zrovna GungHo bych z lemro návyků a nečekaného zjištění, že na kole se musí makat, moc nepodezříval :-)
Já ho neznám, může bejt, že je dobrej, ale pak bych očekával, že bude vědět za co dává několik desítek tisíc, a ne že něco koupí aby pak prohlásil, že to nefunguje, jedině, že by nevěděl kolik má peněz, pak bych to pochopil.
Když koukám na video, vidím, že to funguje, a když to pů.jčují, tak asi ano, nebo že by se dalo půjčovat něco co nefunguje? :-)
Velkou zásluhu na průchodnosti v hlubokým sněhu má právě ta přední lýže (vede a má malý čelní odpor). Zadní náhon má sice větší styčnou prochu a příčné lopatky (než klasický plášť) ale stejně je dost úzký (širší se do vidle nevejde) a tak se zahrabe. V kyprém prašanu se taky dost zanáší a roste enormně námaha potřebná na otáčení tím soukolím.
Když, ale budu chtít jezdit bez fyzické námahy ve sněhu, tak si pořídím skůtr nebo psy :-)
Nechápu smysl této poznámky, bavíme se o technických aspektech daného řešení....nebo ne ?
Neměla jiný význam, než že se nutně dá očekávat zvýšená námaha k jízdě v hlubokém a prašném sněhu, ale to je přece taky důvod, proč se na tom jezdí, když se nebudu chtít namáhat tak pořídím skůtr.
Určitě to nebude nijak dokonalé do těžkého terénu a hlubokého sněhu, ale bude to vhodné spíše k volným projížďkám po ujetém sněhu na Lipně. Horské kolo taky bude určitě pohodlnější a méně namáhavé při projíždce po pevné cestě než v težkém a bahnitém terénu, tam se bláto taky dostává všude a pak dost drhne, ale když kvůli tomu do toho bahna jedu, tak si pak nebudu stěžovat, že to nejde a je to dřina :-)
Ano, souhlas. Mě spíše šlo o to aby pohyb na tomto stroji nebyl nakonec méně efektivní než pohyb pěšmo a co na něm kazí ty jinak lákavé možnosti.
Vzhledem k tomu že jezdím celou zimu tak vím v jakých podmínkách s normálním kolem končím a co je toho příčinou - přední kolo nedrží stopu + velký odpor, zadní nemá záběr na ledu a v hlubokém sypkém sněhu. Fyzicky na to mám ale rovnováhu nedokážu udržet za podmínek kdy prakticky stojím a kola si dělají co chtějí :-)
Pořád mi nedá spát řešení který by bylo méně komplikované a vyřešilo pohyb na sněhu vlastní silou ale pokud možno s rozumnou efektivitou.
To by se mi taky líbilo kdyby něco takového bylo, ale asi není, takže to asi dál zůstane na lyžích a sněžnicích.
Zkus do 10 a vice cm najet s lehokolem. To teprve uvidis, co to je problem s rovnovahou a nekulatym slapanim. 8-)
No nic, ja mam vyreseno... http://www.nakole.cz/diskuse/12440-tak-co-vam...
Já si postavil zimní lehokolo. Spíš šlapací tank. Dnes to poprvé jelo dál než kolem domu a zatím dobrý, chce to jen vychytat pár detailů. Zatím nebylo kde testovat hluboký sníh a dneska jsem zvážil, že přední kolo nese asi 30% zátěže, takže mám obavu, že se bude moc bořit. V tom případě mu udělám po stranách malé lyže. Cílem je dojet do práce skrz libovolné množství sněhu, takže pásy, lyže a podobné podvozky padají kvůli asfaltovým úsekům. Zadní náboje jsou nachystané na dvojmontáže, ale vnější přídavná kola ještě nejsou vyrobená.
Fotky jsou z prvních testů za domem, dneska na přehradě jsem bohužel neměl ani foťák ani kameramana. Některé drifty na zasněteném ledu a drápání se na břeh do cca 30° svahu by stály i za video.
Aby nedoslo k mylce - ja mluvil o bi, ne tri!
Jo, vím. A taky už mě nebavilo mlátit Apusem o zem. Hlavně na chodnících co vypadají mokré, ale jsou při tom pokryté ledem a člověka při tom pozoruje autobusová zastávka plná lidí :-).
Chapu, ze Te to bavi. Mne prislo jednodussi obout hreby. 8-)
Ale ani tak to pak neni ono. Jak mam vysoko nory, tak mi mrznout, i kdyz mam navleky. 8-(
Včera jak jsem Zombii projížděl v mínus deseti tak jsem si ověřil, že cca 90 minut je v pohodě, pak to začne být protivné. Cestu do práce trasou maximálně mimo silnice mám 12km a za hodinu jsem ji dal i v hlubokém sněhu na Azubu, včetně příležitostného tlačení. Takže s tímhle problém nemám. Naproti tomu horáka jsem nikdy ani neměl a vzpřímená kola obecně už moc neovládám. Tak jsem se rozhodl postavit tank co si prorazí vlastní cestu mimo prohrnuté silnice. Uznávám, že ta stavba samotná byla obrovskou částí motivace, protože to mě baví zhruba stejně jako na tom pak jezdit.
http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=5471874...
8-)
Murphy, proč jsem vkládáš odkazy, které se zobrazí jen registrovaným ?? Vlož jsem kdyžtak rovnou cestu na tu fotku, nechce se mi registrovat jen kvůli tomu, abych viděl nějaký obrázek.
Sorry, netusil jsem, ze to je jen pro registrovane. Tak oba obrazky jsou zde:
Wow, parádní úprava. Při šířce té gumy je to v podstatě úzká tříkolka. Zajímaly by mě jízdní vlastnosti, protože teoreticky by to mělo být dost příšerné při všem krom jízdy rovně po rovném povrchu. A zajímalo by mě, jak udělal ty zadní ráfky a gumu.
Kdybych tohle resil, uvazoval bych o nejake kanalizacni trubce http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.i... a behounech starych plastu.
Osobne bych to videl jako prinos ve sjezdu a mozna po rovine. Kdyz se ale pouziji Fat Sheba nebo sirsi rafky na 4" plaste, myslim, ze to bude srovnatelne. S temi Large Marge, co Honza Kopka pouziva je plast prece jen o nejaky ten cm uzsi.
Pak uz jde jen o to, co kdo preferuje. Jednostenny a snaze poranitelny sirokuy rafer, nebo jen neco pres 6 cm sire, ale dvouplastovy.