V sousedním Německu je Labská stezka (Elberadweg) nejoblíbenějším cílem cykloturistů. Od státní hranice vede trasa až do německého přístavu Cuxhaven. I když na české straně máme co dohánět, Labská trasa už dostává své pevné obrysy. Jak dnes vypadá Labská stezka na české straně a jaké novinky na vás čekají v příští sezóně, to se dočtete v našem článku.
Díky za informaci o úseku Hořínské zdymadlo - Zelčín, po zkušenostech z roku 2008, kdy jsem měl pocit, že je úsek s naloženým kolem nesjízdný, jsem letos na podzim vymýšlel objízdnou trasu - a jak je vidět, možná už bych v té chvíli projel těsně před otevřením.
Škoda, že v místech, která ukazuje první fotka nenechali alespoň úzký pruh původní potahové cesty jako ukázku práce našich předků. Přežila všechny povodně, nepřežila rozvoj cyklistiky po česku. Takhle si ji můžeme prohlédnout až u Niedervogelsangu kousek před Pirnou.
Jo, ta zaasfaltovaná dlážděná cesta sloužila k tahání člunů před zavedením paroplavby. Ovšem náš náměstek primátora pro kulturu a školství se vyjádřil, že o nic cenného nejde. Pak byla ještě šance ty kamenné bloky použít na opěrné zdi - ale oni se ty betonové staví mnohem snáz - viz první fotka v článku, to je zrovna ten úsek.
Docela by mě zajímalo, mezi Hořínským zdymadlem a Zelčínem též byla tahle kamenná cesta a nyní je tam nový cyklostezka, jak to dopadlo tam.
A v tom Niedervoglesangu dali do pruhu, kde nechali starou dlažbu, lavičky zatímco na té první fotce je vidět, že naopak museli zpevňovat další terén -> zaplatilo se víc.
Našel jsem na googlu fotku z toho Nieder-něco, je pěkně vidět, že germánským gerontům stačí tak asi 1,5m šíře asfaltu (a to tam můžou i auta místních obyvatel), v nejhorším uhnou na chvilku na tu dlažbu. My jsme ovšem bohatí a na minulost se.em, tak tam položíme 3,5m asfaltobetonu..... ať to bikerům v dresíkách a na fullech pěkně odsejpá :o)))
Dovedeš si představit ten masakr, kdyby se u nás na 1,5 m silničku pustili cyklisti, chodci a auta a to v obou směrech? Což je problém č. 1. Dále pak - ta silnička neunese Tatru, jak je u nás zavedený standard (problém č. 2) a hlavně (problém č. 3), stavební firma a místní ouředník by na té asfaltové nudličce měly houby vejvar.
Také byla k tomuto tématu zkraje prosince konference v Hradci Králové:
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/dokumenty2.asp...
Byla jsem tam a můžu vás ujistit, že o úsecích, které byly uvedeny do provozu v tomto roce, tam téměř nebyla řeč. Řeč byla hlavně o úsecích, které se v terénu ukážou za dva, možná za tři roky.
Myslím, že se také projevily komunální volby - zastupitelstva obcí, které postavily cyklostezky, se hodně obměnily a noví starostové se ještě nestačili rozkoukat. Diskusi proto vedli hlavně krajští cyklokoordinátoři, zástupce MMR, zahraniční organizace které se starají o dálkové trasy pak v číslech ukazovali potenciál stezky.
Jednotlivé prezentace najdete tady:
http://www.nadacepartnerstvi.cz/greenways/?sub...
Mám příště posílat pozvánky na takové akce?
Já myslím, že pozvánka by neuškodila. Do HK bych asi nejel, ale mám podezření, že třeba náš
starosta, pokud to je akce, která ho nezajímá, což by byl právě tento případ, pozvánky háže do koše, aniž by se třeba o nich
zmínil zastupitelům.
Na tom je zarážející (v prezentaci financování výstavby) že ceny stále, i přes "krizi" rostou: 1. etapa 7km celkem za 72mio :o(
A přímo u nás úsek skrz město k začátku stezky v Prostředním Žlebu považují za vyřešený. Ze zkušeností si dovolim tvrdit, že je nebezpečný a špatně značený :o((
http://plzen.idnes.cz/na-sumave-otevreli-novou...
To mne fakt akorát tak může nasrat! Kilometr CYKOSTEZKY za 6 mega!! A ne NOVÉ, ale jen OPRAVENÉ!!!
Tak jsem se včera zajel podívat, jak se Labská stezka od jihu přibližuje k našemu městečku. Až na omrzlý uši byla vyjížďka v sobotním parádním počasí pěkná, horší to bude s tou stezkou - budu zase hodně kritický :o(
Hned za Těchlovicemi (foto 1), po najetí na fungl novou stezku mi začalo kolo nějak drncat - asfalt je po celé délce nového úseku lehce vlnitý. To bude asi plánované opatření k eliminaci rychlejších sportovců. Taky většina cyklistů, co jsem potkal, jela po souběžné silnici.....
Opět jsem se utvrdil v přesvědčení, že "cyklostezka" je dobrý tunel na finance, krize - nekrize, případně spoření - nespoření. Alespoň nevidím jiný důvod, proč mostky na "stezce" přes potůčky dimenzovat né na naložené Tatry (pro povodí, ČD atd...), ale přímo pro tanky!
Ovšem projektant podcenil při návrhu železobetonového monstra šířku tanku a taky odvodnění mostků od dešťové vody (foto 2) :o(.
Taky je tam "přeznačkováno" (foto 3), třeba to vyžadují únijní předpisy, co já vím, ale rozum to nebere. Stezka je těch pár nových kilometrech někde stezkou pro cyklisty, jinde smíšenou stezkou a u přívozu ve Velkém Březně dokonce jen pěší. Člověk při jízdě ani všechny ty změny a tabulky nestačí zaregistrovat.
Bylo by toho víc, asi tím doplním cyklostezkové album na rajčeti. Po otevření v březnu se tím směrem ještě jednou projedu, ale jinak budu určitě preferovat lesňačky v pohraničních hvozdech a mezi skalami :o)
Ty znbačky nemají chybu. Kolik vlastně taková jedna značka a její osazení stojí?!?
Dle ceníku z loňského roku (vše zaokrouhleno):... značka 1000, sloupek 400, objímka 90....osazení značky 175, osazení sloupku 225.
Takže nějakých devatenáct stovek jedna!...ale dalo by se to - kdyby se chtělo - i navýšit použitím hliníkové patky (cca za 700) :-))
Ligi, když jsi v obraze, je nějaký rozdíl v ceně u tabulky (s číslem stezky) na reflexním a obyčejném žlutém podkladu? Vždycky si řikám, jestli je potřeba na stezku "silniční" dopravní značení.
Ta odrazka je urcite 3M samolepka, ne? Ta je pro koncaky u dealeru za nejakych 600,- za metr (role je tusim 90 cm siroka). Znacka je odhaduju tak 30x20, takze by jich mohlo byt z metru 15. Tak mi vychazi 40 Kc za kus v cenach pro cloveka z ulice.
Raději bych viděl byť jen zpevněnou polní cestu mezi DC a ÚL než tohle vyhazování peněz. Stejně musím pořád mezi DC a Těhlovicemi jet po rušné silnici.
Tak to se těším, jak se bude hejtmanka bít v březnu v prsa, kolik peněz se investuje v našem kraji do cyklistiky.
Zase je to o chlup lepší, než stanovisko naší obce, že cyklostezky rozhodně na svém území nechce, protože by se musela o ně starat.
Náš hejtman investuje do kraje asi tolik, co stojí 5km cyklostezek a ještě se bije v prsa a to je náš kraj větší :-)
Tak ten most je dobrej, voda nemá kam odtéct. Hm, tak to asi moc dlouho nevydrží.
Pokud je asfalt jen vlnitý, tak to je ještě dobrý. To u nás na slavný cyklostezce Varhany co se budovala na zrušené železniční trati se již po půlroce udělali na asfaltu boule od prorůstajících kořenů stromů a tak se frézovalo a asi myslím, že nemá smysl dál psát jak to vypadá.
Proč mne nic z toho nepřekvapuje...
:-/
Ale abych nebyl jen kritickej - trasa je docela zajímavě vedená, žádná přímá, rovná štreka podél břehu. Je lehce vlnitá, místy houpavá, dokonce i dokopeček se najde a pár ostrých pravoúhlých zatáček :o)
Bohužel okolí je hlavně v obcích hodně nevzhledné (po lednové velké vodě je bordel i mimo ně - naplaveniny PETek). Ještě že to vede alespoň okolo několika zajímavostí: řopík v Malém a zámek ve Velkém Březně, nebo hrobka rodu Chotků ve Valtířově.
Chtěl bych navštívit památky v Drážďanech, které leží v blízkosti stezky nebo se lze k nim dostat po cyklostezce. Můžete dát nějaké tipy? Děkuji
V Drážďanech všechny důležité památky leží v těsné blízkosti labské cyklostezky. Zwinger, Semperoper, Grünes Gewelbe, Frauenkirche, Technické muzeum, zbylé zajímavosti, třeba Muzeum hygieny či Hlavní nádraží jsou nedaleko.
Navíc tam jezdí cyklotaxi a jiné vymoženosti, takže na cyklisty v centru jsou zvyklí.
Druhá věc je ta, že těch památek v Drážďanech až tak moc není. Přeci jen byly srovnány se zemí.
Cestou je toho ale taky dost, třeba na pravém břehu nádherný zámek v Pillnitz, na kraji Drážďan most "Modrý zázrak" (kousek od něj dvě historické "horské" lanovky, jedna jako Petřínská, druhá zavěšená jako Wuppertalská). Na druhé straně, na předměstí Heidenau, 1km od řeky, barokní zahrady u zámku Grosssedlitz.
Teda, né že bych tam všude byl, ale mám to nastudovaný, protože se tam taky chystám (taky je v Drážďanech 5 rozhleden).....
Mě se osobně víc líbila cestou Pirna.
To je nádherné městečko.
Jasně. Pirna je také moc pěkná, ony Drážďany, kdyby nebyly srovnány se zemí by byly jako Praha mezi Pařížskou a Revoluční nebo Vinohrady.
Mám doma balík fotek z předválečných Drážďan, takže vím o čem mluvím.
Zatímco Pirna má pěkné historické centrum a na náměstí cukrárnu s vynikající zmrzlinou a tím jak je "kapesní", tak působí útulně.
A odkud myslíš, že jsme to nádherné náměstíčko pozorovali?!? :o)))
Hele a měla jsem tam zmrzlinu "tajemství" - prodavačka ani za nic nechtěla prozradit, z čeho je. Tak jsem z ní jenvytáhla, že v tom není cibule a česnek a zkusila jsem to. Byla to okurka s jogurtem a koprem a fakt to bylo dobrý. prostě takový tzaziky bez česneku :o)))
A protože si dávám vždycky 3 kopečky, tak jsem to měla dohromady ještě s nějakou oříškovou a kávovou a fakt se to všechno dohromady sneslo :o)))
Do té Pirny bych se také rád stavil, ale nevím jestli do části, která je na pravém, nebo levém břehu.
Moje představa je taková, že bych chtěl první den dojet někam k Děčínu (asi do kempu Srbská Kamenice, odkud bych vyjížděl), druhý den do Drážďan (Míšeň je už moc daleko) a zpět (určitě s návštěvou Bastei, Festung Konigstein, případně něco dalšího)
Další 2-3 dny pak bych se chtěl motat v Česko-Saském Švýcarsku. Dá se zde dostat k památkám a zajímavostem na kole?, případně kombinovat s chůzí (pojedu sám, tak nevím jestli budu moci kolo někde nechat)
Doporučuji kemp cca 10 km před Drážďanama - myslím, že je to v Haidenau.
Je to poblíž řeky.
Leží blízko cyklostezky? Asi je to Campingplatz Wostra. Nevíš nějaké další podrobnosti? Bohužel se to nedá pořádně vygooglit.
Docela by mě to také zajímalo.
Yo, myslím, že se tot ak jmenovalo.
Musím říct, že parááááááááááááda.
Teď teda nevím, kolik stála jedna noc, ale byl to pakatel.
Na stany rozsáhlá plocha poblíž umývárek!!!
Teplá voda zadara kolik chceš, sprchy čisté, prostorná kuchyňka s jídelnou.
Hned vedle je koupaliště s umělým bazénem (směrem od řeky je nejprve toto koupaliště a za ním je kemp), pak je tam za kempem ještě jeden koupák, ale tam jsme nebyli.
Hospoda je o kousek dál na cyklostezce.
Nám se tady teda děsně líbilo. Byl tam klid a pohoda.
Sem našel jen "FKK Strandbad Wostra", tak nevim, kde to vlastně Radka byla :o)))
Kemp je zhruba tady http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@x=131866880@y...
Odbočka do kempu je zhruba na úrovni té špice ostrova a odtud je to cca 500 metrů. Koupaliště tam není zakresleno, ale kemp je zhruba před tím prvním modrým flekem (to je to zadní přírodní koupaliště, které jsme nenavštívili).
V pondělí sem možná lípnu skenovanou mapu - mám ji v práci a tam budu až v pondělí.
Tady je to ještě z Googlu http://maps.google.cz/maps?hl=cs&tab=wl
tam je ten kemp Wostra vidět.
A to FKK Strandbad Wostra to je to přírodní koupaliště za kempem. Sem si vzpomněla.
Já to taky našel na Googlu (Earth), ale šlo mi spíš o to "FKK", nemám to daleko, že bych přijel na "čumendu" :o)))
PS.: FKK - Freikörperkultur
Ich Spreche nicht Deutche :o)))
FKK je ta velká louže za kempem.
Ale je to asi místní označení pro určitou skupinu sportovišť či čeho, protože jsme to potkali několikrát.
Jo a v tom kempu je místo pro stany to pod těma stromama (vpravo od volné plochy). Volný plac je pro... xakru, ten alzheimr... takový ty pojízdný domovy... jak se to jmenuje... Obytný přívěsy?!?
No nic, vy si to domyslíte :o)))
Zkrátka je docela vidět, že pro stany je tam plac dostatečně velký.
Vepředu v tom domečku jsou pak sociálky, pračky, kuchyňka apod.
Pitná voda je rozvedena po kempu - jen u toho placu na stany jsou asi 2 - 3 betonová "umyvadla".
Nám se prostě v tomhle kempu velmi líbilo...
Bylo to ideální místo na to v klídku se vyspat a ráno si na jeden den zajet do Drážďan. Večer pak bazének a hospůdka... Prostě pohoda, klídek.
Jediné, co byl trošku problémeček, to je obchod. Do města je to sice kousek, ale my tam byli zrovna v neděli a to se prostě nedělá. Naštěstí je tam ale na té hlavní benzínka, která má alespoň základní potraviny - jogurt, chleba, sýr.
To FKK jsou nudisti/naturisti ....
Taky němčinou nevládnu, ale cosi už jsem pochytil.
V tom případě pak doporučuji důkladně pročíst tohle téma :-)
http://www.nakole.cz/diskuse/12661-vyber...
A počkat si, až se tam ubytuje zas nějaká nakolačka :o)
No právě, na to by byl lepší ten digifoťák s teleobjektivem :o)
Já vim, že tuhle variantu prosazuješ, ale mi přijde lepší tak nějak "naživo" :o)))
Teda, aby nedošlo k mýlce, myslim ty výhledy z kopců a rozhleden ..........
Njn, nemyslím jen na sebe, kdybych tam tehdá Radku vyfotil, už by to tady dávno viselo :o)
Co?!? Kde?!? Kdy?!?
Kdo komu co usek...?!?
Hergot, zase jsem tady dneska chyběla... Okamžitě mi podejte výcuc dnešní diskuze :o)))
FKK nudista/naturista Radka, digitální fotoaparát 8Mpx, 15x optický Zoom, 120snímků za sekundu, musím říct, že paráááááááááda, jedna fotka cca 1000.-Kč, číslo účtu posílám obálkou, splatnost 6 dnů, při nedodržení lhůty budou fotografie zveřejněny v sekci fotohádanky.
No počkej, snad já ti pošlu číslo účtu obálkou. Cenu tisíc za jednu vystavenou fotku akceptuji :o)))
Pokud ale díky tobě klesne rapidně návštěvnost tohoto serveru, pak počítej s tím, že si to s tebou asi Václav vyřídí :o)))
Děkuju moc, plánuju pro přátele nějaký cyklovýlet po rovině s přespáním pod stanem, tak mě tohle zajímá velmi.
Tak na to je tahle trasa naprosto ideální.
My spali ještě na kraji Konigsteinu. Tam je takový malý kemp. Až na komáry také příjemné spaní. Ale je to takoý malinký kemp - na přespání na jednu noc akorát, ale déleji bych tam být nechtěla.
Tenm kemp před Drážďanama byl vysloveně pohodový. Tam jsme si to fakt užili :o)))
Dál jsem měla plánovaný jeden kemp v Drážďanech, ale z toho nakonec sešlo, protože jsme místo na týden jeli jen na 4 dny.
Plány máš pěkné, ale zvládnout Drážďany s Bastei a Königsteinem + něco za jeden den? Jen Königstein zabere minimálně 2-3hodiny (bez velkýho studování expozic). Kolo zamkneš u brány. Nahoru k Basteii se dá dojet a legálně, od severu po lesní silničce, absteig po schodech z Rathenu bych nedoporučoval :o)
Kam se dá dobře na kole, to je vyhlídka Brand - lesní cestou z Hohnsteinu, vedla tam jedna "nakolácká" vyjížďka: http://pepikw.rajce.idnes.cz/Hohnstein/ .
Na kole se smí i ke Kuhstall nad údolím Křinice.
Nádherný je i Lilienstein, ale kolo musí zůstat na parkovišti. Jezdim nalehko a nechávám ho zamknuté obyčejným lankem někde u zábradlí, horší by to bylo s brašnami.
No a jestli mi to vyjde časově, dal bych nějakou vyjížďku s tebou, rád poznám dalšího NaKoláka :o)
PS. docela pěkný kemp (znám ale jen od pohledu zvenku) je na Mezní Louce, tušim Arabice tam byla.
Díky moc za info. První den 150 km po rovině, to mě nestraší, ale máš pravdu, že ten druhý den do Drážďan a zpět s těmi návštěvami,... to i já mám obavy jak to časově stihnu. Když tak bych si nechal Bastei na další den. Já budu jezdit s brašnami, ale většinu věcí si nechám raději v kempu. Až pojedu tak ti dám samozřejmě vědět, ale kdy to bude nevím ani já :))
A maj tam muzeum, jen nevim, jestli zrovna tahle historie by Asterixe zajímala :o)
Taky mají v Pirně památník na to, že jejich sanatorioum či zámeček bylo první zařízení, kam se shromažďovali a následně zabíjeli duševně nemocní. Když si přimyslím nedaleký Hohenstein, první koncentrační tábor pro politické vězně... Nehezká historie.
Nemá ten Hohestein být spíš Konigstein? Ten Hohenstein nějak nemůžu v tý oblasti najít...
Možná jenom Hohnstein :-)
http://www.apsida.cz/hrady/cizina/nemec/sasko...
Tak teda děkuji, já to nemohl nějak najít...
Projektant Labské, p.Urban, mi asi zas napíše, že lžu, ale nemůžu jinak:
http://pepikw.rajce.idnes.cz/Cyklostezky/...
:o/
Bez souvislosti s tématem, zajímalo by mne, jestli jsi stále přesvědčen, že ses v případě zdejších sporů ohledně Čemby zastával těch správných lidí.
Stejnou otázku bych rád položil i ostatním lidem, kteří v minulosti nesouhlasili s mými názory na Tomáše Kvasničku a jeho družinu.
http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/aktualne...
Nějak jsem svůj názor zatím moc nezměnil. Pro mě čemba (dnes čemba č.1) udělala dost. Zůčastnil jsem se několika poučných jednání o cyklostezkách na KÚ a jen díky čembě (a konkrétně Kvasničkovi a Hance Hermové) se vloni podařilo prolomit STOP-stav v našem NPČŠ.
Nebýt Tomášovy zabejčenosti, úsilí a vynaložených prostředků, žádná organizace by nebyla.
Ovšem ty píšeš "správných lidí", co to je? Každý je nějaký, má klady i zápory. Nikdy jsem netvrdil, že je TK jediný správný, nebo dokonalý. Ale u mě jeho klady převyšovaly zápory. Jen tu snahu o likvidaci organizace, když chtěla jít vlastní cestou, mu asi nezapomenu :o(
Pokud jde o s.r.o. atd. (viz rozhovor), byl by podle mě blbej, kdyby z toho třeba nechtěl nakonec mít živobytí, po tom, co do věci nainvestoval. K závistivosti mám, doufám, daleko a právník nejsem :o)
Takže pro tebe už je to v podstatě norma, taková česká tradice, nebo-li specifikum. EU by nám na to možná měla dát ochrannou známku, ne? Správný Čech si založí občanské sdružení, hlavně díky tomu, že za ním stojí celá organizace a její členové, něčeho dosáhne. Tím podle tebe získá morální právo organizaci natvrdo vytunelovat, dokonce včetně webové domény. (!)
Jediné co podle tebe udělal špatně je, že se tu organizaci ve finále pokusil zlikvidovat. To tě možná dokonce i trošičku vytočil, co? ;-)
Čekal jsem od tebe takovouhle reakci. Asi se neshodneme, z toho co jsem napsal vyvozuješ vlastní překroucené závěry. Třeba to tvoje "jediné", to je blbost, špatných věcí dělá každý spoustu...... Myslim, že nemá cenu tady tim zaplavovat diskusi. Jen jedno mi osvětli, co konkrétně tk z organizace "vytuneloval". Ale opravdu konkrétně!
PS. dá se vytunelovat doména?
Posledního března se bude řečnit, slavnostně přestřihovat a routovat :o)))
Právě jsem se vrátil z ........ lyžovačky ve východním Tyrolsku. Jako pomocný lyžařský instruktor školního zájezdu jsem seděl v buse hned za řidičem a sledoval cyklostezky v Austrii. Hned jsem si vzpomněl na mraky dopravních cyklistických značek (začátek, konec, sesedni.....). Voni ti rakušáci je snad vůbec nepoužívaj! Stezky vedle silnic jsou skoro všude, značku jsem neviděl snad ani jednu. Jen pár cedulek - asi označení trasy.
Tak si říkám, možná kdybysme bývali byli zůstali v mocnářství .....
zaostalci, ani značky nemají. to tam musí být pěkný bordel!
Přes sklo a za šera jsem nefotil, ale pár fotek z míst, kudy jsme jeli je na panoramiu, tak je zneužiju.
Líbí se mi, že to jsou prostě jen "stezky", bez určení - cyklo, pěšo, bruslo, pso, smíšené, nebo polosmíšené. Nikdo není nucen jich použít, nikdo si je nepřivlastňuje a ostatním nenadává..... (jako v tématu o cyklistických zvoncích).
Teda, tak si to jen představuju, v zimě byly pusté :o).
Třeba na nějakém cyklofóru mit-dem-farrad.de bychom vášnivě diskutovali, že jsou lidi, co se na ně musí zvonit, protože nereagují na cvaknutí brzdovou páčkou.
Ale po zkušenostech s junge Leute si myslím, že i v té cizině se to zhorší. :(
Páska je přestřižená, před objektivy kamer a fotoaparátů se vnutili politici, kteří s cyklistikou, ani s touhle konkrétní stezkou nemají nic společného - třeba náš primátor se suitou foto 1. Stezka je ovšem v ústeckém okrese a financoval jí kraj.
Oproti minule na stezce přibyly nějaké nesrozumitelné domorodé primitivní malby - foto2 :o)
a stavební firma přebrousila několik vlnek na asfaltu, ale jde jen o "formalitu", protože zvlněných je komplet celých 5km - foto 3.
PS. nepršelo a raut se vydařil, takže všechno vlastně OK.....