http://zpravy.idnes.cz/vlak-srazil-dva-mlade...
http://www.mediafax.cz/krimi/3115155-Osobni...
http://www.mediafax.cz/krimi/3131060-V-Zasove...
http://decinsky.denik.cz/nehody/vlak-srazil...
http://www.monitoruji.cz/domaci/243369/v...
http://aktualne.centrum.cz/zpravy/nehody/clanek...
Ptám se, mohlo by se tohle stát vobráceně ?
Jistěže nemohlo, protože zabijácké vlaky řízené nepředvídatelnými strojvůdci ve službách ztrátové ČD by prostě nemohly utrpět zranění o cyklistu bojujícího o prostor!
Dalších 300 příspěvků čeká na právě na vás!!
No tak to tedy ne. Takový strojvůdce si MUSÍ být vědom že řídí vozidlo které může způsobit zvlášť velké škody na majetku i na zdraví a životech. Vlak objektivně je v případě kolize mimořádně nebezpečné vozidlo všem ostatním (slabším) účastníkům provozu a je NUTNÉ aby se podle toho strojvůdce choval.
Například je zcela nepřijatelné aby vlak jel tak rychle že by ho nebylo možné zastavit na vzdálenost na kterou má strojvůdce rozhled.
Není nejvyšší čas vyhlásit nesmiřitelný boj bezohledným strojvůdcům a jejich vražedným vlakům?
Já bych byl pro oplocení tratí. A to v celé jejich délce. Stejně nejvíc nehod je na přejezdech (a z těch nejvíc na přejezdech s blikačem, ale bez závor), tak by se tím ty přejezdy zrušily a byl by klid. Ať si vlaky jezdí, ale za plotem.
Oplocování tratí? Tím by byla omezena svoboda pohybu po krajině. To je přece nesmysl aby lidé nemohli volně přecházet přes trať na přejezdech a jinde byli vysloveně lovnou zvěří!
Železniční provoz je zapotřebí zklidnit, ne oddělit od života kolem. Vlak se musí pohybovat s ohledem na slabší tvory kolem. Nelze rozjet desítky či stovky tun krajinou a jenom čekat koho rozdrtí. Rychlost vlaku musí být přizpůsobena místu kde jede. Třeba z takové dvacetikilometrové rychlosti by už určitě zastavil docela rozumně, bez brutálního ohrožování okolí. Když někdo pospíchá, může jet na kole, když si chce vozit zadek ve vlaku tak si holt počká.
Zrovnatak je nesmysl tvářit se že železniční trať je nějak vydělena z kulturní krajiny a že si na ní třeba nesmí hrát děti nebo si tam nemůže turista zkrátit cestu.
Ohleduplnost nám chybí. Necháváme stovky tun oceli jen pro naše pohodlí a uspěchanost řítit se bezhlavě kamsi do dáli - třeba proti slabému bezmocnému člověku. Fuj!
Vlaky v roce 2009 srazily mimo přejezdy celkem 246 osob, z nichž zahynulo 174 a dalších 72 bylo zraněno.
Na železničních přejezdech se loni odehrálo 227 střetnutí drážních vozidel s účastníky silničního provozu . Na přejezdech v roce 2009 zahynulo 37 osob a dalších 87 bylo zraněno, většinou těžce.
Je více než podivné, že značné procento oběti na přejezdech tvoří právě cyklisté:
Nepochopitelné chování účastníků silničního provozu Drážní inspekce zaznamenala také v pondělí 19. března na přejezdu se světelnou signalizací a polovičními závorami ve Veselí nad Moravou. Mladý cyklista nerespektoval výstrahu na přejezdu, u kterého již stálo několik automobilů, objel závory a vjel přímo pod právě přijíždějící osobní vlak.....
Dnes v 7.36 se mezi stanicí Liberec a zastávkou Machnín střetl osobní vlak jedoucí z Liberce do Hrádku nad Nisou s cyklistou. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Vlak se podařilo zastavit až 300 metrů za železničním přejezdem. Cyklista na místě nehody zraněním podlehl. Škoda na vlaku činí 1 500 Kč. Provoz byl obnoven v 10.35 hodin.
V roce 2010 se již jedná o osmý případ, kdy došlo ke střetnutí vlaku s cyklistou na železničním přejezdu. Při těchto nehodách v letošním roce zahynuli 4 lidé a 3 byli zranění. Oproti roku 2009 se jedná o 300 % nárůst v počtu nehod (2) i v počtu usmrcených (1) při těchto mimořádných událostech. Při šesti střetnutích vlaku s cyklistou za celý rok 2009 zemřeli tři lidé a dva byli zraněni.
Copak je to možné, takto trestat smrtí za drobnou lidskou chybu?!
Je to hrůza! Kdy už někdo podnikne rázná opatření proti vraždícím monstrům na kolejích?
Aspoň změna předpisů by prospěla - místo práva na smrtící jízdu pro vlak uznat všem slabším právo na život na přejezdu i na trati! Proč máme zákony - snad aby toho ohroženějšího ještě trestaly když už nedostane trest smrti rozdrcením za přehlédnutí?
A zvlaste v mistech, kde vlak projizdi obydlenou zonou, ulozil bych povinnost prizpusobit rychlost prehlednosti situace. Tedy napriklad tady http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@st=s@ssq... bych omezil maximalni rychlost vlaku na 4 kmh. A pred vlakem by mel bezet bezec s rolnickami a praporkem.
Neda mi to, abych neuypozornil, ze jsou i pripady, kdy cyklista vyjde ze stretu kdyz ne vitezne, tedy alespon s remizou: http://www.novinky.cz/krimi/189725-cyklista-po...
Vlaky (a metro) jezdí podle návěstidel, veškeré ostatní pozemní dopravní prostředky (vč. tramvají) na rozhled. Tím je téma vyčerpáno.
Podle návěstidel? A to snad znamená že strojvůdce má volnou ruku v zabíjení každého kdo se mu postaví do cesty? Nějaké návěstidlo snad zbavuje lidskosti???
V zásadě jo.
Ale fuj, styďte se, takhle mi kazit hru. Měla jste se hezky rozhořčit že to tedy ne, třeba ... že lokomotivy nejsou zlé ale na ty strojvedoucí bychom si měli došlápnout nebo tak nějak.
Takové malé alternativní podtéma ..
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa...
Zácpy na křižovatkách, smrtelné nehody - taková je nyní situace na nizozemských cyklostezkách, které jsou obětí svého úspěchu. V rovinaté zemi s 16,5 milionu obyvatel jezdí na cyklostezkách přes 18 milionů kol a stezky pro bicykly jsou stále ucpanější a nebezpečnější.
Podle holandského statistického úřadu zahynulo loni při nehodách 185 cyklistů. Toto číslo je v posledních letech více méně stejné, zatímco celkový počet mrtvých na silnicích klesá.
Něco podobného jsem si představoval, když tu zastánci cyklodopravy nabádají aby lidé přešli od aut ke kolům. Nehledě na to že je to nereálné, kromě snížení smradu a kraválu(což uznávám by byl velký přínos) by se nezměnilo nic. Hustota cyklistů by neúměrně vzrostla, hovad na kolech na cestách by bylo stejně, zrovna tak jako kolizí - kolizí možná dokonce více. Jen zranění by možná nebyly tak fatální.
18 milionu cyklistů na 16,5 milionu obyvatel?!? Nemáš v tom trošku bordílek?
Třeba ten zbytek jsou cizinci. -)
Bylo tam 18 milionů kol.
A nebude to tím, že kde kdo má víc kol. Naše rodina má taky skoro 2x tolik kol než členů.
Jsme na tom podobně. Na 3 lidi 5,5 kola.-)))
My jsme v pohodě, na jednoho člena máme přesně dvě kola. Musíš holt přikoupit... :-))
Mne se to tak rychle meni pod rukama, ze vlastne ani nevim, kolik kol mam. 8-)
Ale vetsinou je pocitam na cele kusy... 8-D
Děláš v tom pěknej bordel. Z hlediska statistiky by jsi k tomu měl přistoupit zodpovědněji :o)))
Z hlediska statistiky se tu počítají kola. Takže by se měl hlavně zbavit toho ležícího paskvilu a koupit si něco normálního:-))))
No, zatim jsem jen rozstipal vidli, tak uvidime. 8-) Ale krome toho lezateho se snazim zbavit dvou, jedno se prave prestavuje z ramu na ram a jedno je ve fazi kompletace na objednavku. A pak kolobezka. Jo a na chate mi stoji stara skladacka.
NĚKDO??? ti tu dává mímusy jen čistě podle jména, bez ohledu na obsah příspěvku. Asi nějaký debilní anonym :o(
Tak to dorovnávám: +1 :o)))
Nejen jemu, ale celé té podivné partičce kolem té zlé Radky:-))). Taky už jsem si toho všiml a jen se usmívám, co si tím ten dotyčný dokazuje:-)))
Taky kdo nemá nějaké to mínus, s tím já teda nekamarádím. Naprostá dokonalost je mi nějak proti srsti :o)))
Hned jsem si ho dal:-))) A dám ho i tobě, aby ses vůbec sama se sebou snesla:-))
Statisticky nejbezpečnější povolání v České republice (potažmo v Československu) bylo a stále je KOSMONAUT. Při výkonu tohoto povolání nezahynul a ani nebyl zraněn ani jeden obyvatel Č(S)R...
jo, statistika, to je věda... ;-)
Abych to upřesnil. Myslel jsem tím samozřejmě silnice, ne cyklostezky. Prostě všichni automobilisté co to zrůdné monstrum používají k individuálním jízdám, by přesedlali na kola a vijó na magistrálu a přilehlé komunikace. Na cyklostezky by sral Bílý Tesák, protože ty přeci zdržují.
A jaká je na těch křižovatkách hustota provozu? Tím myslím kolik lidí na kole křižovatkou za hodinu projede. Dále mě zajímá kolik projede lidí v autech. Poslední dotázka je "space split" tzn. kolik plochy mají v dané křižovatce k dispozici auta a kolik cyklisté.
Jestli z porovnání těch dat vyleze, že cyklisté mají k dispozici 3x méně prostoru než auta, ale 4x vyšší přepravní výkon...
A k poslednímu odstavci- jedná se o nehody s účastí cyklisty nebo o nehody bez účasti motorových vozidel?
Jak může po cyklostezskách jezdit VÍCE kol, než je celkový počet obyvatel (tj. včetně nemluvňat)?!?
Zeptej se novinářů ;-)
V Praze taky statisticky připadá na domácnost 1,5 kola a nějak jsem zatím nepřišel na to, jestli to znamená, že v sudých domovních číslech mají doma přední půlky bicyklů a v lichých zadní půlky, nebo jestli to není obráceně.
Kolo bych si ještě rozpůlit dokázal představit, ale jak to chceš udělat třeba s lidma, když nějaká statistika tak vyjde.