Tak je tu zase zima a to je čas úprav lehokola. Rád bych požádal zkušené knstruktéry o radu. Jde mi o sklon zadního tlumiče. Na obrázku je vidět stávající upevnění na zadní vidlici. S touhle konstrukcí nemám vůbec žádný problém při jízdě, je to pevné i s naloženými brašnami. Jen to zbytečne prodlužuje celkovou délku leha. Na některých konstrukcích jsem viděl tlumič šikmo sklopený, což by mi zkrátilo délku stavby tak o 100mm - a to i v případě, že bych použil tlumič délky 160mm (nyní 125mm). Ale nevím, jestli nebude leho po této úpravě "měkké".
Co myslíš tím "šikmo" ?
No snažil jsem se tu úpravu nakreslit do té fotky - tlumič by byl skloněný asi o 45 stupňů, možná o trochu víc, oproti stávajícímu stavu.
Tady je to vidět i na detailu Streetmachine.
Já si myslím že by to fungovalo, když to funguje Němcům...a tlumič se dá přitvrdit...
vždyť ty to máš "hodně" podobný ne?? (-:
Nooo...původně jsem vycházel ze stejný kontrukce, ale neustálým vývojem a geniální tvůrčí invencí jsem ty Němce předběhl o celou délku :))
to abys začal zkracovat jako milda (-:
Já mám opačnej problém, budu prodlužovat.
aháá, předěláš to na longa, jo? bacha, to už nedošáhneš na přímý!!!
I když mám krátký nohy,tak kolo je ještě kratší, zatím to vypadá na prodloužení hlavní roury tak o 50 mm. Jen co se vyhrabu z tý p... chřipky jdu na to.
Tlumic prifouknes a je to. Ale co geometrie? Ten stred otaceni zadni kyvky pujde o neco niz, jestli chapu dobre. Pak budes vic v zaklonu a zmeni se i uhel vidlice.
:-) no právě ten můj tlumič "nepřifouknu" a nechtělo by se mi dát 4 litry za nový.
Geometrie se sice trochu změní, ale snad ne zásadně. Dolní rámovou trubku mám skoro rovnoběžnou se řetězovou linkou, změnu záklonu přední vidlice imho vůbec nepostřehnu.
A kdyz se to hne tak malo, ze to nepostrehnes, jak zkratis delku? Nebo pocitas s jinou zadni kyvkou?
Přeříznu tu dolní rámovou trubku, zkrátím ji a přes vnitřní spojku znovu svařím. No a pak tam dám boční výztuhy, která budou zároveň jako úchyt tlumiče. To bude asi nejjednodušší.
krátká verze podle Antonína http://www.azub.cz/sraz/images/57.gif
- moh by sem dát detailní fotky ((-:
rozdíl v tlaku bude dost velkej, takhle se změně pružiny nebo tlumiče stejně nevyhneš...viz diskuse o tlumiči sr-epicon-s podobným úhlem foukám 180-250 podle zatížení
No právě ta diskuze s tlumičem Epicon mne vedla k tomuhle vláknu. Když mi kamarád kreslil výkres lehokola, tak mi právě zdůrazňoval nutnost umístit tlumič tak, aby tlumící efekt šel po kružnici (jak již zmiňuje Holfi níže). Ale právě konstrukce u HPvelotechnik a jejich Streetmachine mne vedla k úvaze, že to šikmé uložení tlumiče asi funguje.
Jak jsem se nedávno dozvěděl, neučinější tlumení musí jít po kružnici. Tlumič můžeš sklopit, ale doporučil bych ti dát očka tlumiče dolů, tak do poloviny a tím budeš moct všechno posunout a zkrátit celou stavbu.
Tak to zkusím udělat na svým kole, když už ho teda mám pod kudlou (flexou). Stejně jsem chtěl s polohou zadního tlumiče pohnout.
My se právě chystáme s MírouCB stavět odpružený a chci právě použít toto řešení s tím, že to bude zřejmě namáhanější v kloubu. Uvidíme.
Mám kyvný čep obyč.šrouby M10 v ložiskách a drží i pod moji váhou, tak se neboj.