reklama

Zima trvá, jezdí se dál...

Zimní diskuse se mi velmi líbila, otevírám tedy pokračování. A aby bylo veselo, tak hned několika videi, převážně z Holandska:

1. Již zmíněný mix IAD a cyklistů v Leidenu. Takže to prostě jde:
http://www.flickr.com/photos/aliannack/5267752383/

2. Ledovka v Lelystadtu - jak to jde, když to nejde ;-) Už starší video ukazující, jak se padá z městských kol. Trochu škodolibé (neboť jeho autor se zjevně víc bavil natáčením držkopádů, než aby tam tu stezku zašel něčím posypat). A ovšem trocha oleje do ohně přilbové debaty, protože 1) Nikdo z nafilmovaných přilbu neměl, 2) Nikdo jí v dané chvíli nepotřeboval:
http://www.youtube.com/watch?v=Lqo4hwnJt6Y&...

3. Sněhová kalamita v Holandsku, jak jí vidí místní televize. Starý pán radí něco ve stylu "Tip? Nic, extra, prostě jedete opatrněji...". A z příkopu netahají cyklisty, ale... (to známe i od nás): http://www.youtube.com/watch?v=YYpSBFmPSWc&...
Překlad si zajistěte sami, myslím ale, že vyznění je zřejmé ;-)

4. Sněhové pluhy na cyklostezce v Kodani (z Copenhagenize). Zajímavá je především interakce cyklistů, kteří pluhy v klidu předjíždějí: http://vimeo.com/17954162

Zima je prostě krásná...

[ Zpět ]
Datum: 21.12.2010
Autor: Vratislav
  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

         

    Video c. 2: To nemam rad kdyz nekdo nekoho nataci misto aby mu pomohl. Nektere pady moc pekne nebyly.

    Jinak diky za odkazy.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2010
    Autor: pavelm
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

           

      Natočit tolik pádů, to už chce trošku času. Slušnej člověk by to tam za tu dobu třeba i posypal. Tenhle "lovec senzací" to tam třeba i chodí kropit :-) Jestlipak není od nás...

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2010
      Autor: ronda
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

             

        Nevím jak ostatní, ale já z titulu svého bydliště ve velkoměstě, ještě k tomu na panelovém sídlišti, fakt nechápu jak bych se mohl dostat ke kyblíku písku, štěrku, škváry, či dokonce popela z kamen a mít to připravené na zachraňování klouzajících cyklistů nebo chodců :-) Je tu snad někdo takový, kdo má doma tuhle výbavu aniž by to potřeboval pro vlastní použití ? ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2010
        Autor: Jarda
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          Ale vždyť je to tak jednoduché...

          "Máte někdo sůl?"
          "Já. Mám celý sáček..."
          :o)))

          A máš to za 3,50 - není nutno pořizovat mořskou ani spešl jodizovanou sůl :o)))
          Hele, než jsme obstarali sůl z Hornbachu, tak jsem běžně kuchyňskou solí chodník solila.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.12.2010
          Autor: radka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                 

            Jako v tý reklamě: Nový? Ne. Ten musí být nový! Ne, vypraný v Perwolu (a perwol tahán pohotově odkudsi).

            [ Zpět ]
            Datum: 21.12.2010
            Autor: abernathy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          No, vsadím se, že v každém baráku (i panelovém) je nějaká údržbářská místnost, kde takhle výbavička bude (třeba družstevní). Ovšem ne každý od ní bude mít klíče.

          Současný stav chodníků na našem sídlišti mě ale zvolna přesvědčuje o tom, že si lopatu a kyblík s pískem asi pořídím i sám kvůli sobě:-(

          [ Zpět ]
          Datum: 21.12.2010
          Autor: Vratislav
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                 

            Vsaď se se mnou. O desítku?

            [ Zpět ]
            Datum: 21.12.2010
            Autor: abernathy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                   

              Dáš úklidové prostředky pryč a pozveš mě na domovní prohlídku? ;-)

              (Pravda, když teď tak uvažuju, tak znám i domy, kde se lopata a koště nenachází - obvykle se v nich ale nenacházejí ani obyvatelé...)

              [ Zpět ]
              Datum: 21.12.2010
              Autor: Vratislav
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                     

                To máme, ale chybí písek a sůl. Měl jsem zato, že o nich byla řeč. :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 21.12.2010
                Autor: abernathy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                 

            Jo, máme dokonce i "domovníka", který se má starat o celý blok, jsou to asi 4 vchody vedle sebe... A co myslíš, uklizeno je jenom od vchodu k chodníku napříč, protože ten je už obecní :-( Takže před barákem jakžtakž uklizeno, ale o kus dál je to občas o zlámání nohou, protože to nikdo samozřejmě neuklidí...
            Někdy mám sto chutí říci "zlatí komunisti", protože takovejhle bordel s úklidem chodníků je až fenoménem doby po roku 1989 :-/ Samozřejmě vím o bývalé povinnosti uklízet i chodníky přilehlé k mému pozemku, i když nebyly mým majetkem, ale...

            [ Zpět ]
            Datum: 21.12.2010
            Autor: Jarda
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                   

              I za zlatejch komunistů se klouzalo a brodilo sněhem, nenech se mejlit.

              [ Zpět ]
              Datum: 23.12.2010
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                     

                Samozřejmě že ano, ale určitě to nebylo přímo před obydlenými domy, pár metrů od jejich vchodu. To si nikdo nedovolil na to vůbec nemáknout jako dnes...

                [ Zpět ]
                Datum: 23.12.2010
                Autor: Jarda
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                       

                  Žiješ v iluzi, žalobců moc nebylo ani tenkrát.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 23.12.2010
                  Autor: abernathy
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                         

                    Asi by to chtělo vytáhnout dobové noviny...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 23.12.2010
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                       

                  Uklízelo se především tam, kde žili aktivní důvěrníci, málokdo chtěl mít v posudku, že se neúčaastnil akcí a řádně se nestaral ö majetek v socialistickém vlastnictví a že se straní ostatních sousedů. Pokud tam takový žil a byl schopný tohle napsat, tak dotyčný měl jednou a nadlouho hodně smůlu. Takže se za komunistů s radostí uklízelo.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 23.12.2010
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                         

                    Pokud píšeš o padesátých letech, tak možná. Já to teda osobně nezažil. Tabulky, že dům je v socialistické péči nájemníků jsem zahlíd akorát v Praze.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 23.12.2010
                    Autor: abernathy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                           

                      Na Kladně byly tabulky také, na ulici Československé armády.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 23.12.2010
                      Autor: petrp
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                           

                      Žádná padesátá, ta znám jen z TV a vyprávění, takhle to dost bylo až do roku 89 a měl jsem možnost nějaké posudky a zprávy jak z bydliště ztak i ze zaměstnání číst a vím co někteří ještě v roce 89 byli schopni napsat, včetně toho odmítání uklízet.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 23.12.2010
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                           

                      hm tak já je pamatuju z Broumova :D

                      [ Zpět ]
                      Datum: 23.12.2010
                      Autor: újezďák
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          Asi máš pravdu, ale stejně je v tom krapet sviňárny si to takhle "vychutnávat" s kamerou. Nechci moralizovat, nebo zachraňovat svět, asi by se mi moc dobře nespalo, kdyby si některý z "komiků" třeba zlomil ruku...

          [ Zpět ]
          Datum: 23.12.2010
          Autor: ronda
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

           

      To nebyly a podle rychlosti, kterou někteří přijížděli, to jinde tolik neklouzalo - skoro se vkrádá myšlenka, že si někdo to filmování "nachystal".

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2010
      Autor: drak
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

             

        Koukal jsem na to teď znova jen proto, abych na to zkusil přijít. Extra polité mi to nepřipadá. Mohlo tam být nafoukáno, že to bylo na rohu, nebo zrovna "došla sůl". Ony ty pády byly jen na tom rohu, ale lidi padali i dřív, jakmile se pokusili zabrzdit nebo zatočit...

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2010
        Autor: Vratislav
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

         

    Dobrý. Ta klouzačka v zatáčce to je fakt masakr a některý pády mě bolely už jen když jsem se na to díval :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2010
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

         

    děkuji za odkazy.
    Stějně ti ale větišna tady napíše, že když v zimě vylezeš z bráku, tak jsi magor a sebevrah:-(
    viz předchozí zimní diskuse

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2010
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

         

    U videa č. 2 jsem se pěkně zasmál :-). Zimní jezdění má prostě své kouzlo :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2010
    Autor: Kukyn
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

         

    jo přesně tak, u nich je to normální jezdit i v zimě-pokud to tedy jde a není třebas ta ledovka. Pokud je to o hubu-a to si každý hranici určí sám, na co má a na co ne, tak už radši kolo nechám doma žejo.

    Jen tady na to hledí jak telata :) Prostě tady je zafixované-kolo jen v létě a jen pokud je hezky. Jinak jseš za blázna.. a já právě říkám-ať žijou blázni!!! :D

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2010
    Autor: dalinv
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

           

      Koukám, že tys nám tady teda chyběl... :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2010
      Autor: radka
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

             

        dyť taky jo ne:)

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2010
        Autor: dalinv
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

             

        Přestaň naň dorážet, máš Medvěda!
        8-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2010
        Autor: pavka
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          vona je to paní Medvěděvová? :DD teda Medvědová

          [ Zpět ]
          Datum: 21.12.2010
          Autor: dalinv
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                 

            Hochu, hochu, brzdi trochu ...
            8-)

            [ Zpět ]
            Datum: 21.12.2010
            Autor: pavka
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

           

      Jak můžeš vědět, co mám zafixovaný? Nevidíš ty jenom černou a bílou?

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2010
      Autor: abernathy
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

             

        moje oblíbená barva je: černá, bílá, modrá, žlutá, zelená..

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2010
        Autor: dalinv
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          Něco mi povídej, ani to nemusí být pravda.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.12.2010
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

             

        Chtěl bych Ti odpovědět na Tvůj poslední příspěvek v minulém tématu tohoto ražení. Přirovnával jsi tam motoristy k vojákům speciálních jednotek a říkal, že pokud (stejně jako motoristé) mohou zabít člověka jednou ranou, ani oni by neměli vůbec vycházet mezi lidi...

        Jenže to je právě ten omyl. Vojáci speciálních jednotek mají svou schopnost a své zabijácké nástroje (ruce, nohy atd.) POD KONTROLOU. Na rozdíl od motoristů, kteří zabíjejí právě tehdy, když se jejich zabijácký nástroj zpod té kontroly vymkne.

        Navíc - já neříkám, že by nikdo neměl jezdit autem. Říkám jen, že by účel cesty měl být aspoň trochu v relaci s tím, co člověk může svou jízdou způsobit. Myslím si, že rizika vznikající tím, že někdo vyjede autem, v drtivé většině případů silně převažují nad významem cesty. Jinými slovy, každou cestu autem je nutné dobře zvážit s ohledem na ostatní.

        Dělám to i já teď v zimě s kolem. Taky jedu, jen když opravdu musím. A to neohrožuju nikoho jiného než sám sebe. Proč by takhle neměli uvažovat ti, kteří ohrožují převážně ty druhé?

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2010
        Autor: Medvěd
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          Jenom k těm specielním jednotkám, nezabíjejí ruce a nohy vojáků, ale vojáci, vražedný a hodně vražedný je teprve voják, který se vymkne z kontroly velitele, naprosto stejně jako auto řidiči.
          Slovo vražedný není ve smyslu vraždit, ale obecně může způsobit újmu i zabít když dotyčný řidič (velitel) nechce.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.12.2010
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                 

            S tím souhlasím, ale to už srovnáváš něco jiného než abernathy ve svém příspěvku v předchozí diskusi.

            [ Zpět ]
            Datum: 21.12.2010
            Autor: Medvěd
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          Stejně jako si vojáci Armády spásy vyprávějí slušné vtipy, pokud nejsou opilí.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.12.2010
          Autor: abernathy
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          "...Dělám to i já teď v zimě s kolem. Taky jedu, jen když opravdu musím..."

          Nikdo nemusí, každý jen chce...

          [ Zpět ]
          Datum: 22.12.2010
          Autor: radka
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

         

    http://www.swov.nl/UK/Actueel/Persberichten...
    In 1984, a total of almost 6,400 injured cyclists were admitted to hospital. In 2005 this number had grown to almost 8.200. In 1984, 2,000 cyclists were admitted to hospital after a crash with a motor vehicle. In 2005 their number had gone down to 1,500. The number of injured cyclists that were admitted to hospital after a single vehicle crash has risen from approximately 4,400 in 1984 to about 6,700 in 2005. This group mainly suffers leg injury; in one third of the crashes the injuries involve head injury.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2010
    Autor: újezďák
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

           

      Do that Hollanders ride more or just fall more?

      [ Zpět ]
      Datum: 22.12.2010
      Autor: Vratislav
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

             

        Both. 8-)

        [ Zpět ]
        Datum: 22.12.2010
        Autor: Murphy
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

             

        And if Hollanders rides more, how many car related injuries would be replaced by bike related ones?

        [ Zpět ]
        Datum: 22.12.2010
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

             

        Well, no idea chaps,but one third of the mentioned crashes leads to head injuries.........strange enough ?

        So my question is : what about the helmets ?
        If the Hollanders ´d use the helmets more often, would it lead to less head injuries ?

        Well I know the Hrabos´s answer : definitely not, blablabla couse blablbala freedom etc :)

        Second question : how is that with decreasing crashes with motor vehicles ? Are the any more answers behind this fact ?

        [ Zpět ]
        Datum: 23.12.2010
        Autor: újezďák
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          (back into Czech): doporučuji otevřít originální studii ( http://www.swov.nl/rapport/R-2007-09.pdf ), přečíst si anglické resumé a prohlédnout grafy, aspoň ty na stranách 17 a 44.

          Nejprve to srovnání trochu zkoriguju: nárůst nehodovosti (+28%) porovnávají k roku 1984 - 2009, kdežto ujeté kilometry (+7%) k roku 1994 - 2006.
          - Ujeté kilometry (miliardy, 1994->2005) 13.3 -> 14.2 (+7%)
          - Nehody s autem (1994-2005): 1800 -> 1500 (- 16%)
          - Nehody bez auta: 4900 -> 6700 (+ 37%)
          - Celkem 6700 -> 8200 (+22 %).

          Největší nárůst nehodovosti nastal po roce 2000, kdy se současně začala výrazně zvyšovat i intenzita (do roku 2000 kolísal roční počet ujetých kilometrů kolem 13 miliard, pak v pěti letech vzrostl na 14).

          Jako zásadní se tedy zdá nárůst intenzity cyklistické dopravy, který zřejmě využívá infrastrukturu na hranici kapacity; potom zvýšení intenzity o 7% může způsobit trojnásobné zvýšení nehodovosti. (Samozřejmě nevím, zda se mezi roky 2000 a 2005 výrazně (o víc než 5%) nerozšířila síť oddělených cyklotras, ale nepředpokládám to. Navíc největší problémy budou --jsou-li způsobené tím, co předpokládám -- na místech s vysokými intenzitami.)

          Nejsem dopravní teoretik, ale vykládám si to následovně analogií s IAD:
          - Když jezdí aut na silnicích velmi málo, je počet dopravních nehod nízký. Ve chvíli, kdy se provoz zvýší nad míru, pro kterou byla komunikace původně určena, počet nehod vzroste víc, než odpovídá nárůstu dopravy (to ale může být i dlouho před tím, než je kapacita komunikace zcela vyčerpaná). Potom přichází čas na řešení, která počet nehod opět vrátí do patřičných mezí bez dalšího nárůstu dopravy. Může jít o různé formy zklidňování, odstraňování nepřehledných a "nehodotvorných" křižovatek a řazení, atd.

          Podobná věc se mohla stát v Holandsku s cyklostezkami. Prostě se zaplnily natolik, že se vlivem silného provozu stávají postupně méně bezpečnými. (ostatně, nedávný článek "jsme obětí svého úseku" to potvrzuje).

          Proč se nárůst nehodovosti nepozoruje také při kolizích a auty?
          - Spekuluji, že podíl segregované infrastruktury zřejmě dále mírně narůstá, takže v provozu nemuselo k nárůstu ujetých kilometrů dojít.
          - Integrační opatření se používají v místech, kde je menší intenzita cyklistické dopravy, takže nedochází k "přeplnění" a výše popsaný efekt "saturace" cyklostezek se nedostavuje i při zvýšení intenzity o 7 a více %.

          Další efekt, který studie zmiňuje, je postupné zvýšení věku aktivních cyklistů v posledním desetiletí. To může být ale jen podpůrný faktor.

          [ Zpět ]
          Datum: 23.12.2010
          Autor: Vratislav
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                 

            To je to co říkám, prostě vyšší a vyšší intenzita naráží na své hranice a tak přes klesající počet nehod s auty celkově počet nehod roste...

            [ Zpět ]
            Datum: 23.12.2010
            Autor: újezďák
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                 

            doporučuji tabulku 4.2. z plyne, že pokud se nezaměřím na celková absolutní čísla, ale na vážná zranění mohu pouze konstatovat, že přes významný pokles kolizí cyklistů s automobily, přestavuje tato skupina srážek 1/2 všech vážnějších zranění.

            Dále se v dokumentu odhaduje, že 70% kolizí se bez účasti motorového vozidla má pouze jednoho účastníka a nejčastějším typem zranění jsou v tom případě zlámané končetiny.

            Ještě bych si dovolil dvě úvahy- myslím, že k nárůstu cyklistické dopravy dochází jen lokálně v centrech měst. Kde naopak lokálně dochází k poklesu IAD (zklidňování atp.) Na to konto se cyklisté nemohou tolik srážet s auty, protože jich tam jezdí méně, zato když tam jezdí více cyklistů, tak se s nimi srážejí více- což je objevné zhruba stejně jako konstatování, že Mombase potkám více černochů než v Praze (ale některým to tak samozřejmé nepřijde). Druhá se týká skutečnosti, že 70% zranění si způsobují cyklisté sami sobě. Holt vyrazili na kola i neumětelové (když o tom dumám, zatím všechna zranění se kterými jsem navštívil nemocnici jsem si způsobil sám :) ).

            A tak dále a podobně. S těmi statistikami se dá žonglovat dlouho a není problém udělat z řidičů vrahy nebo z cyklistů nesvéprávné pitomce. Stačí vybrat vhodnou tabulku a k ní vymyslet nějakou omáčku.

            Pomocí Google translate se to dá číst.

            [ Zpět ]
            Datum: 25.12.2010
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                   

              Překládáaš si to do češtiny nebo do angličtiny?

              [ Zpět ]
              Datum: 26.12.2010
              Autor: Vratislav
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                     

                Do angličtiny. Google translate je založen na porovnávání bilingválních textů a myslím, že ve směru holandština-angličtina jich o dost více než holandština- čeština.

                [ Zpět ]
                Datum: 26.12.2010
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                       

                  Jo, já si říkal. Navíc ty jazyky mají podobný slovosled.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.12.2010
                  Autor: Vratislav
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          Špatně. Vole's odpověď je židovská. Kolik zranění hlavy nastává při nehodách motorizovaných účastníků silničního provozu? Kolik zranění krční páteře?

          A kolika zraněním by se předešlo kdyby motorizovaní účastníci používali přilbu a nákrčník?

          [ Zpět ]
          Datum: 23.12.2010
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                 

            hm nevím jak mám brát to židovská, ale jestli je to tak jak si myslím, tak mám pocit, že se s tebou nemám vo čem bavit.....

            A jakou votázku vylosuješ příště z klobouku ?
            Kolik lidí chytne v MHD žltačku ?

            [ Zpět ]
            Datum: 24.12.2010
            Autor: újezďák
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                   

              To je docela jednoduché. Ze skutečnosti, že 1/3 hlášených cyklistických úrazů je zranění hlavy nelze vyvozovat vůbec nic.

              Ptal jsem se kolik lidí při haváriích automobilů zraní na hlavě. Předpokládám, že číslo relativně vysoké (řádově desítky procent). Takže když máme takový hrozivý počet zraněných hlav v autech, neměli bychom uvažovat o přilbách v autech?

              A s tou žloutenkou jsi to trefil docela přesně. Nevím zda je pravděpodobnější, že umřu na srážku s autem, nebo na žloutenku z tramvaje. Ale jsem si naprosto jist, že ta pravděpodobnost je řádově nižší než u jiných život ohrožujících aktivit, které běžně vykonávám.

              Prostě jedna třetina z titěrnonic je ještě menší titěrnonic než titěrnonic samotné.

              Ještě si neodpustím přidat jednu vzpomínku na Komorouse, který pro kriminalizaci trávy argumentoval tím, že cca 60% uživatelů tvrdých drog předtím konzumovalo trávu. Nějak opomněl, že opačná implikace neplatí (krom jiného taktně zamlčel fakt, že ještě více lidí na tvrdých drogách předtím konzumovalo alkohol).

              Zkrátka- prosím tě už podruhé nebo potřetí- nemanipuluj se statistikami, umím je ohýbat docela slušně a když to někdo zkouší, poznám to.

              Jinak všimni si, že vzhledem k celkovému počtu obyvatel je v Holandsku mnohem více zraněných cyklistů, takže cyklistika je v ČR v porovnání s Nizozemím docela bezpečná záležitost.

              [ Zpět ]
              Datum: 25.12.2010
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                     

                Pokud dodání linku na holandskou statistiku o holandské dopravě a nehodovosti s přesným napastováním části textu POVAŽUJEŠ ZA MANIPULACI, tak se musím smát.....prý "SLUŠNÝ" ohýbač statistik:D ....neukazuj na slušné citaci oficiální statistiky, že poznáš prd a nebudeš tady za .... :)

                Navíc to byla reakce na Vratislavu narážku v úvodním textu tohoto čatu.

                Mě je celkem u prdele, že kdo nechce nejezdí s přilbou a že se najdou lidi, kterým z nich naskakuje viz tvůj případ, psotník.
                Ale nech mi laskavě možnost reagovat na viditelnou propagandu ježdění bez přileb.

                I o tom je svoboda slova

                [ Zpět ]
                Datum: 25.12.2010
                Autor: újezďák
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                       

                  Už tu kdosi psal, že nejbezpečnější povolání v ČR je kosmonaut. Zatím přitom nikdy nenastal pracovní úraz. Manipulace spočívá v tom, že neuvedeš že kosmonautem se u nás stal jen jeden člověk.

                  Stejně tak ve tvém případě- tvrdíš že skutečnost že 1/3 všech úrazů na kole představují poranění hlavy a je to významný důvod k zamyšlení. Manipulace spočívá v tom, že neřekneš 1/3 z čeho/kolika, jak vázné je zranění. Neřekneš kolik úmrtí připadá na úrazy hlavy.

                  Vem si třeba tabulku 4.2. jsou v ní uvedena také úmrtí- 18 za 5 let. Řekněme, že 1/3 představují úrazy hlavy. takže 6 úmrtí za 5let. Řekněme, že plošné používání přileb by snížilo počet úrazů hlavy na 1/2- tj. za pět let by používání přileb v 18-i milionovém Holandsku zachránilo 3 životy. Za tu dobu tam zemře několik desítek až stovek tisíc lidí na obezitu. Kdyby jezdili na kole, nepochybně by byli v lepší fyzické kondici a umírali by méně. Jenže používání přileb by je mohlo od ježdění na kole odradit. A.... Vše na základě naprosto přesných statistik a citací :(

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.12.2010
                  Autor: Hrabosh
                  Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                         

                    Můžeš si to přečíst znovu? Pořádně? Bez kosmonautů ?

                    Netvrdím, že 1/3 úrazů na kole je hlavy.

                    Cituji jen statistiku která tvrdí, že 1/3 z hospitalizovaných úrazů na kole v holandsku v příslušném roce uvedeném statistikou na kterou jsem dal odkaz byl úraz hlavy.

                    Troufám si ovšem představu, že valná většina úrazů hlavy je vážnější než úrazů ruky nebo nohy.
                    Ovšem to je sprostá manipulace, asi tak stejná jako ta tvoje

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.12.2010
                    Autor: újezďák
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

         

    Tak malý report z dnešní oblevující se Prahy.

    Zjištění 1: Závislost na kole prokázána, po týdnu marodění jsem se na dnešní pochůzky (pojížďky) po městě těšil jak malej kluk.

    Zjištění 2: Hlavní silnice jsou už naprosto OK, cyklopruhy poněkud méně, ale tam, kde jsou (zanesené) ckp. je i tak pořád ještě dost místa. Neskonalá otrava nastává ve chvíli, kdy se pro zmrzlý marast nedá předjíždět stojící kolona zprava. Nic mi v těchhle podmínkách nevadí víc. Zdržování aut cyklisty tedy nepozorováno, spíš naopak.

    Zjištění 3: Úmyslné prasení ze strany řidičů je v zimě prokazatelně častější. Jak pražské řidiče běžně chválím za slušnost a disciplinovanost, v zimě bych je přechválil. Předjíždění z chodu, jako by pruhy nebyly o metr marastu užší, úmyslné bránění v předjetí poskakující kolony, tedy nic pro mírné povahy.
    (Naopak slušně se zachoval kamioňák, který mě pustil po sjezdu Spořilovem směrem na ulici Chodovskou - tam je to pro cyklisty fakt lahůdka, po zprovoznění jižní sekce PO tam předělali pruhy a cyklista tam kříží dvoupruhové odbočení ze Spořilovské spojky na Jižní spojku - musí se prokousat do třetího pruhu v místě, kde se jezdí 50-70. Fakt lahůdka.)

    Zjištění 4: Ulice posledního řádu a chodníky (a zřejmě i neudržované cyklostezky) jsou teď naprosto v p....i. Ujetý sníh taje a rozpadá se, mezi kolejemi se propadá. A to i v ulicích, které TSK prokazatelně slíbilo v zimě kvůli cyklistům uklízet (vjezd z Říční na Kampu například).

    Zjištění 5: Nejen smyčky na světelných křižovatkách nereagují na cyklisty. V KFC na Chodovci jsem si musel po minutě vyzvánění u sloupku Drive-thru zajet objednat k okýnku. Holka ale měla radost, že nemusí objednané twistery podávat tak daleko... ;-)

    [ Zpět ]
    Datum: 22.12.2010
    Autor: Vratislav
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

         

    Z dnešního rána mám jeden nepříjemný zážitek.
    Neosvětlený cyklista sestřelil na chodníku chodce. Řacha to byla slušná, oba z toho byli ve slušném šoku...
    Vina byla jednoznačně na cyklistovi - nebyl osvětlen a stalo se to na chodníku, resp. cyklista vyjel z přechodu na chodník.

    Bohužel, tohle jsou přesně ty situace, které podpoře cyklistiky neprospívají.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.12.2010
    Autor: radka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

           

      Pokud to proběhlo takhle jednoznačně, je to samozřejmě naprosto neomluvitelné. Na druhou stranu si zkouším představit, kdyby se úplně stejného činu dopustil řidič auta... Stává se to, když například vjíždí z ulice přes chodník do průjezdu nebo do garáže. I neosvětlených aut potkávám poměrně hodně, a to za šera i potmě, kdy si řidič na dostatečně osvětlené ulici této skutečnosti nevšimne.

      Ještě jeden postřeh: Měli bychom se zamyslet nad tím, proč vlastně jsou cyklisté nuceni tak často vjíždět na chodník. Najednou to pak už nebude tak černobílé. Kdyby se mohli cítit bezpečně ve vozovce, nemuseli by vjíždět na chodník a neohrožovali by tím chodce.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.12.2010
      Autor: Medvěd
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
    • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

           

      No, to nic moc. Podstatně ale asi víc vadí, když to udělá obráceně a cyklista se bez přemýšlení vrhne z chodníku na silnici (přechod). U nás na sídlišti to je hodně častý a tehdy bych ho opravdu nejradši alespoň trochu drcnul.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.12.2010
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

         

    Jo! Dnes parádní vyjížďka po tajícím ledu a sněhu, zejména na rozmrdané polňačce (moje "zkratka") :-))

    [ Zpět ]
    Datum: 23.12.2010
    Autor: hekynen
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

         

    dneska prostě nešlo nevyjet!:)

    [ Zpět ]
    Datum: 23.12.2010
    Autor: dalinv
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

           

      Ha, "čtverec u letišťa" :))

      [ Zpět ]
      Datum: 23.12.2010
      Autor: bara2
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

             

        no s přimhouřením oka se dá říct "čtverec":)

        [ Zpět ]
        Datum: 23.12.2010
        Autor: dalinv
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          Kopce vzadu :)

          [ Zpět ]
          Datum: 23.12.2010
          Autor: bara2
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                 

            "tři" kopce? a u prostřed hrad..

            [ Zpět ]
            Datum: 23.12.2010
            Autor: dalinv
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                 

            Vy tam opravdu nemáte sníh? A na stromech máte už/´eště zelené listí? To koukám ...

            [ Zpět ]
            Datum: 23.12.2010
            Autor: AV
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

         

    Vratislave, Vratislave. To nedělá dobře, Vratislave, jezdit po namrzlém Nuseláku. Co kdyby byl na konci namrzlý? Fláknul by jsi sebou jako v Lelystadtu.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.12.2010
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

           

      Díky za warning (i mávnutí, poznal jsem Tě až dodatečně), ovšem v tu chvíli už jsem byl poučen. Asi tak deset minut před tím jsem sebou fláknul na Budějárně (odbočení vpravo ze Sedlčanské). PŘESNĚ jako na tom videu v Lelystadtu. Ba i košíček se mi zvohnul, bee.

      Kdo by čekal, že po úspěšném překonání Ledových kaňonů starého Spořilova a Sídlištní Břečky v Jihlavské narazím na černý led až na místní hlavní městské třídě? Asi jsem měl jet už z Chodova po magistrále... ;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 24.12.2010
      Autor: Vratislav
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

         

    abych zas nebyl nařčen Hrabošem z manipulace s fakty tak to sem pastnu celé a opět vysvětluji reakci Vratislavovou zmínkou o přilbách v úvodu tohoto čatu.
    Sehnal jsem novější fakta s odpovědmi na některé Hrabošovy dotazy.

    Mimochodem zajímavostí může být i fakt, že valná většina holandských lyžařů dle statistik a i dle mého skromného dojmu z českých hor přilby bez problému používá, i když to ani v sjezdovém lyžování není moc dlouhá tradice....

    Ještě bych si dovolil upozornit, že v Holandsku probíhá akce přilby dětem zdarma s maskotem zvaným Coolie myslím v provincii Zeeland.. cílem je prý aby to chytlo i rodiče :D fuj taková hnusná partzánština :))))

    Takže zde link a část textu:

    How many cyclists receive head/brain injuries?
    Annually, in the Netherlands, approximately 67,000 casualties of cycling crashes are treated at a first-aid department (source LIS – Injury Information System of Consumers & Safety), 8,000 cyclists are admitted to hospital (source LMR – National Medical Registration), and 190 people die as a result of a cycling crash1 (CBS – Central Bureau for Statistics – Unnatural Deaths). Of the casualties admitted to hospital, more than a quarter were found to have head or brain injuries (27.5%) (Ormel, 2009). Amongst others, Table 1 shows the following:

    Of the cyclists admitted to hospital following a crash with motorized traffic, approximately one third had head and brain injuries; this is somewhat less in the case of crashes not involving motorized traffic: approximately one quarter.

    Proportionally, head and brain injuries occur most frequently among children and young people. In crashes with motorized traffic, almost half of the injuries to young cyclists up to age 18 are head and brain injuries; in the case of crashes not involving motorized traffic, this is more than one-third for the same group.

    In actual fact, head and brain injuries result more frequently from crashes not involving motorized traffic than with motorized traffic. Approximately three-quarters of all head and brain injuries sustained by cyclists (in the case of young children almost 90%) are the result of a crash not involving motorized traffic. These are mostly cyclist-only crashes, i.e. crashes without another road user involved.

    Per kilometre cycled, head and brain injuries are most frequently sustained by children up to 12 years old and adults over 65. In the case of adults over 65, the risk of brain injury increases considerably the older they are.

    http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/UK/FS...

    [ Zpět ]
    Datum: 25.12.2010
    Autor: újezďák
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

           

      Tedy cca 2600 zranění hlavy ročně v 18i milionové zemi. A já se ptám- kolik z toho je odřená držka, kolik z toho lehký otřes mozku a kolik nějaký vážnější úraz.

      Já prosím nerozporuji skutečnost že 1/3 cyklistických úrazů v Holandsku se dotýká hlavy. Ale rozporuji tvrzení, že to je významný důvod k zamyšlení nad nošením přilby (mnohem důležitější pro přežití je nehulit, nechlastat, nepřežírat se a hejbat se).

      [ Zpět ]
      Datum: 25.12.2010
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

             

        Tak nevím, čteš ten psaný text nebo co ?


        Všechny odpovědi jsou v textu z 22:16

        Jinak nerozporuji, že přínosy cyklistiky pro zdraví jsou zásadní. Osobně od doby co jezdím můžu víc jíst a hubnu ... ideál.
        Jenže ty to vedeš k oblíbené : přilby nám plaší zájemce o cyklistiku ve smyslu pojistky přivolávají povodně.....

        [ Zpět ]
        Datum: 25.12.2010
        Autor: újezďák
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          Chybí mi tam rozdělení úrazů podle MAS (či jak se ta metodika jmenuje). Je to šestistupňová škála od odřené držky až po smrt.

          A pointa je, že já s přilbou jezdím a jedna mi docela dost pomohla. :P

          [ Zpět ]
          Datum: 25.12.2010
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                 

            metodika je AIS, případně modifikovaná MAIS.

            [ Zpět ]
            Datum: 25.12.2010
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                 

            no tak sláva, pointa je, že mě přilba pomohla taky.... jinými slovy vona ta statistika přes biliony najetých kilometrů a mizivá promile plus veškeré zdravotní profity a další obezličky tak nějak uvadne v okamžiku, kdy skoro každý diskutující zná někoho komu přilba pomohla.

            [ Zpět ]
            Datum: 26.12.2010
            Autor: újezďák
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                   

              Jestli ono to není také dáno nesrovnatelně větší publicitou takových případů a dostatečně jednoznačně určitelnou kauzalitou. Když ale mraky lidí umírají třeba na cévní příhodu, na které má svůj lví podíl nedostatek pohybu částečně způsobený zavedením povinnosti nosit helmu, nikdo v tom tu kauzalitu nehledá. Tudíž jako by neexistovala.

              Nechci se v tomhle tématu už opakovat, ale změřil někdo, nakolik (u některých jedinců) může přítomnost helmy na hlavě snížit jejich koncentraci a vést k pádu nebo kolizi? Helma ve většině případů snižuje NÁSLEDKY pádu, ale může zvýšit jeho PRAVDĚPODOBNOST... Přesně tohle je důvod, proč já helmu nevozím.

              A ještě něco: Motorizované oběti dopravních nehod často umírají na poranění hlavy. Určitě mnohem častěji než cyklisté. Proč netrváme na tom, aby i osoby v autě měly povinně helmu na hlavě?

              [ Zpět ]
              Datum: 26.12.2010
              Autor: Medvěd
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                     

                Já na tom trvám už několik let, a taky na chráničích loktů, kolen a hlavně na páteřáku. A furt se nic neděje. Banda motoristická, určitě se schovává za nějakou lobby. :-(

                [ Zpět ]
                Datum: 26.12.2010
                Autor: abernathy
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          z té samé studie...
          In the first year after the use of helmets was made compulsory, 42% fewer children and young people were using their bicycles, and 36% less in the second year compared to before compulsory helmet use. Amongst adults there was a decline of 29% and 5% respectively.


          V Austrálii zaznamenali přibližně 40% pokles ve využívání kol mezi dětmi a mladistvými po zavedení povinného používání přileb. :P

          [ Zpět ]
          Datum: 25.12.2010
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                 

            Hm a jakou metodou to autoři měřili ?
            Používali správné výpočty a metody ?
            A co myslíš vážili správně průměry ?
            Pokládali správné otázky ?
            Ptali se lidí například přesně takto :¨
            Přestal jste jezdit na kole po té co jste byl povinnován nosit přilbu za pár baků?
            Z jakého základu vycházeli autoři průzkumu?
            Z těch co měli kola a neměli přilby? Nebo z těch kteří si kola chtěli koupit ale neměli již na přilbu ?

            tAK TROCHU TVOJE METODA DISKUSE :D

            [ Zpět ]
            Datum: 26.12.2010
            Autor: újezďák
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                   

              Podobný dilema jsem už dřív zažil na vlastní kůži. Vím jakeej to byl vždycky vopruz se kromě jiného starat o přilbu, když jsem slezl z motorky a někde coural.
              Bezva bylo, když jsme opravdu hodně a téměř všude jezdili na Babettách, bosohlavý, nebo v kulichu. S přilbou už si to rozmýšlím. Když někam dojedu, co s ní ?
              A na kole si to dovedu docela dobře představit taky. Když jedu sportovně, není žádný problém, celou dobu ji mám na šišce a neobtěžuje. V případě mých výletů na treku bych taky neviděl problém, kolo nespouštím z očí a nejdu od něj na krok. Ale pokud využívám plečku pro courání po krámech a cestu na nádraží, nebo do kina, už přilba představuje výrazný problém a komplikaci. Co s ní, kam s ní, jak ji zajistit proti ukradení nebo poničení a kam ji dát, aby nepřekážela, jak ji nosit po obchodě... Už takhle musí člověk řešit komplikace s šíleným zamykáním kola a hlídáním ostatních věcí, teď ještě do toho neskladná přilba... Přiměřeně větší opatrnost tohle řeší a všelék proti smrti stejně není.

              Navíc je to úplně stejné, jako s panikou okolo lidožravých žraloků. Ročně zařvou jedinci a je okolo humbuk. Mnohonásobně víc lidí se na stejných plážích utopí a je okolo úplné ticho. A takhle je to s kdečím. Prostě je momentálně IN záchrana cyklistů přilbou a mediálně atraktivní žralok...

              [ Zpět ]
              Datum: 26.12.2010
              Autor: ronda
              Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

                   

              A proč tedy odkazuješ na nevěrohodný pramen???

              V zásadě si můžeš stěžovat na dvě věci- nekompletnosti citace, případně nekompletnost pramenu. Nebo Ti může vadit nedostatečná věrohodnost pramenu.

              Na první věc si nestěžuješ, u druhé mě zaráží že cituji ze studie kterou jsi Ty sám doporučil.

              [ Zpět ]
              Datum: 26.12.2010
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zima trvá, jezdí se dál...

               

          pro zdraví:D

          jednou už jsme na týhle planetě..sice nevím co to má za význam a jestli je život i jinde-to neví nikdo z nás..a pokud už tady jsem a neškodím ostatním-což je společností odsuzováno-tím pádem je mi dovoleno dělat co se mi zlíbí(mimo teda věcí odsuzovaných společností-tím pádem na výběr je spousta dalších aktivit i pasivit)a já si vybral aktivitu-kolo..někdo má fotbal, hokej, apod..co je zdraví prospěšnější-to je individuelní a jestli nám to prodlouží život o několik let??(pomineme-li různé choroby, nezdravé jídlo atd)Jednou jsme se narodily a jednou zase umřeme..ale lepší asi bude, když budu aktivní co nejdýl to půjde. Ale pořád si já myslím že je lepší žít skromnějc a nehonit se za bludem peněz(po smrti si je stejně nikam neodnesu)a nemít tak dostatek času na svoje volno a na to co mě alespon trochu těší v mém jediném krátkém životě..který i tak utíká obrovským tempem.

          Propo, zkoušely jste se alespon párkrát se zamyslet, kde že to vůbec my lidé jsme?-spíš teda v čem? Jasně na planetě..a dál?? vesmír-ok:) ale dál?? Vsadím se že určitě jo, jen jak hluboko... Jsme jen tzv "vir" který dostal možnost se rozmnožovat a parazitovat, dokud nás "něco" nezastaví v té naší činnosti? Pochybuju, že se lidstvo domluví na tom, aby jsme se dál rozrůstaly. Stále je nás víc a víc a bud se vyhladíme sami na tédle planetě-prostě že nás to přemnožení jednou zničí..nebo že se nám do té doby podaří expandovat na další planety, kde bychom se mohly dál rozrůstat. Vůbec ale nezáleží, jak velká to bude planeta, protože rozmnožování bude úměrné velikosti planety. A tak by to šlo dál a dál, dokud by to šlo, nebo dokud by si "ten", v čem jsme, neřekl dost a začala by léčba(něco jako v našem těle, když vir překročí určitou hranici a my se tím pak stáváme nemocnými a začínáme do sebe cpát léky, aby se ten vir nerozšířil víc a víc)..pro nás to jsou léky-pro toho "uvnitř" to budou např "meteority" atp.? Podle mě jsme prostě jen nějaké viry v něčem..ale jsme ještě dost malý na to, aby si toho někdo vůbec všiml..je to jen otázka času. Ale zase dřív naši "zem" pohltí "Slunce" nebo jak jsme si tu rozpálenou kuličku pojmenovaly.

          už jen to srovnání velikosti planet.. http://www.youtube.com/watch?v=HEheh1BH34Q&...


          http://www.youtube.com/watch?v=17jymDn0W6U&...

          [ Zpět ]
          Datum: 26.12.2010
          Autor: dalinv
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

417 cyklistů (8 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024