Jezdím už asi 15 let na MTB, většinou po silnici a lepších cestách, a příští sezónu chci jít konečně do silnice, ale už tento rok si chci koupit nášlapy na MTB a rád bych je potom přendal na tu silničku. Tak mě zajímá, jaké máte zkušenosti z jednostranými SPD typu A520, A515? Jestli tretry na tyto pedály mají kufry zapuštěné anebo venku jako klas. silnice a jak je to se vzdáleností chodidla od osy pedálu ve srovnání s SPD na MTB? Dík.
Daleko lepe se mi jede v tretrach ktere maj kufr venku(ne zapusteny) mam na silnicce spd ale ted jsem i koupila LOOK pedaly primo na silnici a chci to vymenit
Spávné rozhodnutí. Na silničku určitě system LOOK. SPD jsem na kole měl a hned jsem je vyměnil. Rozdíl ve funkčnosti SPD a LOOK je veliký. LOOKy mají daleko lepší kontakt s tretrou a tím i lepší přenos síly z boty na pedál. Snadnější a jistější je také nastupování a vystupování. Jenom na chození to moc není, ale na silničce se stejně hlavně jezdí.
ja mam bike aj cestu,na bike pouzivam tretry ktore maju zapustene kufre v podrazke,na cestu pouzivam tretry ktore maju kufre vycnievajuce z podrazky tretry,
Mě teď dost zaujaly nášlapy od K. Brothers - klasický šlehače s platformou, nemáte je někdo, že byste řekli, jak se na tom jezdí?
Mám zapuštěné kufry a mají jednu kosmetickou vadu.
Když šlapu, tak mi lehce pískaj třením o pedál a vypadá to, že nemám namazaný řetěz.
Docela nepříjemnej pocit.
Možná se jenom nepovedly boty.
Mně to dělávalo také - teďka vždycky pedál + kufr stříknu WDóčkem, utřu a na několik jízd mám pokoj (to WD mi někdo poradil tady v diskuzích).
Jo, to pomáhá, stříkám tím i ty přídavné podložky, které si hrají na pedál. Oni potom taky nevržou.
A když mám náladu, tak tím beru i řetěz, ale ten hlavně olejem, tohle moc dlouho nevydrží.
Asi neodpovím přímo na tvou otázku která se týká typu pedálu. Já mam SPD Ritchey na silničním a na MTB a to jen kvůli tomu, abych neměl různý systém na botách. Jinak jsem měl LOOK a vyhovovaly mi více, protože se na nich bota tolik nevrklala.
Co se týká bot tak je to jedno, ale na silničních tretrách jsou kufry vždy nezapuštěné. Je to o tom jak chceš jezdit. Pokud sportovně nebo závodně, tak je lepší klasická silniční, protože je lehčí. aerodynamičtější a lépe drží nohu. Pokud chceš jezdit turisticky, tak je jednoznačně lepší se zapuštěnými kufry, aby se v nich dalo chodit, což u turisticky laděné cesty oceníš.