S čím máte kdo zkušenost? Lhostejno na jakým kole....
DOpředu půjde asi marathon winter, neb jsem jiný 20" kolo nenašel, ale co dozadu?
Schwalbe Ice spiker? Schwalbe Snow Stud? Schwalbe Marathon winter? Kenda Klondike?
S čím máte jaký zkušenosti?
Díky!
nemam zkusenost k zadnym z techto typu ale doporucuji vyhnout se Kendam. Zatim vsechny co jsem mel mely nepravidelne kladeny kord= pri vyssim nahusteni byly "boulovate".
lelek je zas doporučuje,tak nevím. Ale asi tedy radši do Schvalbe s nima mám jen dobrý zkušenosti...
Do zadu bych dal také něco podobného jako sis vybral dopředu, pro tebe bude dobré aby ocelové hroty nebyly na středových špalkách pláště, ale aby byly víc do boku, protože když pojedeš po čisté silnici tak jen lehce přifoukneš kola a hrotama se nebudeš silnice téměř dotýkat a při brzdění to nebude klouzat a nebudeš trhat hroty, když je víc sněhu a ledu, upustíš kola a hroty se dobře zařezávají při rozjezdu a hlavně při brzdění a při náklonu v zatáčkách. Některé specielní pláště do terénu mají hroty i na středové linii a ty nejsou vhodné. Pláště schvalbe jsou určitě dobré, jsou lehčí a taky o nědo dražší.
Murphy měl už minulou zima na HC pláště s hřeby, tuším nějaké Marathony. Víc ti řekne on sám. Jen si pamatuju, že je zajížděl rovnou na sněhu, což se nemá.
Já mám tu zkušenost, že pokud jedeš po rovné cestě (rovné ve směru kolmém k jízdě), tak se dá jet i na obyčejných Marathonech, ale to ty víš líp, než já :)
Dopředu na ležáka na zimu rozhodně toto - protože pevná vodící stopa vpředu na ležáku je naprosto nezbytná:
http://www.rockroad.cz/plaste-geax-poison/
Dozadu bych volil bud´ to nebo to - ale raději ten Continental - mám je i na autě a je to fakt dobrá značka:
http://www.dookie.cz/plast-mtb-continental...
http://www.maniacbike.cz/Docasna-kategorie...
Ten kontinetal nevypadá špatně! Ten druhej se mi nelíbí že má ty hřeby jen v proetřed.
Ten přední jsi dal ale odkaz na plášť bez hřebů. To nechci. Něco podobnýho tam mám už teď.
Ve sněhu to je dobrý, stejně jako v blátě, když jedeš rovně, jak píše Snilard, ale na silnici, kde jsou občas zmrazky atd, prostě nee. CHci mít větší jistotu, že mi to neujede na zledovatělým kousku. Jinak po silnici nepojedu.
A autobusem mě to už nebaví :-(
To by mě zajímalo, našels aj 20" s hřeby?
Hřebové Marathony se dělají i na 20" kola. Bohužel je dělají dost tenké - 1,6"
přesně tak. Marathon winter. A bohužel jen takhle úzký :-(
Fakt myslíš, že by to nestačilo???
http://www.schwalbe.de/ger/de/produkte/tour...
Ono ten rozměr může možná při té hrubosti pláště i trochu klamat. Já mám vpředu letní Rubeny Walrus 20x 1,75 a vypadají takto a vzadu Rubenu Flash se stejnou šíří ale méně hrubým vzorkem a plášt´ vypadá opticky užší než ten Walrus vpředu:
no bude muset, když nic jiného není, ale radši bych aspoň 2,1"
Ale kde nic není ani čert nebere :-(
Tak mě napadlo, jestli nebude užší plášt lepší, než širší? Líp se zařízne do měkkého a na tvrdém podkladu tě pak udží hřeby. Nemám s tím ale žádnou zkušenost, takže konkretně ti odpoví jen ten, kdo tohle již vyzkoušel.
Užší plášť bude rozhodně lepší. Jak píšeš, je potřeba "proříznout" se na tvrdý podklad.
Ale pozor - Jurimir chce i do terenu. To v zime znamena hodne siroky a rodne zubaty plast! Takze nic moc na silnici... Asi bude muset prezouvat. 8-)
klidně budu na silnici pomalejší a budu dřít. S tím se dokonce i počítá. Aspoň budu vymakanej na jaro :-)
Tak vezmi to, co mam ja. Ona to takova hruza neni, kdyz to vzdycky na cestu do prace nafouknes a na smer domu (lesem) trosku odfouknes...
bohužel jak vidno z toho tvýho odkazu
http://schwalbe.com/language/ebooks/cz/flash...
tak je ve 20" nedělají a zatím jsem nenašel nic jinýho 20" než ten marathon winter a nikdo jinej taky nic jinýho nenašel a nedal sem tip či odkaz...
Ja myslel, ze se bavime o zadni a predek uz jsi vyresil jedinou moznou cestou, tak jsem na to ani nekoukal.
Ted jsem koukal - na predek by to mohlo stacit, na zadek mi to prijde do hlubsiho snehu trosku bezzube...
celá tato větev tohohle vlákna je o předním plášti. Netušil jsem tedy, že ty mluvíš o zadním :-)
Zadní mám prozatím vyřešený tak, že příští týden mi pošle kamarád Snow stud, který nepoužívá a já ho vyzkouším a uvidím. Buď ho tam nechám nebo půjdu do toho, co máš ty.
Na ten předek, jsem ale naprosto jistě viděl na vlastní oči i jinej vzorek než je marathon winter.
Asi zkusím zeptat se v Azubu.
Někde tady na diskuzi sem četl, že jsou ty ohřebované pláště strašně těžké, drahé a nic nevydrží. Ale když máš tu možnost vyzkoušet, vyzkoušej a hoď sem zkušenost, sem na ni zvědavý. Já bych asi raději šel do co nejširšího pláště z hrubým vzorkem. Doma se mi válí 20" Schwalbe Jumpin Jack, chtěl sem ho na zadní kolo tříkolky, bohužel mám úzký ráfek a nejde mi nasadit, při nafouknutí se vybulí a sjede. Je z těch hrubých plášťů nejobjemnější a vzorek do sněhu ideální.
Tady je ve slevě http://www.axitbikes.eu/index.php?main_page... .
Tady je ten zimní continental i za slušnější peníz:
http://www.bikesport.cz/cz/produkty/continental...
což o to, že je to čtvrtinu levnější je fajn! CO mě zaráží, je to, že je taky o třetinu lehčí, aškoli s epodle poisu jedná o ten samej plášť. Tak nevím :-)
Jenže má hřeby na všech špalkách i těch středových, je na trvale zasněženou cestu jako řetězy na autě, pojedeš pořád po ocelových hrotech i na čisté a suché cestě, pláště rychleji odejdou a mohlo by to po nich i občas klouznout.
Proc by se mel plast rychleji ojet, kdyz jedes po zeleze? 8-)
A neklouze to ani na suchem, jen to porad "vrni". 8-)
Slovíčkový puňťo :-) Na suché silnici podstatně dřív odrbeš hřeby, které jsou na zimním plášti s hřeby poměrně dost důležité a také dost drahé a na další zimu už ti toho tolik nezbyde.
Já jsem to pochopil tak, že Jurimár chce v zimě na kole jezdit a to jak do práce tak se i projet mimo silnice, a ne jen kola stále přezouvat podle toho jestli jede do práce nebo v sobotu do lesa, proto si myslím, že je pro něho vhodnější univerzálnější plᡚť na kterém může v pohodě na silnici aniž by nějak zvlášť odrbal hřeby a mohl s tím i na zasněženou a oledovatělou cestu, kde ho hřeby docela dobře podrží.
Já bych řek, že hřeby na čisté silnici nevrní, ale docela pěkně chrastí, a řekl bych, že kovový hřeb na silnici bude vác kluzat než čistý plášť, určitě má menší přilnavost, nebo jak se říká tomu co má guma k silnici (adheze?).
jo, použití si vystihl naprosto přesně!
No tak já bych třeba chtěl kolo,se kterým dám cestu přes 15cm kořeny a na silnici pojede jako speciál z TdF....
Tebou požadovaný rozsah použití je neslučitelný na 1 plášť,pokud chceš něco na led,musíš počítat,že to bude fakt speciál na led,jedině tak sebou nebudeš na ledovce řezat.
Záleží co přesně chceš na tom ledu dělat a neřezat sebou u toho. Pokud chceš zatáčet a brzdit, tak máš pravdu. Jinak ale kompromis co Jurimír hledá existuje a funguje, problém je, že ve velikosti 20" se sežene jen guma, která příliš dobře nezvládá tu terénní část (upřímně řečeno ji zvládá blbě).
Je o to, že když si to v zimě hasím do práce po silnci, je hluboko pod nulou a sem tam se vyskytuje ledová ploška, bude značný rozdíl jestli mám čistě gumový plášť, nebo jsou na něm nějaké hroty zlehka dosedající na zem, byť jen po stranách. Rozdíl je v tom, že když na to vjedu na čisté gumě, je těžké mít při tom kolo tak perfektně vyvážené, abych nezačal po 20cm jízdy po ledu cítit začínající smyk. Naproti tomu tyhle kompromisní pláště nahuštěné tolik, aby hroty lehce dosedaly na zem problém řeší. Mám takhle vyzkoušené i dvoumetrové kaluže hladké jak zrcadlo. Na stejném kole, jaké má Jurimír. Člověk tak může jet ráno za tmy do práce po silnici a případné kaluže na kraji cesty prostě rovně přejede, s trochou opatrnosti, aniž by měl pokaždé fifty fifty přežití nebo rozmáznutí pod autem. A potom odpoledne cestou z práce se jede projet mimo silnice po zasněžených cestách. Marathon Winter nebo jak se ta jediná dostupná 20" guma jmenuje nezvládá tu odpolední část, jinak ok.
Záleží co na tom ledu chce dělat on :-)
Já nejezdím na kole do práce a hlavně nejezdím na kole po silnici.A už vůbec ne v zimě v prosolených sračkách,hlavně teda kvůli zdraví komponentů.....Takže když je ledovica,obuju hřebíky a razím na uježděný ale nesolený cesty,popř. na zamrzlou přehradu.Zkušenost je ta,že tyhle polohřebíkáče jsou slabota,ono je to tak,že tu přehradu dokážu přejet i na normálních gumách.Ale pojedu jak podělanej a nesmí moc foukat z boku-jednou jsme to jeli ve větru a to stačilo,abychom padali jak hrušky(na MTB).A třeba vyjet kopec kde jde o záběr zadního,bez pořádnýho záběru hřebů=tutovka smyku a následného opuštění sedla.Máš-li těch 300+ hřebů,máš jistotu.S jedinou vyjímkou-opět populární a moje oblíbené "žlábky" od penu aut....Když najedeš na šikmou plochu,dokáže i tento plášť uklouznout.
Jo tak to je v souladu s mými zkušenostmi. Pro to cos popsal to chce opravdu přes 300 hrotů.
Pokud navíc nejezdíš po asfaltu, měly by ti vydržet nejen celu zimu, ale i víc jak jednu zimu. Pak ta investice není zas tak šílená.
Žlábky od aut jsou opravdu k vzteku.
Jasně,já toho na nich zase tolik nenajezdím,je to spíš o zablbnutí si když je ladovato nebo zamrzne ten prygl(a nezapadne sněhem).Čili mě vydrží.Opotřebenost při ježdění řekněme 30+% asfalt bude asi hodně rychlá,pak už je potřeba fakt zvážit jestli se vůbec(zvlášť s ohledem na další faktory typu soli,zaprasení,riziko kolize s auty)vyplatí v takových marastech jezdit,tebe docela obdivuju že to činíš,já bych na to neměl nerva (bezpečnost) a srdce(ubližovat komponentům) :-)
Jo a potvrzuju,že 300+ hřebíky na asfaltu blbě drží,nebrzdí,v terénu či sněhu se boří,poznáš tu váhu atp.Já bych to přirovnal k řetězům na auta:jsou super.Ale jen při velmi specifickém stavu vozovek....
Poslední dobou mě to trochu přešlo, hlavně jak rostla hustota provozu. To jak někteří za volantem odmítají uznat, že v zimně nemůžou jet stejně rychle jako v létě, mě docela děsí. Takže když jsou podmínky opravdu drsné, zbaběle využívám motorovou dopravu (pak su z toho nemocnej, ale co se dá dělat). Mám rozestavěnou tříkolku co nebude silnice potřebovat, nejpozději přes Vánoce ji chci dokončit, takže od ledna už by zas nemělo počasí mít vliv na to, jestli jedu nebo nejedu na kole :-). Na hroty na ni dávat nebudu, zas tak často se asi obě hnaná kola na hladkém ledu nevyskytnou.
Všimněte si doporučení prodejce/ výrobce dole o způsobu zajíždění pláště ;-))))):
http://www.sunshop.cz/pl%e1%9a%9d-schwalbe...
Jo, ja to zajizdel az na lede - plazili jsme se Modranskou stezkou tam a zpet. Snilard na mini s Marathony a ja se hreby, se kterymi jsem nesmel moc blbnout. 8-)
http://mur.rajce.idnes.cz/2009-12-19_Modranska...
to ale platí pro všechny pláště s hřeby od všech výrobců, ne?
Je to vice nez pravdepodobne. Hreby jsou tvrde valecky v mekcim pouzdre (vetsinou) a to pouzdro ma na konci sirsi hlavicku. Tim zajetim se jen zajisti, ze budou vsechny opravdu zamackany az nadoraz.
Co jsem to posledne kontroloval, povylezl mi jen jeden a ten jsem zatlacil. Zadny chybejici jsem zbeznou kontrolou nezjistil. Ale je fakt, ze jsem to nijak detailne nepocital. 8-)
Tak to se mě moc ptáš. Jen mě to prostě zaujalo, když se tady o tom tak živě přelo.;-) Ale předpokládám, že technologie výroby pláštů jednotlivých výrobců budou velmi podobné ne-li totožné, lišit se to bude pouze ve vzorku ;-)takže tu bude platit asi obecně.
Ja mel Schwalbe Ice Spiker. Maji hodne vysoke spalky. dobre to zabira v hlubsim snehu, na ledu neklouze. Jen kdyz Ti predni skoci pres nerovnost a pak jde rovnou do smyku... Kdyz hreby nebu8des mit uprostred, budes se muset vic hlidat. Ten stred bez hrebu klouznout muze a jak uz se jednou vezes, hreby se nemusi zakousnout. Jestli do terenu, tak ber tyhle. Na silnici to je asi po vetsinu zimy prece jen zbytecne silny kalibr.
A na MTBR.com jsem videl, jak si nekdo pneumatiky sam hreboval. Koupil hreby na autopneu, navrtal dirky a nasazel to tam.
to jsem taky viděl, dělal to Jirka a kdysi sem dával fotky, ale nedoporučoval to. Spousta práce s výsledkem nic moc. Ojelo se to dost brzo.
Jirka ale neměl žádné speciální hřeby do autopneu, ale obyčejné vruty. Nějaké speciální by možná mohly vydržet víc...?
Jen nevim, jestli se tu spravne hroty u nas daji sehnat. Ten clovek byl tusim z Aljasky.
Tak jsem to nasel. Pro neanglictinare snad postaci obrazky.
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=585693...
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=596552...
Pro ty co neumí anglicky. -))
http://www.bike-forum.cz/forum/quotzimnyquot...
I samořezy do plechu vydrží v porovnání s vruty o něco lépe.
Hlavní problém je trefit jejich délku tak, aby vyčuhovaly z gumy jen minimálně. Když jsou dlouhé, páčí se při jízdě po asfaltu do stran. Jednak to trhá tu gumu, ale hlavně to dává naprosto šílené jízdní vlastnosti. Je to jakobys měl místo jedné široké gumy dvě úzké vedle sebe, nebo nějakou s obdélnékovým průřezem jak na auto. Perfektně rovně to drží, ale zahájení náklonu do zatáčky vyžaduje dost úsilí a pak je to takové balancování na hraně - do určité výchylky se řízení docela značnou silou zkouší vrátit do polohy rovně, od určité výchylky se docela značnou silou znaží zatočit co nejvíc. No a co s tebou pak udělá jakákoliv podélná nerovnost ani nechtěj vědět. Zkrátka je to celkem o hubu a i po nějakém cviku a zvyku to zůstane přinejmenším hodně nepříjemné.
Hádám, že kdyby ty hroty nevyčuhovaly 3mm ale jen jeden, bylo by to výrazně lepší. Nicméně tyhle nepříjemné reakce do řízení trochu vnáší každá guma s hroty jedoucí po asfaltu. Ty profi to mají hodně vychytané a moc to není poznat. Ty doma vyráběné jsou na tom hůř.
Na druhou stranu nemám problém věřit, že horské kolo se 300 samořezy v každém kole není problém bržděním na hladkém ledu postavit na přední kolo. Fakt do drží. Ale jízda po čemkoliv jiném než po sněhu je za trest.
Udělej si je. Je to levnější (ale pracnější) a sedí to na "ledě" daleko líp než kupované pláště. Prostě se to ani nehne. Mám je už nějakou dobu na horáku a super.
Chce to samořezné šroubky a máknout.
niekedy staci aj malo za malo penazi ;))
http://www.alternativni-cyklistika.cz/outdoor...
Ale jezdit bych na tom rozhodně nechtěl. Tvrdý a hladký plastový pásky musí klouzat mnohem víc než jakýkoliv plášť s hrubým vzorkem.
na sněhu můžou být pásky výhoda, můžou se míň zanášet sněhem
Jo, už jsem to taky někde psal, že na rovnou a pohodovou jízdu měkčím sněhem bez námrazků to je docela pouřitelné, jinak ne.
jako nouzovka budiž. Akorát tedy na sníh. Na led na prd uplně. A i na tom sněhu to bude fajn jen pro záběr dopředu, ale do stran to naopak pojede mnohem líp než kdyby tam nic nebylo...
Krom toho mám véčka :-D
vedel som ze niekto zareaguje ze to nejde pouzit na Vcka :D ..takze len na kotucove a bubnove to ide... na svoju trike to mozem dat na vsetky a bocnemu preklzovaniu sa tiez nemusim obavat ;-P
takze pokus bol celko zdarili..bez upiniek to slo zle..snimi citelne lepsie ..no plus bola ziva 11-nast rocna zataz na sragloch:D ..to potom slo aj do mierneho stupanie bez problemov :)))
http://pollok.rajce.idnes.cz/drifting_na_snehu/
No jo, tříkola, to je něco jiného, tam to fungovat bude.
Ve Velu máš zrovinka testík.Můžu ho vcelku potvrdit,v současných pro hřeby ideálních podmínkách(my tady nemáme sníh,zato krásné ledové plochy na polích,námrazy na lesních cestách...)jsme jezdili já na IceSpikerech,kámoš na těch Contíkách.Akorát ne na lehokolech :-)
Když je nepodhustíš,máš i s tolika hřeby na ledě pocit jako na pískovým podloží-vždycky chvilku uhnou a pak chytnou(to by na lehu bylo nepříjemné,tam každý takový ústřel blbě snáším,bez možnosti regulace těžištěm-už jsem o tom někde psal).Jakmile ubereš luft,dostanou se hřebíky na zem i bez náklonu a drží dobře.Samozřejmě náchylnost ke smyku je při brždění vyšší a při vyjíždění stojek si zadní občas hrábne taky,ale drží.A ty Schwalbe líp!Váha a podhuštění je pochopitelně cítit hlavně ve stoupání po měkkým podkladu,ale mít ty málohřebový,muselo by podhuštění být fakt extrémní,takže by lenost kola byla stejná s bonusovým rizikem procvaknutí....Asfalt se dá jet v pohodě,trošku víc to ševělí :-)